*

Αποστολέας Θέμα: « Διευκρινίσεις για τα 800 δημοτικά σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό  (Αναγνώστηκε 9257 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος fermat

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 59
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Θα ήθελα να ρωτήσω αν σε αυτα τα 800 σχολεία του χρόνου θα διδάσκουν ωρομίσθιοι που ήταν φέτος ή αναπληρωτές ή αν υπάρχει περίπτωση να γίνει ΑΣΕΠ για να καλυφθούν οι θέσεις;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Sabi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
αν και δεν ανηκω στον κλαδο σας χαιρομαι παρα πολυ που επιτελους ανοιξαν οι θεσεις!! αυτο που με προβληματιζει ομως ειναι το εξης..που θα βρεθουν 800(αν οχι περισσοτεροι) πληροφορικοι με παιδαγωγικη επαρκεια για να διδαξουν?! γιατι αν δεν κανω λαθος η Διαμαντοπουλου τονισε πως κανενας δν θα μπορει πλεον ουτε καν να συμετασχει σε διαγωνισμο ασεπ χωρις αυτην...

Αποσυνδεδεμένος Sabi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
κ κατι ακομη...καποιος με βασικο πτυχιο ασχετο με τον κλαδο σας,αλλα με παιδαγωγικη επαρκεια και μεταπτυχιακο πανω στις ΤΠΕ εχει το δικαιωμα να διεκδικει μια απο αυτες τις θεσεις?

Αποσυνδεδεμένος thymiaras

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 458
    • Προφίλ
κ κατι ακομη...καποιος με βασικο πτυχιο ασχετο με τον κλαδο σας,αλλα με παιδαγωγικη επαρκεια και μεταπτυχιακο πανω στις ΤΠΕ εχει το δικαιωμα να διεκδικει μια απο αυτες τις θεσεις?

Tsampika τις θέσεις, σχεδόν στο σύνολο τους, θα τις καταλάβουν οι υπεράριθμοι των κλάδων ΠΕ19=ΠΕ20. Για ότι ψιλά περισσέψουν το λογικό είναι να πάρουν αναπληρωτές γιατί οι ώρες είναι πολλές και "υποτίθεται" ότι όπου γίνεται φέτος θα προτιμήσουν αναπληρωτές και όχι ωρομίσθιους.

Όσον αφορά την ερώτηση σου, η οποία, πιστεύω χωρίς να είχες την πρόθεση, είναι άκρως προσβλητική για τους ανθρώπους του κλάδου μας, είναι κατηγορηματικά ΟΧΙ. Δηλαδή αν εμείς κάνουμε ένα μεταπτυχιακό στην Ιατρική να πάμε να χειρουργήσουμε ανθρώπους ? Γι' αυτό υπάρχουν τα πτυχία, αλλιώς θα πηγαίναμε όλοι σε γενικές σχολές τύπου "Θετικών Επιστημών" και θα μπορούσαμε να διδάξουμε και να κάνουμε τα πάντα !

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος wildness

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 142
    • Προφίλ
Καλά τα λες φίλε "thymiaras" γιατί στο τέλος θα τρελαθούμε για όλες τις αδικίες που γίνονται στον κλάδο μας όπως όλοι αυτοί από άσχετες σχολές και κάποιες ώρες σεμιναρίων πήραν τις θέσεις μας στα σχολεία και ερχόμαστε πια να μιλάμε για υπεράριθμος Πληροφορικής, μιας νέας σχολής που κορέστηκε πριν καλά καλά το καταλάβουμε..
Είδατε στις ανακοινώσεις το θέμα e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε: Σχετικά με τη διδασκαλία μαθημάτων Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο; Δεν έχω καταλάβει καλά..Εκεί που λέγαμε ωραία άνοιξαν θέσεις τώρα θα μας τι πάρουν; Θα τρελαθώ..

Αποσυνδεδεμένος thymiaras

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 458
    • Προφίλ
Καλά τα λες φίλε "thymiaras" γιατί στο τέλος θα τρελαθούμε για όλες τις αδικίες που γίνονται στον κλάδο μας όπως όλοι αυτοί από άσχετες σχολές και κάποιες ώρες σεμιναρίων πήραν τις θέσεις μας στα σχολεία και ερχόμαστε πια να μιλάμε για υπεράριθμος Πληροφορικής, μιας νέας σχολής που κορέστηκε πριν καλά καλά το καταλάβουμε..
Είδατε στις ανακοινώσεις το θέμα e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε: Σχετικά με τη διδασκαλία μαθημάτων Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο; Δεν έχω καταλάβει καλά..Εκεί που λέγαμε ωραία άνοιξαν θέσεις τώρα θα μας τι πάρουν; Θα τρελαθώ..

Φίλε wildness και γω διάβασα τη συγκεκριμένη επιστολή (http://www.alfavita.gr/ank_b/ank14_6_10_1135.php και αν και συμφωνώ σε ορισμένα σημεία, δε μπορώ να καταλάβω γιατί όλοι έχουν βαλθεί να μας εξοντώσουν ως κλάδο. Τι κακό τους έχουμε κάνει στο παρελθόν για να αξίζουμε τέτοια συμπεριφορά? Αντί να τα έχουμε εμείς με τους υπόλοιπους κλάδους που μας πήραν τις θέσεις τα προηγούμενα χρόνια με το έτσι θέλω τώρα που πάει να φανεί λίγο φως στο τούνελ βάλθηκαν όλοι να μας κατηγορούν προφασιζόμενοι, άκουσον άκουσον, το καλό της Ελληνικής Παιδείας, αυτής που τόσα χρόνια έχουν καταστρέψει αυτοί οι ίδιοι με τις παράλογες πολλές φορές απαιτήσεις των συνδικαλιστικών τους οργάνων.

Πλέον ισχύει μόνο ένα πράγμα στην καινούρια, μετά την κρίση, πραγματικότητα, "ο θάνατος σου, η ζωή μου". Γι' αυτό πρέπει να αγωνιστούμε για το δικαίωμα μας στην εργασία με νύχια και με δόντια, γιατί στην ουσία αυτό είναι που μας αμφισβητούν ...

Αποσυνδεδεμένος lg

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 197
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Καλά τα λες φίλε "thymiaras" γιατί στο τέλος θα τρελαθούμε για όλες τις αδικίες που γίνονται στον κλάδο μας όπως όλοι αυτοί από άσχετες σχολές και κάποιες ώρες σεμιναρίων πήραν τις θέσεις μας στα σχολεία και ερχόμαστε πια να μιλάμε για υπεράριθμος Πληροφορικής, μιας νέας σχολής που κορέστηκε πριν καλά καλά το καταλάβουμε..
Είδατε στις ανακοινώσεις το θέμα e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε: Σχετικά με τη διδασκαλία μαθημάτων Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο; Δεν έχω καταλάβει καλά..Εκεί που λέγαμε ωραία άνοιξαν θέσεις τώρα θα μας τι πάρουν; Θα τρελαθώ..

Φίλε wildness και γω διάβασα τη συγκεκριμένη επιστολή (http://www.alfavita.gr/ank_b/ank14_6_10_1135.php και αν και συμφωνώ σε ορισμένα σημεία, δε μπορώ να καταλάβω γιατί όλοι έχουν βαλθεί να μας εξοντώσουν ως κλάδο. Τι κακό τους έχουμε κάνει στο παρελθόν για να αξίζουμε τέτοια συμπεριφορά? Αντί να τα έχουμε εμείς με τους υπόλοιπους κλάδους που μας πήραν τις θέσεις τα προηγούμενα χρόνια με το έτσι θέλω τώρα που πάει να φανεί λίγο φως στο τούνελ βάλθηκαν όλοι να μας κατηγορούν προφασιζόμενοι, άκουσον άκουσον, το καλό της Ελληνικής Παιδείας, αυτής που τόσα χρόνια έχουν καταστρέψει αυτοί οι ίδιοι με τις παράλογες πολλές φορές απαιτήσεις των συνδικαλιστικών τους οργάνων.

Πλέον ισχύει μόνο ένα πράγμα στην καινούρια, μετά την κρίση, πραγματικότητα, "ο θάνατος σου, η ζωή μου". Γι' αυτό πρέπει να αγωνιστούμε για το δικαίωμα μας στην εργασία με νύχια και με δόντια, γιατί στην ουσία αυτό είναι που μας αμφισβητούν ...

Συνάδελφοι, σκεφτείτε ότι ο κ. Τζιμόπουλος που υπoγράφει την επιστολή είναι υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ TOY N. Κυκλάδων!!!!
Ας πάρουν θέση οι καθηγητές Πληροφορικής του συγκεκριμένου νομού καθώς και η ΠΕΚΑΠ...

Αποσυνδεδεμένος Sabi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ


Tsampika τις θέσεις, σχεδόν στο σύνολο τους, θα τις καταλάβουν οι υπεράριθμοι των κλάδων ΠΕ19=ΠΕ20. Για ότι ψιλά περισσέψουν το λογικό είναι να πάρουν αναπληρωτές γιατί οι ώρες είναι πολλές και "υποτίθεται" ότι όπου γίνεται φέτος θα προτιμήσουν αναπληρωτές και όχι ωρομίσθιους.

Όσον αφορά την ερώτηση σου, η οποία, πιστεύω χωρίς να είχες την πρόθεση, είναι άκρως προσβλητική για τους ανθρώπους του κλάδου μας, είναι κατηγορηματικά ΟΧΙ. Δηλαδή αν εμείς κάνουμε ένα μεταπτυχιακό στην Ιατρική να πάμε να χειρουργήσουμε ανθρώπους ? Γι' αυτό υπάρχουν τα πτυχία, αλλιώς θα πηγαίναμε όλοι σε γενικές σχολές τύπου "Θετικών Επιστημών" και θα μπορούσαμε να διδάξουμε και να κάνουμε τα πάντα !
[/quote]
οπως τα λες φυσικα και δεν ειχα καμια κακη προθεση.απλα εχω παρατηρησει κατι τετοιο να συμβαινει δυστυχως αρκετες φορες.τωρα οσων αφορα τη διδακτικη επαρκεια κατι δν εχω καταλαβει μαλλον...ειναι δυνατον ολοι οι υπαραριθμοι των κλαδων πε19 κ πε20 να εχουν την επαρκεια?η' τλκ δν παιζει ρολο?

Αποσυνδεδεμένος thymiaras

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 458
    • Προφίλ
οπως τα λες φυσικα και δεν ειχα καμια κακη προθεση.απλα εχω παρατηρησει κατι τετοιο να συμβαινει δυστυχως αρκετες φορες.τωρα οσων αφορα τη διδακτικη επαρκεια κατι δν εχω καταλαβει μαλλον...ειναι δυνατον ολοι οι υπαραριθμοι των κλαδων πε19 κ πε20 να εχουν την επαρκεια?η' τλκ δν παιζει ρολο?

Το θέμα της διδακτικής ή/και παιδαγωγικής επάρκειας χωρά τεράστια συζήτηση, και από φιλολογικής και από πρακτικής απόψεως. Π.χ. όταν βγαίνεις από μια σχολή είσαι διδακτικά επαρκής? Όταν έχεις διοριστεί έγινες αυτόματα επαρκής ? Το παιδαγωγικό κομμάτι του ΑΣΕΠ τι εξυπηρετεί? Τα ΠΕΚ τι ρόλο παίζουν? Όταν διδάσκεις για κάποια χρόνια γίνεσαι επαρκής μέσω της εμπειρίας? Όταν σε αναγνωρίζει το Υπουργείο ως επαρκή είσαι όντως επαρκής ?

Θα μπορούσα να κάνω χιλιάδες τέτοιες ερωτήσεις αλλά ας δώσω και κάποιες απαντήσεις με βάση την προσωπική μου άποψη.

Πραγματική επάρκεια αποκτά κάποιος ΜΟΝΟ μέσω της προσωπικής εμπειρίας και ενασχόλησης με το αντικείμενο και δε μιλώ μόνο για διδακτική/παιδαγωγική. Δε πα να έχεις διαβάσει 800 θεωρίες προηγούμενων ή και τωρινών εποχών, αυτό που θα συναντήσει ο καθένας μας στην τάξη δεν έχει καμία σχέση, και φυσικά οι περισσότερες θεωρίες δεν είναι καν εφαρμόσιμες.

Όσοι βγαίνουν από τις σχολές τους (με εξαίρεση ίσως τους δασκάλους αν και αυτοί χρειάζονται την εμπειρία που ανέφερα παραπάνω) φυσικά και δεν έχουν τα απαραίτητα προσόντα για να διδάξουν. Προσοχή όμως, ΟΧΙ από άποψη γνώσεων αλλά από έλλειψη εμπειρίας, δηλαδή το να τον βάλεις να παρακολουθήσει έξτρα μαθήματα, επιμορφώσεις κτλ δεν έχει σχεδόν καμία αξία.

Τέλος το ότι τη μια χρόνια το Υπουργείο μπορεί να σε θεωρεί επαρκή ενώ την άλλη όχι είναι απλά γελοίο και δείχνει την έλλειψη σχεδιασμού και οράματος που διακατέχει όλες τις εκάστοτε κυβερνήσεις και όχι μόνο στον τομέα της Παιδείας.

Αποσυνδεδεμένος black21

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 343
    • Προφίλ
Πάντως δεν είναι τυχαίο ότι παρόμοιες σαν και αυτές του κ.Τζιμόπουλου απόψεις, εκφράζονται από αυτούς που λέμε "γιαλαντζί" πληροφορικούς (ο συγκεκριμένος είναι φυσικός). Η αλήθεια είναι ότι το τωρινό αίτημα των δασκάλων έχει πολλά κοινά σημεία με το τότε άιτημα των "γιαλαντζί" πληροφορικών. Όπως τώρα έτσι και τότε υποστηρίζεται ότι κάποιος αποκτά επάρκεια στην πληροφορική μέσα από ένα σεμινάριο είτε αυτό ονομάζεται πιστοποίηση επιπέδου Α - Β, είτε "των 600 ωρών". Όπως τώρα έτσι και τότε οι δύο πλευρές υποστηρίζουν ότι η Πληροφορική δεν είναι και καμιά επιστήμη που απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις για να τη διδάξει κανείς. Βέβαια το έγκλημα στη Δευτεροβάθμια ήταν πολύ μεγαλύτερο μιας και φρόντιζαν να διδάσκουν word παραβλέποντας το πρόγραμμα σπουδών που προέβλεπε βασικές αρχές προγραμματισμού (τόσο στο γυμνάσιο όσο και στο λύκειο). Ίδιες απόψεις εκφράζουν και άλλα προσώπατα που δηλώνουν "Καθηγητές Πληροφορικής" και κατέχουν σημαντικότατες θέσεις στα εκπαιδευτικά θέματα.

Επίσης, το χειρότερο είναι ότι οι περισσότεροι εξ' αυτών που διορίστηκαν δεν είχαν την ευθιξία να δώσουν κατατακτήριες για ένα ΑΕΙ ή ΤΕΙ πληροφορικής ώστε να μπορέσουν να σταθούν έτσι όπως πρέπει μέσα στην τάξη και όχι έτσι όπως φρόντιζαν να διαμορφώνουν το εκάστοτε πρόγραμμα σπουδών.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 15, 2010, 07:17:34 μμ από black21 »

Αποσυνδεδεμένος black21

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 343
    • Προφίλ
Το ακόλουθο άρθρο αποτελεί μια καλή απάντηση σε όσους υποστηρίζουν ότι η πληροφορική στο δημοτικό είναι δυνατόν να διδαχθεί από επιμορφωμένους και μόνο δασκάλους.

Διαβάστε το, μελετήστε το και χρησιμοποιήστε τα επιχειρήματα του


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 Μια πρόταση για το ρόλο της Πληροφορικής και του εκπαιδευτικού Πληροφορικής στη σύγχρονη Ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευση

 
«Πληροφορικός αλφαβητισμός» στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο

Ο «πληροφορικός αλφαβητισμός» ως επιδίωξη συγκεκριμένων ψηφιακών γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων που προσφέρουν λειτουργικότητα και προσαρμοστικότητα στον πολίτη μιας σύγχρονης και εξελισσόμενης ψηφιακής κοινωνίας, δεν μπορεί παρά να αποτελεί επιδίωξη του Ελληνικού σχολείου.

Σε χώρες όπως η Ελλάδα, στις οποίες δεν υπάρχει καθολική πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι, η επιδίωξη του «πληροφορικού αλφαβητισμού» στο σχολείο στοχεύει στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων. Είναι γεγονός όμως ότι ακόμα και αν όλοι οι μαθητές διέθεταν υπολογιστή με πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι αυτό δε θα σήμαινε ότι θα γνώριζαν να τον αξιοποιούν αποτελεσματικά, δημιουργικά και με ασφάλεια. Η ανάγκη διδασκαλίας δεξιοτήτων Πληροφορικής ακόμα και σε σχολεία κοινωνιών με σχεδόν πλήρη διείσδυση της Πληροφορικής κρίνεται από την εκπαιδευτική κοινότητα ως απαραίτητη (Flickinger, 2010). Η Ευρωπαϊκή Ένωση παραδέχεται ότι «Η σημερινή γενιά των μαθητών γνωρίζει περισσότερα σχετικά με τη χρήση του Διαδικτύου από ότι οι εκπαιδευτικοί, δε γνωρίζει όμως ποιες είναι οι κακοτοπιές και πώς να τις αποφεύγει» (Reding, 2008). Τα ερωτήματα είναι: Θα αφήσουμε τους μαθητές να τις μάθουν μόνοι τους; Ποιοι είναι οι εκπαιδευτικοί που γνωρίζουν σε βάθος αυτές τις τεχνολογίες και με την κατάλληλη διδακτική/παιδαγωγική προσέγγιση μπορούν να εφοδιάσουν τους μαθητές με τις γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις ώστε να τις αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο αποφεύγοντας τις κακοτοπιές;

 

«Πληροφορικός αλφαβητισμός» και οριζόντια αξιοποίησή του

Όπως η "γραφή και ανάγνωση" αποτελεί για εκατοντάδες χρόνια οριζόντιο αντικείμενο στην εκπαίδευση, έτσι και η Πληροφορική τεχνολογία παίζει ή πρέπει να παίζει τον «οριζόντιο» ρόλο της στο σχολείο του 21ου αιώνα αφού αποτελεί το σύγχρονο εργαλείο για «να θυμόμαστε, να επεξεργαζόμαστε πληροφορίες, να εκφραζόμαστε και να επικοινωνούμε» (Crook, 1994).

 

Όπως όμως τα παιδιά μαθαίνουν να γράφουν, να διαβάζουν, να αξιοποιούν δημιουργικά και αποτελεσματικά την τεχνολογία της "γραφής και ανάγνωσης" και σε ξεχωριστά μαθήματα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, π.χ. «Νεοελληνική Γλώσσα» (ΓΕΛ), είναι απαραίτητο να συμβαίνει το ίδιο και με τον «πληροφορικό αλφαβητισμό».

 

Όταν δώσεις σε έναν αναλφάβητο ή «μη επαρκή στη γλώσσα» μαθητή ένα  μολύβι και ένα χαρτί αυτός μπορεί να γράψει κάτι, δεν θα μπορέσει όμως να τα αξιοποιήσει αποδοτικά. Για παράδειγμα στο μάθημα των Μαθηματικών, ο «μη επαρκής στη γλώσσα» μαθητής δεν θα μπορεί να κατανοήσει το πρόβλημα (διαβάζοντας), να το λύσει (χρησιμοποιώντας το χαρτί ως βοήθημα μνήμης) και να διατυπώσει τη λύση του (γράφοντας ή μιλώντας). Με τον ίδιο τρόπο, δίνοντας σε έναν πληροφορικά/ψηφιακά αναλφάβητο μαθητή έναν υπολογιστή στα Μαθηματικά ίσως να μπορέσει να ανοίξει ένα υπολογιστικό φύλλο και να πληκτρολογήσει, δεν θα μπορέσει όμως το ίδιο λογισμικό να το αξιοποιήσει αποδοτικά ώστε να εξάγει και να ερμηνεύσει τα αποτελέσματα από μια έρευνα ή να μελετήσει το μοντέλο μιας συνάρτησης (Πανσεληνάς, Κανέλλος & Σπανουδάκης, 2010).

 

Η ανάπτυξη αλγοριθμικής σκέψης και η χρήση προγραμματιστικών εργαλείων είναι επίσης απαραίτητη προκειμένου να επιδιωχθεί η μάθηση οριζόντια μέσω (α) της δημιουργικής έκφρασης (European Commission, 2009), (β) της συνειδητής και οργανωμένης διαδικασίας κατασκευής συγκεκριμένων αντικειμένων (Papert, 1989; Constructionism, 2010) και (γ) της κατανόησης, ανάλυσης και λύσης ενός προβλήματος (Sutinen & Tarhio 2001; Dagdilelis, Satratzemi, & Evangelidis, 2004). Και με αυτόν τον τρόπο, τα σχολεία θα καταστούν «τόποι όπου οι σπουδαστές και οι εκπαιδευτικοί θα συμμετέχουν στη δημιουργική σκέψη και την πρακτική εκμάθηση (learning by doing)» (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2009).

 

Κρατικό Πιστοποιητικό Χρήσης Η/Υ

Η προοπτική θέσπισης Κρατικού Πιστοποιητικού Χρήσης Η/Υ με την αποφοίτηση από το Γυμνάσιο καθιστά αναγκαία την ουσιαστική επιδίωξη του «πληροφορικού αλφαβητισμού» σε αυτή τη βαθμίδα της εκπαίδευσης αλλά και στο Δημοτικό. Το γεγονός αυτό προϋποθέτει την αύξηση των ωρών διδασκαλίας και την αλλαγή του Προγράμματος Σπουδών στο Γυμνάσιο και την εισαγωγή αντίστοιχου υποχρεωτικού μαθήματος στο Δημοτικό, ώστε να υποστηρίζεται ταυτόχρονα και διακριτά:

 

(α) η χρήση των ΤΠΕ ως εργαλείων έκφρασης, επικοινωνίας, έρευνας και γνώσης στο σχολείο και στην καθημερινή ζωή των μαθητών (οριζόντια διάσταση) αλλά και

 

(β) ο «πληροφορικός αλφαβητισμός»

 

Η «οριζόντια διάσταση» πρέπει να υποστηριχθεί από επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και δασκάλους και αφορά τους μαθητές όλων των ηλικιών.

 

Ο «πληροφορικός αλφαβητισμός» πρέπει να υποστηριχθεί από επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής και είναι αναγκαίο να μελετηθεί από ποια  ηλικία ή σχολική τάξη είναι καταλληλότερο να ξεκινά.

 

Σε κάθε περίπτωση όμως, για να επιδιωχθούν οι παραπάνω δύο στόχοι ταυτόχρονα και διακριτά απαιτούνται οι απαραίτητες υποδομές (σχολικά εργαστήρια Η/Υ ή και φορητά σχολικά εργαστήρια Η/Υ), έτσι ώστε να μην παρεμποδίζεται η επιδίωξη του ενός ή του άλλου στόχου.

 

Στην περίπτωση που υπάρξει καθιέρωση πιστοποιητικού χρήσης Η/Υ και μάλιστα κατά την αποφοίτηση από το Γυμνάσιο χωρίς πρόβλεψη για ουσιαστική επιδίωξή του μέσα στο σχολείο είναι πολύ πιθανόν να οδηγήσει με μαζικό τρόπο τους μαθητές στα ιδιωτικά κέντρα. Ήδη αυτή τη στιγμή η εμπειρία δείχνει ότι κάποιοι μαθητές έχουν βάλει στο καθημερινό τους πρόγραμμα εκτός από τα φροντιστήρια Ξένων γλωσσών και φροντιστήρια Χρήσης Η/Υ.

 

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Πληροφορικής

Το ρόλο λοιπόν του εκπαιδευτικού που θα στηρίξει τον «πληροφορικό αλφαβητισμό» για μαθητές και εκπαιδευτικούς, αλλά και την οριζόντια διάχυση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική λειτουργία του σχολείου καλείται να διαδραματίσει ένας ουσιαστικά επιμορφωμένος εκπαιδευτικός Πληροφορικής.

Τον επίσης σημαντικό ρόλο του τεχνικού υπεύθυνου και του ανθρώπου που θα στηρίξει τη διοικητική λειτουργία των σχολείων μπορούν να αναλάβουν Πληροφορικοί ως τεχνικοί υπεύθυνοι, καθώς και πληροφορικά εγγραματισμένοι εργαζόμενοι ως γραμματείς, όχι όμως οι Πληροφορικοί που επιλέγουν να υπηρετήσουν τη σχέση δασκάλου-μαθητή. Άλλωστε στην εποχή της "γραφής και ανάγνωσης στο χαρτί", πολύ λογικά, οι Φιλόλογοι δεν στήριζαν και δεν στηρίζουν -αποκλειστικά αυτοί- τη διοικητική λειτουργία των σχολείων αλλά αυτή διαχέεται σε όλους τους εγγράματους εκπαιδευτικούς και στις καλύτερες -αλλά λιγοστές- περιπτώσεις σε εξειδικευμένο διοικητικό προσωπικό (γραμματείς).

 

Βιβλιογραφικές αναφορές

Constructionism Conference, (2010). Constructionist approaches to creative learning, thinking and education : Lessons for the 21st century. Paris 16-20 of August 2010. Accessed http://www.aup.edu/news/special_events/constructionism2010.htm

Crook, C. (1994). Computers and the collaborative experience of learning. Routledge.

Dagdilelis, V., Satratzemi, M., Evangelidis, G. (2004). Introducing Secondary Education Students to Algorithms and Programming. Education and Information Technologies 9:2, 159–173

European Commision, (2009). Goals of the European Year 2009: Creativity and Innovation. Retrieved by http://www.create2009.europa.eu/about_the_year/goals_of_the_year.html

Flickinger, B. (2010). Teaching with Netbooks in FETC Conference in Orlando, FL. January 15. Accessed http://www.youtube.com/watch?v=A-qFWrXSLz4

Papert, S. (1989). Constructionism: A New Opportunity for Elementary Science Education. National Science Foundation

Redding, V., Information Society Commisioner (2008). Position in Teachers told to protect children from online risks.http://www.euractiv.com/en/infosociety/teachers-told-protect-children-online-risks/article-171879

Sutinen, E. and Tarhio, J. (2001): Teaching to identify problems in a creative way. In Proc. of the Frontiers in Education Conference, IEEE Computer Society, TID-8-TID-13vol.1.

Ευρωπαϊκή Επιτροπή, (2009). Μανιφέστο των Ευρωπαίων Πρεσβευτών για τη Δημιουργικότητα και την Καινοτομία στην Ευρώπη. Ανάκτηση από: http://www.create2009.europa.eu/fileadmin/Content/Downloads/PDF/Manifesto/manifesto.el.pdf

Πανσεληνάς, Κανέλλος & Σπανουδάκης (2010). Πρόσκληση για την παρακολούθηση διαθεματικού σχεδίου εργασίας: Πληροφορική και Μαθηματικά. Ανάκτηση από http://plirancrete.sch.gr/files/EkdilwseisSeminaria/Prosklisi%20diathematiko.pdf

 
 
Γιώργος Πανσεληνάς
Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής
Email: Panselin at sch.gr

http://www.alfavita.gr/ank_b/ank15_6_10_183.php
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 21, 2010, 01:15:46 πμ από black21 »

Αποσυνδεδεμένος Don Quixote

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 339
    • Προφίλ
Κάθε μέρα και ένας σύλλογος δημοδιδασκάλων βγάζει και μια ανακοίνωση... http://www.alfavita.gr/ank_b/ank23_6_10_855.php

Παράθεση
Η ξεχωριστή διδασκαλία του μαθήματος των ηλεκτρονικών υπολογιστών δεν  βοηθά στην κατάκτηση από τους μαθητές των δυνατοτήτων του εργαλείου. Κανένα εργαλείο δεν είναι αυτοσκοπός. Αν το σχολείο δεν το εντάξει σε κάποιο χρήσιμο για τη δράση τους σκοπό, τότε αυτό θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους μαθητές ως παιχνιδομηχανή.

Προσωπικά με προσβάλει. Ίσως θα έπρεπε να το κυνηγήσουμε και δικαστικά το θέμα. Δεν είναι μια ανακοίνωση ανώνυμου ή μεμονωμένου δημοδιδασκάλου. Είναι ανακοίνωση συλλόγων - σχολειων πρωτοβάθμιας. Δεν μπορούν να υπονοούν ότι την ώρα του μαθήματος θα χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή σαν παιχνιδομηχανή. Τι υπονοούν δηλαδή. Ξεκάθαρα το λένε...

Μεγάλη η αγωνιά των δημοδιδασκάλων να μην περάσει το νέο πρόγραμμα σπουδών. Γιατί άραγε; Είναι εξαιτίας της μεγάλης αγάπης τους για τα παιδιά; Ή που ξαφνικά μειώνονται οι θέσεις τους; Που δεν θα διορίζονται στην εφηβεία τους; Που θα αναγκαστούν (άκουσον άκουσον) να δώσουν ΑΣΕΠ;

Αποσυνδεδεμένος anmais

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 182
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Να 'ταν μόνο οι σύλλογοι εκπαιδευτικών...Μέχρι και οι υπεύθυνοι των ΚΕΠΛΗΝΕΤ αντιδρούν. Αν όλοι αυτοί αντιδρούσαν με τον ίδιο ζήλο και το προηγούμενο δίμηνο κατά την διάρκεια των απεργιών στα μέτρα που μας εξόντωσαν τα αποτελέσματα θα ήταν καλύτερα
Σαν να 'ταν χτες...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159823
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 425
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 355
Σύνολο: 364

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.082 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.