*

Αποστολέας Θέμα: Το lobby των φιλολόγων κτύπησε στο ΕΑΠ  (Αναγνώστηκε 109297 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Απ: Το lobby των φιλολόγων κτύπησε στο ΕΑΠ
« Απάντηση #336 στις: Απρίλιος 29, 2010, 01:21:17 μμ »
Μάρθα, πρωτίστως να σου πω ότι με άτομα τέτοιου επιπέδου σαν το δικό σου αρνούμαι εγώ να συζητήσω. Μάθε να μιλάς / γράφεις καλύτερα. Ο μόνος λόγος που σου απάντησα όπως σου απάντησα ήταν για να συνειδητοποιήσεις ότι κεκαλυμμένες διχαστικές απόψεις ο κλάδος των ΠΕ02 δε δέχεται.
Παράθεση
ο κλάδος των φιλολόγων να χωριστεί ανάλογα με το τι έχει τελειώσει ο καθένας. Και αυτό για να διδάσκουμε πιο σωστά ο καθένας το αντικείμενο του. Και αντι ο φιλόλογος να έχει 8 και 10 αντικείμενα, να έχει 1 ή 2.
ή
Παράθεση
Το θέμα στο συγκεκριμένο ποστ του φόρουμ ΔΕΝ είναι τα βασικά προβλήματα της εκπαιδευσης, ούτε οι απεργιες, ούτε ο τρόπος διορισμών κάποιων. το λόμπυ των φιλολόγων είναι.
Εσύ δεν τα έγραψες; Ποιος θα διδάσκει τα υπόλοιπα 7-8-9 μαθήματα των ΠΕ02 που προτείνεις;! Διάλογο θέλεις να κάνεις (εποικοδομητικό κιόλας!), αλλά για λόμπυ μιλάς κι εσύ. Ποιο λόμπυ; Άσε λοιπόν τις υπεκφυγές.
Παράθεση
προσωπικά, χέστ@κα για τα φιλολογικά μαθήματα - δεν με εμπνέει ως εκπαιδευτικό να κυνηγάω την ύλη και σα ρομποτάκι να πρέπει να δίνω αναφορά στο υπουργείο κάθε μήνα για το σε ποιά σελίδα βρίσκομαι
Συγχαρητήρια για το λόγο σου και για το... σεβασμό που δείχνεις στο έργο συναδέλφων σου, καθώς και για τα μαθήματα που διδάσκουν.
Από τη στιγμή που αποφασίζεις να απαντήσεις σε αυτό το forum για το συγκεκριμένο θέμα, ας έχεις την ψυχραιμία (την οποία ΕΣΥ έχασες) να δέχεσαι την οποιαδήποτε απάντηση. Ούτε ονόματα μεμονωμένων συναδέλφων ζήτησα ή θέλω (αλήθεια, με την κουκούλα θα μου τα δώσεις;!) ούτε διευθυντών! Θα έπρεπε να γνωρίζεις ως... επιστήμονας του κλάδου σου (παρόλο που αποδεικνύεις ότι δεν έχεις ιδέα από επιστήμη) πως μία περίπτωση δε σου επιτρέπει να προβαίνεις σε ανυπόσταστες γενικεύσεις και να παρουσιάζεις την εξαίρεση ως κανόνα. Επιμένω ότι η εμπάθειά σου σε έχει τυφλώσει, καθώς και η αδυναμία σου να απαντήσεις σε όποιο επιχείρημα σου έθεσα. Γράφε εσύ για τη... φιλόλογο που δεν ήξερε τι είναι η λογοτεχνία ;D ;D ;D επιβεβαιώνοντας την ασχετοσύνη σου ή και την ανειλικρίνειά σου. 'Αλλωστε, φάνηκε ότι για τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων των ΠΕ02 και τα μαθήματα που διδάσκονται έχεις άγνοια (είδαμε τι έγραψες για το Ιστορίας και Εθνολογίας...). Λυπάμαι όμως που στους κόλπους των ξενόγλωσσων υπάρχουν τέτοιες φωνές. Όσο για τις... μανίες καταδίωξής σου στις επιστρέφω και σε συμβουλεύω: ή κάνε επίσκεψη στο φίλο σου ή αν κάνει κι εκείνος τέτοιες... "διαγνώσεις" επειδή κάποιος γράφει τις απόψεις του, ας ξαναδώσει για το πτυχίο ψυχολόγου. Άιντε γεια σου!

Αναστασία, η άποψη της όποιας Μάρθας, όπως σου έχω ξαναπεί (και ξέρεις πως δε γράφω τυχαία), αντικατοπτρίζει μια τάση που δυναμώνει. Και επειδή γνωρίζεις πολύ καλά κι εσύ τα συμφέροντα κάποιων που κρύβονται πίσω από όλο αυτό το διχαστικό κλίμα, άσε τα γενικόλογα και τις... βρεγμένες σανίδες, γιατί δεν ξέρω τελικά ποιον θα τσούξουν. Και δεν είσαι και χτεσινή, για να απορείς με τις διαφωνίες μεταξύ μας, αλλά -κυρίως- για τα κίνητρα ορισμένων.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 29, 2010, 01:28:18 μμ από Ioannis! »
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Το lobby των φιλολόγων κτύπησε στο ΕΑΠ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:10:01 »

Αποσυνδεδεμένος Lenazagor

  • Συλλέκτης Παραστάσεων
  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 858
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Lenazagor
Απ: Το lobby των φιλολόγων κτύπησε στο ΕΑΠ
« Απάντηση #337 στις: Απρίλιος 29, 2010, 01:32:51 μμ »
Παρακαλώ να αποφύγετε τις προσωπικές αντιπαραθέσεις και να συνεχίσετε με μηνύματα σχετικά με το θέμα.

Ευχαριστούμε για την κατανόηση

Αποσυνδεδεμένος inw

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2305
    • Προφίλ
    • http://filologoi02.webnode.gr/(Σύλλογος Φιλολόγων)
Απ: Το lobby των φιλολόγων κτύπησε στο ΕΑΠ
« Απάντηση #338 στις: Απρίλιος 29, 2010, 10:47:43 μμ »
Έχουν καμιά πιθανότητα αυτοί  απ΄το ΕΑΠ να περάσουν το ΑΣΕΠ και να δουλέψουν ως  φιλόλογοι;
http://filologoi02.webnode.gr/(Σύλλογος Φιλολόγων)

Αποσυνδεδεμένος fair_play

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
    • Προφίλ
Απ: Το lobby των φιλολόγων κτύπησε στο ΕΑΠ
« Απάντηση #339 στις: Απρίλιος 30, 2010, 03:33:25 πμ »
Έχουν καμιά πιθανότητα αυτοί  απ΄το ΕΑΠ να περάσουν το ΑΣΕΠ και να δουλέψουν ως  φιλόλογοι;

Στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θεωρητικά όλοι οι διαγωνιζόμενοι έχουν τις ίδιες πιθανότητες επιτυχίας. Εννοώ για τη γραπτή βαθμολογία.

Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια στατιστική κατανομή των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ κατά τμήμα.

Θα είχε πολύ ενδιαφέρον.

Βέβαια θα άφηναν οι Πανεπιστημιακοί να βγεί κάτι τέτοιο στη δημοσιότητα;;  ;D  ;D

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Το lobby των φιλολόγων κτύπησε στο ΕΑΠ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:10:01 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Το lobby των φιλολόγων κτύπησε στο ΕΑΠ
« Απάντηση #340 στις: Απρίλιος 30, 2010, 09:08:00 πμ »
Έχουν καμιά πιθανότητα αυτοί  απ΄το ΕΑΠ να περάσουν το ΑΣΕΠ και να δουλέψουν ως  φιλόλογοι;

ναι, συμφωνω και γω με τον/την συναδελφο πως  μπορουν να πετυχουν. Γιατι οχι?

βεβαια χρειαζεται πολυ περισσοτερο διαβασμα απο οτι οι πτυχιουχοι αλλων φιλολογικων τμηματων,αλλα δυνητικα μπορουν να καταφερουν διορισμο.

κυριως στα αρχαια θεωρω πως θα εχουν καποιες δυσκολιες, κυριως στο αγνωστο, αλλα αυτο με προσωπικη
μελετη και προσπαθεια αντιμετωπιζεται. 
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Απ: Το lobby των φιλολόγων κτύπησε στο ΕΑΠ
« Απάντηση #341 στις: Απρίλιος 30, 2010, 02:02:36 μμ »
Παράθεση
Έχουν καμιά πιθανότητα αυτοί  απ΄το ΕΑΠ να περάσουν το ΑΣΕΠ και να δουλέψουν ως  φιλόλογοι;

Η ερώτηση είναι υποθετική, από τη στιγμή που δεν ανήκουν στους ΠΕ02. Είναι σαν να ρωτάς αν εμείς οι φιλόλογοι έχουμε καμιά πιθανότητα να περάσουμε στο διαγωνισμό εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ και να διδάσκουμε πληροφορική ή στατιστική (το αναφέρω γιατί κάποιοι κάνουμε και τέτοια μαθήματα υποχρεωτικά), κάτι που δεν μπορεί να ισχύσει.
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

Αποσυνδεδεμένος io

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 263
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Το lobby των φιλολόγων κτύπησε στο ΕΑΠ
« Απάντηση #342 στις: Ιούλιος 21, 2011, 01:56:10 μμ »


 Και η Αντιγόνη της Β΄ Λυκείου δε διδάσκεται για να ανέβει ως παράσταση (!), αλλά εντάσσεται στο μάθημα της ΑΡΧΑΙΑΣ ελληνικής γλώσσας και γραμματείας! Από πού κι ως πού ΠΙΟ εξειδικευμένοι οι θεατρολόγοι; Λίγη σοβαρότητα, παρακαλώ.

ΥΓ: Εγώ πλάκες δεν κάνω.  :)

Χαίρομαι , τότε, που όταν κάναμε Αντιγόνη στο σχολείο, η φιλολόγος μας την αντιμετώπιζε σαν "κάμπο" καλολογικών στοιχείων, συντακτικού και γραμματικής και ποτέ δεν αντιμετώπισε το κείμενο σφαιρικά, μήπως και καταλάβουμε τί έλεγε.
Δεν την κακοκαρδίζω, Αυτό της έιχαν διδάξει να κάνει, αυτό έκανε.
Αλλά τα θεατρικά κείμενα δεν έιναι μόνο αυτό. Και όταν αντιμετωπίζονται τόσο μονόπλευρα, χάνουν την ουσία τους και τον λόγο ύπαρξής τους.
Και στην τελική, υπάρχουν τόσα άλλα αρχαία ελληνικά κέιμενα για συντακτική, γραμματική και καλολογική ανάλυση, δεν υπάρχει λόγος να καταστρέφουμε τα θεατρικά κείμενα με αυτόν τρόπο. Ας μην αναλυθεί έτσι άλλα ας δωσουμε στους μαθητές να λκαταλάβουν τί στα κομμάτια λέει και γιατί γραφτηκε. Αφήστε το θέατρικό κείμενο να ανθίσει και μην το καταντάτε παπαγαλία.

 Το θεατρικό κείμενο έχει έναν ιδιαίτερο τρόπο γραφής και δεν αναλύεται με αυτόν τον τρόπο αν πραγματικά θέλουμε να καταλάβουν οι μαθητές μας περι τίνος πρόκειται. Διαφορετικά , γίνεται ένας ακόμας βραχνάς (και μάλιστα πιο δύσκολος απο τα υπόλοιπα κέιμενα λόγω είδους ) στην πλάτη του μαθητή που δεν έχει καταλάβει γρι απο το κειμενο της Αντιγόνης.

Και αυτο δεν μπορεί κανείς να το αμφισβητήσει, γιατι όλοι περάσαμε απο το ελληνικό σχολείο. Εκτός κι αν πιστεύει , οτι το μόνο ενδιαφέρον σε έναν θεατρικό κείμενο είναι η συντακτική, γραμματική και καλολογική ανάλυση. Τότε πάω πάσο.

Άρα Ιωάννη μήπως κάνεις και λιγο πλάκα ? Κια κυρίως, μήπως το υπουργείο μας κάνει εδώ και πολλά χρόνια πλάκα ?

Δεν γίνεται στην χώρα που γέννησε το θέατρο, το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων να ακούει θεάτρο και να τρέχει μακριά.
Μήπως , οφείλετε και σε ένα μεγάλο μέρος στο σχολείο , στον τρόπο που το διδάχτηκε και στον βραχνά που λέγαμε πιο πάνω ?

Λέω , τώρα...

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Το lobby των φιλολόγων κτύπησε στο ΕΑΠ
« Απάντηση #343 στις: Ιούλιος 21, 2011, 02:34:42 μμ »
Η "Αντιγονη" μπορει και πρεπει να διδαχτει τοσο απο τους φιλολογους οχι σε γλωσσικο επιπεδο μονο  αλλα κυριως  σε επιπεδο φιλοσοφιας-ιδεων και στο ιστορικο-κοινωνικο-πολιτικο πλαισιο της εποχης , τοσο και στο μαθημα θεατρολογιας ως κειμενο αναφορας, εργο ψυχολογιας-ηθογραφιας-παραστασης κλπ.

μα γιατι ερίζουμε? ...δεν περνας κυρα Μαρια, δεν περνας....περνας!! ;D


Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος claire_t

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 72
    • Προφίλ
Απ: Το lobby των φιλολόγων κτύπησε στο ΕΑΠ
« Απάντηση #344 στις: Ιούλιος 21, 2011, 02:43:31 μμ »
ετσι μπραβο !!! συνεχιστε...τα λυσαμε ολα και τωρα σφαζομαστε και μετακυ μας....αααα ρε βρεγμενη σανιδα!!

Συμφωνώ απόλυτα.
Συνεχώς πέφτω σε τέτοιου είδους συζητήσεις - κοκορομαχίες.....

Αποσυνδεδεμένος io

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 263
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Το lobby των φιλολόγων κτύπησε στο ΕΑΠ
« Απάντηση #345 στις: Ιούλιος 22, 2011, 05:57:37 μμ »
Αν πλέον το να λες την γνώμη σου, θεωρειται κοκορομαχία, τότε να μην μιλάμε καθόλου.
Την γνώμη μου είπα. Δεν έχω κάτι προσωπικό με τους φιλόλογους.
Αλλά πού και πού, αν λέμε κι αυτό που πιστεύουμε, δεν είναι κακό...

Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Απ: Το lobby των φιλολόγων κτύπησε στο ΕΑΠ
« Απάντηση #346 στις: Ιούλιος 20, 2012, 02:34:29 μμ »
Χαίρομαι , τότε, που όταν κάναμε Αντιγόνη στο σχολείο, η φιλολόγος μας την αντιμετώπιζε σαν "κάμπο" καλολογικών στοιχείων, συντακτικού και γραμματικής και ποτέ δεν αντιμετώπισε το κείμενο σφαιρικά, μήπως και καταλάβουμε τί έλεγε.
Δεν την κακοκαρδίζω, Αυτό της έιχαν διδάξει να κάνει, αυτό έκανε.
Αλλά τα θεατρικά κείμενα δεν έιναι μόνο αυτό. Και όταν αντιμετωπίζονται τόσο μονόπλευρα, χάνουν την ουσία τους και τον λόγο ύπαρξής τους.
Και στην τελική, υπάρχουν τόσα άλλα αρχαία ελληνικά κέιμενα για συντακτική, γραμματική και καλολογική ανάλυση, δεν υπάρχει λόγος να καταστρέφουμε τα θεατρικά κείμενα με αυτόν τρόπο. Ας μην αναλυθεί έτσι άλλα ας δωσουμε στους μαθητές να λκαταλάβουν τί στα κομμάτια λέει και γιατί γραφτηκε. Αφήστε το θέατρικό κείμενο να ανθίσει και μην το καταντάτε παπαγαλία.

 Το θεατρικό κείμενο έχει έναν ιδιαίτερο τρόπο γραφής και δεν αναλύεται με αυτόν τον τρόπο αν πραγματικά θέλουμε να καταλάβουν οι μαθητές μας περι τίνος πρόκειται. Διαφορετικά , γίνεται ένας ακόμας βραχνάς (και μάλιστα πιο δύσκολος απο τα υπόλοιπα κέιμενα λόγω είδους ) στην πλάτη του μαθητή που δεν έχει καταλάβει γρι απο το κειμενο της Αντιγόνης.

Και αυτο δεν μπορεί κανείς να το αμφισβητήσει, γιατι όλοι περάσαμε απο το ελληνικό σχολείο. Εκτός κι αν πιστεύει , οτι το μόνο ενδιαφέρον σε έναν θεατρικό κείμενο είναι η συντακτική, γραμματική και καλολογική ανάλυση. Τότε πάω πάσο.

Άρα Ιωάννη μήπως κάνεις και λιγο πλάκα ? Κια κυρίως, μήπως το υπουργείο μας κάνει εδώ και πολλά χρόνια πλάκα ?

Δεν γίνεται στην χώρα που γέννησε το θέατρο, το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων να ακούει θεάτρο και να τρέχει μακριά.
Μήπως , οφείλετε και σε ένα μεγάλο μέρος στο σχολείο , στον τρόπο που το διδάχτηκε και στον βραχνά που λέγαμε πιο πάνω ?

Λέω , τώρα...

Io, ποιος είπε ότι τα κείμενα της αρχαίας δραματικής ποίησης διδάσκονται μόνο από γραμματικής και συντακτικής ή καλολογικής άποψης; Έχεις διαβάσει το Αναλυτικό Πρόγραμμα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας; Προφανώς όχι. Τα πραγματολογικά στοιχεία είναι βασικό συστατικό της διδακτικής μεθοδολογίας και αυτών των κειμένων. Τα θεατρικά κείμενα είτε αρχαίας είτε νεότερης εποχής είναι πρωτίστως λογοτεχνικά κείμενα και αποτελούν αντικείμενο του φιλολόγου. Το επιλεγόμενο μάθημα "Στοιχεία Θεατρολογίας" στην Α΄ Λυκείου (το οποίο νομίζω πως καταργήθηκε) είναι/ήταν το αποκλειστικό μάθημα των Θεατρολόγων.
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

Αποσυνδεδεμένος ΚΩΣΤΑΣ-Μ

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 2
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Το lobby των φιλολόγων κτύπησε στο ΕΑΠ
« Απάντηση #347 στις: Αύγουστος 09, 2015, 01:57:51 πμ »
.
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 09, 2015, 02:10:52 πμ από ΚΩΣΤΑΣ-Μ »

Αποσυνδεδεμένος ΚΩΣΤΑΣ-Μ

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 2
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Το lobby των φιλολόγων κτύπησε στο ΕΑΠ
« Απάντηση #348 στις: Αύγουστος 09, 2015, 02:01:17 πμ »
Συγγνώμη αλλά ξέχασα κάτι.
Κατά την ταπεινή μαυ άποψη οι φοιτητές του ΕΑΠ θα πρέπει να πιέσουν τους υπεύθυνους για τη διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών ώστε να εισαχθούν μαθήματα παιδαγωγικών.
Τα παιδαγωγικά είναι κατά τη γνώμη μου απαραίτητα για κάποιον που θα διδάξει γιατί του δίνουν τις θεωρητικές και τις πρακτικές γνώσεις για να οργανώσει το μάθημα και να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες που θα προκύψουν στην τάξη, όπως απειθαρχία και έλλειψη συγκέντρωσης από τους μαθητές. Επίσης θα του δώσουν τις γνώσεις να καταλάβει αν κάποιος μαθητής αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία και πώς να τον χειριστεί. Είναι απαραίτητο να γνωρίζει ένας εκπαιδευτικός όρους όπως αφόρμηση και βιωματικότητα για να μπορέσει να φτίαξει ένα πλάνο μαθήματος. Αυτά είναι προαπαιτούμενα και στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Ακόμα και οι θετικές σχολές όπως το μαθηματικό και το φυσικό έχουν μαθήματα παιδαγωγικών στο πρόγραμμα σπουδών τους. Η μη εισαγωγή τους στο πρόγραμμα του ΕΑΠ δίνει λαβές για τον αποκλεισμό των πτυχιούχων από την εκπαίδευση και αυτό σίγουρα το γνωρίζουν αυτοί που διαμορφώνουν τα προγράμματα σπουδών. Γιατί να μην βάλουν λοιπόν και παιδαγωγικά μαθήματα ώστε να είναι οι απόφοιτοι θεωρητικά οπλισμένοι με τα απαραίτητα εργαλεία για να μπουν σε μία τάξη και να διδάξουν;

--> Σωστά, αλλά να μην ξεχνάμε πως για την παιδαγωγική επάρκεια υπάρχει και η Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε, στην οποία (τυχαίο?) εμάς τους αποφοίτους του ΕΛ.Π μέχρι πρότινος δε μας άφηναν να πάμε, λες και δεν αποφοιτήσαμε απο ΑΕΙ (απ' ότι βλέπω αυτό έχει αλλάξει και τώρα μας επιτρέπουν)...επίσης, το Μ.Δ.Ε του Ε.Α.Π "Σπουδές στην εκπαίδευση", το οποίο είναι ισότιμο ως παιδαγωγική επάρκεια με τον τίτλο της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Άρα, το θέμα των παιδαγωγικών λύνεται εύκολα, αν υπάρχει θέληση. Όπως πάει ο μηχανολόγος, ή ο λογιστής και αποκτά παιδαγωγική επάρκεια, θα πάμε κι εμείς. Απλό.

Τώρα, περαιτέρω, δεν πολυήθελα να μπω σε διαδικασία αναζήτησης για το αν οι ΕΛ.Π πρέπει να διορίζονται ή όχι στη Μ.Ε ως φιλόλογοι, αλλά ας πω και 'γω τη γνώμη μου, τζάμπα είναι...στον ΕΛ.Π λοιπόν του Ε.Α.Π δε βγαίνουμε φιλόλογοι, εμείς που πάμε το ξέρουμε εξ'αρχής και κακώς εγείρονται τέτοια ζητήματα, όπως και καλώς κάποιοι από εμάς αυτοκοροϊδευόμαστε αν δεν το καταλαβαίνουμε. Αυτό που υποστηρίζουμε όμως είναι πως εμείς, ανεξάρτητα από τα αποκλειστικά ειδικευμένα μαθήματα της κλασικής φιλολογίας που δεν κατέχουμε επαρκώς, μπορούμε ανετότατα να διδάξουμε αρκετά άλλα μαθήματα στην Μ.Ε, ΑΠΟ ΟΣΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΔΑΧΘΕΙ. Η απόλυτη ένσταση μας λοιπόν είναι πως αυτό το δικαίωμα μας το απαγορεύουν με ένα κατάπτυστο Π.Δ, το 66, το οποίο διαχωρίζει ρατσιστικά ένα από τα τμήματα - παιδιά της ίδιας σχολής, της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ε.Α.Π ως "υποδεέστερο", περιορίζοντας το σε ένα χαρτί ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού(!?) για τον ΑΣΕΠ, ενώ στην ουσία όλα τα Π.Σ της Σ.Α.Σ είναι ίδια. Εκεί έχει τεράστια ευθύνη - και να δούμε πότε θα πάει στο δικαστήριο με την αγωγή που έχει κατατεθεί και περιέργως δε λέει να εκδικαστεί - το ίδιο το Ε.Α.Π που επιτρέπει αυτή την αναισχυντία, τη στιγμή που από τη μια από όλους μας απαιτεί ΤΑ ΙΔΙΑ ΔΙΔΑΚΤΡΑ, και από την άλλη διαφημίζει βλακωδώς πως μέσα στην ίδια σχολή μόνο οι Ε.ΠΟ και οι ΙΣ.Π είναι "εξειδικευμένοι', "επιστήμονες" και άλλες τέτοιες υποκινούμενες και για το θεαθήναι μπαρούφες, βάζοντας μας στη λογική του διαίρει και βασίλευε. Για να μην κοροϊδευόμαστε λοιπόν, όσο κι αν στενοχωρήσω κάποιους/ες, το επίπεδο σπουδών μέσα στη Σ.Α.Σ, όποιο κι αν είναι, είναι το ίδιο για όλα τα Π.Σ, απλά το μόνο που αλλάζει είναι η εξεταζόμενη γεωγραφική πολιτιστική επικράτεια. Και μη μας λένε τώρα πως από ένα Π.Σ βγαίνεις έτσι απλά "επιστήμονας ενός πολιτισμού" ενώ από ένα άλλο όχι...για να κατανοήσεις σε βάθος έναν πολιτισμό, έστω και τον ευρωπαϊκό, και να τον διδάσκεις επαρκώς δε σε φτάνει ένα προπτυχιακό που είναι απλά μια βάση, αλλά το μετά από αυτό, δηλ. η εξειδίκευση που έρχεται μέσα από τη συνεχή σου ενασχόληση σε όλη σου την ακαδημαϊκή ζωή, όπως άλλωστε συμβαίνει για όλα τα ΑΕΙ κι όχι μόνο για το Ε.Α.Π, κι ας μην αυταπατώνται κάποιοι. Αυτός λοιπόν ο ρατσισμός μέσα στην ίδια σχολή είναι άσκοπος και, θεωρώ, υποκινούμενος για χ, ψ λόγους...και δε μας φταίνε οι φιλόλογοι για αυτό, αλλά το ίδιο μας το ίδρυμα, που εύχομαι κάποια στιγμή να συνετιστεί και να άρει αυτή τη βλακεία του. Σαφέστατα λοιπόν, για να μην πλατειάζω υπερβολικά, δεν είναι ο κλάδος το πρόβλημα. Ο ΕΛ.Π δεν εποφθαλμιά τον ΠΕ02, πως θα μπορούσε άλλωστε, αλλά έναν κλάδο που θα εμπεριέχει τα γνωστικά του αντικείμενα, που είναι αρκετά και κάποιες φορές αναγκαστικά κοινά με κάποια άλλων κλάδων. Και μέσα από αυτόν τον κλάδο, όπως κι αν αριθμηθεί, να μπορεί να μεταλαμπαδεύσει και αυτός γνώση, όπως μπορεί να κάνει, αφού απόφοιτοι του ήδη διδάσκουν στα σχολεία 2ης ευκαιρίας( ΙΔ.ΕΚ.Ε, Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ κλπ) σε ενήλικες (αλήθεια, εκεί πως γίνεται?). Αυτή είναι η κατάσταση, και πιστεύω πως πέρα από σαφής είναι και απόλυτα λογική.
Κάτι τελευταίο, που αφορά την κοινή λογική και έχει να κάνει με την ελληνική πραγματικότητα της διχόνοιας και της ισοπέδωσης, που τη ζω καθημερινά και που ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό θεωρώ για τα χάλια της νεοελληνικής κοινωνίας. Παραπαιδεία λοιπόν, πληρωμένες εργασίες, ρεμπελιό, βύσματα, αστοιχείωτοι, γλυψίματα και πεντάρια με αντιγραφές υπάρχουν παντού στην ελληνική παιδεία, κι ας μην κρυβόμαστε πίσω από τη μύτη μας ότι ήλθε το Ε.Α.Π να τα εισάγει. Είναι πολλοί αυτοί του σωρού, που έβγαλαν ένα ΑΕΙ και δεν ξέρουν να κάνουν ούτε διαίρεση, και δεν είναι απαραίτητα Ε.Α.Πίτες...μην τα ισοπεδώνουμε λοιπόν όλα. Εγώ προσωπικά θεωρούσα τη μεγαλύτερη ντροπή, στα 6 χρόνια και στις 47 επιστημονικές εργασίες που έλιωσα να παραδώσω κάθε φορά, να μου γράψουν όχι την εργασία, αλλά ακόμα και την επικεφαλίδα της κάποιοι άλλοι...έτσι το αντιλαμβανόμουν, δεν το επέτρεψα ποτέ και τα πήγα και περίφημα. Όποιοι όμως ανίκανοι το πράττουν, τότε...στο σωρό, και με γεια τους με χαρά τους...αλλά δε φταίει το Ε.Α.Π για αυτούς και τα χάλια τους, όπως και δε φταίει το κάθε ΑΕΙ για τον κάθε ρέμπελο τουρίστα που ενίοτε εκτρέφει. Και δεν είναι λίγοι στο Ε.Α.Π τουλάχιστον, ιδίως στις ΦΥ.Ε ή στην ΠΛΗ, αυτοί που νομίζουν πως με αγορασμένες εργασίες θα πάνε και θα περάσουν εξετάσεις περπατώντας, και στο τέλος σπάνε τα μούτρα τους, όπως βεβαίως και πρέπει. Ενδεικτικά, ο μέσος όρος των αποφοίτων του Ε.Α.Π είναι 10 με 15%, έτσι τουλάχιστον ξέρω εγώ, και σίγουρα, πέρα από τις δυσκολίες της ζωής και της καθημερινότητας για πολλούς φοιτητές, σημαντικό ρόλο σε αυτό το χαμηλό ποσοστό αποφοίτων διαχρονικά παίζει και το ξεσκαρτάρισμα όσων νομίζουν πως θα τους δώσουν το πτυχίο απλά επειδή μπήκαν με μια κλήρωση, χωρίς να έχουν κανένα επίπεδο ή έστω θέληση να παλέψουν όπως εμείς της άλλης, της ρομαντικής πλευράς. Που για να το πάρουμε το κωλόχαρτο (με αγάπη το λέω έτσι!) ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ, με τις όποιες γνώσεις μας παγωμένες ή και χαμένες μετά από δεκαετίες εκτός θρανίων, και με τόσες υποχρεώσεις κάθε μέρα, δουλειά, οικογένειες, μας έφυγε η ούγια να ξενυχτάμε, να σκάμε, και να πληρώνουμε τ' άντερα μας κι από πάνω...τη στιγμή που κατά κανόνα στα συμβατικά ΑΕΙ τα περισσότερα παιδιά (με εξαίρεση τα λίγα που δουλεύουν προσωρινά για λίγα ψίχουλα), έχουν πέρα από το όποιο ποσοστό δωρεάν παιδείας, τη δυνατότητα αν θέλουν να ασχολούνται αποκλειστικά και όλη μέρα με τις σπουδές τους...κι όχι να περιμένουν να κοιμηθούν τα ζιζάνια για να διαβάσουν, ή χειρότερα, να γράψουν εργασίες, και το πρωί να σκουντουφλάνε στη δουλειά.  Μπορεί όμως να μας έφυγε η ούγια, αλλά για τους περισσότερους από εμάς, που στο Ε.Α.Π πήγαμε μεταξύ άλλων και για ισχυρούς ηθικούς λόγους, δεν υπήρχε καμία περίπτωση να το παρατήσουμε, αλλά ζούσαμε για αυτό το χαρτί, το οποίο μέσα μας μας έλεγε πως "φίλε, αν μπορείς να το κάνεις αυτό τώρα και κάτω από αυτές τις συνθήκες, σκέψου τι θα ήσουν ικανός να κάνεις μικρότερος"...δεν ξέρω λοιπόν πως νιώθετε όλοι εσείς, ανάλογα και με το πως περάσατε στις σπουδές σας, στα συμβατικά ΑΕΙ τη μέρα της ορκωμοσίας σας...ίσως έτσι κι έτσι, ίσως σαν να είναι μια ακόμα φοιτητική διαδικασία-υποχρέωση, ίσως δεν ξέρω κι εγώ τι. Ειλικρινά όμως ρε παιδιά σας εύχομαι σε όλους και όλες, ακόμα και σε σας που κρίνετε πικρόχολα χωρίς να ξέρετε, χωρίς να έχετε εκ των έσω άποψη (χαρακτηριστικό νεοελληνικό DNA), αλλά και χωρίς να κατανοείτε και το συμβολιστικό κομμάτι της υπόθεσης Ε.Α.Π, τι σημαίνει δηλαδή δεύτερη ευκαιρία για κάποιους, να νιώσετε έστω και το 10% αυτού που νιώθουμε εμείς εκείνη τη μέρα. Ειλικρινά, θα με θυμηθείτε.
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 09, 2015, 02:12:57 πμ από ΚΩΣΤΑΣ-Μ »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159802
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 554
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 383
Σύνολο: 396

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.161 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.