*

Αποστολέας Θέμα: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;  (Αναγνώστηκε 67625 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« στις: Οκτώβριος 05, 2019, 10:07:41 μμ »
Από τη συζήτηση που διεξάγεται για την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα Θρησκευτικά φαίνεται πως βαδίζουμε σε γνωστά από το παρελθόν μονοπάτια....

Πολύ ωραία το θέτει ο Κωστής Παπαϊωάννου στο https://www.lifo.gr/articles/opinions/253885/oi-an-orthodoksies-toy-symvoylioy-epikrateias-stin-apofasi-gia-to-mathima-ton-thriskeytikon :

"....Πρόκειται για «απόφαση τζάκποτ». Ξεχαρβάλωμα του σχολείου σε 5 απλά βήματα για αρχάριους: 1. Τα θρησκευτικά γίνονται κατήχηση μόνο για ορθόδοξους. 2. Με απλή επίκληση λόγων συνείδησης η πλειονότητα απαλλάσσεται. 3. Αν βγαίνουν οι αριθμοί, συγκροτείται τμήμα ετερόδοξων και διδάσκεται άλλο ομολογιακό μάθημα. 4. Σχολείο á la carte: θέλεις παιδί μου να κάνεις θρησκευτικά; Αν ναι, ποια πίστη θα διδαχτείς; 5. Τον Ιούνιο διεξάγονται διαθρησκειακοί αγώνες πολεμικών τεχνών μεταξύ των ιεροδιδασκαλείων κάθε περιοχής...."

Όλοι έχουμε ζήσει τα "ξεμαλλιάσματα" - που ευτυχώς τα τελευταία χρόνια έχουν ατονήσει - μεταξύ των συναδέλφων της Γαλλικής και της Γερμανικής γλώσσας για το ποια γλώσσα θα επικρατήσει!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:30:03 »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #1 στις: Οκτώβριος 06, 2019, 08:01:12 μμ »
Μια ενδιαφέρουσα παρέμβαση, του πρώην Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Μιλτιάδη Κωνσταντίνου μου επισήμανε συνάδελφος με προσωπικό μήνυμα.
Πρόκειται για συνέντευξη του κ. Κωνσταντίνου στη εφημερίδα “free Sunday” στο https://freesunday.gr/sunentefxeis/item/31307-miltiadhs-kwnstantinoy-h-apofash-toy-ste-gia-ta-thrhskeytika-einai-oysiastika-apofash-katarghshs-toy-mathhmatos

Ο κ. Κωνσταντίνου επισημαίνει μεταξύ των άλλων πολύ ενδιαφέροντων και τα εξής:
« …Πώς θεωρείτε ότι θα εξελιχθεί η κατάσταση μετά την απόφαση του ΣτΕ;
Εκτιμώ ότι θα υπάρξει ένας μεγάλος αριθμός μαθητών ο οποίος θα ζητήσει απαλλαγή από τα Θρησκευτικά, όχι επειδή δεν είναι χριστιανοί, όχι επειδή προσβάλλεται η θρησκευτική τους ελευθερία, αλλά πολύ απλά για να γλιτώσουν μάθημα. Αν αυτό συμβεί, και η απόφαση του ΣτΕ αλλά και το υπουργείο Παιδείας είπαν ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα άλλο μάθημα και αυτό είναι άλλη μια ελληνική ιδιαιτερότητα. Δημιουργούμε ένα πρόβλημα χωρίς να έχουμε τις υποδομές για να το αντιμετωπίσουμε και μετά αναζητούμε τις υποδομές. Πόσους θα διορίσει το υπουργείο Παιδείας που θα αναλάβουν να κάνουν το εναλλακτικό μάθημα; Ή θα το αναλάβουν οι ίδιοι οι θεολόγοι, οι οποίοι θα κάνουν στα μισά παιδιά κατηχητικό μάθημα και στα άλλα μισά εναλλακτικό; Και με ποιες υποδομές θα γίνει το εναλλακτικό μάθημα; Τα σχολεία, είναι γνωστό, αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα χώρου. Πού θα βρεθούν αίθουσες για κάθε σχολείο, ώστε να λειτουργήσει το εναλλακτικό μάθημα; Αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί και, ως εκ τούτου, θεωρώ ότι τελικά δεν θα εφαρμοστεί η απόφαση του ΣτΕ, γιατί είναι αδύνατο να εφαρμοστεί. Είναι μια ιδεολογική απόφαση που δεν έχει να κάνει ούτε με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης ούτε με το Σύνταγμα. Γιατί δεν νομίζω ότι βρέθηκε κάτι στα νέα προγράμματα σπουδών που να προσβάλλει την ορθόδοξη πίστη.
Ωστόσο, υπάρχει και δεύτερο τεράστιο πρόβλημα. Αν αναγνωρίζουμε το δικαίωμα σε κάθε μαθητή να αποφασίζει ποιο μάθημα θέλει να παρακολουθήσει και ποιο όχι, χωρίς αιτιολόγηση, σε ένα σχολείο όπου φοιτούν αρκετοί μουσουλμάνοι μαθητές, αυτοί έχουν δικαίωμα να ζητήσουν απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών και να απαιτήσουν μάθημα ισλαμικής κατήχησης, από τη στιγμή που αναγνωρίζουμε ότι το μάθημα πρέπει να καλλιεργεί κάποια συγκεκριμένη πίστη και όχι να ενημερώνει τους μαθητές για τη θρησκεία. Κι ακόμα πιο πέρα, στην Τουρκία, όταν ο Ερντογάν έκανε το λάθος να καταργήσει το ουδετερόθρησκο σχολείο, βγήκε από το πρόγραμμα το μάθημα της Βιολογίας, καθώς διδάσκει τη θεωρία της εξέλιξης του Δαρβίνου. Αναρωτιέμαι αν αυτοί που μάζεψαν υπογραφές κατά των νέων προγραμμάτων και βιβλίων των Θρησκευτικών –που ήταν λίγοι, αλλά έκαναν θόρυβο– δεν θα μαζέψουν υπογραφές και κατά του μαθήματος της Βιολογίας…»


Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #2 στις: Οκτώβριος 06, 2019, 11:24:47 μμ »
Προφανή πρακτικά προβλήματα που προκύπτουν από μια επιπόλαιη και προβληματική ερμηνεία του Συντάγματος:
Γιατί το Σύνταγμα μιλά για καλλιέργεια θρησκευτικής συνείδησης (και όχι "χριστιανικής ορθόδοξης") και για επικρατούσα θρησκεία (και όχι για μοναδική θρησκεία). Αν μάλιστα συνδυάσεις και τις δυο διατάξεις μαζί, θα έπρεπε να προκύπτει ένα μάθημα θρησκευτικών με δεσπόζουσα την ορθόδοξη χριστιανική θρησκεία ανάμεσα στις υπόλοιπες μεγάλες θρησκείες και όχι ένα μάθημα αυτιστικής λογικής.

Αν ερμηνεύαμε με την ίδια στενή οπτική και την καλλιέργεια της εθνικής συνείδησης, για την οποία επίσης μιλά το Σύνταγμα, τότε θα έπρεπε να διδάσκεται μόνο η γλώσσα, η λογοτεχνία και η ιστορία της Ελλάδας και να μη μαθαίνουμε τίποτα για τον υπόλοιπο κόσμο, τουλάχιστον με έγκυρο και εμπεριστατωμένο τρόπο και όχι ανεξέλεγκτα από το διαδίκτυο ή άλλες πηγές.

Εδώ ταιριάζουν οι στίχοι του Καβάφη:

"Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ
μεγάλα κ’ υψηλά τριγύρω μου έκτισαν τείχη.

Και κάθομαι και απελπίζομαι τώρα εδώ.
Άλλο δεν σκέπτομαι: τον νουν μου τρώγει αυτή η τύχη·

διότι πράγματα πολλά έξω να κάμω είχον.
A, όταν έκτιζαν τα τείχη πώς να μην προσέξω.

Aλλά δεν άκουσα ποτέ κρότον κτιστών ή ήχον.
Aνεπαισθήτως μ’ έκλεισαν από τον κόσμον έξω."


......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος scholar

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 105
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #3 στις: Οκτώβριος 07, 2019, 11:03:30 πμ »
Συμφωνώ με τον apri.
Δεν είναι ελπιδοφόρο να ερμηνεύουν οι δικαστικοί με αυτόν τον τρόπο το Σύνταγμα και να περιορίζουν το πεδίο γνώσεων λες και είμαστε θεοκρατικό κράτος.
Για να λέμε ξεκάθαρα τα πράγματα, το όλο ζήτημα είναι να μην χάσει την "πελατία" η Εκκλησία  ;)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:30:03 »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #4 στις: Οκτώβριος 07, 2019, 11:46:01 πμ »
Για να λέμε ξεκάθαρα τα πράγματα, το όλο ζήτημα είναι να μην χάσει την "πελατία" η Εκκλησία  ;)

Yπερβάλλων ζήλος είναι που δεν είναι καν σίγουρο ότι θα πετύχει το στόχο της διατήρησης "πελατείας" (αν είναι αυτός ο στόχος). Γιατί με τον στρουθοκαμηλισμό ποτέ δεν κερδίζεις τίποτα μακροπρόθεσμα.

Τη σημερινή εποχή, ένα παιδί, όσο μικρό κι αν είναι, θα βρει στην τάξη του άτομα διαφορετικής θρησκευτικής συνείδησης, ίσως και διαφορετικής εθνικής καταγωγής, θα συναντήσει στη χώρα του τουρίστες, μετανάστες, πρόσφυγες με διαφορετική κουλτούρα και τρόπο σκέψης, ενδεχομένως θα ταξιδέψει στο εξωτερικό με τους γονείς του, σίγουρα θα δει ξένες ταινίες στην τηλεόραση, θα μπει σε ξένα site και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα ακούσει μέχρι και για προγράμματα γιόγκα στο γυμναστήριο της γειτονιάς....

Αν γνωρίζει μόνο το δικό του πολιτιστικό υπόβαθρο, κατά την επαφή του με το "διαφορετικό" στοιχείο, είναι σίγουρο πως κάποια πράγματα δεν θα τα καταλάβει, άλλα θα τα παρερμηνεύσει, θα υιοθετήσει ψέματα και στερεότυπα που θα ακούσει από εδώ και από εκεί, μπορεί να υιοθετήσει άκριτα ξένες συνήθειες, εν τέλει θα περιέλθει σε σύγχυση, αφού δεν θα έχει δίπλα του κάποιον ειδήμονα να του εξηγήσει και να εντάξει τις πληροφορίες σε ένα πλαίσιο.

Δεν είναι καλύτερο να έχει μάθει στο σχολείο για τις ταυτότητες των άλλων κάποια βασικά πράγματα, όσα μπορεί να αφομοιώσει ανάλογα με την ηλικία του; Δεν μιλάμε για βομβαρδισμό παιδιών δημοτικού με λεπτομέρειες π.χ για τις δογματικές διαφορές ορθοδόξων και προτεσταντών. Η σύγκριση είναι κάτι που θα γίνει σιγά-σιγά, όσο θα μεγαλώνει και θα μαθαίνει περισσότερα. Αλλά μέχρι να μεγαλώσει, να μην ξέρει τίποτα για τους άλλους και να βασίζεται στο ράδιο-αρβύλα; :-\


« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 07, 2019, 12:18:11 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #5 στις: Οκτώβριος 07, 2019, 07:41:56 μμ »
Μια ομάδα αδιόριστων θεολόγων σε δημόσια παρέμβασή της (βλέπε https://xenesglosses.eu/2019/10/theologoi-ekpaideftikoi-klados-pros-eksafanisi/ ) καλεί την ΠΕΘ «να διακρίνει εγκαίρως τον κίνδυνο να δοθεί το περίφημο «εναλλακτικό» μάθημα σε άλλες ειδικότητες, κάνοντας τη θέση των Θεολόγων ακόμα δυσχερέστερη».

Τι να πει κανείς….

«Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» - πώς είναι δυνατόν ο ίδιος Θεολόγος π.χ. σε ένα γυμνάσιο να διδάσκει το ορθόδοξο μάθημα (… σύμφωνα με τις πρόσφατες αποφάσεις του «Συμβουλίου της Ορθοδοξίας (… συγνώμη της Επικρατείας ήθελα να γράψω)» και παράλληλα και το «εναλλακτικό»;

Θα τα τρελάνουμε τα παιδιά στο τέλος με τους Μουτζαχεντίν που μπλέξαμε….. Nομίζουν ότι βρίσκονται και δικάζουν στην Τεχεράνη και όχι στην Αθήνα !!!

ΣΗΜ: Δεν έχω τίποτα με τους αδιόριστους θεολόγους, αλλά πιστεύω πως στον ολισθηρό δρόμο που μας οδηγούν οι αποφάσεις του ΣτΕ δε «σώζονται με τίποτα», καθώς όπως έγραψα σε προηγούμενο μήνυμα:
«Στην ιστοσελίδα https://www.kairosnet.gr/ του Πανελλήνιου Θεολογικού Συνδέσμου (είναι μια από τις δύο ενώσεις των θεολόγων) διάβασα μια εμπεριστατωμένη ανάλυση του Επίκουρου Καθηγητή Θεολογίας του ΕΚΠΑ κ. Γιαγκάζογλου όπου μεταξύ άλλων αναφέρει τα εξής:

"  Ωστόσο, η επίκληση λόγων θρησκευτικής συνείδησης σε συνδυασμό με τη σχετική απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και την υπουργική απόφαση για την απάλειψη της αναγραφής του θρησκεύματος πρακτικά μπορεί να οδηγήσει κάθε μαθητή στην απλή επίκληση λόγων συνείδησης και έτσι πλέον το ΜτΘ καθίσταται de facto προαιρετικό για όλους άρα και για τους ορθόδοξους μαθητές. Άλλωστε από που θα τεκμαίρεται ότι κάποιος είναι ή δεν είναι ορθόδοξος; Και βάσει ποιας κανονιστικής διάταξης θα υποχρεώνεται κάποιος να παρακολουθεί το ορθόδοξο ή το καθολικό, ή το προτεσταντικό ή το ισλαμικό ή το εβραϊκό ομολογιακό (ισότιμο) μάθημα; ".

Μήπως θα οδηγηθούμε έτσι σε απολύσεις μονίμων θεολόγων;
Σκέφτομαι π.χ. το εξής:
Έχουμε ένα γυμνάσιο που έχει στην Α΄ Γυμνασίου 3 τμήματα από 25 μαθητές το καθένα.
Ας πούμε ότι το 1/3 των 75 μαθητών ζητά απαλλαγή από το μάθημα.
Οι εναπομείναντες μαθητές κατατάσσονται σε δύο τμήματα το Α1 και το Α2 και οι υπόλοιποι στο Α3. Άρα από τις 6 ώρες που είχε ο θεολόγος θα περιοριστεί στις 4. Αν αυτό συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια από ένα μόνο Γυμνάσιο με τρία τμήματα ανά τάξη ο θεολόγος "χάνει" έξι ώρες. Που θα οδηγήσει αυτό; Μήπως ξαναγυρίσουμε στον …. "ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ";;»

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #6 στις: Οκτώβριος 08, 2019, 12:00:44 πμ »
Yπερβάλλων ζήλος είναι που δεν είναι καν σίγουρο ότι θα πετύχει το στόχο της διατήρησης "πελατείας" (αν είναι αυτός ο στόχος). Γιατί με τον στρουθοκαμηλισμό ποτέ δεν κερδίζεις τίποτα μακροπρόθεσμα.

Τη σημερινή εποχή, ένα παιδί, όσο μικρό κι αν είναι, θα βρει στην τάξη του άτομα διαφορετικής θρησκευτικής συνείδησης, ίσως και διαφορετικής εθνικής καταγωγής, θα συναντήσει στη χώρα του τουρίστες, μετανάστες, πρόσφυγες με διαφορετική κουλτούρα και τρόπο σκέψης, ενδεχομένως θα ταξιδέψει στο εξωτερικό με τους γονείς του, σίγουρα θα δει ξένες ταινίες στην τηλεόραση, θα μπει σε ξένα site και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα ακούσει μέχρι και για προγράμματα γιόγκα στο γυμναστήριο της γειτονιάς....

Αν γνωρίζει μόνο το δικό του πολιτιστικό υπόβαθρο, κατά την επαφή του με το "διαφορετικό" στοιχείο, είναι σίγουρο πως κάποια πράγματα δεν θα τα καταλάβει, άλλα θα τα παρερμηνεύσει, θα υιοθετήσει ψέματα και στερεότυπα που θα ακούσει από εδώ και από εκεί, μπορεί να υιοθετήσει άκριτα ξένες συνήθειες, εν τέλει θα περιέλθει σε σύγχυση, αφού δεν θα έχει δίπλα του κάποιον ειδήμονα να του εξηγήσει και να εντάξει τις πληροφορίες σε ένα πλαίσιο.

Δεν είναι καλύτερο να έχει μάθει στο σχολείο για τις ταυτότητες των άλλων κάποια βασικά πράγματα, όσα μπορεί να αφομοιώσει ανάλογα με την ηλικία του; Δεν μιλάμε για βομβαρδισμό παιδιών δημοτικού με λεπτομέρειες π.χ για τις δογματικές διαφορές ορθοδόξων και προτεσταντών. Η σύγκριση είναι κάτι που θα γίνει σιγά-σιγά, όσο θα μεγαλώνει και θα μαθαίνει περισσότερα. Αλλά μέχρι να μεγαλώσει, να μην ξέρει τίποτα για τους άλλους και να βασίζεται στο ράδιο-αρβύλα; :-\

Γελάω λίγο με την όλη υπόθεση, γιατί ενώ θα μπορούσε να βγει ένα χρήσιμο κοινό μάθημα που θα βοηθήσει όλους, συνεχίζονται οι δογματικές ακροβασίες..

Στα παραπάνω λεγόμενά σου θυμήθηκα τον πάντα επίκαιρο στίχο:

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion, too
Imagine all the people
Living life in peace
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #7 στις: Οκτώβριος 08, 2019, 10:55:14 πμ »
Γελάω λίγο με την όλη υπόθεση, γιατί ενώ θα μπορούσε να βγει ένα χρήσιμο κοινό μάθημα που θα βοηθήσει όλους, συνεχίζονται οι δογματικές ακροβασίες..


Δυστυχώς, δεν είναι για γέλια αλλά για κλάματα.  :-X
Γιατί το πρόβλημα δεν είναι απλώς ότι γυρίζουμε σε ένα μοντέλο διδασκαλίας των Θρησκευτικών που ίσχυε μετά τον πόλεμο (ούτε καν στην εποχή που πηγαίναμε εμείς σχολείο και διδασκόμασταν Θρησκειολογία στη Β' Λυκείου), αλλά ότι αυτό γίνεται με απόφαση ανώτατου δικαστηρίου, το οποίο μπήκε στη διαδικασία να αποφασίσει για το περιεχόμενο και τον τρόπο διδασκαλίας ενός μαθήματος!

Κι αν κρίνω από όσα λέει ο κοσμήτορας στο άρθρο, αυτό δεν έγινε κατ' απαίτηση της Εκκλησίας (αφού είχε συνεργαστεί με τους θεολόγους στη συγγραφή των βιβλίων), αλλά για την ικανοποίηση κάποιων ακραίων πολιτών που λειτουργούν πλέον ως άτυποι ιεροεξεταστές: κρίνουν τα βιβλία των Θρησκευτικών, τα βιβλία της Ιστορίας, τα βιβλία της Γλώσσας κλπ.
Θυμάσαι το σάλο που είχαν ξεσηκώσει πριν από καιρό με τη Γραμματική του Δημοτικού, επειδή δεν ήξεραν τα γλωσσολογικά σύμβολα και νόμιζαν ότι καταργούνταν το "η" και το "ω"; Φαντάζεσαι να έπρεπε να αποφασίσει το ΣτΕ αν η Γραμματική θα διδάσκεται με βάση τις τελευταίες γλωσσολογικές θεωρίες ή αν πρέπει να γυρίσουμε σε γραμματικές του '40;

Δημιουργείται πολύ κακό προηγούμενο.  :(


Στα παραπάνω λεγόμενά σου θυμήθηκα τον πάντα επίκαιρο στίχο:

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion, too
Imagine all the people
Living life in peace



Αλλά διαχρονικά μη ρεαλιστικό, γιατί δεν μπορεί να υπάρξουν άνθρωποι χωρίς ταυτότητα και χωρίς συμφέροντα. ::)
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #8 στις: Οκτώβριος 08, 2019, 07:56:51 μμ »
Ευχάριστο το γεγονός ότι ως τώρα στο νήμα αυτό κανείς δε βγήκε να υποστηρίξει την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα Θρησκευτικά.

Φαίνεται πως όλοι πλέον διαπιστώνουμε το που μας οδηγεί αυτή και οι θερμοκέφαλοι μουτζαχεντίν που κραύγαζαν το προηγούμενο διάστημα έχουν καταπιεί τη γλώσσα τους ....

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #9 στις: Οκτώβριος 08, 2019, 10:05:27 μμ »
Σωστά μου υπενθύμισαν πως δεν πρόκειται για μία, αλλά για δύο αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, συγκεκριμένα πρόκειται για τις αποφάσεις 1749/2019 και 1750/2019 της Ολομέλειας του ΣτΕ.

Στην επίσημη ιστοσελίδα του ΣτΕ υπάρχει αναλυτική περίληψη.

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #10 στις: Οκτώβριος 16, 2019, 10:09:23 μμ »
Πολύ ενδιαφέρον το ενημερωτικό σημείωμα  του αιρετού εκπροσώπου στο ΚΥΣΔΕ (Δευτεροβάθμια) κ. Νεκτάριου Κορδή με θέμα: «Αριθμός μονίμων εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών την τρέχουσα σχολική χρονιά»

Αναλυτικά όλο το ενημερωτικό το βρήκα στο:
https://xenesglosses.eu/2019/10/https-xenesglosses-eu-2019-10-schetika-ton-arithmo-monimon-ekpaideftikon-kai-tis-proslipseis-anapliroton-tin-trechousa-scholiki-chronia/

Από τα στοιχεία φαίνεται πως οι μόνιμοι Θεολόγοι (ΠΕ01) είναι λίγο πάνω από 3.000 - μια χιλιάδα μπορεί άνετα να απολυθεί με την εφαρμογή των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Εξάλλου όπως βλέπετε τα επεισόδια του σήριαλ "νόμος και τάξη" είναι καθημερινά...
Χίλιοι ακόμη αστυνομικοί ... δεν είναι κακή ιδέα!



Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #11 στις: Οκτώβριος 20, 2019, 09:20:51 μμ »
ΤΥΧΕΡΟΙ ΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ!

Στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου της Θεσσαλονίκης μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση.
Φαίνεται πως στο Βορρά ξέρουν να συζητούν όμορφα και πολιτισμένα….

ΘΕΜΑ: Δημόσιος χώρος και θρησκευτική εκπαίδευση. Το τέλος του Μαθήματος των Θρησκευτικών μετά την απόφαση του ΣτΕ;

Συζητούν:
-Γιώργος Σωτηρέλης, καθ. Νομικής ΕΚΠΑ, Πρόεδρος Ομίλου «Αριστόβουλος Μάνεσης»
-Κωνσταντίνος Τσιτσελίκης, καθ. Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών ΠΑΜΑΚ
-Χρυσόστομος Σταμoύλης, καθ. Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ
-Παντελής Καλαϊτζίδης, Δρ. Θεολογίας, Διευθυντής Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου
- Γρηγόρης Μαυροκωστίδης, Θεολόγος, Διευθυντής 7ου Λυκείου Θεσσαλονίκης

Συντονίζουν:
-Ιφιγένεια Καμτσίδου, αν. καθ. Καθηγήτρια Νομικής ΑΠΘ
-Αγγελική Ζιάκα, αν. καθ. Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: Τετάρτη 23 Οκτωβρίου, ώρα 7:00 μμ
ΧΩΡΟΣ: Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ: Συσπείρωση Πανεπιστημιακών ΑΠΘ-ΠΑΜΑΚ


Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #12 στις: Οκτώβριος 26, 2019, 12:19:50 μμ »
Μαθαίνω πως στο Α΄ Τμήμα της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ ετοιμάζονται για την εφαρμογή των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα Θρησκευτικά:

Θα χρειαστεί άφθονο αθλητικό υλικό (κυρίως μπάλες) για να απασχοληθούν τα παιδιά που θα ζητήσουν απαλλαγή από τα «νέα» Θρησκευτικά (…την κατήχηση μόνο για Ορθόδοξους) και θα πρέπει η αυξημένη δαπάνη που θα προκύψει να μπει στον Κρατικό Προϋπολογισμό του επόμενου έτους ……

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #13 στις: Οκτώβριος 26, 2019, 03:31:11 μμ »
Όλα δικά σου είναι αυτά;
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32273
  • Τελευταία: Dimi!!!
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158572
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 626
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 23
Επισκέπτες: 522
Σύνολο: 545

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.137 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.