0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
jak, ευχαριστώ για την ευχή, αλλά όταν κάτι δεν έρχεται στην ώρα του, παύει να είναι Ιθάκη...
To παρακάτω αφιέρωμα προέκυψε εντελώς τυχαία, διαβάζοντας κάπου το λατινικό ρητό του τίτλου.Αποτελεί συνέχεια παλιότερων αφιερωμάτων, ιδίως αυτών που αναφέρονταν στο σαμανισμό και το σύμβολο του κηρυκείου (σχετικές παραπομπές στο τέλος της ανάρτησης).Ελπίζω να βρείτε τα στοιχεία που παραθέτω το ίδιο ενδιαφέροντα όσο τα βρήκα και εγώ τις ώρες που έψαχνακαι να μου συγχωρήσετε το "σεντόνι" που απλώνω. ΙΚΑΡΟΣAlta alatis patent?[=τα (ουράνια) ύψη είναι ανοικτά για όσους έχουν φτερά]http://www.youtube.com/watch?v=g07lpFM31AM Κέρινα φτερά κατασκεύασε ο Δαίδαλος, ο μεγάλος τεχνίτης και αρχιτέκτοναςγια να φύγουν από την Κρήτη, όπου τους κρατούσε με το ζόρι αυτόν και το γιο του ο βασιλιάς Μίνως.«Μπορεί να μας εμποδίζει η γη και τα κύματα, αλλά ο ουρανός είναι ανοικτός για εμάς» έλεγε στο γιο του. «Ο βασιλιάς διαφεντεύει τα πάντα, αλλά όχι τους ουρανούς».Έβαλαν, λοιπόν, τα φτερά και πέταξαν σαν τα πουλιά.Πέρασαν από τη Δήλο, την Πάρο, την Κάλυμνο και κατευθύνθηκαν προς τη Σάμο.«Να μην ανεβαίνεις πολύ ψηλά, γιε μου, γιατί ο ήλιος θα λιώσει τα κέρινα φτερά.Να μην κατεβαίνεις πολύ χαμηλά, γιατί η υγρασία θα τα βαρύνει».Ο Ίκαρος έβλεπε, όμως, μόνο ψηλά, προς τον ήλιο… και ανέβηκε πολύ ψηλά.Τα φτερά του έλιωσαν και με γυμνά πια τα χέρια καταποντίστηκε στο Ικάριο Πέλαγος φωνάζοντας τον πατέρα του…Εκεί τον βρήκε ο Δαίδαλος και τον έθαψε στο πλησιέστερο νησί, την Ικαρία. Jeff Barson “Icarus”, Uta, USA Κάποιοι λένε πως ο Ίκαρος ήταν παλιός ηλιακός θεός,αντίστοιχος με τον Εωσφόρο, τον Φαέθοντα και τον Προμηθέακι όταν τέτοιοι παλιοί ηλιακοί θεοί παραμερίστηκαν από όμοιους νεότερους,η νεότερη θεολογία υποβάθμισε τους παλαιούς θεούς σε ήρωεςκαι μυθολόγησε την πτώση τους σαν ανυπακοή που προκάλεσε τη θεϊκή οργή.Έτσι, καθώς λένε, ο βιβλικός Θεός γκρέμισε στην άβυσσο τον φτερωτό Εωσφόρο.Έτσι ο Δίας συνέτριψε με κεραυνό τον Φαέθοντα και το ιπτάμενο άρμα του.Έτσι, έδεσε και τον Προμηθέα με ανοικτά τα χέρια στον Καύκασοστέλνοντας ταυτόχρονα έναν αετό να του τρώει το συκώτι, για να τον τιμωρήσει που έσωσε τους ανθρώπους φέρνοντάς τους τη φωτιά.Πολλά χρόνια αργότερα, η ιστορία εξελίχθηκε λίγο διαφορετικά.Ένα ιστορικό ιερό πρόσωπο, ο Ιησούς, παίρνοντας τη θέση ηλιακών θεοτήτωνάπλωσε τα χέρια, για να σταυρωθεί σύμφωνα με τη βούληση του Πατέρα του,προκειμένου να σώσει τους ανθρώπους από το σκοτάδι της αμαρτίας.Ο ουρανός αυτήν τη φορά ήταν ανοιχτός, για να συναντήσει εκεί τον Πατέρα του και το Άγιο Πνεύμα (που συμβολίζεται με το περιστέρι)και να συνεχίσει να μας προστατεύει από ψηλά... Οι μυστηριώδεις συμπτώσεις δεν περιορίζονται μόνο στην καθ’ ημάς Ανατολή.Πέρα, στη Λατινική Αμερική, οι ιθαγενείς διηγούνται διάφορες ιστορίες.Στην αυτοκρατορία των Ίνκας η λατρεία ήταν ηλιοκεντρικήκαι βασικό ρόλο έπαιζε ο κόνδορας (είδος γύπα), σύμβολο δύναμης και υγείας,που θεωρούν ακόμα και σήμερα ότι θα τους απελευθερώσει από τους Ισπανούς κατακτητές.Επίσης, χαρακτηριστικό εικονικό σύμβολο ήταν ο σταυρός chacana, σύμβολο της σοφίας και της ζωήςαλλά και του αστερισμού του Σταυρού του Νότου,τον οποίο οι αρχαίοι Έλληνες συμπεριελάμβαναν στον αστερισμό του Κενταύρου Χείρωνα,γνωστού θεραπευτή, γνώστη των βοτάνων του Πηλίου και δασκάλου του Ασκληπιού και πολλών μελών της Αργοναυτικής Εκστρατείας που γνώρισαν τον σαμανισμό στη χώρα της Μήδειας.Σημαντικό πρόσωπο γι’ αυτούς ήταν και ο Ίνκαρι.Κάποιοι ονομάζουν έτσι τον τελευταίο βασιλιά των Ίνκας, τον Atahualpaκαι λένε πως οι Ισπανοί τον διαμέλισαν στα τέσσερα αλλά κάποτε θα ζωντανέψει και θα βασιλεύσει και πάλι, σώζοντάς τους από τους κατακτητές.Άλλοι πάλι, λένε πως ήταν ο πρώτος βασιλιάς των Ίνκας, γιος του ήλιου, ο οποίος μπήγοντας στο χώμα ένα χρυσό ραβδί ίδρυσε την πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας.Το πιάτο της φωτογραφίας απεικονίζει αυτόν ακριβώς τον Ίνκαρι,και μάλιστα παραδόξως τον εμφανίζει να έχει φτερά κόνδορα ως άλλος Ίκαρος!Το ακόμα πιο παράδοξο είναι πως ακόμα και σήμερα οι σαμάνες της περιοχής, γνώστες της θεραπευτικής δύναμης των βοτάνων και της μουσικής,τραγουδούν θεραπευτικά τραγούδια ή σφυρίγματα, τα οποία ονομάζουν icaros.Oι σαμάνες εμπνέονται αυτά τα τραγούδια, όταν το πνεύμα τους «πετάει»,δηλ. την ώρα του ύπνου ή όταν βρίσκονται απομονωμένοι σε έκτασηυπό την επήρεια κάποιου φυτού ή της νηστείας και των καθαρμών, όπως οι Ορφικοί.Επιζητούν μέσω του πνευματικού ταξιδιού την επικοινωνία με άλλα πνεύματα (τα φυτά, τον αετό, τον κόνδορα, το φίδι, το πούμα κά)που θα τους οδηγήσουν στη σωτηρία,θυμίζοντας από μια άποψη τη χριστιανική προσευχή μέσω της οποίας επιζητείται η επικοινωνία με το θείο πνεύμα με σκοπό τη βοήθειά του.http://www.youtube.com/watch?v=QMZFZ91ZsyMΓυρίζοντας πίσω στην Ανατολή και τη μουσική της, ξαναβρίσκουμε την ίδια στάση εκστατικής πτήσης της ανθρώπινης ψυχήςσε δυο χαρακτηριστικούς χορούς,όπου οι χορευτές περιστρέφονται απλώνοντας τα χέρια σαν να ετοιμάζονται να πετάξουν πνευματικά πέραν του κόσμου τούτου.Μιλώ για τους Μεβλεβί δερβίσηδες του τάγματος των Σούφι http://www.youtube.com/watch?v=NKEItegftb8και τους παλιούς Ζεϊμπέκουςhttp://www.youtube.com/watch?v=zs33itcenDg&feature=related ή τους πιο οικείους σ’ εμάς μάγκες που χορεύουν το σύγχρονο ζεϊμπέκικοhttp://www.youtube.com/watch?v=z1cfln_sV44 .Σε όλες αυτές τις ιστορίες, ανεξάρτητα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των προσώπων,επανέρχονται μυστηριωδώς παρόμοιοι συμβολισμοί, που θα μπορούσαν να συνοψιστούν εικονικά στο σύμβολο του σταυρού.Ο σταυρός θα μπορούσε να πει κανείς πως απεικονίζει αφαιρετικάτο σχήμα του πουλιού εν ώρα πτήσης, τον ήλιο με τις τέσσερις εποχές, τον αστερισμό του Σταυρού του Νότου, ή το πανάρχαιο σαμανιστικό δέντρο της ζωής και της σοφίας που συνδέει τον κόσμο των νεκρών (ρίζες) με τον κόσμο των ζωντανών και των θεών (κορμός, κλαδιά),όπως το γνωρίζουμε και από το κηρύκειο του Ερμή, ενός άλλου ηλιακού, φτερωτού και ψυχοπομπού θεού.Ίσως, πάλι να τα αντιπροσωπεύει και όλα αυτά μαζί, συμβολίζοντας διαχρονικά στο συλλογικό υποσυνείδητο το πέταγμα του ανθρώπινου πνεύματος προς τη σωτηρία, όπως κι αν την εκλαμβάνει κανείς…Πηγές:1.Ελληνική Μυθολογία «Οι ήρωες», Εκδοτική Αθηνών, σ.2782.Οvidius “Metamorphoses”, VIII, 183-235.3.E.R. Dodds «Οι Έλληνες σαμάνες» (από το βιβλίο του «Οι Έλληνες και το παράλογο»)http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:rcGUoLsd6IEJ:www.epopteia.gr/index.php%3Foption%3Dcom_content%26view%3Darticle%26id%3D97:dodds-oi-ellines-samanes%26catid%3D27:orfeas%26Itemid%3D170+%CE%BF%CF%81%CF%86%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF+%CF%83%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CF%82&cd=1&hl=el&ct=clnk4.http://www.novica.com/itemdetail/index.cfm?pID=598475.http://findarticles.com/p/articles/mi_m1310/is_1990_Feb/ai_8861379/6.http://en.wikipedia.org/wiki/Inkarri7.http://en.wikipedia.org/wiki/Q'ero8.http://en.wikipedia.org/wiki/Icaro9.http://www.elmundomagico.org/wp-content/themes/elmundomagico/docs/ICAROS.pdf10.http://www.artofwise.gr/html/categories_content/symvola/stauros.html11.http://en.wikipedia.org/wiki/Chakana12.http://mexicanskies.com/constellations/centaurus.htm13.http://www.ianridpath.com/startales/centaurus.htm14.http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%84%CE%B1%CF%85%CF%81%CF%8C%CF%82_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%9D%CF%8C%CF%84%CE%BF%CF%85Επίσης, παλαιότερα σχετικά αφιερώματα για:-το πανάρχαιο σύμβολο του κηρυκείου του Ερμή: http://www.pde.gr/index.php?topic=4963.26740 -τα ίχνη των Σαμάνων στην Ελλάδα: http://www.pde.gr/index.php?topic=4963.27034-την πανάρχαια πίστη στη θεραπευτική δύναμη της μουσικής: http://www.pde.gr/index.php?topic=4963.28532-το σύμβολο του κόνδορα στον περουβιανό πολιτισμό: http://www.pde.gr/index.php?topic=4963.22078-το χορό των ζεϊμπέκων: http://www.pde.gr/index.php?topic=4963.3248
Παράθεση από: apri στις Ιουλίου 02, 2012, 12:53:14 pm ΙΚΑΡΟΣAlta alatis patent?[=τα (ουράνια) ύψη είναι ανοικτά για όσους έχουν φτερά]κατά τη γνώμη μου, το ωραιότερο αφιέρωμα που μας έχεις χαρίσει!Ευχαριστούμε Apri
ΙΚΑΡΟΣAlta alatis patent?[=τα (ουράνια) ύψη είναι ανοικτά για όσους έχουν φτερά]