*

Αποστολέας Θέμα: Σύστημα έγκαιρης διανομής των νέων βιβλίων στα σχολεία  (Αναγνώστηκε 699 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Delmouzos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 23
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΣΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΑΛΕΞΕΝΔΡΟΣ ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π. Ε. «ΑΛΕΞ. ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ»



Σύστημα έγκαιρης διανομής  των νέων βιβλίων στα σχολεία
με την έναρξη της νέας  σχολικής χρονιάς.


Διαπιστώσεις –Προτάσεις – Δράσεις

Θεωρούμε ότι στην   «1η Ημερίδα Προϊσταμένων Γραφείων και Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» ,που θα πραγματοποιηθεί σε λίγες ημέρες , και ειδικότερα για το θέμα «Ποιότητα βιβλίων – σύστημα έγκαιρης διανομής» που θα αναπτύξει  ο Καθηγητής  κ. Κωνσταντίνος Μαγουλάς, Πρόεδρος Οργανισμού Διδακτικών Βιβλίων ως  ομιλητής , θα ήταν καλό να ακουστούν  και οι απόψεις  των μάχιμων εκπαιδευτικών της τάξης  που βασίζονται σε ομόφωνες αποφάσεις του Δ.Σ. του Συλλόγου μας .

Α. Διαπιστώσεις-Πραγματικότητα
Κάθε Σεπτέμβρη φτάνουν τα νέα βιβλία στα σχολεία. Συνήθης  πρακτική είναι  εκπαιδευτικοί  από κάθε σχολείο να πηγαίνουν στα κέντρα διανομής για να τα παραλάβουν .Στην  καλύτερη περίπτωση με αυτοκίνητα των Δήμων, στην χειρότερη με τα ΙΧ αυτοκίνητα τους . Τα κέντρα διανομής  μπορεί να απέχουν και  20 χιλιόμετρα από το σχολείο και αν πρόκειται για σχολεία της επαρχίας σίγουρα πολύ περισσότερο. Στην επαρχία οι εκπαιδευτικοί των μονοθέσιων και ολιγοθέσιων σχολείων αναγκάζονται να κλείσουν την ημέρα αυτή το σχολείο τους.
                Μέσα στα κέντρα διανομής συνήθως διαδραματίζονται σκηνές απείρου κάλλους  και αρκετές φορές κωμικοτραγικές. Εκεί μπορεί κανείς να δει τις δασκάλες 
(μερικές φορές μεγάλης ηλικίας , εξαρτάται από το φιλότιμο)  γονατισμένες  να μετρούν τα στοιβαγμένα βιβλία με το άγχος ζωγραφισμένο στα πρόσωπα τους μήπως και κάνουν λάθος στο μέτρημα αλλά και ταυτόχρονα πανικόβλητες μήπως και δεν προλάβουν να πάρουν τα απαραίτητα βιβλία  για το σχολείο τους (υπάρχει βλέπετε συναγωνισμός με τα άλλα σχολεία γιατί «όποιος πρόλαβε τον Κύριο είδε»). Το ότι βάζουν και κανένα βιβλίο παραπάνω εξηγεί το  βλέμμα ενοχής στα μάτια τους .
            Οι δάσκαλοι έχουν αναλάβει το πακετάρισμα , το κουβάλημα και το φόρτωμα.. Τα τελευταία χρόνια η κατάσταση έχει βελτιωθεί σημαντικά. Μπορεί να διακρίνει κανείς  οργάνωση. Οι συνάδελφοι πηγαίνουν εκεί παίρνοντας μαζί όλα τα απαραίτητα  όπως ψαλίδι , μαχαίρι , σχοινί , σακούλες ,αυτοκόλλητες ταινίες πακεταρίσματος  κτλ.  .Τελικά φτάνουν τα βιβλία στο σχολείο .Εκεί τα ξεφορτώνουν , τα ταξινομούν  τα κουβαλούν  και τα  μοιράζουν  στις τάξεις .
       Το χειρότερο της υπόθεσης είναι ότι αυτό δε συμβαίνει μόνο μια  φορά  κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους αλλά πολλές , γιατί ποτέ δεν έρχονται όλα τα τεύχη μαζί! Κάθε φορά που φτάνουν  κάποια άλλα  βιβλία η ιστορία επαναλαμβάνετε με περισσότερες δυσκολίες αυτή τη φορά  γιατί τα τεύχη τώρα είναι λιγότερα και  δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα  φορτηγά  των Δήμων για λίγα βιβλία,   αλλά μόνο τα Ι.Χ. των συναδέλφων.
Έτσι λοιπόν φτάνουν τα βιβλία στα σχολεία κυριολεκτικά στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Είναι βλέπετε και αυτό μέσα στις «ηθικές» υποχρεώσεις του καλοπληρωμένου δασκάλου γιατί αυτή η διαδικασία δεν προβλέπεται από κανένα νόμο..
Στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν συμβαίνει ,και πολύ σωστά δε συμβαίνει, κάτι ανάλογο. Τα βιβλία φτάνουν ξεχωριστά με φορτηγά  σε κάθε Γυμνάσιο και Λύκειο χωρίς να εμπλέκονται στη διαδικασία μετρήματος, πακεταρίσματος  , μεταφοράς , φορτώματος , ξεφορτώματος  οι εκπαιδευτικοί.
Τέλος θέλουμε να τονίσουμε  ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται  ελλείψεις σε βιβλία στην έναρξη της σχολικής χρονιάς (πολλές από αυτές καλύπτονται μετά τη μεσολάβηση μεγάλου χρονικού διαστήματος ).Αυτό  αποκαλύπτει τον τρόπο που το ΥΠΕΠΘ  αντιμετωπίζει την εκπαίδευση των μαθητών του λαού . Ιδιαίτερα φέτος παρατηρήθηκαν και  παρατηρούνται σοβαρές ελλείψεις σε πολλά βιβλία .Πέρα από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στη δουλειά τους ,δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στους μαθητές που αδυνατούν να ανταποκριθούν στα μαθήματά τους .
Την ίδια στιγμή κάτω από την περίφημη αλλαγή μεθόδων γίνεται προσπάθεια να κρυφτεί ότι όλο και πιο συχνά οι μαθητές πρέπει να ανατρέχουν εκτός σχολείου για να βρίσκουν πληροφορίες και γνώσεις που εξετάζονται στο σχολείο (εργασίες που οι μαθητές πρέπει να ανατρέξουν στο διαδίκτυο ,σε βιβλιοθήκες κλπ. ) .

Β. Προτάσεις
Προτείνουμε από το επόμενο σχολικό έτος
•   να ακολουθηθεί παρόμοια διαδικασία με αυτήν της  δευτεροβάθμιας  εκπαίδευσης  για τη διανομή  βιβλίων και στα δημοτικά σχολεία
•   Όλα τα βιβλία στο σύνολο τους   να παραδίδονται «εφάπαξ»  και έγκαιρα  ( 1η Σεπτέμβρη ) ξεχωριστά σε κάθε σχολείο με ευθύνη των αρμοδίων (ΟΕΔΒ)  ή των εκδοτικών οίκων που έχουν αναλάβει πια την εκτύπωση τους.
•    Ο αριθμός των βιβλίων για κάθε σχολείο να υπολογίζεται με βάση τον πίνακα   «Εγγραφέντων Μαθητών» του Ιουνίου  ελαφρώς προσαυξημένο.
•   Κανείς εκπαιδευτικός  να μην εμπλέκεται στη διαδικασία μεταφοράς των βιβλίων.
•   Να μειώνεται άμεσα  η ύλη στα μαθήματα που τα βιβλία καθυστερούν να μοιραστούν .

Γ.Δράσεις

•   Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ και τους Συλλόγους Π.Ε. να αναδείξουν το θέμα και να καλέσουν  τους  εκπαιδευτικούς , από το επόμενο σχολικό έτος , να μην εμπλέκονται με κανένα τρόπο  στη διαδικασία μετρήματος, πακεταρίσματος  , μεταφοράς , φορτώματος , ξεφορτώματος βιβλίων. Η όποια ενασχόληση τους με τα βιβλία να ξεκινά αφού αυτά παραδοθούν στο σχολείο τους.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος vassilo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 214
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Σύστημα έγκαιρης διανομής των νέων βιβλίων στα σχολεία
« Απάντηση #1 στις: Φεβρουάριος 01, 2008, 08:37:11 μμ »
Συμφωνώ απόλυτα με όλα όσα αναφέρεις αλλά εμείς τι μπορούμε να κάνουμε για αυτό ; Αν είναι να ενημερώσω και τους συναδέλφους μου. έχουμε πάει φέτος δύο φορές με τα αυτοκίνητα μας και μία με το φορτηγό του δήμου για να τα μεταφέρουμε. Και το ίδιο συμβαίνει και με το γυμνάσιο. Και α΄ναρωτιέμαι , εάν εγώ τρακάρω στην διαδρομή , ποιός με αποζημιώνει ;
To teach or not to teach?

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160917
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 872
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 851
Σύνολο: 859

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.051 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.