*

Αποστολέας Θέμα: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;  (Αναγνώστηκε 29456 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1417
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #42 στις: Οκτώβριος 31, 2019, 05:24:13 μμ »

Όταν ζητάς απαλλαγή από ένα μάθημα πρέπει να έχει αιτιολογήσει τουλάχιστον βαθιά μέσα του τους λόγους,
Κατά τα λοιπά καλα ξεμπερδέματα γιατί δεν αποκλείεται σε λίγο να ηχήσουν οι καμπάνες και για άλλα μαθήματα.
Διαβάστε με προσοχή το σημερινό δημοσίευμα.

31 Οκτωβρίου 2019, 15:06
Καταδίκη της Ελλάδας για το σύστημα απαλλαγής από τα Θρησκευτικά
Tο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων θεωρεί ότι το σύστημα για την εξαίρεση μαθητών από το υποχρεωτικό μάθημα των θρησκευτικών παραβιάζει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση, καθώς οι γονείς απαιτείται να υποβάλλουν επίσημη δήλωση, στην οποία θα αναφέρουν ότι τα παιδιά τους δεν είναι ορθόδοξα

https://www.in.gr/2019/10/31/greece/katadiki-tis-elladas-gia-systima-apallagis-apo-ta-thriskeytika/

Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:33:39 »

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1981
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #43 στις: Οκτώβριος 31, 2019, 06:49:38 μμ »

H πολιτεία σκέφτεται κουτοπόνηρα. Προσφέρει ένα υποχρεωτικό κατηχητικό μάθημα που πιστεύει ότι θα ικανοποιήσει πολλούς και δίνει και μια ελεύθερη ώρα δώρο σε όσους πιστεύει ότι θα γκρίνιαζαν.

Αλήθεια, τι θα γινόταν αν κάποιος ετερόδοξος, αλλόθρησκος ή άθεος προσέφευγε δικαστικά για τη μη υποχρεωτική παροχή θρησκευτικής παιδείας στη δική του κατηγορία (λόγω έλλειψης συγκέντρωσης ικανοποιητικού αριθμού μαθητών);
Φαντάζεσαι να προέκυπτε η υποχρεωτική παροχή εναλλακτικού θρησκειολογικού μαθήματος; Tότε να έβλεπα πού θα έβρισκε το κράτος αίθουσες και πόσοι θα έμεναν στο κατηχητικό μάθημα....

 

Συμφωνώ ότι τότε είχε σημαντικό ρόλο η θρησκευτική ταυτότητα για την καλλιέργεια εθνικής συνείδησης, γιατί πέραν της κοινής θρησκείας δεν υπήρχε άλλο ισχυρό ενοποιητικό στοιχείο. Ούτε υπήρχε ενιαία γλωσσική μορφή όπως σήμερα (μόνο τοπικές διάλεκτοι) ούτε ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα που να δημιουργεί σαφή αίσθηση κοινής ιστορίας σε όλους. Σήμερα όμως η εθνική συνείδηση δεν στηρίζεται αποκλειστικά στην κοινή θρησκεία.

Το δε κωμικοτραγικό είναι ότι επί 400 χρόνια οι Έλληνες έζησαν με τους Τούρκους επικυρίαρχους και δεν αφομοιώθηκαν πολιτιστικά ούτε θρησκευτικά. Και τώρα που υποτίθεται είμαστε ελεύθερο κράτος, κάποιοι φοβούνται ότι θα χάσουν την ταυτότητα τους, αν μάθουν πέντε πράγματα για άλλες θρησκείες ή επειδή συμβιώνουν με κάποιες χιλιάδες μετανάστες-πρόσφυγες. Αυτό λέγεται έλλειψη εθνικής αυτοπεποίθησης.
Και ξεχνούν ότι στην κλασική Αθήνα οι ντόπιοι ήταν περί τις 40.000, ενώ μέτοικοι και δούλοι ξεπερνούσαν τις 100.000 (κάποιοι μιλάνε και για 300.000) και ήταν στην πλειοψηφία τους πάλι ασιατικής καταγωγής (Λυδοί, Φρύγες, Παφλαγόνες, Σκύθες κλπ). Και κατά γενική ομολογία, οι αρχαίοι Αθηναίοι πολιτιστικά δεν τα πήγαν και άσχημα στον χρυσό αιώνα του Περικλή ούτε αφομοιώθηκαν από κανέναν ξένο.  ::)




Συμφωνώ απολύτως :η αρχαία Αθήνα, αποτελεί ακόμα ένα ακόμα παράδειγμα μη αφομοίωσης , με ξένους ακόμα και ασιατικής καταγωγής. Το μαρτυρούν, εκτός από τα μνημεία της κλασσικής περιόδου, τα μεγαλειώδη κείμενα που αποτελούν την αρχαία ελληνική γραμματεία.
Και εγώ επίσης θα ήθελα να επιβαλλόταν με δικαστική απόφαση η επιλογή αναλόγου μαθήματος, το οποίο θα καλύπτει διαφορετικά θρησκευτικά δόγματα, να δω τί ακριβώς θα έπραττε το υπουργείο παιδείας.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 31, 2019, 07:05:31 μμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1981
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #44 στις: Οκτώβριος 31, 2019, 07:01:02 μμ »
Όταν ζητάς απαλλαγή από ένα μάθημα πρέπει να έχει αιτιολογήσει τουλάχιστον βαθιά μέσα του τους λόγους,
Κατά τα λοιπά καλα ξεμπερδέματα γιατί δεν αποκλείεται σε λίγο να ηχήσουν οι καμπάνες και για άλλα μαθήματα.
Διαβάστε με προσοχή το σημερινό δημοσίευμα.

31 Οκτωβρίου 2019, 15:06
Καταδίκη της Ελλάδας για το σύστημα απαλλαγής από τα Θρησκευτικά
Tο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων θεωρεί ότι το σύστημα για την εξαίρεση μαθητών από το υποχρεωτικό μάθημα των θρησκευτικών παραβιάζει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση, καθώς οι γονείς απαιτείται να υποβάλλουν επίσημη δήλωση, στην οποία θα αναφέρουν ότι τα παιδιά τους δεν είναι ορθόδοξα

https://www.in.gr/2019/10/31/greece/katadiki-tis-elladas-gia-systima-apallagis-apo-ta-thriskeytika/



Βεβαίως και αποτελεί υπαρκτό κίνδυνο,οι μαθητές να επιλέγουν για Χ λόγους, ποιό προτιμούν από τα υποχρεωτικά μαθήματα και ποιό όχι. Δεν είναι διόλου δύσκολο να "ανοίξει ο ασκός το Αιόλου".
Ομολογουμένως, καθόλου άσχημα για την εκάστοτε κυβέρνηση, αφού θα μειώνονται συνεχώς τα οργανικά και τα λειτουργικά κενά στην πρωτοβάθμια και ακόμα χειρότερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1417
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #45 στις: Οκτώβριος 31, 2019, 07:12:02 μμ »
Βεβαίως και αποτελεί υπαρκτό κίνδυνο,οι μαθητές να επιλέγουν για Χ λόγους, ποιό προτιμούν από τα υποχρεωτικά μαθήματα και ποιό όχι. Δεν είναι διόλου δύσκολο να "ανοίξει ο ασκός το Αιόλου".
Ομολογουμένως, καθόλου άσχημα για την εκάστοτε κυβέρνηση, αφού θα μειώνονται συνεχώς τα οργανικά και τα λειτουργικά κενά στην πρωτοβάθμια και ακόμα χειρότερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Μόνο την μείωση των  οργανικών κενών φοβάστε; Την πλήρη απαξίωση που επικρατεί και θα επεκταθεί ακόμα  περισσότερο αρκετών μαθημάτων και των διδασκόντων δεν την παρατηρείτε; Η διδασκαλία των ξενών γλωσσών ήταν η αρχή, ακολούθησαν τα θρησκευτικά και έπεται συνέχεια...........
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:33:39 »

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1981
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #46 στις: Οκτώβριος 31, 2019, 07:31:57 μμ »
Μόνο την μείωση των  οργανικών κενών φοβάστε; Την πλήρη απαξίωση που επικρατεί και θα επεκταθεί ακόμα  περισσότερο αρκετών μαθημάτων και των διδασκόντων δεν την παρατηρείτε; Η διδασκαλία των ξενών γλωσσών ήταν η αρχή, ακολούθησαν τα θρησκευτικά και έπεται συνέχεια...........

Ήδη έχουν απαξιωθεί και άλλα μαθήματα.
Για παράδειγμα ο ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ του ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ, "ξεπετιέται" μέσα στο πρώτο δίμηνο και ακολουθεί η "καρατόμηση" της ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ  του ΣΟΦΟΚΛΗ! στη Β' λυκείου.
Τα λατινικά οι φοιτητές των φιλοσοφικών θα τα γνωρίζουν πλέον στο πρώτο εξάμηνο, αφού "βαπτίστηκαν" μάθημα επιλογής.
Οι συνάδελφοι φυσικοί και μαθηματικοί έχουν τα ίδια προβλήματα.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 01, 2019, 08:19:36 πμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος CBK

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 371
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #47 στις: Οκτώβριος 31, 2019, 08:19:58 μμ »
Ήδη έχουν απαξιωθεί και άλλα μαθήματα.
Για παράδειγμα ο ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ του ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ, "ξεπετιέται" μέσα στο πρώτο δίμηνο και ακολουθεί η "καρατόμηση" της ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ  του ΣΟΦΟΚΛΗ! στη Β' λυκείου.
Τα λατινικά οι φοιτητές των φιλοσοφικών θα τα "γνωρίζουν" πλέον το πρώτο εξάμηνο, αφού βαπτίστηκαν μάθημα επιλογής.
Οι συνάδελφοι φυσικοί και μαθηματικοί έχουν τα ίδια προβλήματα.
Οι εταιρίες πληροφορικής ψάχνουν κόσμο για 1000 και 1200 ευρώ πρώτο μισθό. Η κατασκευή ανεβαινει. Μην χαθεί άλλη γενιά περιμένοντας να πάνε αναπληρωτές για 3 και 60. Ας καταργηθούν να σωθουν τα παιδιά. Πληροφορική, μαθηματικά, επιστήμες και καλά αγγλικά. Με επιτάφιους, dum Spiro spera και προφήτες δεν έχει μπακαγιοκο.

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1417
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #48 στις: Οκτώβριος 31, 2019, 08:30:04 μμ »
Οι εταιρίες πληροφορικής ψάχνουν κόσμο για 1000 και 1200 ευρώ πρώτο μισθό. Η κατασκευή ανεβαινει. Μην χαθεί άλλη γενιά περιμένοντας να πάνε αναπληρωτές για 3 και 60. Ας καταργηθούν να σωθουν τα παιδιά. Πληροφορική, μαθηματικά, επιστήμες και καλά αγγλικά. Με επιτάφιους, dum Spiro spera και προφήτες δεν έχει μπακαγιοκο.

Η λέξη ντροπή είναι λίγη για αυτά που τολμάς να γράφεις!
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1981
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #49 στις: Οκτώβριος 31, 2019, 09:47:31 μμ »
Οι εταιρίες πληροφορικής ψάχνουν κόσμο για 1000 και 1200 ευρώ πρώτο μισθό. Η κατασκευή ανεβαινει. Μην χαθεί άλλη γενιά περιμένοντας να πάνε αναπληρωτές για 3 και 60. Ας καταργηθούν να σωθουν τα παιδιά. Πληροφορική, μαθηματικά, επιστήμες και καλά αγγλικά. Με επιτάφιους, dum Spiro spera και προφήτες δεν έχει μπακαγιοκο.

Ρεαλιστική προσέγγιση μεν, υπάρχει όμως η κλίση και τα ενδιαφέροντα του σημερινού μαθητή και αυριανού πολίτη δε. Μόνο το κυνήγι του χρήματος, δημιουργεί στρεβλώσεις και ανθρώπους/πολίτες, αδίστακτους προκειμένου να το αποκτήσουν.

Αποσυνδεδεμένος CBK

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 371
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #50 στις: Οκτώβριος 31, 2019, 10:05:31 μμ »
Το χρήμα σε αυτή την περίπτωση είναι φυσικό επακόλουθο το ότι κινείσαι στον στίβο της εποχής σου. Αν ο Περικλής μιλούσε με τον τρόπο των ομηρικών ηρώων θα έτρωγε λεμονοκουπες κατά τον επιτάφιο. Αν ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς μιλούσε σαν τον προφήτη Ιεζεκιήλ θα κέρδιζε ο Βαρλαάμ. Αν ο Bill Gates διάβαζε θρησκευτικα, θα γινόταν μητροπολίτης.

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #51 στις: Οκτώβριος 31, 2019, 10:17:37 μμ »
Από την επίσημη ιστοσελίδα του European Court of Human Rights

Judgment concerning Greece
31/10/2019

In the case of Papageorgiou and Others v. Greece, the Court has found a violation of Article 2 of Protocol No.1 (right to education), interpreted in the light of Article 9 (freedom of thought, conscience and religion).
The case concerned compulsory religious education in Greek schools for all primary and secondary pupils, under the Constitution and other legislative instruments. The applicant parents complained that if they had wanted to have their daughters exempted from religious education, they would have had to declare that they were not Orthodox Christians.

The Court stressed that the authorities did not have the right to oblige individuals to reveal their beliefs. However, the current system in Greece for exempting children from religious education classes required parents to submit a solemn declaration saying that their children were not Orthodox Christians.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1981
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #52 στις: Οκτώβριος 31, 2019, 10:19:49 μμ »
 >:(
Το χρήμα σε αυτή την περίπτωση είναι φυσικό επακόλουθο το ότι κινείσαι στον στίβο της εποχής σου. Αν ο Περικλής μιλούσε με τον τρόπο των ομηρικών ηρώων θα έτρωγε λεμονοκουπες κατά τον επιτάφιο. Αν ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς μιλούσε σαν τον προφήτη Ιεζεκιήλ θα κέρδιζε ο Βαρλαάμ. Αν ο Bill Gates διάβαζε θρησκευτικα, θα γινόταν μητροπολίτης.
Μπορείς κάλλιστα ζώντας στην εποχή σου να μελετάς, ας πούμε, την πολιτεία του Πλάτωνα.
Δεν "επιστρέφεις" πίσω στο χρόνο, ούτε οπισθοδρομεις.
Αντιθέτως, κατανοείς το σύγχρονο γίγνεσθαι και είσαι ικανός να αντισταθείς, για παράδειγμα, στη σημερινή παρακμή του πολιτικού συστήματος και να μην το υπηρετείς λόγω ελλείψεως κριτικής σκέψης.
Χρήμα επίσης, μπορείς να αποκτήσεις και με αθέμιτους τρόπους. Κινείσαι στην εποχή σου σε αυτή την περίπτωση;
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 01, 2019, 07:17:20 μμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος thephantom

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 125
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #53 στις: Νοέμβριος 01, 2019, 06:32:11 πμ »
Σπουδάζω ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ στο ΕΚΠΑ και έχει πολύ ενδιαφέροντα μαθήματα που δεν επιτρέπουν, κατά τη γνώμη μου, την απαλλαγή των αλλόθρησκων αφού θα μπορούσαμε να μάθουμε, όλοι μας ανεξαιρέτως, ενδιαφέροντα πράγματα για όλες τις βασικές θρησκείες. Σας παραθέτω μερικά: Εισαγωγή στη Θρησκειολογία, Διαθρησκειακός Διάλογος, Ιστορία Θρησκειών -Ισλάμ/Βουδισμός/Ινδουισμός, Κινέζικα και Ιαπωνικά θρησκεύματα, Εισαγωγή στη Βιοηθική, Βιοηθική των θρησκειών, κ.ά. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, το υπουργείο θα πρέπει να επανεξετάσει την απόφαση σχετικά με το μάθημα των θρησκευτικών.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1981
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #54 στις: Νοέμβριος 01, 2019, 08:24:35 πμ »
Σπουδάζω ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ στο ΕΚΠΑ και έχει πολύ ενδιαφέροντα μαθήματα που δεν επιτρέπουν, κατά τη γνώμη μου, την απαλλαγή των αλλόθρησκων αφού θα μπορούσαμε να μάθουμε, όλοι μας ανεξαιρέτως, ενδιαφέροντα πράγματα για όλες τις βασικές θρησκείες. Σας παραθέτω μερικά: Εισαγωγή στη Θρησκειολογία, Διαθρησκειακός Διάλογος, Ιστορία Θρησκειών -Ισλάμ/Βουδισμός/Ινδουισμός, Κινέζικα και Ιαπωνικά θρησκεύματα, Εισαγωγή στη Βιοηθική, Βιοηθική των θρησκειών, κ.ά. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, το υπουργείο θα πρέπει να επανεξετάσει την απόφαση σχετικά με το μάθημα των θρησκευτικών.

Κατά τη γνώμη μου, αυτή είναι η ορθή προσέγγιση του μαθήματος, η οποία θα "ακυρώνει" την απαλλαγή των μαθητών.
Το θέμα βέβαια, είναι να συμφωνήσουν οι θεολόγοι και να υπάρξει ενιαία γραμμή, ώστε να ξεπεραστούν οι "αγκυλώσεις" τόσων χρόνων.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 01, 2019, 08:29:33 πμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5168
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #55 στις: Νοέμβριος 01, 2019, 12:11:13 μμ »
Το θέμα βέβαια, είναι να συμφωνήσουν οι θεολόγοι και να υπάρξει ενιαία γραμμή, ώστε να ξεπεραστούν οι "αγκυλώσεις" τόσων χρόνων.


Πριν από αυτό το στάδιο, νομίζω ότι προηγείται κάποιο άλλο πιο βασικό: Να γίνει κοινώς αποδεκτό ότι για το περιεχόμενο και τον τρόπο διδασκαλίας των Θρησκευτικών αρμόδιοι να αποφασίζουν είναι οι θεολόγοι και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και όχι η δικαιοσύνη και η πολιτική.

Στην παρούσα φάση βιώνουμε το παράδοξο να έχει αποφασίσει η δικαιοσύνη και οι θεολόγοι να σιωπούν, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων από τον πανεπιστημιακό χώρο.
Αυτό σημαίνει ότι είτε συμφωνούν είτε βολεύονται. Γιατί, κακά τα ψέματα, ένα κατηχητικό μάθημα έχει πολύ λιγότερες γνωστικές απαιτήσεις από οποιοδήποτε μάθημα θρησκειολογίας ή κοινωνικής θεολογίας,  η δε δυνατότητα απαλλαγής προσφέρει ένα πιο ομοιογενές και άρα πιο εύκολο ακροατήριο.
Το ότι το μάθημα υποβαθμίζεται (γιατί περιορίζεται η ύλη του και γίνεται ουσιαστικά προαιρετικό), το ότι δεν προσφέρεται θρησκευτική παιδεία σε όλους τους μαθητές ουδόλως τους απασχολεί.  :-X

Επίσης, δύσκολα θα υπάρξει αντίδραση από την πλευρά των μαθητών που είναι αλλόθρησκοι ή άθεοι, γιατί το δέλεαρ της ελεύθερης ώρας είναι πολύ σημαντικό. Άσε που ειδικά όσοι είναι άθεοι σπανίως αντιλαμβάνονται την ανάγκη να ενημερωθούν για τα θρησκευτικά ζητήματα και προτιμούν να τα σνομπάρουν.

Όλη αυτή η κατάσταση όμως με μια λέξη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως οπισθοδρόμηση. :-X


« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 01, 2019, 12:20:01 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

 

Pde.gr, © 2005 - 2020

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 29646
  • Τελευταία: art1985
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1020984
  • Σύνολο θεμάτων: 17558
  • Σε σύνδεση σήμερα: 240
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 97
Σύνολο: 103

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.072 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.