*

Αποστολέας Θέμα: Κλείσιμο όλων των ΑΕΙ και ΤΕΙ και διακοπή των πανελληνίων αύριο κιόλας  (Αναγνώστηκε 9027 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Το να πει το Πανεπιστήμιο δέχομαι μετά από 3 χρόνια  δεν είναι καθόλου φασιστικό.
Για ποιον δεν είναι φασιστικό; Για τον Χίτλερ ή τον Μεταξά; Γιατί για όλους τους υπόλοιπους (εκτός από σένα) είναι.
Εγώ θα σου πρότεινα σε πρώτη φάση να αναζητήσεις το νόημα των όσων γράφεις και άσε τις προτάσεις για αργότερα.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος geopap

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 45
    • Προφίλ

Νομιζω οτι άλλο θέλει να πεί. Θέλει να πεί οτι οι Δάσκαλοι έχουν 1 σχολή και διορίζονται αμέσως.Δηλαδή οι ανάγκες της χώρας είναι ακριβώς αυτές της μιας σχολής.  Άνεργος δάσκαλος δεν υπάρχει γιατί καλύπτει κάποια θέση στον δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα. Αυτή η σχολή έχει λειτουργικά έξοδα απο καθηγητές έως καθαρήστριες και κανείς δεν αισθάνεται οτι τα λεφτά του κάθε ιδιώτη δεν πιάνουν τόπο ότα πληρώνει κάτι το οποίο λειτουργεί ομαλά. Σκεφτείετε τώρα να γινόντουσαν οι σχολές 2 , 3 , 4 . 5 . , 6 .... όπως γίνεται με κάθε σχολή. Υπάρχει η αντιστοιχη απορρόφηση των σπουδαστών στην αγορά? Τα λεφτά των πολιτών πιάνουν τόπο όταν πληρώνουν για προσωπικό που παράγει ανέργους? Πόσες σχολές φιλολλόγων έχει πραγματικά ανάγκη η χώρα? 1 ? 2 ? 3? 4? 5?6? Πόσες σχολές ανοίξανε που να έχουν σχέση με την βαρία βιομηχανία της χώρας = τουρισμο ή έστω με την αγροτική παραγωγή ?Πού βρίσκονται γεωγραφικά αυτές οι σχολές?Μήπως ορισμένες σχολές έγιναν καθαρά για ψήφους, για τώνοση οικονομίας καποων περιοχών με τρομακτική ανεργία?Μήπως οι σχολές γίνονται για να προωθούνται πολιτικά συμφέροντα? Όταν φτιάχτηκάν αυτές οι σχολές έγινε καμία μελέτη για το πόσο θα κοστίσει στο δημόσιο αυτή η επένδυση?
Οι νέοι οι περισσότεροι δεν έχουν κριτίρια για την αγορά εργασίας και πάνε στην κρυριολεξία σε ότι τους κάτσει ... οι γονείς τους όμως?

Σχετικά με τις δικηγορικές σχολές .... ειναι τόσσεσ πολλές που πλεον οι νέοι δικηγόροι λαμβάνουν  0-400 ευρώ. Οι γιατροι? πόσα χρόνια πλέον πρέπει να περιμένουν για ειδικότητα?Υπάρχει ένα θεματάκι ...

Συγγνώμη που θα σου μιλήσω έτσι αλλά μήπως θέλεις εσύ κλείσιμο στο Δαφνί; Μπράβο! Μπράβο! Πήραμε εμείς το πτυχιάκι μας, δεν μπορούμε να βρούμε δουλίτσα και λέμε ό,τι κατεβάσουν οι εγκεφαλικοί νευρώνες μας! Να μειωθούν οι θέσεις εισακτέων, ναι! Όχι, γιατί δε βρίσκουμε εργασία αλλά γιατί δε γίνεται δουλειά της προκοπής στα πανεπιστήμια με 200 άτομα κατ' έτος. Για να γράφεις εδώ, είσαι εκπαιδευτικός. Όταν έμπαινες πανεπιστήμιο, δεν ήξερες την τραγική κατάσταση στον τομέα της εκπαίδευσης; Γιατί διάλεξες να γίνεις εκπαιδευτικός; Γιατί πήγες πανεπιστήμιο και δεν πήγες αμέσως φαντάρος, να μειωθούν και οι εποπ; Τέτοια εγωκεντρική πρόταση δεν ξανάκουσα! Ας βολέψουμε εμείς τα οπίσθιά μας και η επόμενη γενιά...ντέφ' να γέν', που λέει και η γιαγιά μου στο χωριό!

ΥΓ. Αν θες, λέω στη γιαγιά μου να σε βολέψει βοσκό στο χωριό, να γλυτώσεις και από την άτιμη ανεργία και άσε τα παιδιά να σπουδάσουν και ας μείνουν άνεργα!

Αποσυνδεδεμένος giannios

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 536
    • Προφίλ
Nα ενημερώσω ότι σχολές για την αγροτική παραγωγή υπάρχουν, οι γεωπονικές, όπου το φάσμα της ανεργίας είναι τεράστιο. Η Ελλάδα θέλει αυτό που είπες τουριστικές σχολές και όχι πολύ μπλα μπλα μπλα. ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ. Αυτά ζητάνε έξω, δεν ζητάνε γνώσεις...γνώσεις..άσκοπες

Επιτέλους ας φύγοτυν από αυτή τη νοοτροπία γνώσεις 4-5 χρόνια χωρίς καμία εφαρμογή έξω. Καλύτερα να ιδρύσουν ΙΕΚ 2 ετών που να έχουν απορρόφηφη και να κλείσουν τα πολυδάπανα πανεπιστήμια. Από όλα αυτά όπως είπε και ο συνάδελφος μόνο 4-5 σχολές έχει ανάγκη η Ελλάδα. Όλες οι άλλες κλείσιμο, κατάργηση ή συγχώνευση. Αρνούμαι να πληρώνω φορους για τους καθηγητάδες που βγάζουν ανέργους και το μόνο που τους καίει είναι η θεσούλα και η καρέκλα και φόρους για την συντήρηση κτιρίων και φόρους για ερευνα. Έρευνα που δεν έχει στην Ελλάδα πουθενά εφαρμογή και γίνεται για να καρπώνονται κάποιοι παχυλά χρήματα.

ΣΤΟΠ ΤΩΡΑ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ, ΤΗΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΛΑΓΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΙΤΛΟΛΑΓΝΕΙΑ.

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3693
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Nα ενημερώσω ότι σχολές για την αγροτική παραγωγή υπάρχουν, οι γεωπονικές, όπου το φάσμα της ανεργίας είναι τεράστιο. Η Ελλάδα θέλει αυτό που είπες τουριστικές σχολές και όχι πολύ μπλα μπλα μπλα. ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ. Αυτά ζητάνε έξω, δεν ζητάνε γνώσεις...γνώσεις..άσκοπες

Επιτέλους ας φύγοτυν από αυτή τη νοοτροπία γνώσεις 4-5 χρόνια χωρίς καμία εφαρμογή έξω. Καλύτερα να ιδρύσουν ΙΕΚ 2 ετών που να έχουν απορρόφηφη και να κλείσουν τα πολυδάπανα πανεπιστήμια. Από όλα αυτά όπως είπε και ο συνάδελφος μόνο 4-5 σχολές έχει ανάγκη η Ελλάδα. Όλες οι άλλες κλείσιμο, κατάργηση ή συγχώνευση. Αρνούμαι να πληρώνω φορους για τους καθηγητάδες που βγάζουν ανέργους και το μόνο που τους καίει είναι η θεσούλα και η καρέκλα και φόρους για την συντήρηση κτιρίων και φόρους για ερευνα. Έρευνα που δεν έχει στην Ελλάδα πουθενά εφαρμογή και γίνεται για να καρπώνονται κάποιοι παχυλά χρήματα.

ΣΤΟΠ ΤΩΡΑ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ, ΤΗΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΛΑΓΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΙΤΛΟΛΑΓΝΕΙΑ.


Ρητορική ερώτηση.
Εάν βάλουν δίδακτρα στις σχολές, θα διαμαρτυρόσουν ακόμα;
Για να δω αν αυτή η φασιστική (το επαναλαμβάνω) νοοτροπία του κλεισίματος όλων των σχολών και όλων των πανεπιστημίων οφείλεται σε οικονομικούς λόγους...
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Nα ενημερώσω ότι σχολές για την αγροτική παραγωγή υπάρχουν, οι γεωπονικές, όπου το φάσμα της ανεργίας είναι τεράστιο. Η Ελλάδα θέλει αυτό που είπες τουριστικές σχολές και όχι πολύ μπλα μπλα μπλα. ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ. Αυτά ζητάνε έξω, δεν ζητάνε γνώσεις...γνώσεις..άσκοπες

Επιτέλους ας φύγοτυν από αυτή τη νοοτροπία γνώσεις 4-5 χρόνια χωρίς καμία εφαρμογή έξω. Καλύτερα να ιδρύσουν ΙΕΚ 2 ετών που να έχουν απορρόφηφη και να κλείσουν τα πολυδάπανα πανεπιστήμια. Από όλα αυτά όπως είπε και ο συνάδελφος μόνο 4-5 σχολές έχει ανάγκη η Ελλάδα. Όλες οι άλλες κλείσιμο, κατάργηση ή συγχώνευση. Αρνούμαι να πληρώνω φορους για τους καθηγητάδες που βγάζουν ανέργους και το μόνο που τους καίει είναι η θεσούλα και η καρέκλα και φόρους για την συντήρηση κτιρίων και φόρους για ερευνα. Έρευνα που δεν έχει στην Ελλάδα πουθενά εφαρμογή και γίνεται για να καρπώνονται κάποιοι παχυλά χρήματα.

ΣΤΟΠ ΤΩΡΑ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ, ΤΗΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΛΑΓΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΙΤΛΟΛΑΓΝΕΙΑ.


Ρητορική ερώτηση.
Εάν βάλουν δίδακτρα στις σχολές, θα διαμαρτυρόσουν ακόμα;
Για να δω αν αυτή η φασιστική (το επαναλαμβάνω) νοοτροπία του κλεισίματος όλων των σχολών και όλων των πανεπιστημίων οφείλεται σε οικονομικούς λόγους...

ωραια η ρητορικη ερωτηση!
ουτε εγω ειμαι οπαδος της αποψης "κλεισιμο ολων των χωρις αντικρυσμα σχολων"!
αναθεωρηση των προγραμματων σπουδων ισως.

μα και διδακτρα να εβαζαν παλι στο κλεισιμο θα καταληγαμε. γιατι ποιος θα πληρωνε επι 4,5 χρονια μια σχολη που δεν θα του εξασφαλιζε κατι?
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3693
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Nα ενημερώσω ότι σχολές για την αγροτική παραγωγή υπάρχουν, οι γεωπονικές, όπου το φάσμα της ανεργίας είναι τεράστιο. Η Ελλάδα θέλει αυτό που είπες τουριστικές σχολές και όχι πολύ μπλα μπλα μπλα. ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ. Αυτά ζητάνε έξω, δεν ζητάνε γνώσεις...γνώσεις..άσκοπες

Επιτέλους ας φύγοτυν από αυτή τη νοοτροπία γνώσεις 4-5 χρόνια χωρίς καμία εφαρμογή έξω. Καλύτερα να ιδρύσουν ΙΕΚ 2 ετών που να έχουν απορρόφηφη και να κλείσουν τα πολυδάπανα πανεπιστήμια. Από όλα αυτά όπως είπε και ο συνάδελφος μόνο 4-5 σχολές έχει ανάγκη η Ελλάδα. Όλες οι άλλες κλείσιμο, κατάργηση ή συγχώνευση. Αρνούμαι να πληρώνω φορους για τους καθηγητάδες που βγάζουν ανέργους και το μόνο που τους καίει είναι η θεσούλα και η καρέκλα και φόρους για την συντήρηση κτιρίων και φόρους για ερευνα. Έρευνα που δεν έχει στην Ελλάδα πουθενά εφαρμογή και γίνεται για να καρπώνονται κάποιοι παχυλά χρήματα.

ΣΤΟΠ ΤΩΡΑ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ, ΤΗΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΛΑΓΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΙΤΛΟΛΑΓΝΕΙΑ.


Ρητορική ερώτηση.
Εάν βάλουν δίδακτρα στις σχολές, θα διαμαρτυρόσουν ακόμα;
Για να δω αν αυτή η φασιστική (το επαναλαμβάνω) νοοτροπία του κλεισίματος όλων των σχολών και όλων των πανεπιστημίων οφείλεται σε οικονομικούς λόγους...

ωραια η ρητορικη ερωτηση!
ουτε εγω ειμαι οπαδος της αποψης "κλεισιμο ολων των χωρις αντικρυσμα σχολων"!
αναθεωρηση των προγραμματων σπουδων ισως.

μα και διδακτρα να εβαζαν παλι στο κλεισιμο θα καταληγαμε. γιατι ποιος θα πληρωνε επι 4,5 χρονια μια σχολη που δεν θα του εξασφαλιζε κατι?

Θεωρώ ότι όλα τα επιστημονικά αντικέιμενα έχουν να προσφέρουν στον τομέα της έρευνας.
Τώρα είναι άλλο θέμα το ότι έχουμε ανοίξει σχολές σε κάθε πόλη και χωριό για ψηφοθηρικούς λόγους, άλλο θέμα ότι δεν γίνεται αξιολόγηση του έργου των καθηγητών, και τελέιως άλλο θέμα ότι δεν παράγεται έργο, δεν υπάρχει απορρόφηση και άρα πρέπει να κλέισουν όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ από αύριο κιόλας (όπως λέει ο τίτλος).
Στην τελική, εγώ μπορεί να θέλω να γίνω θεολόγος ή φιλόλογος (σχολές που έχουν σχεδόν μηδενική απορρόφηση) για την τρέλλα μου. Δεν μπορεί κανέις να μου απαγορέψει να σπουδάσω αυτό που θέλω και γουστάρω, ούτε μπορεί κανείς να με υποχρεώσει (έστω και με υποτροφία) να πάω στο εξωτερικό για να κάνω τις σπουδές μου (όπως επίσης προτάθηκε)! Και εννοείται ότι η δωρεάν παροχή συγγραμμάτων σε όσους ενδιαφέρονται για μία επιστήμη (όπως επίσης προ΄τάθηκε) μόνο γελοία μπορεί να χαρακτηριστεί, ακθώς το βιβλίο από μόνο του δεν αντικαθιστ΄την γνώση και τη μάθηση που μπορεί να προσφερθέι σε ένα πανεπιστήμιο....
Και για να κλέισω, όντως αν υπήρχαν δίδακτρα οι σχολές που δεν έχουν επαγγελματική αποκατάσταση θα οφηγούνταν σε κλείσιμο, αλλά δεν θα έκλειναν όλα τα πανεπιστήμια μαζί και ούτε και όλες οι σχολές που προσφέρουν το συγκεκριμένο αντικέιμενο γιατί πάντα θα υπάρχουν "τρελλοί" που θα θέλουν να γίνου π.χ. φιλόλογοι, μαθηματικοί, δικηγόροι, πολιτικοί επιστήμονες κλπ κλπ. Άλλωστε και στην Αγγλία υτό συμβαίνει. Κλέινου σχολές διοίκησης επιχειρήσεων και πολιτικών επιστημών γιατί δεν έχουν κόσμο. Δεν κλείνουν, όμως, όλες οι σχολές. Μένουν κάποιες που προσφέρουν αυτό το αντικέιμενο σπουδών, αλλιώς είναι τελέιως φασιστικό!
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 28, 2010, 06:38:00 μμ από emmaki »
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Κάποτε, σε μια φανταστική χώρα...

******

Μια μικρή μεταρρυθμιστική τραγωδία

Ελεύθερος Σκοπευτής (ΚΙΜΠΙ)
Ο κόσμος του Επενδυτή, 13 Ιανουαρίου 2007

 

Την εποχή της δύσης και παρακμής του νεοφιλελευθερισμού -την οποία ούτε ο ίδιος ούτε οι εκπρόσωποί του είχαν πάρει είδηση- μια χώρα αποφάσισε ν' αποτελέσει την παγκόσμια εξαίρεση. Να γίνει η χώρα-μοντέλο για τη φιλελεύθερη λύση, έτσι ακριβώς όπως την είχαν οραματιστεί οι πρωτεργάτες της στα τέλη της δεκαετίας του '70. Με ελάχιστο κράτος, το οποίο περιόριζε την απολύτως διακριτική παρουσία του στα άκρως απαραίτητα: στο κούρεμα του γκαζόν σε κεντρικές πλατείες των πόλεων, στη διαχείριση των νεκροταφείων (πάντα, όμως, με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και με βάση τον νόμο προσφοράς και ζήτησης), στην παρακολούθηση των υπόπτων τρομοκρατίας και στη χρηματοδότηση του στρατού (απασχολούμενου συνήθως σε εκτός συνόρων αποστολές, κατά τις επιταγές των αμυντικών συμμαχιών στις οποίες ήταν ενταγμένη η χώρα). Όλοι οι άλλοι τομείς της κοινωνικοοικονομικής δραστηριότητας είχαν αφεθεί στη μέριμνα των ιδιωτών.

Καθώς η χώρα βρισκόταν στην οικονομία της γνώσης και της πληροφορίας, αυτής της υπέρτατης πηγής πλούτου, πεμπτουσία της φιλελεύθερης μεταμόρφωσής της ήταν η πλήρης ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Οριζοντίως και καθέτως. Η μετάβαση έγινε αναίμακτα, χάρη στην ανωτερότητα που επέδειξαν οι πολιτικές ηγεσίες, μη διστάζοντας να θυσιάσουν το σασπένς του πολιτικού παιγνίoυ στην εθνική αναγκαιότητα της συναίνεσης. Η τομή έγινε στα πανεπιστήμια. Με εξαιρετική γενναιοδωρία, το κράτος παρέδωσε τα κλειδιά τους σε μιαν επιτροπή που συγκροτήθηκε από την αφρόκρεμα της επιχειρηματικής ηγεσίας (με κριτήρια τον ετήσιο τζίρο, το Ρ/Ε των μετοχών των εταιρειών τους, τα μερίδια στην εγχώρια αγορά και τις εξαγωγικές τους επιδόσεις). Το κράτος ανέλαβε το αυτονόητο, να επιδοτεί δηλαδή μέρος των διδάκτρων των φοιτητών ανάλογα με το εισόδημα και τη φοροδοτική ικανότητα των οικογενειών τους. Και η συντονιστική επιτροπή των επιχειρηματιών ανέλαβε το τιτάνιο έργο της εξυγίανσης των σχολών και του εκσυγχρονισμού στα προγράμματα σπουδών τους. Μέρες και μήνες μελετούσαν το δαιδαλώδες πρόγραμμα σπουδών των ιδιωτικοποιημένων δημόσιων πανεπιστημίων. Κι όταν ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, άρχισαν τις καινοτομίες.

«Τι χρειαζόμαστε τη φιλοσοφία;», αναρωτήθηκε ο βιομήχανος, που ουδέποτε είχε χρειαστεί να πάρει φιλόσοφο ή κάτι παρεμφερές στη δούλεψή του και ήταν πεπεισμένος ότι αυτοί οι χαρτογιακάδες ήταν ανίκανοι να συμβάλουν στο ελάχιστο στην παραγωγή μιας καρφίτσας. Και εισηγήθηκε την κατάργηση των φιλοσοφικών σπουδών και τη μετεξέλιξη των αντίστοιχων σχολών σε τμήματα marketing και public relations. Και με τον καιρό οι άνθρωποι ξέχασαν τον Αριστοτέλη και τον Πλάτωνα, τον Αυγουστίνο και τον Ακινάτη (όσοι τούς ήξεραν). Τα τελευταία αντίτυπα του «Λεβιάθαν» του Hobbes βρίσκονταν μόνο σε παλαιοπωλεία και το «Περί ελευθερίας» του Τζον Στιούαρτ Μιλ σωζόταν μόνο στα μουσεία.

«Τι χρειαζόμαστε την αρχαιολογία;», αναρωτήθηκε ο ιδιοκτήτης της μεγαλύτερης κατασκευαστικής της χώρας, ο οποίος είχε πικρά πείρα από αρχαιολόγους, κάθε φορά που οι εκσκαφείς του σκόνταφταν σε κάτι παλιομάρμαρα και οι εργολάβοι του δεν προλάβαιναν να τα αλέσουν στα θεμέλια των μικρομέγαλων έργων του. Και εισηγήθηκε την κατάργηση των αρχαιολογικών σχολών και τη διοχέτευση των σπουδαστών τους σε σχολές design τουριστικών σουβενίρ, τεχνικών αναπαλαίωσης και διακόσμησης. Και με τον καιρό, η χώρα που έκρυβε στο υπέδαφός της αλλεπάλληλα στρώματα ιστορίας πέντε-έξι χιλιάδων χρόνων συνήθισε να θεωρεί μνημεία και αξιοθέατα τα The Mall, τα μεγάλα εμπορικά κέντρα και τα multiplex σινεμά.

«Τι χρειαζόμαστε τη φιλολογία και τη γλωσσολογία;», αναρωτήθηκε ο εκδότης, που τον εκνεύριζαν αυτοί οι ηλίθιοι διορθωτές κάθε φορά που ψείριζαν τα σημεία στίξης, οι επιμελητές κειμένων και οι συγγραφείς που καθυστερούσαν την έκδοση του επόμενου best seller. Και εισηγήθηκε την κατάργηση των φιλολογικών τμημάτων και τη μετατροπή τους σε ταχύρρυθμα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, με προτεραιότητα στις γλώσσες των αγορών με τις οποίες υπήρχε ικανοποιητικό εμπορικό ισοζύγιο. Και με τον καιρό, αναπτύχθηκε μια γενιά πολιτών που μιλούσε ένα νέο γλωσσικό ιδίωμα «γκρίκλις», εμπλουτισμένο με τη διαφημιστική αργκό, έγραφε τη γλώσσα με «όμικρον» και ένα «σίγμα», αγνοούσε τι εστί  Όμηρος, Σοφοκλής ή Σεφέρης και αναγνώριζε ως ποίηση τους στίχους: «'Ήταν η ζωή μου κόλαση και την έκανες απόλαυση...».

«Τι χρειαζόμαστε την κλασική πολιτική οικονομία;», αναρωτήθηκε ο χρηματιστής, που είχε άχτι τον Ρικάρντο από τότε που σπούδαζε στο London School of Economics. Και εισηγήθηκε τη δραστική αναμόρφωση των οικονομικών σπουδών, με έμφαση στη μικροοικονομία, με δεσπόζουσα θέση για τους Φρίντμαν και Χάγιεκ και στροφή στις νεότερες τάσεις του managemeηt, της οικονομετρίας, της τραπεζικής και της λογιστικής. Με τον καιρό, έγιναν ασήμαντα βιογραφικά λήμματα στις εγκυκλοπαίδειες τα ονόματα Σμιθ, Μάλθους, Μαρξ, Γκαλμπρέιθ, χρήσιμα μόνο σε μανιώδεις, δυνατούς λύτες εξεζητημένων σταυρόλεξων.

«Μα τι χρειαζόμαστε Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, Ιστορία Τέχνης ή Μουσική Ακαδημία;», αναρωτήθηκε ο πρόεδρος αλυσίδας multiplex. Αλλά, πριν προκάμει να εισηγηθεί την κατάργησή τους, τον πρόλαβε η γυναίκα του, που αναρωτήθηκε με τη σειρά της τι θα βάλει στους τοίχους του τρίτου εξοχικού τους δίπλα στο χιονοδρομικό κέντρο, πώς θα πηγαίνει στο Μέγαρο Μουσικής και τι δώρα θα κάνει στους φίλους τις γιορτές. Κι έτσι ο πρόεδρος περιορίστηκε να εισηγηθεί τον δραστικό περιορισμό των εισακτέων στις σχολές αυτές («έτσι θ' ανέβουν και οι τιμές των πινάκων, αγάπη μου», τον είχε συμβουλεύσει η σύζυγος). Και με τα χρόνια οι άνθρωποι αναγνώριζαν τον Ντα Βίντσι σαν ήρωα αστυνομικού μυθιστορήματος, πίστευαν ότι ο Ικτίνος ήταν άσχετος σαν αρχιτέκτων -όλα στραβά ήταν στην Ακρόπολη- κι αναγνώριζαν ως κλασικό συνθέτη τον Φοίβο.

Πέρασαν μερικά χρόνια, η μεταρρύθμιση διήνυσε περίοδο ακμής κι όλοι ήσαν απόλυτα ικανοποιημένοι από την απόλυτη εναρμόνιση εκπαίδευσης και αγοράς. Για πολύ καιρό, η ανεργία έπεσε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, αφού τα πανεπιστήμια έδιναν τόσους και τέτοιους αποφοίτους όσους κι όποιους χρειαζόταν οι επιχειρήσεις. Μέχρι που έγινε η στραβή. Οι πολίτες - καταναλωτές κατελήφθησαν από μαζική υπαρξιακή κρίση και καμιά ευφάνταστη P.R. δεν μπορούσε να τους δώσει απαντήσεις για το νόημα της ζωής. Οι τουρίστες έπαψαν να βρίσκουν οποιοδήποτε ενδιαφέρον στη χώρα που έχει γίνει τόσο όμοια με τις δικές τους, χωρίς ιστορία, χωρίς μνήμη. Τα multiplex και τα The Mall έγιναν βαρετά αξιοθέατα και η τουριστική βιομηχανία βυθίστηκε στην κρίση. Οι συγγραφείς έγραφαν εκπληκτικά όμοια θρίλερ, τα ύφη και τα γλωσσικά τους ιδιώματα έμοιαζαν σαν ασκήσεις πρωτοετών «δημιουργικής γραφής» και ακόμα και οι φανατικότεροι αναγνώστες έπαψαν να τα αγοράζουν. Τα προϊόντα που έκαναν περήφανες τις εξωστρεφείς επιχειρήσεις της χώρας στράγγισαν και τα τελευταία ίχνη φαντασίας των σχεδιαστών τους και, παρά τις κατοχυρωμένες «πατέντες», φαίνονταν να αντιγράφουν το ένα το άλλο, ανίκανα να δημιουργήσουν νέες ανάγκες στους καταναλωτές. Προκλήθηκε τρομακτική κρίση υπερπαραγωγής για την οποία ουδεμία εξήγηση βρήκαν στον Φρίντμαν ή στις στρατιές αποφοίτων μάνατζμεντ και οικονομετρίας. Το χρηματιστήριο της τέχνης κατέρρευσε, αφού με δυσκολία πλέον ένα εξασκημένο μάτι διέκρινε ένα έργο τέχνης από συσκευές καθημερινής χρήσης, όπως η χύτρα ταχύτητας.

Η Συντονιστική Επιτροπή διαχείρισης των πανεπιστημίων, με την ίδια τόλμη που είχε αναλάβει τη μεταρρύθμισή τους, επέστρεψε τα κλειδιά τους στο κράτος, το οποίο εφάρμοσε σχέδιο ολικής επαναφοράς - δυστυχώς μαζί με όλες τις παλιές αναπηρίες. Αλλά, έστω κι έτσι, η κοινωνία απόλαυσε αυτή τη μικρή Αναγέννηση. Ο Πλάτων και η φιλοσοφία έγιναν πάλι της μόδας. Οι σπουδαστές ανακάλυψαν τη γοητεία του Ομήρου και του Αριστοφάνη. Οι ανθρωπιστικές σπουδές γνώρισαν νέα ακμή. Ο Σμιθ, ο Μαρξ, ο Φρόιντ, ο Μαρκούζε έγιναν δημοφιλή σχολικά αναγνώσματα. Η ορθογραφία εκτόπισε τα γκρίκλις και τη φωνητική γραφή. Οι μαθητές γοητευόταν από την ιστορία των λέξεων, το αέναο ταξίδι τους από τα ινδικά οροπέδια μέχρι τις ακτές της Γηραιάς Αλβιόνος. Οι έφηβοι έβγαζαν φλύκταινες ακούγοντας Κοκκίνου και δάκρυζαν στις πρώτες νότες της “Casta Diva”

Οι άνθρωποι απολάμβαναν ηδονικά το ξαναχτίσιμο της χαμένης κουλτούρας της σκέψης τους.

********
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 28, 2010, 07:05:54 μμ από ioanna89 »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 707
Σύνολο: 707

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.086 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.