*

Αποστολέας Θέμα: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 30391 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #14 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 06:17:39 μμ »
οκ. να ρωτησω τωρα κατι γιατι εφαγα κολλημα.
στην περιοδο: "σκεφτομαι να φυγω", η προταση "να φυγω" τι ειναι?
βουλητικη δε μου κανει να ειναι. ουτε τελικη ομως μου κανει.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:20:36 »

Αποσυνδεδεμένος green ice

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 328
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #15 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 06:30:13 μμ »
Γιατί όχι Βουλητική?Εδώ δε δηλώνεται επιθυμία?

Αποσυνδεδεμένος BOEMISSA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 743
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #16 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 06:30:43 μμ »
Βουλητική είναι και χρησιμεύει ως αντικείμενο. Για να είναι τελική θα πρέπει το να να σημαίνει για να.
Η μάθηση για όσους ευτυχούν είναι στολίδι και και για όσους ατυχούν καταφύγιο

Αποσυνδεδεμένος soul

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1079
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #17 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 06:36:34 μμ »
Σωστά, η πρόταση είναι βουλητική.Έχει την έννοια του ¨ θέλω να φύγω¨.Για να ήταν τελική έπρεπε να δηλώνει σκοπό και μπορεί να αντικατασταθεί με το για να.
Το ρήμα σκέφτομαι όμως δηλώνει μια διανοητική ενέργεια.Άρα πρέπει να είναι ενεργητικής διάθεσης.
“Η ευτυχία δημιουργεί φίλους, Η δυστυχία τους δοκιμάζει”

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:20:36 »

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #18 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 06:39:59 μμ »
καλα τελικη το ξερω οτι δε θα μπορουσε να ειναι. βουλητικη λοιπον απεμενε αλλα δε μου κολλουσε να εξαρταται απο το ρημα σκεφτομαι. σας ευχαριστω για τις απαντησεις, ειχα κολλησει

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #19 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 06:43:13 μμ »
καλα τελικη το ξερω οτι δε θα μπορουσε να ειναι. βουλητικη λοιπον απεμενε αλλα δε μου κολλουσε να εξαρταται απο το ρημα σκεφτομαι. σας ευχαριστω για τις απαντησεις, ειχα κολλησει

Έχεις δίκιο, αλλά εδώ το "σκέφτομαι" έχει τη σημασία του "σκοπεύω" και όχι του "πιστεύω-συλλογίζομαι". Αν ήταν αρχαία θα είχαμε μετά τελικό απαρέμφατο. Στα νέα ελληνικά έχουμε τις βουλητικές προτάσεις.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος pony30

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #20 στις: Δεκέμβριος 10, 2009, 08:57:24 μμ »
Συνάδελφοι φιλόλογοι καλησπέρα σας! Χρειάζομαι τα φώτα σας επειγόντως!!! :-\ Φέτος διδάσκω για πρώτη φορά το καινούργιο βιβλίο της γλώσσας β΄γυμνασίου-θεωρώ ότι τα παλιά βιβλία της γλώσσας του γυμνασίου ήταν καλύτερα- και ομολογώ ότι έχω μπερδευτεί με τη διδασκαλία της θεωρίας άμεσου και έμμεσου αντικειμένου στην 4η ενότητα.Τη Δευτέρα θα διδάξω στα παιδιά την ενότητα για τα μονόπτωτα και δίπτωτα ρήματα και θα ήθελα τη γνώμη σας και τη βοήθειά σας πάνω στο εξής: το βιβλίο αναφέρει ότι στα δίπτωτα ρήματα που συντάσσονται με δυο αιτιατικές, η αιτιατική προσώπου ή του προσωποποιημένου πράγματος είναι το άμεσο αντικείμενο. Στο σχολικό συντακτικό όμως αλλά και σε άλλα συντακτικά αναφέρεται ότι η αιτιατική του προσώπου συνήθως είναι το άμεσο αντικείμενο, όταν όμως μπορεί να αντικατασταθεί από εμπρόθετο, τότε είναι έμμεσο αντικείμενο.

πχ έχουμε το παράδειγμα '' Ο Γιάννης διδάσκει τον Πέτρο χορό''--> σύμφωνα με την τελευταία περίπτωση, το αντικείμενο ''τον Πέτρο", που είναι αιτιατική προσώπου ,δεν είναι άμεσο, αλλά έμμεσο, διότι μπορεί να αντικατασταθεί από τον εμπρόθετο ''στον Πέτρο''-->''Ο Γιάννης διδάσκει στον Πέτρο χορό".

Ρώτησα και την άποψη άλλων συναδέλφων στο σχολείο και κάποιοι μου είπαν να μην μπερδέψω τα παιδιά και να μην τους το αναφέρω καθόλου αυτό για τον εμπρόθετο, να τους πω δηλαδή μόνο ότι η αιτιατική προσώπου είναι το άμεσο αντικείμενο όταν έχουμε δυο αιτιατικές ως αντικείμενα και να μην τους πω ότι είναι έμμεσο όταν μπορεί να αντικατασταθεί από εμπρόθετο. Εγώ θέλω να τους πω και τις δυο περιπτώσεις και να κάνουμε ασκήσεις με βάση αυτήν τη θεωρία που υπάρχει στο σχολικό συντακτικό,αλλά και σε άλλα συντακτικά. Αν δεν τους την πώ, τότε οι απαντήσεις στις ασκήσεις του βιβλίου αλλά και σε αυτές που θα τους δώσω επιπλέον θα είναι διαφορετικές,π.χ. στην πρόταση ''για να μας δείξει τόπους, φορεσιές και σπίτια'', το ''μας' είναι άμεσο σύμφωνα με τη γνωστή θεωρία,αλλά έμμεσο σύμφωνα με τη δεύτερη περίπτωση (για να δείξει σε μας, εμπρόθετο). Περιμένω τις απόψεις σας!

Αποσυνδεδεμένος pony30

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #21 στις: Δεκέμβριος 10, 2009, 09:12:55 μμ »
Συγνώμη που έγραψα τόσα,αλλά ειλικρινά έχω μπερδευτεί ύστερα από τόσα διαφορετικά που διάβασα και που άκουσα!!! Επιπλέον, μια τελευταία ερώτηση:

στην πρόταση  που έγραψα προηγουμένως ''για να μας δείξει τόπους, φορεσιές και σπίτια'' μπορούμε να θεωρήσουμε το ''μας'' γενική, άρα τα ''τόπους,φορεσιές και σπίτια'' θα είναι τα άμεσα αντικείμενα και το ''μας'' το έμμεσο? Μήπως το ''μας'' πρέπει να θεωρηθεί αιτιατική προσώπου, άρα άμεσο? Ή μήπως,επειδή μπορεί να αντικατασταθεί από εμπρόθετο, είναι έμμεσο? Η σύνταξη του ρήματος είναι ''δείχνω κάτι σε κάποιον'', άρα το άμεσο είναι το κάτι, δηλαδή τα τόπους,φορεσιές και σπίτια. Στο σχολείο οι συνάδελφοι μου λένε να μην το πολυψάχνω-τους έχω ζαλίσει με τις διαφορετικές απόψεις στα βιβλία γραμματικής και συντακτικού για διάφορα φαινόμενα, πχ πρόσφατα για το ποιες θεωρούνται σύνθετες και ποιες παράγωγες λέξεις . Συγνώμη αν σας ζάλισα, θα το εκτιμούσα πάρα πολύ αν μου γράφατε τις απόψεις σας! :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1930
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #22 στις: Δεκέμβριος 10, 2009, 09:35:48 μμ »
Υπάρχει σχετική παρατήρηση στο σχ. βιβλίο:
- Στα μονόπτωτα ρήματα η γενική και στα δίπτωτα το έμμεσο αντκείμενο μπορεί να αντικατασταθεί από εμπρόθετο (με τις προθέσεις από, με, σε,για +αιτιατική)

Στο παράδειγμα Ο Γιάννης διδάσκει τον Πέτρο χορό, το χορό είναι το άμεσο και τον Πέτρο  είναι το έμμεσο εφόσον μπορεί να αντικατασταθεί από το εμπρόθετο στον Πέτρο.

Στο ''για να μας δείξει τόπους, φορεσιές και σπίτια'' συμβαίνει το ίδιο : τόπους, φορεσιές και σπίτια είναι τα άμεσα αντικείμενα , ενώ το μας είναι το έμμεσο εφόσον μπορεί να αντικατασταθεί από το εμπρόθετο σε μας.

Στο "Με ρώτησε κάτι", άμεσο είναι το με , γιατί είναι αιτιατική προσώπου και δεν μπορεί να αντικατασταθεί με εμπρόθετο.

υγ. Εγώ ακόμη δεν έχω τελειώσει την τρίτη ενότητα...
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 10, 2009, 09:37:50 μμ από syrrahm »

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1930
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #23 στις: Δεκέμβριος 10, 2009, 09:50:40 μμ »


Ρώτησα και την άποψη άλλων συναδέλφων στο σχολείο και κάποιοι μου είπαν να μην μπερδέψω τα παιδιά και να μην τους το αναφέρω καθόλου αυτό για τον εμπρόθετο, να τους πω δηλαδή μόνο ότι η αιτιατική προσώπου είναι το άμεσο αντικείμενο όταν έχουμε δυο αιτιατικές ως αντικείμενα και να μην τους πω ότι είναι έμμεσο όταν μπορεί να αντικατασταθεί από εμπρόθετο. Εγώ θέλω να τους πω και τις δυο περιπτώσεις και να κάνουμε ασκήσεις με βάση αυτήν τη θεωρία που υπάρχει στο σχολικό συντακτικό,αλλά και σε άλλα συντακτικά. Αν δεν τους την πώ, τότε οι απαντήσεις στις ασκήσεις του βιβλίου αλλά και σε αυτές που θα τους δώσω επιπλέον θα είναι διαφορετικές,π.χ. στην πρόταση ''για να μας δείξει τόπους, φορεσιές και σπίτια'', το ''μας' είναι άμεσο σύμφωνα με τη γνωστή θεωρία,αλλά έμμεσο σύμφωνα με τη δεύτερη περίπτωση (για να δείξει σε μας, εμπρόθετο). Περιμένω τις απόψεις σας!
Αν τους πεις μόνο το ότι η αιτιατική προσώπου είναι το άμεσο και η αιτιατική πράγματος είναι το έμμεσο χωρίς να τους αναφέρεις τίποτα για την άλλη περίπτωση, τότε οι ασκήσεις θα πρέπει να είναι μόνο για την πρώτη περίπτωση - κατά τη γνώμη μου.
Δηλ. δεν βάζεις ως άσκηση το "Μας έδειξε το σπίτι του".
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 10, 2009, 09:54:59 μμ από syrrahm »

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #24 στις: Δεκέμβριος 10, 2009, 09:59:56 μμ »
Πραγματικά, ενώ στα αρχαία είναι ξεκάθαρο το θέμα, στα νέα είναι μπερδεμένο (όπως και τόσα άλλα συντακτικά φαινόμενα  ::)). Συμφωνώ με τον συνάδελφο και θα σου πρότεινα, επειδή φαντάζομαι ότι θα το έχεις μέσα στην ύλη για διαγώνισμα Β τριμήνου, να τους βάλεις πολύ ξεκάθαρα παραδείγματα. Αν και θα σου πρότεινα να μην τα πολυμπερδέψεις και να κάνεις πρώτα μια υπενθύμιση του άμεσου και έμμεσου αντικεμένου στα αρχαία. Πιστεύω ότι έπειτα θα το καταλάβουν καλύτερα.

Αποσυνδεδεμένος pony30

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #25 στις: Δεκέμβριος 10, 2009, 10:19:25 μμ »
Συνάδελφοι σας ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές σας! Όντως έχω σκοπό να τους βάλω μια άσκηση με άμεσο-έμμεσο αντικείμενο στο διαγώνισμα β τριμήνου και δεν θέλω να τους μπερδέψω, το γνωστικό επίπεδό τους δεν είναι κι ό,τι καλύτερο....σκέφτομαι να τους πω και τις δυο περιπτώσεις και θα τους τονίσω αυτό που γράφει το σχολ.βιβλίο, ότι δηλ στα δίπτωτα ρήματα το έμμεσο αντικείμενο μπορεί να αντικατασταθεί από εμπρόθετο και για να μην μπερδεύονται να κοιτάζουν αν η αιτιατική του προσώπου μπορεί να αντικατασταθεί από εμπρόθετο για να τη χαρακτηρίσουν ως άμεσο ή έμμεσο αντ.
Στο συντακτικό των νέων ελληνικών πράγματι τα καποια φαινόμενα είναι αρκετά μπερδεμένα, αλλιώς τα έμαθα εγώ στο σχολείο, αλλιώς τα δίδασκα πριν από τέσσερα χρόνια, άλλα πρέπει να πω τώρα...η σύνταξη των αρχαίων μου φαίνεται πολύ πιο ξεκάθαρη.
Σχετικά με την ύλη syrrahm, σήμερα μπήκα στην 4η ενότητα, τους έκανα ένα συνεχές δίωρο και πήρα την ώρα των κειμένων γιατί εκεί έχουμε κάνει 8 κείμενα που είναι οκ.....οι συνάδελφοι στο σχολείο μου που διδάσκουν στα άλλα τμήματα της β είναι πιο μπροστά από μένα, τελείωσαν την 4η ενότητα! Εγώ ήμουν πιο πίσω από όλες γιατί τους δίνω επιπλέον ασκήσεις και καθυστερούμε...έχουμε χάσει και αρκετά μαθήματα και να φανταστείς το σχολείο δεν έκλεισε καθόλου λόγω γρίπης!!! Και στη γλώσσα της α είμαι πίσω, είμαι ακόμη στην 3η ενοτητα,ενώ όλοι οι άλλοι έχουν μπει στην τέταρτη...αγχώνομαι λιγο μετα την ύλη,μπορεί να είμαι υπερβολική,έχει τελικά νόημα?

ΥΓ. Και στα αρχαία της γ είμαι πίσω,εκεί να δείτε επίπεδο οι φωστήρες μου,πέρσι ο φιλόλογος δεν τους έκανε μάθημα, τους έλεγε ανέκδοτα, ετσι μου είπαν.... ??? ??? ???
Μήπως είναι καλύτερα να πάω σε λύκειο?Τι λέτε ? ???

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #26 στις: Δεκέμβριος 10, 2009, 11:11:21 μμ »
Αρκεί να σου πω ότι εγώ μόλις έκανα τα κείμενα της 3 :o


ΥΓ. Και στα αρχαία της γ είμαι πίσω,εκεί να δείτε επίπεδο οι φωστήρες μου,πέρσι ο φιλόλογος δεν τους έκανε μάθημα, τους έλεγε ανέκδοτα, ετσι μου είπαν.... ??? ??? ???Μήπως είναι καλύτερα να πάω σε λύκειο?Τι λέτε ? ???

ΠΟΤΕ μην πιστεύεις ό,τι σου λένε για τον περσινό φιλόλογο! Το 90% είναι ψέμματα! Κάθε χρόνο τα ίδια λένε σε όλους μας. Πάντα φταίει ο περσινός φιλόλογος και ποτέ οι ίδιοι που δεν αξιώθηκαν να ανοίξουν κανένα βιβλίο! >:(

Αποσυνδεδεμένος pony30

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #27 στις: Δεκέμβριος 10, 2009, 11:26:55 μμ »
Εννοείται ότι δεν φταίει μόνο ο περσινός φιλόλογος για το χαμηλό γνωστικό υπόβαθρό τους στα αρχαία... αρχικά δεν τους πίστεψα, ούτε το ένα τμήμα ούτε το άλλο...πέρσι όμως, που δεν ήμουν σ'αυτό το σχολείο,μια φίλη και συνάδελφος από γειτονικό σχολείο μου είπε ότι έμαθε από τους συναδέλφους της στο σχολείο ότι εκεί διδάσκει ένας φιλολογος που δεν κάνει καθόλου μάθημα στα παιδιά και τους λέει ανέκδοτα...δεν έδωσα σημασία πέρσι...φέτος που πήγα σ'αυτό το σχολείο, όταν μου το πρωτοείπαν τα παιδιά, δεν το έλαβα σοβαρά υπόψη μου και εννοείται ότι τους είπα ότι δεν θα πρέπει να κατηγορούν τους καθηγητές τους αλλά να διαβάζουν και να αναλαμβάνουν την ευθύνη εκείνοι για πιθανή αποτυχία τους....μου το είπαν όμως και οι καλοί μαθητές και κάποιοι συνάδελφοι...όχι όλοι βέβαια,κάποιοι έλεγαν ότι τα παιδιά είναι υπερβολικά...έμαθα ότι πέρσι είχε γίνει χαμός με αυτόν τον φιλόλογο,τους έλεγε ανέκδοτα ακατάλληλα για παιδιά ηλικίας 13-14 χρονών την ώρα του μαθήματος και τους έβαζε διαγώνισμα χωρίς να τους κάνει μάθημα...μάλιστα μου είπαν ότι ....ξυριζόταν στην τάξη!!!!! Πρόσφατα έμαθα ότι είναι τραγουδιστής-συνθέτης παράλληλα και τον είδα όταν ήρθε στο σχολείο...ήταν ένας τύπος πολύ χύμα...να σου πω την αλήθεια δεν τον συμπάθησα!το έπαιζε έξυπνος και ξερόλας και είχε πολύ αλαζονικό υφάκι...το κακό είναι ότι είναι μικρός σε ηλικία....κι εγώ μικρή είμαι βέβαια,απλά το λέω γιατί συνήθως οι νέοι που διορίζονται με ΑΣΕΠ έχουν όρεξη και για διάβασμα και για μάθημα και δεν συμπεριφέρονται ανεύθυνα  μέσα στην τάξη...

 

Pde.gr, © 2005 - 2020

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 29579
  • Τελευταία: edip_2020
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1018034
  • Σύνολο θεμάτων: 17525
  • Σε σύνδεση σήμερα: 450
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 29
Επισκέπτες: 297
Σύνολο: 326

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.115 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.