*

Αποστολέας Θέμα: Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.  (Αναγνώστηκε 242937 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kkalamat

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 73
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.
« στις: Σεπτέμβριος 13, 2009, 02:28:44 μμ »
Η εισαγωγή του μαθήματος της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αποτέλεσε μια αξιόλογη πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας προς την κατεύθυνση της τεχνολογικής εκπαίδευσης των νέων. Η προσπάθεια, όμως, αυτή τίθεται σε κίνδυνο ήδη από τα πρώτα της βήματα καθώς με μια σειρά από ρυθμίσεις το Υπουργείο δίνει την εντύπωση ότι μάλλον κινείται προς την κατεύθυνση της εξυπηρέτησης διαφόρων σκοπιμοτήτων που αντίκεινται στη βελτίωση της διδασκαλίας και εν τέλει στην εδραίωση και ανάπτυξη του μαθήματος στη σχολική κοινότητα.

Στις 14 Φεβρουαρίου 1992, δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης Τεύχος 1 Φ.Ε.Κ. 18, και στον Νόμο 2009 �Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και ’λλες Διατάξεις�, στο ’ρθρο 30, διάταξη με την οποία ιδρύονται οι κλάδοι ΠΕ19 και ΠΕ20 Πληροφορικής Πτυχιούχων Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. αντίστοιχα. Ορίζεται ότι οι θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού στους κλάδους αυτούς είναι ενιαίες και ορίζεται ποσοστό διορισμών 60% για τον ΠΕ19 και 40% για τον ΠΕ20. Επιτρέπονται μετατάξεις υπηρετούντων καθηγητών στις θέσεις των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20. Η μετάταξη πραγματοποιείται αν υπάρχει 16-μηνη διδακτική εμπειρία σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Παιδείας με Προεδρικό Διάταγμα να ορίσει τα προσόντα διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό για τους κλάδους αυτούς. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο νομοθέτης εκχωρεί στη Διοίκηση (διά του Υπουργού Παιδείας) την αρμοδιότητα να καθορίσει τα προσόντα διορισμού και μόνον και όχι να προτάσσει κάποιους υποψήφιους για διορισμό έναντι άλλων. Επιπλέον, επιτρέπει μόνο μεταβατικά μετατάξεις στους καινούργιους κλάδους ήδη υπηρετούντων καθηγητών άλλων κλάδων με διδακτική εμπειρία στην Πληροφορική.

Στις 18 Ιουλίου 1992 υπογράφεται το Π.Δ. 239/1992 (127 Α΄), που συνιστά 400 θέσεις καθηγητών Πληροφορικής. Το ενδιαφέρον είναι ότι στην επετηρίδα που δημιουργείται, επιτρέπεται η εγγραφή μόνο αποφοίτων Πληροφορικής. Με τροποποίηση, όμως, που γίνεται στις 16 Δεκεμβρίου 1992 με το Π.Δ. 377/1992 (200 Α΄), επιτρέπεται, με μεταβατική διάταξη, για πρώτη φορά η είσοδος στην επετηρίδα, αποφοίτων οποιασδήποτε ειδικότητας με πιστοποιημένη 16μηνη διδακτική εμπειρία στην Πληροφορική. Η εγγραφή γι' αυτούς, επιτρέπεται μέχρι το Δεκέμβριο του 1994. Ενώ όλοι περίμεναν ότι η μεταβατική διάταξη που επέτρεπε την εγγραφή αποφοίτων άλλων ειδικοτήτων με διδακτική εμπειρία μόνο μεταβατικά θα ίσχυε, στις 7 Απριλίου 1995 υπογράφεται το Π.Δ. 118/1995 (75 Α') που επιτρέπει εκ νέου στους 16-μηνίτες να μπαίνουν στην επετηρίδα μέχρι τις 31.12.1995, αναγορεύοντας τη διδακτική εμπειρία σε προσόν διορισμού ισοδύναμο του πτυχίου Πληροφορικής Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.! Τέλη Αυγούστου του τρέχοντος έτους γίνεται γνωστό το περιεχόμενο νέου, υπό κατάρτιση, προεδρικού διατάγματος που επιτρέπει και πάλι την εγγραφή αποφοίτων οποιασδήποτε ειδικότητας με 16μηνη διδακτική εμπειρία μέχρι 31.12.1996.

Το Π.Δ. 118/1995 αναφέρει ρητά στο άρθρο 4 παραγρ. 1 ότι: �Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος και μέχρι 31.12.1996 γίνεται εγγραφή στους ετήσιους πίνακες διοριστέων (επετηρίδες), χωρίς τα επιπλέον προσόντα της παρ. 2 του άρθρου 3. Οπωσδήποτε όμως στους πίνακες διοριστέων προτάσσονται όσοι έχουν ή αποκτήσουν τα προσόντα της παρ. 2 του άρθρου 3.� δηλ. παιδαγωγικό πτυχίο ή πτυχίο καθηγητικής σχολής. Το ΥΠΕΠΘ εφαρμόζει αυτή τη διάταξη έχοντας φτιάξει δυο επετηρίδες στην ΠΕ19 (αντίστοιχα στην ΠΕ20), τη 01 και 02. Στη 01 εγγράφονται όσοι έχουν πτυχίο καθηγητικής σχολής ή παιδαγωγικό πτυχίο και στην 02 όλοι οι υπόλοιποι (άρα και οι απόφοιτοι Πληροφορικής αφού δεν θεωρούνται απόφοιτοι καθηγητική σχολής). Στους διορισμούς, επιλέγονται οι εγγεγραμμένοι στην 01 και όταν αυτοί εξαντληθούν, τότε και μόνο τότε, διορίζονται άτομα από τη 02. Αυτό ισοδυναμεί με καθολική πρόταξη, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με το ίδιο το Προεδρικό Διάταγμα που αναφέρεται σε πρόταξη κατ' έτος.

Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να δει κανείς πώς δημιουργούνται οι 16-μηνίτες. Διότι το Π.Δ. 118/1995 δεν αναφέρει πώς αποκτούν το �προσόν� αυτό. Η 16μηνη διδακτική εμπειρία αποκτάται συνήθως με το θεσμό των αναπληρωτών. Οι προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων καθηγητών γίνονται με τυπικό προσόν την εγγραφή στους πίνακες διοριστέων των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 ή την ύπαρξη ολιγόμηνης διδακτικής εμπειρίας (μικρότερης του 16μήνου). Μάλιστα, κάποιες χρονιές αρκούσε η παρακολούθηση συνολικά 400 (ή και λιγότερων) ωρών σεμιναρίων Πληροφορικής για την εγγραφή στους πίνακες αναπληρωτών. Κάποιοι άλλοι ήδη υπηρετούντες μόνιμοι ή αναπληρωτές καθηγητές άλλων κλάδων συμπλήρωναν ή συμπληρώνουν τα υποχρεωτικό ωράριό τους με διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής ((χωρίς καν να έχουν παρακολουθήσει σεμινάρια) ώστε να καλύψουν (με αναγωγή) το 16μηνο. Εκτός αυτών, πλήθος 16μηνιτών παράγεται από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με παρόμοιες διαδικασίες και ακόμη πιο χαλαρές προϋποθέσεις. Αλλά και διδακτική εμπειρία σε Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. λαμβάνεται υπόψη για τη συμπλήρωση του 16μήνου. Πολλοί απόφοιτοι Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. που δίδαξαν ως βοηθοί κάποιο μάθημα το οποίο περιελάμβανε τη χρήση υπολογιστή επωφελούνται από τη διάταξη αυτή και εκμεταλλευόμενοι τον πλημμελέστατο έλεγχο των δικαιολογητικών που καταθέτουν στις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, συμπληρώνουν όλη ή μέρος της απαιτούμενης 16μηνης διδακτικής εμπειρίας και εγγράφονται στην επετηρίδα.

Όπως είναι φανερό, έχει στηθεί μια μηχανή παραγωγής διορισμών. Το ζήτημα είναι τεράστιο και αγγίζει τα όρια ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ. Οι μαζικές εγγραφές 16μηνιτών σε συνδυασμό με την παράνομη πρακτική διορισμών που ακολουθεί το ΥΠ.Ε.Π.Θ. οδήγησαν στο να μη διορισθεί φέτος ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ απόφοιτος Α.Ε.Ι. Πληροφορικής από τους εγγεγραμμένους στην ΠΕ19-02. Αυτό θα συνεχισθεί για πολλά χρόνια ακόμη. Επιπλέον, έχουν αναφερθεί περιπτώσεις χορήγησης ψευδών πιστοποιητικών 16μηνης διδακτικής εμπειρίας που έχουν απασχολήσει τα κατά τόπους ΠΥΣΔΕ ή διερευνώνται ακόμη. Και όμως, οι επιτήδειοι πλαστογράφοι διορίζονται ή αναμένεται να διοριστούν κατά προτεραιότητα έναντι των ειδικών.

Από τη παραπάνω σύντομη ιστορική αναδρομή, διαφαίνεται ότι με διάφορους τρόπους δόθηκε η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων να διδάξουν το μάθημα Πληροφορικής, εις βάρος των αποφοίτων Πληροφορικής, και εν συνεχεία να εγγραφούν στους ετήσιους πίνακες διοριστέων των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 χωρίς να διασφαλίζεται από καμιά διαδικασία ελέγχου και αξιολόγησης ότι έχουν επαρκή προσόντα για κάτι τέτοιο. Οι διατάξεις που αναδεικνύουν τη διδακτική εμπειρία στην Πληροφορική σε προσόν διορισμού είναι διάτρητες, δεν μπορούν να σταθούν στον έλεγχο της κοινής λογικής και υποθηκεύουν την προσπάθεια εισαγωγής του μαθήματος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τα στοιχεία που συνηγορούν στην παραπάνω άποψη είναι τα εξής:

   1. Οι διατάξεις αυτές είναι εκτός των εξουσιοδοτικών διατάξεων του άρθρου 30 του νόμου 2009. Το ίδιο συμβαίνει και με τη μεταβατική διάταξη του Π.Δ. 118/1995 που προτάσσει τους κατόχους παιδαγωγικού πτυχίου και τους αποφοίτους καθηγητικών σχολών. Επιπλέον η πρακτική του ΥΠ.Ε.Π.Θ. κατά την κατάρτιση των πινάκων διοριστέων παραβιάζει και αυτό ακόμη το Π.Δ. 118/1995 αφού προτάσσει καθολικά και όχι κατ' έτος, όπως αυτό προσδιορίζει τους κατόχους παιδαγωγικού πτυχίου και τους αποφοίτους καθηγητικών σχολών.
   2. Ο προσδιορισμός των καθηγητικών σχολών είναι αυθαίρετος και δεν στηρίζεται σε ουσιαστικά προσόντα που αποκτώνται κατά τη διάρκεια της φοίτησης. Κανένας νόμος δεν προσδιορίζει τις σχολές αυτές και μάλιστα το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους σε γνωμοδότησή του (33/1993) αποφαίνεται ότι: �Ο όρος �καθηγητικές σχολές� είναι αδόκιμος όχι μόνο λόγω της αοριστίας του, αλλά και διότι σήμερα με το νέο λειτουργικό σχήμα των Α.Ε.Ι. βασικές Ακαδημαϊκές λειτουργικές μονάδες είναι τα Τμήματα, τα οποία εντάσσονται σε Σχολές, οι οποίες καλύπτουν ένα σύνολο συγγενών επιστημών. � Είναι εύλογο συνεπώς να γεννώνται ερμηνευτικά προβλήματα κατά την εφαρμογή των προδιαληφθεισών διατάξεων � εκ του γεγονότος ότι προστίθενται νέα Τμήματα στις παραδοσιακές �καθηγητικές σχολές�, κατά τρόπον ώστε οι παραδοσιακές έννοιες να καθίστανται παρωχημένες και να μην ανταποκρίνονται πλέον στη σύγχρονη πραγματικότητα.�. Παρόλα αυτά, οι αρμόδιοι του Υπουργείου Παιδείας, κατάφεραν να καταπατήσουν στην πράξη το πλέον αξιοκρατικό, αντικειμενικό και κοινωνικά αποδεκτό σύστημα προσλήψεων στο δημόσιο, παραβιάζοντας ακόμη και αυτό το άδικο και παράνομο Προεδρικό Διάταγμα που κατασκεύασαν με το άλλοθι του διορισμού αποφοίτων �καθηγητικών σχολών� αν και μη ειδικών στην Πληροφορική κατά προτεραιότητα έναντι των �παιδαγωγικά ακατάλληλων� ειδικών.
   3. Οι εκπαιδευτικοί που διορίζονται κάνοντας χρήση των παραπάνω διατάξεων στερούνται σε μεγάλο βαθμό, εάν όχι πλήρως, στοιχειωδών θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων για να διδάξουν μαθήματα Πληροφορικής. Συχνά δε, αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν τον εργαστηριακό εξοπλισμό διότι δεν γνωρίζουν πλήρως το χειρισμό του. Έχουν αναφερθεί ακόμη και περιπτώσεις αδυναμίας εντοπισμού του διακόπτη λειτουργίας ενός υπολογιστή! Γι΄ αυτό, εξάλλου και κανείς από αυτούς δεν δέχεται να διδάξει σε ΤΕΛ ή ΕΠΛ τα μαθήματα ειδικότητας στην Πληροφορική διότι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των μαθημάτων αυτών.
   4. Η παρακολούθηση κάποιων ωρών σε σεμινάρια ορισμένων φορέων δεν μπορεί να πιστοποιήσει γνώση στο συγκεκριμένο θέμα (που σημειωτέον είναι ξεχωριστός κλάδος των θετικών επιστημών με οργανωτική αυτοτέλεια και επιστημονική πληρότητα όπως π.χ. η φυσική και τα μαθηματικά). Η παρακολούθηση των σεμιναρίων ίσως οδηγεί σε μια αποσπασματική και περιστασιακή γνώση κάποιων τεχνικών στοιχείων (π.χ. ενός συγκεκριμένου πακέτου λογισμικού) κάτι που όμως δεν έχει σχέση με τη θεωρητική εμβάθυνση και επιστημονική κατάρτιση που αποκτά όποιος αποφοιτεί από Τμήμα Πληροφορικής έπειτα από 4 ή 5 χρόνια μελέτης του αντικειμένου και αφού εξεταστεί σε 50 έως 60 διαφορετικά μαθήματα πάνω στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο.
   5. Ο κλάδος της Πληροφορικής είναι από τους πλέον εξελισσόμενους με ραγδαία μάλιστα ταχύτητα. Οι εφαρμογές και ο εξοπλισμός βελτιώνονται και αλλάζουν διαρκώς. Τίθεται λοιπόν το ερώτημα: Πώς ο εκπαιδευτικός που μοναδικό εφόδιο έχει τις ευκαιριακές γνώσεις ενός πακέτου λογισμικού θα μπορέσει να παρακολουθήσεις την εξέλιξη αυτή; Πώς θα μπορέσει να εξηγήσει στους μαθητές του πράγματα που ο ίδιος αδυνατεί να κατανοήσει; Η διαρκής επιμόρφωση δεν είναι λύση αφού είναι μια μη ελεγχόμενη διαδικασία (στο βαθμό της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων και της απόδοσης) που επιπλέον δεν λύνει το πρόβλημα της έλλειψης των στοιχειωδών γνώσεων θεμελιώσεως της επιστήμης των Η/Υ. Μάλλον επιτείνει τη σύγχυση εννοιών και όρων που στη συνέχεια μεταδίδεται στους ανύποπτους μαθητές.
   6. Οι εκπαιδευτικοί που κάνουν χρήση των παραπάνω διατάξεων είναι άτομα που έχουν ασχοληθεί περιστασιακά με το συγκεκριμένο αντικείμενο. Η επιστημονική τους κατάρτιση και ο τίτλος σπουδών τους αποκτήθηκαν σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα. Η ευκαιριακή ενασχόλησή τους με το χώρο της Πληροφορικής, έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε πως έγινε για λόγους παράκαμψης της επετηρίδας που φυσιολογικά ανήκουν και όχι βέβαια από ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο μάθημα. ’λλες πάλι φορές, ο στόχος ήδη υπηρετούντων καθηγητών άλλων κλάδων είναι η μετάταξη στους κλάδους ΠΕ19 και ΠΕ20 ώστε να επιτύχουν την πολυπόθητη μετάθεση αφού μέχρι πρόσφατα υπήρχε πληθώρα θέσεων σε όλη τη χώρα. Εξάλλου, η 16μηνη διδακτική εμπειρία, χωρίς καμιά αξιολόγηση, δεν πιστοποιεί καν την ποιότητα της προσφοράς του εκπαιδευτικού. Τίθεται, λοιπόν, ουσιαστικά θέμα καταστρατήγησης της επετηρίδας και του συστήματος μεταθέσεων για ορισμένους που φέρθηκαν πιο �έξυπνα�, σε βάρος βέβαια της διδασκαλίας και της τεχνολογικής εκπαίδευσης των νέων στη χώρα μας.

Από τα παραπάνω, γίνεται φανερό ότι οι μεταβατικές διατάξεις του τύπου αυτού και οι πρακτικές του ΥΠ.Ε.Π.Θ. δεν είναι σύννομες και καταστρέφουν στην ουσία την προσπάθεια εισαγωγής του μαθήματος της Πληροφορικής ήδη από τα πρώτα του ευαίσθητα βήματα. Παρόμοιες πρακτικές σε άλλους κλάδους της εκπαίδευσης θα είχαν ξεσηκώσει τρομερή θύελλα αντιδράσεων. Ελλείψει, όμως, συντεταγμένου αντιπροσωπευτικού συλλόγου διδασκόντων Πληροφορικής και εξαιτίας της αγωνιώδους και αποσπασματικής προσπάθειας ορισμένων για την εξυπηρέτηση ιδίων συμφερόντων, διαπράττονται βασικά λάθη τα οποία θα ταλανίζουν το χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για πολλά χρόνια.

Παρά το γεγονός ότι το Π.Δ. 118/1995 επέτρεπε την εγγραφή των εχόντων 16-μηνη διδακτική εμπειρία έως 31-12-1995, έχει ήδη καταρτιστεί, όπως αναφέραμε, νέο Προεδρικό Διάταγμα και δίνει παράταση έως 31-12-1996. Επιπλέον, «καλύπτει» την παρανομία όσον αφορά στη σύνταξη των πινάκων διοριστέων προσδιορίζοντας ότι προηγούνται κατά το διορισμό οι κάτοχοι παιδαγωγικού πτυχίου και οι απόφοιτοι καθηγητικών σχολών. Και όλα αυτά τη στιγμή που στην ΠΕ19 είναι ήδη εγγεγραμμένοι περίπου 1300 απόφοιτοι Πληροφορικής. Είναι καθαρό, ότι η τύχη της εκπαίδευσης στην Πληροφορική, αφήνεται στα χέρια αμαθών ενώ υπάρχουν και είναι πρόθυμοι να την αναλάβουν οι ειδικοί.

Αν και τον τελευταίο μήνα το ΥΠ.Ε.Π.Θ. έχει κληθεί κατ΄ επανάληψη, τόσο μέσω των πιο επίσημων φορέων (Τμημάτων, Συγκλήτων, Συλλόγων Φοιτητών και Αποφοίτων) όσο και μέσω των ΜΜΕ, να πάρει θέση για τη νομιμότητα των διορισμών μονίμων, αναπληρωτών και ωρομισθίων καθηγητών, δεν το έχει μέχρι στιγμής πράξει. Αρνείται, ακόμη, να αποκαλύψει τις προθέσεις του σχετικά με την έκδοση νέου Π.Δ. που θα παρατείνει την εγγραφή στους πίνακες διοριστέων των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 με προσόν τη 16μηνη διδακτική εμπειρία. Αυτό επισήμως, γιατί οι προθέσεις έχουν ήδη αποκαλυφθεί τόσο με το καταρτισθέν νέο Π.Δ. όσο και από μια εξαιρετικά επείγουσα εγκύκλιο (Δ2/5322) που εκδόθηκε στις 13 Μαρτίου 1996 και ζητούσε από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τη σύνταξη καταλόγου με τη διδακτική εμπειρία που είχαν κατοχυρώσει μέχρι τότε όσοι καθηγητές (μόνιμοι και αναπληρωτές) άλλων κλάδων δίδαξαν το μάθημα της Πληροφορικής. Γιατί άραγε; Προφανώς για να έχει μια συνολική εικόνα όσων πρόκειται να επωφεληθούν από μια τέτοια ρύθμιση. Αποφεύγει, επίσης, να αποκαλύψει τις προθέσεις του σχετικά με την κάλυψη θέσεων Συμβούλων Πληροφορικής και πάντως δεν φαίνεται διατεθειμένο να θεσπίσει σαν απαραίτητο προσόν την κατοχή πτυχίου Πληροφορικής για την κάλυψη τέτοιων θέσεων. Αν κάτι τέτοιο συμβεί, θα αποτελέσει τη χαριστική βολή σε έναν κλάδο που θα έπρεπε να αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα στην πολιτική του Υπουργείου Παιδείας και όχι το μέσο εξυπηρέτησης προσωπικών συμφερόντων.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 30, 2009, 09:02:34 πμ από Lenazagor »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:57:31 »

Αποσυνδεδεμένος kripintiris

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 106
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 14, 2009, 01:55:32 μμ »
Διάβαζω με προσοχή τα όσα γράφεις για το τι έχει συμβεί στον κλάδο μας από τη σύστασή του το 1992. Είμαι ΠΕ19 (Μηχανικών Η/Υ Πάτρας) και κατάφερα μετά από 4 χρόνια προσπάθειας να διοριστώ επιτέλους φέτος αφού βέβαια ορκιστεί νέα κυβέρνηση. (τυχαίνει να διορίζομαι από τον πίνακα αλλά να είμαι και στους διοριστέους του ΑΣΕΠ ΠΕ19 φέτος)
Για την κατάσταση στον κλάδο μας γνωρίζω ότι από τους 5000 και πλέον διορισμένους πληροφορικούς πάνω από το 50% δεν έχει πτυχίο Πληροφορικής. Ειλικρινά όμως δεν είχα γνώση για ακριβή στοιχεία όπως νόμοι, Π.Δ., ΦΕΚ κλπ.
Θα σε παρακαλούσα αν έχεις τη θέληση, τη γνώση και τη δυνατότητα να συνεχίσεις και παρακάτω, για το τι έγινε δηλαδή και μετά το 1996 με νόμους και αποφάσεις του ΥΠΕΠΘ για διορισμό καθηγητών Πληροφορικής. Τουλάχιστον μέχρι το 2005 (από εκεί και πέρα γνωρίζω...).
Σ' ευχαριστώ προκαταβολικά και θ' ακούω με "ευλάβεια" τα όσα αναφέρεις...  ;)

Αποσυνδεδεμένος perperas

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 42
  • Φύλο: Άντρας
  • PE20
    • Προφίλ
Απ: Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 14, 2009, 09:24:33 μμ »
Τι μου θυμίσατε τώρα.....
Το 92 ή 93 ήμουνα 2ετης στο φυσικό Θεσσαλονίκης και είχαμε ανακαλύψει τα περίφημα σεμινάρια πληροφορικής που έκανε η ΕΕΦ. Εμείς θυμάμαι είμασταν στο πρώτο σεμινάριο πληροφορικής 60 ωρών εκμάθησης C και θυμάμαι ήταν μια δασκάλα στο επάγγελμα και συμπαθητική κοπελίτσα που δεν ήξερε πως να πιάσει το ποντίκι καλά καλά και αυτή ήταν στο τελευταίο σεμινάριο που θα συμπλήρωνε 300 ώρες και την επόμενη χρονιά θα διοριζότανε πληροφορικός (εκείνες τις εποχές οι δάσκαλοι δεν είχαν στο ήλιο μοίρα)... Κρίμα στα παιδάκια που κατάστρεψε. Αυτή δεν έφταιγε να διοριστεί έψαχνε....   Τι ωραίες εποχές....
 Κουτσοί στραβοί στον Άγιο Παντελεήμονα που λένε...

Αποσυνδεδεμένος vasg

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 328
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ17-07
    • Προφίλ
Απ: Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 15, 2009, 01:05:42 πμ »
Πάρα πολύ σημαντικά τα όσα γράφει αναλυτικότατα και τεκμηριωμένα ο φίλος kkalamat.
Το θέμα είναι να τα διαβάσει και κάποιος με προσοχή από την εκάστοτε κυβέρνηση!!!
Learning by doing...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:57:31 »

Αποσυνδεδεμένος skarag1

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 152
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ86
    • Προφίλ
Απ: Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 15, 2009, 10:02:51 πμ »
Συμφωνώ απόλυτα με τα παραπάνω. Έχω φίλους (φυσικούς, γυμναστές κλπ) που με μερικά σεμινάρια (πχ 60 ώρες office) έχουν διοριστεί μόνιμοι στην πληροφορική. Οι περισσότεροι δεν ξέρουν καλά καλά τι είναι επεξεργαστής (μπορώ να αναφέρω και παράδειγμα που μπορεί να γίνει και ανέκδοτο) και κάπου έχουν ακούσει και κάτι για γλώσσες προγραμματισμού. Κάπου στο βάθος του μυαλού τους υπάρχει κάτι που λέγεται SQL και οι καταχωρητές πιθανόν να είναι εξάρτημα του υπολογιστή. Πολυπλοκότητα ? -> Τι είναι αυτό ? (η κλασσική απάντηση). Ρωτάω φίλο μου "Ρε συ δεν έχεις βαρεθεί να κάνεις word"? Απάντηση: Μα αυτό μόνο ξέρω αλλά κάνω και λίγο excel!!
Για να μην τα πολυλογώ αυτή είναι περίπου η κατάσταση. Βέβαια για να μην τσουβαλιάζονται όλοι έχω και φίλους φυσικούς που αποτελούν εξαίρετα δείγματα όσον αφορά τις γνώσεις τους, την κατάρτισή τους και  το ενδιαφέρον τους για μάθηση και βελτίωση των γνώσεών τους. Φυσικά αναγνωρίζω ότι τόσα χρόνια αυτοί δίδασκαν τους μαθητές αλλά το θέμα είναι τι δίδασκαν. Και μένα αν μου αναθέσιεις να διδάξω πχ βιολογία που δεν ξέρω, θα πάρω το βιβλίο και θα προχωράω κεφάλαιο κεφάλαιο, χωρίς να έχω βέβαια σφαιρική γνώση επί του θέματος.
Σε άλλο topic έχει συζητηθεί η μετάταξη αυτών στον κλάδο που ανήκουν. Είναι μία λύση αλλά παρουσιάζει πολλές δυσκολίες. Υπάρχει το βόλεμα, οι ώρες που έχου επενδύσει μερικοί κλπ. Εξάλλου γνωρίζω ότι οι περισσότεροι έχουν πλέον αποκοπεί από τις γνώσεις της σχολής από την οποία προήλθαν και φυσικά δεν είναι σε θέση να αρχίσουν το διάβασμα από την αρχή. Ξέρω φυσικούς διορισμένουν στην πληροφορική που δεν είναι ικανοί να κάνουν μάθημα στα παιδιά τους (γυμνάσιο) και ακούγοντας τις (λάθος) απαμτήσεις τους γελάω και φυσικά ακολουθεί το κατάλληλο σχόλιο.

Όσον αφορά την περιβόητη παιδαγωγική επάρκεια των καθηγητικών σχολών. Προερχόμενος από φυσικό (Πάτρα) δεν είχα ούτε ένα μάθημα παιδαγωγικών (υπήρχε ένα επιλογής στο τρίτο έτος). Πολλές σχολές πληροφορικής έχουν 1, 2 ή και περισσότερα μαθήματα παιδαγωγικών. Συζητώντας το θέμα αυτό με φυσικούς υπάρχει αντίλογος τον οποίο δεν αναφέρω τώρα αλλά προσωπικά εξακολουθώ να πιστεύω ότι οι καθηγητικές σχολές δεν έχουν παιδαγωγική επάρκεια.

Ένα άλλο δεδομένο που υπάρχει είναι η υπεραριθμία των πληροφορικάριων στη μέση εκπαίδευση και επιπρόσθετα δεν υπάρχει προς το παρόν συνταξιοδότηση (οι πρώτοι διορίστηκα περίπου το 1990). Γενικά το μέλλον του κλάδου είναι δυσοίωνο. Επιπλέον οι σχολές (ΑΕΙ + ΤΕΙ) πληροφορικής είναι πάρα πολλές (30+) σε σχέση πχ με το φυσικό (5-6). Παράγονται πολύ περισσότεροι απότι μπορούν να απορροφηθούν όχι μόνο στην εκπαίδευση αλλά και στον ιδιωτικό τομέα. Προσωρινή λύση θα ήταν η εισαγωγή πληροφορικής στα δημοτικά, λύση που με βρίσκει αντίθετο ακόμα και αν υπήρχε καλή οργάνωση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και όχι απλώς φύλαξη παιδιών όπως είναι τώρα. Μιά άλλη λύση η κατάργηση αρκετών σχολών (ΑΕΙ + ΤΕΙ) αλλά κανένας δεν αναλαμβάνει το πολιτικό κόστος. Δεν υπάρχει εξάλλου και επίσημη καταγραφή των πραγματικών αναγκών της Ελλάδας (μεγάλο θέμα για συζήτηση).

Και για να προτείνω περιληπτικά μερικές λύσεις στο θέμα μέση εκπαίδευση με την υπάρχουσα κατάσταση.

1. Ενιαίος κλάδος ΠΕ19-20, χωρίς ποσόστοση (60-40) και ΑΣΕΠ (συμφωνώ απόλυτα με τα λεγόμενα του fortan σε άλλο topic).

2. Όσες σχολές έχουν πάνω από 2 παιδαγωγικά μαθήματα να αποκτούν επάρκεια.

3. Όσοι έχουν τώρα επάρκεια (πχ με ΑΣΠΑΙΤΕ) για να μην θιγούν να μοριδοτηθούν (πχ με 12 μόρια) και η μελλοντικοί ΑΣΠΑΙΤΑΔΕΣ με 2 μόρια (ενδεικτικα).

Προϋποθέσεις φυσικά για την επίτευξη των παραπάνω είναι ένας ισχυρός και μαζικός σύλλογος και αυτό που λέσι κάποιος στο forum : "ΕΝΩΘΕΊΤΕ ΡΕ"

Ξέρω ότι με τόσα λίγα δεν έθιξα καν το πρόβλημα στην ουσία του, αλλά μπορεί να αποτελέσει μιά βάση για διάλογο και πληροφόρηση.

Αποσυνδεδεμένος kkalamat

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 73
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 15, 2009, 07:57:41 μμ »
Διάβαζω με προσοχή τα όσα γράφεις για το τι έχει συμβεί στον κλάδο μας από τη σύστασή του το 1992. Είμαι ΠΕ19 (Μηχανικών Η/Υ Πάτρας) και κατάφερα μετά από 4 χρόνια προσπάθειας να διοριστώ επιτέλους φέτος αφού βέβαια ορκιστεί νέα κυβέρνηση. (τυχαίνει να διορίζομαι από τον πίνακα αλλά να είμαι και στους διοριστέους του ΑΣΕΠ ΠΕ19 φέτος)
Για την κατάσταση στον κλάδο μας γνωρίζω ότι από τους 5000 και πλέον διορισμένους πληροφορικούς πάνω από το 50% δεν έχει πτυχίο Πληροφορικής. Ειλικρινά όμως δεν είχα γνώση για ακριβή στοιχεία όπως νόμοι, Π.Δ., ΦΕΚ κλπ.
Θα σε παρακαλούσα αν έχεις τη θέληση, τη γνώση και τη δυνατότητα να συνεχίσεις και παρακάτω, για το τι έγινε δηλαδή και μετά το 1996 με νόμους και αποφάσεις του ΥΠΕΠΘ για διορισμό καθηγητών Πληροφορικής. Τουλάχιστον μέχρι το 2005 (από εκεί και πέρα γνωρίζω...).
Σ' ευχαριστώ προκαταβολικά και θ' ακούω με "ευλάβεια" τα όσα αναφέρεις...  ;)

Αγαπητε φιλε μου ,αν και διορισμένος στην εκπαίδευση απο το 2005,  μαζεψα το υλικο αυτο και το καταθετω για ενημερωση. Απο το 1996 και μετα δεν εχω ψαξει να βρω κατι (για να λεω και την αληθεια) αλλα πιστευω οτι το "ζουμι" της υποθεσης ειναι μεχρι και το 1995. Αν βρω πληροφοριες για το τι εγινε απο το 1996 και μετα θα το καταθεσω.

Αποσυνδεδεμένος mimelismoni

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 875
  • "παντ΄ανοιχτα παντ΄αγρυπνα τα ματια της ψυχης μου"
    • Προφίλ
Απ: Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 15, 2009, 08:01:15 μμ »
συγγνωμη για την παρεμβαση ειμαι φιλολογος.παιδια κυνηγηστε το !σας τρωνε τις θεσεις με μαστερ και σεμιναρια!
http://filologoi02.webnode.gr/ το επισημο site του Πανελληνιου Συλλογου Αναπληρωτων Φιλολογων,παρακαλω οι Φιλολογοι πατηστε στο λινκ,εγγραφειτε στο Συλλογο και παρτε μερος στο Φορουμ.Μας αφορα ολους!

Αποσυνδεδεμένος carina

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 132
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ20
    • Προφίλ
Απ: Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.
« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 16, 2009, 11:26:37 πμ »
Μια φίλη φιλόλογος μου είπε ότι "τότε" στα σεμινάρια τους έκανε μάθημα ένας φιλόλογος!!!!  :o :o :o :o

Επίσης σήμερα το σχολείο στο οποίο βρίσκεται απαρτίζεται από πληροφορικούς που δεν είναι όλοι πληροφορικοί..και το κορυφαίο;;; Υπεύθυνος για την πληροφορική σε όλο το νομό είναι ένας φυσικός!!! :o :o :o

Ωραία πράγματα..!!!!

Αλλά αν δεν υπάρχει οργάνωση και συσπείρωση του κλάδου..


Αποσυνδεδεμένος Don Quixote

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 339
    • Προφίλ
Απ: Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.
« Απάντηση #8 στις: Σεπτέμβριος 16, 2009, 11:58:20 πμ »
Σε άλλο topic έχει συζητηθεί η μετάταξη αυτών στον κλάδο που ανήκουν.
Και στραβος ειναι ο γιαλος και στραβα αρμενιζουμε και εμεις. Εχουμε λυσει ολα τα προβληματα μας σαν κλαδος και λεμε να ασχοληθουμε και με αυτους που (ΚΑΚΩΣ) διδασκουν πληροφορικη με σεμιναρια. Μαζι σας και εγω λοιπον. Ας πουμε οτι αυτοι ειναι 3000.
Α) Πως τους βρισκουμε; Παμε και κοιταμε πτυχια απο το 1992; Υπαρχουν αρχες που προστατεουν τα προσωπικα δεδομενα (μην ξεχναμε ολοι αυτοι ειναι μονιμοι, δεν μπαινουμε στο e-aitisi ή στον Ασεπ να τους βρουμε).
Β) Πες οτι τους βρηκαμε. Μετα απο τοσα χρονια, λες οτι θα συμφωνησουν να γυρισουν στις θεσεις τους;
Γ) Δεν συμφωνουν λοιπον να γυρισουν. Κανουμε δικαστηριο. Ολοι αυτοι που διοριστηκαν θα πουνε οτι δεν εκαναν κατι παρανομο. Υπηρχαν παραθυρακια, ασαφειες που τις εκμεταλλευτηκαν. Και αντε να βγαλουμε ακρη, με νομους - παρανομιες της δεκαετιας του '90. Εδω πριν ενα μηνα, τμημα εγινε καθηγητικο και ελαχιστοι ασχολουνται με το θεμα.
Δ) Ας πουμε ομως οτι κερδισουμε το δικαστηριο. Και πανε στις πραγματικες τους ειδικοτητες. Λεμε τωρα 1000 Φυσικοι, 1000 Μαθηματικοι, 1000 απο αλλες ειδικοτητες. Λογικα αυτοι θα "φανε" τις θεσεις απο τον ΑΣΕΠ μαθηματικων, φυσικων και λοιπων ειδικοτητων. Θα τα βαλουμε με ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ; Ζωντανους θα μας φανε.
Προσωρινή λύση θα ήταν η εισαγωγή πληροφορικής στα δημοτικά, λύση που με βρίσκει αντίθετο ακόμα και αν υπήρχε καλή οργάνωση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και όχι απλώς φύλαξη παιδιών όπως είναι τώρα.
Σηκωνω τα χερια ψηλα. Δεν ξερουμε τι θελουμε πλεον... Σε αλλο θεμα, καποια εγραψε οτι εμεις της Πληροφορικης, εχουμε τοση σχεση με την εκπαιδευση οσο τα αχλαδια με τα μηλα. Ε δεν θελουμε δημοτικα, δεν εχουμε και σχεση με την εκπαιδευση; Τι ασχολουμαστε αληθεια;

ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ. Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΩΡΩΝ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ. ΚΑΙ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ.

Παντως ολοι συμφωνουμε οτι δεν υπαρχει οργανωση και συσπειρωση στον κλαδο. Το επομενο βημα, εκτος απο τη "συμφωνια" ειναι να κανουμε και κατι γι'αυτο.

Αποσυνδεδεμένος kkalamat

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 73
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.
« Απάντηση #9 στις: Σεπτέμβριος 16, 2009, 04:02:05 μμ »
Σε άλλο topic έχει συζητηθεί η μετάταξη αυτών στον κλάδο που ανήκουν.
Και στραβος ειναι ο γιαλος και στραβα αρμενιζουμε και εμεις. Εχουμε λυσει ολα τα προβληματα μας σαν κλαδος και λεμε να ασχοληθουμε και με αυτους που (ΚΑΚΩΣ) διδασκουν πληροφορικη με σεμιναρια. Μαζι σας και εγω λοιπον. Ας πουμε οτι αυτοι ειναι 3000.
Α) Πως τους βρισκουμε; Παμε και κοιταμε πτυχια απο το 1992; Υπαρχουν αρχες που προστατεουν τα προσωπικα δεδομενα (μην ξεχναμε ολοι αυτοι ειναι μονιμοι, δεν μπαινουμε στο e-aitisi ή στον Ασεπ να τους βρουμε).
Β) Πες οτι τους βρηκαμε. Μετα απο τοσα χρονια, λες οτι θα συμφωνησουν να γυρισουν στις θεσεις τους;
Γ) Δεν συμφωνουν λοιπον να γυρισουν. Κανουμε δικαστηριο. Ολοι αυτοι που διοριστηκαν θα πουνε οτι δεν εκαναν κατι παρανομο. Υπηρχαν παραθυρακια, ασαφειες που τις εκμεταλλευτηκαν. Και αντε να βγαλουμε ακρη, με νομους - παρανομιες της δεκαετιας του '90. Εδω πριν ενα μηνα, τμημα εγινε καθηγητικο και ελαχιστοι ασχολουνται με το θεμα.
Δ) Ας πουμε ομως οτι κερδισουμε το δικαστηριο. Και πανε στις πραγματικες τους ειδικοτητες. Λεμε τωρα 1000 Φυσικοι, 1000 Μαθηματικοι, 1000 απο αλλες ειδικοτητες. Λογικα αυτοι θα "φανε" τις θεσεις απο τον ΑΣΕΠ μαθηματικων, φυσικων και λοιπων ειδικοτητων. Θα τα βαλουμε με ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ; Ζωντανους θα μας φανε.
Προσωρινή λύση θα ήταν η εισαγωγή πληροφορικής στα δημοτικά, λύση που με βρίσκει αντίθετο ακόμα και αν υπήρχε καλή οργάνωση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και όχι απλώς φύλαξη παιδιών όπως είναι τώρα.
Σηκωνω τα χερια ψηλα. Δεν ξερουμε τι θελουμε πλεον... Σε αλλο θεμα, καποια εγραψε οτι εμεις της Πληροφορικης, εχουμε τοση σχεση με την εκπαιδευση οσο τα αχλαδια με τα μηλα. Ε δεν θελουμε δημοτικα, δεν εχουμε και σχεση με την εκπαιδευση; Τι ασχολουμαστε αληθεια;

ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ. Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΩΡΩΝ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ. ΚΑΙ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ.

Παντως ολοι συμφωνουμε οτι δεν υπαρχει οργανωση και συσπειρωση στον κλαδο. Το επομενο βημα, εκτος απο τη "συμφωνια" ειναι να κανουμε και κατι γι'αυτο.


Φίλτατε οι πληροφορικάριοι "μαιμου" που διδασκουν σημερα δεν φταινε σε τιποτα ουτε παρεθεσα το post Μου για να τους δικασω. Θελω απλα να αναδειξω την "σαπια" λειτουργια του συστηματος της εκπαιδευσης. Οι ανθρωποι απλα εκμεταλλευτηκανε την κατασταση τοτε για να διοριστουνε. Ενδεχομενως κι εσυ ή κι εγώ να καναμε το ίδιο. Προς θεου μην περαστει το μηνυμα αυτο. Δεν εχω τιποτα με τους ανθρωπους.
Τωρα τι μπορει να γινει; Αν δεν ξυπνησουνε καποιοι συλλογοι που υποτιθεται οτι μας εκπροσωπουνε (ΣΤΕΜΠ,ΠΕΚΑΠ, ΕΠΕ κ.α.) και δεν ενωθουνε δεν προκειται να γινει τιποτα. Οι διορισμοι θα εκμηδενιστουνε και οι ωρες διδασκαλιας θα μειωθουνε κι αλλο.


Αποσυνδεδεμένος aktorion

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 71
    • Προφίλ
Απ: Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.
« Απάντηση #10 στις: Σεπτέμβριος 18, 2009, 11:59:45 μμ »
Ισως το καλύτερο και πιο τεκμηριωμένο post που εχω διαβασει εδω και αρκετο καιρο στο forum.
Έμαθα αρκετά πράγματα για το παρελθόν που ακουγόντουσαν αποσπασματικά χωρίς να έχω πλήρη επίγνωση του θέματος.

Να αναφέρω και εγω ένα παράδειγμα που μου θύμισες τώρα.
2α και 3η Λυκείου είχα έναν φυσικό που μας έκανε πληροφορική με κάτι σεμινάρια.
Περνάω σε μία σχολη Πληροφορικής του Πολυτεχνείου και τον βρίσκω εκεί να έχει κάνει κατατακτήριες στην σχολη να δίνουμε JAVA και να μου ζητάει να κάτσει απο πίσω μου να αντιγράψει.

Αποσυνδεδεμένος FleXcan

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 43
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.
« Απάντηση #11 στις: Σεπτέμβριος 20, 2009, 02:07:47 μμ »
Ισως το καλύτερο και πιο τεκμηριωμένο post που εχω διαβασει εδω και αρκετο καιρο στο forum.
Έμαθα αρκετά πράγματα για το παρελθόν που ακουγόντουσαν αποσπασματικά χωρίς να έχω πλήρη επίγνωση του θέματος.

Να αναφέρω και εγω ένα παράδειγμα που μου θύμισες τώρα.
2α και 3η Λυκείου είχα έναν φυσικό που μας έκανε πληροφορική με κάτι σεμινάρια.
Περνάω σε μία σχολη Πληροφορικής του Πολυτεχνείου και τον βρίσκω εκεί να έχει κάνει κατατακτήριες στην σχολη να δίνουμε JAVA και να μου ζητάει να κάτσει απο πίσω μου να αντιγράψει.

χαχα! ΕΛΛΑΣ το μεγαλείο σου!
πάλι καλά δηλαδή που δεν έκανες επέμβαση καρδιάς στο λύκειο και μετά στην ιατρική σχολή που πέρασες να κάθεται ο "χειρουργός" από πίσω σου και να θέλει να αντιγράψει!  ;D

Αποσυνδεδεμένος psych@ra

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ20
    • Προφίλ
Απ: Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.
« Απάντηση #12 στις: Σεπτέμβριος 25, 2009, 05:34:19 μμ »
Το θέμα είναι ότι οι φυσικοί, μαθηματικοί κλπ όχι μόνο κατέχουν θέσεις πληροφορικών αλλά και συνεχίζουν!
Τί εννοώ; Στην προκήρυξη του ΙΔΕΚΕ για το πρόγραμμα ΗΡΩΝ2 (σελίδα 5) έβαλαν ως κριτήριο αποφοίτους Πληροφορικής αλλά και μονίμων πληροφορικών, (που σημαίνει πάρα πολλούς φυσικούς μαθηματικούς κλπ). Εάν δείτε τους πίνακες συνεντεύξεων της Θεσσαλονίκης για παράδειγμα, θα διαπιστώσετε ότι εκτός από τα χιλιάρικα που παίρνουν από το σχολείο, πάρα πολλοί διεκδικούν έξτρα επίδομα για σεμινάρια, μη δίνοντας τη δυνατότητα στους ωρομίσθιους να αποκτήσουν παραπάνω χρήματα από τα 300 ευρώ.
Ρωτάω εγώ τώρα, πώς γίνεται ο ωρομίσθιος να μην μπορεί να διδάξει σε φροντιστήριο και ο μόνιμος να μπορεί να κάνει σεμινάρια; Φυσικά όλες οι θέσεις θα πάνε σε αυτούς γιατί στην προκήρυξη του ΙΔΕΚΕ, στην ίδια σελίδα που ανέφερα πριν, αναφέρει κάτι για "χρόνια" διδακτικής εμπειρίας... Θα προσληφθούν δηλαδή οι μόνιμοι και αν περισσέψουν προγράμματα επιμόρφωσης, θα τα αναλάβουν οι υπόλοιποι. Από τώρα γνωρίζουμε ποια θα είναι τα αποτελέσματα αυτών των συνεντεύξεων. Καλά κάνουν φυσικά οι μόνιμοι, αφού τους δίνεται το δικαίωμα. Αλλά πιστεύω ότι κάτι πρέπει να γίνει με αυτήν την κατάσταση.Οι ωρομίσθιοι αναγκάζονται να κάνουν άλλες άσχετες δουλειές αφού δεν τους επιτρέπουν ούτε να δουλέψουν σε φροντιστήρια! Ας αφήσουν και κάτι για τους "φτωχούς".


Αποσυνδεδεμένος aelleni

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
    • Προφίλ
Απ: Το Δυσοίωνο μέλλον των ΠΕ19-20: Πως φτάσαμε ως εδώ.
« Απάντηση #13 στις: Σεπτέμβριος 25, 2009, 09:55:40 μμ »
Αυτά που έχω να δηλώσω για τα λεγόμενα του psych@ra είναι ότι σήμερα είχα κι εγώ συνέντευξη για το Ήρων 2. Την ώρα που περίμενα ήταν άλλη μια κοπέλα απ έξω και πέντε διορισμένοι καθηγητές που μιλούσαν μεταξύ τους. Σε απάντηση τους για την ημερομηνία κτίσης του πτυχίου μου (πέντε χρόνια περίπου) ειπώθηκε το εξής "πιτσιρίκα είσαι.....και θέλεις να δουλέψεις από τώρα;!" Και στη συνέχεια ο ένας από αυτούς παραδέχτηκε με υπερηφάνεια ότι στο σχολείο του στο Ήρων 1 είχαν βγει τρία προγράμματα και τα έκανε ο ίδιος και τα τρία!!! Όταν, λοιπόν, στη συνέντευξη με ρώτησαν τι γνωρίζω για το πρόγραμμα, τους είπα κάποια πράγματα και προσέθεσα ότι "γνωρίζω επίσης ότι προτιμάτε τους διορισμένους καθηγητές" Η απάντηση ήταν ότι δεν είναι ότι τους προτιμάμε αλλά επειδή τίθεται θέμα ασφάλειας για τα εργαστήρια των σχολείων συνήθως οι καθηγητές των ίδιων των σχολείων είναι αυτοί που αναλαμβάνουν τα προγράμματα....
Τα συμπεράσματα δικά σας!

 

Pde.gr, © 2005 - 2020

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 29925
  • Τελευταία: Xristiana29
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1035863
  • Σύνολο θεμάτων: 17732
  • Σε σύνδεση σήμερα: 637
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 41
Επισκέπτες: 524
Σύνολο: 565

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.105 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.