*

Αποστολέας Θέμα: Το πρόβλημα με την ύλη της Χημείας στην Γ΄ Λυκείου  (Αναγνώστηκε 1048 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος giannisn1991

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 574
  • ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
    • Προφίλ
Το πρόβλημα με την ύλη της Χημείας στην Γ΄ Λυκείου
« στις: Νοέμβριος 21, 2023, 05:56:50 μμ »
Το 2017 η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έκανε μια μεγάλη αλλαγή στην Γ΄ Λυκείου και δυστυχώς και οι επόμενες Κυβερνήσεις της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ το συνέχισαν. Θα αναφερθώ μόνο στο μάθημα της Χημείας, αλλά η κατάσταση είναι παρόμοια και στα άλλα μαθήματα.

Διακήρυξαν λοιπόν ότι η Γ΄ Λυκείου θα είναι «προπαρασκευαστική τάξη» για το Πανεπιστήμιο. Και για να το πετύχουν αυτό το μόνο που έκαναν ήταν να διπλασιάσουν την εξεταστέα ύλη της Χημείας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, και ταυτόχρονα διπλασίασαν τις ώρες διδασκαλίας από 3 ώρες σε 6 την εβδομάδα.

Κατ’ αρχήν δεν νομίζω ότι απλώς με διπλασιασμό της ύλης στην Χημεία, η Γ΄ Λυκείου μεταμορφώθηκε σε «προπαρασκευαστική τάξη» για το Πανεπιστήμιο. Μου φαίνονται πολύ επιπόλαιοι αυτοί οι χαρακτηρισμοί. Γιατί, τόσα χρόνια που έμπαιναν στο Πανεπιστήμιο με εξέταση στην μισή ύλη Χημείας δεν γινόντουσαν σοβαροί επιστήμονες ; Και επιπλέον το Υπουργείο Παιδείας ισχυρίστηκε ότι επειδή διπλασιάστηκαν οι ώρες διδασκαλίας της Χημείας στο Σχολείο, οι μαθητές δεν χρειάζεται να πληρώνουν σε Φροντιστήρια. Θα ήθελα επειδή φέτος είναι η 28η χρονιά που διδάσκω σε Λύκειο να παρουσιάσω ποια είναι η πραγματικότητα.

Από το 1998 με την μεταρρύθμιση Αρσένη ορίστηκε η εξεταστέα ύλη της Χημείας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις να είναι 3 κεφάλαια. Οι περισσότεροι μαθητές εννοείται ότι έκαμναν Φροντιστήριο στην Χημεία, αλλά ένας μαθητής αν ήθελε μπορούσε να παλέψει και μόνος του, μόνο με την διδασκαλία στο σχολείο. Δεν ήταν μεγάλη η ύλη, μπορούσε να ανταπεξέλθει ο μαθητής με τις δυνάμεις του αν ήταν καλός μαθητής.

Με τον διπλασιασμό όμως της ύλης στην Χημεία, είναι αδύνατον ο μαθητής να τα καταφέρει χωρίς Φροντιστήριο. Δηλαδή η αλήθεια είναι ακριβώς το αντίθετο απ’ αυτό που ισχυρίζεται το Υπουργείο Παιδείας. Και το αστείο είναι ότι την αλλαγή την έκανε μια Κυβέρνηση που υποτίθεται ότι αγωνιζόταν για το συμφέρον του Λαού και όχι για τους πλούσιους. Όχι μόνο με την αλλαγή αυτή οι μαθητές χρειάζονται οπωσδήποτε Φροντιστήρια, αλλά χρειάζονται και διπλάσιες ώρες Φροντιστήρια.

Μα θα πείτε, διπλασιάστηκε η ύλη της Χημείας, αλλά διπλασιάστηκαν και οι ώρες διδασκαλίας στο Σχολείο. Γιατί δεν μπορεί να είναι επαρκής η προετοιμασία του μαθητή από το Σχολείο για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ;

Θα μπορούσε να είναι επαρκής η προετοιμασία του μαθητή από το Σχολείο αν δεν χανόντουσαν καθόλου ώρες διδασκαλίας της Χημείας στο σχολείο. Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι ότι από τις ώρες που υπολογίζει το Υπουργείο Παιδείας ότι θα διδαχθεί η Χημεία τουλάχιστον το 25 % θα χαθούν. Ήδη άρχισαν να χάνονται ώρες με την προετοιμασία της πολυήμερης εκδρομής, ήδη χάνονται ώρες με το Erasmus, θα χαθούν με αθλητικούς αγώνες, με αγώνες επιχειρηματολογίας, με … όρεξη να έχετε για χάσιμο ωρών. Φυσικά όλες αυτές τις χαμένες ώρες δεν τις υπολογίζει το Υπουργείο Παιδείας.

Θα μπορούσε να είναι επαρκής η προετοιμασία του μαθητή από το Σχολείο αν δεν αρρωστήσει ο καθηγητής. Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι ότι και ένα ολόκληρο μήνα να απουσιάσει ο καθηγητής λόγω ασθένειας δεν θα στείλουν άλλο στη θέση του. Το ξέρω, επειδή στο δικό μου Σχολείο έλειψαν καθηγητές που διδάσκουν στην Γ΄ για ένα μήνα και δεν έστειλαν κανένα στην θέση τους. Ευτυχώς υπήρχαν τα Φροντιστήρια.

Και άντε μετά να βγάλεις την τεράστια ύλη της Χημείας. Ξέρετε πόσο φοβάμαι να μην αρρωστήσω, γιατί πως θα βγάλω μετά την ύλη ; Και αυτό που λέει η κ. Υφυπουργός για αναπλήρωση χαμένων ωρών

με αναπροσαρμογή του προγράμματος δεν μπορεί να εφαρμοστεί, αλλά ποιος θα της το πει ; Δεν μπορεί να γίνει αναπροσαρμογή του προγράμματος επειδή η Χημεία διδάσκεται μόνο στους μαθητές θετικής κατεύθυνσης.

Άντε να τους πάρω εγώ να τους διδάξω Χημεία κι ας φορτωθώ χωρίς πληρωμή 10 ώρες πάνω από το υποχρεωτικό μου ωράριο, οι άλλοι μαθητές της Γ΄ τι θα κάμνουν τις ώρες αυτές ; Δηλαδή κομφούζιο. Είμαι υπεύθυνος για το ωρολόγιο πρόγραμμα στο Λύκειο εδώ και 12 χρόνια και άρα γνωρίζω καλά ότι είναι ουτοπία η εντολή του Υπουργείου «να καλυφθεί η ύλη με αναπροσαρμογή του προγράμματος».

Θα μπορούσε να είναι επαρκής η προετοιμασία του μαθητή από το Σχολείο αν δεν υπήρχε φασαρία την ώρα του μαθήματος. Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι ότι οι μαθητές είναι πολύ πιεσμένοι ψυχολογικά και συχνά κάνουν φασαρία την ώρα του μαθήματος για να ξεσκάσουν. Μη μου πείτε ότι θα μας φοβηθούν αν τους κάνουμε παρατήρηση.

Ναι αλλά τόσο μεγάλη που είναι η ύλη της Χημείας και τόσες λεπτομέρειες που πρέπει να πούμε, χρειάζεται απόλυτη ησυχία για να γίνουν κατανοητές. Οι μαθητές όμως θα κάνουν ησυχία στο Φροντιστήριο που είναι 5 μαθητές ενώ στο Σχολείο που συχνά είναι 25 θέλουν να ξεσκάσουν. Ξέρω, το Υπουργείο θα στείλει αυτούς που δεν μπήκαν ποτέ σε τάξη να μας συμβουλέψουν πως θα διαχειριστούμε σωστά την τάξη.

Θα μπορούσε να είναι επαρκής η προετοιμασία του μαθητή από το Σχολείο αν δεν γινόντουσαν καθόλου καταλήψεις. Δυστυχώς η ελληνική κοινωνία έχει αποδεχθεί το «δικαίωμα» των μαθητών όποτε θέλουν να κάμνουν κατάληψη του Λυκείου. Η εντολή του Υπουργείου Παιδείας για τηλεκπαίδευση στις καταλήψεις δεν λέει τίποτα. Η Χημεία της Γ΄ είναι πολύ δύσκολη για να μπορεί να γίνει με τηλεκπαίδευση.

Τελικά ποια είναι η πικρή αλήθεια ; Η πικρή αλήθεια είναι ευτυχώς που (σχεδόν) όλοι οι μαθητές κάμνουν στην Χημεία Φροντιστήριο. Επειδή έτσι μπορώ και προχωρώ κάπως γρήγορα για να μπορέσω να βγάλω την ύλη. Επειδή και να χαθούν πολλές ώρες μαθημάτων θα μπορέσω, έστω και με πασάλειμμα, να βγάλω την ύλη.

Πηγή : karatzova

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Το πρόβλημα με την ύλη της Χημείας στην Γ΄ Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:46:29 »

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 429
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Το πρόβλημα με την ύλη της Χημείας στην Γ΄ Λυκείου
« Απάντηση #1 στις: Νοέμβριος 21, 2023, 07:12:04 μμ »
Η ύλη είναι τόσο μεγάλη και τα θέματα απαιτούν τετοια κατανόηση που ούτε με όσα γράφεις θα μπορούσε να βγει (και εννοώ να βγει για σβαρη αντιμετώπιση των εξετάσεων) η ύλη σε ένα χρόνο, Μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν αλλά τρια μαθήματα ίδιας ύλης και δυσκολίας. Επομένως για σοβαρή κάθοδο σε εξετάσεις φροντιστήρια από α λυκείου.

Αποσυνδεδεμένος Marphil

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 536
  • Φύλο: Γυναίκα
  • «Κάθε πρόχειρη γραφή [θέλει] τον Πικιώνη της»
    • Προφίλ
Απ: Το πρόβλημα με την ύλη της Χημείας στην Γ΄ Λυκείου
« Απάντηση #2 στις: Νοέμβριος 21, 2023, 10:11:41 μμ »
Μα είμαστε μέρος του συστήματος με την ανοχή μας! Γιατί κανένας δεν αντιδράει, ειδικά από ΕΕΦ και ΕΕΧ; Ρητορικό ερώτημα...

Αποσυνδεδεμένος Oliver

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 448
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Το πρόβλημα με την ύλη της Χημείας στην Γ΄ Λυκείου
« Απάντηση #3 στις: Νοέμβριος 21, 2023, 10:39:46 μμ »
Όπως οδεύουν τα πράγματα στο τέλος όλοι οι μαθητές θα επιλέγουν μία κατεύθυνση: Της Οικονομίας και Πληροφορικής...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Το πρόβλημα με την ύλη της Χημείας στην Γ΄ Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:46:29 »

Αποσυνδεδεμένος gf

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 441
  • Γηράσκω αεί διδάσκων
    • Προφίλ
Απ: Το πρόβλημα με την ύλη της Χημείας στην Γ΄ Λυκείου
« Απάντηση #4 στις: Νοέμβριος 21, 2023, 11:59:40 μμ »
Όπως οδεύουν τα πράγματα στο τέλος όλοι οι μαθητές θα επιλέγουν μία κατεύθυνση: Της Οικονομίας και Πληροφορικής...
Οι αριθμοί δεν υποστηρίζουν αυτή την άποψη
https://aeitei.gr/ypopsifioi-ana-pedio.php?year=2023

Αποσυνδεδεμένος Oliver

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 448
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Το πρόβλημα με την ύλη της Χημείας στην Γ΄ Λυκείου
« Απάντηση #5 στις: Νοέμβριος 22, 2023, 06:59:00 μμ »
Οι αριθμοί δεν υποστηρίζουν αυτή την άποψη
https://aeitei.gr/ypopsifioi-ana-pedio.php?year=2023

Για σύγκρινε του 2022 με του 2023

Αποσυνδεδεμένος JURE

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1017
    • Προφίλ
Απ: Το πρόβλημα με την ύλη της Χημείας στην Γ΄ Λυκείου
« Απάντηση #6 στις: Νοέμβριος 22, 2023, 11:55:55 μμ »
Μα είμαστε μέρος του συστήματος με την ανοχή μας! Γιατί κανένας δεν αντιδράει, ειδικά από ΕΕΦ και ΕΕΧ; Ρητορικό ερώτημα...
Γιατί δεν αντιδρούν; Γιατί ποιοι κάνουν τα ιδιαίτερα νομίζετε; Αλλά έστω και έτσι, στο σχολείο ο μαθητής της Ιατρικής θα ήταν καλυμμένος. Και αν κανείς δεν πηγαίνει φροντιστήριο, οι βαθμοί θα είναι φυσιολογικοί και η ύλη δεν θα αυξάνεται χρόνο με το χρόνο. Στη Φυσική αυξήθηκε λες και ήταν λίγη...γιατί; Γιατί ανταπεξέρχονται οι μαθητές! Πώς θα ξεχωρίσουν αυτοί που επιδιώκουν ιατρικές; Κόψτε τα φροντιστήρια...η ύλη θα μειωθεί και τα παιδιά θα ζουν φυσιολογική ζωή και θα μπαίνουν και στη σχολή που θέλουν!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159814
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 568
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 379
Σύνολο: 385

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.057 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.