*

Αποστολέας Θέμα: Κόμματα για ΑΣΕΠ- προσλήψεις-αναπληρωτές  (Αναγνώστηκε 2803 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ERTA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 636
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Κόμματα για ΑΣΕΠ- προσλήψεις-αναπληρωτές
« στις: Ιανουάριος 22, 2015, 12:29:49 πμ »
Παράθεση
Τι γνώμη έχετε για την κατάργηση του διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών;

Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ στους εκπαιδευτικούς αποτελεί νομιμοποίηση της αποσύνδεσης-πτυχίου επαγγέλματος. Το ΚΚΕ τον απορρίπτει και παλεύει για την άμεση κατάργησή του. Άλλωστε οι άνθρωποι που έχουν πάρει πτυχίο έχουν αποδεδειγμένα εξεταστεί στο αντικείμενο σπουδών στο οποίο καλούνται να δουλέψουν. Προφανώς χρειάζεται και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, όμως αυτή πρέπει να γίνεται οργανωμένα με κρατική ευθύνη στα πανεπιστημιακά τμήματα με απαλλαγή-όσο χρειάζεται-και από τα διδακτικά καθήκοντα.

Σημειώνουμε άλλωστε ότι ο ΑΣΕΠ των εκπαιδευτικών δεν μετράει ποιοτικά χαρακτηριστικά, αφού τελικά οι όποιο διορισμοί γίνονται με βάση την προειλημμένη απόφαση για τον αριθμό που θα διοριστούν και όχι των επιτυχόντων.

 Γι’ αυτό επαναλαμβάνουμε: κατάργηση του ΑΣΕΠ, άμεση μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
http://360pedia.gr/theseis-kke/

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Κόμματα για ΑΣΕΠ- προσλήψεις-αναπληρωτές
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:29:13 »

Αποσυνδεδεμένος ERTA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 636
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Κόμματα για ΑΣΕΠ- προσλήψεις-αναπληρωτές
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 22, 2015, 12:45:22 πμ »
Χριστιανοδημοκρατικό κόμμα Ελλάδος

Παράθεση
στην κατάσταση αυτή έρχεται να προστεθεί και ο νόμος 3848/2010 της κ. Διαμαντοπούλου, που θέτει την επιτυχία στον ΑΣΕΠ ως απαραίτητη προϋπόθεση διορισμού και ενδεχόμενη αποτυχία σε αυτόν θα στείλει στην μόνιμη ανεργία αναπληρωτές που έχουν προσφέρει με αυταπάρνηση 6, 7, 8 και παραπάνω χρόνια, δίνοντας καθημερινά ψυχή και σώμα υπηρετώντας μια δημόσια παιδεία υπό κατάρρευση».
http://www.newsbomb.gr/politikh/news/story/525400/nikolopoylos-tha-arthei-to-empargko-diorismon-ekpaideytikon

Αποσυνδεδεμένος ERTA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 636
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Κόμματα για ΑΣΕΠ- προσλήψεις-αναπληρωτές
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 22, 2015, 01:19:00 πμ »
Παράθεση
Debate μέρος 3ο: Οι 5 προκλήσεις της επόμενης μέρας
1.jpg
Λίγες ημέρες πριν από τις κρίσιμες εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, απευθυνόμαστε στα κόμματα, όχι για να καταγράψουμε τις γενικές τους θέσεις για την Παιδεία, αλλά για να εξασφαλίσουμε συγκεκριμένες απαντήσεις για την επόμενη κιόλας ημέρα των εκλογών
20.01.2015, 06:46 | Ετικέτες:  εκπαίδευση, παιδεία, κόμματα, ΤΕΙ, Μεταπολίτευση, υπουργός Παιδείας, φοιτητές, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι, ΚΙΔΗΣΟ
Συντάκτης: Αννα Ανδριτσάκη
Το ερώτημα «ποιο σχολείο θέλουμε;» ή γενικότερα «τι εκπαιδευτικό σύστημα θέλουμε;» ανέκαθεν αποτελούσε τη βάση διαρκών και αδιέξοδων πολιτικών συγκρούσεων και ταυτόχρονα τον ακρογωνιαίο λίθο της... μεταρρυθμισιολογίας από τη Μεταπολίτευση και εντεύθεν.

Τα τελευταία χρόνια πριν από την κρίση όλες οι απόπειρες ρύθμισης ξεκινούσαν ως εξαγγελίες μεγαλειωδών μεταρρυθμίσεων και κατέληγαν σε αποσπασματικές παρεμβάσεις, οι οποίες περισσότερο προορίζονταν για την επικοινωνιακή παρακαταθήκη τού εκάστοτε υπουργού Παιδείας, παρά για την ουσιαστική βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας. Τα δε χρόνια της κρίσης, η εκπαιδευτική πολιτική έχει μετατραπεί σε προσπάθεια διάσωσης της εκπαίδευσης με τη δραματική συρρίκνωση του ορισμού της ως δημόσιου αγαθού.

Λίγες ημέρες πριν από τις κρίσιμες εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, απευθυνόμαστε στα κόμματα, όχι για να καταγράψουμε τις γενικές τους θέσεις για την Παιδεία, αλλά για να εξασφαλίσουμε συγκεκριμένες απαντήσεις για την επόμενη κιόλας ημέρα των εκλογών σε θέματα που επηρεάζουν άμεσα και καθοριστικά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ανεξάρτητα από το πώς και από ποιους δρομολογήθηκαν. Οι μετεγγραφές στα ΑΕΙ, οι διαγραφές των αιωνίων, η Τράπεζα Θεμάτων, τα αμέτρητα κενά στα σχολεία και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αφορούν και επηρεάζουν χιλιάδες οικογένειες, μαθητές, φοιτητές, δασκάλους, καθηγητές, πανεπιστημιακούς.

♦Οι μετεγγραφές αναγνωρίζονται από όλα τα κόμματα ως προβληματικός πλην όμως αναγκαίος θεσμός, αρκεί να συνοδεύεται από την ύπαρξη αυστηρών προϋποθέσεων και την οικονομική στήριξη των ΑΕΙ.

♦Οι «αιώνιοι» φοιτητές δεν κοστίζουν, αλλά μόνο ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ είναι υπέρ της διατήρησης του δικαιώματος αποφοίτησης. Οι υπόλοιποι ζητούν εκκαθάριση των μητρώων σταδιακά και με προϋποθέσεις, ενώ ΠΑΣΟΚ και ΚΙΔΗΣΟ υπερασπίζονται το μέτρο το οποίο καθιερώθηκε επί... παλαιού ΠΑΣΟΚ. Το νέο ΠΑΣΟΚ πάντως χρησιμοποιεί πιο ήπια διατύπωση, παραπέμποντας και στα Ιδρύματα.

♦Οι απαντήσεις για την Τράπεζα Θεμάτων αντανακλούν την τρέχουσα πολιτική εικόνα. Τα αριστερά κόμματα (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΔΗΜΑΡ), αλλά και οι ΑΝ.ΕΛΛ. την αποδοκιμάζουν, ΠΑΣΟΚ, ΠΟΤΑΜΙ, ΚΙΔΗΣΟ συμφωνούν με την καθιέρωσή της.

♦Πλην ΚΚΕ, όλοι αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα ενός συστήματος αξιολόγησης ή «αναδιάρθρωσης» (βλ. ΣΥΡΙΖΑ), αλλά όλοι ζητούν αναθεώρηση του σημερινού πλαισίου. Συμπεριλαμβανομένου του (συγκυβερνώντος μέχρι πριν από λίγες εβδομάδες) ΠΑΣΟΚ.

♦Για τα χιλιάδες κενά, μία είναι η απάντηση. Πρέπει να αυξηθούν τα κονδύλια, πρέπει να γίνουν διορισμοί. Κανείς δεν εξηγεί πώς ακριβώς θα επιτευχθούν αυτοί οι δύσκολοι στόχοι.

♦Από τον διάλογο απουσιάζει η Ν.Δ., η οποία παρέπεμψε τις ερωτήσεις στον πρώην υπουργό Παιδείας, Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο. Μας διαμηνύθηκε ότι ο κ. Αρβανιτόπουλος δεν προλάβαινε, λόγω μεγάλου προεκλογικού φόρτου.

Τα ερωτήματα

1. Η επαναφορά του δικαιώματος μετεγγραφής στα ΑΕΙ διευκόλυνε χιλιάδες οικογένειες, αλλά και «γονάτισε» κυρίως τα κεντρικά Ιδρύματα. Είστε υπέρ της διατήρησης του θεσμού ή όχι;

2. Το καθάρισμα των μητρώων έχει αρχίσει στα ΑΕΙ. Πιστεύετε ότι πρέπει να δοθεί περαιτέρω παράταση (και για πόσο) σε όσους «λιμνάζοντες» φοιτητές έχουν επιδείξει ενδιαφέρον ή ν’ αρχίσουν άμεσα οι διαγραφές τους, όπως προβλέπει η τελευταία υπουργική απόφαση;

3. Η Τράπεζα Θεμάτων πέρυσι «πέταξε» από τις τάξεις χιλιάδες μαθητές και μόλις πριν από λίγες ημέρες με εντολή του υπουργού Παιδείας αναδιαμορφώνεται διά της δραματικής συρρίκνωσής της. Ποια είναι η θέση σας για την ύπαρξη και τον ρόλο αυτού του θεσμού;

4. Οι διαδικασίες αξιολόγησης δασκάλων και καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προκάλεσαν μεγάλη αναταραχή στην εκπαιδευτική κοινότητα και προχωρούν με μεγάλη δυσκολία. Χρειάζεται επανεξέταση του προτεινόμενου μοντέλου ή επιμονή στην εφαρμογή;

5. Πώς θα καλυφθούν τα χιλιάδες κενά στα σχολεία την επόμενη σχολική χρονιά με δεδομένη την αδιοριστία, τις συνεχιζόμενες αθρόες συνταξιοδοτήσεις και την περαιτέρω περικοπή κονδυλίων;

 

Οι απαντήσεις

Τάσος Κουράκης, υποψήφιος βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης, ΣΥΡΙΖΑ



1. O θεσμός των μετεγγραφών είναι ένα αναγκαίο κακό, ένα μεταβατικό μέτρο, που οδηγεί σε αδιέξοδο τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, όταν το υπουργείο Παιδείας κάνει ανέξοδη «κοινωνική πολιτική» στις πλάτες τους. Tο υπουργείο Παιδείας όφειλε άμεσα να ενισχύσει τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ με έκτακτη οικονομική ενίσχυση. H κυβέρνηση της Αριστεράς θα στηρίξει με τον καλύτερο τρόπο και τη φοιτητική μέριμνα (σίτιση, στέγαση), για την οποία άλλωστε είχε καταθέσει και πρόταση νόμου στις 1/8/2012.

2. Ο μνημονιακός νόμος 4009/2011 της κυρίας Διαμαντοπούλου που προβλέπει τη διαγραφή φοιτητών θα καταργηθεί άμεσα από την κυβέρνηση της Αριστεράς. Είναι αδιανόητο να βρεθούν εκτός ΑΕΙ φοιτητές και φοιτήτριες που δεν κοστίζουν στο κράτος ούτε για δελτίο φοιτητικής ταυτότητας (πάσο), ούτε για φοιτητική εστία, ούτε για συγγράμματα, ούτε για παντός είδους διευκολύνσεις.

3. Η Τράπεζα Θεμάτων που οδήγησε χιλιάδες μαθητές της Α΄ Λυκείου σε παταγώδη αποτυχία θα καταργηθεί αμέσως και θα επαναφέρουμε τον θεσμό της πρόσθετης και ενισχυτικής διδασκαλίας. Θα αποσυνδέσουμε τις εξετάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από την απόκτηση του απολυτήριου Λυκείου, το οποίο θα αποκτάται με ενδοσχολικές εξετάσεις.

4. Η λεγόμενη αξιολόγηση ακύρωσε, όπου εφαρμόστηκε, το συλλογικό πνεύμα ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και, καθώς θα συνδέονταν και με το ύψος των αποδοχών τους, οδήγησε σε έναν ανεπίτρεπτο ανταγωνισμό. Ως αυριανή κυβέρνηση της χώρας θα καταργήσουμε το αυταρχικό νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και θα προχωρήσουμε σε μια δημοκρατική αναδιάρθρωση του θεσμικού πλαισίου και της δομής της διοίκησης και της οργάνωσης της εκπαίδευσης, ενισχύοντας τον ρόλο των συλλογικών οργάνων.

5. Σχεδιάζουμε έναν νέο προγραμματισμό μόνιμων προσλήψεων προσωπικού για την εξασφάλιση της λειτουργίας και της διοίκησης όλων των σχολείων και των σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, σταδιακά θα καταργήσουμε όλες τις ευέλικτες μορφές εργασίας. Μεταβατικά θα αξιοποιήσουμε και τις δυνατότητες προσλήψεων μέσω προγραμμάτων για να καλυφθούν τα υπόλοιπα κενά, ενισχύοντας όμως τις χαμηλές αμοιβές τους. Επίσης, θα επιδοτήσουμε τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς σε απομακρυσμένες περιοχές, ώστε να διασφαλιστεί η επαρκής στελέχωση των σχολικών μονάδων σε αυτές τις περιοχές και η αξιοπρεπής διαβίωση των εκπαιδευτικών.

 

Δημήτρης Νικηφόρος, αναπληρωτής γραμματέας Τομέα Παιδείας ΠΑΣΟΚ



1. Ο θεσμός των μετεγγραφών είναι αλήθεια ότι δημιουργεί ορισμένες στρεβλώσεις. Από την άλλη, ιδίως σε μια περίοδο κρίσης, αποτελεί ένα κοινωνικό μέτρο. Ο νόμος του Μαΐου είναι γεγονός ότι ήταν πολύ γενναιόδωρος. Σε συνεργασία με τα Ιδρύματα, βρέθηκε μια τομή. Στο μέλλον, το θέμα πρέπει πάλι να λυθεί ύστερα από διαβούλευση.

2. Το μέτρο της «εκκαθάρισης» των φοιτητικών μητρώων είναι ορθό και πρέπει να προχωρήσει, για λόγους ουσιαστικής ακαδημαϊκής τάξης αλλά και αισθητικής. Η πρόβλεψη του νόμου δίνει την τελική αρμοδιότητα στα ίδια τα Ιδρύματα. Το υπουργείο έχει αρμοδιότητα στον βαθμό που δεν έχουν (κακώς) ολοκληρωθεί οι Οργανισμοί. Στο μέλλον θα περιμένουμε να δούμε τον τρόπο με τον οποίο το κάθε Ιδρυμα θα αντιμετωπίσει το ζήτημα.

3. Η Τράπεζα Θεμάτων δεν είναι ένας αρνητικός θεσμός. Σκοπός της είναι η υποβοήθηση των μαθητών στη μελέτη τους. Η αιτία που προβλήματος που δημιουργήθηκε ήταν η αλλαγή προς το αυστηρότερο του τρόπου προαγωγής και απόλυσης των μαθητών. Εγιναν οι παρεμβάσεις που έπρεπε και αντιμετωπίστηκε σε σημαντικό βαθμό. Από εκεί και μετά, είναι γεγονός πως τα θέματα της Τράπεζας πρέπει να είναι «ελεγχόμενα» όσον αφορά τον αριθμό τους και βέβαια να γνωστοποιούνται έγκαιρα και όχι παραμονές εξετάσεων.

4. Tο ΠΑΣΟΚ ήταν και είναι υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού. Ομως, είμαστε αντίθετοι τόσο με τη λογική που διέπει το Π.Δ. που προώθησε η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας όσο και με πολλές από τις επιμέρους διατάξεις του. Απαιτείται αλλαγή του συγκεκριμένου μοντέλου αξιολόγησης.

5. Είναι αμφίβολο αν θα είναι δυνατό το άνοιγμα των σχολείων στις 11 Σεπτέμβρη. Απαιτούνται μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών. Αυτό θα το πετύχουμε με την κατάργηση της αναλογίας 1 προς 10 στην εκπαίδευση και την άμεση διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ για 10.000 τουλάχιστον εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης και 5.000 ειδικής αγωγής. Από την άλλη, επιβάλλεται να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στη λειτουργία θεσμών αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, όπως η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη.

 

Ηλίας Πατίδης, υποψήφιος βουλευτής Β΄ Πειραιά, ΚΚΕ


1. Το μέτρο των μετεγγραφών σε μεγάλο βαθμό αφορά τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων και πρέπει να διατηρηθεί, παράλληλα με την ουσιαστική αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης προς τα ΑΕΙ, την προκήρυξη θέσεων μόνιμης και αποκλειστικής απασχόλησης εκπαιδευτικού και λοιπού δυναμικού, την ανέγερση εστιών και στην επαρχία, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες δωρεάν στέγασης και να μην εξωθούνται οι σπουδαστές στην αίτηση μετεγγραφής.

2. Η πλειονότητα των σπουδαστών που θα την πληρώσουν είναι παιδιά που έπρεπε να δουλεύουν ταυτόχρονα με τις σπουδές, που δυσκολεύτηκαν να τελειώσουν λόγω κόστους σπουδών. Κυρίως, η κυβέρνηση θέλει να προετοιμάσει τη νέα φουρνιά σπουδαστών να σκέφτεται άλλες εναλλακτικές, αρεστές στους κεφαλαιοκράτες. Εχουν ευθύνη και τα κόμματα εκείνα, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, που παρουσιάζουν τις διαγραφές απλά σαν ένα «νοικοκύρεμα».

3. Το ΚΚΕ παλεύει για να μη δοθούν οι εξετάσεις στην Α΄ και Β΄ λυκείου από Τράπεζα Θεμάτων και να έχουν αποκλειστικά ενδοσχολικό χαρακτήρα με αποκλειστική ευθύνη του εκπαιδευτικού. Η Τράπεζα Θεμάτων οδηγεί ακόμα πιο έντονα σε διδασκαλία με βάση τα «SOS», την τυποποιεί. Ακόμα, εντείνει τους κοινωνικούς φραγμούς, καθώς στις δεδομένες συνθήκες, με κενά, ελλείψεις εκπαιδευτικών κ.ά., ένας μεγάλος αριθμός μαθητών αποθαρρύνεται από τη συνέχεια των σπουδών και εγκαταλείπει.

4. Κατάργηση όλου του πλαισίου της λεγόμενης αξιολόγησης γιατί οδηγεί σε σχολεία πολλών ταχυτήτων και θέλει να ελέγξει ακόμα πιο σφικτά τους εκπαιδευτικούς ώστε να προωθούν την πολιτική της κατηγοριοποίησης των μαθητών, του ανταγωνισμού, της ιδεολογικής χειραγώγησης των παιδιών στις κάλπικες αξίες της επιχειρηματικότητας και της Ε.Ε.

5. Οχι μόνο την επόμενη σχολική χρονιά αλλά ακόμα και σήμερα πρέπει άμεσα να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών. Γιατί κενά υπάρχουν, που σημαίνει πολύ απλά ότι χιλιάδες παιδιά στερούνται το δικαίωμα στη μόρφωση. Φυσικά, για να γίνει αυτό απαιτείται σύγκρουση με την πολιτική των κυβερνήσεων που είναι δεσμευμένες στη στρατηγική της Ε.Ε., στην πολιτική εξυπηρέτησης του χρέους.

 

Ευγενία Μπουρνόβα, υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Ερευνας ΔΗΜΑΡ


1. Οι μετεγγραφές αποτέλεσαν πάντα μέτρο πελατειακού χαρακτήρα. Η φοιτητική μέριμνα πρέπει να γίνει πιο ουσιαστική/αποτελεσματική. Συμφωνούμε με την πρόταση του ΣΑΠΕ για περιορισμό των μετεγγραφόμενων στο 15% επί των εισακτέων (με βάση εισοδηματικά κριτήρια) με αντίστοιχο καθορισμό των εισακτέων στη βάση τριμερούς συμφωνίας (ΑΕΙ-ΑΔΙΠ-ΥΠΑΙΘ). Το θέμα των μετεγγραφών μεσοπρόθεσμα πρέπει ν’ αποδραματοποιηθεί και να εξετασθεί στο πλαίσιο της ορθολογικότερης οργάνωσης σε περιφερειακή βάση με την αντίστοιχη αναμόρφωση του συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ, έτσι ώστε να καλύπτονται πραγματικές ανάγκες (μετοικίσεις, έκτακτες οικογενειακές συνθήκες).

2. Τα μητρώα πρέπει να εκκαθαριστούν για την εύρυθμη λειτουργία των ιδρυμάτων. Εάν υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις, μπορούν να αιτηθούν την (επαρκώς αιτιολογημένη) εξαίρεση στις αρχές των ιδρυμάτων. Πρέπει να συζητηθεί μια διαδικασία επανεγγραφής υπό προϋποθέσεις που πρέπει να τελούν υπό το ίδιο καθεστώς με τον καθορισμό των εισακτέων (καθορισμός πλαφόν για την κατηγορία αυτή).

3. Δεν βοήθησε, ιδίως όπως εφαρμόστηκε. Κάθε σύστημα πρέπει να αξιολογείται με βάση τον στόχο που είχε θέσει. Η Τράπεζα Θεμάτων ανέδειξε την ανεπάρκεια στη λειτουργία των σχολείων, άρα πρέπει πρωτίστως να αλλάξει το σχολείο.

4. Η αξιολόγηση πρέπει να υπάρξει! Οπωσδήποτε όμως χρειάζεται επανεξέταση του προτεινόμενου μοντέλου αξιολόγησης αλλά και της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Το υπάρχον είναι δυσλειτουργικό, δεν οδηγεί σε αποτελέσματα συμβατά με την κοινή λογική (είναι δυνατόν ένας πραγματικά ανεπαρκής να βαθμολογηθεί ως άριστος) και δεν έχει τη συναίνεση των εκπαιδευτικών (κυρίως στα ζητήματα της ποσόστωσης, της επιμόρφωσης αλλά και των κριτηρίων).

5. Μόνο με αύξηση των κονδυλίων για την Παιδεία. Για το άμεσο μέλλον να εξαιρεθεί η εκπαίδευση από τον περιορισμό των προσλήψεων (10:1). Να γυρίσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, να επιστρέψουν όλοι οι αποσπασμένοι στις οργανικές τους θέσεις, να δοθούν κίνητρα μετακίνησης σε δυσπρόσιτα (μόρια, φοροαπαλλαγές, επίδομα) σχολεία, να σταματήσουν οι αποσπάσεις σε άλλες υπηρεσίες μέχρι την πλήρη καταγραφή των αναγκών.

 

Σταυρούλα Ξουλίδου, υποψήφια βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης, ΑΝ.ΕΛΛ.


1. Υπάρχει μια σημαντική μερίδα φοιτητών, η οποία πραγματικά πληροί όλα τα κριτήρια ώστε να ζητήσει να συμπεριληφθεί στη διαδικασία των μετεγγραφών. Η επιλογή όμως πρέπει να γίνεται με βάση τα οικογενειακά εισοδήματα και να λαμβάνονται υπόψη και κοινωνικά κριτήρια, όπως πολύτεκνες οικογένειες ή φοιτητές με χρόνιες παθήσεις.

2. Πρέπει να στοιχειοθετηθεί ένα νομοθετικό πλαίσιο που θα εξαιρεί τους φοιτητές που επιμήκυναν τις σπουδές τους λόγω σοβαρών και μακροχρόνιων παθήσεων ή λόγω οικονομικών δυσχερειών οι οποίες τους οδήγησαν να έχουν το διττό ρόλο του φοιτητή και του σκληρού εργαζόμενου. Εξάλλου, δεν επιβαρύνουν ούτε στο ελάχιστο τον κρατικό προϋπολογισμό και διατηρούν αναλλοίωτο το δικαίωμα ολοκλήρωσης των σπουδών τους.

3. Η Τράπεζα Θεμάτων θεσμοθετήθηκε ανερμάτιστα χωρίς καμία προηγούμενη αξιολόγηση ή υποδομή. Είναι ένας θεσμός-ολοκαύτωμα που όπως απεδείχθη οδήγησε σε θάνατο πολλούς μαθητές και τους αποπροσανατόλισε από το στόχο τους. Αντί να ενθαρρύνει τις προσπάθειές τους για πνευματική ανάπτυξη και ολοκλήρωση, τους κατακερμάτισε.

4. Η διαδικασία της αξιολόγησης πρέπει να αναθεωρηθεί άρδην ώστε η εφαρμογή να είναι χρηστική, εφαρμόσιμη και υποβοηθήσει την εκπαιδευτική αναγέννηση που είναι εδώ και πολλές δεκαετίες επιτακτική.

5. Δεν μπορούμε να φανούμε ανώριμοι και να υποστηρίξουμε ότι τα προβλήματα θα διευθετηθούν από τη μια στιγμή στην άλλη. Χρειάζεται συστηματική εργασία. Δεν θα περικόψουμε εκπαιδευτικά κονδύλια. Θα αξιολογήσουμε την αν μη τι άλλο έωλη εκπαιδευτική κατάσταση, θα πατάξουμε τη γραφειοκρατία που ταλανίζει την εκπαιδευτική κοινότητα και θα τοποθετήσουμε τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς στις θέσεις που χρειάζονται.

 

Γραφείο Τύπου «Το Ποτάμι»


1. Οι μετεγγραφές πρέπει να γίνονται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και με ποσοτικό περιορισμό. Καλύτερα είναι να υπάρχουν άλλα κίνητρα (όπως περισσότερες υποτροφίες, χαμηλότοκα ειδικά φοιτητικά δάνεια) παρά να υποβαθμίζεται το επίπεδο των σπουδών για ψηφοθηρικούς σκοπούς.

2. Μια μικρή μεταβατική περίοδος μπορεί να υπάρξει για να δοθεί μια τελευταία ευκαιρία. Οι «λιμνάζοντες» φοιτητές δεν κοστίζουν. Το πραγματικό κόστος είναι άυλο. Είναι η καλλιέργεια μιας νοοτροπίας ότι κάποτε όλοι θα «βγούμε», όλοι θα πάρουμε το «χαρτί». Αυτό οδηγεί σε μια χαλάρωση, σε μια λογική της ήσσονος προσπάθειας και αναπόφευκτα στην απώλεια της στοχοπροσήλωσης κατά τη διάρκεια των σπουδών. Η θέσπιση ενός ανώτατου χρονικού ορίου σπουδών είναι στη σωστή κατεύθυνση στον μακρύ δρόμο του εξορθολογισμού των πανεπιστημίων στην Ελλάδα.

3. Με την Τράπεζα απλά δυσκόλεψαν οι ενδοσχολικές εξετάσεις στο μέτρο που τα δύο από τα 4 θέματα είναι τώρα άγνωστα στους μαθητές. Οι εξετάσεις έγιναν πιο αξιόπιστες. Τα θέματα καλύπτουν όλη την ύλη. Είναι αντίστοιχα με αυτά του σχολικού βιβλίου ή των βοηθημάτων. Καλώς μειώνεται ο αριθμός τους για να είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμα από τους μαθητές, αλλά και γιατί πολλά από αυτά ήταν μεταξύ τους σχεδόν ίδια.

4. Είμαστε υπέρ μιας επιστημονικά έγκυρης και δίκαιης αξιολόγησης όλων των δημόσιων υπαλλήλων. Ζητάμε να γίνεται από ανεξάρτητη αρχή που θα στελεχωθεί με στελέχη που θα γνωρίζουν να αξιολογούν και όχι από τους σχολικούς συμβούλους που δεν είναι εκπαιδευμένοι γι’ αυτό. Επίσης, ζητάμε ειδική εκπαίδευση και αξιόπιστη επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης που σήμερα γίνεται με κομματικά κριτήρια και ΜΟΝΟ.

5. Πρέπει όλοι οι αποσπασμένοι καθηγητές να επιστρέψουν στις τάξεις. Δεν νοείται να υπάρχουν κενά και κάποιοι καθηγητές να είναι σε κομματικά γραφεία ή σε άλλες θέσεις (ακόμα και σε Πανεπιστήμια!) και όχι στην τάξη. Υπάρχουν περίπου 5.000 εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι εκτός σχολείων είτε εντός είτε εκτός υπουργείου Παιδείας. Αν, παρ’ όλα αυτά, συνεχίζουν να λείπουν ορισμένες ειδικότητες, να διορίζονται αναπληρωτές.

 

Χρήστος Αηδόνης, υποψήφιος βουλευτής Α΄ Αθηνών, Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών (ΚΙΔΗΣΟ)


1. Το πρόβλημα δεν λύνεται με μετεγγραφές διότι η κρίση έχει εκτινάξει τις ανάγκες. Χρειάζεται να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο σύστημα στήριξης των φοιτητών που σπουδάζουν μακριά από το σπίτι τους. Η παροχή υποτροφιών, στέγης, σίτισης, αλλά και φορολογικών ελαφρύνσεων στις οικογένειες που σπουδάζουν παιδιά σε περιοχές μακριά από την οικογενειακή στέγη πρέπει να είναι προτεραιότητες σε μια ευρωπαϊκή χώρα.

2. «Αιώνιοι» φοιτητές δεν υπάρχουν σε καμιά χώρα σε κανένα πανεπιστήμιο. Νομίζω δόθηκαν αρκετές ευκαιρίες σε όσους θέλουν πράγματι να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Η τελευταία υπουργική απόφαση είναι μια ακόμη. Ο Ν. 4009/11 είναι πρωτοποριακός. Θα πρέπει ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ να πουν τι θα κάνουν, λέγοντας ότι θα αλλάξουν τον νόμο.

3. Ως θεσμός είναι θετικός διότι διασφαλίζει την αντικειμενικότητα και το αδιάβλητο της αξιολόγησης των μαθητών, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να λειτουργεί ως «δαμόκλειος σπάθη» πάνω από τα κεφάλια των μαθητών. Είναι σωστό η Τράπεζα Θεμάτων να αναδιαμορφωθεί και να επανεξεταστεί συνολικά ο τρόπος εφαρμογής της.

4. Η αξιολόγηση είναι απαραίτητη για τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. Δεν πρέπει όμως να συνδέεται με προσπάθειες ιδεολογικού ελέγχου, με ποσοστώσεις, απολύσεις και τιμωρητική διάθεση. Η αναταραχή σχετίζεται με μια νοοτροπία της εκπαιδευτικής κοινότητας που έχει τις ρίζες της στο παρελθόν, με κομματικές σκοπιμότητες αλλά και με λάθη των υπουργών Παιδείας.

5. Δυστυχώς η κρίση έχει πλήξει σημαντικά τον χώρο της Εκπαίδευσης και της Υγείας. Κι αυτό συνέβη όχι μόνο λόγω των περικοπών αλλά κυρίως γιατί μετά το 2012 σταμάτησε ή αποδομήθηκε κάθε μεταρρύθμιση της κυβέρνησης Παπανδρέου. Ετσι οδηγηθήκαμε μέχρι και σε απολύσεις εκπαιδευτικών της Τεχνικής κι Επαγγελματικής Εκπαίδευση με τον ανεκδιήγητο νόμο που διέλυσε τον χώρο αυτό. Θυμίζω ότι ως βουλευτής τον καταψήφισα. Τα κενά, λοιπόν, για να καλυφθούν χρειάζεται να «απελευθερωθεί» η εκπαίδευση από τη δέσμευση 10 προς 1 που ισχύει για τους διορισμούς αλλά και γενναίες μεταρρυθμίσεις.

http://www.efsyn.gr/arthro/debate-meros-3o-oi-5-prokliseis-tis-epomenis-meras

Αποσυνδεδεμένος GMaθΕrΦr

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 128
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Κόμματα για ΑΣΕΠ- προσλήψεις-αναπληρωτές
« Απάντηση #3 στις: Ιανουάριος 22, 2015, 02:49:36 πμ »
Αυτό που έχει σημασία δεν είναι μόνο οι θέσεις κάθε κόμματος και πως θα τις εφαρμόσει αν βρεθεί στην εξουσία αλλά ποιες είναι και ο θέσεις όσων σχετίζονται με την εκπαίδευση (καθηγητές-δάσκαλοι, φοιτητές, μαθητές, γονείς, εργαζόμενοι στην εκπαίδευση) και με ποιον τρόπο θα αγωνιστούν όλοι αυτοί για να αναγκάσουν την όποια κυβέρνηση να τις εφαρμόσει.
Στην περίπτωση ας πούμε που σχηματίσει κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος κατά την προσωπική μου άποψη έχει ενδιαφέρουσες θέσεις στα εκπαιδευτικά ζητήματα (και πάλι κατά τη προσωπική μου γνώμη πρέπει να έχει την ευκαιρία του ως η καλύτερη μεταξύ των πιθανών επιλογών) πρέπει από το επόμενο κιόλας πρωί να βρει απέναντί του ένα εκπαιδευτικό κίνημα που καταρχήν να απαιτεί την εφαρμογή όλων των μέτρων για την εκπαίδευση που έχει εξαγγείλει και κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση (φυσικά αυτό το κίνημα να είναι αρωγός αν τα εφαρμόζει) και επιπλέον να απαιτεί την επανεξέταση όσων μέτρων έχει μεν εξαγγείλει αλλά δεν είναι προς την κατεύθυνση που θα ήθελε.
Έτσι μόνο θα αλλάξουν τα πράγματα...αλλιώς δεν νομίζω να γίνει κάτι ουσιώδες παρά τις ενδεχομένως καλές προθέσεις.

Τώρα στην ουσία του ζητήματος.
Οι εξαγγελίες όλων των κομμάτων που ανήκουν στην αριστερά (εννοώ από Συριζα και αριστερότερα) και συμμετέχουν στις εκλογές θα έλεγα ότι ενσωματώνουν σε μεγάλο βαθμό τα πάγια αιτήματα των φορέων της εκπαίδευσης.
Ακόμα και ο ΣΥΡΙΖΑ που σε διάφορα ζητήματα δεν έχει απόλυτα ξεκάθαρη άποψη, στα εκπαιδευτικά έχει ένα σχετικά καλά επεξεργασμένο σχέδιο που σε επίπεδο εξαγγελιών είναι σε πολύ θετικό δρόμο. Οπότε οι απόψεις του πάνω στα τρία αυτά ζητήματα που θέτεις (ΑΣΕΠ - προσλήψεις - αναπληρωτές) είναι νομίζω οι ορθότερες και ταυτίζονται με τις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας. Μένει να τις εφαρμόσει αν έχει την ευκαιρία. Ας μην μας απογοητεύσει...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Κόμματα για ΑΣΕΠ- προσλήψεις-αναπληρωτές
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:29:13 »

Αποσυνδεδεμένος dpa2006

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1377
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση, ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Απ: Κόμματα για ΑΣΕΠ- προσλήψεις-αναπληρωτές
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 22, 2015, 06:56:35 μμ »
Μπορούμε να αναρτήσουμε τα προγράμματα των κομμάτων για την Παιδεία:
Στο συγκριτικό που βρήκα δεν υπάρχουν αναφορες για το πρόγραμμα για την Παιδεία από όλα τα κόμματα

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Κόμματα για ΑΣΕΠ- προσλήψεις-αναπληρωτές
« Απάντηση #5 στις: Ιανουάριος 22, 2015, 07:29:50 μμ »
Όσον αφορά την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το μόνο κόμμα που πάγια πρεσβεύει την κατάργησή της από το λύκειο (κάτι που θα καθιστούσε τη χώρα μας τη μοναδική στην Ευρώπη που δεν θα έχει κάποιο τύπο τεχνικού/επαγγελματικού λυκείου, την ώρα μάλιστα που στις περισσότερες από αυτές αποτελούν την κύρια προτίμηση του μαθητικού πληθυσμού). Κάτι βεβαίως που επηρεάζει άμεσα όχι μόνο την τύχη των ήδη διορισμένων, αλλά και τις μελλοντικές προσλήψεις και διορισμούς στις τεχνικές ειδικότητες:

"12χρονη υποχρεωτική ΓΕΝΙΚΗ εκπαίδευση, κατάργηση της σημερινής τεχνικής και επαγγελματικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ενσωμάτωσή της στο Ενιαίο Λύκειο. Οι μαθητές που θα θέλουν να "μαθαίνουν μία τέχνη" θα μπορούν να το κάνουν μόνο σε μεταλυκειακή βαθμίδα."

https://www.youtube.com/watch?v=b-C7xXvvAOU



« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 22, 2015, 07:33:31 μμ από Green »

Αποσυνδεδεμένος dpa2006

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1377
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση, ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Απ: Κόμματα για ΑΣΕΠ- προσλήψεις-αναπληρωτές
« Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 22, 2015, 10:42:06 μμ »
Υπάρχουν τα προγράμματα των κομμάτων σε pdf;

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Κόμματα για ΑΣΕΠ- προσλήψεις-αναπληρωτές
« Απάντηση #7 στις: Ιανουάριος 22, 2015, 10:51:16 μμ »
Σημασία δεν έχει (μόνο) το πρόγραμμα ενός κόμματος για την παιδεία αποκλειστικά, αλλά σε συνάρτηση και με το οικονομικό πρόγραμμα και εν γένει την ιδεολογική κατεύθυνση και πολιτική.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα και με τους κανόνες του φόρουμ, απαγορεύονται πολιτικές/κομματικές συζητήσεις εδώ, οπότε το θέμα αυτό - σύμφωνα με τους κανόνες του φόρουμ πάντα - μάλλον είναι.. παραβατικό.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος biov

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 522
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Κόμματα για ΑΣΕΠ- προσλήψεις-αναπληρωτές
« Απάντηση #8 στις: Ιανουάριος 23, 2015, 12:08:11 πμ »
http://www.efsyn.gr/arthro/debate-meros-3o-oi-5-prokliseis-tis-epomenis-meras

Ευχαριστω συναδελφε που το εβαλες για να ενημερωθω οτι μονο το ΚΚΕ υποστηριζει την Παιδεια αντι της Εκπαιδευσης! Διαβαζοντας τους υπολοιπους, δεν απορω πλεον που οι καθηγητες ειμαστε τοσο απαξιωμενοι!!!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159833
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 504
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 489
Σύνολο: 502

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.063 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.