PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Ειδικές δομές εκπαίδευσης
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Μαθήματα κατ'οίκον
(Συντονιστής:
MARKOS
)
Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης
Τελευταία νέα
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους
Η εγκύκλιος για υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε περιοχές/ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ./Σ.Δ.Ε.Υ. των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μετατάξεις εκπαιδευτικών της Σιβιτανιδείου
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μετατάξεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε άλλους εκπαιδευτικούς κλάδους και σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
Προσλήψεις 106 εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Ββάθμιας Εκπαίδευσης
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
2
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης (Αναγνώστηκε 16612 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
daffyduck
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 540
Φύλο:
ΠΕ 02
Απ: Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης
«
Απάντηση #14 στις:
Ιανουάριος 22, 2009, 09:31:12 πμ »
Tweet
Vidi, το βοήθημα του Μπαχαράκη έχει δίκιο, η μέθοδος της παράθεσης τυγχάνει - σε γενικές γραμμές - της ίδιας βαθμολογικής αντιμετώπισης.
Στο βαθμολογικό κέντρο όπου ήμουνα εγώ επισημάνθηκαν τα στοιχεία που θα έπρεπε να περιλαμβάνει η απάντηση καθώς και τα εκφραστικά μέσα με τα οποία θα πρέπει ΣΑΦΩΣ να γίνεται παραπομπή στο παράθεμα, αλλά συμφωνήθηκε να μην αξιολογηθεί η μέθοδος σύνθεσης της απάντησης, εφόσον έχουν συμπεριληφθεί όλα τα στοιχεία που χρειάζονται. Οι περισσότεροι συνάδελφοι δε ήταν απολύτως σίγουροι ότι έτσι κι αλλιώς οι απαντήσεις θα ήταν στο στυλ "μία παράγραφος ιστορικές γνώσεις + 1 πηγή + (στην καλύτερη) 1 επιλογική/σύνθεση γνώσεων" και ότι σε ελάχιστες περιπτώσεις μόνον θα ήταν αλλιώς. Και έτσι έγινε: τα γραπτά στα οποία οι απαντήσεις ήταν συνθετικές, σαν μικρές εκθέσεις, ήταν ένα μικρό μόνο ποσοστό, και εμφανώς προικισμένων μαθητών με μεγάλες εκφραστικές δυνατότητες!
Πρακτικά τώρα, όταν ανοίγεις ένα γραπτό για να το βαθμολογήσεις: προφανώς άλλη εντύπωση θα σου κάνει - κι αλλιώς θα σε προδιαθέσει ως προς την αξιολόγηση των όποιων ελλείψεων - μια ωραία, συνθετική απάντηση σε σχέση με μια που απλά παραθέτει τα στοιχεία, ακόμη κι αν τα παραθέτει σωστά. Στην ουσία όμως αυτό σημαίνει ότι αν, ας πούμε, έχουμε δύο απαντήσεις, μία με σύνθεση και μία με παράθεση, και είναι ισότιμες ως προς την "ποιότητα" της απάντησης (πχ έχουν συμπεριλάβει τα στοιχεία που πρέπει και έχουν απλά μικροαδυναμίες σε έκφραση ή μικροελλείψεις στο περιεχόμενο), η συνθετική θα "πέσει" στο 45-48 ενώ η άλλη στο 43-46 ή 47. Φυσικά, με άλλη άνεση θα βάλεις στρογγυλό 50άρι σε μια ωραία γραμμένη συνθετική απάντηση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και απαντήσεις με παράθεση που παίρνουν 50!
Βλέπεις, και στην Ιστορία, όπως και στην Έκθεση, χωράει αρκετή υποκειμενικότητα στη βαθμολόγηση, ενώ η απαίτηση να χρησιμοποιεί ο μαθητής στις πηγές τη συνθετική/κριτική/αφαιρετική του ικανότητα κλπ παραμένει κενό γράμμα (αλλιώς τότε θα έπρεπε να απαιτούμε ΜΟΝΟ συνθετικές απαντήσεις....). Άλλωστε και τα θέματα πηγών των τελευταίων ετών δεν απαιτούν δα και καμιά σοβαρή κριτική σκέψη, ειδικά πέρυσι ήθελαν ουσιαστικά απλή επανάληψη των ιστορικών γνώσεων!
Υπάρχουν ζητήματα βέβαια που αποφασίζονται ανά βαθμολογικό κέντρο, αλλά δεν νομίζω ότι σε αυτό θα υπάρχουν διαφορές από βαθμολογικό σε βαθμολογικό (από τουλάχιστον άλλα δύο κέντρα που μίλησα με συναδέλφους που γνώριζα, είχαν τις ίδιες οδηγίες).
Φρόντισε βέβαια, η μαθήτρια να φροντίζει ιδιαίτερα την έκφραση και τη δομή της απάντησής της (ξέρεις: αρμονική σύνδεση παραγράφων, επιτυχής χρήση διαρθρωτικών λέξεων, σαφής νοηματική αλληλουχία κλπ).
Καταγράφηκε
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 14:55:34 »
therapy
Νέο μέλος
Μηνύματα: 56
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης
«
Απάντηση #15 στις:
Σεπτέμβριος 15, 2015, 01:03:52 μμ »
Καλησπέρα, θα διδάξω πρώτη φορά Ιστορία Προσανατολισμού και θέλω να ρωτήσω πώς αξιολογούνται τα γραπτά σε μονάδες πχ αν σε ένα διαγώνισμα υπάρχουν παραλείψεις ή δεν βγαίνει καλά το νόημα με τη σύνδεση βιβλίου και πηγής, πόσες μονάδες αφαιρούνται; Σίγουρα υπάρχει υποκειμενισμός σε αυτό, αλλά υπάρχει κάποια βάση για τη βαθμολόγηση από όπου ξεκινάς; Επίσης, από πού μπορώ να κατεβάσω το βιβλίο καθηγητή;
Καταγράφηκε
constansn
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 272
Απ: Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης
«
Απάντηση #16 στις:
Σεπτέμβριος 15, 2015, 02:05:37 μμ »
Συγκεκριμένες οδηγίες για την διόρθωση της ιστορίας στα ζητήματα που σε αφορούν δεν γνωρίζω αλλά όλα τα σχολικά βιβλία με τα αντίστοιχα βιβλία του καθηγητή μπορείς να τα κατεβάσεις από το digitalschool. Το βιβλίο καθηγητή για την ιστορία θεωρητικής πιο συγκεκριμένα υπάρχει εδώ:
http://ebooks.edu.gr/new/books-pdf.php?course=DSGL-C102
Καταγράφηκε
therapy
Νέο μέλος
Μηνύματα: 56
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης
«
Απάντηση #17 στις:
Σεπτέμβριος 15, 2015, 04:59:38 μμ »
Συνάδελφε σε ευχαριστώ
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
2
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Ειδικές δομές εκπαίδευσης
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Μαθήματα κατ'οίκον
(Συντονιστής:
MARKOS
)
Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης