PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη
Σχολική ζώνη
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
,
nikolopol
)
ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Χαρακτηρισμός μαθημάτων-Διαδικασίες εξετάσεων
Τελευταία νέα
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Ββάθμιας Εκπαίδευσης στα Γενικά Αρχεία του Κράτους
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος και στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες για το σχολικό έτος 2024-2025
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών 2024-2025
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Αβάθμιας εκπαίδευσης σε ΚΕΔΑΣΥ, ΙΚΥ και Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθήνας
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε φορείς και υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Χαρακτηρισμός μαθημάτων-Διαδικασίες εξετάσεων (Αναγνώστηκε 3163 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Pris
Νέο μέλος
Μηνύματα: 78
ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Χαρακτηρισμός μαθημάτων-Διαδικασίες εξετάσεων
«
στις:
Δεκέμβριος 16, 2011, 09:39:25 πμ »
Tweet
Mε απόφαση που υπέγραψε η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, τροποποιούνται οι μέχρι τώρα αποφάσεις που αφορούν τη «Λειτουργία των Μουσικών Σχολείων» ως εξής:
Γ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
1. ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Για τα μαθήματα γενικής παιδείας ισχύουν όσα αναφέρονται στο Π.Δ. 465/1981, άρθρο 1 και Π.Δ. 213/1989, άρθρο 2 και αφορούν τα μαθήματα γενικής παιδείας που διδάσκονται στα υπόλοιπα γυμνάσια γενικής παιδείας. Τα μαθήματα της Ιστορίας της Τέχνης, καθώς και του Θεάτρου, αποτελούν μαζί με τα Καλλιτεχνικά, κλάδους της «Αισθητικής Αγωγής» στις αντίστοιχες τάξεις στις οποίες διδάσκονται. Τα μαθήματα μουσικής παιδείας διακρίνονται σε:
Μαθήματα Ομάδας Α΄:
Ευρωπαϊκή Μουσική – Θεωρία και Πράξη : για τις Α΄ και Β΄ τάξεις Γυμνασίου
Ευρωπαϊκή Μουσική – Θεωρία και Πράξη & Εισαγωγή στην Αρμονία : για τη Γ΄ τάξη Γυμνασίου
Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική – Θεωρία και Πράξη
Ατομικό Όργανο επιλογής
Μαθήματα Ομάδας Β΄:
Χορωδία
Μουσικό Σύνολο – Οργανοχρησία
Υποχρεωτικό Πιάνο
Υποχρεωτικός Ταμπουράς ή άλλο τοπικό παραδοσιακό όργανο αναφοράς (υποχρεωτικό)
Ιστορία της Μουσικής: για τις Β΄ και Γ΄ τάξεις Γυμνασίου
Κριτική Μουσική Ακρόαση: για την Α΄ τάξη Γυμνασίου
2. ΓΕΝΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Για τα μαθήματα γενικής παιδείας ισχύει ό, τι και για τα υπόλοιπα λύκεια γενικής παιδείας.
Τα μαθήματα μουσικής παιδείας διακρίνονται σε:
Πρωτεύοντα:
Αρμονία
Ανάπτυξη Ακουστικών Ικανοτήτων (Γραφή καθ΄ υπαγόρευση – Μουσική Ανάγνωση)
Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική
Ατομικό Όργανο επιλογής
Δευτερεύοντα:
Υποχρεωτικό Πιάνο: για την Α΄ Λυκείου
Ιστορία Μουσικής: για την Α΄ Λυκείου
Μορφολογία: για τη Β΄ Λυκείου
Μουσικό Σύνολo (Οργάνου Επιλογής)
Μουσικό Σύνολο (Μουσικής Έκφρασης και Δημιουργίας)
Εφαρμογές Πληροφορικής στη Μουσική: για την Α΄ Λυκείου
Η διδασκαλία των μουσικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο διεξάγεται είτε κατά
τμήμα είτε ομαδικά είτε ατομικά, ανάλογα με το διδασκόμενο μάθημα. Στα ατομικά μαθήματα
ανήκουν το ατομικό όργανο επιλογής, καθώς και το υποχρεωτικό όργανο. Τόσο στο Γυμνάσιο όσο και
στο Λύκειο το ατομικό όργανο επιλογής είναι ένα και μοναδικό και μπορεί να αλλάξει μόνο στη Β΄ τάξη
Γυμνασίου ύστερα από δικαιολογημένο αίτημα του γονέα του μαθητή που κατατίθεται στο σχολείο
μέσα στην πρώτη εβδομάδα της έναρξης των μαθημάτων. Για τα μαθήματα της Αρμονίας και της
Ανάπτυξης Ακουστικών Ικανοτήτων (που περιλαμβάνει τη Γραφή καθ΄ υπαγόρευση και τη Μουσική
ανάγνωση) ισχύει για τις ομάδες-επίπεδα ό,τι προβλέπεται από την Υπουργική Απόφαση
Γ2/3850/16.6.1998 (ΦΕΚ 658/τ. Β΄/1.7.1998). Το δίωρο μάθημα της Ελληνικής Παραδοσιακής μουσικής
(Θεωρίας και Πράξης) στο Γυμνάσιο, το δίωρο μάθημα της Ευρωπαϊκής Μουσικής (Θεωρίας και
Πράξης) στις Α΄ και Β΄ τάξεις Γυμνασίου και το δίωρο μάθημα της Ευρωπαϊκής Μουσικής (Θεωρίας και
Πράξης & Εισαγωγής στην Αρμονία) στη Γ΄ τάξη Γυμνασίου δύνανται να προσφέρονται για τη μία από
τις προβλεπόμενες διδακτικές ώρες την εβδομάδα σε δύο ομάδες-επίπεδα εάν το τμήμα έχει 18
μαθητές και άνω και με την προϋπόθεση της επάρκειας του διδακτικού προσωπικού, ανάλογα με τις
δυνατότητες κάθε σχολείου.
Δ. ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (μόνο ως προς τις ενότητες: 1. Μουσικό Γυμνάσιο και 2. Ενιαίο Μουσικό
Λύκειο).
1. Μουσικό Γυμνάσιο
Στα μαθήματα γενικής παιδείας, για την προαγωγή ή απόλυση εφαρμόζεται ό, τι ισχύει στα
υπόλοιπα Γυμνάσια. Το μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης εξετάζεται γραπτά για την προαγωγή των
μαθητών, ενώ το μάθημα του Θεάτρου δεν εξετάζεται και ο γενικός βαθμός του προκύπτει από το Μ.Ο.
των βαθμών των τριών τριμήνων.
Για τα μαθήματα μουσικής παιδείας ισχύουν τα εξής:
Τα μουσικά μαθήματα της ομάδας Α΄ : Ευρωπαϊκή Μουσική – Θεωρία και Πράξη, Ευρωπαϊκή Μουσική
– Θεωρία και Πράξη & Εισαγωγή στην Αρμονία και Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική – Θεωρία και Πράξη εξετάζονται γραπτά ως προς το θεωρητικό μέρος και με ακρόαση ως προς το πρακτικό μέρος.
Επίσης το μάθημα: Ιστορία της Μουσικής της ομάδας Β΄ εξετάζεται γραπτά. Ο τελικός βαθμός προκύπτει από το μέσο όρο της βαθμολογίας του θεωρητικού και πρακτικού μέρους. Το μάθημα της Ομάδας Α΄: Ατομικό Όργανο Επιλογής και τα μαθήματα της Ομάδας Β΄: Πιάνο και Ταμπουράς εξετάζονται με τη διαδικασία της ακρόασης. Το συνεχές δίωρο μάθημα της Χορωδίας διεξάγεται ή διατμηματικά ανά τάξη ως φωνητικό σύνολο ή ανά τμήμα. Στη διάρκεια των τριών γυμνασιακών ετών, τουλάχιστον για ένα σχολικό έτος διδάσκεται υποχρεωτικά ρεπερτόριο ελληνικής παραδοσιακής μουσικής. Τηρείται υποχρεωτικά βιβλίο ύλης και είναι υποχρεωτική η δημόσια παρουσίαση προγράμματος από τη χορωδία κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Το συνεχές δίωρο μάθημα Μουσικό Σύνολο – Οργανοχρησία αφορά την εξάσκηση και χρήση του οργάνου επιλογής. Τα μαθήματα: Μουσικό Σύνολο – Οργανοχρησία και Χορωδία (ως φωνητικό σύνολο) αξιολογούνται χωρίς να εξετάζονται γραπτά ή με ακρόαση. Ο γενικός βαθμός εξάγεται από το μέσο όρο των βαθμών των τριών τριμήνων. Κατά την εξέταση με τη διαδικασία της ακρόασης οι μαθητές εξετάζονται ενώπιον διμελούς επιτροπής που απαρτίζεται από τον διδάσκοντα καθηγητή και έναν ακόμη καθηγητή της ίδιας ή παρεμφερούς ειδικότητας. Η εξέταση με τη διαδικασία της ακρόασης μπορεί να γίνεται παρουσία και άλλων καθηγητών της ειδικότητας, χωρίς δικαίωμα βαθμολογίας.
Οι εξετάσεις των μουσικών μαθημάτων με ακρόαση πραγματοποιούνται κατά το δεύτερο δεκαήμερο του Μαΐου, τα αποτελέσματά τους ανακοινώνονται μετά το πέρας των εξετάσεων όλων των μαθημάτων γενικής και μουσικής παιδείας και δεν επιδέχονται αναβαθμολόγηση. Η διδασκαλία των μαθημάτων, που εξετάστηκαν με ακρόαση, συνεχίζεται μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.
2. Γενικό Μουσικό Λύκειο
Στα μαθήματα γενικής παιδείας εφαρμόζεται ό, τι ισχύει για τα υπόλοιπα Γενικά Λύκεια. Για τα μουσικά μαθήματα ισχύουν τα ακόλουθα:
Όλα τα πρωτεύοντα και δευτερεύοντα μουσικά μαθήματα εξετάζονται γραπτά (Αρμονία, Γραφή καθ΄ υπαγόρευση της Ανάπτυξης Ακουστικών Ικανοτήτων, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, Ιστορία της Μουσικής, Μορφολογία, Εφαρμογές Πληροφορικής στη Μουσική) ή με τη διαδικασία της ακρόασης (Υποχρεωτικό Όργανο-Πιάνο, Ατομικό Όργανο επιλογής) ή και με τα δύο. Το μάθημα Μουσικό Σύνολο (Οργάνου Επιλογής) αξιολογείται χωρίς να εξετάζεται γραπτά ή με ακρόαση. Ο γενικός βαθμός εξάγεται από το μέσο όρο των βαθμών των δύο τετραμήνων. Το μάθημα Μουσικό Σύνολο (Μουσικής Έκφρασης και Δημιουργίας) δεν βαθμολογείται αλλά η μη συμμετοχή των μαθητών σε αυτό συνιστά λόγο απομάκρυνσης από το Μουσικό Σχολείο, με τεκμηριωμένη απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων. Για την εξέταση με τη διαδικασία της ακρόασης ισχύει και εφαρμόζεται ό,τι και στα Μουσικά Γυμνάσια. Ο τελικός βαθμός για τα γραπτώς εξεταζόμενα μουσικά μαθήματα εξάγεται, όπως και στα γενικά μαθήματα των Μουσικών Σχολείων. Αντιστοίχως, ο τελικός βαθμός των δι΄ ακροάσεως εξεταζόμενων μαθημάτων προκύπτει από το άθροισμα των προφορικών βαθμών των δύο τετραμήνων και του βαθμού εξέτασης με ακρόαση διαιρούμενος δια του τρία (3).
Πηγή
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Χαρακτηρισμός μαθημάτων-Διαδικασίες εξετάσεων
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 16:39:15 »
Pris
Νέο μέλος
Μηνύματα: 78
Απ: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Χαρακτηρισμός μαθημάτων-Διαδικασίες εξετάσεων
«
Απάντηση #1 στις:
Δεκέμβριος 16, 2011, 09:41:58 πμ »
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ σε κάποιον του "έκοψε" εκεί πέρα, ώστε να εφαρμοστεί το αυτονόητο! Τα μαθήματα Μουσική θεωρίας και πράξης (ευρωπαϊκά και παραδοσιακά) να εξετάζονται εκτός από γραπτά ΚΑΙ προφορικά!
Μέχρι χτες ο νόμος όριζε ότι π.χ. το Solfeg (ή αντίστοιχα την πράξη της παραδοσιακής) το εξέταζες....γραπτώς!!!
Καταγράφηκε
Pris
Νέο μέλος
Μηνύματα: 78
Απ: ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Χαρακτηρισμός μαθημάτων-Διαδικασίες εξετάσεων
«
Απάντηση #2 στις:
Ιανουάριος 09, 2012, 05:05:35 μμ »
Βγήκε και το τελικό
ΦΕΚ
.
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη
Σχολική ζώνη
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
,
nikolopol
)
ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Χαρακτηρισμός μαθημάτων-Διαδικασίες εξετάσεων