*

Αποστολέας Θέμα: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών  (Αναγνώστηκε 26508 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Lenazagor

  • Συλλέκτης Παραστάσεων
  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 858
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Lenazagor
Απ: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών
« Απάντηση #84 στις: Μάρτιος 30, 2009, 11:22:56 πμ »
Λοιπόν για τελευταία φορά.

Το θέμα της συγκεκριμένης συζήτησης είναι οι "Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών"Δεν είναι ούτε η ανάλυση της αγίας γραφής όπως πολύ σωστά ειπώθηκε παραπάνω, ούτε ο τρόπος διδασκαλίας και το αν θα πρέπει να αυξηθούν οι ώρες ή το ποιοί θα πρέπει να διδάξουν το μάθημα των θρησκευτικών.

Παρακαλώ τα όσα γράφονται να έχουν άμεση σχέση με το θέμα, αλλιώς θα διαγράφονται.
Το forum αυτό έχει κάποιους όρους χρήσης και ένας από αυτούς είναι το να μην γράφονται εκτός θέματος μηνύματα τα οποία αποπροσανατολίζουν το θέμα.

Ευχαριστώ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:27:52 »

Αποσυνδεδεμένος thriskeftika

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 498
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών
« Απάντηση #85 στις: Μάρτιος 30, 2009, 11:36:03 πμ »
Λοιπόν για τελευταία φορά.

Το θέμα της συγκεκριμένης συζήτησης είναι οι "Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών"Δεν είναι ούτε η ανάλυση της αγίας γραφής όπως πολύ σωστά ειπώθηκε παραπάνω, ούτε ο τρόπος διδασκαλίας και το αν θα πρέπει να αυξηθούν οι ώρες ή το ποιοί θα πρέπει να διδάξουν το μάθημα των θρησκευτικών.


Η Επιστολή της Συνόδου αναφέρει για το θέμα των απαλλαγών (είναι το σημείο που υπογραμμίσαμε με κόκκινο χρώμα). Το κύριο αίτημα των Θεολόγων είναι η απόσυρση των εγκυκλίων για τις απαλλαγές που εξέδωσε το ΥΠΕΠΘ το καλοκαίρι.

Η Σύνοδος ζητάει νέα Εγκύκλιο για τις απαλλαγές. Αλλά εμείς πιστεύουμε ότι οριστική λύση θα δοθεί με απόσυρση των εγκυκλίων του καλοκαιριού
Παραθέσαμε ολόκληρη την Επιστολή αλλά τονίσαμε το σημείο που αφορά στο θέμα της συζήτησης.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 30, 2009, 11:38:20 πμ από thriskeftika »

Αποσυνδεδεμένος w1red

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 198
  • ..επειδή όλοι είμαστε θύματα, αλλά και θύτες...
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών
« Απάντηση #86 στις: Μάρτιος 30, 2009, 09:09:02 μμ »
Ξαναρωτάω λοιπόν.. κάποιοι γονείς ζήτησαν τα παιδιά τους να απαλλαγούν από τα θρησκευτικά. Εγώ μπορώ να δώσω δύο εξηγήσεις γι' αυτό:
1) Οι γονείς και κατ' επέκταση τα παιδιά τους δεν ήταν ορθόδοξοι στην ουσία, αλλά μόνο στα χαρτιά.
2) Ο θεολόγος που δίδασκε το μάθημα στο σχολείο τους δεν ήταν ορθόδοξος, κάτι που πήγαζε από τα λεγόμενα του, οπότε οι Ορθόδοξοι κηδεμόνες του παιδιού ζήτησαν να διακόψει το παιδί τους και καλά έκαναν. Ας πιέσει η Εκκλησία σ' αυτήν την περίπτωση για την τοποθέτηση των σωστών Θεολόγων.
Υπάρχει μια τρίτη εξήγηση που μπορείτε να δώσετε; Και στις δύο περιπτώσεις λοιπόν όλα βαίνουν ορθώς. Ποιο είναι το πρόβλημα λοιπόν στην ουσία του; Μπορείς να μου λύσει κάποιος την απορία;
ΑΣΕΠομαζέματα.. αδικοσκορπίσματα...

Αποσυνδεδεμένος Theologius

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 175
  • Φύλο: Άντρας
  • De nihilo nihil
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών
« Απάντηση #87 στις: Μάρτιος 31, 2009, 12:04:40 πμ »
Θα επιχειρήσω εγώ μια 3η ματιά, στην οπτική που δίνεις,
ενδεχομένως να το έκαναν από τακτική (κακώς νοούμενη τακτική), δηλαδή να σκέφτηκαν "ένα μάθημα λιγότερο στο σχολείο = μία ώρα επιπλέον φροντιστήριο".

Όσο για την Εκκλησία, ενν. ότι δεν είναι δυνατό να έχει παρεμβατικό λόγο στο ποιος θεολόγος θα είναι αυτός που θα μπει τελικά στην τάξη, διότι υποτίθεται ότι έχει ολοκληρώσει επιτυχώς ένα πανεπιστημιακό τμήμα και έχει κριθεί διοριστέος από τον ΑΣΕΠ.
De nihilo nihil

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:27:52 »

Αποσυνδεδεμένος w1red

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 198
  • ..επειδή όλοι είμαστε θύματα, αλλά και θύτες...
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών
« Απάντηση #88 στις: Μάρτιος 31, 2009, 12:18:00 πμ »
Theologious γνωρίζεις πολύ καλά πως ένας Χριστιανός ποτέ δεν θα το έκανε αυτό. Δεν είναι "απαιτητικό μάθημα" τα Θρησκευτικά στο σχολείο. Δεν είναι Χριστιανός στην ουσία, επαναλαμβάνω, κάποιος τέτοιος μαθητής ή γονέας. Κάποιος που τα μετράει με αυτόν τον τρόπο. Έτσι δεν είναι;
Επιπλέον τι θα κερδίσουμε αν "με το ζόρι" τους βάλουμε στην τάξη; Αφήστε τα πράγματα όπως είναι. Μια χαρά είναι τώρα, μιας και μόνο Χριστιανοί παρακολουθούν το μάθημα. Δεν βλέπετε πως με τις κινήσεις σας, ο μόνος τρόπος να είναι τα θρησκευτικά απαραίτητα, είναι να γυρίσει σε μάθημα "Θεολογίας και Θρησκειολογίας"; Πάτε να χαντακώσετε τα θρησκευτικά; Ίσως μερικοί θεολόγοι, χάριν επαγγελματικής αποκατάστασης, δεν έχουν πρόβλημα με κάτι τέτοιο. Θα αφήσετε αυτούς τους άπιστους να αλλάξουν το τοπίο των θρησκευτικών στα σχολεία; Μια χαρά είναι το τωρινό σύστημα.. ασχολούνται οι μαθητές με τον Ορθόδοξο Χριστιανισμό και οι άπιστοι, ας βαράνε μύγες. Εσείς αλλά και η Ορθόδοξη Εκκλησία πρέπει να σταθεί στο ύψος της. Ντρέπομαι γι' αυτά που βλέπω και ακούω. Ο Χριστός δεν υποχρέωνε κανέναν να τον ακούσει.. πως καταντήσαμε έτσι;
ΑΣΕΠομαζέματα.. αδικοσκορπίσματα...

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών
« Απάντηση #89 στις: Απρίλιος 01, 2009, 07:28:31 μμ »
Τα Νέα, 1/4/2009

Αφορίζουν τις απαιτήσεις Ιερώνυμου

 «Όχι» εκπαιδευτικών στην αύξηση των ωρών διδασκαλίας των Θρησκευτικών

 ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μάνος Χαραλαμπάκης

 Αντίθετοι με τα αιτήματα που υπέβαλε στο υπουργείο Παιδείας ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος για αύξηση των ωρών διδασκαλίας των Θρησκευτικών και διορισμό περισσότερων θεολόγων- ακόμη και στο δημοτικό- εμφανίζονται οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών. Την ίδια στιγμή οι θεολόγοι επιμένουν ότι οι ώρες διδασκαλίας στα σχολεία είναι λιγοστές.
«Εκφράζουμε την πλήρη διαφωνία μας με τις προτάσεις του Αρχιεπισκόπου. Καλό είναι να περιοριστεί στα εκκλησιαστικά του καθήκοντα και να αφήσει τα θέματα της Εκπαίδευσης» λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος κ. Δημήτρης Μπράτης. Σχολιάζοντας μάλιστα το αίτημα του Αρχιεπισκόπου για αύξηση των ωρών των Θρησκευτικών στα σχολεία, τονίζει ότι πρόκειται για ένα θέμα που αντιμετωπίζεται υπεύθυνα από τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας. «Από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το υπουργείο Παιδείας».

Πρόσθεσε ακόμη ότι είναι αδιανόητο να μιλάμε για αύξηση των ωρών των Θρησκευτικών, όταν όλοι τονίζουν ότι πρέπει να υπάρξει μείωση, αλλά και να αλλάξει ο χαρακτήρας του μαθήματος «από κατηχητικός που είναι σήμερα σε θρησκειολογικό».

«Πολυδύναμος» δάσκαλος
Σε ό,τι αφορά τον διορισμό θεολόγων στα δημοτικά σχολεία - προκειμένου να διδάσκουν το μάθημα των Θρησκευτικών, όπως οι καθηγητές ξένων γλωσσών π.χ. τα αγγλικά- ο πρόεδρος των δασκάλων απαντά στον Αρχιεπίσκοπο ότι αυτή η πρόταση είναι «πέρα από κάθε επιστημονική και παιδαγωγική άποψη. Όλες οι έρευνες έχουν καταδείξει ότι σ΄ αυτή την ηλικία, τα παιδιά έχουν ανάγκη από τον ένα, “πολυδύναμο” δάσκαλο. Είναι δυνατόν ένας μαθητής δημοτικού να παρακολουθεί 15 καθηγητές διαφορετικών ειδικοτήτων όπως στο γυμνάσιο;».

Ενστάσεις διατυπώνουν και οι καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο πρόεδρος των καθηγητών (ΟΛΜΕ) κ. Κώστας Μανιάτης τάσσεται υπέρ της μείωσης- γενικά- των ωρών διδασκαλίας. Όπως λέει, «το ζήτημα της αύξησης των ωρών των διαφόρων μαθημάτων πρέπει να αντιμετωπιστεί στο πλαίσιο της απαιτούμενης συνολικής αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων στην κατεύθυνση μείωσης της έκτασης της ύλης, έτσι ώστε το σχολείο να προσανατολιστεί στην πραγματική μόρφωση των μαθητών».

Σημειώνεται ότι σήμερα οι μαθητές κάνουν 2 ώρες την εβδομάδα Θρησκευτικά σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου μέχρι και τη Β΄ λυκείου, ενώ στην Γ΄ λυκείου διδάσκονται μία ώρα. Δύο είναι οι ώρες διδασκαλίας των Θρησκευτικών την εβδομάδα και στο δημοτικό από την Γ΄ έως την ΣΤ΄ τάξη.

«Επιστημονική προσέγγιση»
Ο πρόεδρος των καθηγητών συμπληρώνει ακόμη ότι το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να παραμείνει υποχρεωτικό, αλλά με μία προϋπόθεση: «Περιεχόμενο του μαθήματος πρέπει να είναι η επιστημονική προσέγγιση της θρησκείας. Δηλαδή, πρέπει να έχει θρησκειολογικό χαρακτήρα.

Εφόσον έχει αυτόν τον χαρακτήρα, τότε το μάθημα πρέπει να είναι υποχρεωτικό. Εξάλλου η κοινωνία μας είναι πολυπολιτισμική και ένας μεγάλος αριθμός είναι αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι. Πάντως σήμερα το μάθημα των Θρησκευτικών έχει κατηχητικό χαρακτήρα...».

ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΗΣ ΔΟΕ - ΟΛΜΕ

«Να αλλάξει ο χαρακτήρας του μαθήματος και από κατηχητικός να γίνει θρησκειολογικός»

«Θέλουμε περισσότερες ώρες»

ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ οι θεολόγοι ότι πρέπει να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Άλλωστε τα αιτήματα που υποβλήθηκαν στον υπουργό Παιδείας αποτελούν δικές τους προτάσεις.

Όπως είπε στα «ΝΕΑ» ο γενικός γραμματέας Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων, δρ. Θεολογίας κ. Ηλίας Μπάκος, «έχουμε απόφαση του ΣτΕ από το 1998 που λέει ότι πρέπει να υπάρχει επαρκής χρόνος διδασκαλίας. Είναι όμως επαρκής χρόνος η μία ώρα στην Γ΄ λυκείου; Στα τεχνικά λύκεια και στις μέσες επαγγελματικές μάλιστα σχολές δεν γίνεται καθόλου διδασκαλία».

Ο κ. Μπάκος υποστηρίζει ότι το μάθημα δεν διδάσκεται όπως πρέπει ούτε στο δημοτικό ενώ διευκρινίζει: «Επ΄ ουδενί δεν πρέπει να γίνει θρησκειολογικού χαρακτήρα το μάθημα. Έτσι γίνεται αποδόμηση της ορθοδόξου πίστεως και είναι κάτι που δεν το θέλει ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση».

Από την πλευρά του ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος χωρίς να παίρνει θέση για την αύξηση των ωρών διδασκαλίας τονίζει ότι τα Θρησκευτικά χρειάζονται στα σχολεία για έναν βασικό λόγο: «Από πλευράς επιστήμης και ψυχολογίας είναι έμφυτο στον άνθρωπο να πιστεύει κάπου. Το συναίσθημα του θρησκεύεσθαι. Πρέπει να διδάσκονται οι μαθητές γύρω από το θέμα του θείου και η πολιτεία να φροντίζει για το θρησκευτικό συναίσθημα. Εάν δεν το φροντίζει και δεν δίνει στους μαθητές τις σωστές προϋποθέσεις ώστε να κρίνουν, τότε αυτό θα το εκμεταλλευτούν διάφοροι. Και είναι πιθανόν να έχουμε εμφάνιση παραθρησκευτικών φαινομένων και κινήσεων».
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος daniel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 923
  • Φύλο: Άντρας
  • ..θέλω ανοιχτά παράθυρα να με χτυπάει αέρας...
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών
« Απάντηση #90 στις: Απρίλιος 01, 2009, 08:54:21 μμ »

Φίλοι και συνάδελφοι καλησπέρα..

Σόρρυ για τη ..μπούκα στο θέμα σας, θαρρώ όμως πως έχει σχέση.. Και έχει σχέση όχι τόσο ως γεγονός, αλλά ως τρόπος σκέψης κάποιων συγκεκριμένων κύκλων, κάποιων συνανθρώπων μας..
(Δε μπορούσα να μην το σχολιάσω.. Μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι!! ;D ;D)

Για να το πάρουμε το πράγμα από την αρχή, προχτες Δευτέρα 30-03-09 η Ιερα Σύνοδος απέστειλε την παρούσα επιστολή στον Υπουργό Παιδείας:


"H ΕΠΙΣΤΟΛΗ:

.
Προς
Τον Eξοχώτατον
κ. Aριστόβουλον Σπηλιωτόπουλον,
Υπουργόν Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
.
Ενταύθα
.
Εξοχώτατε κ. Υπουργέ,
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, εν τη Συνεδρία Αυτής της 5ης μηνός Φεβρουαρίου έ.ε, διεξήλθεν τα Πορίσματα - Προτάσεις της Ημερίδος «Εκκλησία και Θεολόγοι», η οποία διεξήχθη με την συνεργασίαν της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων, την 22αν Νοεμβρίου 2008 εις το Διορθόδοξον Κέντρον της Ιεράς Μονής Κοιμήσεως της Θεοτόκου Πεντέλης και απεφάσισεν όπως παρακάλεση υμάς να εξετάσητε, εις το πλαίσιον της αρμοδιότητος υμών, την δυνατότητα της ικανοποιήσεως των εξής προτάσεων:
.
α) Αύξησις του αριθμού των κατ' έτος διοριζομένων Θεολόγων προκειμένου να καλυφθή η αδιοριστία 4.000 και πλέον πτυχιούχων Θεολογίας.
β) Αύξησις των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών εις την Δευτεροβάθμιον, Γενικήν, Τεχνικήν καί Έπαγγελματικήν Έκπαίδευσιν.
γ) Διορισμός Θεολόγων και εις την Πρωτοβάθμιον Έκπαίδευσιν διά την διδασκαλίαν του μαθήματος των Θρησκευτικών, ως συμβαίνει με τους Καθηγητάς Ξένων Γλωσσών, Φυσικής Αγωγής και Μουσικής διά τα αντίστοιχα μαθήματα.
δ) Δυνατότης συμμετοχής των πτυχιούχων τής Θεολογίας εις διαγωνισμούς, εις τους οποίους μετέχουν και οι πτυχιούχοι των λοιπών Θεωρητικών Σχολών.
ε) Αξιοποίησις Θεολόγων εις τον Θρησκευτικόν Τουρισμόν.
στ) Διορισμός 100 Θεολόγων εις το ποιμαντικόν έργον της Εκκλησίας, κατόπιν προτάσεως των κατά τόπους Ιερών Μητροπόλεων.
ζ) Διορισμός Θεολόγων ως ξεναγών Μουσείων ή Εκθέσεων Βυζαντινών ή Μεταβυζαντινών Κειμηλίων.

Προς τούτοις, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος απεφάσισεν όπως και αύθις έκφραση την παγίαν θέσιν Αυτής περί της υποχρεωτικής διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών διά τους Χριστιανούς Ορθοδόξους μαθητάς, ως και το Σύνταγμα ορίζει, και παρακάλεση υμάς όπως αγαθυνόμενος αποστείλητε σχετικήν διευκρινιστικήν Έγκύκλιον.
Επί δε τούτοις, έχοντες δι' ελπίδος ότι εν τω εγνωσμένω σεβασμώ υμών προς την Έκκλησίαν θέλετε ικανοποιήσει δικαίως τα ως είρηται. αιτήματα και επικαλούμενοι, επί την υμετέραν Εξοχότητα πλουσίαν την Χάριν του Θεού και το άπειρον Αυτού έλεος, διατελούμεν μετ' ευχών διαπύρων.

Ο Αθηνών ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ, Πρόεδρος
Ο Αρχιγραμματεύς Άρχιμ. Κύριλλος Μισιακούλης "



Μάλιστα. Δηλαδή ο Ιερώνυμος και οι συν αυτώ, λειτουργώντας ως Παιδαγωγική Επιτροπή ειδικών (πιεζόμενοι προφανώς από τον κλάδο των θεολόγων, ή μάλλον καλύτερα, φροντίζοντας τα "δικά τους παιδιά" και αδιαφορώντας -προφανώς- για την όποια καλυτέρευση της παιδείας μας) αξιώνει ..διορισμούς θεολόγων γενικότερα!! Διορισμούς και όπου να 'ναι.. Διορισμούς σε γυμνάσια, λύκεια, δημοτικά, τεχνικές σχολές, διορισμούς σε οποιεσδήποτε υπηρεσίες, στο ...Θρησκευτικό Τουρισμό!!! (ω ναι, υπάρχει και τέτοιος, δεν το ξέρατε;; Τι να μας κάνουν οι ξεναγοί και οι Ιστορικοί της Τέχνης παρόλο που έχουν σφαιρικότερες γνώσεις για τα αρχαιοελληνικά-βυζαντινά μνημεία μας;)

Και το κυριότερο;; Δίχως να δικαιολογεί γιατί, με ποιο σκεπτικό, που ωφελεί το κάθε τι από αυτά που προτείνουν, γιατί θα είναι καλύτερα τα πράγματα για την κοινωνία μας και τις ανάγκες των πολιτών της έτσι.. Εκεί είναι το κλειδί κατ' εμέ του όλου θέματος..
Δηλαδή δεν κάθησε κανένας από την Ιερα Σύνοδο να σκεφτεί καμία ανάγκη κανενός κράτους, παρά μικροκομματικά (λες κι είναι κόμμα η Εκκλησία - καποιοι θα πουν , μήπως δεν είναι;  ), μικροσυντεχνιακά σκεπτόμενοι κι αυτοί, κοιτάνε να βολέψουν τους δικούς τους.. Ρουσφέτι δηλαδή ζητάνε, με αλλα λόγια, όπως ο καθένας που στιβάζεται στα σκαλοπάτια και στα γραφεία των υπουργών και των βουλευτάδων μπας και διορίσουν την κόρη και το γιο σε μια θεσούλα στο Δημόσιο..
(Σάμπως αυτοί θα τους πληρώνουνε;; Γιατί δεν τους διορίζουν με δικά τους χρήματα "εις το ποιμαντικόν έργον της Εκκλησίας, κατόπιν προτάσεως των κατά τόπους Ιερών Μητροπόλεων"; Τους λείπουν χρήματα;; Καλοί οι διορισμοί, αρκεί να τους πληρώνει άλλος, ε;)

Η όλη αλήθεια των προτάσεων της Ιερας Συνόδου είναι στο σημείο που λέει: " Αύξησις ...προκειμένου να καλυφθή η αδιοριστία 4.000 και πλέον πτυχιούχων Θεολογίας". Όλα τα λεφτά εκεί είναι, και γι' αυτό το όλο θέμα..
Από τη μια αξιώνουν όλο και περισσότερες θεολογικές σχολές και ιδρύματα και από την άλλη απαιτούν από το κράτος να τους διορίζει.. ΟΚ, μονά-ζυγά, μονόζυγα... Το καταλάβαμε... :-\
 
Τι κι αν οι ανάγκες της κοινωνίας μας μπορεί να είναι άλλες;; Τι κι αν στα δημοτικά για παράδειγμα οι μουσικοί είναι ελάχιστοι και οι καλλιτεχνικοί (οι άνθρωποι που διδάσκουν τέχνη και αισθητική στα παιδιά μας) δεν είναι καν στο κανονικό ωρολόγιο πρόγραμμα κανενός δημοτικού παρα μόνο στα ολοήμερα σαν ωρομίσθιοι ή για συμπλήρωση ωραρίου, παρόλο που τα παιδιά και οι ανάγκες τους το ζητάνε;; Ειδατε να ζητήσουν οι Πατερες ..θεατρικό παιχνίδι π.χ. στο δημοτικό και αύξηση βιωματικών δραστηριοτήτων (σε σχέση με τα θεωρητικά μαθήματα) στο ελληνικό σχολείο;;..

Θα μου πείτε τι λιγότερο κάνουν από τις "φατρίες" (βλ. ειδικότητες) που η κάθεμία για λογαριασμό της διεκδικεί κομμάτια από τη ..σάρκα των μαθητών  ;D , και "διψούν" για όλο και περισσότερο αίμα.. εε λάθος, ώρες ήθελα να πω, και μιλάνε για ολοήμερα γυμνάσια, για πιο πολλές διδακτικές ώρες (8ωρα) κλπ κλπ;;

ΟΚ, τίποτα, αλλά όπως και να το κάνουμε όταν ολόκληρη εκκλησία με τους σεβαστούς Πατέρες σκέπτεται και λειτουργεί έτσι, δε με εκπλήσουν καθόλου οι σαρκοφαγικές διαθέσεις του ποιμνίου της..



(Αχ Ιερώνυμε, μας το χάλασες και συ..  :-\   Καλά τα πήγαινες ως τώρα..)

« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 02, 2009, 12:08:18 πμ από daniel »
Γιατί να λένε βίαια τα νερά του ποταμού και όχι τις όχθες που τα περιορίζουν;...

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5716
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών
« Απάντηση #91 στις: Απρίλιος 01, 2009, 10:25:52 μμ »

Φίλοι και συνάδελφοι καλησπέρα..

Μάλιστα. Δηλαδή ο Ιερώνυμος και οι συν αυτώ, λειτουργώντας ως Παιδαγωγική Επιτροπή ειδικών (πιεζόμενοι προφανώς από τον κλάδο των θεολόγων, ή μάλλον καλύτερα, φροντίζοντας τα "δικά τους παιδιά" και αδιαφορώντας -προφανώς- για την όποια καλυτέρευση της παιδείας μας) αξιώνει ..διορισμούς θεολόγων γενικότερα!! Διορισμούς και όπου να 'ναι.. Διορισμούς σε γυμνάσια, λύκεια, δημοτικά, τεχνικές σχολές, διορισμούς σε οποιεσδήποτε υπηρεσίες, στο ...Θρησκευτικό Τουρισμό!!! (ω ναι, υπάρχει και τέτοιος, δεν το ξέρατε;; Τι να μας κάνουν οι ξεναγοί και οι Ιστορικοί της Τέχνης παρόλο που έχουν σφαιρικότερες γνώσεις για τα αρχαιοελληνικά-βυζαντινά μνημεία μας;)

Και το κυριότερο;; Δίχως να δικαιολογεί γιατί, με ποιο σκεπτικό, που ωφελεί το κάθε τι από αυτά που προτείνουν, γιατί θα είναι καλύτερα τα πράγματα για την κοινωνία μας και τις ανάγκες των πολιτών της έτσι.. Εκεί είναι το κλειδί κατ' εμέ του όλου θέματος..
Δηλαδή δεν κάθησε κανένας από την Ιερα Σύνοδο να σκεφτεί καμία ανάγκη κανενός κράτους, παρά μικροκομματικά (λες κι είναι κόμμα η Εκκλησία - καποιοι θα πουν , μήπως δεν είναι;;), μικροσυντεχνιακά σκεπτόμενοι κι αυτοί, κοιτάνε να βολέψουν τους δικούς τους.. Ρουσφέτι δηλαδή ζητάνε, με αλλα λόγια, όπως ο καθένας που στιβάζεται στα σκαλοπάτια και στα γραφεία των υπουργών και των βουλευτάδων μπας και διορίσουν την κόρη και το γιο σε μια θεσούλα στο Δημόσιο..
(Σάμπως αυτοί θα τους πληρώνουνε;; Γιατί δεν τους διορίζουν με δικά τους χρήματα "εις το ποιμαντικόν έργον της Εκκλησίας, κατόπιν προτάσεως των κατά τόπους Ιερών Μητροπόλεων"; Τους λείπουν χρήματα;; Καλοί οι διορισμοί, αρκεί να τους πληρώνει άλλος, ε;)

Η όλη αλήθεια των προτάσεων της Ιερας Συνόδου είναι στο σημείο που λέει: " Αύξησις ...προκειμένου να καλυφθή η αδιοριστία 4.000 και πλέον πτυχιούχων Θεολογίας". Όλα τα λεφτά εκεί είναι, και γι' αυτό το όλο θέμα..
Από τη μια αξιώνουν όλο και περισσότερες θεολογικές σχολές και ιδρύματα και από την άλλη απαιτούν από το κράτος να τους διορίζει.. ΟΚ, μονά-ζυγά, μονόζυγα... Το καταλάβαμε... :-\
 
Τι κι αν οι ανάγκες της κοινωνίας μας μπορεί να είναι άλλες;; Τι κι αν στα δημοτικά για παράδειγμα οι μουσικοί είναι ελάχιστοι και οι καλλιτεχνικοί (οι άνθρωποι που διδάσκουν τέχνη και αισθητική στα παιδιά μας) δεν είναι καν στο κανονικό ωρολόγιο πρόγραμμα κανενός δημοτικού παρα μόνο στα ολοήμερα σαν ωρομίσθιοι ή για συμπλήρωση ωραρίου, παρόλο που τα παιδιά και οι ανάγκες τους το ζητάνε;; Ειδατε να ζητήσουν οι Πατερες ..θεατρικό παιχνίδι π.χ. στο δημοτικό και αύξηση βιωματικών δραστηριοτήτων (σε σχέση με τα θεωρητικά μαθήματα) στο ελληνικό σχολείο;;..

Θα μου πείτε τι λιγότερο κάνουν από τις "φατρίες" (βλ. ειδικότητες) που η κάθεμία για λογαριασμό της διεκδικεί κομμάτια από τη ..σάρκα των μαθητών  ;D , και "διψούν" για όλο και περισσότερο αίμα.. εε λάθος, ώρες ήθελα να πω, και μιλάνε για ολοήμερα γυμνάσια, για πιο πολλές διδακτικές ώρες (8ωρα) κλπ κλπ;;

ΟΚ, τίποτα, αλλά όπως και να το κάνουμε όταν ολόκληρη εκκλησία με τους σεβαστούς Πατέρες σκέπτεται και λειτουργεί έτσι, δε με εκπλήσουν καθόλου οι σαρκοφαγικές διαθέσεις του ποιμνίου της..



(Αχ Ιερώνυμε, μας το χάλασες και συ..  :-\   Καλά τα πήγαινες ως τώρα..)




Μικροσυντεχνιακά σκεπτόμενοι; Χμμ. Και ποια κοινωνική ομάδα δεν σκέπτεται έτσι σήμερα, εε; Κάθε ομαδούλα σκέπτεται το δικό της συμφέρον ασχέτως των συνεπειών στους άλλους. Είδες λ.χ ποτέ κανέναν να διαμαρτύρεται για την αύξηση του αριθμού των φοιτητών σε σχολές κορεσμένες ή για τη δημιουργία σχολών απροσδιόριστου αντικειμένου με απροσδιόριστο επαγγελματικό μέλλον, που στήνονται μόνο και μόνο για την ικανοποίηση των τοπικών κοινωνιών; Ας κάνουμε τη δουλειά μας τώρα εμείς και βλέπουμε...   Μόνο που κάποια στιγμή έρχεται η μαύρη η ώρα που όλοι αυτοί πρέπει να βρουν δουλειά και τότε αρχίζουν οι πιέσεις. Και τότε αρχίζει ο ένας να μεταθέτει το νέο πρόβλημα στον άλλο. Νέοι εκβιασμοί, νέες υποσχέσεις, νέα αλισβερίσια.

Όσο για τις εκπαιδευτικές ανάγκες, ποιος ασχολείται; Γιατί ασχολήθηκε ποτέ κανείς με τα μαθήματα που κάνουμε στο Πανεπιστήμιο; Με ό,τι είχε ασχοληθεί ο κάθε καθηγητής στη ζωή του, μ' αυτό έπρεπε να ασχοληθούμε και εμείς. Το ότι τελειώσαμε λ.χ κάποιοι φιλόλογοι χωρίς να έχουμε διδαχθεί ποτέ στο Πανεπιστήμιο Παλαμά, Ελύτη ή Σεφέρη δεν φαίνεται να απασχόλησε ποτέ κανέναν. Ή ασχολήθηκε ποτέ κανείς με το πραγματικό μορφωτικό επίπεδο των αποφοίτων κάθε βαθμίδας; Ξέρουν-δεν ξέρουν, όλοι παίρνουν ένα χαρτί και πορεύονται παρακάτω. Μονίμως δημιουργούνται προβλήματα τα οποία μετατίθενται στο μέλλον.

Τέλος πάντων. Και για να επιστρέψω στο βασικό θέμα, προσωπικά είμαι αντίθετη στην απαλλαγή από οποιοδήποτε μάθημα. Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι κακό να μαθαίνεις πέντε βασικά πράγματα σε κάθε αντικείμενο, ανεξάρτητα από τις προτιμήσεις σου. Αν δηλαδή είσαι άθεος ή μουσουλμάνος ή ινδουιστής και μάθεις τι πρεσβεύει ο χριστιανισμός, σημαίνει ότι αυτομάτως θα αλλάξεις τις πεποιθήσεις σου; Το θεωρώ δείγμα ανασφάλειας και δογματισμού μαζί. Εκτός αν θεωρείται δεδομένο ότι  ασκείται ψυχολογική βία στο πλαίσιο του μαθήματος... Αλλά αυτό έχει σχέση με τον εκάστοτε εκπαιδευτικό, όχι με το μάθημα αυτό καθεαυτό. Μήπως τελικά απλώς ψάχνουμε δικαιολογία για κοπάνα και λούφα;


Υ.Γ Ο θρησκευτικός τουρισμός έχει να κάνει με τον τουρισμό σε θρησκευτικά μνημεία και μόνο (δηλαδή εκκλησίες, μονές, τζαμιά κλπ). Ένας αρχαιολόγος θα δώσει περισσότερες πληροφορίες για την ιστορική-αρχιτεκτονική πλευρά των μνημείων αυτών. Ένας θεολόγος ενδεχομένως να δώσει περισσότερες πληροφορίες για τον τρόπο λειτουργίας των μνημείων αυτών, την ιδιαίτερη σημασία τους σε κάθε θρησκεία κλπ. Υποθέτω παρόμοιας λογικής είναι και η πρόταση διορισμού θεολόγων σε μουσεία. Δεν είναι κακό. Μπορεί να είναι και ενδιαφέρον. Άλλωστε, η εκπαίδευση δεν είναι ο μοναδικός προορισμός όλων των πτυχιούχων. Απλώς, με ενοχλεί η προχειρότητα που επιδεικνύεται για άλλη μια φορά στην εκπαιδευτική πολιτική. Κανένας αρχικός σχεδιασμός, καμία πρόνοια. Μόνο να μπαλώνουμε όπως όπως εκ των υστέρων τις τρύπες που δημιουργήσαμε... :-\
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Theologius

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 175
  • Φύλο: Άντρας
  • De nihilo nihil
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών
« Απάντηση #92 στις: Απρίλιος 01, 2009, 10:32:27 μμ »
Συνάδελφε daniel,
δεν μπορώ να καταλάβω την τοποθέτηση σου διόλου, είναι πραγματικά άσχετη με το θέμα, κι όμως δεν μπορώ να μην σου απαντήσω διότι μου είναι πολύ δυσάρεστο να τοποθετείσαι έτσι για τους συναδέλφους σου Θεολόγους, οι οποίοι βιώνουν την υποτίμηση των 4ετών πανεπιστημιακών σπουδών τους, ακόμη και από ανθρώπους οι οποίοι θα έπρεπε να είναι οι πρώτοι που τους κατανοούν (το προεδρείο της ΟΛΜΕ, εδώ γελάει προφανώς, αλλά δεν πειράζει).
Για την ιστορία ούτε στο κωδικολόγιο του ΟΑΕΔ δεν υπάρχει ο κλάδος ΠΕ.01!
Ειδικότερα για τις αιτιάσεις σου, έχω να τονίσω ότι:
-η Εκκλησία είναι ένας από τους μεγαλύτερους κοινωνικούς εταίρους της Πολιτείας και σαφώς οφείλει να τοποθετείται και στα εκπαιδευτικά ζητήματα, προβλέπεται στα πλαίσια της "συλλειτουργίας των θεσμών".
-οι Θεολόγοι, έχουν στα ΑΠΣ των τμημάτων τους εξαμηνιαία μαθήματα Χριστιανικής και Βυζαντινής Αρχαιολογίας & Τέχνης, κατά συνέπεια δικαιούνται να είναι ξεναγοί σε μουσειακά εκθέματα βυζαντινών κειμηλίων, οι οποίοι και μπορούν να αποδώσουν πληρέστερα και την λειτουργική (πέρα από την πρακτική) τους χρήση.
-οι συνάδελφοι σου απόφοιτοι της θεολογίας, σαφώς και μπορούν να υπηρετήσουν στον θρησκευτικό τουρισμό, πρόκειται για εξειδικευμένα τουριστικά πακέτα που προβλέπουν ξεναγήσεις κ.λπ. για την ανάδειξη των πολιτιστικών κεφαλαίων που διαθέτει η χώρα μας (ευρέως διαδεδομένη μορφή τουρισμού στο εξωτερικό).

Είναι άδικο να επικρατεί η μονομερής αντίληψη για απώθηση του θρησκευτικού συναισθήματος στην σφαίρα του ιδιωτικού, και να πλασάρεται δε ως μοντέρνα και προοδευτική, όντας στην ουσία αναχρονιστική και εν πολλοίς παρακινδυνευμένη.
Σε κάθε περίπτωση η παρουσία των θεολόγων σε όλες τις βαθμίδες και κατηγορίες της εκπαίδευσης είναι μια αναγκαιότητα, όχι μόνο για λόγους παράδοσης κ.λπ. αλλά εξαιτίας της ιδιαίτερης συμβολής που μπορεί να έχει το Μάθημα των Θρησκευτικών σε κρίσιμα ζητήματα του ανθρώπινου βίου (τρομοκρατία, αποξένωση, οικολογική κρίση, κρίση των θεσμών της οικογένειας και του γάμου, εκκοσμικεύσεις, καθιερώσεις και φαινόμενα πανθρησκείας).
Για όλα αυτά είναι επιβεβλημένο να είναι ενημερωμένοι οι μαθητές είτε της Γενικής είτε της Τεχνικής εκπαίδευσης, είτε των ειδικών σχολείων είτε των ΣΔΕ, ενώ η όλη προπαρασκευή πρέπει να οικοδομηθεί από νωρίς (α/θμια εκπ/ση).
Τα μέσα για την επίτευξη όλων αυτών είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο, που μπορεί να συζητηθεί σε διαφορετικό τόπικ πιστεύω.
Ας μην κολαζόμαστε άδικα, 40στη διερχόμαστε!
De nihilo nihil

Αποσυνδεδεμένος Theologius

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 175
  • Φύλο: Άντρας
  • De nihilo nihil
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών
« Απάντηση #93 στις: Απρίλιος 01, 2009, 10:39:08 μμ »
Συναδέλφισα apri

 "Μήπως τελικά απλώς ψάχνουμε δικαιολογία για κοπάνα και λούφα;"

Συμφωνώ απόλυτα!
De nihilo nihil

Αποσυνδεδεμένος thriskeftika

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 498
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών
« Απάντηση #94 στις: Απρίλιος 01, 2009, 10:39:22 μμ »
Ως προς την ουσία του θέματος, συμφωνώ με τον Theologius.

Μία απλή διευκρίνιση που έχει κάποια σημασία:

Η Επιστολή δεν εστάλη "προχθές τη Δευτέρα 30 Μαρτίου" όπως γράφει ο daniel αλλά στις 3 Μαρτίου. Προχθές απλώς είδε το φως της δημοσιότητας και ασχολήθηκαν με το θέμα των Θεολόγων αρκετές εφημερίδες και ιστοσελίδες.

Δείτε για του λόγου το αληθές την ημερομηνία της Επιστολής εδω: http://thriskeftika.blogspot.com/2009/03/blog-post_9145.html


Αποσυνδεδεμένος millhaven

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 341
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών
« Απάντηση #95 στις: Απρίλιος 01, 2009, 11:27:18 μμ »
Ελεος με το μαθημα των θρησκευτικων!!!!!!!!!!!
Ειναι δυνατον ενα σχολικο μαθημα να μπορει να επηρεασει ποτε ζητηματα του ανθρωπινου βιου??
Ποτε και που το ειδες να συμβαινει αυτο???
Ιδιως ως θεολογοι,δεν θα επρεπε να παιζετε με αυτον τον τροπο με το θρησκευτικο αισθημα.Τι σας πειραζει να αφησετε τα παιδια ελευθερα να κανουν τις επιλογες τους οποτε και αν το θελησουνε?
Πειτε ξεκαθαρα οτι το ζητημα ειναι τα επαγγελματικα σας δικαιωματα και το γεγονος οτι αντιλαμβανεστε οτι αυτα θιγονται.
Δεν θελω να το κανω προσωπικο,αλλα και ο κλαδος στον οποιον ανηκω εγω(ΠΕ32),δεν υπαρχει στο κωδικολογιο του Ο.Α.Ε.Δ.Να αρχισουμε την κλαψα,στηριζομενοι στην καραμελα της παραδοσης και εμεις η να το παιζουμε οτι με την εισαγωγη του μαθηματος πασχιζουμε να αναβαθμισουμε τη δημοσια παιδεια?
Το ζητημα δεν ειναι η υπαρξη καποιου μαθηματος αλλα ο τροπος που αυτο διδασκεται και το κατα ποσο δικαιωνει την υπαρξη του.Απορω τι σας κανει να πιστευετε ολα αυτα τα χρονια οτι το μαθημα των θρησκευτικων ειναι τοσο απαραιτητο στο σχολικο προγραμμα...

Αποσυνδεδεμένος elean

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 212
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών
« Απάντηση #96 στις: Απρίλιος 01, 2009, 11:54:21 μμ »
Εάν το ζήτημα που εξετάζουμε είναι εάν η ύπαρξη ενός μαθήματος εξαρτάται από τον τρόπο που αυτό διδάσκεται και εάν μέσω αυτού του τρόπου δικαιώνεται η ύπαρξή του, τότε ίσως να μην έπρεπε να διδάσκεται το σύνολο των μαθημάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια...... Όσο για το τι μας κάνει να πιστεύουμε ότι το μάθημα είναι απαραίτητο στο σχολικό πρόγραμμα, εκτός από την πρακτική της Ευρώπης, που θεωρεί το μάθημα βασικό και υποχρεωτικό, ίσως να είναι και οι πολύ καλές διαπροσωπικές σχέσεις που έχουμε με τους μαθητές μας και το ότι εισπράτουμε καθημερινά από αυτούς το πόσο βασικό μάθημα το θεωρούν αυτοί και πόσο τους βοηθά σε δικές τους ανησυχίες. Ας μην ξεχνάμε ότι οποιοδήποτε άλλο μάθημα άφηνε έστω και μία μικρή πιθανότητα για απαλλαγή των μαθητών, ο διδάσκων θα έκανε μάθημα σε άδεια σχεδόν αίθουσα (π.χ. Μαθηματικά, Βιολογία, Φυσική κ.λ.π). Στο σχολείο μου σε σύνολο 250 μαθητών, μόνο ένας έχει απαλλλαγή....

Αποσυνδεδεμένος Theologius

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 175
  • Φύλο: Άντρας
  • De nihilo nihil
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών
« Απάντηση #97 στις: Απρίλιος 01, 2009, 11:58:09 μμ »
Αγαπητέ ΠΕ 32, όπως και να το κάνουμε οι Θεολόγοι είναι εκπαιδευτικοί εκ φύσεως εσείς είστε καλλιτέχνες, γιατί μπήκατε στην εκπαίδευση εξηγείται από τα ταπεινά κίνητρα που περιγράφεις στο μήνυμα σου...
Όσο για την χρησιμότητα του μαθήματος, είναι προφανής, δεν μπορώ να επανέρχομαι.
Το ότι δεν έχεις όμως την διάκριση ως άνθρωπος της τέχνης που εισαι, να αντιληφθείς πως και γιατί μιλά το ΜτΘ μέσα από τα θέματα του, τις προσεγγίσεις του, την διαλεκτική του και πάνω απ' όλα την φύση του, για τις κρίσιμες διαστάσεις του ανθρώπινου βίου (όπως για τα υπαρξιακά και τα εσώτερα του ανθρώπου),  πραγματικά με προβληματίζει...
Άλλο Θεολογία και άλλο ιδεολογία!
De nihilo nihil

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32307
  • Τελευταία: Alexandrop
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160805
  • Σύνολο θεμάτων: 19223
  • Σε σύνδεση σήμερα: 441
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 377
Σύνολο: 386

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.062 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.