0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Ακόμα, όσον αφορά στο θέμα της λογοκρισίας στις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ, έχω να πω ότι πολύ χαίρομαι που οι άνθρωποι απέκτησαν ελευθερία έκφρασης, πλέον, σε αυτές τις χώρες. Φαντάζομαι μέσα σε αυτό το πλαίσιο έχει απαγορευτεί στις ανατολικές χώρες η συμμετοχή των κομμουνιστικών κομμάτων στην εκλογική διαδικασία. Επίσης, κάτι άλλο που πρέπει να μας απαντήσουν οι ιστορικοί της Δύσης είναι πώς με τόση λογοκρισία στη Δύση δεν έχουμε γκρεμίσει ακόμα τον καπιταλισμό, αφού αυτό θεωρούν τη βασική αιτία της πτώσης του υπαρκτού σοσιαλισμού και πώς η πτώση έγινε χωρίς να χυθεί αίμα, ενώ στο πέρασμα από τον καπιταλισμό στο σοσιαλίσμό χύθηκαν ποτάμια αίματος. Πριν από λίγα σχετικά χρόνια η άποψή μας για το σοσιαλισμό και την πτώση του ήταν όμοια με τη δική σας. Αυτά διάβαζα, αυτά άκουγα, αυτά πίστευα. Η συνομιλία μου όμως με μετανάστες από αυτές τις χώρες με προβλημάτισε και με έκανε να πιστεύω ότι τα πράγματα μπορεί και να μην είναι έτσι ακριβώς. Άλλωστε, ο ιστορικός στις πρωτογενείς πηγές πρέπει να βασίζεται. Πιστεύω ότι στην οικοδόμηση του σοσιαλισμού έγιναν πολλά λάθη. Επίσης, δεν πρέπει να σας διαφεύγει ότι κάθε χώρα δεν ακολούθησε το ίδιο μοντέλο για την ανοικοδόμηση του σοσιαλισμού. Τίποτα, όμως, δεν μπορεί να με κάνει να πιστεύω (αν και πολύ θα το ήθελα) ότι το σύστημα της ελεύθερης αγοράς είναι προτιμότερο.
Aν και πάλι θα βγω εκτός θέματος, αλλά θα κάνω δύο παρατηρήσεις.Ως προς την εργασία, θα φέρω ένα παράδειγμα: στο σχολείο εργάζονται οι καθηγητές, ο διευθυντής, η καθαρίστρια, η διαχειρίστρια του κυλικείου. Ποιος απ' όλους μας πρέπει να αμοίβεται περισσότερο, άραγε; Χωρίς το διευθυντή δε θα μπορούσαμε να συντονιστούμε και να εργαστούμε, χωρίς τον καθηγητή δεν μπορεί να γίνει μάθημα, αλλά και ο καθηγητής δεν μπορεί να κάνει μάθημα σε ένα περιβάλλον βρώμικο και σε μαθητές πεινασμένους. Ναι, αλλά εγώ μπορεί να έχω παραπάνω σπουδές από την καθαρίστρια. Προφανώς, σπούδασα γιατί ήθελα να κάνω τη συγκεκριμένη εργασία. Γιατί, ντε και καλά, η γνώση πρέπει να είναι αντικείμενο αγοραπωλησίας. Από την άλλη, πρέπει να σκεφτούμε ότι κάποιοι καθηγητές μπορεί να είναι καλύτεροι από άλλους. Πάλι και αυτό, όμως, ειναι υποκειμενικό. Τι σημαίνει καλύτεροι από τους άλλους; Υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια; Έστω, όμως, και να υπήρχαν. Είναι σωστό κάποιος να απολαμβάνει περισσότερα αγαθά, επειδή έτυχε να είναι προικισμένος με την ικανότητα της μεταδοτικότητας; Μόνο την τεμπελιά πρέπει να δούμε ως θέμα και να επιβάλλουμε περιοσμό στις απολαυές κάποιου. Άλλωστε, δεν εργαζόμαστε μόνο για την υλική αμοιβή. Η εργασία πρέπει να μας προσφέρει και άλλες ανταμοιβές. Για παράδειγμα, την εκτίμηση του μαθητή προς το πρόσωπό μας. Τέλος, αν υπήρχε ένα σύστημα που μας εξασφαλίζει τα βασικά αγαθά, γιατί πρέπει να θέλουμε περισσότερα; Ο καταναλωτισμός, που είναι χαρακτηριστικό της φιλελεύθερης οικονομίας, μας έχει κάνει ευτυχέστερους; Επίσης, εγώ δεν πιστεύω ότι ο άνθρωπος από τη φύση του είναι πλεονέκτης. Απλώς, έχει μάθει να λειτουργεί σε αυτό το πλαίσιο. Ακόμα, όσον αφορά στο θέμα της λογοκρισίας στις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ, έχω να πω ότι πολύ χαίρομαι που οι άνθρωποι απέκτησαν ελευθερία έκφρασης, πλέον, σε αυτές τις χώρες. Φαντάζομαι μέσα σε αυτό το πλαίσιο έχει απαγορευτεί στις ανατολικές χώρες η συμμετοχή των κομμουνιστικών κομμάτων στην εκλογική διαδικασία. Επίσης, κάτι άλλο που πρέπει να μας απαντήσουν οι ιστορικοί της Δύσης είναι πώς με τόση λογοκρισία στη Δύση δεν έχουμε γκρεμίσει ακόμα τον καπιταλισμό, αφού αυτό θεωρούν τη βασική αιτία της πτώσης του υπαρκτού σοσιαλισμού και πώς η πτώση έγινε χωρίς να χυθεί αίμα, ενώ στο πέρασμα από τον καπιταλισμό στο σοσιαλίσμό χύθηκαν ποτάμια αίματος. Πριν από λίγα σχετικά χρόνια η άποψή μας για το σοσιαλισμό και την πτώση του ήταν όμοια με τη δική σας. Αυτά διάβαζα, αυτά άκουγα, αυτά πίστευα. Η συνομιλία μου όμως με μετανάστες από αυτές τις χώρες με προβλημάτισε και με έκανε να πιστεύω ότι τα πράγματα μπορεί και να μην είναι έτσι ακριβώς. Άλλωστε, ο ιστορικός στις πρωτογενείς πηγές πρέπει να βασίζεται. Πιστεύω ότι στην οικοδόμηση του σοσιαλισμού έγιναν πολλά λάθη. Επίσης, δεν πρέπει να σας διαφεύγει ότι κάθε χώρα δεν ακολούθησε το ίδιο μοντέλο για την ανοικοδόμηση του σοσιαλισμού. Τίποτα, όμως, δεν μπορεί να με κάνει να πιστεύω (αν και πολύ θα το ήθελα) ότι το σύστημα της ελεύθερης αγοράς είναι προτιμότερο.
Για να επανελθω στο θεμα, ναι θεωρώ απίθανο να γινουν διορισμοι εκπαιδευτικων.Το δηλωνε η ΑΔιαμ από νωρίς ότι οι εκπαιδευτικοί ειναι πάρα πολλοί, ήρθε και η συγκυρία τώρα , οπότε απέκτησε το άλλοθι που ζητούσε ( η αποφυγη της χρεωκοπίας), ώστε να μην προβεί σε κανενός είδους διορισμό.Η διασπασμένη κοινοτητα των εκπαιδευτικων ανικανη να χαραξει οχι μονο στρατηγικη αντιδρασης αλλα ουτε καν να αρθρωσει στοιχειωδη επιχειρηματολογια, καθοσον τελει σε μια βαβελ φυγοκεντρων αποψεων και αποκλινοντων συμφεροντων, είναι ένας ακομη συμμαχος της, που σε ενα διαλυμενο "στρατοπεδο", ευκολα πλεον θα επιβαλει - και επιβαλει - όσα και ότι της επιτρεπει ο ανθρωπος η το κτηνος που εχει μεσα της.Θα έπρεπε να βρεθει ο κοινος τοπος εκεινος, ολων των αποψεων των εκπαιδευτικων ,ωστε να υπαρξει αγωνας και προσπαθεια κοινη, με κοινο και προσδιορισμενο στοχο. Να αγωνιζομασταν για κατι κοινο. Εχω γραψει καπου παλι οτι οι καθηγητες αυτοεγκλωβιστηκαν σε μικροτητες, σε ιδιοτελειες και αντιφασεις. Δεν φροντισαν εγκαιρα να εχουν την κοινη γνωμη με το μερος τους. Και αυτο γιατι δεν επεισαν τον πολιτη, τον γονεα, οτι ενδιαφερονατι πραγματικα για την Παιδεια. Και πως να τον επειθαν αλλωστε οταν διορισμενοι οντες, υποχρεωναν τον γονεα να τους πληρωνει και για μαυρα ιδιαιτερα? Νομιζετε οτι ο πολιτης ειναι ευχαριστημενος να πληρωνει ιδιαιτερα μαυρα ειτε φροντιστηρια τη στιγμη που απο τη φορολογια του πληρωνει ηδη σχολεια και εκπαιδευτικους? Γιατι κατεφυγε στΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ο κοσμος? Γιατι οι καθηγητες πηγαιναν στο σχολειο για να περασει η ωρα απλα και δυστυχως. Αυτα ηταν στρατηγικα λαθη των εκπαιδευτικων στα οποια δεν εδωσαν σημασια και δεν φροντισαν να απαιτησουν και να πεισουν για πραγματικη Παιδεια τον καιρο που επρεπε, οταν οι καιροι ηταν καταλληλοι. Η ΟΛΜΕ κοιμοταν και οποτε ξυπνουσε πεταγε δυο ξυλινες κοτσανες και αυτο ηταν. Η δε αρτι προσληφθεισα νεαρη καθηγητρια , σταδιακα αρχισε να στρογγυλευει τις γωνιες του αιχμηρου της καποτε λογου -μονιμη γαρ- και να παθαινει επιλεκτικη βαρυκοια σε οτι καποτε με αγωνα προσπαθουσε.Επρεπε να μεινει στην ακρη οτι νομιζαμε οτι βολευει καλυτερα τον καθενα και οτι λειτουργει διασπαστικα. Επρεπε να εντοπισθει το κεντρο βαρους της ολης προσπαθειας και να υπαρξει επιμονη σε αυτο. Στη συνεχεια θα πηγαιναμε στις λεπτομερειες. Επρεπε να χαραχθει στρατηγικη και οχι να γινεται διαγωνισμος ποιος ειναι πιο αξιος, ποιος εχει τη μεγαλυτερη προυπηρεσια και ποιος τις πιο πολλες επιτυχιες ΑΣΕΠ. Λυπαμαι που το λεω αλλα αν θεωρησουμε ότι η δαμαντουλου ειχε οργανωμενο σχεδιο σε βαρος των εκπαιδευτικων, θα επρεπε και απο την μερια των εκπαιδευτικων οργανωμενα να υπαρξει αντιδραση , στοχευοντας στην ανατροπη του κεντρου βαρους της δικης της προσπαθειας. Αλλα οπως ειπε και καποιος συναδελφος στο φορουμ, η διαμαντουλου ειχε φροντισει να "ισοπεδωσει" την εικονα των εκπαιδευτικων, καταφερε να στρεψει την κοινη γνωμη εναντιον τους, αλλα ταυτοχρονα καλλιεργησε και ελπιδες στην κοινωνια με το ωραιο ψεμα "πρωτα ο μαθητης".Οι πολιτικοι εχουν την μοναδικη ικανοτητα να εκμεταλλευονται τα παντα και να αποκομιζουν οφελη. Καθε φορα προβαλλουν ανελεητα διληματα, κατι το εξαιρετικα επειγον, για το οποιο παντα η επιλογη ειναι θυσιες η καταστροφη. Καταφερνουν να πεισουν τον κοσμο οτι αν δεν κανουμε τις θυσιες που μας λενε, θα ερθουν μαυρες μερες. Νομιζουν οτι αυτοι δεν ευθυνονται για την καταστροφη, οτι δεν ειναι δικο τους δημιουργημα και επομενως πρεπει να πληρωσει ο λαος, αυτος για τον οποιο υποτιθεται φροντιζαν για την ευημερια του, για να μην" πεινασει". Τωρα βεβαια ο αθλιος ο προεδρος του ΣΕ
αναγκάζονται να εγκαταλείψουν...
Αν ο γιατρός μπορούσε να χειρουργήσει σε ένα βρώμικο χειρουργείο, τότε θα συμφωνούσα ότι η εργασία του είναι πιο σημαντική από αυτήν της καθαρίστριας.