PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Ειδικές δομές εκπαίδευσης
Ειδική Αγωγή
Μαθησιακές δυσκολίες
(Συντονιστές:
tttzzz
,
Lucinda
)
Νοημοσύνη και Μαθησιακές Δυσκολίες
Τελευταία νέα
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους
Η εγκύκλιος για υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε περιοχές/ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ./Σ.Δ.Ε.Υ. των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μετατάξεις εκπαιδευτικών της Σιβιτανιδείου
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μετατάξεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε άλλους εκπαιδευτικούς κλάδους και σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
Προσλήψεις 106 εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Ββάθμιας Εκπαίδευσης
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Νοημοσύνη και Μαθησιακές Δυσκολίες (Αναγνώστηκε 5288 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
gallikou
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 718
Λατρεύω την εκπαίδευση
Νοημοσύνη και Μαθησιακές Δυσκολίες
«
στις:
Ιανουάριος 25, 2013, 05:50:54 μμ »
Tweet
Θα ήθελα να θέσω τα εξής ερωττήματα: 1)Απ' ό,τι ξέρω για να διαγνωστεί σε ένα παιδί δυσλεξία, θα πρέπει να αποκλειστεί η χαμηλή νοημοσύνη. Νοημοσύνη στα 80 (χαμηλή φυσιολογική) αποκλείει τη δυσλεξία ή μπορεί να συνυπάρχει με δυσλεξία
2) Πόσο αξιόπιστα είναι τα ψυχομετρικά τεστ των παιδαγωγικών κέντρων (πλην ΚΕΔΔΥ), π.χ. Κέντρο Ψυχικής Υγιενής, παιδιατρικά νοσοκομεία
3) Ποια πρέπει να ειναι η στάση της δασκάλας σε ένα παιδάκι με μαθησιακές δυσκολίες της 3ης δημοτικού;
4) Εκτός απο του να του έχω ειδική δασκάλα στο σπίτι,τι άλλο μπορώ να κάνω;(λογο και εργοθεραπείες έχει κάνει για περίπου τρία χρόνια)
Ευχαριστώ
«
Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 25, 2013, 06:45:07 μμ από Stelios
»
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 00:11:45 »
tabacaria
Νέο μέλος
Μηνύματα: 84
Φύλο:
Η πλατεία θα μείνει έρημη.
Απ: ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
«
Απάντηση #1 στις:
Ιανουάριος 25, 2013, 06:23:48 μμ »
Για το ερώτημα 1:
Διαφορά δυσλεξίας και γενικής μαθησιακής καθυστέρησης. Για να υπάρχει η δυσλεξία πρέπει να έχει τελείως διαφορετική αιτιολογία και εξέλιξη από τη γενική μαθησιακή καθυστέρηση, η οποία οφείλεται σε χαμηλή ευφυΐα, σε αρνητικούς ψυχο-περιβαλλοντολογικούς παράγοντες (π.χ. ψυχολογικά προβλήματα, αδιάφορο και μειονεκτικό οικογενειακό περιβάλλον, κλπ) ή σε συνδυασμό των παραπάνω. Αντίθετα, η δυσλεξία δεν προκαλείται ποτέ από νοητικο-ψυχο-περιβαλλοντο-εκπαιδευτικά προβλήματα αλλά οφείλεται σε βιολογικούς παράγοντες, συνήθως κληρονομικούς. Οι δυσλεξικοί έχουν ειδική μαθησιακή δυσκολία, συνήθως υστερούν μόνο στα γλωσσικά μαθήματα και μόνον στα γραπτά, ενώ αντιθέτως τα παιδιά με γενική μαθησιακή καθυστέρηση υστερούν σε όλα τα μαθήματα και στα γραπτά και στα προφορικά.
Ερώτημα 2:
ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ Η ΔΙΑΓΝΩΣΗ, ΔΙΕΘΝΩΣ: Η διάγνωση της δυσλεξίας βασίζεται σε σταθμισμένα ψυχολογικά και εκπαιδευτικά τεστ, που δυστυχώς δεν υπάρχουν στη χώρα μας. Η φιλοσοφία της διάγνωσης είναι η δια της εις άτοπον απαγωγής. Δηλαδή, για να γίνει διάγνωση δυσλεξίας, θα πρέπει ένα παιδί να έχει θετικούς όλους τους νοητικούς και ψυχο-περιβαλλοντο-εκπαιδευτικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση και παρόλα αυτά να υστερεί τουλάχιστον 1,5 – 2 χρόνια στην ανάγνωση σε σχέση με τα παιδιά της ηλικίας του. Άρα, το νωρίτερα που μπορεί να πραγματοποιηθεί με αξιοπιστία η διάγνωση είναι η Β’ δημοτικού. Μόνον με αντικειμενικά βιολογικά τεστ που είναι ανεξάρτητα από την ανάγνωση και την γραφή μπορεί να γίνει η διάγνωση ενωρίτερα, όπως π.χ. είναι το αντικειμενικό τεστ της οφθαλμοκίνησης που επιτρέπει τη διάγνωση από την προσχολική ηλικία επειδή είναι βιολογικό και συνεπώς, δεν βασίζεται στην ανάγνωση ή τη γραφή.
Ερώτημα 3:
Συμβουλές προς τους εκπαιδευτικούς:
Αποδεχτείτε το δυσλεκτικό μαθητή σας και ενισχύστε τις δυνατότητές του.
Μην τον φέρνετε σε δύσκολη θέση μπροστά σους συμμαθητές του. Ενισχύστε την πιο όμορφη πλευρά του σχολείου, με σκοπό να έχει αρκετούς λόγους για να προσέρχεται σε αυτό.
Ενημερωθείτε για τις δυσκολίες και τις ανάγκες του.
Συνεργαστείτε με την οικογένεια και τους ειδικούς, που έχουν αναλάβει την αποκατάσταση των μαθησιακών του δυσκολιών.
Τοποθετήστε το παιδί σε μια θέση στην τάξη όπου εύκολα θα μπορεί να συγκεντρώνεται και εσείς να το ελέγχετε για συχνότερη βοήθεια.
Δώστε του περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσει μια εργασία.
Ζητήστε τη συμμετοχή του σε δραστηριότητες, που γνωρίζετε οτι μπορεί να ολοκληρώσει με μεγάλη επιτυχία.
Οι ερωτήσεις, που θα του θέτετε, θα πρέπει να στοχεύουν στο γενικότερο νόημα του μαθήματος και όχι σε πολύ συγκεκριμένες λεπτομέρειες.
Μην το διαχωρίζετε απο τα άλλα παιδιά. Είναι ίσο με όλους του υπόλοιπους συμμαθητές του. Ενισχύστε τη βοήθεια προς αυτό με διακριτικό τρόπο. (πηγή:
http://exelixilogou.gr/article.php?id=199
).
Ερώτημα 4:
Έχε στο νου σου πως ο δυσλεξικός εγκέφαλος είναι διαφορετικά κατασκευασμένος στα λεκτικά του κέντρα (Geschwind,1986) αλλά ιδίως στο magnocellular υποσύστημα του οπτικού συστήματος (Stein, 2004). Δηλαδή, έχουν πιο διευρυμένη κεντρική όραση που παρεμποδίζει τη λειτουργία της περιφερικής όρασης, με αρνητικές συνέπειες στην ανάγνωση αλλά ταυτόχρονα παρέχει σημαντικά πλεονεκτήματα στη ζωή. Γι’ αυτό οι δυσλεξικοί σκέφτονται περισσότερο με εικόνες παρά με λέξεις και συνεπώς οι εγκέφαλοί τους λειτουργούν συντριπτικά ταχύτερα από τον κοινό εγκέφαλο. Αποτέλεσμα αυτής της βιολογικής τους υπεροχής, είναι οι δυσλεξικοί εφευρέτες (Edison, Einstein κ.λπ.).
Επίσης, Συμβουλές προς τους γονείς:
Το παιδί έχει συγκεκριμένες δυσκολίες. Αποδεχθείτε αυτό το γεγονός και μην το αρνείστε.
Η Δυσλεξία δεν είναι ασθένεια και το παιδί δεν νοσεί. Απλά προσλαμβάνει τα ερεθίσματα με ένα διαφορετικό τρόπο, ο οποίος θέλει αποκατάσταση για να γίνει η μάθηση επιτυχής. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει θεραπεία για τη δυσλεξία παρά μόνο πρόγραμμα αποκατάστασης των μαθησιακών δυσκολιών. Το πρόγραμμα αυτό τις περισσότερες φορές είναι χρονοβόρο. Πρέπει, λοιπόν, να οπλιστείτε με υπομονή και αισιοδοξία.
Το δυσλεκτικό παιδί αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες του χάνει την αυτοπεποίθησή του και απογοητεύεται. Πρέπει, λοιπόν, να δημιουργήσετε μέσα στο σπίτι ένα κλίμα αποδοχής και ασφάλειας. Να αποφεύγετε την αυστηρή κριτική και τη λεκτική βία.
Μην ξεχνάτε πως το παιδί δεν είναι τεμπέλικο ούτε απρόσεχτο. Απλά μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο.
Να επαινείτε το παιδί όταν σημειώνει μια επιτυχία όσο μικρή και αν είναι αυτή. Να το ενισχύετε λεκτικά και σωματικά αφήνοντάς το να δεί την περηφάνια στο πρόσωπό σας.
Να θέτετε εφικτούς στόχους για το παιδί σας και όχι ουτοπικά όνειρα, τα οποία δεν μπορεί να εκπληρώσει. Με αυτό τον τρόπο ικανοποιείστε και εσείς και το παιδί.
Ενισχύστε κάποιο ταλέντο που έχει το παιδί. Είναι σημαντικό να νοιώθει οτι διαπρέπει σε έναν τομέα ενώ έχει δυσκολίες στην σχολική του ζωή. Έτσι ενισχύεται η αυτοπεποίθησή του και το παιδί εκτονώνεται.
Οργανώστε το διάβασμα και τον ελεύθερο χρόνο του παιδιού.
Οργανώστε το χώρο μελέτης απομακρύνοντας τα περιττά ερεθίσματα (οπτικά και ακουστικά) και επικεντρώνοντας τα βιβλία μελέτης.
Μην παρουσιάζετε το καθημερινό διάβασμα σαν τιμωρία.
Παίξτε με το παιδί παιχνίδια μνήμης, λέξεων, λεξιλογίου, ορθογραφίας.(πηγή:
http://exelixilogou.gr/article.php?id=199
).
Δες και αυτό:
http://exelixilogou.gr/article.php?id=304
Η ακριβής διάγνωση υπαγορεύει το εξατομικευμένο πρόγραμμα ψυχο-εκ παιδευτικής υποστήριξης.
Καταγράφηκε
"Η εκπαίδευση είναι μια πράξη αγάπης, επομένως μια πράξη θάρρους. Δεν πρέπει να φοβάται την αντιπαράθεση, την ανάλυση της πραγματικότητας, τη δημιουργική συζήτηση, αν δε θέλει να καταλήξει σε παρωδία". (Paulo Freire).
tabacaria
Νέο μέλος
Μηνύματα: 84
Φύλο:
Η πλατεία θα μείνει έρημη.
Απ: ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
«
Απάντηση #2 στις:
Ιανουάριος 25, 2013, 06:27:33 μμ »
Για το ερώτημα 2 δες και αυτό:
http://exelixilogou.gr/article.php?id=198
Καταγράφηκε
"Η εκπαίδευση είναι μια πράξη αγάπης, επομένως μια πράξη θάρρους. Δεν πρέπει να φοβάται την αντιπαράθεση, την ανάλυση της πραγματικότητας, τη δημιουργική συζήτηση, αν δε θέλει να καταλήξει σε παρωδία". (Paulo Freire).
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Ειδικές δομές εκπαίδευσης
Ειδική Αγωγή
Μαθησιακές δυσκολίες
(Συντονιστές:
tttzzz
,
Lucinda
)
Νοημοσύνη και Μαθησιακές Δυσκολίες