PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
Εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤEΥΞΗΣ ΤΟΥ ΓΓ ΤΗΣ EDUCATION INTERNATIONAL
Τελευταία νέα
Πρόσκληση για απόσπαση εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Β'βάθμιας σε φορείς του ΥΠΑΙΘΑ και από ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΠΕ, σε δομές Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025
Προσλήψεις 31 εκπαιδευτικών Ββάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2025
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤEΥΞΗΣ ΤΟΥ ΓΓ ΤΗΣ EDUCATION INTERNATIONAL (Αναγνώστηκε 747 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
annna
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 581
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤEΥΞΗΣ ΤΟΥ ΓΓ ΤΗΣ EDUCATION INTERNATIONAL
«
στις:
Μαΐου 31, 2010, 09:23:25 pm »
Tweet
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤEΥΞΗΣ ΤΟΥ ΓΓ ΤΗΣ EDUCATION INTERNATIONAL
κ. Fred Van Leeuwen
(η συνέντευξη δόθηκε στις 19-5-2010 από τις ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ)
Η Εκπαιδευτική Διεθνής είναι μία Παγκόσμια Ένωση που εκπροσωπεί όλες τις εκπαιδευτικές ενώσεις στην υφήλιο, δηλαδή το 95% όλων των εκπαιδευτικών οργανώσεων. Είναι η φωνή των εκπαιδευτικών στη διεθνή κοινότητα. Όταν οι διεθνείς οργανισμοί συζητούν για εκπαιδευτικά ζητήματα υποτίθεται ότι πρέπει να υπάρχει διαβούλευση με την Εκπαιδευτική Διεθνή.
Ο σκοπός της επίσκεψής μου στην Ελλάδα σήμερα είναι η υποστήριξη των συνδικαλιστικών οργανώσεων- μελών μας στη χώρα σας όπως και η έκφραση επιδοκιμασίας της απόφασής σας για γενική απεργία αύριο. Εκφράζουμε επίσης την ανησυχία των οργανώσεων – μελών μας για τα μέτρα που λαμβάνουν οι αρχές στην χώρα σας.
Θα ήθελα να διατυπώσω κάποιες επισημάνσεις σχετικά με κάποια μέτρα και ειδικότερα τη διαδικασία που ακολουθήθηκε και οδήγησε στη λήψη αυτών των μέτρων. Επίσης, ανησυχούμε για την έλλειψη διαπραγμάτευσης μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων. Τα μέτρα λιτότητας που λαμβάνονται και που αναμένεται να ληφθούν είναι τόσο αυστηρά ώστε να θεωρείται απίστευτο ότι δεν υπήρξε διαπραγμάτευση με τις εκπαιδευτικές συνδικαλιστικές ενώσεις.
Ένα πολύ ανησυχητικό παράδειγμα είναι η πρόσφατη υιοθέτηση το νόμου για την «αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση…» Η ανάπτυξη και η συζήτησή του στο κοινοβούλιο χωρίς τη σοβαρή συμμετοχή των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων δεν αποτελεί μία ιδιαίτερα διπλωματική τακτική, αντίθετα είναι καταγέλαστη. Πιστεύουμε ότι η Υπουργός Παιδείας έχει εισέλθει σε αδιέξοδο. Επομένως, η κύρια ανησυχία μας είναι η έλλειψη διαπραγμάτευσης.
Θα ήθελα να εκφράσω την ανησυχία μας για τις εξελίξεις στους διεθνείς οργανισμούς σχετικά με αυτή τη στάση των ελληνικών αρχών. Ως προς τα ίδια τα μέτρα, θα ήθελα να κάνω μία γενική επισήμανση: όλες οι περικοπές που σχεδιάζονται για να εφαρμοστούν θα επηρεάσουν τελικά την ποιότητα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα και θα καθυστερήσουν τη διαδικασία ανάκαμψης. Η επένδυση στην εκπαίδευση αποτελεί όντως το κλειδί για την ανάκαμψη και οι περικοπές σημαίνουν καθυστέρηση στην εξέλιξη των νέων αυτής της χώρας. Στην Εκπαιδευτική Διεθνή (ΕΙ) έχουμε υπολογίσει ότι κάθε ευρώ που επενδύεται στην εκπαίδευση επιστρέφει με τόκο 12%. Αυτά τα μεγέθη υποστηρίζονται από φημισμένους οικονομολόγους. Είναι αναμφισβήτητα αδιανόητες οι περικοπές στην εκπαίδευση, όπως και η παραγνώριση των πλεονεκτημάτων που επιφέρει η εκπαίδευση στα άτομα και στην κοινωνία επίσης.
Οι οποιεσδήποτε περικοπές στην εκπαίδευση, είτε στους μισθούς είτε στην αναλογία μαθητών–εκπαιδευτικών είτε στις σχολικές εγκαταστάσεις, θα επηρεάσουν αρνητικά την οικονομία. Η Ελλάδα θα βυθιστεί περισσότερο στο βάλτο στον οποίο βρίσκεται τώρα. Αυτό δεν αποτελεί ισχυρισμό μόνο των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων της Εκπαιδευτικής Διεθνούς. Ο κ. Strauss–Kahn, επικεφαλής του ΔΝΤ, έχει επανειλλημένα αναφέρει ότι η επένδυση στην υγεία και στην εκπαίδευση αποτελεί το κλειδί για την ανάκαμψη. Αλλά προφανώς το ΔΝΤ σε συνεργασία με την ΕΕ χρησιμοποιεί την παλιά στρατηγική που χρησιμοποίησαν σε άλλες περιοχές και πραγματικά κατέστρεψαν τις βάσεις για την παραγωγικότητα και την ανάπτυξη. Η απόδειξη βρίσκεται εδώ. Επομένως, εκφράζουμε την αντίθεσή μας στα μέτρα λιτότητας που επιβλήθηκαν στην εκπαίδευση.
Μία άλλη ανησυχία μας σχετίζεται με ένα έγγραφο το οποίο έχει εκδώσει το ΔΝΤ σε σχέση με την Ελλάδα και περιλαμβάνει όλους τους όρους που συνδέονται με το πακέτο οικονομικής στήριξης της Ελλάδας και υπάρχουν μερικά ανησυχητικά στοιχεία σε αυτό. Ένα από αυτά είναι ότι το ΔΝΤ θα ήθελε η κυβέρνησή σας να ανοίξει την αγορά της εκπαίδευσης. Η άποψή μας είναι ότι δεν υπάρχει αγορά της εκπαίδευσης. Στο έγγραφο αυτό το ΔΝΤ εκφράζει την προσδοκία ότι οι δημόσιες αρχές στην Ελλάδα θα ανοίξουν την αγορά της εκπαίδευσης έως το τέλος αυτής της χρονιάς. Με άλλα λόγια, ο ιδιωτικός τομέας θα έχει τη δυνατότητα συμμετοχής στην πώληση εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Αυτό το ονομάζουμε εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης. Δεν θα εκπλαγείτε με τη δήλωσή μου ότι στην ΕΙ το θεωρούμε μία πολύ κακή ιδέα. Θα μειώσει την προσβασιμότητα στην εκπαίδευση και δε θα βελτιώσει την ποιότητά της. Ακόμη, αντιμαχόμαστε αυτή την εξέλιξη στο επίπεδο του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, όπου μερικά χρόνια πριν υιοθετήθηκε μία συνθήκη η οποία δίνει τη δυνατότητα στις χώρες να ανοίξουν τις αγορές εκπαίδευσής τους. Έως τώρα, η εμπειρία μας είναι ότι στις χώρες όπου έχει συμβεί αυτό περιορίζεται η δυνατότητα του κάθε μαθητή να διασφαλίσει μία αξιοπρεπή εκπαίδευση. Πιστεύουμε και συνιστούμε στις οργανώσεις-μέλη μας στην Ελλάδα να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να αποφευχθεί αυτό. Η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα όπου αυτή η συζήτηση έχει αρχίσει και φυσικά υπάρχει πάντα ο κίνδυνος, εφόσον ανοίξει η αγορά σε αυτή τη χώρα, άλλες χώρες να ακολουθήσουν, με πολύ άσχημες συνέπειες για την κοινωνική διάσταση στην Ευρώπη.
Είμαι σίγουρος ότι πολλοί από εσάς έχουν κατανοήσει τις προηγούμενες εβδομάδες και τους προηγούμενους μήνες τη σημασία της κοινωνικής διάστασης σήμερα στην Ευρώπη, όπου οι άνθρωποι προφανώς θα πρέπει να πληρώσουν τους λογαριασμούς για την καταστροφή που προκλήθηκε από τους αποτυχημένους πολιτικούς και τους άπληστους τραπεζίτες. Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω ότι στην Ευρώπη πρέπει να κινητοποιήσουμε όλες τις δυνάμεις, ώστε να διασφαλίσουμε ότι η κοινωνική διάσταση δεν πρόκειται να εξαφανιστεί σταδιακά.
Θα ήθελα να κάνω μερικές άλλες επισημάνσεις, όπως μία για τις χρηματοοικονομικές αγορές. Το μεγάλο λάθος για τις κυβερνήσεις είναι ότι προσπαθούν να ικανοποιήσουν τις αγορές αυτές, ώστε να κάνουν ό, τι αυτές θέλουν. Δεν έχουμε πλέον μία χρηματοοικονομική αγορά που να εξυπηρετεί την πραγματική οικονομία. Έχουμε ένα γιγάντιο παγκόσμιο καζίνο που κερδοσκοπεί. Ακόμη και ολόκληρη η Ευρωζώνη δεν μπορεί να το ικανοποιήσει, και όπως γνωρίζετε, όταν παίζει κανείς με αντίπαλο το καζίνο, τις περισσότερες φορές χάνει.
Ας συγκρίνουμε αυτό που έχε συμβεί στην Ελλάδα με αυτό που συνέβη στην Αργεντινή δέκα χρόνια πριν. Η Αργεντινή απέρριψε τη βοήθεια του ΔΝΤ και ζήτησε από τις χρηματοοικονομικές αγορές να μοιραστούν το βάρος. Χώρες όπως η Αργεντινή και η
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤEΥΞΗΣ ΤΟΥ ΓΓ ΤΗΣ EDUCATION INTERNATIONAL