*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαια και Λατινικα απο την αρχη  (Αναγνώστηκε 14121 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια και Λατινικα απο την αρχη
« Απάντηση #28 στις: Ιούνιος 08, 2016, 01:07:14 μμ »
Γειά σας..υπάρχει κάποιο τιπ για τα δίχρονα?

μόνο για τις καταλήξεις ξερω (ας με διορθώσουν και συνάδελφοι γιατί θα σου πω ό,τι θυμάμαι χωρίς να κοιτάω βιβλία)

στην α κλίση ουσ. το -ας είναι μακρό, το -α κλητικής βραχύ.Το -αι και το -οι με τους γνωστούς κανονες..
στη γ κλίση απο όσο θυμάμαι τα δίχρονα της κατάληξης είναι πάντα βραχέα.
τα υπόλοιπα δίχρονα δεν χρειάζεται να τα ξερεις και δε θα στο ζητήσουν!
Αλλού δε θυμάμαι τώρα..

Dwrina, ούτε για τα Λατινικά είναι καλό. Ελάχιστα το είδα, κι όμως διαπίστωσα λάθη. Φαντάσου δηλαδή να το μελετήσει κανείς επακώς...

έχει λάθη ναι αλλά δεν έχω δει βιβλίο που να μην έχει... εμένα μου έχει φανεί πολύ καλο, σε συνδυασμο βέβαια με κάποιο καλο βοήθημα ή φροντιστηριακο, δηλαδή οτισήποτε διαβάζεις να το συγκρίνεις!! οχι μονο απο ένα! αλλά εγώ που είμαι και καθηγήτρια έχω βρει την προσπάθεια πολύ καλή και για άριστους μαθητές με λεπτομέρειες και εξαιρέσεις.. προσωπικά το χρησιμοποιώ με ένα γκρι μωβ (μεταίχμιο? δεν θυμάμαι τώρα εκδοσεις) και αναγκαστικά όποιο βιβλιο φροντ μου δίνουν. Γιατί ομως να χαρκτηρίζεται οχι καλο? ίσως ειναι και υποκειμενικό (?)

πάντως με τις προχειροδουλειές από φροντιστήρια που έχω δει και απο κάποια βοηθήματα τίποτα δεν δέχομαι μέχρι να το διπλοτσεκάρω  :P

Ευχαριστω!Ενταξει τα ουσιαστικα τα εμαθα
Για την εκθεση εχετε δικιο θελει πολυ δουλεια και με εξασκηση πιστευω θα γινω καλυτερη αν και ακομα δυσκολευομαι πολυ,δηλαδη δεν καταφερνω να πιασω καν το θεματικο κεντρο της περιληψης,παντα βρισκομαι εκτος.

οπως σου ειπε και η elranna (χαχα και εγώ την ίδια παρομοίωση χρησιμοποιώ για τη γυμναστική!!) θέλει δουλειά.. η έκθεση είναι ένα μάθημα που τα αποτελέσματά του θα φανούν μετά απο μήνες με συνεχή επαφή με κείμενα και ανατροφοδοτηση για τα λάθη σου... αλλά δεν πρέπει να απελπίζεσαι, θέλει χρονο για να εξοικειωθείς με τον γραπτό λογο και οσο κάνεις περιλήψεις θα βελτιώνεις και την έκθεση!

Να θυμάσαι να έχεις εύστοχο θεμ. κέντρο, όχι δικά σου σχολια (στο α μέρος αξιολογείσαι αν είσαι καλος δέκτης, μονο στην έκθεση καταθέτεις προσωπικές αποψεις ως πομπος), γ πρόσωπο, να τηρείς αυστηρά το οριο λέξεων, να κατανοείς το αρχικο κείμενο πολύ καλα (το βασικοτερο) με σημειώσεις και να προσπαθείς στην περιληψη να αποδίδεις τη συλλογιστική πορεία του συγγραφέα , δεν χρειάζεται να είναι δουλική μίμηση του κειμένου αλλά να αποδίδει το σκοπο του συντάκτη, γι αυτό να μην αντιγράφεις αυτούσιες φράσεις αλλά να επαναδιατυπώνεις!!! θέλει όμως συνεχείς περιλήψεις!!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαια και Λατινικα απο την αρχη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:31:46 »

Αποσυνδεδεμένος stave

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 580
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια και Λατινικα απο την αρχη
« Απάντηση #29 στις: Ιούνιος 08, 2016, 01:19:36 μμ »
έχει λάθη ναι αλλά δεν έχω δει βιβλίο που να μην έχει... εμένα μου έχει φανεί πολύ καλο, σε συνδυασμο βέβαια με κάποιο καλο βοήθημα ή φροντιστηριακο, δηλαδή οτισήποτε διαβάζεις να το συγκρίνεις!! οχι μονο απο ένα! αλλά εγώ που είμαι και καθηγήτρια έχω βρει την προσπάθεια πολύ καλή και για άριστους μαθητές με λεπτομέρειες και εξαιρέσεις.. προσωπικά το χρησιμοποιώ με ένα γκρι μωβ (μεταίχμιο? δεν θυμάμαι τώρα εκδοσεις) και αναγκαστικά όποιο βιβλιο φροντ μου δίνουν. Γιατί ομως να χαρκτηρίζεται οχι καλο? ίσως ειναι και υποκειμενικό (?)

πάντως με τις προχειροδουλειές από φροντιστήρια που έχω δει και απο κάποια βοηθήματα τίποτα δεν δέχομαι μέχρι να το διπλοτσεκάρω  :P

Συμφωνώ με ypernouli! Και εγώ το χρησιμοποιώ και πάντα διασταυρώνω και με άλλα. Δεν καταλαβαίνω γιατί το βγάλατε τόσο άχρηστο...Φέτος στα Λατινικά οι μισές και πλέον ασκήσεις ήταν από κει.Τις είχα δουλέψει με τους μαθητές μου.

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1850
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια και Λατινικα απο την αρχη
« Απάντηση #30 στις: Ιούνιος 08, 2016, 03:11:13 μμ »
Οφείλω πρωτίστως να επισημάνω ότι ουδείς είναι αλάνθαστος, και πρώτος απ' όλους ο γράφων.

Όταν διαλέγεσαι σε ένα φόρουμ, δεν έχεις πολλές φορές τον χρόνο να ελέγξεις και να διασταυρώσεις τις πληροφορίες σου, με αποτέλεσμα να κάνεις, ίσως, κάποιο λάθος· όταν όμως αποφασίζεις να δημοσιεύσεις κάποια εργασία σου - έντυπη ή ηλεκτρονική - προς χρήση των μαθητών, τότε είσαι υποχρεωμένος να καταφύγεις στις εγκυρότερες πηγές που υπάρχουν, πρώτα γιατί θα σε χρησιμοποιήσουν οι μαθητές (που δεν φταίνε σε τίποτε) και έπειτα γιατί θα υποστείς αναπόφευκτα την κρίση των συναδέλφων.

Αυτό που διαπίστωσα λοιπόν μελετώντας, χρόνια τώρα, τα διάφορα "βοηθήματα" - έντυπα ή ηλεκτρονικά - είναι ότι, δυστυχώς, από τους συγγραφείς των περισσοτέρων λείπει η υπευθυνότητα - και αναφέρομαι στη χρήση και αξιοποίηση των πηγών τους - εξ ου και τα πολλά λάθη.

Κι όμως, οι έγκυρες πηγές (καλά Λεξικά, καλές Γραμματικές, καλά Συντακτικά) υπάρχουν, είναι εδώ και μας περιμένουν όλους - οι περισσότερες, μάλιστα, διατίθενται δωρεάν και στο διαδίκτυο - αρκεί να κάνουμε τον κόπο να τις ψάξουμε και να τις βρούμε, κι όχι να αρκούμαστε μόνο στα "βοηθήματα" ή στα σχολικά βιβλία ή στα λίγα Λατινικά που μάθαμε στο Πανεπιστήμιο. Μπορεί να διδάσκουμε Λατινικά για το Λύκειο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι πηγές μας πρέπει να είναι τριτοκλασάτες! Βεβαίως, θέλουμε δεν θέλουμε καταπίνουμε αμάσητα τα όποια λάθη των σχολικών βιβλίων, αλλά για κάθε άλλο γραμματικό ή συντακτικό φαινόμενο που δεν καλύπτεται φανερά από τα σχολικά εγχειρίδια μπορούμε και οφείλουμε να απευθυνόμαστε σε πραγματικά αξιόπιστες πηγές, ευρέως αναγνωρισμένες παγκοσμίως.

Ο περι ου ο λόγος ιστότοπος (study4exams), όπως και τα ποικίλα "βοηθήματα", μπορεί να είναι επαρκή ή και πολύ καλά για μαθητές, οι καθηγητές όμως δεν μπορούν να επαναπαύονται σ' αυτά.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια και Λατινικα απο την αρχη
« Απάντηση #31 στις: Ιούνιος 08, 2016, 03:25:27 μμ »

Συμφωνώ σε όσα λες, ειδικά για την ανευθυνότητα!! ωστόσο εδώ απευθυνόμαστε σε μαθητή... αν τον παραπέμψουμε σε βιβλιογραφία δεν θα καταλάβει τίποτα. Δεν πρέπει λοιπόν να του κάνουμε κάποια θετική πρόταση? και όχι μόνο αυτό δεν είναι καλό...ποιο είναι? θεωρώ από το διαδίκτυο για μαθητές είναι από τα καλύτερα εφόσον ελέγχεται παράλληλα με κάποιο άλλο καλό! απο εκεί και πέρα ομως θα με ενδιέφερε και μένα να μας παραπέμψεις στο διαδίκτυο σε σελίδες οργανωμένες για μαθητές.. πολλοί μαθητές μου που είναι αγχωμένοι με ρωτάνε από πού να διαβάσουν και δεν θέλω να τους προτείνω κάποιο βοήθημα που κοστίζει! αυτό μου φαίνεται μια χαρά για τους σκοπούς του μαθήματος!

Όσο για αυτό που λες για βιβλιογραφία για καθηγητές είναι λίγο περίεργο με τα 50 κείμενα των λατινικών που είναι τόσο συγκεκριμένα και αποστεωμένα.. Νομίζω είναι τα ίδια εδώ και δεκαετίες! αλλά ξεφεύγουμε απο το θέμα και δεν χρειάζεται  :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαια και Λατινικα απο την αρχη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:31:46 »

Αποσυνδεδεμένος mary8

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 34
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια και Λατινικα απο την αρχη
« Απάντηση #32 στις: Ιούνιος 08, 2016, 04:04:07 μμ »
paramythenia εμενα παντως μου το βγαζει,για ξανα μπες μηπως ειχε κολλησει

Θα με ενδιεφερε και μενα παντως να μαθω μερικες σελιδες αξιοπιστες για διαβασμα γιατι σιγουρα ακριβα βοηθηματα για ολα δεν μπορω να παρω οποτε στηριζομαι κυριως στο ιντερνετ οταν βρω κατι καλο.

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1850
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια και Λατινικα απο την αρχη
« Απάντηση #33 στις: Ιούνιος 08, 2016, 04:23:37 μμ »
Δεν θα παραπέμψεις κανέναν μαθητή σε βιβλιογραφία, αλίμονο! Το θέμα είναι ο καθηγητής να αξιοποιήσει τις καλές και αξιόπιστες πηγές με τον καλύτερο τρόπο, ώστε να δώσει, με σιγουριά, στους μαθητές του μόνο αυτό που χρειάζονται και τίποτε άλλο. Γιατί πρέπει, επειδή πρόκειται για τα 50 κείμενα του σχολικού βιβλίου, να επαναπαυόμαστε σε τριτοκλασάτες πηγές; Πώς θα αντιληφθούμε το λάθος αυτών των ποικίλων "βοηθημάτων", αν δεν κάνουμε τη σύγκριση με σοβαρές και αξιόπιστες πηγές;

Θα σου δώσω ένα μόνο παράδειγμα, για να δούμε και την πρακτική πλευρά:
Στο study4exams αναφέρονται ως επιρρήματα παραγόμενα από τα επίθετα tristis και mitis, τα tristiter και mititer αντιστοίχως (εκτός από τα triste και mite). Σε κανένα από τα μεγάλα Λεξικά (Lewis-Short και Oxford Latin Dictionary) δεν μαρτυρούνται οι τύποι tristiter και mititer (στο OLD ο τύπος tristiter γράφεται σε παρένθεση ως μη μαρτυρημένος, ενώ στο LS δεν αναφέρεται καθόλου), αλλά ούτε και μαρτυρούνται στο ευρύτερο σώμα των λατινικών κειμένων. Το λέω αυτό το τελευταίο, γιατί έχω στη διάθεσή μου ειδικό λογισμικό με το οποίο ερεύνησα τους συγκεκριμένους τύπους των επιρρημάτων σε 15 συγγραφείς (πεζογράφους και ποιητές) κυρίως της κλασικής και λιγότερο της μετακλασικής εποχής. Αποτέλεσμα της έρευνας: σε κανέναν συγγραφέα δεν βρέθηκαν οι τύποι αυτοί των επιρρημάτων.
Και ρωτώ τώρα: με τι καρδιά θα μεταφέρω στους μαθητές μου την "πληροφορία" αυτή του συγκεκριμένου ιστότοπου, ειδικά όταν δεν περιορίζομαι από τα δεδομένα των σχολικών εγχειριδίων; Αν τα σχολικά εγχειρίδια έχουν κάποια λάθη, θέλω δεν θέλω θα τα διδάξω έτσι στους μαθητές μου· αλλά αν δεν με περιορίζει συγκεκριμένα κανένα σχολικό βιβλίο, εγώ τουλάχιστον δεν θα βασιστώ σε κανένα βοήθημα ή ιστότοπο για να διδάξω Λατινικά...
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος mary8

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 34
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια και Λατινικα απο την αρχη
« Απάντηση #34 στις: Ιούνιος 12, 2016, 05:02:18 μμ »
Μπορειτε να μου πειτε τι ακριβως πρεπει να ξερω απο τα ρηματα;Δεν με βολευει το βιβλιο και
με εχει μπερδεψει
μαθαινω το ειμι και το λυω-λυομαι και οπως αυτο κλινονται ολα τα ρηματα;Οι δευτεροι χρονοι τι ειναι;
αρχικους ποιων ρηματων μαθαινω;ανωμαλα κτλ

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Αρχαια και Λατινικα απο την αρχη
« Απάντηση #35 στις: Ιούνιος 12, 2016, 05:35:40 μμ »
Αρχικά χρειάζεσαι ένα λεξικό ανωμάλων ρημάτων του Γεωργοπαπαδάκου. Είναι σχετικά φτηνό. Μέχρι 15 ευρώ. Εκεί θα βρεις τους αρχικούς χρόνους όλων των ρημάτων. Φυσικά και δεν είναι όλοι εντός ύλης. Αλλά για το άγνωστο πρέπει να μάθεις πολλά ρήματα. Τώρα, το λύω και λύομαι αποτελούν τη βάση. Για το λύω η ύλη είναι ως τον υπερσυντέλικο. Για το λύομαι το ίδιο. Όμως έχουμε και παθητικό μέλλοντα λυθήσομαι(σαν το μέλλοντα κλίνεται σε καταλήξεις) και παθητικό αόριστο ελύθην. Επίσης ο αόριστος β σελ 195 νομίζω έβαλον και εβαλόμην είναι εντός ύλης και πολλά ρήματα τον διαθέτουν. Το λύω όχι. Το ειμί, και τα ιστημι, τίθημι, ίημι,δίδωμι είναι μοναδικά. Το φημί, το οίδα, το πλέω, χρωμαι, δέομαι κ.τ.λ. και άλλα ανώμαλα θα τα δεις παρακάτω. Σαν το δείκνυμι επίσης θα κλιθούν τα εις μι.Μην ξεχάσεις τα ποιώ, τιμώ και δηλώ. Αυτά ως τον παρατατικό αποτελούν πρότυπα για παρόμοια ρήματα.
http://omilias.blogspot.gr/2008/01/blog-post.html για το ποιώ. Και το ίδιο θα βρεις για το τιμάω-τιμώ και το δηλόω-δηλώ. Τα συνηρημένα είναι εντός ύλης και υπάρχουν στη γραμματική. Σου έδωσα ένα μικρό παράδειγμα με το λινκ.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 12, 2016, 08:21:21 μμ από Ιωάννα2016 »

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Αρχαια και Λατινικα απο την αρχη
« Απάντηση #36 στις: Ιούνιος 12, 2016, 06:00:01 μμ »
Τα περισσότερα ρήματα κλίνονται όπως το λύω-λυομαι, άλλα όπως το δείκνυμι και άλλα όπως το ποιώ, τιμώ και δηλώ. Τα τρία τελευταία μόνο ως τον παρατατικό αποτελούν πρότυπο για άλλα ρήματα. Δηλαδή ενεστώτας και παρατατικός ενεργητικής-μέσης.Μετά ακολουθούν το λύω-λύομαι. Πρέπει να πάρεις το λεξικό ώστε να δεις τους αρχικούς και να ρωτάς. Θα απαντώ εγώ ή οι συνάδελφοι. Για παράδειγμα. Ειμί, ην, έσομαι, εγενόμην (ο αόριστος β όπως το εβαλόμην), γέγονα ο παρακείμενος όπως το λέλυκα και εγεγόνειν ο υπεσυντέλικος όπως το ελελύκειν. Το βιβλίο έχει μόνο μέχρι μέλλοντα. Τα υπόλοιπα τα βλέπουμε από το λεξικό. Σε βοήθησα;
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 12, 2016, 08:19:40 μμ από Ιωάννα2016 »

Αποσυνδεδεμένος mary8

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 34
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια και Λατινικα απο την αρχη
« Απάντηση #37 στις: Ιούνιος 13, 2016, 10:53:08 πμ »
Δηλαδη αν μαθω να κλινω το λυω το δεικνυμι και το ποιω,τιμω και δηλω θα ξερω να κλινω ολα τα ρηματα;
Και μετα να μαθω αρχικους , ανωμαλα, παθητικο αοριστ,ο παθητικο μελλοντα και αοριστο β;
Προσπαθω να τα βαλω αρχικα σε κατηγοριες για να καταλαβω την υλη.
Διαβαζοντας τα θα τα καταλαβω καλυτερα.
Ευχαριστω πολυ για την βοηθεια!

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Αρχαια και Λατινικα απο την αρχη
« Απάντηση #38 στις: Ιούνιος 13, 2016, 11:47:05 πμ »
Ναι για αρχή μάθε αυτά και φυσικά παθητικό μέλλοντα και παθητικό αόριστο και αόριστο β. Μετά θα σου πω πως να κινηθείς.Αρχικούς χρόνους θα δεις αφού μάθεις καταλήξεις. Θα σου στείλω π.μ και skype για κάθε απορία. Άλλωστε το καλοκαίρι έχω χρόνο και θα χαρώ να βοηθήσω. Ρώτα ο,τι θες. 
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 13, 2016, 11:53:20 πμ από Ιωάννα2016 »

Αποσυνδεδεμένος mary8

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 34
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια και Λατινικα απο την αρχη
« Απάντηση #39 στις: Ιούνιος 13, 2016, 11:52:43 πμ »
Ευχαριστω πολυ!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32313
  • Τελευταία: anikologr3
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161192
  • Σύνολο θεμάτων: 19229
  • Σε σύνδεση σήμερα: 725
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 17
Επισκέπτες: 701
Σύνολο: 718

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.063 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.