*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση ’ Λυκείου  (Αναγνώστηκε 2693 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Έκθεση ’ Λυκείου
« στις: Σεπτέμβριος 16, 2011, 02:20:16 πμ »
Με προβληματίζει πολύ το πώς μπορώ να διδάξω αυτό το μάθημα.. Νομίζω πως έχω πελαγώσει... :(
Πού να δώσω βάση και πώς θα τα προλάβω όλα σε μία ώρα? Λεξιλογικές ασκήσεις, ανάγνωση κειμένου και συζήτηση πάνω σε αυτό, δομή και ομοιμορφία παραγράφων, και στο τέλος να φτιάχνω με το παιδί ένα σχεδιάγραμμα για την έκθεση..
Ακόμη αναρωτιέμαι..πώς επεξεργαζόμαστε αναλυτικά ένα κείμενο? Πώς βοηθάμε το παιδί να κρατήσει κάποια στοιχεία, ώστε να μπορεί αργότερα να γράψει μια έκθεση χωρίς όμως να παπαγαλίζει..?
Εν ολίγοις..πώς δομείτε συνάδελφοι το μάθημά σας? Πώς το δουλεύετε? Εγώ έχω ξεκινήσει με το θέμα της γλώσσας και της γλωσσομάθειας. Συζητήσαμε κάποια πράγματα και έχουμε κάνει δύο κείμενα. Είναι πρόθυμο παιδί και γράφει ωραία (2 μαθήματα έχουμε κάνει, το ανέλαβα φέτος) αλλά δε ξέρω πώς να κάνω το μάθημα ώστε να του δώσω όσα περισσότερα μπορώ..έχω την εντύπωση ότι το μάθημά μου δεν είναι πολύ οργανωμένο παρότι προετοιμάζομαι στο σπίτι πολλές ώρες πριν..  :-\

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση ’ Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:52:45 »

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση ’ Λυκείου
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 16, 2011, 09:00:39 πμ »
Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο σε καταλαβαίνω...Τις ίδιες απορίες έχω και εγώ με εσένα, τον ίδιο προβληματισμό και την ίδια ανασφάλεια με το συγκεκριμένο μάθημα. Η εμπειρία μου δεν είναι πολύ μεγάλη (έχω ασχοληθεί με την έκθεση της Α, της Β΄ και, πριν χρόνια, με της Γ ΕΠΑΛ, και πολύ λιγότερο και μονάχα για διευκρινήσεις με την έκθεση του Γυμνασίου) και, όταν μπορώ, εξακολουθώ να αποφεύγω να το αναλάβω...Πάντως, μέσα σε 1 ώρα είναι πολύ δύσκολο να κάνεις όλα όσα προανέφερες.
Εγώ έκανα πάντα δίωρο και  επέλεγα να κάνω ένα κομμάτι θεωρίας (δομή-τρόποι ανάπτυξης παραγράφου,περίληψη, συνοχή κτλ) με αρκετές εφαρμογές και συζήτηση, με αφορμή κάποιο κείμενο, πάνω σε ένα θέμα που κατέληγε σε σχεδιάγραμμα. Στο τέλος έδινα σημειώσεις και ένα κριτήριο αξιολόγησης για την επόμενη φορά που είχε κάθε είδους ασκήσεις. Πολλές φορές, πάντως, είτε επειδή σχολίαζα την έκθεση που μου είχε γράψει είτε επειδή συζητούσαμε πάνω σε ένα θέμα, τελείωνε το δίωρο πριν καλά καλά αρχίσει.
Θα με ενδιέφερε και εμένα να ακούσω συμβουλές και τρόπους για το πώς μπορεί να γίνει το μάθημα σε ένα ιδιαίτερο πιο αποτελεσματικό και πιο ενδιαφέρον και για το μαθητή αλλά και για τον καθηγητή. Επίσης, αν έχετε υπόψη σας κάποιο καλό και, κυρίως, πρακτικό βιβλίο σχετικά με τη διδακτική της έκθεσης στο Λύκειο ίσως να με βοηθούσε να "δω" αλλιώς το μάθημα και -γιατί όχι;- σε βάθος χρόνου και εμπειρίας να το αγαπήσω κιόλας.
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος bania

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 711
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση ’ Λυκείου
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 16, 2011, 09:33:49 πμ »
τις προάλλες είδα ένα βοήθημα για τη διδακτική της έκθεσης στο λύκειο αλλά δε συγκράτησα εκδοτικό!

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση ’ Λυκείου
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 16, 2011, 10:31:59 πμ »
Θα κάνω κι εγώ μια έρευνα όταν (ξανα)πάω στο βιβλιοπωλείο και, αν βρω κάτι ενδιαφέρον, θα επανέρθω! :)
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση ’ Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:52:45 »

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Έκθεση ’ Λυκείου
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 16, 2011, 02:08:39 μμ »
Εκτός από όλους τους παραπάνω προβληματισμούς, σκέφτομαι ότι το να του βάζω ασκήσεις για το σπίτι πάνω σε ένα θέμα που έχουμε συζτήσει, δεν είναι πολύ καλή ιδέα..από την άποψη ότι δε θα του προσφέρει κάτι. Τη μισή ώρα κάνουμε θεωρία και την άλλη μισή ένα κείμενο..πώς όμως να του δώσω άλλο κείμενο για το σπίτι με ασκήσεις? Αφού δε θεωρώ ότι έχουμε συζητήσει αρκετά το θέμα..Και το χειρότερο..πώς να του βάλω έκθεση για το σπίτι, αφού καλά καλά δεν έχουμε προλάβει το σχεδιάγραμμα. Προχωράμε αργά. Αύριο έχω τρίτο μαθημα μαζί τυ και είμαστε ακόμα στη θέμα της γλώσσας..έκθεση δεν έχει γράψει ακόμα. Πότε θα προλάβουμε να κάνουμε και άλλα θέματα αν χρειαζόμαστε ένα μήνα (4 ώρες δηλαδη) για το κάθε ένα? :(

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση ’ Λυκείου
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 16, 2011, 04:03:22 μμ »
Ως προς τα θέματα, η Α' Λυκείου δεν έχει πάρα πολλές θεματικές ενότητες που πρέπει να βγουν (νομίζω από τους θεματικούς κύκλους ήταν οι 6 πρώτες - δεν έχω διαβάσει αναλυτικά το Φεκ για το νέο πρόγραμμα και δεν γνωρίζω αν έχει αλλάξει κάτι), οπότε μην αγχώνεσαι γι' αυτό.
Θεωρώ πάντως πως είναι σημαντικό να βάζεις τον μαθητή να γράφει κάτι για την επόμενη φορά, έστω και μία παράγραφο, πάνω σε όσα προλάβατε να αναπτύξετε μαζί. Πέρα από τις ιδέες, που είναι το κύριο υλικό πάνω στο οποίο θα βασιστεί, σημασία έχει και ο τρόπος που τις διατυπώνει και τις οργανώνει σε συνεχές κείμενο. Ελλείψει χρόνου θα μπορούσες να του έδινες "έτοιμα" κάποια πράγματα και να επέμενες κυρίως στον τρόπο με τον οποίο αναλύουμε το θέμα της έκθεσης (επικοινωνιακό πλαίσιο, δεδομένα, ζητούμενα, οργάνωση, πρόλογος, επίλογος). Γενικά, νομίζω πως τα παιδιά έχουν ιδέες (και κάποτε πολύ πιο φρέσκιες και σύγχρονες από τις τυποποιημένες που διδάσκουμε). Το πρόβλημα είναι στο πώς τις εκφράζουν και τις δομούν. Και αυτό είναι που χρειάζεται περισσότερο εξάσκηση.
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Έκθεση ’ Λυκείου
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 16, 2011, 06:21:37 μμ »
Του βάζω 1-2 ασκησούλες για το σπίτι, αλλά νομίζω πως δεν αρκούν..
Του δίνω πολύ υλικό δικό μου, θεωρία, έξτρα κείμενα που βρίσκω ενδιαφέροντα.. Μου είπε σε κάποια φάση "Πωπω, πολύ χαρτί! Η περσινή μου καθηγήτρια μου έγραφε λίγα πράγματα και αυτά στο τετράδιο.." Ε..και γειώθηκα  :-[ Δεν είμαι κιόλας το πλέον έμπειρο άτομο και λέω..μήπως κάνω κάτι λάθος? Δε ξέρω.. :-\

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159859
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 533
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 441
Σύνολο: 442

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.092 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.