*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 1047699 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος khpouros24

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 8
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3010 στις: Μαρτίου 02, 2020, 08:24:05 am »
Καλημέρα κ καλή σαρακοστή.
Θέτω δύο ερωτήματα με την ελπίδα να ακούσω την άποψή σας.

Με τον καιρό, οι όροι φανατικός και φανατισμός πλάτυναν σε νόημα και πλούτυναν σε… περγαμηνές. Δε σήμαιναν πια τους ακρωτηριασμένους ζηλωτές της Bellona, αλλά κάθε έξαλλο οπαδό θρησκείας που όχι μόνο φαντάζεται πως είναι εμποτισμένος από θείο πνεύμα, αλλά και επιχειρεί να επιβάλλει την πίστη του με κάθε μέσο, ακόμα και με τη βία, και με το αίμα όχι πια το δικό του- άλλα των άλλων.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:00:57 »

Αποσυνδεδεμένος eran

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 359
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3011 στις: Μαρτίου 02, 2020, 10:10:51 pm »
Απλώς υπενθυμίζω ότι σύμφωνα με τις τελευταίες οδηγίες αξιολόγησης:
β. Δε δίνονται ερωτήματα που στηρίζονται σε μεταγλωσσικούς όρους ή ζητούν την αναπαραγωγή τους (π.χ. τρόποι ανάπτυξης παραγράφου, χαρακτηρισμοί συλλογισμών ως προς τη μορφή ή τη συλλογιστική πορεία, χαρακτηριστικά κειμενικού είδους, τροπικότητα, ονοματοποίηση κ.ά). Αυτό δε σημαίνει ότι δε διδάσκονται οι μεταγλωσσικοί όροι, όπως και βασικές λεξικογραμματικές γνώσεις, τις οποίες οι μαθητές και οι μαθήτριες ήδη γνωρίζουν από προηγούμενες τάξεις και τις αξιοποιούν με σκοπό αφενός να διαβάζουν (κατανοούν, ερμηνεύουν, κρίνουν) και αφετέρου να παράγουν αποτελεσματικά κείμενα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες χρήσιμο είναι να εξοικειωθούν με τις γνώσεις που περιέχονται στο γλωσσάρι, να τις χρησιμοποιούν λειτουργικά ως εργαλεία ανάλυσης των κειμένων, προκειμένου να αντιλαμβάνονται τον ρόλο που έχουν στη διαμόρφωση του νοήματος.


Άρα οι όποιοι τρόποι αντιμετώπισης συνδέονται με τον επιμέρους επικοινωνιακό στόχο του κειμένου.
Θέλει πολύ προσοχή η νέα μορφή της έκθεσης και της αξιολόγησής της.

Αποσυνδεδεμένος Gwgaki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3012 στις: Μαρτίου 03, 2020, 11:14:15 pm »
Ευπρόσδεκτες οι γνώμες σας για τον τρόπο ανάπτυξης της παραγράφου που ακολουθεί (προσωπικά θεωρώ ότι αναπτύσσεται με αποτέλεσμα-αίτιο):

"Κανείς φυσικά δεν είχε προβλέψει την έκταση που θα λάμβανε η επιδημία του COVID-19 και πως τα παγκόσμια αποθέματα σε μάσκες και αντισηπτικά θα αντιμετώπιζαν έλλειψη τόσο σύντομα. Παρά το γεγονός ότι οι ειδικοί εξηγούν ξανά και ξανά πως η μάσκα πρέπει να φοριέται από εκείνον που έχει την μόλυνση για να μειωθεί η διασπορά και όχι από τους υγιείς, οι άνθρωποι φαίνεται να βρίσκουν στη χρήση μάσκας μια παρηγοριά και έναν τρόπο να αυξήσουν τις πιθανότητες να μην κολλήσουν αυτόν τον αόρατο εχθρό." 
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 08, 2020, 04:15:45 pm από Gwgaki »

Αποσυνδεδεμένος efigod

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3013 στις: Απριλίου 10, 2020, 11:55:46 am »
Παιδιά καλημέρα. Ήθελα να ρωτήσω για την αλλαγή της ύλης. Έχει αφαιρεθεί κάτι από την έκθεση?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:00:57 »

Αποσυνδεδεμένος panag

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 51
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3014 στις: Απριλίου 27, 2020, 03:40:48 pm »
Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι ουσιαστικές αλλαγές στη νέα ύλη;

Αποσυνδεδεμένος baobar

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 45
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Φιλόλογος
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3015 στις: Απριλίου 30, 2020, 09:15:11 pm »
Καλησπέρα, μηπως γνωρίζει κάποιος πως γίνεται η κατανομή βαθμολογίας στην παραγωγή λόγου 30 μονάδων (δομή έκφραση περιεχόμενο;)

περιεχόμενο: 12, οργάνωση: 10, έκφραση: 8
"...μπορούν η ελευθερία και η φροντίδα να συνυπάρχουν ή να προσπαθούμε να αφανίσουμε ο ένας τον άλλο, να τον μεταμορφώνουμε σ' αυτό που μας ταιριάζει"

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23,
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3016 στις: Μαΐου 01, 2020, 07:33:51 am »
Ευπρόσδεκτες οι γνώμες σας για τον τρόπο ανάπτυξης της παραγράφου που ακολουθεί (προσωπικά θεωρώ ότι αναπτύσσεται με αποτέλεσμα-αίτιο):

"Κανείς φυσικά δεν είχε προβλέψει την έκταση που θα λάμβανε η επιδημία του COVID-19 και πως τα παγκόσμια αποθέματα σε μάσκες και αντισηπτικά θα αντιμετώπιζαν έλλειψη τόσο σύντομα. Παρά το γεγονός ότι οι ειδικοί εξηγούν ξανά και ξανά πως η μάσκα πρέπει να φοριέται από εκείνον που έχει την μόλυνση για να μειωθεί η διασπορά και όχι από τους υγιείς, οι άνθρωποι φαίνεται να βρίσκουν στη χρήση μάσκας μια παρηγοριά και έναν τρόπο να αυξήσουν τις πιθανότητες να μην κολλήσουν αυτόν τον αόρατο εχθρό."
Παραδείγματα και αναλογια στο τέλος?
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23,
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3017 στις: Μαΐου 01, 2020, 07:40:51 am »
Καλημέρα κ καλή σαρακοστή.
Θέτω δύο ερωτήματα με την ελπίδα να ακούσω την άποψή σας.

Με τον καιρό, οι όροι φανατικός και φανατισμός πλάτυναν σε νόημα και πλούτυναν σε… περγαμηνές. Δε σήμαιναν πια τους ακρωτηριασμένους ζηλωτές της Bellona, αλλά κάθε έξαλλο οπαδό θρησκείας που όχι μόνο φαντάζεται πως είναι εμποτισμένος από θείο πνεύμα, αλλά και επιχειρεί να επιβάλλει την πίστη του με κάθε μέσο, ακόμα και με τη βία, και με το αίμα όχι πια το δικό του- άλλα των άλλων.
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος khpouros24

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 8
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3018 στις: Μαΐου 12, 2020, 12:12:48 pm »
ποιο είναι το αντίθετο του "υπηρετώ";

Αποσυνδεδεμένος gia 96

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5016
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η κακή εκπαίδευση, χειρότερη της αγραμματοσύνης
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3019 στις: Μαΐου 12, 2020, 12:24:48 pm »
ποιο είναι το αντίθετο του "υπηρετώ";
Ίσως το ενεργώ αυτόβουλα ή το ελευθερώνω.
Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική, για να μην κριθούν οι ίδιοι!

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3020 στις: Μαΐου 12, 2020, 12:31:37 pm »
Ίσως το ενεργώ αυτόβουλα ή το ελευθερώνω.

αφυπηρετώ
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3589
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3021 στις: Μαΐου 12, 2020, 05:21:24 pm »
Παράθεση
ποιο είναι το αντίθετο του "υπηρετώ";

Δώσε μας τα συμφραζόμενα να καταλάβουμε.

Αποσυνδεδεμένος eran

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 359
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3022 στις: Μαΐου 15, 2020, 12:25:16 am »
Θα ήθελα να επισημάνω ένα σοβαρό λάθος που πιστεύω ότι κάνει το γλωσσάρι στο φετινό Φ.Υ.  της νεοελληνικής γλώσσας. Συγκεκριμένα στη σελίδα  163 αναφέρει:
"Σύμφωνα με τη σχολική Γραμματική της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, από τα γένη λόγου (αφήγηση, περιγραφή,
επιχειρηματολογία) παράγονται τα «κειμενικά είδη» ή «είδη λόγου». (σ. 176 -177).
Ωστόσο, σύμφωνα με το ΠΣ, τα κειμενικά είδη (genres) καταγράφονται ως γενικές διαδικασίες αφήγησης, περιγραφής, εξήγησης, επιχειρηματολογίας και οδηγιών."
(http://www.iep.edu.gr/images/IEP/Modules/Sj_K2_Extra_Slider/Fakeloi_Ylikou/Neoelliniki-Glossa_G-Lykeiou_Fakelos-Ylikou_Diktya-Keimenon.pdf)


Ωστόσο, και το Π.Σ του μαθήματος και η Γραμματική της ΝΕΓ Γυμνασίου λένε το ακριβώς αντίθετο:

"- να αξιοποιούν τις γνώσεις τους για το γένος του λόγου (π.χ. αφήγηση, επιχειρηματολογία κ.ά.), το κειμενικό
είδος (π.χ. άρθρο, προφορική παρουσίαση κ.ά.) και την παράμετρο της επικοινωνιακής περίστασης (σκοπός,
κοινό κ.ά.), προκειμένου να συντάξουν/εκφωνήσουν  τα κείμενά τους
( https://www.schooltime.gr/wp-content/uploads/2020/01/programma-spoudon-neoelliniki-glossa-logotexnia-g-gel.pdf ) σελ 4

Αντίστοιχα και η Γραμματική:
"Με την έννοια που δόθηκε προηγουμένως στα κειμενικά είδη, γίνεται αντιληπτό ότι αυτά είναι πάρα πολλά σε αριθμό. Γι’ αυτό έχουν γίνει προσπάθειες να κατηγοριοποιηθούν με βάση ορισμένα κριτήρια (δομικά, περιεχομένου, γλωσσικά κ.ά.), να ομαδοποιηθούν σε μεγάλες κατηγορίες και να ταξινομηθούν. Σήμερα υφίστανται στη βιβλιογραφία ορισμένες προτάσεις κατηγοριοποίησης και ταξινόμησης, οι οποίες, χωρίς να συμφωνούν μεταξύ τους, υποδεικνύουν πολύ γενικές κατηγορίες ομοειδών κειμένων, που ονομάζονται «γένη». Μία από αυτές τις προτάσεις διακρίνει τρεις μεγάλες γενικές κατηγορίες κειμένων: τα περιγραφικά (περιγραφή) και τα αφηγηματικά (αφήγηση), τα οποία εντάσσονται στον αναφορικό λόγο, και τα επιχειρηματολογικά (επιχειρηματολογία), τα οποία εντάσσονται στον κατευθυντικό λόγο."
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A112/621/4009,17989/

Δεν πρόκειται για τυπογραφικό λάθος, καθότι και στον πίνακα της σελίδας 170 ακολουθείται η ίδια καηγοριοποίηση.
Αν παρ΄ ελπίδα έχουμε χρήση των όρων σε φετινή εκφώνηση, θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα, μιας και σε όλα τα εγχειρίδια της γλώσσας χρησιμοποιείται ο όρος κειμενικό είδος με την κανονική σημασία του.

Αποσυνδεδεμένος gia 96

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5016
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η κακή εκπαίδευση, χειρότερη της αγραμματοσύνης
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3023 στις: Μαΐου 15, 2020, 10:26:44 am »
αφυπηρετώ
Το "αφυπηρετώ" σημαίνει "απολύομαι από τη στρατιωτική μου θητεία" και φυσικά είναι γνωστό ως ρήμα. Όμως, είναι αδύνατο να ταιριάξει με το γλωσσικό πλαίσιο ενός κειμένου Νεοελλ. Γλώσσας, εκτός κι αν το κείμενο είναι αμιγώς στρατιωτικού περιεχομένου (αποκλείεται δηλ.)... Οπότε, και με αυτή τη λογική, πρότεινα τα συγκεκριμένα αντώνυμα.
Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική, για να μην κριθούν οι ίδιοι!

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182571
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 687
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 17
Επισκέπτες: 650
Σύνολο: 667

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.05 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.