*

Αποστολέας Θέμα: Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 16612 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης
« Απάντηση #14 στις: Ιανουάριος 22, 2009, 09:31:12 πμ »
Vidi, το βοήθημα του Μπαχαράκη έχει δίκιο, η μέθοδος της παράθεσης τυγχάνει - σε γενικές γραμμές - της ίδιας βαθμολογικής αντιμετώπισης.

Στο βαθμολογικό κέντρο όπου ήμουνα εγώ επισημάνθηκαν τα στοιχεία που θα έπρεπε να περιλαμβάνει η απάντηση καθώς και τα εκφραστικά μέσα με τα οποία θα πρέπει ΣΑΦΩΣ να γίνεται παραπομπή στο παράθεμα, αλλά συμφωνήθηκε να μην αξιολογηθεί η μέθοδος σύνθεσης της απάντησης, εφόσον έχουν συμπεριληφθεί όλα τα στοιχεία που χρειάζονται. Οι περισσότεροι συνάδελφοι δε ήταν απολύτως σίγουροι ότι έτσι κι αλλιώς οι απαντήσεις θα ήταν στο στυλ "μία παράγραφος ιστορικές γνώσεις + 1 πηγή + (στην καλύτερη) 1 επιλογική/σύνθεση γνώσεων" και ότι σε ελάχιστες περιπτώσεις μόνον θα ήταν αλλιώς. Και έτσι έγινε: τα γραπτά στα οποία οι απαντήσεις ήταν συνθετικές, σαν μικρές εκθέσεις, ήταν ένα μικρό μόνο ποσοστό, και εμφανώς προικισμένων μαθητών με μεγάλες εκφραστικές δυνατότητες!

Πρακτικά τώρα, όταν ανοίγεις ένα γραπτό για να το βαθμολογήσεις: προφανώς άλλη εντύπωση θα σου κάνει  - κι αλλιώς θα σε προδιαθέσει ως προς την αξιολόγηση των όποιων ελλείψεων - μια ωραία, συνθετική απάντηση σε σχέση με μια που απλά παραθέτει τα στοιχεία, ακόμη κι αν τα παραθέτει σωστά. Στην ουσία όμως αυτό σημαίνει ότι αν, ας πούμε, έχουμε δύο απαντήσεις, μία με σύνθεση και μία με παράθεση, και είναι ισότιμες ως προς την "ποιότητα" της απάντησης (πχ έχουν συμπεριλάβει τα στοιχεία που πρέπει και έχουν απλά μικροαδυναμίες σε έκφραση ή μικροελλείψεις στο περιεχόμενο), η συνθετική θα "πέσει" στο 45-48 ενώ η άλλη στο 43-46 ή 47. Φυσικά, με άλλη άνεση θα βάλεις στρογγυλό 50άρι σε μια ωραία γραμμένη συνθετική απάντηση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και απαντήσεις με παράθεση που παίρνουν 50!

Βλέπεις, και στην Ιστορία, όπως και στην Έκθεση, χωράει αρκετή υποκειμενικότητα στη βαθμολόγηση, ενώ η απαίτηση να χρησιμοποιεί ο μαθητής στις πηγές τη συνθετική/κριτική/αφαιρετική του ικανότητα κλπ παραμένει κενό γράμμα (αλλιώς τότε θα έπρεπε να απαιτούμε ΜΟΝΟ συνθετικές απαντήσεις....). Άλλωστε και τα θέματα πηγών των τελευταίων ετών δεν απαιτούν δα και καμιά σοβαρή κριτική σκέψη, ειδικά πέρυσι ήθελαν ουσιαστικά απλή επανάληψη των ιστορικών γνώσεων!

Υπάρχουν ζητήματα βέβαια που αποφασίζονται ανά βαθμολογικό κέντρο, αλλά δεν νομίζω ότι σε αυτό θα υπάρχουν διαφορές από βαθμολογικό σε βαθμολογικό (από τουλάχιστον άλλα δύο κέντρα που μίλησα με συναδέλφους που γνώριζα, είχαν τις ίδιες οδηγίες).

Φρόντισε βέβαια, η μαθήτρια να φροντίζει ιδιαίτερα την έκφραση και τη δομή της απάντησής της (ξέρεις: αρμονική σύνδεση παραγράφων, επιτυχής χρήση διαρθρωτικών λέξεων, σαφής νοηματική αλληλουχία κλπ).

Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:55:34 »

Αποσυνδεδεμένος therapy

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης
« Απάντηση #15 στις: Σεπτέμβριος 15, 2015, 01:03:52 μμ »
Καλησπέρα, θα διδάξω πρώτη φορά Ιστορία Προσανατολισμού και θέλω να ρωτήσω πώς αξιολογούνται τα γραπτά σε μονάδες πχ αν σε ένα διαγώνισμα υπάρχουν παραλείψεις ή δεν βγαίνει καλά το νόημα με τη σύνδεση βιβλίου και πηγής, πόσες μονάδες αφαιρούνται; Σίγουρα υπάρχει υποκειμενισμός σε αυτό, αλλά υπάρχει κάποια βάση για τη βαθμολόγηση από όπου ξεκινάς; Επίσης, από πού μπορώ να κατεβάσω το βιβλίο καθηγητή;

Αποσυνδεδεμένος constansn

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 272
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης
« Απάντηση #16 στις: Σεπτέμβριος 15, 2015, 02:05:37 μμ »
Συγκεκριμένες οδηγίες για την διόρθωση της ιστορίας στα ζητήματα που σε αφορούν δεν γνωρίζω αλλά όλα τα σχολικά βιβλία με τα αντίστοιχα βιβλία του καθηγητή μπορείς να τα κατεβάσεις από το digitalschool. Το βιβλίο καθηγητή για την ιστορία θεωρητικής πιο συγκεκριμένα υπάρχει εδώ:

http://ebooks.edu.gr/new/books-pdf.php?course=DSGL-C102

Αποσυνδεδεμένος therapy

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης
« Απάντηση #17 στις: Σεπτέμβριος 15, 2015, 04:59:38 μμ »
Συνάδελφε σε ευχαριστώ

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159819
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 385
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 371
Σύνολο: 380

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.072 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.