PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
To "αναγκαίο κακό"
Τελευταία νέα
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Ββάθμιας Εκπαίδευσης στα Γενικά Αρχεία του Κράτους
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος και στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες για το σχολικό έτος 2024-2025
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών 2024-2025
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Αβάθμιας εκπαίδευσης σε ΚΕΔΑΣΥ, ΙΚΥ και Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθήνας
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε φορείς και υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: To "αναγκαίο κακό" (Αναγνώστηκε 847 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
morgan
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1203
Φύλο:
ΠΕ 02
To "αναγκαίο κακό"
«
στις:
Σεπτέμβριος 05, 2007, 05:34:44 μμ »
Tweet
Το «αναγκαίο κακό» των φροντιστηρίων
Του Αποστολου Λακασα
Οι γονείς δεν εμπιστεύονται το λύκειο, τα παιδιά τους τρέχουν στο φροντιστήριο, που πλέον έχουν καταντήσει «αναγκαίο κακό». Η έρευνα του Συνδέσμου Φροντιστών Βορείου Ελλάδος αποτυπώνει αριθμητικά τη δυσαρέσκεια των ελληνικών οικογενειών προς το εκπαιδευτικό σύστημα, αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά την επιτακτική ανάγκη για μεταρρυθμίσεις. Συνολικά οι έξι στους δέκα (63%) γονείς μαθητών λυκείου έχουν αρνητική γνώμη για το εκπαιδευτικό σύστημα και θεωρούν ότι ο ρόλος του λυκείου είναι δευτερεύουσας σημασίας στο πλαίσιο της προσπάθειας των παιδιών να εισαχθούν στην ανώτατη εκπαίδευση. Στον στόχο αυτό κυρίαρχο ρόλο έχουν τα φροντιστήρια -οι τρεις στους τέσσερις γονείς (76%) τα θεωρούν «αναγκαίο κακό»- και οι γονείς δηλώνουν διατεθειμένοι να προσφέρουν ό,τι καλύτερο για την επιτυχία των παιδιών. Αποτέλεσμα είναι η οικονομική αφαίμαξη των ελληνικών οικογενειών, οι οποίες -βάσει των στοιχείων έρευνας του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ- δίνουν κάθε χρόνο σε οργανωμένα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης 503,6 εκατ. ευρώ.
Οπως ανέφερε χθες στην «Κ» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος κ. Γ. Χατζητέγας, στην Ελλάδα λειτουργούν περί τα 2.700 φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης για την προετοιμασία των μαθητών. Εάν στα 503,6 εκατ. ευρώ προστεθεί το κονδύλι των 258,7 εκατ. ευρώ που υπολογίζεται (από τη ΓΣΕΕ) ότι οι ελληνικές οικογένειες δίνουν σε ιδιαίτερα μαθήματα, το συνολικό ποσό φτάνει τα 762,3 εκατ. ευρώ. Με βάση τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποιήθηκε το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου από την εταιρεία δημοσκοπήσεων METRON ANALYSIS σε 140 μαθητές 15-18 ετών και σε 203 μαθητές λυκείου στη Βόρεια Ελλάδα, προκύπτει:
- Το 63% των γονιών δηλώνουν δυσαρεστημένοι με την εκπαίδευσή μας.
- Το 62% θεωρούν ότι δεν ελέγχεται το έργο των καθηγητών λυκείου. Στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό με δεδομένο ότι το 47% λέει ότι η απόδοση των καθηγητών δεν είναι ικανοποιητική.
- Επειτα από αυτά, εύλογο είναι ότι το 76% των γονιών δηλώνει ότι τα φροντιστήρια είναι αναγκαίο κακό.
- Το 61% εκτιμά ότι υπάρχει κενό μάθησης ανάμεσα στο δημοτικό και το γυμνάσιο και, κατόπιν, ανάμεσα στο γυμνάσιο και το λύκειο.
Οι μαθητές, παρότι συνήθως στην ηλικία των 15 με 18 αποτελούν... πνεύμα αντιλογίας στους γονείς τους, στο θέμα ομονοούν. Συγκεκριμένα:
- Οι περισσότεροι (73,1%) κάνουν φροντιστήριο στη Γ΄ λυκείου. Κατά κύριο λόγο βέβαια ξεκινούν το φροντιστήριο στη Β΄ λυκείου (55,2%).
- Το 79% δηλώνει ότι το φροντιστήριο καλύπτει την ύλη του σχολείου, υποκαθιστώντας το. Αλλωστε, το 76% το χαρακτηρίζει «δεύτερο σχολείο».
- Οι πολλές επιτυχίες παλαιότερων μαθητών αποτελούν το κύριο κριτήριο για την επιλογή φροντιστηρίου (το 48,2% των μαθητών το προέταξε).
- Τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας, που οργανώνονται από το υπ. Παιδείας, δεν έχουν κερδίσει τους μαθητές.
Μόλις το 26% τα παρακολουθούν.
www.alfavita.gr
Καταγράφηκε
ἔστι δίκης ὀφθαλμός ὅς τὰ πάνθ' ὁρᾷ
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
To "αναγκαίο κακό"