*

Αποστολέας Θέμα: Υπάρχει λύση??  (Αναγνώστηκε 13639 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Υπάρχει λύση??
« Απάντηση #42 στις: Μαρτίου 17, 2009, 07:52:46 pm »
Πέστα ρε κορίτσι!
Για να μη πω για το ποδοπατημένο κύρος των εκπαιδευτικών που μετείχαν στο σύλλογο που αποφάσισε την ποινή. "Μη στεναχωριέσαι χρυσό μου γιαυτούς τους άκυρους θα σε πάω εγώ σε ένα σωστό σχολείο". Μη και ξανακούσω κανέναν σε δημόσιο χώρο να μιλά άσχημα για τους εκπαιδευτικούς μαύρο φίδι που τους έφαγε άπαντες. (Όπως προχτές που μάλωσα στον ΟΠΑΔ γιατί κάποιος έλεγε ότι στο σχολείο τα παιδιά δε διδάσκονται ηθική και τρόπους και τον περιλάβαμε με μια άγνωστη συνάδελφο)
« Τελευταία τροποποίηση: Μαρτίου 17, 2009, 07:55:46 pm από Ritalamp »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Υπάρχει λύση??
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:36:22 »

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2316
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Υπάρχει λύση??
« Απάντηση #43 στις: Μαρτίου 17, 2009, 07:54:10 pm »
Η ηθική ισχύει πάντα για τα παιδιά των άλλων. Πώς να εξηγήσεις στο γονιό ότι ως καθηγητής δεν νοείται να κάνεις διακρίσεις;

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Υπάρχει λύση??
« Απάντηση #44 στις: Μαρτίου 17, 2009, 07:56:26 pm »
Λιγότερο θα με πείραζε να του έσβηναν προηγούμενες απουσίες, χωρίς να είναι σε θέση να το ξέρει το παιδί. Να "μετρήθηκαν λάθος" στην αρχή και τώρα να μην κινδυνεύει. Έστω για τα προσχήματα.
« Τελευταία τροποποίηση: Μαρτίου 17, 2009, 08:09:44 pm από Ritalamp »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2316
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Υπάρχει λύση??
« Απάντηση #45 στις: Μαρτίου 17, 2009, 08:19:03 pm »
Ζήτω τα παραθυράκια!!!   :-X

Τώρα, ένα ολόκληρο σχολείο -και όχι μόνο- θα ξέρει ότι οι νόμοι υπάρχουν για να τους παραβαίνουμε με ευκολία! Έτσι μεγαλώνουμε λοιπόν τα παιδιά μας και μετά απορούμε, γονείς και καθηγητές, γιατί έχουν τέτοια συμπεριφορά απέναντί μας. Αφού ότι συμπεριφορά και να έχουν, δεν θα έχουν συνέπειες... Ακόμα αναρωτιέμαι αν ισχύουν διαφορετικοί νόμοι σε ιδιωτικά σχολεία ή απλά το ιδιωτικό σχολείο θα σβήσει ελαφρά τη καρδία τις απουσίες... Γιατί, έτσι είναι, κυρά μου. Πλερώνω και κάνω ότι γουστάρω. Λεπτομέρειες, θα μου πείτε. Έπρεπε να την πληρώσει το συγκεκριμένο παιδί; Εμ, βέβαια, αφού 99 κλέφτες κυκλοφορούν ανενόχλητοι, γιατί να τιμωρήσουμε τον 100ο που πιάσαμε; Ας πανηγυρίσουμε λοιπόν προς το παρόν για τους πολίτες που "εκπαιδεύουμε".  :'(

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Υπάρχει λύση??
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:36:22 »

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Υπάρχει λύση??
« Απάντηση #46 στις: Μαρτίου 17, 2009, 08:46:27 pm »
Τα Χαρακτηριστικά των Υπεύθυνων και Ανεξάρτητων Παιδιών

Τα υπεύθυνα παιδιά συνεργάζονται για κάποιο λόγο ανεξάρτητο από την αντίδραση του ατόμου απέναντι τους, ή την αποδοχή. Συνεργάζονται γιατί είναι περίεργα, για την ικανοποίηση ότι τελείωσαν μία δουλειά, για τη χαρά της μάθησης, ή για να έχουν πρόσβαση σε κάποια σημαντική δραστηριότητα ή πλεονέκτημα μέσα από αυτό που κάνουν.

Τα υπεύθυνα παιδιά, που συνήθως κινητοποιούνται από εσωτερικά κίνητρα, δεν είναι ευάλωτα στην πίεση των συνομηλίκων, ούτε υπακούουν τυφλά, όπως κάνουν άτομα που επιθυμούν απλά να ευχαριστούν τους άλλους (παιδιά για τα οποία η αποδοχή των άλλων λειτουργεί σαν κίνητρο). Παρ' όλο που τα υπεύθυνα παιδιά ενδιαφέρονται για τις απόψεις των άλλων, και λαμβάνουν υπ' όψιν τους τα συναισθήματα και τις ανάγκες των άλλων, μπορούν να πάρουν αποφάσεις βασισμένα στο τι είναι καλύτερο γι' αυτά, ακόμα κι αν ριψοκινδυνέψουν να γελοιοποιηθούν, ή να μην γίνουν αποδεκτά.

Τα υπεύθυνα παιδιά λαμβάνουν υπ' όψιν τους τι επιλογές έχουν και δεν κάνουν απλά "αυτό που τους λένε". Τείνουν να συνεργάζονται πολύ πιο συνειδητά από τα άτομα που απλά θέλουν να ευχαριστήσουν τους άλλους, λαμβάνουν υπ' όψιν τους τις διάφορες επιλογές που μπορεί να έχουν αντί να κάνουν μία επιλογή αυτόματα για να αποφύγουν κάποια διαμάχη ή την αρνητική αντίδραση κάποιου άλλου.

Τα υπεύθυνα παιδιά σπάνια θα "κατηγορήσουν" κάποιον άλλο για τις επιλογές τους. Μπορεί να κάνουν κάποιες λάθος επιλογές αλλά αυτό οφείλεται κυρίως στην έλλειψη εμπειριών ή στην λανθασμένη εκτίμηση κάποιων καταστάσεων.

Τα υπεύθυνα παιδιά έχουν εμπιστοσύνη στο ένστικτο τους και στην ικανότητά τους να φροντίσουν τον εαυτό τους χωρίς να θέσουν τον εαυτό τους σε κίνδυνο, απλά να αποφύγουν κάποιος ή κάποιοι να τους γελοιοποιήσουν ή να τους εγκαταλείψουν αβοήθητους. Μπορούν να κατανοήσουν και να εκφράσουν τις προσωπικές τους ανάγκες και πιστεύουν ότι μπορούν να επηρεάσουν και να ελέγξουν την ζωή τους.

Τα υπεύθυνα παιδιά μπορούν πολύ εύκολα να βρουν πώς σχετίζονται οι πράξεις τους και οι συνέπειες αυτών των πράξεων. Τα αρνητικά αποτελέσματα είναι αποτέλεσμα των δικών τους επιλογών και όχι κάποιου άλλου λάθος. (δηλαδή εάν δεν πάρει καλό βαθμό σε κάποιο μάθημα δεν λέει ότι ο δάσκαλος δεν με συμπαθεί, αλλά εγώ δεν διάβασα αρκετά)

Τα υπεύθυνα παιδιά έχουν ανεπτυγμένη την ικανότητα λήψης αποφάσεων. Αυτό συμβαίνει διότι είναι εξασκημένα να βλέπουν τις διαθέσιμες επιλογές, ξέρουν να προβλέπουν το αποτέλεσμα των επιλογών αυτών και κάνουν τις επιλογές τους συνειδητά γνωρίζοντας τις συνέπειες.

Τα υπεύθυνα παιδιά δεν εξαρτώνται από κάποια ανώτερη δύναμη ή αρχή για να κινητοποιηθούν (δηλαδή δεν περιμένουν ο δάσκαλος ή ο γονιός να τους δώσει κίνητρα για να κάνουν κάτι). Το πιθανότερο είναι ότι θα ρωτήσουν ερωτήσεις και θα πάρουν πρωτοβουλίες αντί απλά να περιμένουν να τους πουν τι να κάνουν.

Τα υπεύθυνα παιδιά μπορεί να διχάζονται ανάμεσα σε αυτό που θέλουν αυτά να κάνουν και αυτό που θέλει κάποιος άλλος να κάνουν. Μπορούν όμως να διαπραγματεύονται και να βρίσκουν λύσεις στις οποίες δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι, και επιλύουν αυτούς τους διχασμούς χωρίς να λειτουργούν με αρνητικούς ή καταστροφικούς τρόπους.

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Υπάρχει λύση??
« Απάντηση #47 στις: Μαρτίου 17, 2009, 08:49:04 pm »
Πώς μπορούμε να κάνουμε το παιδί μας ανεύθυνο

Όταν λέμε ψέματα για να το καλύψουμε πχ. Εάν βαριόταν να πάει σχολείο και τηλεφωνείτε στη δασκάλα λέγοντας ότι ο Γιαννάκης είνάι λιγάκι κρυωμένος σήμερα.

Όταν βρίσκουμε δικαιολογίες για την συμπεριφορά του παιδιού πχ. Ο Γιαννάκης τσιρίζει και χοροπηδάει γιατί θέλει να πάει βόλτα στο πάρκο (αργά το βράδυ) να παίξει ενώ η μητέρα έχει επισκέψεις στο σπίτι. Η μητέρα τότε απολογείται στους επισκέπτες λέγοντας "Είναι κουρασμένος ο καημένος και γι αυτό γκρινιάζει. Είναι από την ένταση της ημέρας."

Όταν διορθώνουμε ή "πληρώνουμε" για τα λάθη του παιδιού. Πχ Ο Γιαννάκης δεν έχει κάνει τη ζωγραφιά του για το μάθημα την επόμενη μέρα στο σχολείο και λέει η μαμά "δεν πειράζει πήγαινε εσύ να παίξεις και θα κάνω εγώ τη ζωγραφιά"

Όταν οι ίδιοι οι γονείς δεν λειτουργούν σαν πρότυπα υπευθυνότητας και σεβασμού. Πώς περιμένουμε για παράδειγμα να μάθουν τα παιδιά να είναι συνεπείς και να κρατούν το λόγο τους όταν εμείς δεν τον κρατάμε. Πχ έχετε υποσχεθεί στο παιδί ότι όταν τελειώσει τα μαθήματά του θα πάτε μαζί στο Λούνα Πάρκ να παίξει. Σας τηλεφωνεί όμως μία φίλη σας να έρθει για καφέ στο σπίτι και εσείς αμέσως ξεχνάτε την υπόσχεση που έχετε δώσει στο παιδί και της λετε να έρθει. Φυσικό είναι το παιδί μόλις τελειώσει τα μαθήματα του να απαιτήσει να πάτε στο Λούνα Πάρκ και εάν δεν το κάνετε να έχετε σκηνές, μούτρα και κλάματα. Μπορείτε να δώσετε την επιλογή στη φίλη σας να σας συνοδέψει στο Λούνα Πάρκ ή να έλθει για καφέ την επόμενη μέρα.

Όταν αρνείστε να πιστέψετε ότι το παιδί σας είναι ικανό να κάνει κάτι που το κατηγόρησαν ότι έκανε. Πχ σας καλούν από το σχολείο και σας λένε ότι το παιδί σας έσπασε ένα τζάμι. Τότε, μπροστά στο παιδί προσπαθείτε να πείσετε τον δάσκαλο ότι δεν είναι δυνατόν το δικό σας παιδί να έσπασε το τζάμι και ότι κάποιο λάθος έχει γίνει. Σωστότερο θα ήταν μπροστά στον δάσκαλο να ρωτήσετε το ίδιο το παιδί εάν έχει κάνει κάτι τέτοιο και πώς σκοπεύει να επανορθώσει τη ζημιά (δεν είναι αποδεκτές απαντήσεις του στυλ θα πληρώσεις εσύ μαμά τα σπασμένα μου)

Όταν δίνουμε τις μάχες του πχ. Έρχεται το παιδί σας και σας λέει ότι στο σχολείο τα παιδιά δεν το παίζουν. Κι εσείς θεωρείτε σωστό να πάτε στο σχολείο να βρείτε τα άλλα παιδάκια και να τα ρωτήσετε γιατί δεν περιλαμβάνουν και το δικό σας παιδί στα παιχνίδια τους. Ετσι δεν βελτιώνεται η κατάσταση διότι τα αλλά παιδιά θα το χαρακτηρίσουν μαμμόθρεφτο και θα το πειράζουν αργότερα. Μπορείτε να συζητήσετε με το παιδί σας να ψάξετε γιατί δεν τον παίζουν τα αλλά παιδιά και να βρείτε από κοινού πιθανές λύσεις.

Όταν ανέχεστε και δικαιολογείτε ανάρμοστη ή επιθετική συμπεριφορά από το παιδί σας ή από άλλους για να αποφύγετε περαιτέρω συγκρούσεις. Πχ. Έχετε καλέσει αλλά παιδάκια στο σπίτι για να παίξουν με το δικό σας παιδί και διαπιστώνετε ότι το παιδί σας αρνείται να μοιραστεί τα παιχνίδια του με τα άλλα παιδάκια, τα χτυπάει και τους φέρεται ανάρμοστα. Για να μην καταλάβουν οι άλλες μαμάδες τι ακριβώς συμβαίνει κλείνετε την πόρτα του παιδικού δωματίου να μην ακούγονται οι φωνές. Όχι. Επεμβαίνετε και λετε στο παιδί σας ότι εάν δεν μπορεί να συνεργαστεί και να παίξει με τα άλλα παιδιά δεν θα τα ξανακαλέσετε αλλά τώρα οφείλει να συμπεριφέρεται καλά και να μην τα χτυπάει.

Όταν είστε αμελής όταν πρέπει να αποδώσετε στο παιδί σας ευθύνες για την συμπεριφορά του, ιδιαίτερα εάν είστε κουρασμένη, απογοητευμένη ή αρχίζετε ν' αναρωτιέστε "τι στο καλό αξίζει τον κόπο ν' ασχοληθώ;" Τα παιδιά θα πρέπει να συνηθίσουν στην ύπαρξη μίας συνέπειας. Άσχετα με το αν είστε χαρούμενη ή λυπημένη, κουρασμένη ή ξεκούραστη πρέπει να υπάρχει το πνεύμα ότι οι συνέπειες των πράξεων είναι κάτι που τις ακολουθεί. Κάποια μητέρα συνήθιζε να έχει μία ασταθή συμπεριφορά στο παιδί της δηλ. μπορεί τι παιδί να έκανε κάτι και επειδή η μαμά δεν είχε τα κέφια της σήμερα να το τιμωρούσε αλλά την επόμενη μέρα που το παιδί έβγαζε την ίδια ακριβώς συμπεριφορά και η μητέρα είχε κέφια έλεγα " άσε βρε παιδί μου δεν βαριέσαι". Όχι οι συνέπειες των πράξεων θα πρέπει να λειτουργούν ανεξάρτητα από τα κέφια μας. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να το μάθουν και τα παιδιά μας.

Όταν συστηματικά αφήνετε το παιδί σας να ξεφεύγει από τις συνέπειες των πράξεων του γιατί είχε μια καλή δικαιολογία. " ο δάσκαλος τελευταία στιγμή άλλαξε το πρόγραμμα το αυριανό και δεν προλαβαίνω να κάνω αυτή την εργασία, κάνε την εσύ μαμά" Οι επιλογές σε αυτή την περίπτωση είναι α) πάει στο σχολείο χωρίς να κάνει την εργασία και εκεί έχει να αντιμετωπίσει τις συνέπειες ή β) κάθεται και την κάνει μόνο του.

Όταν κάνετε τις δουλειές που έχετε κανονίσει ότι θα πρέπει να τις κάνει το παιδί λέγοντας ότι είναι ευκολότερο να τις κάνετε εσείς και να τελειώνετε. Κάποια μητέρα είχε κανονίσει με τα παιδιά της ότι θα έπλεναν τα πιάτα στο σπίτι αυτά και εκείνη θα μαγείρευε. Κάποια στιγμή γυρνώντας από τη δουλειά της τα πιάτα είναι άπλυτα ενώ τα παιδιά έβλεπαν τηλεόραση όλο το απόγευμα που εκείνη ήταν στη δουλειά της.. Κάθεται εκείνη και τα πλένει και ξεκινάει να μαγειρεύει. Όταν έρχεται με παράπονα στο γραφείο μου εξηγώντας μου την κατάσταση της λέω ότι θα έπρεπε να πει "εάν δεν πλυθούν τα πιάτα και δεν καθαριστεί η κουζίνα δεν μπορώ να αρχίσω να μαγειρεύω το βραδινό φαγητό μας" και να αποτραβηχτεί στο δωμάτιό της. Την επόμενη φορά που το δοκίμασε ήλθε κατενθουσιασμένη λέγοντας ότι τα παιδιά σηκώθηκαν και καθάρισαν την κουζίνα χωρίς να υπάρξει κανένας καυγάς και καμία διαμάχη στο σπίτι.

Όταν αφήνετε το παιδί να έχει κάποια προνόμια ενώ δεν έχει κάνει όλες του τις υποχρεώσεις. Εκλογικεύετε την κατάσταση λέγοντας "μόνο αυτή τη φορά" ή "αυτή είναι η τελευταία φορά που γίνεται αυτό" και προσθέτετε "Το εννοώ ότι είναι η τελευταία φορά" ακόμα και όταν δεν το εννοείτε. Πχ. Έχετε συμφωνήσει με το παιδί σας ότι θα διαβάζει τα μαθήματά του και μετά θα μπορεί να βλέπει τηλεόραση για μία ώρα, τα αγαπημένα του προγράμματα που τα έχετε μαγνητοσκοπήσει στο βίντεο γιατί προβάλλοντο την ώρα που κανονικά θα διάβαζε, και μετά θα φαει και θα πάει για ύπνο. Το παιδί δεν έχει διαβάσει αλλά θέλει να δει τα προγράμματά του. Εάν υποχωρήσετε εκείνη τη στιγμή τότε τα όρια που έχετε θέσει δεν έχουν καμία αξία. Η συνέπεια του ότι δεν διάβασε στην ώρα του είναι ότι θα χρησιμοποιήσει αυτή τη μία ώρα για να διαβάσει ότι προλάβει και μετά θα φαει και θα κοιμηθεί. Δεν θα χρησιμοποιήσει αυτή την ώρα για να δει τηλεόραση ενώ δεν έχει διαβάσει τα μαθήματά του. Και βέβαια ούτε η ώρα του ύπνου θα αλλάξει. Μέσα σε αυτή τη μία ώρα που διαθέτει θα διαβάσει ότι προλάβει και μετά θα φαει και θα κοιμηθεί και θα έχει να αντιμετωπίσει τις συνέπειες των πράξεών του την άλλη μέρα στο σχολείο.

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Υπάρχει λύση??
« Απάντηση #48 στις: Μαρτίου 17, 2009, 10:29:55 pm »
Ξεχνάς όμως κάτι σημαντικό. Το χρήμα στη συγκεκριμένη περίπτωση υπερίσχυσε τελικά, γιατί εσείς το επιτρέψατε!

 >:(  >:(  >:(
"Κάνε όσες απουσίες θέλεις, γιόκα μου! Κάνε όποια παράβαση θέλεις!
Η μαμά και ο μπαμπάς είναι εδώ να σε βοηθήσουν με τα ευρώ τους!..."
 >:(  >:(  >:(
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος MATH

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 148
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Υπάρχει λύση??
« Απάντηση #49 στις: Μαρτίου 17, 2009, 10:35:12 pm »
Συνάδελφοι,
 μόλις τώρα είδα το θέμα που συζητήσατε και προβληματίστηκα πάρα πολύ . Είναι περιττό να πω ότι οι απόψεις σας είναι θέσεις ευθύνης και δείχνουν παιδαγωγική αρτιότητα και υπευθυνότητα.
  Μου είναι λίγο δύσκολο να συνοψίσω τα συναισθήματα και τις σκέψεις που έκανα, όταν διάβαζα τα μηνύματα που στείλατε. Έχω συνοδέψει μαθητές Λυκείου αρκετές φορές και σε πενταήμερες αλλά και σε μικρότερης διάρκειας εκδρομές . Είναι γεγονός ότι η θέση του συνοδού είναι πολύ δύσκολη και η σχολική του πορεία κρέμμεται συχνά από μια λεπτή κλωστή .Το γεγονός αυτό με έκανε να συντάξω έναν κατάλογο ενεργειών - τον έχω στο σχολείο -  με ορισμένους κινδύνους(όσο μπορεί να είναι προβλέψιμοι) για να προστατεύω μαθητές και συνοδούς. Είδα με χαρά ότι μου τον ζητάνε όλοι οι συνάδελφοι κάθε φορά που πάνε εκδρομή και τον κουβεντιάζουν (δεν τον ανακοινώνουν απλά !) με τους μαθητές τους.Και μέχρι τώρα - δόξα τω Θεώ -  όλα πηγαίνουν καλά !(υπάρχουν πολλοί που με το Θεό δεν έχουν ιδιαίτερες σχέσεις , όπως εγώ , αλλά όταν επιστρέφουμε από εκδρομές και παραδίνουμε τους μαθητές στους γονείς τους , τουλάχιστον εξωτερικά υγιείς , όλοι δοξάζουμε το θεό ! Δυστυχώς εκεί έχουμε φτάσει !).
   Παλαιότερα είχαμε κουβεντιάσει ξανά σε αυτό το χώρο  για τους κινδύνους που διατρέχουν οι εκπαιδευτικοί στο σχολικό περιβάλλον , μαζί και στις εκδρομές . Δεν θυμάμαι  ακριβώς τον τίτλο του θέματος, αλλά θα προσπαθήσω τελείως πρόχειιρα να πω και εδώ λίγα πράγματα , ενδεχομένως περιιττά για τους πιο παλιούς:

   α) Ο συνοδός καθηγητής(και κυρίως ο αρχηγός)  έχει σίγουρα ευθύνη και όταν αναλαμβάνει να συνοδεύσει εκδρομή πρέπει να κάνει οριμένα βασικά πράγματα :
   ι) Να εξασφαλίσει τις βεβαιώσεις των κηδεμόνων από τους ίδιους τους γονείς και όχι από τους μαθητές(να τις φέρουν στο σχολείο οι γονείς και όχι τα παιδιά ,  υπογραμμένες στο σπίτι). Αυτό είναι πολύ βασικό, διότι ο μαθητής έμμεσα αισθάνεται πιο υπεύθυνος  απέναντιτόσο  στο σχολείο όσο και στους γονείς του. Εκτός αυτού ''αναγκάζουμε '' και το γονιό να γνωρίσει τους συνοδούς , να μιλήσει μαζί τους αν χρειαστεί και να πει ίσως κάτι που έχει μεγάλη σημασία.
   ιι) Να πάρει και τους άλλους συνοδούς τρεις μέρες πριν την εκδρομή  , να συγκεντρώσει όλα τα παιδιά που θα λάβουν μέρος  και να κουβεντιάσουν για την εκδρομή , τη συμπεριφορά στο ξενοδοχείο και σε όλους τους χώρους    , τους κινδύνους , τις σχέσεις τους με άλους μαθητές που θα συναντήσουν και όλα τα σχετικά ζητήματα.
  ιιι) Να αποκλείσουν πιθανόν από την εκδρομή μαθητές που έχουν δείξει ανάρμοστη συμπεριφορά στο σχολείο ή σε άλλες εκδηλώσεις. Αυτό βέβαια προϋποθέτει ότι από την αρχή της χρονιάς ο σύλλογος έχει αποφασίσει και ο διευθυντής έχει ανακοινώσει σε όλα τα παιδιά ότι μαθητές που δημιουργούν προβλήματα αποκλείονται από τις σχολικές εκδρομές και τις αθλητικές ή καλλιτεχνικές δραστηριότητες του σχολείου. Πιστέψτε με ότι υπάρχουν μαθητές που μόνο αυτή η εκδοχή(ή απειλή) τους αγγίζει !
    ιv) Να ξεκαθαρίσει από την αρχή ότι αλκοόλ απογορεύεται ! Αυτό δεν σημαίνει ότι ο συνοδός δεν ξέρει ότι κάποιοι μαθητές θα πιουν κάτι , αλλά το κάνει  για να έχει αυτός τον πρώτο λόγο και να χειριστεί την κατάσταση όπως θέλει. Πέρυσι για παράδειγμα που πήγα τη

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Υπάρχει λύση??
« Απάντηση #50 στις: Μαρτίου 17, 2009, 10:41:45 pm »
kellykou,
χρησιμότατο ό,τι δημοσίευσες!  :)
Σ' ευχαριστούμε και... μπράβο σου!
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Υπάρχει λύση??
« Απάντηση #51 στις: Μαρτίου 17, 2009, 11:17:28 pm »
Aυτο που πραγματικα ήθελα να πω είναι ότι δε φταινε τα παιδια για οτι γινεται αλλα εμεις (ειτε ως εκπαιδευτικοι ειτε ως γονεις) τα μεγαλωνουμε να μην αναλαμβανουν ποτε τις ευθυνες τους, να τα δικαιολογουμε και να τα νταντευουμε συνεχως με αποτελεσμα να τα κανουμε ανευθυνα και προβληματικα.
Επαναλαμβανω οτι εμεις τα εχουμε κανει σαν τα μουτρα μας !!!!!!

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Υπάρχει λύση??
« Απάντηση #52 στις: Μαρτίου 18, 2009, 10:17:21 am »
Με ανακουφίζουν τρομερά οι παρεμβάσεις σας.
Στα νηπιαγωγεία που έχω δουλέψει μέχρι στιγμής είμαι η κακιά που κλειδώνει την πόρτα όταν εκπνεύσει ο χρόνος προσέλευσης που ορίζει το Υπουργείο( συν ένα σιωπηρό πεντάλεπτο), ενώ πάρα πάρα πολλές συνάδελφοι αφήνουν την πόρτα ανοιχτή μέχρι να βολευτεί και ο τελευταίος στάνταρ αργοπορημένος. Το χειρότερο είναι ότι η πιο συνηθισμένη δικαιολογία αφορά το ότι το "παιδί έπρεπε να πάει τουαλέττα γιαυτό αργήσαμε". Κοινώς σας έχουμε χ....
Όμως από τα μικρά πράγματα ξεκινάμε και καταλήγουμε στα παραπάνω. Ο σεβασμός, η τήρηση των κανόνων και η ευθύνη χτίζονται δεν φυτρώνουν μια μέρα ξαφνικά στα 15 μας.
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος συννεφούλα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 268
  • Φύλο: Γυναίκα
  • φωτο: σύννεφα στο
    • Προφίλ
Απ: Υπάρχει λύση??
« Απάντηση #53 στις: Μαρτίου 18, 2009, 11:03:03 am »
Με ανακουφίζουν τρομερά οι παρεμβάσεις σας.

Όμως από τα μικρά πράγματα ξεκινάμε και καταλήγουμε στα παραπάνω. Ο σεβασμός, η τήρηση των κανόνων και η ευθύνη χτίζονται δεν φυτρώνουν μια μέρα ξαφνικά στα 15 μας.
Προσυπογράφω!!! Και συμπληρώνω πως το πρώτο που έχουμε να κάνουμε είναι να δίνουμε το καλό παράδειγμα. Αυτό φτάνει και περισσεύει και δε χρειάζονται ούτε λόγια μετά.
H ομορφιά θα σώσει τον κόσμο, Φ.Ντοστογιέφσκι

"Καθένας μας κρύβει μέσα του μιαν αναπάντεχη άνοιξη" Α.Κ.

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3830
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Υπάρχει λύση??
« Απάντηση #54 στις: Μαρτίου 18, 2009, 11:13:31 am »
Ρίτα!!!!! Τι είναι αυτά που λές!!!!! Υπάρχουν γονείς που δεν σέβονται την ώρα προσέλευσης;;;;; Απαπαπαπαπα!!!!!!
Φυσικά αστειεύομαι! Και εγώ κλείδωνα πόρτα και οι γονείς έπαιρναν με το κινητό στο σχολέιο και απιτούσαν να ανοίξει η πόρτα. Μετά έπαιρναν τον προϊστάμενο και μετά εγώ φαινόμουν η κακιά (λάθος του προϊσταμένου) που αρνούμαι τα παιδιά στο σχολέιο!!!!!
Και παράδειγμα σεβασμού από μητέρα δασκάλα που μονίμως έφερνε το απιδί της μετά τις 9. Σε ερώτηση τι θα έκανε την επόμενη χρονιά που το παιδί θα ήταν στο δημοτικο, αν θα διέκοπτε το μάθημα ή αν το παιδί θα έχανε την πρώτη ώρα, η απάντηση ήταν εκέι θα έχω κλειδιά από το σχολέιο, όπότε κανένας δεν θα με κελιδώνει!!!!
Συνδέοντας το με το όλο θέμα, φαίνεται ότι από τη στιγμή που οι ίδιοι οι γονέις δεν σέβονται το σχολείο και τους κανόνες του (και κατ' επέκτασιν τους κοινωνικούς κανόνες, μιας και το σχολέιο είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας) και βρίσκουν τρόπους να το ξεπερνάνε είτε παίρνοντας τηλέφωνο στους ανωτέρους για επίπληξη, είτε έχοντας κλειδιά και ανοίγοντας την πόρτα, είτε κάνοντας μεταγραφή στο παιδί τους σε ιδιωτικό για να μην φανούν οι απουσίες (αλήθεια πώς γίνεται αυτό; Εγώ ξέρω ότι κάθε μαθητής όταν αλλάζει σχολείο τον ακολουθεί όλο το αρχείο του από το απλιό του σχολέιο, μαζί με τις απουσίες, λάθος έχω;;;), αν λοιπό, περνάνε όλα αυτά, τότε τα παιδιά δεν προκειταί ποτέ μα ποτέ να μάθουν να σέβονται κανόνες. Και αν δεν μάθουν να σέβονται κανόνες, τότε θα επικρατεί ένα χάος, χειρότερο από το σημερινό.
Κια δεν πρόκειται για θέμα εκδίκησης του παιδιού (ενός αριστούχου, απουσιολόγου μαθητού και πολύ καλού παιδιού) επιεδή έκανε ένα "αθώο" λάθος στα πλαίσια του "παιχνιδιού"΄. Αλλά, πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό κοινωνικό μάθημα τόσο προς το παιδί, όσο και προς τους γονείς σε πολλά επίπεδα και κυρίως σε επίπεδο σεβασμού!!!
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος someone

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 100
    • Προφίλ
Απ: Υπάρχει λύση??
« Απάντηση #55 στις: Μαρτίου 18, 2009, 01:59:39 pm »
Στα νηπιαγωγεία που έχω δουλέψει μέχρι στιγμής είμαι η κακιά που κλειδώνει την πόρτα όταν εκπνεύσει ο χρόνος προσέλευσης που ορίζει το Υπουργείο( συν ένα σιωπηρό πεντάλεπτο), ενώ πάρα πάρα πολλές συνάδελφοι αφήνουν την πόρτα ανοιχτή μέχρι να βολευτεί και ο τελευταίος στάνταρ αργοπορημένος. Το χειρότερο είναι ότι η πιο συνηθισμένη δικαιολογία αφορά το ότι το "παιδί έπρεπε να πάει τουαλέττα γιαυτό αργήσαμε". Κοινώς σας έχουμε χ....
Όμως από τα μικρά πράγματα ξεκινάμε και καταλήγουμε στα παραπάνω. Ο σεβασμός, η τήρηση των κανόνων και η ευθύνη χτίζονται δεν φυτρώνουν μια μέρα ξαφνικά στα 15 μας.
Απλα να σου πω οτι εκτος απο τους ανευθυνους γονεις, υπάρχουν και γονεις που ευχονται να'χαν τη στηριξη μιας δασκαλας με τη δικη σας άποψη, γονεις που πηγαινουν το παιδι στην ωρα του στο σχολειο, που ΘΕΛΟΥΝ να κλειδωνει η πορτα και μαλιστα καθονται απέξω κι έχουν το νου τους μεχρι να κλειδωσει ή πηγαινουν να ειδοποποιήσουν τον υπεύθυνο που την 'ξεχασε' ανοιχτη... Και τα παιδια τους μαλιστα αγχώνονται μην τυχον και αργησουν το πρωι... Δυστυχως όμως, μαλλον δεν ειμαστε πολλοι......

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182627
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 653
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 643
Σύνολο: 654

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.05 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.