*

Αποστολέας Θέμα: Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 13461 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Συνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1697
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #14 στις: Δεκέμβριος 01, 2010, 11:10:12 μμ »
Κι εγώ, κάτσε όμως να τους εξηγήσεις τη διαφορά, να δούμε αν θα το καταλάβουν...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:51:18 »

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #15 στις: Δεκέμβριος 01, 2010, 11:10:23 μμ »
κ εγω λαθος θα το επαιρνα. γιατι αν το παρουμε κ αλλιως αδικος ειναι επιθετο που πολλες φορες προσδιοριζει ανθρωπους οχι ομως παντα. πχ αδικη πραξη, αδικο αποτελεσμα. για να αποφυγω τετοιες παρεξηγησεις, οταν βαζω τεστ, στην ασκηση που ζητω να μου βρουν εκφραστικα μεσα, τη βαζω σε μορφη αντιστοιχισης

Αποσυνδεδεμένος soul

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1079
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #16 στις: Δεκέμβριος 03, 2010, 06:14:20 μμ »
κ εγω λαθος θα το επαιρνα. γιατι αν το παρουμε κ αλλιως αδικος ειναι επιθετο που πολλες φορες προσδιοριζει ανθρωπους οχι ομως παντα. πχ αδικη πραξη, αδικο αποτελεσμα. για να αποφυγω τετοιες παρεξηγησεις, οταν βαζω τεστ, στην ασκηση που ζητω να μου βρουν εκφραστικα μεσα, τη βαζω σε μορφη αντιστοιχισης

++++++++++++++++++++++++++++
“Η ευτυχία δημιουργεί φίλους, Η δυστυχία τους δοκιμάζει”

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5076
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #17 στις: Δεκέμβριος 03, 2010, 10:06:01 μμ »
"Aνδρείοι καπετάνοι, παπάδες, λαϊκοί,
σκοτώθηκαν, κι αγάδες, με άδικο σπαθί



Διαφωνώ. Εγώ θα το έπαιρνα ως σωστό.

Η μεταφορά είναι ένας γενικός όρος, για να δηλώσουμε τη χρησιμοποίηση ιδιοτήτων κάποιου πράγματος/ανθρώπου, για να καταλάβουμε κάτι άλλο. (π.χ τα μάτια του πέταγαν σπίθες)

Η προσωποποίηση είναι είδος μεταφοράς, κατά το οποίο μεταφέρουμε ανθρώπινες ιδιότητες σε κάτι άψυχο. (π.χ χαρούμενο σπίτι)


Το επίθετο "άδικος" θεωρώ ότι αναφέρεται:
α) σε κάποιο έμψυχο υποκείμενο που διαπράττει αδικίες
β) σε κάτι που έχει γίνει από κάποιον κατά παράβαση της δικαιοσύνης (π.χ. κατάρα, αποτέλεσμα, επίθεση, νόμος, φονικό) ή μάταια (π.χ κόπος).

Επομένως, για εμένα το "άδικο σπαθί", όπως λ.χ και η "άδικη μοίρα" αποτελούν προσωποποιήσεις, γιατί είναι άψυχα υποκείμενα που διαπράττουν αδικία. Και εννοείται ότι γενικά αποτελούν και μεταφορές.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 03, 2010, 10:38:57 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:51:18 »

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 461
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #18 στις: Οκτώβριος 24, 2016, 12:32:07 μμ »
Χαίρετε!
Μήπως γνωρίζει κάποιος ποιος είναι ο ρυθμός αφήγησης στο απόσπασμα "Η μυστική παπαρούνα" από το "Η ζωή εν τάφω" του Στρατή Μυριβήλη;

Αποσυνδεδεμένος maria_rk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 39
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #19 στις: Σεπτέμβριος 30, 2017, 10:00:14 πμ »
Ομοιότητες παραλογών με έπος;;

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #20 στις: Σεπτέμβριος 30, 2017, 10:40:20 πμ »
Ομοιότητες παραλογών με έπος;;


Αυτό τώρα το ζήτησε φιλόλογος από παιδια γ γυμνασίου; Χωρίς να το έχει αναλύσει στην τάξη;

Είναι και τα δύο αφηγηματικά ποιήματα, δηλαδή διηγούνται μια ιστορία αληθινή, μυθική ή πλαστή. Έχουν υπερφυσικά - παραμυθιακά στοιχεία. Συμμετέχουν τα στοιχεία της φύσης. Η προέλευςη και των δύο είναι προφορική. Ωστόσο η παραλογή ως συντομότερο είδος έχει πιο γρήγορη πλοκή. Πάντως ο Στίλπων Κυριακίδης είχε συνδυάσει την παραλογή με το αρχαίο δράμα, απ´ όσο θυμάμαι. Αφού είναι τόσο ψαγμένη η φιλόλογος, μπορεί να εκτιμήσει την πληροφορία. (Συγγνώμη για την κακία πρωί πρωί).

Συνδεδεμένος gia 96

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3689
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η κακή εκπαίδευση, χειρότερη της αγραμματοσύνης
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #21 στις: Σεπτέμβριος 30, 2017, 11:39:31 πμ »
Ομοιότητες παραλογών με έπος;;
Και τα δύο ανήκουν στο είδος της αφηγηματικής ποίησης, είναι πολύστιχα, αναπτύσσουν μια ιστορία/ έναν μύθο, με αρχή - κορύφωση και τέλος/λύση, έχουν υπόθεση πλαστή και παρουσιάζουν πολλά εξωλογικά-παραμυθιακά στοιχεία, έχουν έντονη δραματικότητα και παρουσιάζουν πυκνότητα ως προς την εξέλιξη του μύθου, τον οποίο αντλούν είτε από επινοημένες παραδόσεις και ιστορίες είτε από διάφορα δραματικά κοινωνικά περιστατικά.

Πολύ ωραία η συγκεκριμένη ερώτηση της φιλολόγου, καθώς ξεφεύγει από τα "κλισέ" των συνηθισμένων ερωτήσεων και βάζει τα παιδιά να ψάξουν, να συγκρίνουν και να κρίνουν!
Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική, για να μην κριθούν οι ίδιοι!

Αποσυνδεδεμένος maria_rk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 39
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #22 στις: Σεπτέμβριος 30, 2017, 12:42:32 μμ »
Κι όμως το ζήτησε φιλόλογος από παιδιά Γ' Γυμνασίου! Δε ξέρω τι άλλο να πω.......   :-\ δε ξέρουν τι ασκήσεις να τους βάλουν μάλλον.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #23 στις: Σεπτέμβριος 30, 2017, 03:55:05 μμ »
Οι ασκήσεις που δίνουμε στους μαθητές είναι για να μάθουν και όχι για να αυτοϊκανοποιούμαστε για την πρωτοτυπία ή τον βαθμό δυσκολίας τους. Κάτι τέτοιο δεν θα έπρεπε καν να ισχύει στις κατευθύνσεις, κι εδώ μιλάμε για Γ΄ Γυμνασίου. Το να ενθαρρύνεις τους μαθητές να ψάχνουν είναι εξαιρετική ιδέα. Ψάχνω όμως σημαίνει διερευνώ μόνος μου μέσα από τα κατάλληλα εργαλεία και την καθοδήγηση κάποιου που ξέρει κάτι παραπάνω. Το να δίνεις τέτοιες ασκήσεις για το σπίτι, όταν ξέρεις ότι ο μαθητής στην καλύτερη θα σκεφτεί να αντιγράψει το λεξικό λογοτεχνικών όρων ή ό,τι βρει στο google, αλλιώς θα ρωτήσει τον φροντιστή ή στην τελική δεν θα το κάνει καθόλου, δεν προσφέρει κάτι στον μαθητή. Προσφέρει μόνο στην αυταρέσκεια αυτού που βάζει την άσκηση. Αν θες όντως οι μαθητές να κατανοήσουν τις ομοιότητες δύο αφηγηματικών ποιημάτων, κάνεις τη δουλειά στην τάξη. Δίνεις συναφή αποσπάσματα να βρουν κοινά στοιχεία, ή δίνεις άλλα είδη ποίησης, μη αφηγηματικά, για να καταλάβουν τη διαφορά. Έστω, αν δεν θες να το κάνεις στην τάξη, το δίνεις για το σπίτι. Αλλά καλύτερα στην τάξη. Είναι σαν να βάζεις έκθεση ή δημιουργική γραφή για το σπίτι. Τι θες να διορθώσεις, τον μαθητή, τη μαμά του, το λυσάρι ή τον φροντιστή;  Ή θες απλά να πεις ότι την έβαλες και να κοροϊδευόμαστε όλοι μεταξύ μας; Επιπλέον, λογοτεχνία ερήμην των κειμένων, δεν διδάσκεις, ειδικά στο σχολείο. Ούτε καν στο πανεπιστήμιο δεν μας άρεσε να μην κάνουμε κείμενα, τι συζητάμε τώρα!

Αποσυνδεδεμένος maria_rk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 39
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #24 στις: Σεπτέμβριος 30, 2017, 04:36:44 μμ »
Συμφωνώ μαζί σου, Εσπερο! Δε ξέρω τι άλλο μπορεί να βάλει η συγκεκριμένη. Το κορίτσι είδε την άσκηση και μου είπε ότι δεν τους έδωσε κανένα φυλλάδιο σχετικό και δεν τους εξήγησε τίποτα όσον αφορά το ερώτημα.

Αποσυνδεδεμένος maria_rk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 39
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #25 στις: Οκτώβριος 11, 2017, 07:10:41 μμ »
Καλησπέρα! Με ποια εκφραστικά μεσα εκδηλώνονται τα συναισθήματα του Πεζοστρατου για την κατάσταση του γιου του; (Ερωτόκριτος)

Συνδεδεμένος gia 96

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3689
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η κακή εκπαίδευση, χειρότερη της αγραμματοσύνης
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #26 στις: Οκτώβριος 11, 2017, 09:02:27 μμ »
Καλησπέρα! Με ποια εκφραστικά μεσα εκδηλώνονται τα συναισθήματα του Πεζοστρατου για την κατάσταση του γιου του; (Ερωτόκριτος)
Απ' όσο διακρίνω με: ασύνδετο σχήμα (στ. 902), με πολυσύνδετο (στ. 905-906), με προσωποποιήσεις (στ. 909-910), με μεταφορές (τα πλούτη κι οι αφεντιές εσβήνουν), δραματικούς ενεστώτες (905-910), αντιθέσεις (στ. 905-908 ... "μα" ... ) και εικόνες. Δεν ξέρω αν σε βοηθώ, αλλά θεωρώ πως σε γενικές γραμμές αυτά είναι.
Καλή συνέχεια!
Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική, για να μην κριθούν οι ίδιοι!

 

Pde.gr, © 2005 - 2020

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1011569
  • Σύνολο θεμάτων: 17418
  • Σε σύνδεση σήμερα: 243
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 195
Σύνολο: 202

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.051 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.