*

Αποστολέας Θέμα: Απορία και ρητορική ερώτηση  (Αναγνώστηκε 3995 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απορία και ρητορική ερώτηση
« Απάντηση #14 στις: Νοέμβριος 05, 2008, 10:20:48 πμ »
Εσάς σας ενοχλεί καθόλου αυτή η νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας; Να μην κουραστεί το παιδί, να μην κοπιάσει, όλα σε παιγνιώδη μορφή για να μην καταλάβει ότι καταβάλει προσπάθεια και τελικά μόλις ζοριστούν λίγο τα παρατούν και αδιαφορούν.
Δε λέω, να είναι εύπεπτο το μάθημά μας κι όχι ξύλινο και να λαμβάνει υπόψιν και τα διάφορα στυλ μάθησης και τις δυνατότητες του καθενός και τα προβλήματά τους, αλλά όχι να το μασήσουμε κιόλας και να το καταπιούμε εμείς για εκείνα.

Αν δείξουμε στα παιδιά ότι είναι καλό να προσπαθείς και αυτό αξίζει και αν τα στηρίζουμε γι' αυτό που καταφέρνουν κάθε φορά δεν νομίζετε ότι τα κενά θα είναι λιγότερα. Επίσης αν ελαττώσουμε λίγο την ποσότητα της ύλης, αλλά εντείνουμε τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας μας μέσα στην τάξη, δεν θα κατορθώσουν όλα τα παιδιά να φτάσουν σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο από το οποίο θα αντλούν ευχαρίστηση τα ίδια, εμείς και οι γονείς τους και δε θα θέλουν να προχωρήσουν παραπέρα από μόνα τους;

όσο για το αρχικό ερώτημα εγώ προσωπικά θα έβαζα στόχο μαζί με το παιδί να καλύψουμε ό,τι κενό μπορούμε ώστε να νιώσει κι εκείνο ότι κάποιος το καταλαβαίνει και επενδύει σε αυτό.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 05, 2008, 10:28:28 πμ από Ritalamp »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Απορία και ρητορική ερώτηση
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:05:34 »

Αποσυνδεδεμένος Georgia s

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
  • η παιδεία είναι θέμα εσωτερικού πολιτισμού
    • Προφίλ
Απ: Απορία και ρητορική ερώτηση
« Απάντηση #15 στις: Νοέμβριος 05, 2008, 10:21:49 πμ »

Θέλω να ξεκαθαρίσω τα εξής:
Όταν λέω από την αρχή, δεν εννοώ από το δημοτικό αλλά από τις πρώτες τάξεις του γυμνασίου. Για να μην υπάρχει αυτή η νοοτροπία, όπως λες olgalia, ότι σίγουρα κάπου θα περάσουν και χωρίς να μάθουν. Άρα γιατί να μάθουν;
Γιατί λοιπόν να κουραστούν, γιατί να διαβάσουν; Αφού έτσι κι`αλλιώς θα μπουν σε κάποια σχολή;
Γι`αυτό ακριβώς Georgia πιστεύω ότι δεν πρέπει να βοηθάμε να καλλιεργείται αυτή η νοοτροπία. Γιατί υποβαθμίζεται έτσι το επίπεδο της εκπαίδευσης.
Αν δεν υπάρχει κίνητρο δεν θα κουραστεί κανένας απ`αυτούς τους μαθητές, που όπως λες είναι και οι πιο έξυπνοι. Επομένως μέσα στα καθήκοντά μας είναι να βοηθήσουμε να ενεργοποιηθούν αυτά τα μυαλά και να μην πάνε χαμένα.Έτσι δε θα διώχνουμε κανένα μαθητή από το σχολείο γιατί θα παραδειγματιστούν και οι υπόλοιποι, οι οποίοι από αδιάφοροι θα γίνουν καλοί μαθητές (αφού δεχόμαστε ότι είναι έξυπνοι).
Επίσης Georgia, όταν υπάρχουν αυτοί οι μαθητές μέσα σε μια τάξη τότε δύσκολα θα μπορέσει να γίνει σωστό μάθημα και για τους υπόλοιπους μαθητές, γιατί δεν μπορείς να αγνοείς κανέναν μέσα στην τάξη.
Πιστεύω ότι είναι μια γενικευμένη απλοποίηση όταν λέμε ότι αυτά τα παιδιά έχουν ψυχολογικά προβλήματα.Αν υπάρχουν τέτοια, τότε βεβαίως θα τα αντιμετωπίσουμε με διαφορετικό τρόπο.Ειδικά εσύ georgia πρέπει να ξέρεις ότι συμφωνώ σ`αυτό, όπως και στα υπόλοιπα που γράφεις, γιατί γνωρίζεις κάποιες από τις εμπειρίες μου.
Ακόμα, από τις εμπειρίες μου έχω μάθει ότι οι μαθητές τελικά εκτιμούν τον καθηγητή που τους δίνει κίνητρο να μάθουν κάτι περισσότερο, αλλά αυτό γίνεται αργότερα, αφού τελειώσουν το σχολείο.

jak  εννοείται ότι δεν αμφισβητώ ούτε την αγάπη σου στα παιδιά , ούτε τις καλές σου προθέσεις  :)..απλώς θεωρώ ότι το να μένουν τα παιδιά στην ίδια τάξη , δεν αποτελεί λύση στο πρόβλημα κ αυτο εξέφρασα..θεωρω ότι μπορούν να βρεθούν άλλα μέτρα- λύσεις ( που ριζικά βέβαια δε λύνουν το πρόβλημα ούτε αυτές, αλλά θεωρώ ότι δημιουργούν λιγότερες παρενέργειες )..καλό είναι να διαφωνούμε καμμια φορά γιατί πάντα κάτι έχει να μάθει ο ένας απο τον αλλο κ έτσι γίνεται κ γόνιμος διάλογος..



Παράθεση
Δηλ. παραδειγματισμοί του τύπου άξιος και μη άξιος-αν μάθεις δηλ.να κάνεις διαίρεση είσαι άξιος διαφορετικά ανάξιος- είναι κίνητρα για τους μαθητές  Αισθάνομαι έναν μικρό εκβιασμό και αν ήμουν μαθήτρια δε θα αισθανόμουν ελεύθερη να αναπτύξω την προσωπικότητά μου.Εδώ μιλάμε για μεθόδους Project και ομαδοσυνεργατικές διδασκαλίες κύριε jak που απλά ο μαθητής είναι στο επίκεντρο και ο teacher απλά συντονιστής
Παράθεση

supreme αν κ συμφωνώ με τη θέση σου, καλό είναι να μη γίνονται οι διαφωνίες προσωπικές αντιπαραθέσεις που προσβάλλουν τον άλλο..γιατί έτσι ούτε διάλογος γίνεται κ προσωπικα θα το σκέφτομαι να εκφράζω τις διαφωνίες μου, αν αυτό γίνεται αφορμή για τσακωμούς..
έτσι όμως θα συμφωνούμε όλοι σε ολα, πράγμα που και υποκριτικό είναι κ καθόλου υγιές..

Αποσυνδεδεμένος Supreme

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1037
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απορία και ρητορική ερώτηση
« Απάντηση #16 στις: Νοέμβριος 11, 2008, 05:04:01 μμ »
Δεν έχω λόγο να προσβάλλω κανέναν από εδώ αλλά επειδή είμαι και εγώ θύμα της παραδοσιακής - μετωπικής διδασκαλίας  αγανακτώ για τα χρόνια που έχασα....
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 11, 2008, 05:09:07 μμ από Supreme »

Αποσυνδεδεμένος Georgia s

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
  • η παιδεία είναι θέμα εσωτερικού πολιτισμού
    • Προφίλ
Απ: Απορία και ρητορική ερώτηση
« Απάντηση #17 στις: Νοέμβριος 11, 2008, 11:41:01 μμ »
Δεν έχω λόγο να προσβάλλω κανέναν από εδώ αλλά επειδή είμαι και εγώ θύμα της παραδοσιακής - μετωπικής διδασκαλίας  αγανακτώ για τα χρόνια που έχασα....
οκ σε καταλαβαίνω.. :)
απλώς καμιά φορά τα έντονα συναισθήματα εκφράζονται κ έντονα με δόση ειρωνείας απέναντι στους συνομιλητές μας, που δε φταίνε για όσα περάσαμε..και αποθαρρύνουν την διατύπωση διαφωνιών.. ;)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Απορία και ρητορική ερώτηση
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:05:34 »

Αποσυνδεδεμένος jak_13

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6831
  • Φύλο: Άντρας
  • Πάντα με χαμόγελο!!!
    • Προφίλ
Απ: Απορία και ρητορική ερώτηση
« Απάντηση #18 στις: Νοέμβριος 12, 2008, 12:39:50 πμ »

Ο λόγος που κάνει κάποια άτομα να ξεχωρίζουν (ευτυχώς) είναι ο τρόπος που κατανοούν, προσεγγίζουν, αντιμετωπίζουν και εκτιμούν ορισμένα θέματα.
Έμαθα πως ο άνθρωπος δικαιούται να κοιτά τον άλλον από ψηλά
μόνο όταν πρέπει να τον βοηθήσει να σηκωθεί!

Gabriel Garcia Marquez

Αποσυνδεδεμένος vasp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1638
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60, ΠΕ 60.50
    • Προφίλ
Απ: Απορία και ρητορική ερώτηση
« Απάντηση #19 στις: Νοέμβριος 12, 2008, 12:47:19 πμ »
Εγω εχω μια αλλη απορια, θα την εκφρασω και ας πεσει κατω! Το γεγονος οτι το συγκεκριμενο παιδι μπορει να αντιμετωπιζει μαθησιακες δυσκολιες εχει απασχολησει ποτε κανεναν εκπαιδευτικο που εχει ασχοληθει μαζι του;;;;;;
Θελω να πω ειναι τεμπελια ή αδιαφορια κτλ του μαθητη που τον κανει να μην μπορει να κατανοήσει τους αρχικους χρονους ή μηπως κατι αλλο;;

Αποσυνδεδεμένος Supreme

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1037
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απορία και ρητορική ερώτηση
« Απάντηση #20 στις: Νοέμβριος 12, 2008, 02:08:53 πμ »
Δεν έχω λόγο να προσβάλλω κανέναν από εδώ αλλά επειδή είμαι και εγώ θύμα της παραδοσιακής - μετωπικής διδασκαλίας  αγανακτώ για τα χρόνια που έχασα....
οκ σε καταλαβαίνω.. :)
απλώς καμιά φορά τα έντονα συναισθήματα εκφράζονται κ έντονα με δόση ειρωνείας απέναντι στους συνομιλητές μας, που δε φταίνε για όσα περάσαμε..και αποθαρρύνουν την διατύπωση διαφωνιών.. ;)
Καλά δε νομίζω να ειρωνεύτηκα και κανέναν.Τη γνώμη μου είπα.Καμία προσωπική επίθεση σε κανέναν από εσάς δε κάνω.Ο καθένας έχει το τρόπο του να εκφράζεται.Δε μπορεί να είμαστε όλοι ίδιοι όπως λέει και ο κος  jak.Ευτυχώς δήλ. ;)
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 12, 2008, 02:17:46 πμ από Supreme »

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απορία και ρητορική ερώτηση
« Απάντηση #21 στις: Δεκέμβριος 19, 2009, 02:34:46 μμ »
Το θέμα του να περάσει ή να μείνει ένας μαθητής, θεωρώ ότι είναι από τα πιο "υποκριτικά" θέματα που τίθενται κάθε φορά στο σύλλογο. Και ξεκαθαρίζω τι εννοώ. Όλοι οι διευθυντές, που είχα εγώ τουλάχιστον, έδιναν στην αρχή σαφή οδηγία να κόβουμε τους αδιάφορους, τεμπέληδες κλπ μαθητές, για να αναβαθμιστεί το σχολείο. Ο καθένας, λοιπόν, βαθμολογούσε λαμβάνοντας υπόψη του ΚΑΙ αυτό. Όμως, όταν ερχόταν η ώρα της βαθμολογίας, 3μηνου, 4μήνου και τελική, ο ίδιος ο διευθυντής αρχίζει το ΨΠ για να τον περάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ως προς αυτό, σε κάποιο από τα σχολεία που ήμουν ο διευθυντής μάς ζήτησε να αλλάξουμε τη βαθμολογία του τελικού γραπτού, για να πάρει απολυτήριο ένας μαθητής. Θυμάμαι ότι η καθηγήτρια στο ξενόγλωσσο μάθημα αναγκάστηκε να του κάνει το 8 14. Αποτέλεσμα; Ήρθε ο μαθητής με ύφος 40 καρδιναλίων και της είπε το εξής: Τα είδατε ότι με αδικήσατε στη βαθμολογία; Εγώ έγραψα στο τέλος παραπάνω από αυτό που μου είχατε!!! ::) ::) ::)

Αποσυνδεδεμένος Maro

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 390
    • Προφίλ
Απ: Απορία και ρητορική ερώτηση
« Απάντηση #22 στις: Δεκέμβριος 19, 2009, 04:46:47 μμ »
Εγω εχω μια αλλη απορια, θα την εκφρασω και ας πεσει κατω! Το γεγονος οτι το συγκεκριμενο παιδι μπορει να αντιμετωπιζει μαθησιακες δυσκολιες εχει απασχολησει ποτε κανεναν εκπαιδευτικο που εχει ασχοληθει μαζι του;;;;;;
Θελω να πω ειναι τεμπελια ή αδιαφορια κτλ του μαθητη που τον κανει να μην μπορει να κατανοήσει τους αρχικους χρονους ή μηπως κατι αλλο;;
Η απορια σου ειναι ψιλα γραμματα γιατι στην Ελλαδα- στη δημοσια εκπ/ση αυτα τα παιδια πανε χαμενα ειτε λογω ελλιπων υποδομων μεσω των οποιων γινεται η διαγνωση και η αντιμετωπιση του προβληματος ειτε λογω αδιαφοριας-ανεπαρκειας εκεινων(δυστυχως μιλαω για μεριδα εκ/τικων) που πρεπει να εντοπισουν το προβλημα και να παραπεμψουν τα συγκεκριμενα παιδια οπου χρειαζεται.
Στα πεκ ακουσα απο μια δασκαλα για την περιπτωση παιδιου 6ης δημοτικου που αγνοουσε βασικες γνωσεις οι οποιες αποτελουν την υλη προηγουμενων ταξεων.
Αρα η περιπτωση που αναφερεται εδω δεν ειναι η μοναδικη !
Ειναι αυτονοητο οτι αυτα τα παιδια θα εγκαταλειψουν το σχολειο καποια στιγμη αν δεν εχουν την καταλληλη υποστηριξη.
Κι υστερα λεμε για μαθητικη διαρροη!




Αποσυνδεδεμένος utenar

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1545
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Απορία και ρητορική ερώτηση
« Απάντηση #23 στις: Δεκέμβριος 19, 2009, 05:24:15 μμ »
Το θέμα είναι όχι μόνο να διαμορφώσουμε ανθρώπους με ελεύθερη σκέψη αλλά και να τους μάθουμε  να συνεργάζονται με άλλους για να μην έχουν πρόβλημα όταν θα βγουν στην αγορά εργασίας και βέβαια να μπορούν να κάτσουν σε μια δουλειά και όχι να τρέχουν πίσω από κάθε προκήρυξη δημοσίου

Το ειπες μονος σου κι ομως δεν το συνειδητοποιησες καν! Ας μην κοροϊδευομαστε: το συγχρονο σχολειο δε διαμορφωνει ανθρωπους με ελευθερη σκεψη, αλλά μελλοντικους εργαζομενους και πολιτες - ευκολα υποχειρια των εκαστοτε ισχυρων. Η κοινωνια λειτουργει μ'ενα συγκεκριμενο τροπο και κανεις απ'οσους την ελεγχουν (γιατι δεν την ελεγχουμε εσεις κι εγω) δεν επιθυμει εργαζομενους ή πολιτες με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΚΕΨΗ. Επιθυμει πειθηνιους εργαζομενους και πολιτες που δε διεκδικουν κατι διαφορετικο, που δεν παιρνουν πρωτοβουλιες αλλά ακολουθουν "το συστημα", που δε βλεπουν καν αυτο που ειναι μπροστα στα ματια τους, εαν καποιος δεν τους το δειξει.
 
Δεν ειναι τυχαιο οτι η υποχρεωτικη εκπαιδευση αρχιζει σε ολο και μικροτερη ηλικια (απο 6 ετων την εκαναν 5 και τωρα θα την κανουν 4). Αλλοι γονεις στελνουν τα παιδια στους παιδικους σταθμους γιατι εργαζονται κι αλλοι τα στελνουν για να "κοινωνικοποιηθουν". Εμεις που δεν πηγαμε σε παιδικους σταθμους, δεν κοινωνικοποιηθηκαμε?

Δεν ειναι τυχαιο οτι τ'ατομα της "ανωτερης" κοινωνικης ταξης (στην οποια εμεις δε συμπεριλαμβανομαστε) δε στελνουν ποτέ τα παιδια τους σε δημοσια σχολεια, ουτε ειναι τυχαιο οτι η Ελληνιδα Υπουργος Παιδειας προετοιμαζει το παιδι της να φυγει κατευθειαν για πανεπιστημιο του εξωτερικου.

Σε αλλο τοπικ μιλησαμε για την ελλειψη κριτικης σκεψης των μαθητων - γιατι, εχουν οι ενηλικες κριτικη σκεψη? Οι περισσοτεροι πιστευουν ο,τι τους πει ο καθε "ειδικος" και βλεπουν τον κοσμο ασπρο-μαυρο: αν δε λες αυτο, θα λες το αντιθετο, τριτος δρομος δεν υπαρχει!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162165
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 735
Σύνολο: 739

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.121 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.