*

Αποστολέας Θέμα: ΣΕΚΕΑ  (Αναγνώστηκε 1527 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος bilstef

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 137
  • Φύλο: Άντρας
  • Να είμαστε όλοι καλά
    • Προφίλ
    • Μαθηματικά
ΣΕΚΕΑ
« στις: Αύγουστος 09, 2007, 12:46:39 μμ »
Σύλλογος Επιτυχόντων Εκπαιδευτικών στον Α.Σ.Ε.Π.  (Σ.ΕΚ.Ε.Α.)
Α.Μ. Σωματείου: 26758
(Απόφαση υπ' αριθμ. 389/2007 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών)
Ιστοσελίδα: www.sekea.gr
e-mail: info@sekea.net
Υπόμνημα

Η επιλογή των καθηγητών που θα στελεχώσουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, και η αντιμετώπισή τους μετά το διορισμό τους, είναι το κρίσιμο μέγεθος για ένα ποιοτικό άλμα της Μέσης Εκπαίδευσης, γεγονός που αποτελεί στόχο και ελπίδα όχι μόνο των μαθητών και των γονέων τους, αλλά όλης της κοινωνίας.
Πέρασαν 10 χρόνια από την κατάργηση της επετηρίδας το 1997. Σκοπός της κατάργησης διακηρύχθηκε πως ήταν, οι προσλήψεις των καθηγητών στη Δημόσια Μέση Εκπαίδευση να γίνονται με τρόπο περισσότερο αξιοκρατικό, μέσα από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Αντί όμως γι’ αυτό οι προσλήψεις σήμερα γίνονται με τρόπο ολοένα και πιο θολό και περίπλοκο, τα αξιοκρατικά στοιχεία συνεχώς περιορίζονται και ο αδιάβλητος χαρακτήρας τους υπονομεύεται.
Ενώ αρχικά προβλεπόταν (ότι μετά το 2003) οι προσλήψεις να γίνονται σε ποσοστό 100% μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, το 2002 το ποσοστό αυτό μειώθηκε στο 75% και το 2004 μειώθηκε ξανά στο 60%, ενώ ακόμα και τα ποσοστά αυτά παραβιάζονται συστηματικά τα τελευταία χρόνια, σε βάρος των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ. Αυτό γίνεται παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών που διεκδικεί την πρόσληψή του μέσω του ΑΣΕΠ αυξάνει συνεχώς και στον τελευταίο διαγωνισμό έφτασε τις 70.000.
Οι «ειδικές» επετηρίδες εκπαιδευτικών που διορίζονται χωρίς να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (16μηνίτες, 30μηνίτες, ενιαίος πίνακας) διαδέχονται η μία την άλλη και διεκδικούν ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό των προσλήψεων. Πληθαίνουν οι καταγγελίες για τον τρόπο απόκτησης της πολυπόθητης προϋπηρεσίας, τόσο παλιότερα (Εκκλησιαστικά Λύκεια, φυλακών, δεύτερης ευκαιρίας κ.ά.), όσο και τελευταία με την πρόσθετη διδακτική στήριξη (ΠΔΣ). Αυξάνονται οι κατηγορίες των εκπαιδευτικών που διεκδικούν τον διορισμό τους χωρίς καν να συμμετέχουν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Τέλος, σημαντικός αριθμός καθηγητών διορίζεται ή διεκδικεί το διορισμό του με δικαστικές αποφάσεις, που αξιοποιούν τα κενά που αφήνουν οι περιστασιακές αποφάσεις της διοίκησης. Δικαιολογημένα κανείς αναρωτιέται αν η επετηρίδα καταργήθηκε στο όνομα της αξιοκρατίας ή για ν’ ανοίξουν «παραθυράκια» διορισμών με «χαλαρά» κριτήρια.
Πιστεύουμε ωστόσο ότι πραγματικά χρειάζεται το σύστημα των προσλήψεων των καθηγητών της Μέσης Εκπαίδευσης να γίνει αξιοκρατικό και ταυτόχρονα δίκαιο και αδιάβλητο. Γι’ αυτό διατυπώνουμε τα παρακάτω αιτήματα:

Α) Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί να μη χωρίζονται σε κατηγορίες. Ο τρόπος πρόσληψης να είναι ένας και μοναδικός, κάτι που είναι και συνταγματική επιταγή.
Στις σημερινές συνθήκες ο τρόπος αυτός δεν μπορεί να είναι άλλος από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Έτσι οι διορισμοί των καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης να γίνονται κατά 100% από τον πίνακα επιτυχόντων του ΑΣΕΠ. Κανένας εκπαιδευτικός από καμία κατηγορία να μη διορίζεται στη Μέση Εκπαίδευση, αν δεν είναι επιτυχών στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Γνωρίζουμε και από το ρόλο μας ως εκπαιδευτικοί ότι μια εξέταση δεν μπορεί ποτέ να είναι ο καλύτερος τρόπος αξιολόγησης. Αυτό επιβάλλει την ανάγκη ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, με τη βοήθεια και των ειδικών, να ξεφύγει από τα πλαίσια ενός τυπικού διαγωνισμού ελέγχου γνώσεων και να προσαρμοστεί στην απαίτηση επιλογής των κατάλληλων εκπαιδευτικών.

Β) Όσο είναι σε ισχύ η υπάρχουσα νομοθεσία περί διορισμών, επιβάλλονται νομοθετικές τροποποιήσεις έτσι ώστε: 

i) Να γίνετε η αναγνώριση και άλλων παραμέτρων, που πρέπει να μοριοδοτούνται στον καταρτισμό του πίνακα διοριστέων με την ανάλογη βαρύτητα, όπως αυτή που αναφέρουμε αμέσως παρακάτω.
Εφ’ όσον κάποιος είναι επιτυχών στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, για τον καταρτισμό του πίνακα διοριστέων, πρέπει επίσης να μοριοδοτούνται όλες οι προηγούμενες επιτυχίες του στον ΑΣΕΠ στο ακέραιο.
Πως είναι δυνατό η επιτυχία δύο ή και τρεις συνεχόμενες φορές στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ να θεωρείται αμελητέα ποσότητα (με τα αντίστοιχα «μόρια» να υπολογίζονται μόνον για τον ενιαίο πίνακα και μάλιστα μόνον για μια διετία στο ακέραιό τους, ενώ να μηδενίζονται μετά την παρέλευση μιας τετραετίας) σε σύγκριση με την προϋπηρεσία που κάπως απέκτησε κάποιος στην Π.Δ.Σ. (τα οποία και «κατοχυρώνονται» εσαεί);
ii) Το μοίρασμα των περιοχών διορισμού ανάμεσα στους διοριστέους του ΑΣΕΠ και στους διοριστέους μέσω του ενιαίου πίνακα διορισμών (40%) να είναι ισότιμο και όχι να αντιμετωπίζονται οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ ως μιάσματα που πρέπει να εξοριστούν.
iii) Όταν ο αριθμός των μονίμων καθηγητών είναι 80.000 δεν μπορεί να είναι έκτακτες οι ανάγκες που καλύπτουν οι 7.500 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, που διορίστηκαν φέτος. Οι ανάγκες αναπληρωτών λόγω πραγματικά έκτακτων αναγκών, στατιστικά πρέπει να κυμαίνεται γύρω στους 500. Ο διορισμός εκτάκτων για την κάλυψη μονίμων αναγκών, και μάλιστα σε τέτοια έκταση, δεν είναι ούτε προς το συμφέρον της εκπαίδευσης ούτε προς το συμφέρον των εκπαιδευτικών.
Ο αριθμός των αναπληρωτών που χρειάζεται κάθε χρόνο να καλύπτεται από τον ενιαίο πίνακα των αναπληρωτών. Αλλά και ο ενιαίος πίνακας δεν πρέπει να αγνοεί το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, από τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει μεγάλος αριθμός επιτυχόντων και μη διοριστέων. Γι’ αυτό και ο πίνακας των αναπληρωτών να καταρτιστεί μόνον από εκπαιδευτικούς που είχαν τουλάχιστον μία επιτυχία στον ΑΣΕΠ.
iv) Ο αριθμός των διορισμών να σέβεται την αναλογία 60% - 40% των διοριστέων μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και των διοριστέων μέσω του ενιαίου πίνακα διορισμών αντίστοιχα.

   Έχουμε την πίστη ότι τα αιτήματα αυτά συμβάλλουν σ’ ένα σύστημα προσλήψεων δίκαιο, που δεν αφήνει παραθυράκια για αμφισβητήσεις, σ’ ένα σύστημα που θα δώσει ώθηση στους εκπαιδευτικούς να βελτιωθούν και να βελτιώσουν την εκπαίδευση.

Σύλλογος Επιτυχόντων Εκπαιδευτικών στον Α.Σ.Ε.Π.  (Σ.ΕΚ.Ε.Α.)

Για το Δ.Σ.
                     
                       Ο Πρόεδρος                                                 Ο Γραμματέας
                Μερεντίτης Χρήστος                                     Καγιάρας Νικόλαος

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159856
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 774
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 618
Σύνολο: 625

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.087 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.