*

Αποστολέας Θέμα: ΤΟ ΔΥΣΟΙΩΝΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΕ19-20: ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΩΣ ΕΔΩ  (Αναγνώστηκε 1415 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kkalamat

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 73
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
ΤΟ ΔΥΣΟΙΩΝΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΕ19-20: ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΩΣ ΕΔΩ
« στις: Σεπτέμβριος 13, 2009, 12:30:12 πμ »
Η εισαγωγή του μαθήματος της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αποτέλεσε μια αξιόλογη πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας προς την κατεύθυνση της τεχνολογικής εκπαίδευσης των νέων. Η προσπάθεια, όμως, αυτή τίθεται σε κίνδυνο ήδη από τα πρώτα της βήματα καθώς με μια σειρά από ρυθμίσεις το Υπουργείο δίνει την εντύπωση ότι μάλλον κινείται προς την κατεύθυνση της εξυπηρέτησης διαφόρων σκοπιμοτήτων που αντίκεινται στη βελτίωση της διδασκαλίας και εν τέλει στην εδραίωση και ανάπτυξη του μαθήματος στη σχολική κοινότητα.

Στις 14 Φεβρουαρίου 1992, δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης Τεύχος 1 Φ.Ε.Κ. 18, και στον Νόμο 2009 �Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και ’λλες Διατάξεις�, στο ’ρθρο 30, διάταξη με την οποία ιδρύονται οι κλάδοι ΠΕ19 και ΠΕ20 Πληροφορικής Πτυχιούχων Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. αντίστοιχα. Ορίζεται ότι οι θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού στους κλάδους αυτούς είναι ενιαίες και ορίζεται ποσοστό διορισμών 60% για τον ΠΕ19 και 40% για τον ΠΕ20. Επιτρέπονται μετατάξεις υπηρετούντων καθηγητών στις θέσεις των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20. Η μετάταξη πραγματοποιείται αν υπάρχει 16-μηνη διδακτική εμπειρία σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Παιδείας με Προεδρικό Διάταγμα να ορίσει τα προσόντα διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό για τους κλάδους αυτούς. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο νομοθέτης εκχωρεί στη Διοίκηση (διά του Υπουργού Παιδείας) την αρμοδιότητα να καθορίσει τα προσόντα διορισμού και μόνον και όχι να προτάσσει κάποιους υποψήφιους για διορισμό έναντι άλλων. Επιπλέον, επιτρέπει μόνο μεταβατικά μετατάξεις στους καινούργιους κλάδους ήδη υπηρετούντων καθηγητών άλλων κλάδων με διδακτική εμπειρία στην Πληροφορική.

Στις 18 Ιουλίου 1992 υπογράφεται το Π.Δ. 239/1992 (127 Α΄), που συνιστά 400 θέσεις καθηγητών Πληροφορικής. Το ενδιαφέρον είναι ότι στην επετηρίδα που δημιουργείται, επιτρέπεται η εγγραφή μόνο αποφοίτων Πληροφορικής. Με τροποποίηση, όμως, που γίνεται στις 16 Δεκεμβρίου 1992 με το Π.Δ. 377/1992 (200 Α΄), επιτρέπεται, με μεταβατική διάταξη, για πρώτη φορά η είσοδος στην επετηρίδα, αποφοίτων οποιασδήποτε ειδικότητας με πιστοποιημένη 16μηνη διδακτική εμπειρία στην Πληροφορική. Η εγγραφή γι' αυτούς, επιτρέπεται μέχρι το Δεκέμβριο του 1994. Ενώ όλοι περίμεναν ότι η μεταβατική διάταξη που επέτρεπε την εγγραφή αποφοίτων άλλων ειδικοτήτων με διδακτική εμπειρία μόνο μεταβατικά θα ίσχυε, στις 7 Απριλίου 1995 υπογράφεται το Π.Δ. 118/1995 (75 Α') που επιτρέπει εκ νέου στους 16-μηνίτες να μπαίνουν στην επετηρίδα μέχρι τις 31.12.1995, αναγορεύοντας τη διδακτική εμπειρία σε προσόν διορισμού ισοδύναμο του πτυχίου Πληροφορικής Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.! Τέλη Αυγούστου του τρέχοντος έτους γίνεται γνωστό το περιεχόμενο νέου, υπό κατάρτιση, προεδρικού διατάγματος που επιτρέπει και πάλι την εγγραφή αποφοίτων οποιασδήποτε ειδικότητας με 16μηνη διδακτική εμπειρία μέχρι 31.12.1996.

Το Π.Δ. 118/1995 αναφέρει ρητά στο άρθρο 4 παραγρ. 1 ότι: �Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος και μέχρι 31.12.1996 γίνεται εγγραφή στους ετήσιους πίνακες διοριστέων (επετηρίδες), χωρίς τα επιπλέον προσόντα της παρ. 2 του άρθρου 3. Οπωσδήποτε όμως στους πίνακες διοριστέων προτάσσονται όσοι έχουν ή αποκτήσουν τα προσόντα της παρ. 2 του άρθρου 3.� δηλ. παιδαγωγικό πτυχίο ή πτυχίο καθηγητικής σχολής. Το ΥΠΕΠΘ εφαρμόζει αυτή τη διάταξη έχοντας φτιάξει δυο επετηρίδες στην ΠΕ19 (αντίστοιχα στην ΠΕ20), τη 01 και 02. Στη 01 εγγράφονται όσοι έχουν πτυχίο καθηγητικής σχολής ή παιδαγωγικό πτυχίο και στην 02 όλοι οι υπόλοιποι (άρα και οι απόφοιτοι Πληροφορικής αφού δεν θεωρούνται απόφοιτοι καθηγητική σχολής). Στους διορισμούς, επιλέγονται οι εγγεγραμμένοι στην 01 και όταν αυτοί εξαντληθούν, τότε και μόνο τότε, διορίζονται άτομα από τη 02. Αυτό ισοδυναμεί με καθολική πρόταξη, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με το ίδιο το Προεδρικό Διάταγμα που αναφέρεται σε πρόταξη κατ' έτος.

Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να δει κανείς πώς δημιουργούνται οι 16-μηνίτες. Διότι το Π.Δ. 118/1995 δεν αναφέρει πώς αποκτούν το �προσόν� αυτό. Η 16μηνη διδακτική εμπειρία αποκτάται συνήθως με το θεσμό των αναπληρωτών. Οι προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων καθηγητών γίνονται με τυπικό προσόν την εγγραφή στους πίνακες διοριστέων των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 ή την ύπαρξη ολιγόμηνης διδακτικής εμπειρίας (μικρότερης του 16μήνου). Μάλιστα, κάποιες χρονιές αρκούσε η παρακολούθηση συνολικά 400 (ή και λιγότερων) ωρών σεμιναρίων Πληροφορικής για την εγγραφή στους πίνακες αναπληρωτών. Κάποιοι άλλοι ήδη υπηρετούντες μόνιμοι ή αναπληρωτές καθηγητές άλλων κλάδων συμπλήρωναν ή συμπληρώνουν τα υποχρεωτικό ωράριό τους με διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής ((χωρίς καν να έχουν παρακολουθήσει σεμινάρια) ώστε να καλύψουν (με αναγωγή) το 16μηνο. Εκτός αυτών, πλήθος 16μηνιτών παράγεται από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με παρόμοιες διαδικασίες και ακόμη πιο χαλαρές προϋποθέσεις. Αλλά και διδακτική εμπειρία σε Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. λαμβάνεται υπόψη για τη συμπλήρωση του 16μήνου. Πολλοί απόφοιτοι Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. που δίδαξαν ως βοηθοί κάποιο μάθημα το οποίο περιελάμβανε τη χρήση υπολογιστή επωφελούνται από τη διάταξη αυτή και εκμεταλλευόμενοι τον πλημμελέστατο έλεγχο των δικαιολογητικών που καταθέτουν στις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, συμπληρώνουν όλη ή μέρος της απαιτούμενης 16μηνης διδακτικής εμπειρίας και εγγράφονται στην επετηρίδα.

Όπως είναι φανερό, έχει στηθεί μια μηχανή παραγωγής διορισμών. Το ζήτημα είναι τεράστιο και αγγίζει τα όρια ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ. Οι μαζικές εγγραφές 16μηνιτών σε συνδυασμό με την παράνομη πρακτική διορισμών που ακολουθεί το ΥΠ.Ε.Π.Θ. οδήγησαν στο να μη διορισθεί φέτος ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ απόφοιτος Α.Ε.Ι. Πληροφορικής από τους εγγεγραμμένους στην ΠΕ19-02. Αυτό θα συνεχισθεί για πολλά χρόνια ακόμη. Επιπλέον, έχουν αναφερθεί περιπτώσεις χορήγησης ψευδών πιστοποιητικών 16μηνης διδακτικής εμπειρίας που έχουν απασχολήσει τα κατά τόπους ΠΥΣΔΕ ή διερευνώνται ακόμη. Και όμως, οι επιτήδειοι πλαστογράφοι διορίζονται ή αναμένεται να διοριστούν κατά προτεραιότητα έναντι των ειδικών.

Από τη παραπάνω σύντομη ιστορική αναδρομή, διαφαίνεται ότι με διάφορους τρόπους δόθηκε η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων να διδάξουν το μάθημα Πληροφορικής, εις βάρος των αποφοίτων Πληροφορικής, και εν συνεχεία να εγγραφούν στους ετήσιους πίνακες διοριστέων των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 χωρίς να διασφαλίζεται από καμιά διαδικασία ελέγχου και αξιολόγησης ότι έχουν επαρκή προσόντα για κάτι τέτοιο. Οι διατάξεις που αναδεικνύουν τη διδακτική εμπειρία στην Πληροφορική σε προσόν διορισμού είναι διάτρητες, δεν μπορούν να σταθούν στον έλεγχο της κοινής λογικής και υποθηκεύουν την προσπάθεια εισαγωγής του μαθήματος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τα στοιχεία που συνηγορούν στην παραπάνω άποψη είναι τα εξής:

   1. Οι διατάξεις αυτές είναι εκτός των εξουσιοδοτικών διατάξεων του άρθρου 30 του νόμου 2009. Το ίδιο συμβαίνει και με τη μεταβατική διάταξη του Π.Δ. 118/1995 που προτάσσει τους κατόχους παιδαγωγικού πτυχίου και τους αποφοίτους καθηγητικών σχολών. Επιπλέον η πρακτική του ΥΠ.Ε.Π.Θ. κατά την κατάρτιση των πινάκων διοριστέων παραβιάζει και αυτό ακόμη το Π.Δ. 118/1995 αφού προτάσσει καθολικά και όχι κατ' έτος, όπως αυτό προσδιορίζει τους κατόχους παιδαγωγικού πτυχίου και τους αποφοίτους καθηγητικών σχολών.
   2. Ο προσδιορισμός των καθηγητικών σχολών είναι αυθαίρετος και δεν στηρίζεται σε ουσιαστικά προσόντα που αποκτώνται κατά τη διάρκεια της φοίτησης. Κανένας νόμος δεν προσδιορίζει τις σχολές αυτές και μάλιστα το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους σε γνωμοδότησή του (33/1993) αποφαίνεται ότι: �Ο όρος �καθηγητικές σχολές� είναι αδόκιμος όχι μόνο λόγω της αοριστίας του, αλλά και διότι σήμερα με το νέο λειτουργικό σχήμα των Α.Ε.Ι. βασικές Ακαδημαϊκές λειτουργικές μονάδες είναι τα Τμήματα, τα οποία εντάσσονται σε Σχολές, οι οποίες καλύπτουν ένα σύνολο συγγενών επιστημών. � Είναι εύλογο συνεπώς να γεννώνται ερμηνευτικά προβλήματα κατά την εφαρμογή των προδιαληφθεισών διατάξεων � εκ του γεγονότος ότι προστίθενται νέα Τμήματα στις παραδοσιακές �καθηγητικές σχολές�, κατά τρόπον ώστε οι παραδοσιακές έννοιες να καθίστανται παρωχημένες και να μην ανταποκρίνονται πλέον στη σύγχρονη πραγματικότητα.�. Παρόλα αυτά, οι αρμόδιοι του Υπουργείου Παιδείας, κατάφεραν να καταπατήσουν στην πράξη το πλέον αξιοκρατικό, αντικειμενικό και κοινωνικά αποδεκτό σύστημα προσλήψεων στο δημόσιο, παραβιάζοντας ακόμη και αυτό το άδικο και παράνομο Προεδρικό Διάταγμα που κατασκεύασαν με το άλλοθι του διορισμού αποφοίτων �καθηγητικών σχολών� αν και μη ειδικών στην Πληροφορική κατά προτεραιότητα έναντι των �παιδαγωγικά ακατάλληλων� ειδικών.
   3. Οι εκπαιδευτικοί που διορίζονται κάνοντας χρήση των παραπάνω διατάξεων στερούνται σε μεγάλο βαθμό, εάν όχι πλήρως, στοιχειωδών θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων για να διδάξουν μαθήματα Πληροφορικής. Συχνά δε, αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν τον εργαστηριακό εξοπλισμό διότι δεν γνωρίζουν πλήρως το χειρισμό του. Έχουν αναφερθεί ακόμη και περιπτώσεις αδυναμίας εντοπισμού του διακόπτη λειτουργίας ενός υπολογιστή! Γι΄ αυτό, εξάλλου και κανείς από αυτούς δεν δέχεται να διδάξει σε ΤΕΛ ή ΕΠΛ τα μαθήματα ειδικότητας στην Πληροφορική διότι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των μαθημάτων αυτών.
   4. Η παρακολούθηση κάποιων ωρών σε σεμινάρια ορισμένων φορέων δεν μπορεί να πιστοποιήσει γνώση στο συγκεκριμένο θέμα (που σημειωτέον είναι ξεχωριστός κλάδος των θετικών επιστημών με οργανωτική αυτοτέλεια και επιστημονική πληρότητα όπως π.χ. η φυσική και τα μαθηματικά). Η παρακολούθηση των σεμιναρίων ίσως οδηγεί σε μια αποσπασματική και περιστασιακή γνώση κάποιων τεχνικών στοιχείων (π.χ. ενός συγκεκριμένου πακέτου λογισμικού) κάτι που όμως δεν έχει σχέση με τη θεωρητική εμβάθυνση και επιστημονική κατάρτιση που αποκτά όποιος αποφοιτεί από Τμήμα Πληροφορικής έπειτα από 4 ή 5 χρόνια μελέτης του αντικειμένου και αφού εξεταστεί σε 50 έως 60 διαφορετικά μαθήματα πάνω στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο.
   5. Ο κλάδος της Πληροφορικής είναι από τους πλέον εξελισσόμενους με ραγδαία μάλιστα ταχύτητα. Οι εφαρμογές και ο εξοπλισμός βελτιώνονται και αλλάζουν διαρκώς. Τίθεται λοιπόν το ερώτημα: Πώς ο εκπαιδευτικός που μοναδικό εφόδιο έχει τις ευκαιριακές γνώσεις ενός πακέτου λογισμικού θα μπορέσει να παρακολουθήσεις την εξέλιξη αυτή; Πώς θα μπορέσει να εξηγήσει στους μαθητές του πράγματα που ο ίδιος αδυνατεί να κατανοήσει; Η διαρκής επιμόρφωση δεν είναι λύση αφού είναι μια μη ελεγχόμενη διαδικασία (στο βαθμό της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων και της απόδοσης) που επιπλέον δεν λύνει το πρόβλημα της έλλειψης των στοιχειωδών γνώσεων θεμελιώσεως της επιστήμης των Η/Υ. Μάλλον επιτείνει τη σύγχυση εννοιών και όρων που στη συνέχεια μεταδίδεται στους ανύποπτους μαθητές.
   6. Οι εκπαιδευτικοί που κάνουν χρήση των παραπάνω διατάξεων είναι άτομα που έχουν ασχοληθεί περιστασιακά με το συγκεκριμένο αντικείμενο. Η επιστημονική τους κατάρτιση και ο τίτλος σπουδών τους αποκτήθηκαν σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα. Η ευκαιριακή ενασχόλησή τους με το χώρο της Πληροφορικής, έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε πως έγινε για λόγους παράκαμψης της επετηρίδας που φυσιολογικά ανήκουν και όχι βέβαια από ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο μάθημα. ’λλες πάλι φορές, ο στόχος ήδη υπηρετούντων καθηγητών άλλων κλάδων είναι η μετάταξη στους κλάδους ΠΕ19 και ΠΕ20 ώστε να επιτύχουν την πολυπόθητη μετάθεση αφού μέχρι πρόσφατα υπήρχε πληθώρα θέσεων σε όλη τη χώρα. Εξάλλου, η 16μηνη διδακτική εμπειρία, χωρίς καμιά αξιολόγηση, δεν πιστοποιεί καν την ποιότητα της προσφοράς του εκπαιδευτικού. Τίθεται, λοιπόν, ουσιαστικά θέμα καταστρατήγησης της επετηρίδας και του συστήματος μεταθέσεων για ορισμένους που φέρθηκαν πιο �έξυπνα�, σε βάρος βέβαια της διδασκαλίας και της τεχνολογικής εκπαίδευσης των νέων στη χώρα μας.

Από τα παραπάνω, γίνεται φανερό ότι οι μεταβατικές διατάξεις του τύπου αυτού και οι πρακτικές του ΥΠ.Ε.Π.Θ. δεν είναι σύννομες και καταστρέφουν στην ουσία την προσπάθεια εισαγωγής του μαθήματος της Πληροφορικής ήδη από τα πρώτα του ευαίσθητα βήματα. Παρόμοιες πρακτικές σε άλλους κλάδους της εκπαίδευσης θα είχαν ξεσηκώσει τρομερή θύελλα αντιδράσεων. Ελλείψει, όμως, συντεταγμένου αντιπροσωπευτικού συλλόγου διδασκόντων Πληροφορικής και εξαιτίας της αγωνιώδους και αποσπασματικής προσπάθειας ορισμένων για την εξυπηρέτηση ιδίων συμφερόντων, διαπράττονται βασικά λάθη τα οποία θα ταλανίζουν το χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για πολλά χρόνια.

Παρά το γεγονός ότι το Π.Δ. 118/1995 επέτρεπε την εγγραφή των εχόντων 16-μηνη διδακτική εμπειρία έως 31-12-1995, έχει ήδη καταρτιστεί, όπως αναφέραμε, νέο Προεδρικό Διάταγμα και δίνει παράταση έως 31-12-1996. Επιπλέον, «καλύπτει» την παρανομία όσον αφορά στη σύνταξη των πινάκων διοριστέων προσδιορίζοντας ότι προηγούνται κατά το διορισμό οι κάτοχοι παιδαγωγικού πτυχίου και οι απόφοιτοι καθηγητικών σχολών. Και όλα αυτά τη στιγμή που στην ΠΕ19 είναι ήδη εγγεγραμμένοι περίπου 1300 απόφοιτοι Πληροφορικής. Είναι καθαρό, ότι η τύχη της εκπαίδευσης στην Πληροφορική, αφήνεται στα χέρια αμαθών ενώ υπάρχουν και είναι πρόθυμοι να την αναλάβουν οι ειδικοί.

Αν και τον τελευταίο μήνα το ΥΠ.Ε.Π.Θ. έχει κληθεί κατ΄ επανάληψη, τόσο μέσω των πιο επίσημων φορέων (Τμημάτων, Συγκλήτων, Συλλόγων Φοιτητών και Αποφοίτων) όσο και μέσω των ΜΜΕ, να πάρει θέση για τη νομιμότητα των διορισμών μονίμων, αναπληρωτών και ωρομισθίων καθηγητών, δεν το έχει μέχρι στιγμής πράξει. Αρνείται, ακόμη, να αποκαλύψει τις προθέσεις του σχετικά με την έκδοση νέου Π.Δ. που θα παρατείνει την εγγραφή στους πίνακες διοριστέων των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 με προσόν τη 16μηνη διδακτική εμπειρία. Αυτό επισήμως, γιατί οι προθέσεις έχουν ήδη αποκαλυφθεί τόσο με το καταρτισθέν νέο Π.Δ. όσο και από μια εξαιρετικά επείγουσα εγκύκλιο (Δ2/5322) που εκδόθηκε στις 13 Μαρτίου 1996 και ζητούσε από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τη σύνταξη καταλόγου με τη διδακτική εμπειρία που είχαν κατοχυρώσει μέχρι τότε όσοι καθηγητές (μόνιμοι και αναπληρωτές) άλλων κλάδων δίδαξαν το μάθημα της Πληροφορικής. Γιατί άραγε; Προφανώς για να έχει μια συνολική εικόνα όσων πρόκειται να επωφεληθούν από μια τέτοια ρύθμιση. Αποφεύγει, επίσης, να αποκαλύψει τις προθέσεις του σχετικά με την κάλυψη θέσεων Συμβούλων Πληροφορικής και πάντως δεν φαίνεται διατεθειμένο να θεσπίσει σαν απαραίτητο προσόν την κατοχή πτυχίου Πληροφορικής για την κάλυψη τέτοιων θέσεων. Αν κάτι τέτοιο συμβεί, θα αποτελέσει τη χαριστική βολή σε έναν κλάδο που θα έπρεπε να αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα στην πολιτική του Υπουργείου Παιδείας και όχι το μέσο εξυπηρέτησης προσωπικών συμφερόντων.


Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΤΟ ΔΥΣΟΙΩΝΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΕ19-20: ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΩΣ ΕΔΩ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:32:49 »

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: ΤΟ ΔΥΣΟΙΩΝΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΕ19-20: ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΩΣ ΕΔΩ
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 13, 2009, 08:00:46 μμ »
kkalamat δεν ανοίγουμε το ίδιο θέμα σε διαφορετικά σημεία του φόρουμ.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159788
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 621
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 18
Επισκέπτες: 555
Σύνολο: 573

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.103 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.