*

Αποστολέας Θέμα: Αξιολόγηση χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα  (Αναγνώστηκε 2982 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

sapore

  • Επισκέπτης
Αξιολόγηση χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα
« στις: Φεβρουάριος 04, 2015, 02:01:11 μμ »
Νομίζω ότι το παλιό "θέμα" αξιολόγηση εκπαιδευτικών πρέπει να κλείσει:

http://www.pde.gr/index.php?topic=4596.msg845422#msg845422

Είναι θέμα ουσίας πια να μιλάμε για "ουσιαστική αξιολόγηση" για αυτό ανοίγω νέο θέμα και νομίζω πρέπει να συνεχίσουμε εδώ (με άλλο τίτλο).

Να τι λένε σημερινά δημοσιεύματα , σύμφωνα με το alfavita:

Σε πλήρη αποσύνδεση της βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών από τη νέα αξιολόγηση που θα  καθιερωθεί, οδηγεί η απόφαση του νέου υπουργού Παιδείας να ξηλώσει το προηγούμενο σύστημα που επρόκειτο εφέτος να γενικευθεί, αναφέρουν σε σημερινό τους άρθρο «ΤΑ ΝΕΑ». Ταυτόχρονα, το ελληνικό κράτος αποδεικνύεται για πολλοστή φορά ικανότατο στη σπατάλη, αφού το πάγωμα της αξιολόγησης αλλά και ο παροπλισμός της Τράπεζας Θεμάτων του Λυκείου σημαίνουν ότι περίπου 5,5 εκατομμύρια ευρώ ξοδεύτηκαν ασκόπως.
Για το ζήτημα της αξιολόγηση, οι εκπαιδευτικοί που μέχρι τώρα αντιδρούσαν πολύ έντονα στην επικείμενη γενίκευσή της, στο σύνολο των περίπου 127.000 δασκάλων και καθηγητών, καλούνται να προτείνουν νέο σύστημα στο οποίο θα αξιολογείται μεν το εκπαιδευτικό τους έργο, αλλά χωρίς να τους οδηγεί μια αρνητική αξιολόγηση σε μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση. Το νέο είδος αξιολόγησης που θα θεσπιστεί θα οδηγεί σε επιμορφώσει όσους κρίνονται αδύναμοι, αλλά όχι σε χαρακτηρισμού τύπου «ελλιπής». Η νέα ηγεσία του υπουργείο έδωσε το στίγμα ότι η νέα αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου θα διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο,  «ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού».
Σε αξιολόγηση χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα η οποία δεν θα συνδέεται με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, προσανατολίζεται η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με το «ΕΘΝΟΣ».
Το σύστημα, που επρόκειτο να εφαρμοστεί από τη νέα χρονιά για την αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών μπήκε ήδη στον «πάγο» και τώρα θα αναζητηθούν άλλοι τρόποι αποτίμησης  του έργου των εκπαιδευτικών με τελικό στόχο να εντοπιστούν προβλήματα και αδυναμίες και να ενισχυθούν τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και τα σχολεία. Το βέβαιο είναι ότι η αξιολόγηση δεν μπορεί να «αποπεμφεί» από τα σχολεία με δεδομένο ότι η ελληνική κοινωνία απαιτεί να αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί, κάτι που βέβαιά ούτε και η εκπαιδευτική κοινότητα αρνείται, αρκεί, όπως ισχυρίζονται, να γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια και να μην έχει σκοπό να δείξει την πόρτα της εξόδου από την εκπαίδευση στους εργαζόμενους.
Όπως έχει ήδη δηλώσει ο υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, άμεσα θα ξεκινήσει διάλογος με όλους τους αρμόδιους φορείς, ώστε να διαμορφωθεί ένα νέο σύστημα το οπίο θα συνδυάζεται με την με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, όπου προκύπτουν τέτοιες ανάγκες.
Ταυτόχρονα, η νέα πολιτική ηγεσία απορρίπτει κάθε σκέψη στη νέου τύπου αξιολόγηση να λαμβάνονται υπόψη οι επιδόσεις των μαθητών για την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

2 ερωτήματα που τίθενται, κατά τη γνώμη μου είναι:
1)Μήπως πρέπει πια να επικεντρωθούμε στη "αποτελεσματικότητα" του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Από τί εξαρτάται. Τί συμβαίνει σήμερα;
και (σε σχέση με το "θέμα"):
2) Μπορεί αυτή να "αξιολογηθεί" και με ποιούς τρόπους.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αξιολόγηση χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 05:54:19 »

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Αξιολόγηση χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα
« Απάντηση #2 στις: Φεβρουάριος 05, 2015, 09:54:47 μμ »
Πρώτα απο όλα πρέπει να αλλάξει το παρόν νομοθετικο πλαίσιο:
πηγή: alfavita



Που μόνο Νομοθετικό δεν ήταν (από τις διατυπώσεις ως την ουσία):
http://www.pde.gr/index.php?action=tpmod;dl=item993
στα βήματα που χάραξε ο εύκολος δρόμος της clopypastιάς από τη Danielson:
http://www.pde.gr/index.php?action=tpmod;dl=item1077


Ας πούμε "περασμένα - ξεχασμένα" και να δούμε τι θα κάνουμε με την "αποτελεσματικότητα" του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Αν και αν και στη χώρα μας (στη γενική τοποθέτηση: "Βάση κάθε εκπαιδευτικού συστήματος είναι οι εκπαιδευτικοί της") χωλαίνει η βάση (όσο αφορά την "αποτελεσματικότητα").
Παρατηρώ πολλούς εκπαιδευτικούς που δεν έχουν συλλάβει τι κάνει τους μαθητές μας "αποδοτικά και κριτικά σκεπτόμενα μέλη" της κοινωνίας που θα ζήσουν και εφαρμόζουν κατεξοχήν "αντιπαραγωγικά" εκπαιδευτικές μεθόδους να

είναι υπέρμαχοι της "αξιολόγησης" γιατί "κάποιο πρέπει να φύγουν", καλυπτόμενοι από το "φαίνεσθαι" της διδασκαλίας και όχι την ουσία.

Δεν ξέρω τι θα κάνουμε με αυτό κι αν "παίρνει βελτίωση".

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Αξιολόγηση χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα
« Απάντηση #3 στις: Φεβρουάριος 15, 2015, 11:50:46 μμ »
Να το σχολείο με τους εκπαιδευτικούς που οραματίζεται ο νυν υπουργός:
http://www.avgi.gr/article/5316032/aristeidis-mpaltas-enas-aristeros-daskalos-pou-thelei-na-enosei-ta-piso-kai-ta-mpros-thrania
* Ο εχθρός του σχολείου ποιος είναι;
Είναι ένα τεράστιο γραφειοκρατικό σύστημα, ένα πλέγμα συνηθειών που βάζει ανθρώπους σε καλούπια και μια υπεριπτάμενη πολιτική που στηρίζεται πολύ περισσότερο στο φαίνεσθαι, τη γρήγορη εντύπωση, την εύκολη ατάκα και όχι στο να σκύψεις στην ουσία των προβλημάτων.
 
* Και ο φίλος του σχολείου;
Ο φίλος του σχολείου είναι η κοινωνία στο σύνολό της, με τις ιστορικές της καταβολές, οι οικογένειες, τα παιδιά οι γονείς, οι δάσκαλοι που είναι ηρωικοί πάρα πολλές φορές και δεν εκφράζονται από πουθενά, γιατί τα συνδικάτα είναι προσανατολισμένα, και δικαίως, σε αιτήματα. Αν αναδειχθεί το έργο τους, θα φανεί γιατί οι Έλληνες που φεύγουν στο εξωτερικό τα καταφέρνουν μια χαρά, ενώ εδώ δεν μπορούν να βρουν στον ήλιο μοίρα.
 
* Αλήθεια, κύριε υπουργέ, τι νομίζετε ότι κάνει έναν δάσκαλο καλό;
Η ιδέα ότι μαθαίνω από τον μαθητή, η ιδέα ότι δεν παριστάνω ότι ξέρω εκείνα που δεν ξέρω, ότι δημιουργώ μια σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης και ευθύνης. Όλα τα υπόλοιπα έπονται.


Εφικτό?
Αξιολογείται?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αξιολόγηση χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 05:54:19 »

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Αξιολόγηση χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα
« Απάντηση #4 στις: Ιούνιος 08, 2015, 12:51:55 πμ »


Από την Έκδοση 6.6 του Πολυνομοσχεδίου της 23/5/2015
έχουμε τη νέα έκδοση 7.2 της 6/6/2015
όπου αλλάζει το άρθρο 44 "Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων"
σε άρθ. 45:
Προγραμματισμός και κριτική αποτίμηση της δράσης των σχολικών μονάδων

Το άρθρο 32 του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ Α΄ 71) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς ο Σύλλογος Διδασκόντων, λαμβάνοντας υπόψη του τις απόψεις του Σχολικού Συμβουλίου, σχεδιάζει τον προγραμματισμό του ετήσιουσχολικού έργου και τον υποβάλλει στους σχολικούς συμβούλους, οι οποίοι υποχρεούνται να διατυπώσουν αιτιολογημένη γνώμη επ’ αυτού. Στη συνέχεια, ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεδριάζει και οριστικοποιεί τον προγραμματισμό της σχολικής χρονιάς.

O Σύλλογος Διδασκόντων, σε τακτικές συνεδριάσεις στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, συζητά διεξοδικά επί της πορείας του αρχικού προγραμματισμού και προβαίνει στις απαιτούμενες διορθωτικές κινήσεις. Παράλληλα, όπου είναι εφικτό, δημιουργούνται ομάδες εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα, με στόχο τον από κοινού σχεδιασμό και την ανατροφοδότηση σε συνεργασία με τους αρμόδιους σχολικούς συμβούλους.

Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς ο Σύλλογος Διδασκόντων, λαμβάνοντας υπόψη του τις απόψεις του Σχολικού Συμβουλίου, συντάσσει απολογιστική έκθεση, λαμβάνοντας υπόψη: α) την επίτευξη των στόχων που είχαν τεθεί στο πρόγραμμα δράσης και β) τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν κατά την υλοποίηση αυτών των εκπαιδευτικών στόχων. Στην ίδια έκθεση διατυπώνονται προτάσεις βελτίωσης για την επόμενη σχολική χρονιά.

Οι σχολικοί σύμβουλοι εκφράζουν αιτιολογημένες απόψεις επί της απολογιστικής έκθεσης των Συλλόγων Διδασκόντων. Κατά τον προγραμματισμό της επόμενης σχολικής χρονιάς λαμβάνονται υπόψη οι προτάσεις των σχολικών συμβούλων επί του απολογισμού της προηγούμενης σχολικής χρονιάς.
Κάθε σχολική μονάδα μπορεί να συμπράττει με άλλες σχολικές μονάδες σε προγράμματα και δραστηριότητες που ενδιαφέρουν τους διδάσκοντες εν συνόλω ή κατά ομάδες ενδιαφερόντων ή ειδικοτήτων, εντός της πε­ριοχής αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Εκπαίδευσής τους. Αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί μιας σχολικής μονάδας μπορούν να παρακολουθήσουν, να υποστηρίξουν ή να συμμετάσχουν σε προγράμματα άλλων σχολικών μονάδων, εντός της πε­ριοχής αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Εκπαίδευσής τους, εφόσον τους ενδιαφέρει. Οι παραπάνω συνεργατικές και συμμετοχικές δραστηριότητες εντάσσονται στον προγραμματισμό του Συλλόγου Διδασκόντων, όπως περιγράφεται στις ανωτέρω παραγράφους. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης οφείλουν να ενημερώνουν τακτικά τις σχολικές μονάδες της αρμοδιότητας τους για  όλες τις αντίστοιχες δραστηριότητες, προγράμματα και δράσεις.

Με υπουργική απόφαση θα ρυθμιστούν οι λεπτομέρειες της εφαρμογής του παρόντος άρθρου. Κάθε προηγούμενη υπουργική απόφαση ή εγκύκλιος που αντίκειται στο παρόν άρθρο καταργείται από την έκδοση του παρόντος νόμου.

Η εφαρμογή των διατάξεων των προηγούμενων παραγράφων γίνεται σταδιακά σε σχολικές μονάδες που ορίζονται με υπουργική απόφαση, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».

2.α) Το Προεδρικό Διάταγμα 152 (ΦΕΚ 240/5.11.2013) με τον τίτλο «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» καταργείται.

β) Η περίπτωση β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 329 του ν. 4072/2012 (Α΄ 86),  καταργείται.

γ) Η τελευταία περίοδος της παραγράφου 2 του άρθρου 22 του ν.3879/2010 (Α΄ 163) καταργείται.


Το επόμενο άρθρο "Θέματα ΑΔΙΠΠΔΕ" παραμένει ως έχει και στην έκδοση 7.2 του πολυνομοσχεδίου.

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Αξιολόγηση χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα
« Απάντηση #5 στις: Οκτώβριος 25, 2015, 01:23:27 μμ »
Νέος πρόεδρος του ΙΕΠ: Η αξιολόγηση και των εκπαιδευτικών είναι απολύτως απαραίτητη
Το ζήτημα είναι ποια αξιολόγηση, αλλά έχει ειπωθεί και νομίζω ότι έχουμε κατακτήσει, πως αν κανείς φύγει από μια τιμωρητική λογική, υπάρχουν διαδικασίες αυτοαξιολόγησης.


Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Γ. ΜΑΥΡΩΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΙΕΠ

Εδώ θα κάνω κάποιες ερωτήσεις και επισημάνσεις. Ακούστηκαν πολλά και από τους προηγούμενους ομιλητές αλλά, θα ήθελα την δική σας άποψη κ. Κουζέλη πάνω σε τέσσερα πέντε θέματα. Για παράδειγμα, το πρώτο θέμα είναι αυτό που έθεσε η κυρία Κεφαλίδου, το θέμα της αξιολόγησης, γιατί με βάση τη συμφωνία και με την επικαιροποίηση της Έκθεσης του ΟΟΣΑ, που πρέπει να κάνουμε μέχρι τον Απρίλιο, είναι από τα βασικά θέματα που υπάρχουν, δηλαδή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αλλά και των σχολικών μονάδων.




Η αξιολόγηση και των εκπαιδευτικών, νομίζω ότι είναι απολύτως απαραίτητη, δήλωσε ο νέος πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Γεράσιμος Κουζέλης, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ύστερα από παρέμβαση του Βουλευτή (ΠΟΤΑΜΙ) Γ. Μαυρωτά,  κι εξήγησε:

Α. Πρώτα απ’ όλα εξαιτίας ακριβώς της διάσωσης της αξίας που οι ίδιοι δίνουν στη δουλειά τους, και,

Β. Την απίστευτη επένδυση που υπάρχει σε εργασία από την πλευρά των εκπαιδευτικών.

Γ.Το ζήτημα είναι ποια αξιολόγηση, αλλά έχει ειπωθεί και νομίζω ότι έχουμε κατακτήσει, πως αν κανείς φύγει από μια τιμωρητική λογική, υπάρχουν διαδικασίες αυτοαξιολόγησης.

Δ. Για να πω αυτό που εννοώ, ξέρω ότι πριν από μια 10ετία έχει κατατεθεί μια ολοκληρωμένη πρόταση αυτοαξιολόγησης, από έναν εξαιρετικό συνάδελφο, τον οποίο χάσαμε, τον κ. Σολωμό ως Αντιπρόεδρο του ΙΕΠ. Ε. Υπάρχει υλικό γι’ αυτό, πρέπει όμως να κατακτήσουμε τη δυνατότητα να μπορεί κανείς να συνεννοηθεί χωρίς τις ενστάσεις και εντάσεις, που έχει τροφοδοτήσει αυτή η κουβέντα προηγουμένως.


Σχόλιο δικό μου:
Πολλοί από όσους κάνουν μεταπτυχιακά στην "αξιολόγηση" θα χαρούν: Άλλη μια τρούπα....Λες και είναι θέμα "θεωρίας" η εκπαιδευτική διαδικασία.
Αυτοί είμαστε.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 25, 2015, 01:25:32 μμ από sapore »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160910
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 642
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 642
Σύνολο: 645

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.052 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.