*

Αποστολέας Θέμα: O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο  (Αναγνώστηκε 4196 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο
« στις: Ιούλιος 03, 2010, 12:30:15 μμ »

Ο ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο»
Η συνταγή του καλού εκπαιδευτικού θα αναζητηθεί από τη νέα σχολική χρονιά μέσα από τον θεσμό του μέντορα


ΜΑΡΝΥ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ | Σάββατο 3 Ιουλίου 2010
         Μια καλοκαιρινή ημέρα, πριν από τέσσερα χρόνια, ο 55χρονος Δημοσθένης Κ., καθηγητής Φυσικής σε δημόσιο λύκειο, συνειδητοποίησε ότι είχε φτάσει σε αδιέξοδο. Επειτα από πολυετή καριέρα στον χώρο της Εκπαίδευσης σταμάτησε να αισθάνεται ότι προσφέρει. Εψαχνε για κάτι καινούργιο. Την ίδια περίοδο κοινωνικές αναταραχές, εντάσεις, διεκδικήσεις είχαν τοποθετήσει τον μαθητή στο περιθώριο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το πρόβλημα ήταν γνωστό. Πώς να βελτιώσεις την ποιότητα της Εκπαίδευσης σε ένα σύστημα όπου οι δάσκαλοι και οι καθηγητές δεν αξιολογούνται με κανέναν τρόπο και η αριστεία αφήνεται στην καλή διάθεση του διδάσκοντος; « Τι κάνει έναν καλό δάσκαλο σήμερα;» α ναρωτιέται ο 55χρονος εκπαιδευτικός. «Ενα πτυχίο, μια εξωστρεφής προσωπικότητα και ο ενθουσιασμός; ». Η απάντηση δεν είναι αυτονόητη. Ομως, παρ΄ ότι το εκπαιδευτικό οικοδόμημα της χώρας δεν δείχνει γερό, ο καθηγητής Φυσικής ξέρει ότι η διάθεση υπάρχει. Οσα είδε τα προηγούμενα χρόνια στα σχολεία όπου εργάστηκε δείχνουν ότι η πλειονότητα των εκπαιδευτικών νοιάζεται για τους μαθητές. Πώς όμως αυτό μπορεί να «μετρηθεί»;

Ο 55χρονος εκπαιδευτικός προσπάθησε να βρει τον δρόμο του στα προγράμματα επιμόρφωσης που εξαγγέλθηκαν την τελευταία δεκαετία, τα οποία όμως σχεδόν ποτέ δεν λειτούργησαν σε οργανωμένο επίπεδο. Οπως διαπίστωσε, εκτός από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, διάθεση δεν είχε ούτε το κράτος. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές ήθελαν να επιμορφωθούν, αλλά τα κονδύλια που προβλέπονταν για τα προγράμματα αυτά χάνονταν κάπου... στον δρόμο. Επιπλέον κανένας υπουργός Παιδείας παρ΄ ότι ξεκινούσε τη θητεία του με την εξαγγελία της επιμόρφωσης δεν την εφάρμοζε πραγματικά, εκτός από το να αλλάζει επωνυμία, κτίρια και ηγεσία στον περίφημο οργανισμό επιμόρφωσης.

Τα προβλήματα όμως εξακολουθούσαν να υπάρχουν. Στη σχολική τάξη δεν ήταν μια ή δυο οι φορές όπου ένας μαθητής αρνιόταν να παρακολουθήσει το μάθημα και ο δάσκαλός του δεν είχε την υπομονή να αναζητήσει το πρόβλημα και να επικοινωνήσει μαζί του, αλλά προτιμούσε να φωνάξει, να απειλήσει ή και να τον πετάξει έξω από το μάθημα. Είχε δει πολλές φορές μαθητές να εισβάλλουν σε σχολικές τάξεις και να διακόπτουν το μάθημα παρουσιάζοντας αυθόρμητα χάπενινγκ, επειδή κανένας δεν μπορούσε να ελέγξει την ενεργητικότητά τους και να τη διοχετεύσει κατάλληλα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν ο γιος του καλύτερού του φίλου, ο οποίος μαράζωνε επί χρόνια μέσα σε μια σχολική τάξη ελληνικού γυμνασίου, για να διαπιστωθεί τελικά σε μια κατασκήνωση που είχε πάει σε σχολείο της Αμερικής για να εξασκήσει τα αγγλικά του ότι ήταν μαθηματική ευφυΐα. «Θυμάμαι ακόμη συναδέλφους μου να κοιτούν το ρολόι τους και να αναρωτιούνται πότε θα έρθει η ώρα για να φύγουν...» λέει ο ίδιος.

Εφέτος ένας νέος θεσμός εξαγγέλθηκε και μένει να διαπιστωθεί εάν θα αλλάξει την ελληνική νοοτροπία στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Από την ερχόμενη σχολική χρονιά κάθε νέος εκπαιδευτικός θα αποκτήσει έναν μέντορα, ο οποίος θα τον παρακολουθεί, θα τον καθοδηγεί, θα τον διορθώνει. Πρόκειται για εκπαιδευτικό της ίδιας ειδικότητας, που θα καθοδηγεί και θα συμβουλεύει τον δόκιμο νηπιαγωγό, δάσκαλο ή καθηγητή την πρώτη περίοδο των δύο ετών πριν μονιμοποιηθεί. Ο μέντορας θα εκφράζει και την κρίσιμη γνώμη στο τέλος της πρώτης διετίας για το αν ο εκπαιδευτικός θα τοποθετηθεί σε θέση διοίκησης ή σε σχολική τάξη.

Ο θεσμός εφαρμόζεται ήδη επί χρόνια με επιτυχία στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όπου οι παλαιότεροι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν την «καθοδήγηση» των νεοτέρων. Το πρόβλημα του εκπαιδευτικού συστήματος βέβαια, όπως λένε δάσκαλοι και καθηγητές, δεν είναι μόνο οι νέοι διδάσκοντες, που έχουν συνήθως όρεξη και ενθουσιασμό, αλλά συχνά οι παλαιότεροι, μόνιμοι συνάδελφοί τους, που φτάνουν να παραμελούν τα καθήκοντά τους.

Πάντως οι θεσμοί της επιμόρφωσης και της αξιολόγησης αποτελούν προτεραιότητα για το υπουργείο Παιδείας και η ηγεσία του φιλοδοξεί αυτή τη φορά να τους κάνει αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κάτι τέτοιο άλλωστε θα δώσει νέους στόχους σε εκπαιδευτικούς όπως ο 55χρονος Δημοσθένης, που δηλώνει ότι θα επιδιώξει την εκλογή του σε θέση μέντορα.

Ο θεσμός του μέντορα βέβαια δεν αντιμετωπίζεται με «καλό μάτι» από πολλούς εκπαιδευτικούς, οι οποίοι βλέπουν πίσω από την εφαρμογή του μια μέθοδο «τιμωρητικής» αξιολόγησης, στα πρότυπα του παλιού επιθεωρητή. Η Ομοσπονδία των Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) ήδη εκφράστηκε ενάντια στον θεσμό, ενώ πολλοί δάσκαλοι και καθηγητές θα προσπαθήσουν την επόμενη σχολική να βάλουν τον νέο νόμο στο «πάγο» αρνούμενοι να συνεργαστούν με τους μέντορες. « Πρόκειται για απαράδεκτο θεσμό » λέει η καθηγήτρια σε σχολεία της περιοχής Ευρυτανίας κυρία Φωτεινή Πανοπούλου. « Δεν πρόκειται για μέντορα,αλλά για μια μορφή αξιολόγησης και έναν τρόπο να κριθούν οι νεοδιόριστοι συνάδελφοί μας. Εμείς έτσι κι αλλιώς πάντα καθοδηγούσαμε τους νεοδιόριστους.Εγώ δεν θα δεχόμουν ποτέ να παίξω αυτό τον ρόλο » καταλήγει.


ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΜΕΝΤΟΡΑ
Μόνιμος εκπαιδευτικός με διδακτική εμπειρία, τυπικά προσόντα (παιδαγωγική κατάρτιση, επιστημονική παρουσία, επάρκεια στη χρήση και διδακτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, συμμετοχή σε καινοτόμα προγράμματα).

Τουλάχιστον πέντε έτη πραγματικής διδακτικής εμπειρίας.

Ασκηση διδακτικών καθηκόντων κατά τα δύο προηγούμενα σχολικά έτη από την υποβολή της αίτησής του.

Γνώση της σχολικής κουλτούρας και των ιδιαίτερων συνθηκών άσκησης του εκπαιδευτικού έργου στην περιοχή εργασίας του νεοδιοριζόμενου.

 Ικανότητα επικοινωνίας, ευχέρεια λόγου, ικανότητα συνεργασίας, διαπραγμάτευσης, διαχείρισης του άγχους, υπομονή, υπευθυνότητα.

 Οι μέντορες απαλλάσσονται από το 15% έως 30% του διδακτικού και του εργασιακού τους ωραρίου, ανάλογα με τον αριθμό των νέων εκπαιδευτικών.


Η ΔΙΕΤΙΑ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΝΤΟΡΑ


Πρώτο έτος
\334 15 έως και 25 διδασκαλίες και 10 ωριαίες συναντήσεις μεταξύ μέντορα και νεοδιόριστου εκπαιδευτικού.

\334 Εμφαση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων διδασκαλίας του νέου εκπαιδευτικού, στις πρακτικές διαχείρισης της τάξης και στην πρακτική γνώση του αντικειμένου του.

\334 Πέντε έως δέκα διδασκαλίες στην τάξη από τον μέντορα και τον νέο εκπαιδευτικό ως παρατηρητή.

\334 Πέντε έως δέκα διδασκαλίες από τον νέο εκπαιδευτικό με παρατηρητή τον μέντορα.

\334 Πέντε έως δέκα διδασκαλίες θα γίνονται από κοινού.


Δεύτερο έτος
\334 Εφόσον το επιθυμεί ο νέος εκπαιδευτικός, θα παρέχεται η δυνατότητα μέχρι τριών ακόμη διδασκαλιών από τον μέντορα και μέχρι τριών από τον καθοδηγούμενο.

\334 Η σχέση πλέον θα «χαλαρώνει». Διδασκαλίες στο δεύτερο έτος θα θεωρούνται και οι από κοινού εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία και βιβλιοθήκες, κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κ.ά.

\334 Δέκα συναντήσεις μεταξύ μέντορα και νέου εκπαιδευτικού για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου εκ μέρους του νέου εκπαιδευτικού, την αξιολόγηση του μαθητή κ.λπ.

(* Στο τέλος του πρώτου έτους ο μέντορας και ο νέος εκπαιδευτικός υποβάλλουν από κοινού υπόμνημα στον σχολικό σύμβουλο με τις δραστηριότητες που πραγματοποίησαν.)



το βημα

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:11:46 »

Αποσυνδεδεμένος jefferson

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 101
    • Προφίλ
Απ: O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο
« Απάντηση #1 στις: Ιούλιος 03, 2010, 12:37:44 μμ »
Κατάφερα να διαβάσω το άρθρο χωρίς να ξεράσω...

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο
« Απάντηση #2 στις: Ιούλιος 03, 2010, 12:44:42 μμ »
Κατάφερα να διαβάσω το άρθρο χωρίς να ξεράσω...

 ;D

Αποσυνδεδεμένος dimstella

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1151
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο
« Απάντηση #3 στις: Ιούλιος 03, 2010, 12:53:17 μμ »
τώρα, το πώς ο βαριεστημένος κυρ-Δημοσθένης θα κάνει το "μεντοριλίκι" είναι άλλη υπόθεση. Βέβαια, η μείωση του διδακτικού ωραρίου του βαριεστημένου κυρ-Δημοσθένη θα αποτελέσει βάλσαμο για τον ίδιο (αλλά και για τους μαθητές του).

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:11:46 »

Αποσυνδεδεμένος dimstella

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1151
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο
« Απάντηση #4 στις: Ιούλιος 03, 2010, 12:56:53 μμ »
και μια απορία,
οι δημοσιογράφοι πληρώνονται για αυτά που γράφουν, αν ναι, χρειάζομαι μια αλλαγή επαγγελματικής κατεύθυνσης, ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ!

Αποσυνδεδεμένος Giannis1

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2220
    • Προφίλ
Απ: O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο
« Απάντηση #5 στις: Ιούλιος 03, 2010, 01:17:29 μμ »
Παράθεση
Η συνταγή του καλού εκπαιδευτικού θα αναζητηθεί από τη νέα σχολική χρονιά μέσα από τον θεσμό του μέντορα  

Από τη νέα σχολική χρονιά μάλλον θα αναζητηθούν εκπαιδεύτικοί, έτσι που τα έκαναν από το Υπουργείο με τις αιτήσεις.

Όσο για το οτι ο κυρ-Δημοσθένης θα επιδιώξει να γινει μέντορας, μάλλον ζήλεψε τα "προνόμια" των πανεπιστημιακών καθηγητών που έχουν τους υποψήφιους διδάκτορες. Τζάμπα σκλαβάκια για αγγαρείες, "προσωπικές σχέσεις" κλπ...
"Κουβάλα το προτζέκτορα για να σε κάνω λέκτορα", που έλεγε κι ένα σύνθημα...
Να δούμε πόσο καιρό ακόμα θα αντέξουμε την εκμετάλλευση και την αδικία πριν τους πάρει και τους σηκώσει.
Οι υπουργοί, τσεκάρουν κι αυτοί κουτάκι "δέχομαι τοποθέτηση και στα υπόλοιπα υπουργεία"?

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο
« Απάντηση #6 στις: Ιούλιος 03, 2010, 01:49:45 μμ »
Το πρόβλημα του εκπαιδευτικού συστήματος βέβαια, όπως λένε δάσκαλοι και καθηγητές, δεν είναι μόνο οι νέοι διδάσκοντες, που έχουν συνήθως όρεξη και ενθουσιασμό, αλλά συχνά οι παλαιότεροι, μόνιμοι συνάδελφοί τους, που φτάνουν να παραμελούν τα καθήκοντά τους.

Συμφωνώ!! Μέντορας πρέπει να μπει στους μεγαλύτερους μπας και αφυπνιστούν και αποκτήσουν ξανά όρεξη και κίνητρα.

Επίσης οι περισσότεροι νεοδιόριστοι έχουν διδάξει για καμιά 10ετία πιο πριν σε φροντηστήρια! Δεν νομίζω να υπάρχει κανένας που να μην δίδαξε ποτέ του και να διορίστηκε από ΑΣΕΠ. Άρα τι έχει να προσφέρει ο μέντορας όσον αφορά τουλάχιστον το στυλ διδασκαλίας και παρατηρήσεις σε γνωστικό αντικείμενο.
Εχω γνωστό μαθηματικό που είχε δικό του  φροντιστήριο για 20 χρόνια και με μεγάλη φήμη. Αποφάσισε στα 45 του να δώσει ΑΣΕΠ και να διοριστεί. Τώρα τι να του πει ο μέντορας αυτουνού;

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο
« Απάντηση #7 στις: Ιούλιος 03, 2010, 01:59:52 μμ »
.
Εχω γνωστό μαθηματικό που είχε δικό του  φροντιστήριο για 20 χρόνια και με μεγάλη φήμη. Αποφάσισε στα 45 του να δώσει ΑΣΕΠ και να διοριστεί.

killbill ασχετο....ριξε μια μουντζα στο γνωστο σου οταν τον δεις εκ μερους μου για την μ....κια που εκανε... ;)

Αποσυνδεδεμένος Lucinda

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 904
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο
« Απάντηση #8 στις: Ιούλιος 03, 2010, 02:09:01 μμ »
Τα χαρακτηριστικά του Μέντορα νομίζω ότι θέλουν επεξήγηση. Έχουμε και λέμε λοιπόν:

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΜΕΝΤΟΡΑ
Μόνιμος εκπαιδευτικός με διδακτική εμπειρία, τυπικά προσόντα (παιδαγωγική κατάρτιση, επιστημονική παρουσία, επάρκεια στη χρήση και διδακτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, συμμετοχή σε καινοτόμα προγράμματα). = ο έχων πάσης φύσεως βύσμα, πολιτικό, εκκλησιαστικό κλπ

Τουλάχιστον πέντε έτη πραγματικής διδακτικής εμπειρίας. =τουλάχιστον 5 έτη πραγματικής νοοτροπίας δημοσίου υπαλλήλου (βλ. ξύσιμο με γκασμά, που συνοδεύεται από πλήρη άγνοια των εκπαιδευτικών και λοιπών εξελίξεων, άσκηση στη γκρίνια, επικριτικό ή/και αδιάφορο ύφος κλπ)

Ασκηση διδακτικών καθηκόντων κατά τα δύο προηγούμενα σχολικά έτη από την υποβολή της αίτησής του. = όπως παραπάνω

Γνώση της σχολικής κουλτούρας και των ιδιαίτερων συνθηκών άσκησης του εκπαιδευτικού έργου στην περιοχή εργασίας του νεοδιοριζόμενου. = ποιος είναι κουμπάρος ποιου, γνώση συγγενειών, γνώση μαθητών-γόνων σημαντικών προσωπικοτήτων της περιοχής κλπ

 Ικανότητα επικοινωνίας, ευχέρεια λόγου, ικανότητα συνεργασίας, διαπραγμάτευσης, διαχείρισης του άγχους, υπομονή, υπευθυνότητα. =δήθεν, τάχα μου, τάχα μου, για τα μάτια του κόσμου, ισχύει το πάσης φύσεως βύσμα

 Οι μέντορες απαλλάσσονται από το 15% έως 30% του διδακτικού και του εργασιακού τους ωραρίου, ανάλογα με τον αριθμό των νέων εκπαιδευτικών. = ε πώς τέτοια ευθύνη θα έχουν, να τους φορτώνουμε και με μαθήματα;

Κι αν κανένας άξιος πραγματικά συνάδελφος με όλα τα παραπάνω θελήσει να προσφέρει για ειλικρινείς λόγους, υπάρχει και το σύστημα βρε αδερφέ, ξέρετε, αυτό που δε σ' αφήνει να κάνεις τίποτα καλό.

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο
« Απάντηση #9 στις: Ιούλιος 03, 2010, 02:19:45 μμ »
.
Εχω γνωστό μαθηματικό που είχε δικό του  φροντιστήριο για 20 χρόνια και με μεγάλη φήμη. Αποφάσισε στα 45 του να δώσει ΑΣΕΠ και να διοριστεί.

killbill ασχετο....ριξε μια μουντζα στο γνωστο σου οταν τον δεις εκ μερους μου για την μ....κια που εκανε... ;)
Και εγώ μετά από 7 χρόνια θητείας στα φροντιστήρια (και ως εργαζόμενη και ως ιδιοκτήτρια) αποφάσισα πέρυσι να δώσω ΑΣΕΠ και εκ θαύματος πέρασα (με μηδενική προϋπηρεσία). Γι αυτό σου λέω τα εξής:
-μη νομίζεις ότι οι φροντιστείς βγάζουν χρήματα. Μπορεί τα μεγάλα φροντιστήρια, αλλά τα συνοικιακά περνάνε μεγάλη κρίση
-δε φαντάζεσαι τη ευθύνη έχει αυτός που διευθύνει ένα φροντιστήριο. Οικογένεια δεν ξέρεις τι πάει να πει
-καλός φροντιστής δε σημαίνει και καλός δάσκαλος. Ας πούμε, πολλοί καλοί φροντιστές δεν μπορούν ν' αντεπεξέλθουν σε γυμνάσιο ή στην πρώτη λυκείου
-ένα χρόνο στο δημόσιο σχολείο κατάλαβα ότι το κέφι δεν είναι συνώνυμο της ηλικίας. Ας πούμε, για να σε κάνω να καταλάβεις, μου είχε τύχει το εξής περιστατικό: Γύρισα σε τάξη να πάρω τα πράγματά μου που τα είχα ξεχάσει (γιατί ήταν η τελευταία ώρα) και βρήκα τους μαθητές στο παράθυρο και τον καθηγητή να κάνει χαβαλέ. Σας προλαβαίνω και σας λέω ότι το τμήμα ήταν μια χαρά και όλοι κάναμε άνετα μάθημα. Ο εν λόγω καθηγητής ήταν μόλις 26 χρονών και πρωτοδιόριστος !!!

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο
« Απάντηση #10 στις: Ιούλιος 03, 2010, 02:22:22 μμ »
αλλο 7 χρονια και αλλο 20...δεν νομιζω οτι ειναι το ιδιο...

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο
« Απάντηση #11 στις: Ιούλιος 03, 2010, 02:31:36 μμ »
αλλο 7 χρονια και αλλο 20...δεν νομιζω οτι ειναι το ιδιο...
Aπλώς σου λέω ότι ο άνθρωπος φαντάζομαι ότι ένιωσε όπως εγώ
-βγάζεις τα ίδια χρήματα με το δημόσιο με πολύ περισσότερο άγχος
-διδάσκεις μέσα σε συγκεκριμένα πλαίσια που δεν τα καθορίζεις ο ίδιος
-δεν είσαι κοντά στην οικογένειά σου, αφού εργάζεσαι το απόγευμα

Φαντάζομαι ότι το σχεδιάζει καιρό, αλλά λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων (όπως και εγώ) δεν το έκανε νωρίτερα. Κάποια στιγμή βρήκε την τόλμη και το έκανε και δε φαντάζομαι να το μετάνιωσε. Δεν είδα κανέναν πρώην φροντιστή να παραιτείται από το σχολείο για να ξανανοίξει το φροντιστήριο του.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο
« Απάντηση #12 στις: Ιούλιος 03, 2010, 02:37:22 μμ »
Σου λέω, τέλος, ότι παρόλο που υπέστη μεγάλη ταλαιπωρία, αφού πήγα στην άλλη άκρη της Ελλάδας μ' ένα πεντάχρονο παιδί, δε θα γυρνούσα πίσω στο φροντιστήριο. Δεν είναι θέμα χρημάτων, ακόμα και εκατομμύρια να έβγαζα δε θα γυρνούσα. Η ποιότητα ζωής δε συγκρίνεται. Δεύτερον, όπου και αν βρεθείς μπορείς να κάνεις καλά τη δουλειά σου. Τρίτον, η ελευθερία που έχεις στο δημόσιο σχολείο να δημιουργήσεις με τα παιδιά δεν ανταλλάσσεται με τίποτα. Για πρώτη φορά ένιωσα ελεύθερη να κάνω αυτό που πίστευα σωστό στο μάθημά μου και όχι να λύνω ασκήσεις και να μαθαίνω τρικ στα παιδιά για το πώς θ' αντεπεξέλθουν στις πανελλαδικές. Στο φροντιστήριο ένιωθα πάντοτε ότι διεκπεραιώνω μια διαδικασία.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: O ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο
« Απάντηση #13 στις: Ιούλιος 03, 2010, 02:56:34 μμ »
ενταξει δεν μπορεις να εισαι μεσα στο μυαλο του οποιουδηποτε και στο τι προτεραιοτητες βαζει στη ζωη του.ισως να εχεις εσυ δικαιο..απο την δικη μου οπτικη γωνια ειναι μια πραξη που δεν θα εκανα ποτε..

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32327
  • Τελευταία: pante96
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161772
  • Σύνολο θεμάτων: 19234
  • Σε σύνδεση σήμερα: 463
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 377
Σύνολο: 387

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.084 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.