*

Αποστολέας Θέμα: Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών. Μύθοι και πραγματικότητα.  (Αναγνώστηκε 11951 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος NET DIKTYO

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ03.50
    • Προφίλ
Έκανα τους υπολογισμούς από το Key Data on Education in Europe 2012 (αγγλική έκδοση) που θεωρούσες ότι είναι το σωστό. Εκεί γράφει για τη Γαλλία 14 ώρες. Αντίθετα στο Key Data on Teachers and School Leaders γράφει για τη Γαλλία αυτό που είπες: 15/18. Επίσης στη Λιθουανία στο Key Data on Education in Europe 2012 γράφει για 14 ώρες και στο Key Data on Teachers and School Leaders γράφει για 18 ώρες. Δηλαδή αποδεικνύεται ότι και οι αγγλικές εκδόσεις έχουν αντικρουόμενα και προφανώς αναξιόπιστα στοιχεία...

Επίσης η Σκωτία δεν είναι κράτος αλλά τμήμα του Ηνωμένου Βασιλείου (μαζί με Αγγλία, Ουαλία και Βόρεια Ιρλανδία). Για το Ηνωμένο Βασίλειο δεν έχει συνολικά στοιχεία...

Ο δικός μου μέσος όρος είναι από τη φετινή έκθεση του 2013. Από χρόνο σε χρόνο υπάρχουν αλλαγές στο διδακτικό ωράριο κάποιων χωρών. Αυτό είναι λογικό.

Είναι λογικό να έχει αλλάξει το διδακτικό ωράριο στη Γαλλία και στη Λιθουανία μέσα σε μια χρονιά κατά 4 ώρες των 60 λεπτών (δηλαδή περίπου 5,5 διδακτικές ώρες) την εβδομάδα;

Σταματώ τη συζήτηση εδώ. Νομίζω ότι όποιος θέλει να είναι ειλικρινής με τον εαυτό του, όποιος θέλει να γνωρίζει ποια είναι τα πραγματικά στοιχεία για το διδακτικό ωράριο στην Ελλάδα σε σχέση με τις άλλες χώρες έχει βγάλει τα συμπεράσματά του. Σίγουρα είναι πιο βολικό για όλους μας να υπερασπιζόμαστε τους εαυτούς μας ακόμα και παπαγαλίζοντας επιχειρήματα της συνδικαλιστικής μας ηγεσίας τα οποία (για όποιον έχει τη στοιχειώδη λογική) είναι προφανές ότι δεν ισχύουν. Όποιος θέλει μπορεί να συνεχίσει να το κάνει...

Ανέφερα πουθενά επιχειρήματα της ΟΛΜΕ; Γράφω αποκλειστικά και μόνο δικά μου επιχειρήματα για τα πειραγμένα και περίεργα στοιχεία τόσο του ΟΟΣΑ όσο και της Ευριδίκης που τα τελευταία χρησιμοποίησες πρώτος εσύ... Ξεκίνησα να γράφω για τα στοιχεία της Ελλάδας σε σύγκριση με το μέσο όρο του ΟΟΣΑ, που ήταν στα επιχειρήματα των δημοσιογράφων όπως ο Πρετεντέρης. Στη συνέχεια ανέφερες τα στοιχεία της Ευριδίκης. Μετά από ενδελεχή μελέτη αυτών των στοιχείων συμπεραίνω ότι, είναι λάθος να βγάλουμε μέσο όρο για το εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριο στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή της Ευρώπης γενικότερα. Αν βγάλουμε τέτοιο μέσο όρο θα είναι αναξιόπιστος. Άλλωστε δεν το κάνουν ούτε και στα στοιχεία της Ευριδίκης.

Αυτό ισχύει γιατί οι νομοθεσίες και οι συμβάσεις των εκπαιδευτικών στις διάφορες χώρες της Ευρώπης διαφέρουν σημαντικά. Έτσι σε 9 από τις 28 ευρωπαϊκές χώρες, για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία για το διδακτικό ωράριο, εφαρμόζεται μείωση εβδομαδιαίου διδακτικού ωραρίου με την αύξηση των χρόνων υπηρεσίας. Από την άλλη, σε πολλές χώρες οι νεότεροι εκπαιδευτικοί όχι μόνο δεν κάνουν περισσότερες ώρες, αλλά λιγότερες και οι παλιότεροι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν το ρόλο του μέντορα για τους νέους, έχουν κι αυτοί λιγότερες ώρες. Αυτές οι μειωμένες ώρες δεν αναφέρονται στα στοιχεία των εκθέσεων της Ευριδίκης, στα οποία γράφεται το μέγιστο των ωρών για κάθε χώρα σύμφωνα με τις συμβάσεις και τη νομοθεσία. Επίσης σε αρκετές χώρες υπάρχουν διαφορές στο εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριο ανάλογα με το αντικείμενο διδασκαλίας ή το μέγεθος του σχολείου ή την ειδικότητα του εκπαιδευτικού ή τη διάρκεια της διδακτικής ώρας που καθορίζει κάθε σχολείο ή τον αριθμό διδακτικών ωρών που καθορίζει ο κάθε διευθυντής σχολείου  ή την περιφέρεια της χώρας ή τον τύπο του σχολείου.

Άρα είναι μεθοδολογικό λάθος να βγάλουμε μέσο όρο των χωρών, όταν υπάρχουν τόσα πολλά ανόμοια συστήματα. Επιπλέον έχω επισημάνει στα προηγούμενα μηνύματά μου, κάποια περίεργα στοιχεία και λάθη που εντόπισα, προσέχοντας μόνο όσα αναφέρονται στο λύκειο. Ακόμη κι αν πάμε να βγάλουμε μέσο όρο των χωρών, τα δεδομένα που μας δίνονται δεν φαίνονται καθόλου αξιόπιστα ούτε για την Ευριδίκη ούτε για τον ΟΟΣΑ.

Δεν ξέρω τι ειδικότητα έχεις, πάντως εγώ που είμαι μαθηματικός ξέρω καλά ότι χρησιμοποιώντας στατιστικά στοιχεία μπορείς να πεις μεγάλα ψέματα, ειδικά όταν συγκρίνεις και συνταιριάζεις ανόμοια συστήματα... Το θέμα είναι να αφήσουμε τις συγκρίσεις με αστήρικτους μέσους όρους και να συγκριθούμε με μεμονωμένα κράτη. Εγώ προτείνω να συγκριθούμε με τη Φινλανδία που έχει παρόμοιο διδακτικό ωράριο με την Ελλάδα, γιατί το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας είναι από τα καλύτερα και πιο αποτελεσματικά του κόσμου και το μελετάνε τα περισσότερα ανεπτυγμένα κράτη για να βρουν το λόγο που έχει πετύχει. Εσύ με ποιας χώρας το εκπαιδευτικό σύστημα θέλεις να συγκριθούμε;

Και αφού θεωρείς τόσο αξιόπιστα αυτά τα στοχεία τι έχεις να πεις γι' αυτό:
Παράθεση
Καθαρός διδακτικός χρόνος (σε ώρες=60 λεπτά) 2003
Ελλάδα: πρωτοβάθμια 780
Ελλάδα: δευτεροβάθμια 629
μέσος όρος ΟΟΣΑ 2003 πρωτοβάθμια-γυμνάσιο-λύκειο: 795-701-661
μέσος όρος EU19 2004 πρωτοβάθμια-γυμνάσιο-λύκειο: 804-667-641

Καθαρός διδακτικός χρόνος (σε ώρες=60 λεπτά) 2010
Ελλάδα: πρωτοβάθμια 589
Ελλάδα: δευτεροβάθμια 415
μέσος όρος ΟΟΣΑ 2010 πρωτοβάθμια-γυμνάσιο-λύκειο: 782-704-658
μέσος όρος EU21 2010 πρωτοβάθμια-γυμνάσιο-λύκειο: 758-660-629

Στοιχεία 2003 από:
http://www.oecd.org/edu/skills-beyond-school/35287608.xls

Στοιχεία 2010 από:
http://dx.doi.org/10.1787/888932668299

Πότε άλλαξαν οι διδακτικές ώρες μεταξύ του 2003 και του 2010 από 629 (στο σημερινό μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης) σε 415; Έγινε μείωση 214 διδακτικές ώρες μέσα στα 7 αυτά χρόνια; Πότε;
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 12, 2013, 11:02:23 μμ από NET DIKTYO »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Eύλογη απορία!  ???
  

Αποσυνδεδεμένος NET DIKTYO

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ03.50
    • Προφίλ
Ας δούμε ποιες χώρες έχουν τους μεγαλύτερους αριθμούς διδακτικών ωρών την εβδομάδα για τους καθηγητές στην Ευρωπαϊκή  Ένωση (και συνεπώς ανεβάζουν το μέσο όρο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης):
Ιρλανδία 22 ώρες
Πορτογαλία 22
Λετονία 21
Μάλτα 20

Μήπως οι δύο χώρες με το μεγαλύτερο διδακτικό ωράριο καθηγητών στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξαν να είναι σε μνημόνιο και είχαν τέτοιο αυξημένο ωράριο και πριν από την κρίση;

Πηγή: Key Data on Teachers and School Leaders (2013):
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/151EN.pdf

Ας δούμε ποιες χώρες έχουν τους μικρότερους αριθμούς διδακτικών ωρών την εβδομάδα για τους καθηγητές στην Ευρωπαϊκή  Ένωση:
Πολωνία 14
Φινλανδία 12-18 (μέσος όρος 15)


Τι έχουν πετύχει οι παραπάνω χώρες στην εκπαίδευση;
Ας τις συγκρίνουμε με βάση το διαγωνισμό PISA 2009:

Μαθηματικά
Θέση  Χώρα  Βαθμολογία      
6       Φινλανδία    541
25      Πολωνία      495
32     Πορτογαλία 487
33     Ιρλανδία      487
36     Λετονία       482
39     Ελλάδα       466
40     Μάλτα         463

Φυσικές Επιστήμες
Θέση  Χώρα  Βαθμολογία         
2     Φινλανδία    554
19     Πολωνία      508
20     Ιρλανδία      508
30     Λετονία        494
32     Πορτογαλία 493
40     Ελλάδα        470
41     Μάλτα         461
      
Ανάγνωση
Θέση  Χώρα  Βαθμολογία         
3     Φινλανδία    536
15     Πολωνία      500
21     Ιρλανδία      496
27     Πορτογαλία 489
30     Λετονία       484
31     Ελλάδα       483
45     Μάλτα         442
Πηγή για το διαγωνισμό PISA 2009:
http://en.wikipedia.org/wiki/Programme_for_International_Student_Assessment#2009

Δηλαδή αν και η Φινλανδία και η Πολωνία έχουν τα μικρότερα διδακτικά ωράρια καθηγητών, έχουν σαφώς καλύτερα αποτελέσματα από τις χώρες με τα μεγαλύτερα διδακτικά ωράρια. Η Πολωνία έχει καλύτερα αποτελέσματα με 8 ώρες (των 60 λεπτών) την εβδομάδα λιγότερες από την Ιρλανδία και την Πορτογαλία! Η Φινλανδία δε, βρίσκεται σταθερά στις πρώτες θέσεις στους διαγωνισμούς PISA αλλά και TIMSS (Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών) που έχει συμμετάσχει.

Άρα ουκ εν τω πολλώ το ευ!
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 15, 2013, 11:37:06 πμ από Stelios »

Αποσυνδεδεμένος Alexhs_27

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 254
    • Προφίλ

Δηλαδή αν και η Φινλανδία και η Πολωνία έχουν τα μικρότερα διδακτικά ωράρια καθηγητών, έχουν σαφώς καλύτερα αποτελέσματα από τις χώρες με τα μεγαλύτερα διδακτικά ωράρια. Η Πολωνία έχει καλύτερα αποτελέσματα με 8 ώρες (των 60 λεπτών) την εβδομάδα λιγότερες από την Ιρλανδία και την Πορτογαλία! Η Φινλανδία δε, βρίσκεται σταθερά στις πρώτες θέσεις στους διαγωνισμούς PISA αλλά και TIMSS (Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών) που έχει συμμετάσχει.

Άρα ουκ εν τω πολλώ το ευ!



Το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα σε σχέση με το ελληνικό έχει περίπου 1.000.000 διαφορές. Εσύ απέδωσες την επιτυχία τους μόνο στο χαμηλό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών. Βολικό επιχείρημα δε λέω...
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 15, 2013, 11:31:58 πμ από Alexhs_27 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος NET DIKTYO

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ03.50
    • Προφίλ
Το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα σε σχέση με το ελληνικό έχει περίπου 1.000.000 διαφορές. Εσύ απέδωσες την επιτυχία τους μόνο στο χαμηλό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών. Βολικό επιχείρημα δε λέω...

Πουθενά δεν αναφέρω αυτό που λες. Αυτό είναι δικό σου αυθαίρετο συμπέρασμα.

Αυτό που προφανώς προκύπτει από τα παραπάνω στοιχεία που παρέθεσα είναι ότι: το αυξημένο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών μπορεί να έχει και χειρότερα αποτελέσματα αντί για τα υποτιθέμενα καλύτερα.

Επίσης αποδεικνύεται ότι μπορούμε να έχουμε ένα πολύ καλό εκπαιδευτικό σύστημα, ακόμη και όταν οι εκπαιδευτικοί έχουν σχετικά λίγες διδακτικές ώρες την εβδομάδα, όπως συμβαίνει στην περίπτωση της Φινλανδίας. Συνεπώς καλό είναι να ψάξουμε να βρούμε, τι είναι αυτό που έχει οδηγήσει το φινλανδικό σύστημα στην επιτυχία, ακόμη και όταν οι εκπαιδευτικοί εκεί διδάσκουν σχετικά λίγες ώρες. Nα δούμε πώς έχει πετύχει η εκπαίδευση στη Φινλανδία, ακόμη και όταν δεν έχει κανένα αυστηρό εξωτερικό σύστημα αξιολόγησης με επιθεωρητές ή βασισμένο στις βαθμολογίες των μαθητών σε τυποποιημένα τεστ, το οποίο να οδηγεί σε κατάταξη εκπαιδευτικών ή σχολείων.
Assessment in Finland:
http://www.mwera.org/MWER/volumes/v25/issue1-2/v25n1-2-Hendrickson-GRADUATE-STUDENT-SECTION.pdf
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 15, 2013, 06:44:03 μμ από NET DIKTYO »

Αποσυνδεδεμένος troll

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 906
    • Προφίλ
Και να εμφυτεύσουμε αυτούσιο στην Ελλάδα το Φιλανδικό μοντέλο,
θα αποτύχει καθότι είναι άλλου είδους εκπαιδευτική πολιτική - εν προκειμένω κατώτερη έως ανύπαρκτη -
συν τοις άλλοις απουσιάζει μακρόπνοος στρατηγικός σχεδιασμός εκ μέρους των Κυβερνήσεων.
(Επίσης αποδεδειγμένο)..
Συγκρίσεις μεταξύ ανόμοιων πραγμάτων δεν μπορούν να σταθούν.
Πρέπει να νευριάσουμε... /  Όταν είσαι
άξιος είσαι ΠΑΝΤΟΥ, Επιλεκτικά άξιος δεν υπάρχει.
(Και ακέραιος.. βεβαίως - βεβαίως)

Αποσυνδεδεμένος NET DIKTYO

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ03.50
    • Προφίλ
Και να εμφυτεύσουμε αυτούσιο στην Ελλάδα το Φιλανδικό μοντέλο,
θα αποτύχει καθότι είναι άλλου είδους εκπαιδευτική πολιτική - εν προκειμένω κατώτερη έως ανύπαρκτη -
συν τοις άλλοις απουσιάζει μακρόπνοος στρατηγικός σχεδιασμός εκ μέρους των Κυβερνήσεων.
(Επίσης αποδεδειγμένο)..

Μα αυτό που προτείνω είναι να αποκτήσουμε κι εμείς ως χώρα εκπαιδευτική πολιτική με μακρόπνοο σχεδιασμό εφαρμόζοντας το Φινλανδικό εκπαιδευτικό μοντέλο και στην Ελλάδα. Γιατί είσαι τόσο απαισιόδοξος και λες ότι θα αποτύχει; Δεν αξίζει να προσπαθήσουμε; Εσύ τι προτείνεις να κάνουμε; Να μείνουμε αδρανείς αποδεχόμενοι τη μοίρα μας;

Κατά τη γνώμη μου μόνο με μια ριζική αναμόρφωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και την εφαρμογή ενός άλλου πετυχημένο μοντέλου, μπορούμε να αλλάξουμε τη σημερινή κατάσταση. Η Φινλανδία τόλμησε μια τέτοια αλλαγή τη δεκαετία του 1970. Επένδυσε στρατηγικά και σε βάθος χρόνου στην παιδεία και πέτυχε. Έτσι, στηριζόμενη στο πολύ καλά μορφωμένο και καταρτισμένο δυναμικό της, η χώρα ξεπέρασε σχετικά γρήγορα μια πολύ μεγάλη οικονομική κρίση που είχε προκληθεί εξαιτίας της κατάρρευσης του χρηματοπιστωτικού τομέα στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν το ΑΕΠ είχε πέσει κατά 13% και η ανεργία είχε φτάσει στο 20%.

Ας τολμήσουμε κι εμείς να επενδύσουμε στην παιδεία και με αυτόν τον τρόπο να βάλουμε γερές βάσεις ώστε να μπορούμε να ξεπερνάμε ευκολότερα τις μελλοντικές κρίσεις.

Αποσυνδεδεμένος s93060

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 866
    • Προφίλ
Απ: Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών. Μύθοι και πραγματικότητα.
« Απάντηση #35 στις: Σεπτέμβριος 15, 2014, 04:43:16 μμ »
Παιδιά ξέρετε την νομοθεσία για το ωράριο παραμονής μας στο σχολείο;
Ισχύει τελικά το 8-2;

Αποσυνδεδεμένος sothito

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 96
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Στο λύκειο που βρίσκομαι φέτος το ωράριο του ενός γυμναστή είναι 14 ώρες/ βδομάδα ενώ του 2ου είναι 17!! Πώς γίνεται αυτό; Νομιζα ότι το υποχρεωτικό ωράριο είναι 16 ώρες μίνιμουμ :o

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159617
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 459
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 430
Σύνολο: 438

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.123 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.