*

Αποστολέας Θέμα: Συζήτηση για νέο σύστημα μοριοδότησης στον πίνακα αναπληρωτών Ε.Α  (Αναγνώστηκε 487105 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος muk

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 149
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
εγώ πάλι θεωρώ θετικό ότι ξέρεις και να διαβάζεις...
μαλλον καπως ετσι απαντας και στους μαθητες σου..

Απο απλη περιεργεια τωρα, ολοι εσεις με τα πολλα ακαδημαικα προσοντα ( και για να μη λοιδορηθώ κατευθείαν, τωρα ολοκληρώνω το δευτερο μου μεταπτυχιακο) τα θεωρειτε σημαντικα μονο στην ειδικη αγωγη? δηλαδη μονο εκει ειναι σκοπιμο να υπαρχουν? για τον ασεπ πχ τι γνωμη εχετε? που φανταζομαι οτι ολοι θα μπορουμε να συμφωνησουμε πως ασχετως αν ειναι καλως ή κακως δομημένος αποτελεί το πιο αντικειμενικο και αδιαβλητο κριτηριο μιας και ολοι εξεταζονται ακριβως στα ιδια.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

gesthimani

  • Επισκέπτης
Θέμα: Η θέση της Π.Ε.Ε.Π. για το σχέδιο νόμου για την ειδική αγωγή
Κύριε Υπουργέ,
Η  Πανελλήνια Ένωση Ειδικών Παιδαγωγών  διαφωνεί με τη φιλοσοφία και πολλές από τις αποσπασματικές  διατάξεις του σχεδίου νόμου για την Ε.Α.Ε.  που εισάγονται χωρίς επαρκή τεκμηρίωση και κυρίως χωρίς την αξιολόγηση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου και των δομών της ΕΑΕ. Ιδιαίτερα διαφωνεί με τις ρυθμίσεις για τη στελέχωση των δομών της  Ε.Α.Ε. οι οποίες προσβάλουν τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής.
 Το σχέδιο νόμου εισάγει ακραίες κι αναχρονιστικές ρυθμίσεις για την επιλογή των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τις δομές της Ε.Α.Ε. θέτοντας ως καθοριστικό κριτήριο την προϋπηρεσία και τα σεμινάρια και δίνοντας απόλυτο προβάδισμα στους πτυχιούχους τμημάτων ειδικής αγωγής κι όχι μόνο, παραγνωρίζοντας την κυρίαρχη διεθνώς τάση και πρακτική ο ειδικός παιδαγωγός της ένταξης να έχει βασικές σπουδές στα παιδαγωγικά και στη συνέχεια να μετεκπαιδεύεται στην ειδική αγωγή, ενώ σημαντικό προσόν για τον ειδικό παιδαγωγό θεωρείται και η προηγούμενη προϋπηρεσία στη γενική αγωγή.
Στο πλαίσιο της συζήτησης για το νόμο 4186/2013, αρθ. 28 (ΦΕΚ 193/τ.Α΄/17-9-2013) ως Π.Ε.Ε.Π. είχαμε τονίσει για μια ακόμα φορά την επείγουσα ανάγκη εξορθολογισμού των κριτηρίων επιλογής, αναφέροντας σχετικά για το θέμα αυτό:
«Η αναμενόμενη ρύθμιση για την κατάταξη στον πίνακα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για ΣΜΕΑΕ της Α΄/θμιας εκπαίδευσης δε συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο.   Είναι αναγκαίο να ενταχθεί η σχετική ρύθμιση στο νομοσχέδιο για να αρθεί ο παραλογισμός στη σύνταξη των σχετικών πινάκων και να υπάρχει μεγαλύτερη δικαιοσύνη και σταθερότητα. Η ρύθμιση θα πρέπει να ισχύσει από τις προσλήψεις για το σχολικό έτος 2013-14. Συγκεκριμένα, οι πτυχιούχοι Παιδαγωγικών Τμημάτων γενικής αγωγής με μεταπτυχιακό στην ΕΑΕ δε θα πρέπει να προηγούνται των αποφοίτων των Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, αλλά να αντιμετωπίζονται ισότιμα. Το μεταπτυχιακό σ’ αυτή την περίπτωση είναι το ελάχιστο γι’ αυτούς προσόν για να ενταχτούν στον πίνακα, δεν είναι πρόσθετο προσόν, για να δώσει προβάδισμα, όπως μπορεί να γίνει για τους αποφοίτους Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής αγωγής με μεταπτυχιακό στην ΕΑΕ. Για τους πτυχιούχους γενικής αγωγής, μπορεί να μετρήσει ως πρόσθετο προσόν ο δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος στην ΕΑΕ. Επίσης, το προβάδισμα που δίνει το μεταπτυχιακό δε θα πρέπει να είναι απόλυτο. Προτείνουμε να αντιστοιχεί σε τρία χρόνια προϋπηρεσίας το μεταπτυχιακό και τέσσερα το διδακτορικό. Τονίζουμε τέλος, ότι η κυρίαρχη τάση διεθνώς είναι ο ειδικός παιδαγωγός της ένταξης να έχει βασικές σπουδές στα παιδαγωγικά και στη συνέχεια να μετεκπαιδεύεται στην ειδική αγωγή με υψηλού επιπέδου μεταπτυχιακές σπουδές. Η επιδίωξη να προσλαμβάνονται μόνο πτυχιούχοι Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής δεν έχει επιστημονική βάση και δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες της Ε.Α.Ε.». (ΠΕΕΠ, αριθ. πρωτ. : 152/ 20-8-2013)
Οι πτυχιούχοι παιδαγωγικών τμημάτων ή καθηγητικών σχολών με μεταπτυχιακό ή και διδακτορικό στην Ε.Α.Ε. μπαίνουν στην ίδια κατηγορία με τους εκπαιδευτικούς χωρίς σπουδές στην Ε.Α.Ε. οι οποίοι έχουν μόνο προϋπηρεσία. Μάλιστα οι 15 μήνες προϋπηρεσίας αντιστοιχούν με ένα μεταπτυχιακό και οι 30 μήνες με ένα διδακτορικό! Παρατηρείται  ακραία μορφή απαξίωσης των σπουδών στην ειδική αγωγή και οπισθοδρόμηση 40 τουλάχιστον ετών, όταν στο Ν. 1566/1985 η πενταετής προϋπηρεσία στην Ε.Α.Ε. (60 μήνες πραγματική υπηρεσία) θεωρούνταν ισότιμη με τη διετή μετεκπαίδευση ή το μεταπτυχιακό στην Ε.Α.Ε. Σήμερα θα αρκούν 15 μήνες προϋπηρεσίας για υποσκελίσουν ένα μεταπτυχιακό ή 30 μήνες για ένα διδακτορικό στην Ε.Α.Ε. Τότε η ρύθμιση ήταν κατανοητή λόγω της έλλειψης ειδικευμένου προσωπικού. Σήμερα είναι εντελώς αδικαιολόγητη. Οδηγούμαστε σε συνθήκες πλήρους ισοπέδωσης, αναξιοκρατίας και υποβάθμισης της παρεχόμενης Ε.Α.Ε.
Ένας απόφοιτος τμήματος ή και κατεύθυνσης ειδικής αγωγής προτείνεται να επιλέγεται πλέον κατά προτεραιότητα συγκρινόμενος με έναν υποψήφιο που μπορεί να έχει τέσσερα χρόνια βασικών παιδαγωγικών σπουδών, μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην Ε.Α.Ε. καθώς και αρκετά χρόνια προϋπηρεσίας στην Ε.Α.Ε. Είναι δυνατόν να υποστηρίζει κάποιος ότι ο πρώτος έχει καλύτερη κατάρτιση από το δεύτερο. Είναι δυνατόν η εκπαίδευση σε παιδαγωγικό τμήμα να θεωρείται ότι δεν έχει σχέση με την ειδική αγωγή; Είναι δυνατό να επικρατήσουν τέτοιες διαχωριστικές αντιλήψεις και πρακτικές; Η Π.Ε.Ε.Π. διαφωνεί με την ύπαρξη χωριστού κλάδου ΠΕ71 και ΠΕ61. Η δημιουργία χωριστού κλάδου, αντί για υποκλάδο, του ενιαίου κλάδου κάθε ειδικότητας,  διασπά το χώρο των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και οδηγεί σε διαχωριστικές λογικές  στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
 Ένας απόφοιτος τμήματος ειδικής αγωγής ή κατεύθυνσης στην ειδική αγωγή[1] θα θεωρείται πλέον ότι υπερτερεί των διευθυντών ΣΜΕΑΕ, των σχολικών συμβούλων Ε.Α.Ε., του Διευθυντή Ε.Α.Ε. του Υ.ΠΑΙ.Θ., αλλά και των καθηγητών του στο Πανεπιστήμιο! Αυτή είναι η λογική του νέου σχεδίου νόμου. Όλα φαίνεται να έχουν στόχο την εξασφάλιση φθηνού προσωπικού, ιδιαίτερα αν συνυπολογίσουμε την πρόσφατη Κ.Υ.Α. 2/24529/0022 (ΦΕΚ 928/Β-14-4-2014) με την οποία αφαιρείται από τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, η δυνατότητα αναγνώρισης των τίτλων αυτών για τη μισθολογική τους εξέλιξη. Όπως σημειώνει η ΔΟΕ «Η νέα ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία " ...Επιπλέον, κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μπορούν να προσμετρήσουν τους εν λόγω τίτλους για μισθολογική εξέλιξη από την ημερομηνία πρόσληψης τους, με την απαραίτητη προϋπόθεση και μόνο οι ανωτέρω τίτλοι να έχουν αποτελέσει τυπικό προσόν για την πρόσληψη αυτών...", είναι εξαιρετικά δυσμενής για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που, με εξαίρεση κάποιες περιπτώσεις στην Ειδική Αγωγή, δεν προσλαμβάνονται με τυπικό προσόν διορισμού κάποιον μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο» (25/4/2014). Συμπέρασμα: οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό για τους οποίους θα μετρούσε μισθολογικά το μεταπτυχιακό ή το διδακτορικό, αποκλείονται ουσιαστικά από τις προσλήψεις!  Οι πτυχιούχοι ειδικής αγωγής (ΠΤΕΑ) με μεταπτυχιακό σύμφωνα με την απόφαση δε δικαιούνται μισθολογική εξέλιξη, γιατί το μεταπτυχιακό δεν είναι τυπικό προσόν για την πρόσληψή τους, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου.
Τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα στην περίπτωση των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής (ΠΕ11). Απόλυτη προτεραιότητα δίνεται στους εκπαιδευτικούς ΠΕ11 με προπτυχιακή ειδικότητα στην ΕΑΕ, ενώ εκπαιδευτικοί με το ίδιο βασικό πτυχίο και μεταπτυχιακές σπουδές ή και διδακτορικό στην ΕΑΕ,  που μέχρι τώρα προσλαμβάνονταν κατά προτεραιότητα παρακάμπτονται. Αξίζει να σημειωθεί ότι από την ίδρυση της Π.Ε.Ε.Π. το 1999 έως σήμερα οι πτυχιούχοι ΠΕ11 με προπτυχιακή ειδίκευση στην ΕΑΕ δε μπορούν να εγγραφούν ως τακτικά μέλη της Π.Ε.Ε.Π., αλλά απαιτούνται μεταπτυχιακές σπουδές στην ΕΑΕ. Η ολιγόμηνη προπτυχιακή ειδίκευση δε θεωρείται επαρκής για να χαρακτηριστεί κάποιος ως ειδικός παιδαγωγός. Αυτή είναι η άποψη της επιστημονικής κοινότητας.  Για το σχέδιο νόμου όμως αποτελεί ακαταμάχητο προσόν. Στο ΤΕΦΑΑ της Αθήνας, για παράδειγμα, οι διδακτικές μονάδες που αντιστοιχούν στην ειδίκευση «Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή» είναι 20 σε σύνολο 130 που απαιτούνται για τη λήψη πτυχίου (http://www.phed.uoa.gr/ proptyxiakes-spoydes.html). Δηλαδή, η ειδίκευση αντιστοιχεί σε ένα περίπου εξάμηνο σπουδών.  Είναι δυνατόν να υποσκελίζει διετείς μεταπτυχιακές σπουδές ή πολυετείς διδακτορικές σπουδές στην ΕΑΕ; Είναι πραγματικά απίστευτη η έκπτωση των προσόντων και η αναξιοκρατία που επιχειρεί να επιβάλει η συγκεκριμένη πρόταση νόμου. Πρόκειται για σκανδαλώδεις ρυθμίσεις. Πρόκειται για πραγματικό διωγμό των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής με αυξημένα προσόντα.
Μέχρι σήμερα οι εκπαιδευτικοί κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τοποθετούνται κατά προτεραιότητα σε δομές Ε.Α.Ε. Τι είναι αυτό που επιβάλει σήμερα μια εκ’ διαμέτρου αντίθετη πολιτική; Τι είναι αυτό που θα μπορούσε να δικαιολογήσει την καταστρατήγηση κάθε έννοιας συνέχειας και συνέπειας της Πολιτείας και την κατάφωρη παράβαση της αρχής της «προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικούμενου»;  Υπάρχουν ερευνητικά δεδομένα που δείχνουν ότι υστερούν σε σχέση με τους αποφοίτους παιδαγωγικού τμήματος ειδικής αγωγής ή κατεύθυνσης ειδικής αγωγής; Η μήπως προκρίνεται διεθνώς η εκπαίδευση των ειδικών παιδαγωγών σε προπτυχιακό επίπεδο, χωριστά από τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς; Ούτε το ένα ούτε το άλλο συμβαίνει. Τα κριτήρια φαίνεται να είναι συντεχνιακά, «κατοχύρωσης βασικού πτυχίου», αλλά και κατοχύρωσης όσων δεν έχουν σπουδές στην ειδική αγωγή,  χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα πραγματικά δεδομένα και οι σύγχρονες τάσεις στη στελέχωση της Ε.Α.Ε.
Η απαξίωση των σπουδών στην ΕΑΕ ξεπερνά κάθε όριο, αφού ένας εκπαιδευτικός Α΄/θμιας ή Β΄/θμιας εκπαίδευσης με ανύπαρκτες σπουδές στην ΕΑΕ και 16 μήνες προϋπηρεσία προηγείται ενός εκπαιδευτικού με μεταπτυχιακό στην ΕΑΕ. Με πενταετή προϋπηρεσία (10 μόρια) προτιμάται ενός εκπαιδευτικού με μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην ΕΑΕ (6 έως 9 μόρια)! Είναι απίστευτο, αλλά αυτό προβλέπεται στο σχέδιο νόμου που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Η υποβάθμιση των μεταπτυχιακών τίτλων στην ΕΑΕ συνεχίζεται με την εξομοίωση τους με τα μεταπτυχιακά σχολικής ψυχολογίας. Αναρωτιόμαστε η Ειδική Αγωγή και η Σχολική Ψυχολογία δεν είναι δύο διακριτά διαφορετικοί επιστημονικοί υποκλάδοι, της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας αντίστοιχα; Η πρόσληψη στην ΕΑΕ των εκπαιδευτικών με μεταπτυχιακές σπουδές στη σχολική ψυχολογία ήταν κατανοητή την περίοδο που υπήρχε έλλειψη σε εκπαιδευτικούς με σπουδές στην ΕΑΕ. Σήμερα που υπάρχουν πλέον χιλιάδες πτυχιούχοι τμημάτων ειδικής αγωγής, διετούς μετεκπαίδευσης  ή κάτοχοι μεταπτυχιακών ΕΑΕ τι εξυπηρετεί;
Η «φάμπρικα» των ακριβοπληρωμένων σεμιναρίων ή τα «σεμινάρια της ντροπής» έχουν καταδικαστεί στη συνείδηση του εκπαιδευτικού κόσμου, αλλά και από την πολιτική ηγεσία.  Με δήλωση της η τότε υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου (22/12/2009) τόνισε ότι «θα καταργηθούν τα ακριβοπληρωμένα σεμινάρια των 400 ωρών ως προσόν διορισμού, που αποτελούν εμπαιγμό τόσο για την επιμόρφωση που παρέχουν, όσο και για τους κατόχους αναγνωρισμένων τίτλων σπουδών στην ειδική αγωγή». Λίγους μήνες μετά υπήρξε η νομοθετική ρύθμιση που όριζε ότι πιστοποιητικά  παρακολούθησης  ετήσιων  σεμιναρίων  που  αποκτήθηκαν μετά τις 31-8-2010 δεν γίνονται δεκτά (παράγραφος 5 του άρθρου 47 του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/τ. Α΄/19-5-2010). Γιατί δίνεται νέα παράταση; Γιατί συνεχίζεται αυτή η πελατειακή λογική, αυτή η συναλλαγή/διαπλοκή;
Η Π.Ε.Ε.Π. προτείνει ένα ενιαίο, δίκαιο και αξιοκρατικό σύστημα επιλογής των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με τα παρακάτω βασικά στοιχεία:
α) Πρόσληψη σε δομές ΕΑΕ μόνο των εκπαιδευτικών με σπουδές, προπτυχιακές ή μεταπτυχιακές, στην ειδική αγωγή.
β) Ισότιμη αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών με σπουδές στην ΕΑΕ σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό επίπεδο ή διετή μετεκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακό ή μόνο διδακτορικό στην ΕΑΕ δε θα προηγούνται των πτυχιούχων τμημάτων ειδικής αγωγής, όπως γίνεται μέχρι σήμερα, αλλά θα κρίνονται ισότιμα. Όλοι εντάσσονται σε ένα κοινό υποκλάδο, εντός του ενιαίου κλάδου της κάθε ειδικότητας, της Α΄/θμιας ή της Β΄/θμιας εκπαίδευσης. Η κατάταξη τους θα γίνεται με βάση επιπλέον προσόντα (μεταπτυχιακό για τους πτυχιούχους τμημάτων ειδικής αγωγής, δεύτερο μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στην ΕΑΕ για τους υπόλοιπους) και της προϋπηρεσίας τους στην ΕΑΕ. Σε μικρότερο βαθμό μπορεί να προσμετράτε η προϋπηρεσία, έως 3 έτη, στη γενική αγωγή. Η πάγια αυτή θέση της ΠΕΕΠ, αν είχε εφαρμοστεί νωρίτερα θα είχαν αποφευχθεί στρεβλώσεις, όπως ο πληθωρισμός των μεταπτυχιακών σπουδών, εξαιτίας της απόλυτης πρόταξης.
γ) Αυστηρή κρίση της συνάφειας των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων με την ειδική αγωγή. Ορισμός συγκεκριμένων κριτηρίων για την επάρκειά τους για τα μεταπτυχιακά που θα εκπονηθούν στη συνέχεια (μαθήματα, πρακτική άσκηση, κτλ.). Να προσδιορίζεται επίσης και να αξιοποιείται τυχόν εξειδίκευση σε συγκεκριμένες διαταραχές.
δ) Η κινητικότητα μεταξύ ειδικής και γενικής αγωγής θα πρέπει να αυξηθεί κι όχι να μειωθεί. Οι απόφοιτοι τμημάτων ειδικής αγωγής να μπορούν να προσληφθούν ή να μετατεθούν και στη γενική αγωγή, αν έχουν μεταπτυχιακό στα παιδαγωγικά (διδακτική).
ε) Οι μεταθέσεις από τη γενική στην ειδική αγωγή, δηλαδή η είσοδος στην ειδική αγωγή, να γίνονται με βάση τη μοριοδότηση των προσόντων των υποψηφίων (τίτλοι σπουδών και προϋπηρεσία στην ΕΑΕ), ενώ οι μεταθέσεις από μία θέση ΕΑΕ σε άλλη, της ίδιας ή διαφορετικής περιοχής, σύμφωνα με τα ισχύοντα για τις μεταθέσεις στη γενική εκπαίδευση.
στ) Η πρόσληψη σε δομές ΕΑΕ εκπαιδευτικών χωρίς σπουδές στην ειδική αγωγή μπορεί να γίνει μόνο σε περίπτωση έλλειψης ειδικευμένων εκπαιδευτικών και μόνο προσωρινά με απόσπαση ή αναπλήρωση. Δεν είναι δυνατό να τοποθετούνται σε οργανικές θέσεις ΕΑΕ εκπαιδευτικοί χωρίς σπουδές στην ΕΑΕ. Κατ’ εξαίρεση οι εκπαιδευτικοί ΠΕ11, με προπτυχιακή ειδίκευση στην ΕΑΕ,  θα μπορούν  ενταχθούν στον υποκλάδο ΠΕ11.05. Η προπτυχιακή ειδίκευση να μοριοδοτείται με το ήμισυ  της μοριοδότησης του μεταπτυχιακού στην ΕΑΕ.
ζ) Πιστοποιητικά  παρακολούθησης  ετήσιων  σεμιναρίων  που  αποκτήθηκαν μετά τις 31-8-2010 δεν γίνονται δεκτά, όπως προβλέπεται στην   παράγραφο 5 του άρθρου 47 του ν. 3848/2010. Όσα αποκτήθηκαν πριν το 2010 μοριοδοτούνται με ένα μόριο.  Τα χρυσοπληρωμενα σεμινάρια έχουν καταδικαστεί στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Κάθε απόπειρα επαναφοράς τους συνιστά «εμπαιγμό», για να χρησιμοποιήσουμε τα λόγια της τότε υφυπουργού παιδείας (Ε. Χριστοφιλοπούλου, 22/12/2009).
η) ο κάθε μήνας προϋπηρεσίας να μοριοδοτείται με 0,1 μόριο. Η πρόβλεψη του σχεδίου νόμου για 0,2 μόρια είναι υπερβολική.
ζ) Προτεραιότητα πρέπει να αποτελεί η  πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών. Δεν είναι δυνατό η πλειοψηφία πλέον των θέσεων ΕΑΕ να καλύπτεται με αναπληρωτές. Η ανάγκη για σταθερό προσωπικό στην ειδική αγωγή είναι μεγαλύτερη, όπως αποδεικνύεται και από την αύξηση του ορίου για μετάθεση από δύο σε τρία χρόνια.  Η πρόταση νόμου διαιωνίζει το πρόβλημα με τις προσλήψεις αναπληρωτών κι επιδιώκει την εξασφάλιση όχι του καταλληλότερου προσωπικού αλλά του προσωπικού που κοστίζει λιγότερο. Η διάσπαση των ειδικών παιδαγωγών που προκαλείται από το σχέδιο νόμου, απομακρύνει ακόμα περισσότερο την προοπτική μόνιμων διορισμών.
Κύριε Υπουργέ, η ΠΕΕΠ συμμετείχε ενεργά στο διάλογο για τα δύο προηγούμενα νομοσχέδια για την ειδική αγωγή. Στη συζήτηση για το νόμο 3699/2008 συνέβαλε ουσιαστικά καταθέτοντας τρείς  ολοκληρωμένες και τεκμηριωμένες δέσμες προτάσεων, τo 2006, το 2007 και το 2008, συνολικής έκτασης 30 σελίδων. Στη συζήτηση επιμέρους άρθρων τα τελευταία χρόνια, συμμετείχε με εποικοδομητική κριτική και προτάσεις, αναλυτικά ανά παράγραφο. Οι περισσότερες από τις προτάσεις ή αντιρρήσεις μας έχουν σήμερα δικαιωθεί.
Σήμερα, βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να δηλώνουμε ότι δεν είναι δυνατό να συμμετέχουμε στην παραπέρα συζήτηση για ένα σχέδιο νόμου που στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης και ενταξιακής προοπτικής.  Η ακραία και αναχρονιστική ανατροπή που επιχειρεί να επιφέρει το σχέδιο νόμου, μας πάει πολλές δεκαετίες πίσω κι έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στο χώρο της ειδικής αγωγής. Για πρώτη φορά στην ιστορία της η ειδική αγωγή και οι λειτουργοί της δέχονται τέτοιο ισχυρό πλήγμα. Η υποβάθμιση των εκπαιδευτικών ειδικών αγωγής με αυξημένα προσόντα και η προσβολή της επαγγελματικής τους ταυτότητας και των εργασιακών τους δικαιωμάτων δεν έχει προηγούμενο. Οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής με αυξημένα προσόντα, μόνιμοι και αναπληρωτές, βρίσκονται κυριολεκτικά υπό διωγμό, προκειμένου να εξασφαλιστεί εκπαιδευτικό προσωπικό χαμηλού κόστους στην ΕΑΕ. Εκπαιδευτικοί με έξι, οχτώ και δέκα χρόνια σπουδών θεωρούνται ανεπαρκείς, στερούνται ουσιαστικά του δικαιώματος της μετάθεσης, φοβούνται ότι μπορούν να βρεθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Αισθάνονται ανεπιθύμητοι στο χώρο της ειδικής αγωγής. Η ταυτόχρονη ανακοίνωση του σχεδίου νόμου και της εγκυκλίου για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών, μέσα στην Εβδομάδα των Παθών,  δεν περνά απαρατήρητη. Για την εκπαίδευση πολλών από αυτών των  εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει από του υστέρημά του πολλά εκατομμύρια ευρώ (διετής μετεκπαίδευση, εκπαιδευτικές άδειες, υποτροφίες).
Κύριε Υπουργέ, η Πανελλήνια Ένωση Ειδικών Παιδαγωγών κάνει έκκληση να αποσύρετε το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο που έχει ήδη προκαλέσει πληγές στο χώρο της ειδικής αγωγής.  Να επανέλθει μετά από συστηματική μελέτη, αξιολόγηση του υφιστάμενου πλαισίου, με σύγχρονη  ενταξιακή φιλοσοφία για ισότιμη εκπαίδευση των παιδιών με  αναπηρίες. Όταν για τα άρθρα 20, 21 & 22 που αφορούν τη στελέχωση υπάρχουν 700 σχεδόν σχόλια, ενώ για το άρθρο 2: «Οργάνωση και στόχοι της ΕΑΕ» υπάρχουν μόνο δύο σχόλια, το τρίτο και εκτενέστερο αφορά κι αυτό τη στελέχωση, η διαβούλευση έχει ουσιαστικά εκφυλιστεί, εξαιτίας των ατοπημάτων του σχεδίου νόμου.
 Η ΠΕΕΠ  καλεί όλους τους ειδικούς παιδαγωγούς, με προπτυχιακή ή μεταπτυχιακή ειδίκευση, να σταματήσουν τη δημόσια  αλληλοϋπονόμευση που βλάπτει όλους μας και να συνταχτούν με την πρόταση της ΠΕΕΠ, η οποία σέβεται και διασφαλίζει τα δικαιώματα όλων και κυρίως το δικαίωμα των παιδιών με αναπηρίες για υψηλού επίπεδου ισότιμη εκπαίδευση, για την οποία όλοι μπορούμε και πρέπει να συμβάλλουμε. Τέλος σας καλούμε όλους στην 5η Διημερίδα Καινοτόμων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων στην Ειδική Αγωγή που διοργανώνει η ΠΕΕΠ στις 10 και 11 Μαΐου στη Θεσσαλονίκη, για να παρακολουθήσουμε τι μπορούν να καταφέρουν οι εργαζόμενοι στο χώρο της ειδικής αγωγής, όταν όλοι μαζί, εκπαιδευτικό προσωπικό και οι υπόλοιπες ειδικότητες συνεργάζονται αρμονικά, με γνώση, φαντασία και αφοσίωση για το καλό των παιδιών μας.

Για το Δ.Σ. της  Π.Ε.Ε.Π.
                        Ο  Πρόεδρος             Η  Γενική Γραμματέας                                             
                                  Δαρβούδης Αθανάσιος        Κουσουρέτα Νίκη 
             
[1] Η ιστορία των δύο τμημάτων δείχνει τη μικροπολιτική αντιμετώπιση των ζητημάτων της ειδικής αγωγής από την ελληνική πολιτεία. Το  ΠΤΕΑ Βόλου ιδρύθηκε το 1993. Η εισαγωγή φοιτητών καθυστέρησε, αφού διαπιστώθηκε στη συνέχεια ότι η λειτουργία ενός τέτοιου τμήματος δεν είναι σύμφωνη με τις σύγχρονες τάσεις στην ειδική αγωγή. Η Πολιτεία αποφάσισε τελικά κι ανακοίνωσε τη μη λειτουργία του Τμήματος. Ακολούθησαν έντονες αντιδράσεις τοπικών πολιτικώς παραγόντων της Μαγνησίας και ισχυρών εκκλησιαστικών παραγόντων και η απόφαση αναθεωρήθηκε εκ’ νέου. Υπό αυτές τις συνθήκες έγινε η πρώτη εισαγωγή φοιτητών το 1998. Το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής δεν ιδρύθηκε ως παιδαγωγικό τμήμα Ε.Α. Δεν ήταν τμήμα παραγωγής εκπαιδευτικών, όπως προδίδει  ο τίτλος του.  Οι απόφοιτοι του εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ10 Κοινωνιολόγων, όπως αναφέρεται στον ιστότοπο του τμήματος http://www.uom.gr/index.php?tmima=7&categorymenu=2 , αλλά και σε θέσεις δασκάλων ειδικής αγωγής.  Παρόλα αυτά η συγκυρία ήταν τέτοια που η λειτουργία των δύο τμημάτων αποδείχτηκε χρήσιμη.  Αν δεν υπήρχαν τα τμήματα αυτά θα υπήρχε πολύ μεγαλύτερη έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού, η οποία υπάρχει ακόμα και σήμερα.


Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%B7-%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B5%CE%B5%CF%80-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%87%CE%AD%CE%B4%CE%B9%CE%BF-%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%B1%CE%B5%E2%80%8F#ixzz30HuraYBZ
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 29, 2014, 06:09:40 μμ από gesthimani »

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Kinegiros η Απαντηση της ΠΕΕΠ σχετικα με αυτους που υποστηριζεις.....           
[1] Η ιστορία των δύο τμημάτων δείχνει τη μικροπολιτική αντιμετώπιση των ζητημάτων της ειδικής αγωγής από την ελληνική πολιτεία. Το  ΠΤΕΑ Βόλου ιδρύθηκε το 1993. Η εισαγωγή φοιτητών καθυστέρησε, αφού διαπιστώθηκε στη συνέχεια ότι η λειτουργία ενός τέτοιου τμήματος δεν είναι σύμφωνη με τις σύγχρονες τάσεις στην ειδική αγωγή. Η Πολιτεία αποφάσισε τελικά κι ανακοίνωσε τη μη λειτουργία του Τμήματος. Ακολούθησαν έντονες αντιδράσεις τοπικών πολιτικώς παραγόντων της Μαγνησίας και ισχυρών εκκλησιαστικών παραγόντων και η απόφαση αναθεωρήθηκε εκ’ νέου. Υπό αυτές τις συνθήκες έγινε η πρώτη εισαγωγή φοιτητών το 1998. Το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής δεν ιδρύθηκε ως παιδαγωγικό τμήμα Ε.Α. Δεν ήταν τμήμα παραγωγής εκπαιδευτικών, όπως προδίδει  ο τίτλος του.  Οι απόφοιτοι του εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ10 Κοινωνιολόγων, όπως αναφέρεται στον ιστότοπο του τμήματος http://www.uom.gr/index.php?tmima=7&categorymenu=2 , αλλά και σε θέσεις δασκάλων ειδικής αγωγής. 

Αποσυνδεδεμένος gmork

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 663
    • Προφίλ
είδες αν έχει ο άλλος διδακτορικό; έχει ένα επίπεδο ρε παιδί μου

εγώ σταμάτησα να διαβάζω στην 7η γραμμή, με ξεπέρασε το επίπεδο χαρακτηρισμών και δεν είχα τον Μπαμπινιώτη πρόχειρο

α ρε κατακαημένη Ρούμελη, τι σου έμελλε να πάθεις.....

Συνήθως αντικρούεις τα επιχειρήματα των συναδέλφων και αποφεύγεις τα ειρωνικά σχόλια αλλά εδώ δυστυχώς διάλεξες τον εύκολο δρόμο της απαξίωσης. Αν για την επιστήμη εν γένει της επιφυλάσσονται άνθρωποι με συγκροτημένο λόγο και επιχειρηματολογία (βλέπε eta-beta), ανεξαρτήτως του αν ενστερνιζόμαστε ή όχι τις απόψεις τους, τότε προσωπικά έχω κάποιες ελπίδες για την κατακαημένη Ρούμελη.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 29, 2014, 10:49:28 μμ από gmork »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Συνήθως αντικρούεις τα επιχειρήματα των συναδέλφων και αποφεύγεις τα ειρωνικά σχόλια αλλά εδώ δυστυχώς διάλεξες τον εύκολο δρόμο της απαξίωσης. Αν για την επιστήμη εν γένει της επιφυλάσσονται άνθρωποι με συγκροτημένο λόγο και επιχειρηματολογία (βλέπε eta-beta), ανεξαρτήτως του αν ενστερνιζόμαστε ή όχι τις απόψεις τους, τότε προσωπικά έχω κάποιες ελπίδες για την κατακαημένη Ρούμελη.

μάλλον διαβάζουμε άλλα πράγματα εγώ έμεινα στην 7η γραμμή, εσύ την προσπέρασες με άνεση, εγώ δεν έχω την άνεση να τα προσπερνάω.

Αφού λοιπόν ξέρεις ότι αντικρούω τα επιχειρήματα των συναδέλφων πρέπει να αναρωτηθείς γιατί απάντησα όπως απάντησα


Αποσυνδεδεμένος GregX

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 175
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Kinegiros χάνεις το δίκιο σου λίγο γιατί, αν και οι απόψεις σου έχουν κάποια βάση και ο λόγος σου ηρεμία και ορθότητα, από κάποιο σημείο της συζήτησης και έπειτα βγάζεις κάποια εμπάθεια. Τόσοι φορείς και σύλλογοι εξέφρασαν την - επίσης ήρεμη και ορθολογικά διατυπωμένη - άποψη τους για το νέο νομοσχέδιο και το ιδιαίτερα επίμαχο άρθρο 22 ίσως - απλά ίσως -  και αυτοί να έχουν κάποια λογική στα επιχειρήματα τους δεν χρειάζεται να είσαι τόσο αρνητικός.

Καλημέρα και καλή καρδιά

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Kinegiros χάνεις το δίκιο σου λίγο γιατί, αν και οι απόψεις σου έχουν κάποια βάση και ο λόγος σου ηρεμία και ορθότητα, από κάποιο σημείο της συζήτησης και έπειτα βγάζεις κάποια εμπάθεια. Τόσοι φορείς και σύλλογοι εξέφρασαν την - επίσης ήρεμη και ορθολογικά διατυπωμένη - άποψη τους για το νέο νομοσχέδιο και το ιδιαίτερα επίμαχο άρθρο 22 ίσως - απλά ίσως -  και αυτοί να έχουν κάποια λογική στα επιχειρήματα τους δεν χρειάζεται να είσαι τόσο αρνητικός.

Καλημέρα και καλή καρδιά

με συγχωρείς αλλά δεν έχω κανένα δίκιο, απόψεις έχω.

δεν ξέρω που λες ότι βγάζω εμπάθεια, μπορεί να έχει και τέτοια ανάγνωση κάποια φορά το κείμενο μου, συμβαίνει σε αυτό το μέσο επικοινωνίας.

δεν εξέφρασα αρνητική θέση στις διεκδικήσεις οποιουδήποτε φορέα καλά κάνει και διεκδικεί αλλά να μου επιτρέψεις να ασκήσω κριτική σε απόψεις που δείχνουν άγνοια της νομοθεσίας  ή που βασίζονται σε υποκειμενικά κριτήρια ή που κινδυνολογούν

αααα και φυσικά να δείξω την ενόχληση μου για "συναδέλφους" που εμφανίζονται από το πουθενά για να προσβάλουν όλους τους άλλους που έχουν άλλες απόψεις με χαρακτηρισμούς όπως    "Αντίθετα, επειδή δεν μπορούν να αντικρούσουν το αυτονόητο, αποκλειστικά και μόνο βασιζόμενοι στο συναίσθημα κομπορρημονούν, ηθικολογούν, λαϊκίζουν, συκοφαντούν, ελεεινολογούν, κόπτονται και ζητούν ή επικαλούνται πιστοποιητικά φιλοαναπηρικών φρονημάτων τα οποία οι ίδιοι ισχυρίζονται ότι διαθέτουν σε αντίθεση με τους υπόλοιπους. "

αλλά αρκετά για εμένα, το νομοσχέδιο είναι το ζητούμενο και όλοι πρέπει να εργαζόμαστε μπας και έρθει στα ίσα του


Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Δωστε προσοχη υπαρχει σοβαρο θεμα αναφορικα με τα προσοντα των συγκεκριμενων αποφοιτων....

είμαι δασκάλα ειδικής αγωγής, απόφοιτος του τμήματος ειδικής αγωγής του πανεπιστημείου θεσσαλίας. ήθελα κι εγώ να μοιραστώ τον πόνο μου μαζί σας, γιατί από ότι φαίνεται πολλοί σκέφτονται να κάνουν το βήμα και να μετακομίσουν. Εγώ αν και δουλευω από τότε που αποοίτησα, ήδη έκανα ένα μεταπτυχιακό στην Γλασκώβη, οπότε ξέρω πάνω κάτω τι ισχύει πάνω.
Γιά να βγάλεις QTS πρέπει να κάνει αίτηση στο Teaching Council. Ε αυτό, όπως έχει ξαναειπωθεί θα κρατήσει 4 μήνες, οπότε το σχέδιο να μετακομίσω φέτος μάλλον ναυαγεί.γώ σήμερα πήρα τηλέφωνο για να τους ρωτήσω αν αναγνωρίζεται το πτυχίο μου και ήμουν πολύ αισιόδοξη γι αυτό, αλλά έφαγα τα μούτρα μου. Γενικά, η κυρία που μίλησα μου είπε ότι πρέπει να έχω mainstream teaching qualifications για να μου αναγνωριστεί , αλλά είπε να κάνω την αίτηση μου ούτως η άλλως γιατί είναι ειδική περίπτωση η δική μου και θα πρέπει να την εξετάσουν.

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
http://www.esos.gr/arthra/vouli/ti-eipan-sth-boylh-gia-to-n-s-gia-thn-eidikh-agvgh-o-yf-paideias-kai-o-armodios-dieyuynths-toy-ypaiu

καλά ο Δ/ντης της Ειδικής είπε ακριβώς αυτά σας λέω και εγώ τόσο καιρό εδώ. Το σκεπτικό τους είναι αυτό που έχω αναφέρει σε πολλά σημεία σε προηγούμενα μηνύματα. Από την στιγμή που βλέπουν προπτυχιακό με συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα δίνουν πρόταξη σε αυτό παρά σε άλλο προπτυχιακό που με μεταπτυχιακό δίνει. Είναι η φιλοσοφία που περιέγραψα και στο παράδειγμα που έδωσα με τους συναδέλφους της πληροφορικής.

Επίσης αναφέρει αυτό που σας είπα ότι ο σκοπός τους νομοσχεδίου δεν είναι να δει αν πρέπει ή δεν πρέπει να υπάρχουν   σχολές ειδικής αγωγής, αυτό είναι λέει ακαδημαϊκή συζήτηση. Όταν κάποια στιγμή καταλήξει θα το δουν.

Καλά δεν το συζητάω για το τι λέει για τους .50 πάτε διαβάστε (ακούς βίκυ?) θα νομίζεις στο τέλος ότι εγώ είμαι ο Λολίτσας  :P

Διαβάστε για να καταλάβετε τον τρόπο σκέψης του (αν και είναι ο ίδιος με τον δικό μου) ώστε να μπορείτε να επιχειρηματολογήσετε και να βρείτε μια συμβιβαστική λύση.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 30, 2014, 07:32:43 μμ από kinegiros »

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Μα ακριβως επειδη κανει τις ιδιες σκςψεις με εσενα   εχει προκληθει το χαος..... αλλο σκεφτομαι επιστημονικα και αλλο συνδικαλιστικα...

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ


Νομοσχέδιο Ειδικής Αγωγής- Παρατηρήσεις - προτάσεις

1. Γενικές Παρατηρήσεις

Η εκπαίδευση, σ’ οποιαδήποτε κοινωνία, αντανακλά την πολιτική της φιλοσοφία. Σε μια δημοκρατική πολιτεία όλοι οι πολίτες έχουν ίσα δικαιώματα και ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση.

Το ελληνικό Σύνταγμα εξαίρει την προστασία της αξίας του ανθρώπου, τονίζει την ευθύνη της πολιτείας για τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και κατοχυρώνει το δικαίωμά τους για εκπαίδευση, κοινωνική ένταξη και επαγγελματική αποκατάσταση.

Για να ανταποκριθεί η πολιτεία στο αξίωμα των ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης για όλα τα άτομα απαιτείται ποιοτική, ποσοτική αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός της Ειδικής Αγωγής.

Η όποια αναβάθμιση δεν επιτυγχάνεται μόνο με τη διατύπωση διατάξεων και ρυθμίσεων αλλά με την έμπρακτη και ουσιαστική στήριξη, ενίσχυση και εφαρμογή τους από την πολιτεία.

Συγκεκριμένα, απαιτείται αύξηση πόρων, βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής, σύγχρονο εποπτικό και παιδαγωγικό υλικό, τεχνολογικός εξοπλισμός, κατάλληλα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, εργαστήρια, κατάλληλο ειδικό επιστημονικό και εκπαιδευτικό προσωπικό, συνεχή και ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, αντιμετώπιση της Ειδικής Αγωγής ως αναπόσπαστο μέρος της Γενικής Εκπαίδευσης.

 

2. Ειδικές Παρατηρήσεις

            Η ανάγνωση επί των θέσεων του Προσχεδίου Νόμου μας προβλημάτισε και μας προκάλεσε ανάμεικτα συναισθήματα.

    Μας προκάλεσε αισιοδοξία:

1. Αρχικά, φαίνεται η Πρόταση Νόμου να εμπνέεται από μια θετική προδιάθεση να προσπαθήσει να εξορθολογήσει πράγματα, να διορθώσει κάποια κακώς κείμενα της παλαιότερης νομοθεσίας.

2. (Άρθρο 4, §3στ). Δίνει “μεγαλύτερο χρόνο” (εννοεί περισσότερο χρόνο) και χρήση Υποστηρικτικών Τεχνολογιών στις εξετάσεις των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (π.χ. ενδεχομένως ίσως πληκτρολόγηση και όχι γραπτό κείμενο).

3. (Άρθρο 4, §4ε). Ανασυγκροτεί τις διεπιστημονικές ομάδες των ΣΜΕΑΕ που είχαν καταργηθεί στην πράξη με τα τελευταία νομοθετήματα (π.χ. Ν. 4115/2013) δίνοντάς τους αυξημένη αρμοδιότητα.

4. (Άρθρο 6, §1β). Επιτέλους ο εκπαιδευτικός της Παράλληλης Στήριξης γίνεται εκπαιδευτικός του σχολείου και όχι του παιδιού. Επιτέλους θα μπορέσει να κάνει διάλειμμα!

5. (Άρθρο 6, §1β). Ταυτόχρονα, προσπαθεί να ξεκαθαρίσει το θεμιτό αίτημα της Δευτεροβάθμιας δίνοντας, επιτέλους, δικαίωμα λόγου επί των εξετάσεων και στον εκπαιδευτικό της Παράλληλης Στήριξης. Νομίζουμε ότι αυτό πρέπει να γενικευτεί και στα παιδιά που φοιτούν σε Τμήμα Ένταξης.

 6. (Άρθρο 9, §17). Επιπλέον, ο νομοθέτης εμφανίζεται να αγαπά και να προσέχει ιδιαίτερα τους Δ/ντες ΣΜΕΑΕ. Με τον 4186/2013 τους έδωσε επίδομα Λυκειάρχη (Δ/ντη ΕΕΕΕΚ) και τώρα μειώνει το διδακτικό τους ωράριο, το οποίο μάλιστα μπορεί να καλύπτεται και από ενισχυτική δ/λία, θέματα που θεωρούμε,  θα ήταν ωφέλιμο να γενικευτούν και στους Δ/ντες των γενικών σχολείων.

    Μας προκάλεσε χαμόγελα:

1. (Άρθρο 33). Το προσχέδιο Νόμου πατάει στον προηγούμενο Νόμο (Ν.3699/2008) όχι μόνο στο πνεύμα αλλά χρησιμοποιεί αυτούσιες παραγράφους του σε σημείο μάλιστα, που ο νομοθέτης, μοιάζει να μην γνωρίζει την ήδη υπάρχουσα, βασική νομοθεσία της Ειδικής Αγωγής. Αποτέλεσμα είναι να ξεχνά ότι ο 2817/2000 έχει ήδη καταργηθεί εδώ και 6 έτη και να τον ξανακαταργεί, ενώ δεν καταργεί τον υφιστάμενο 3699/2008.

2. (Άρθρο 13). Επιπλέον, ιδρύει τα επανιδρυμένα με τον ίδιο Νόμο ΚΕΔΔΥ!

3. (Άρθρο 22, §3iστ). Μοριοδοτεί μόνο τους αναπληρωτές κατόχους τίτλου διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής(;).

    Μας προκάλεσε προβληματισμό:

1. (Άρθρο 22, §3iii). Η αναπηρία θέλει στήριξη. Αποτέλεσμα είναι, τα παιδιά μας με αναπηρία να τα υποστηρίζουμε διαρκώς κατά τα μαθητικά τους χρόνια, να τους επιτρέπεται με διαφορετικό, πιο εύκολο τρόπο η εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια. Κι αφού όλα αυτά τα χρόνια σαν μαθητές και φοιτητές αποδεχόμαστε την ανάγκη υποστήριξης, ως σχήμα οξύμωρο, η Πολιτεία θεωρεί ότι μπορούν να βρίσκονται σε εργασιακό χώρο, αυτό της Ειδικής Αγωγής, χωρίς στήριξη. Είναι ανέντιμο και πέρα από κάθε δεοντολογία. Πρότασή μας:

Οι συνάδελφοί μας με αναπηρία, συχνά και όχι πάντα, έχουν ανάγκη Υποστηρικτικής Εργασίας που στην περίπτωσή μας θα ήταν η πίστωση ενός ακόμη εκπαιδευτικού.

Επιπλέον, γνωρίζουμε ότι ένας γονέας με παιδί με αναπηρία είναι “ειδικός στο παιδί του”. Από την άλλη όμως, δεν καθίσταται αυτόματα ειδικός στην Ειδική Εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι είναι στρέβλωση και υποβάθμιση του χώρου να μπορεί κάποιος να εργαστεί χωρίς γνώσεις, χωρίς εχέγγυα εξειδίκευσης στις δομές Ειδικής Αγωγής.

Τα ανωτέρω συμβαίνουν μάλλον, γιατί η Πολιτεία, απουσίας, όντως, Κοινωνικής Πρόνοιας επιφορτίζει την Ειδική Αγωγή και με αυτήν.

2. (Άρθρο 6, §1β και Άρθρο 7, §4). Η παρούσα νομοθετική πρόταση αυστηροποιεί τα κριτήρια απόδοσης Παράλληλης Στήριξης (εξαιρετικά θεμιτό), περιορίζοντάς την όμως στο ελάχιστο (έως έναν εκπαιδευτικό ανά σχολική μονάδα) και μάλιστα αποκλείοντας σχολικές μονάδες με Τμήμα Ένταξης! Έτσι, δυστυχώς, μαθητές που μέχρι σήμερα υποστηρίζονταν θα βρεθούν μόνοι, με σοβαρές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των σχολείων και των ιδίων.

    Μας προκάλεσε ερωτήματα:

1. (Άρθρο 26). Εάν ο προσανατολισμός μας είναι η κοινή πορεία μέσα από την άμβλυνση των διαφορών, θεωρούμε ότι τότε δεν υφίσταται ανάγκη ύπαρξης των ΠΥΣΕΕΠ και ΚΥΣΕΕΠ. Τα αντίστοιχα ΑΠΥΣΠΕ – ΑΠΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ – ΚΥΣΔΕ έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν. Γνωρίζουμε δε, πολύ καλά, ότι κάποτε, όταν η Ειδική Αγωγή εντάσσονταν στον Ν. 1566, το σύστημα των μεταθέσεών της, αποσπάσεων, το διοικητικό κομμάτι της λειτουργούσε περισσότερο αποτελεσματικά από ότι σήμερα.

2. (Άρθρο 9, §2δ). Σε άλλο σημείο περιγράφεται ότι τα σχολικά τμήματα θα περιλαμβάνουν από 4-8 μαθητές. Όμως, ο νομοθέτης κάνει στροφή, στην ίδια παράγραφο (!) αφήνοντας παράθυρο για μαθητές με αυτισμό (όχι πάνω από 3 ανά τμήμα) και την ύπαρξη υποομάδας τμήματος (δηλαδή;) έως 2 μαθητών. Άρα, θα μπορούμε να έχουμε σε μια ΣΜΕΑΕ τμήμα 6 μαθητών, το οποίο θα αποτελείται από 3 υποομάδες με 3 διαφορετικούς εκπαιδευτικούς!

    Μας προκάλεσε αμηχανία και λύπη.

Το κρισιμότερο θέμα όλων είναι η αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής που προέρχονται από τη Γενική Εκπαίδευση ως εκπιαδευτικών β’ κατηγορίας.

Συγκεκριμένα:

    Δημιουργείται κλάδος εργαζομένων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή ΠΕ 60.50 και ΠΕ 70.50. Κατανοούμε πως η προσθήκη του 50 προσδιορίζει όσους έχουν τα προσόντα που ορίζει ο Νόμος για διορισμό ή πρόσληψη στην Ειδική Αγωγή. Δεν κατανοούμε τον προσδιορισμό ΠΕ60.50 και ΠΕ 70.50 για τους ήδη υπηρετούντες εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή προερχόμενους από τη Γενική Εκπαίδευση.
    Δεν κατανοούμε την μετατροπή των οργανικών θέσεων των ήδη υπηρετούντων ΠΕ60 και ΠΕ70  με την αφυπηρέτησή τους σε ΠΕ61 και ΠΕ71. Δεν κατανοούμε γιατί ο νομοθέτης με τη συγκεκριμένη διάταξη αποκλείει στην πορεία εκπαιδευτικούς με προσόντα και διάθεση προσφοράς να μεταπηδήσουν από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή.
    Δεν κατανοούμε την πρόταξη των εκπαιδευτικών ΠΕ71 και ΠΕ61 στις μεταθέσεις έναντι των υπολοίπων υπηρετούντων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Είναι άδικο και καταδεικνύει τη μη αναγνώριση του έργου της προσφοράς και της κατάθεσης της ψυχής των ήδη υπηρετούντων.

Επιπλέον αναρωτιόμαστε εάν οι εκπαιδευτικοί «50» θα συνεχίσουν να έχουν όπως μέχρι τώρα είχαν δικαίωμα μετάθεσης στη Γενική Αγωγή και δικαίωμα ανάληψης θέσης ευθύνης σε δομές της. Το γεγονός δε, ότι όλα αυτά δεν είναι ξεκάθαρα αποτελεί παράγοντα άγχους και ανασφάλειας για τους ήδη υπηρετούντες εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή. Γι’ αυτό και χρειάζεται διατύπωση που δεν θα αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης του παραπάνω.

            Ταυτόχρονα οφείλουμε όλοι να τονίσουμε την αδήριτη ανάγκη διεξαγωγής διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την πρόσληψη των ΠΕ71 και ΠΕ61 στην Ειδική Αγωγή.

            Επιτέλους η πολυετής ομηρία τους ας πάρει ένα τέλος σε προσδιορισμένο και άμεσο χρόνο.

Τέλος πρέπει να επισημάνουμε ότι η αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής είναι χρέος και υπόθεση όλων.

Πάντα στη διάθεσή σας

Παληγιάννης Βασίλης

Αθήνα, 30/4/2014

Παληγιάννης Βασίλειος

Αιρετός ΚΥΣΠΕ

Τηλ.6974750409

paligiannis@hotmail.gr

 
Tags:
Βασίλης Παληγιάννης
ειδική αγωγή
0
inShare

   

gesthimani

  • Επισκέπτης
Ήδη θα έχουν κάνει εικόνισμα οι απόφοιτοι του Βόλου τον κ. Αρβανιτόπουλο. Εξάλλου, είναι ο μόνος που έχει στηρίξει τα εξαιρετικά επίμονα συνδικαλιστικά τους αιτήματα, κάτι θα ξέρει από αυτά. Τι σημασία έχουν οι επιστημονικοί φορείς και οι κατ' επίφαση δημοκρατικές διαδικασίες (βλ. διαβούλευση). Α! συγγνώμη ξέχασα, έχουν και την υποστήριξη της ΔΟΕ, η οποία έχει λάμψει δια της απουσίας της γενικά και δια της υποστήριξης του έργου του υπουργείου.

Αποσυνδεδεμένος vickyN

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 589
    • Προφίλ
Καλά δεν το συζητάω για το τι λέει για τους .50 πάτε διαβάστε (ακούς βίκυ?) θα νομίζεις στο τέλος ότι εγώ είμαι ο Λολίτσας  :P

Και ο Αρβανιτόπουλος έλεγε και έσκιζε τα ιμάτιά του ότι δεν θ' απολυθούν εκπαιδευτικοί, και εκπαιδευτικοί ήταν οι πρώτοι δημόσιοι υπάλληλοι  που απολύθηκαν μετά από 100 χρόνια. Μα καλά γιατί πιστεύεις ότι ακούς/διαβάζεις χωρίς να πονηρεύεσαι?
Όσο για το ποιος προτάσσεται, ήδη για τις μεταθέσεις, αναδιπλώνονται (Μπράτης-Παληγιάννης). Μάλλον θα κατάλαβαν ότι οι ΠΕ 71 είναι αναλώσιμοι (γιατί ούτε ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής πρόκειται ποτέ να γίνει), και τα ψηφαλάκια θα τα παίρνουν μόνο από τους μόνιμους.
Για να δούμε τί θα γίνει και με τους αναπληρωτές. Μη βιάζεσαι! Στη Βουλή πολλά λέγονται, λίγα γίνονται! ;)
Στο κάτω κάτω με τις λιγότερο από μισές πιστώσεις ΕΣΠΑ για του χρόνου, με τη φημολογούμενη κατάργηση των παράλληλων στηρίξεων στα ΤΕ, δε θα δουλέψει ούτε η κουτσή Μαρία.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32319
  • Τελευταία: 1305D
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161372
  • Σύνολο θεμάτων: 19231
  • Σε σύνδεση σήμερα: 472
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 430
Σύνολο: 430

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.079 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.