PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
Εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
Χωρίς λόγια
Τελευταία νέα
Πρόσκληση για απόσπαση εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Β'βάθμιας σε φορείς του ΥΠΑΙΘΑ και από ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΠΕ, σε δομές Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025
Προσλήψεις 31 εκπαιδευτικών Ββάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2025
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Χωρίς λόγια (Αναγνώστηκε 1628 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
steven_seagal
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 978
Χωρίς λόγια
«
στις:
Δεκεμβρίου 06, 2010, 12:23:34 pm »
Tweet
Παιδεία… ανεκπαίδευτη (Τιμή στον Αλέξη Γρηγορόπουλο)
Του Θανάση Ι. Νικολαΐδη
ΤΟ παλιό σχολείο. Με τις ελλείψεις και τα χάλια του. Με τα «καλά» και τα «κουτούκια» στο δημοτικό, με τα γυμνασιόπαιδα σε αίθουσες χωρίς θέρμανση και με τον «επιθεωρητή» να βαθμολογεί θετικά μόνο τον… αντικομμουνισμό του δάσκαλου.
Κι όμως, σ’ εκείνον τον ζόφο που τα λουλούδια συνυπήρχαν με τα γαϊδουράγκαθα, υπήρχε πρόοδος. Δεν φαίνονταν-θα φαίνονταν αργότερα. Με τον μαθητή σκεπτόμενο και αυτοτελή (μη εξαρτώμενο από… κουμπιά) να γεύεται την ευτυχία της γνώσης. Ο (μέσος) δάσκαλος δίδασκε, ο μαθητής αφομοίωνε. Στο βαθμό που η απλωμένη φτώχια και τα ανύπαρκτα μέσα το επέτρεπαν. Το’ χε καμάρι ο μαθητής που έλυσε το πρόβλημα μονάχος, καμάρωνε ο φιλόλογος για τον μικρό λογοτέχνη.
ΤΟ Πανεπιστήμιο του φοιτητή που μελετούσε (δεν διάβαζε, δεν… αποστήθιζε) και του απρόσιτου καθηγητή. Με το (κατάμεστο) αναγνωστήριο να υποκαθιστά το κρύο δωμάτιο του φοιτητή και τον καθηγητή-μελετητή χωρίς κομπιούτερ. Η γνώση κατακτιόταν με κόπο και μεράκι-δεν προσφέρονταν αμπαλαρισμένη σε πολύχρωμο φανταχτερό χαρτί πολυτελείας και ο πήχης ψηλά στις εισαγωγικές…
ΤΑ χρόνια πέρασαν, οι αγώνες μέτρησαν, τα «Πολυτεχνεία» έφεραν δημοκρατία για να καταντήσει ασυδοσία, το «Σπουδαστικό της Ασφάλειας» καταργήθηκε και οι γεμάτες τσέπες γίναν’ ασφυκτιώντα φοιτητικά αυτοκίνητα. Τα Πανεπιστήμια πλήθυναν, ο πήχης χαμήλωσε, τα αναγνωστήρια άδειασαν, οι καφετέριες γέμισαν και το κομπιούτερ «σκέφτεται» α.α. (αντ’ αυτού). Κι αν ο υπουργός δεν αφήσει το αποτύπωμα της έγνοιας του για τη γενέτειρά του ιδρύοντας μια κρατική σχολή (για να «κινηθεί» η αγορά, να νοικιαστούν σπίτια και να γεμίσουν καφετέριες), δεν είναι καλός υπουργός!
ΚΙ ύστερα, σηκώσαμε τη ματιά απ’ το φοιτητικό παζάρι ιδεών(;!) με τα τραπεζάκια, τα χρώματα και τις φοιτήτριες σταυροπόδι. Τρομάξαμε στη θέα των αξύριστων με κοτσιδάκι που κράδαιναν το κοντάρι με την κόκκινη τριγωνική σημαιούλα προσφωνώντας με το «ρε» τον Πρύτανη και τη ρίξαμε (τη ματιά) στης Μέσης μας Εκπαίδευσης το χάλι. Με δείγμα τυχαίο, τον μαθητή της βωμολοχίας και των καταλήψεων και τη μαθήτρια του… ρουζ και των σκουλαρικιών.
ΚΟΥΝΙΟΤΑΝ και λυγιόταν η 14/χρονη οδεύοντας για το σχολείο κι ήταν πρωί. Κοιτιόταν σιάχνοντας το μαλλί κι ανήσυχη αν την κοιτούν περαστικοί, με τη σκέψη της κολλημένη στα «πρότυπα». Στα «καλλιστεία» και στα «τοπ μόντελ», στο “big brother” και στις (φαινομηρίδες) μεσημεριανούδες του τίποτα. Το βέβαιο είναι πως στρώθηκε στον καθρέφτη πριν πάει στο σχολείο, σάρωσε με ρουζ τα μάγουλα, έστρωσε το μαλλί στην τελευταία του τρίχα, καμάρωσε για το «μες». Και, βέβαια, δε ξενύχτησε για να κατανοήσει το πυθαγόρειο θεώρημα ή τη διαφορά της παράθεσης απ’ την επεξήγηση, δεν βυθίστηκε στους στοχασμούς του Καζαντζάκη, δεν άφησε χώρο στα αποστηθισμένα της για έναν στίχο του Παλαμά. Με καθηγητές ανέλεγκτους που ερίζουν για μιαν ώρα παραπάνω τη βδομάδα (πώς αλλιώς περισσεύει χρόνος για να τρυπώσουν σε σπίτια μαθητών τους για ιδιαίτερο και μαύρο χρήμα;), με καθηγήτριες επιμελώς ατημέλητες και (ενίοτε) με το «μαλ…» δείγμα ανεμελιάς και «απελευθέρωσης».
ΕΚΤΟΣ (διεθνούς)…συναγωνισμού τα πανεπιστήμιά μας της ήσσονος προσπάθειας, στο χάλι της η Μ. Εκπαίδευση με το φροντιστήριο υποκατάστατο του σχολείου, με τα αγγλικά αντί ελληνικών, με τα αρχαία ελληνικά εκποδών και την ιστορία αποστηθισμένη για τις «Πανελλαδικές», μετά την… Πενταήμερη.
ΤΟ τρικ είναι δυσδιάκριτο, οι στόχοι βαθείς, οι ηθικοί αυτουργοί αόρατοι. «Αν θέλεις να πλήξεις τους έλληνες, απομάκρυνέ τους απ’ τη γλώσσα και τις παραδόσεις τους».
Υ.Γ. Αγαπητέ μου μαθητή, φίλε σπουδαστή, επίτρεψέ μου μια παρατήρηση- υπόδειξη: Τη μνήμη του μαρτυρικού Αλέξη, σήμερα, δεν την τιμάς με καταλήψεις (ούτε με βόμβες).
Μια διάλεξη ή μια σεμνή γιορτή μνήμης μέσα στο σχολείο, με την άδεια του Υπουργείου και χωρίς κομματισμούς, θα ταίριαζε στο άδολο πλάσμα που τόσο νωρίς χάθηκε αναίτια στην αγριάδα των καιρών μας.
tromaktiko
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Χωρίς λόγια
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 01:12:19 »
Katerina Kfd
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 256
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Χωρίς λόγια
«
Απάντηση #1 στις:
Δεκεμβρίου 07, 2010, 11:25:25 pm »
Εύστοχο το αίτημα για το παιδί που άδικα χάθηκε...Τα άλλα όμως;Λιγο υπερβολικά και άδικα.Κυρίως σε ό,τι αφορά τους καθηγητές.Από προσωπική πείρα:11 χρόνια σε φροντιστήρια κα 3 σε δημόσιο σχολείο.Τη δουλέιά που έχω κάνει στο σχολείο δεν την είχα κάνει ούτε κατά διάνοια στο φροντιστήριο.Και επειδή ακούω δεξιά κ αριστερά να λένε ότι οι καθηγητές δε δουλεύουν, θλίβομαι πραγματικά.Όσο για τον τρόπο μάθησης του παρελθόντος;Η παπαγαλία και η κατεπίεση της τιμωρίας ως κίνητρο και τρόπος μάθησης και 'αφομοίωσης';Ένας θείος μου θυμάται απ'έξω νερό όλες τις προθέσεις, γνήσιες κ καταχρηστικές επειδή όταν ήταν μαθητής είχε φάει ξύλο.Σημαίνει ότι αφομοίωσε;Σωστό να κάνουμε κριτική αλλά όχι ωραιοποιώντας τα στραβά του παραλθόντος.
Καταγράφηκε
Tao of love
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 387
Απ: Χωρίς λόγια
«
Απάντηση #2 στις:
Δεκεμβρίου 08, 2010, 12:34:29 am »
2 χρόνια...ένα αδικοχαμένο παλικαράκι 16 χρονώ, εμείς αλλιώς και μια γιορτή(?)...περίεργα
http://www.dailymotion.com/video/xfx9q4_yyy-yy-yyyyyyy-yyyy-yyyyyyyyyyyyyyyy-yyyyyyyyyy_tv
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
Χωρίς λόγια