PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
Εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη
Σχολική ζώνη
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
,
nikolopol
)
Τελευταία νέα
Πρόσκληση για απόσπαση εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Β'βάθμιας σε φορείς του ΥΠΑΙΘΑ και από ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΠΕ, σε δομές Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025
Προσλήψεις 31 εκπαιδευτικών Ββάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2025
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: (Αναγνώστηκε 697 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
steven_seagal
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 978
(Χωρίς τίτλο)
«
στις:
Φεβρουαρίου 16, 2013, 11:58:56 pm »
Tweet
Κοινωνία κατά αξιοκρατίας
Του Αγγελου Στάγκου
Κατά καιρούς, γίνονται κάποιες δειλές απόπειρες εφαρμογής συστημάτων και διαδικασιών αξιοκρατίας ή αξιολόγησης, φουντώνουν οι σχετικές συζητήσεις, προκαλούνται οι αναμενόμενες αντιδράσεις, επικρατούν συνήθως εκείνοι που βολεύονται από την έλλειψη αξιολόγησης και την αναξιοκρατία, ησυχάζουν πάλι τα πνεύματα και η χώρα πορεύεται με καμαρωτό σημειωτόν. Μέχρι να ξαναθυμηθούμε την αξιοκρατία και την αξιολόγηση με κάποια αφορμή και να επαναληφθούν τα ίδια.
Η γενική αντίληψη είναι ότι για την επικράτηση της αναξιοκρατίας και την υπονόμευση κάθε προσπάθειας αξιολόγησης φταίνε οι πολιτικοί, φταίει το πολιτικό σύστημα, φταίει ο Αγιος Ονούφριος, φταίει το κλίμα, φταίει και ο Χατζηπετρής. Μπορεί να φταίνε όλοι αυτοί, αλλά η αλήθεια είναι ότι η ελληνική κοινωνία δεν θέλει ούτε αξιολογήσεις ούτε αξιοκρατίες. Δεν πιστεύει σε αυτές, της χαλάνε τη διάθεση, τα ήθη και τα έθιμα, κάνει ό,τι μπορεί για να ακυρώσει κάθε έκφραση βούλησης προς τέτοια κατεύθυνση. Την ίδια στιγμή, βέβαια, που κραυγάζει γιατί δεν υπάρχουν διαδικασίες αξιολόγησης ούτε και αξιοκρατία στην Ελλάδα.
Τις προάλλες έγινε ο κακός χαμός σε γνωστό σχολείο, γιατί καθηγήτρια στη Γ΄ Λυκείου τόλμησε να μη μοιράσει παντού 20άρια στην έκθεση, χαλώντας προφανώς τις προοπτικές κάποιων βλασταριών, ενόψει των πανελληνίων εξετάσεων. Ορμησαν εναντίον της γονείς, την απείλησαν και μόνο που δεν την έδειραν, γιατί έβαλε αξιοκρατικά τους βαθμούς, όπως άλλωστε είναι και το πνεύμα του νόμου. Πρόκειται για τον νόμο που θέλει τους βαθμούς του σχολείου να παίζουν κάποιο ρόλο στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού των πανελληνίων, προκειμένου τα παιδιά να μην αδιαφορούν πλήρως στις τελευταίες τάξεις, ρίχνοντας αποκλειστικά το βάρος τους στα φροντιστήρια.
Φυσικά, στην πράξη η επιθυμία του νομοθέτη έχει απαξιωθεί εντελώς. Τα 20άρια πέφτουν βροχή στα σχολεία όλης της επικράτειας, καθώς οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους νιώθουν την ανάγκη να βοηθήσουν τα παιδιά και οι γονείς πιέζουν αφόρητα και με όλους τους τρόπους, ενώ οι λίγοι που αντιστέκονται βρίσκονται εκτεθειμένοι και απειλούνται, όπως η περί ης ο λόγος καθηγήτρια. Αλλωστε, όταν η ΟΛΜΕ αντιστέκεται λυσσωδώς σε κάθε έννοια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, πώς να αισθανθούν τα μέλη της ότι η δίκαιη αξιολόγηση μαθητών είναι μέρος της δουλειάς και των υποχρεώσεών τους...
Αυτό το σκηνικό δεν περιορίζεται στη βαθμολόγηση των μαθητών της Γ΄ Λυκείου. Οι γονείς των παιδιών που ήδη φοιτούν σε πειραματικά σχολεία αντιδρούν με όλες τους τις δυνάμεις στην καθιέρωση εξετάσεων προκειμένου να φοιτούν οι καλύτεροι στα αντίστοιχα λύκεια, τώρα που ο νόμος προβλέπει αναβάθμιση των πειραματικών. Που σημαίνει ουσιαστικά ότι οι πάντες ευνοούν τη συνέχιση της ισοπέδωσης, να μην ξεχωρίζουν οι καλύτεροι από τους μέτριους και τους κακούς. Αλλά κάπως έτσι δεν λειτουργούν τα πράγματα και στο Δημόσιο; Και εκεί υπάρχει νόμος που προβλέπει αξιολόγηση των υπαλλήλων, αλλά στην πράξη έχει ακυρωθεί, αφού όλοι είναι άριστοι στα φύλλα ποιότητας. Κάπως έτσι όμως δημιουργήθηκαν, άνθησαν και εμπεδώθηκαν οι πελατειακές σχέσεις σε αυτή τη χώρα. Ολοι τις καταδικάζουν και όλοι τρέχουν να τις χρησιμοποιήσουν με κάθε ευκαιρία. Η αξιοκρατία και η αξιολόγηση είναι πάντα για τους άλλους...
kathimerini
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη
Σχολική ζώνη
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
,
nikolopol
)