*

Αποστολέας Θέμα: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας  (Αναγνώστηκε 30236 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3501
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #56 στις: Σεπτεμβρίου 09, 2010, 09:46:08 am »
Ίσως δεν έγινα κατανοητός. Είμαι ενάντια στο σχέδιο μαθήματος για να το σερβίρω σε ένα φύλλο στον μαθητή και όχι στο να έχω ένα σχέδιο μαθήματος για μένα! Εγώ πάντα έχω ένα σχέδιο μπροστά μου στο τι θα πω τώρα, τι θα πω μετά, τι ερώτηση θα κάνω, τι προβληματισμό θα βάλω κλπ. Αυτό με βοηθάει πολύ ώστε να μην ξεχάσω κατι γιατί δεν μπορείς να τα θυμάσαι όλα απέξω!

Όμως σε καμία περίπτωση δεν δέχομαι αυτό που προτείνουν οι μοντέρνες μέθοδοι, να σερβίρω τις ερωτήσεις έτοιμες σε σχέδιο μαθήματος στον μαθητή στο θρανίο του και να του πω απάντησέ τες να ανακαλύψεις την γνώση μόνο σου!

Αρχή μου είναι τις ερωτήσεις αυτές για την κατάκτηση της γνώσης να τις δημιουργεί ο μαθητής! μέσα από διάλογο με μένα

Είχα γράψει και στο παρελθόν ότι είχα να διδάξω μια φορά την ίδια ενότητα σε δύο τμήματα και μάλιστα σε συνεχόμενες ώρες. Λόγω του διαφορετικού επιπέδου των μαθητών στα δύο τμήματα, η διδασκαλία στο ένα τμήμα δεν είχε καμία σχέση με την διδασκαλία μου στο δεύτερο! Όμως και στα δύο ο στόχος επιτεύχθει. Αν είχα μοιράσει το ίδιο σχέδιο μαθήματος και στα δύό τμήματα θα ήταν σκέτη αποτυχία.

Επαναλαμβάνω την αρχή μου: η διδασκαλία ειναι μια δυναμική διδασκαλία, και το τι θα ρωτήσεις και τι θα πεις μετά, εξαρτάται από το τι ερωτήσεις θα σου κάνουν οι μαθητές σου και το πως θα κυλήσει ο διάλογος. Για μένα δεν είναι κατι το προβλεπόμενο , και δεν πρέπει να είναι!
Το να μοιράσω φύλλο εργασίας και να τους βάλω σε ομάδες, και να μην κάνω διάλογο με όλη την τάξη, αλλά να επεμβαίνω μόνο όταν χρειάζεται, και να λέω στα παιδιά αν έχετε απορία θα ρωτάτε την άλλη ομάδα μήπως το έχουν λύσει αυτοί ώστε να προάγω την συνεργατική μάθηση, αυτά τα θεωρώ την μεγαλύτερη εκπαιδευτική μπούρδα που επινοήθηκε ποτέ! αυτά είναι μόνο για να τα γράφεις στον ΑΣΕΠ!!  :P  :P

Εμένα αυτή η ιδέα των σχεδίων μαθήματος με καταργεί σαν εκπαιδευτικό!
Χάνεις αυτό το τόσο όμορφο συναίσθημα που νιώθεις όταν μαθαίνεις ότι λένε για σένα "έχουμε έναν καθηγητή που έχει φοβερή μεταδοτικότητα!". Εμένα αυτή η φράση με ανεβάζει πολύ βρε παιδιά! Με τα σχέδια μαθήματος πάει η μεταδοτικότητα σου, αφού δεν μιλάς ανοικτά μπροστα σε ακροατήριο!

Σύγχρονη μέθοδος διδασκαλίας είναι να χρησιμοποιήσεις τις νέες τεχνολογίας. Αλλά πάνω από όλα ΔΙΑΛΟΓΟΣ με τους μαθητές

παρατήρηση: ότι έγραψα παραπάνω, το γράφω συνειδητά έχοντας δοκιμάσει για 2 χρόνια την μέθοδο των σχεδίων μαθήματος την οποία και απέρριψα κατηγοριματικά
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτεμβρίου 09, 2010, 09:55:21 am από killbill »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:07:42 »

Αποσυνδεδεμένος δασκαλίτσα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #57 στις: Σεπτεμβρίου 09, 2010, 05:26:48 pm »
Συμφωνώ απόλυτα, killbill.. είχες γίνει έτσι και αλλιώς κατανοητός.Απλά έκανα μια παρατήρηση πάνω σε κάποιες άλλες απόψεις που είδα παραπάνω, χωρίς -ξαναλέω- αυτές να μη γίνονται σεβαστές. Συμφωνώ στο διάλογο: είναι ό,τι καλύτερο για τους μαθητές, αφού και ανοιαρά δεν πρόκειται να νιώσουν, ενώ παράλληλα ο εκπαιδευτικός βιώνει την κάθε μέρα στο σχολείο υπό διαφορετικό πρίσμα. Πολύ όμορφες οι σκέψεις σου!

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3501
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #58 στις: Ιουλίου 15, 2015, 09:32:18 am »
Επαναφέρω το θέμα. Είχα γράψει παραπάνω τους προβληματισμούς μου και την αποτυχία μου να διδάξω με φύλλα εργασίας Μαθηματικά. Θέλω να αναθεωρήσω τις απόψεις μου. Μήπως εγώ το εχω δει στραβά το θέμα, και έχω λάθος προσέγγιση. Με ενδιαφέρει κυρίως για διδασκαλία μαθηματικών αλλά και απόψεις από άλλους κλάδους τις θεωρώ ενδιαφέρουσες.
Διδάσκει κανείς Μαθηματικά με φύλλα εργασίας σε μόνιμη βάση;

Συγκεντρώνω εδώ συνοπτικά τους λόγους για τους οποίους απέτυχα στην εφαρμογή διδασκαλίας με φύλλα εργασίας:
1. πάρα πολλές φωτοτυπίες σε καθημερινή βαση
2. καταργείται η μεταδοτικότητά μου ή περιορίζεται σε μεγάλο βαθμό αφού η πορεία της διδασκαλίας είναι αποτυπωμένη σε ένα φύλλο χαρτί
3. καταργείται ο διάλογος στην τάξη αφού οι μαθητές εργάζονται ο καθένας μόνος του  ή σε ομάδες των 2 ατόμων
4. οι μαθητές δεν με κοιτάνε πλέον "στα μάτια" αλλά βλέπω τις πλάτες τους!
5.περνούσα από το κάθε θρανίο για να εξηγώ το ίδιο πράγμα 20 φορές. Κολλούσαν σε κάποια ερώτηση που δεν ήξεραν τι να κάνουν .το έλεγα σε ένα θρανίο. μετα από λίγο πάλι το ίδιο σε άλλο θρανίο...
6. Δεν συμβαδίζαμε. Αλλοι ήταν στην 5η ερώτηση άλλοι ακόμα στην 1η και δεν ήξεραν τι να κάνουν. Άλλοι στην 2η άλλοι στην 3η...

Αναρωτιέμαι, μήπως ΔΕΝ ενδείκνυται αυτή η μέθοδος για διδασκαλία Μαθηματικών; αλλά είναι πιο κατάλληλη για άλλα αντικείμενα πχ Ξένες γλώσσες, θρησκευτικά, μουσική;

« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 08, 2015, 09:21:54 am από killbill »

Αποσυνδεδεμένος δασκαλίτσα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #59 στις: Αυγούστου 07, 2015, 05:18:34 pm »
killbill από τότε που μιλούσαμε για αυτό το θέμα έχουν περάσει 5 χρόνια και από την εμπειρία μου παρατηρώ ότι όλο και περισσότερο χρησιμοποιείται η μέθοδος των φύλλων εργασίας (που πολλές φορές δεν λέγονται έτσι ιδίως στο Δημοτικό) στη διδασκαλία ή την εμπέδωση ενός φαινομένου (στα Ελληνικά ή τα Μαθηματικά).
Η αλήθεια είναι ότι με έχει αγχώσει πολύ αυτή η ιδέα των φύλλων γιατί η ερχόμενη χρονιά θα περιλαμβάνει επίσημα τέτοια φύλλα στο σχολείο που είμαι (Α' βάθμια) και όπως το έγραψες παραπάνω δηλ.πολλές φωτοτυπίες, χαμός στη συνεννόηση κλπ, μου φαίνεται βουνό.

Να εκφράσω μια άλλη απορία που μου'ρθε και συγγνώμη αν δεν έχει και τόση σχέση με τα φύλλα εργασίας ως μέσο διδασκαλίας: αν έχω φύλλα εργασίας για την εμπέδωση ενός φαινομένου με διαβαθμισμένης δυσκολίας ασκήσεις, θα υπάρχει αντίστοιχη χαοτική κατάσταση όπως περιγράφει ο killbill; Γνωρίζω ότι θέλει τρομερή οργάνωση, αλλά φτάνει αυτό;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:07:42 »

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2639
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #60 στις: Αυγούστου 07, 2015, 08:49:34 pm »



Αναρωτιέμαι, μήπως ΔΕΝ ενδείκνυται αυτή η μέθοδος για διδασκαλία Μαθηματικών; αλλά είναι πιο κατάλληλη για άλλα αντικείμενα πχ Ξένες γλώσσες, θρησκευτικά, μουσική;

killbill
μπράβο που το σκάλισες ξανά. Πολύ ενδιαφέρον θέμα για ένα εκπαιδευτικό forum, άμεσα σχετικό με τη διδασκαλία. Κατά τη γνώμη μου, η διδασκαλία με φύλλα εργασίας σε συνδυασμό με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο:

1. Ενδείκνυται ανάλογα με τον τύπο του μαθήματος, το επίπεδο και την ηλικία των μαθητών.
2. Ποτέ δεν αφήνεις τα παιδιά εντελώς μόνα. Χρησιμοποιείς διακριτική παρέμβαση, τη « φθίνουσα καθοδήγηση».
3. Προσφέρεται περισσότερο για διαμορφωτική αξιολόγηση. Στόχος της είναι να βελτιώσεις τη διδασκαλία που έχεις ήδη κάνει, να δεις τι έχουν μάθει και που χρειάζονται περισσότερη βοήθεια
4. Είναι περισσότερο κατάλληλη ως ομαδοσυνεργατική μέθοδος, για εργαστηριακά μαθήματα, όπου απαιτείται περισσότερη δημιουργική σκέψη με ευρύ φάσμα επιλογών και λύσεων, όπως καλλιτεχνικά, τεχνολογία, πρότζεκτ. Εκεί μπορεί να σταθεί αυτόνομα, για κάποιο αριθμό μαθημάτων. Όχι όμως για μεγάλο διάστημα γιατί μετά «κάνει κοιλιά».
5. Είναι αποτελεσματική μόνο ως επικουρική μέθοδος, για να δεις τι έχουν εμπεδώσει, σε κάποιο αντικείμενο που έχει ήδη διδαχθεί

Η διδασκαλία με φύλλα εργασίας, χρησιμοποιείται πολύ στο πανεπιστήμιο, σε εργαστήρια,, αλλά και εκεί με αμφίβολα αποτελέσματα. Οι καλοί προβάλλονται, ενώ οι μέτριοι καλύπτονται από τους δυνατούς, χωρίς να ωφελούνται μαθησιακά...

Δυστυχώς, στο σχολείο, συχνά, καταλήγει να χρησιμοποιείται ως εύκολη λύση. Συνήθως ο καθηγητής μοιράζει τα φύλλα εργασίας στους μαθητές, και μετά τους αφήνει να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους. Οι πιο δυνατοί κάνουν τις ασκήσεις, ενώ όσοι έχουν δυσκολίες απλώς δε φαίνονται, ή κάθονται. Το αποτέλεσμα διαστρεβλώνει τη γενική εικόνα, αν δε συμμετέχει στη διαδικασία και ο εκπαιδευτικός.
Το συμπέρασμα είναι ότι δεν είναι μπούσουλας. Οι μαθητές πρέπει να έχουν ήδη διδαχθεί το μάθημα με άλλες μεθόδους, πριν φτάσουν ως εκεί.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3501
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #61 στις: Αυγούστου 08, 2015, 09:30:10 am »
σε μια πρόσφατη συζήτηση με συνάδελφο επι του θέματος, μου είπε το εξής:
Φτιάχνει φύλλα εργασίας για να διδάξει μια νέα έννοια (και όχι για να δει τι έχουν εμπεδώσει από ήδη διδαχθείσα ύλη), τα μοιράζει στους μαθητές και μετά κάνει μετωπική διδασκαλία με διάλογο στην τάξη, έχοντας όμως οι μαθητές μπροστά τους το φύλλο εργασίας. Δεν τους αφήνει μόνους τους σε ομάδες και να περνάει από κάθε ομάδα και να επαναλαμβάνει τα ίδια και τα ίδια σε κάθε ομάδα (γιατί αυτό γίνεται στο τέλος).
Αυτό τον βοηθάει στο να έχει μια σειρά στο τι θα διδάξει τώρα, τι μετά αλλά και οι μαθητές να έχουν οργανωμένες σημειώσεις μπροστά τους τις οποίες συμπληρώνουν οι ίδιοι ύστερα από συζήτηση στην τάξη (ολομέλεια και όχι ανα ομάδα).
Καλή άποψη και αυτή.

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2639
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #62 στις: Αυγούστου 08, 2015, 06:06:07 pm »
Καλή άποψη, όταν τα παιδιά είναι σε θέση να συζητήσουν όλα μαζί στην τάξη, χωρίς να γίνεται οχλαγωγία. Αυτή η μέθοδος μάλλον είναι αποτελεσματικότερη σε μεγαλύτερα παιδιά, όπως στο Λύκειο.
Για τους μικρότερους, όμως θέλει πολλή προσοχή. Χωρίς  καλή προετοιμασία, αν από την πρώτη στιγμή τους τα δώσεις όλα σε οργανωμένες σημειώσεις, υπάρχει ο κίνδυνος να επαναπαυθούν στα έτοιμα,  χωρίς να καταβάλλουν κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια να σε ακούσουν, για να τα συμπληρώσουν. Η δικαιολογία θα είναι "αφού μας τα έδωσε γραπτά, ας τον να λέει ότι θέλει και θα τα δούμε μετά στο σπίτι".

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182545
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 684
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 18
Επισκέπτες: 607
Σύνολο: 625

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.047 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.