*

Αποστολέας Θέμα: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;  (Αναγνώστηκε 67605 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #420 στις: Δεκέμβριος 19, 2019, 11:02:43 μμ »
Επειδή έχετε μεγάλη αγωνία  (!!!!)...μην ανησυχείτε όλα θα διευθετηθούν όπως πρέπει........
Επίσης να αναφέρετε και τις πηγές!!!! των πληροφοριών σας...
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 19, 2019, 11:07:51 μμ από Anemos2017 »
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:45:42 »

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #421 στις: Δεκέμβριος 20, 2019, 01:20:06 μμ »
Τρεις Ιεράρχες: Επαναφορά του εκκλησιασμού σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας
ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔19/12/2019 - 10:53 | Author: Newsroom Ipaidia


Τρεις Ιεράρχες: Ποιά είναι τα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με τη σχολική εορτή των Τριών Ιεραρχών – Πότε αναμένεται η νέα εγκύκλιος.

To Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει την επαναφορά του εκκλησιασμού και την πραγματοποίηση εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων σχετικών με την προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα γράμματα, κατά την ημέρα της σχολικής εορτής των Τριών Ιεραρχών.

Η νέα εγκύκλιος αναμένεται δημοσιευτεί  μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Υπενθυμίζουμε ότι με το νόμο   «Γαβρόγλου»  είχε καταργηθεί η διάταξη που όριζε ότι στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας κατά την ημέρα αυτή πραγματοποιούν εορταστικές εκδηλώσεις. Έτσι η ημέρα αυτή αποτελούσε ημέρα αργίας για τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.


iPaidia.gr


Η απορία μου είναι : ποιες θα είναι οι εκδηλώσεις κοι οι δραστηριότητες, εκτός από τον εκκλησιασμό;
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 20, 2019, 01:22:48 μμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #422 στις: Δεκέμβριος 20, 2019, 02:02:34 μμ »


Παράθεση
Η απορία μου είναι : ποιες θα είναι οι εκδηλώσεις κοι οι δραστηριότητες, εκτός από τον εκκλησιασμό

Μπορείς να  τους μιλήσεις για την σημασία των γραμμάτων και της παιδείας....υπάρχουν άπειρες πηγές...αλλά τελικά  σχολιάζουμε μόνο για να εκφράζουμε δήθεν απορίες και θεωρούμε τους εαυτούς μας εκπαιδευτικούς....
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #423 στις: Δεκέμβριος 21, 2019, 11:08:43 μμ »
Τρεις Ιεράρχες: Επαναφορά του εκκλησιασμού σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας
ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔19/12/2019 - 10:53 | Author: Newsroom Ipaidia


Τρεις Ιεράρχες: Ποιά είναι τα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με τη σχολική εορτή των Τριών Ιεραρχών – Πότε αναμένεται η νέα εγκύκλιος.

To Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει την επαναφορά του εκκλησιασμού και την πραγματοποίηση εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων σχετικών με την προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα γράμματα, κατά την ημέρα της σχολικής εορτής των Τριών Ιεραρχών.

Μπορεί να επαναφέρει τον υποχρεωτικό εκκλησιασμό η νέα ηγεσία του Υ.ΠΑΙΘ για να χρυσώσει το χάπι.
Δύσκολα όμως θα χωνευτεί από τους γνωστούς εκκλησιαστικούς κύκλους η απαλοιφή της αναγραφής του θρησκεύματος στους τίτλους σπουδών, που θα νομοθετηθεί και με αναδρομική ισχύ μετά τα Χριστούγεννα ....

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:45:42 »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #424 στις: Δεκέμβριος 23, 2019, 02:59:31 μμ »
Φανταστείτε να ήμασταν στα "καλά χρόνια" της "Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών", να ερχόταν π.χ. στη θερινή υπηρεσία ο "αγαπημένος" μου ιεράρχης, να ζητούσε αντίγραφο του απολυτηρίου Γυμνασίου και να μην συμπεριελάμβανε το Χ.Ο. στα στοιχεία.

Ποιος ξέρει από ποιο δέντρο θα αιωρούνταν αναρτημένος ο συνάδελφος .....

« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 23, 2019, 03:22:57 μμ από lodo »

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #425 στις: Δεκέμβριος 23, 2019, 04:56:15 μμ »
Το κούρασες....μόνος έμεινες να σχολιάζεις άσχετα μεταξύ τους γεγονότα...Έλυσες όλα τα άλλα προβλήματα της εκπαίδευσης ...και σου έμεινε το τελευταίο!!!
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #426 στις: Δεκέμβριος 24, 2019, 12:22:12 μμ »
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων «λογοκριμένα» αποφάσισε να ψάλει στην κ. Κεραμέως το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ένας από τους δύο συλλόγους των Θεολόγων) με το ακόλουθο Δελτίο τύπου:

Δελτίο Τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων
Αθήνα 20 Δεκεμβρίου 2019
Αριθμ. Πρωτ. 110

Οι τρώσαντες ιάσονται;

Οι οικοδόμοι των αντισυνταγματικών Προγραμμάτων για τα Θρησκευτικά και η αποδόμηση της συνταγματικής Ευθύνης.
 
Προσεγγίζοντας ερμηνευτικά την απόφαση της Υπουργού Παιδείας κ. Ν. Κεραμέως, που εκδόθηκε χθες, 19/12/19, από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), για τη σύσταση Επιτροπής έργο της οποίας θα είναι η γνωμοδότηση για την εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικων, αποκομίζει κανείς την εντύπωση ότι η κ. Υπουργός υποτάσσει τη συνταγματική επιταγή στην παραμονή των ακυρωθέντων Προγραμμάτων, δια της πρόκρισης ενδεχόμενων διορθώσεων που θα γίνουν επ’ αυτών.
Σημειωτέον όμως, ότι εκτός από το ΣτΕ, επανειλημμένα το σύνολο των Θεολόγων της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων (ΠΕΘ), πλήθους ειδικών επιστημόνων, η αγιορείτικη κοινότητα, οι Αρχιεπίσκοποι Αθηνών και Κρήτης, ο Ιερατικός Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδος, πλήθος Μητροπολιτών και δεκάδες χριστιανικών σωματείων έχουν απορρίψει, όχι κάποια σημεία, που θα μπορούσαν ίσως να τροποποιηθούν ή να διορθωθούν, αλλά την όλη δομική σύσταση αυτών των Προγραμμάτων, διότι έχουν διαπιστώσει ότι δεν διορθώνονται, δεν βελτιώνονται, λόγω της ασύμβατης προς την επιστημονική δεοντολογία δομής τους, από πλευράς παιδαγωγικής, θεολογικής αλλά και νομικής.

Η κ. Υπουργός, προφανώς, όφειλε ήδη από την 21η Σεπτεμβρίου 2019, αμέσως μετά τις ακυρωτικές αποφάσεις του ΣτΕ, με εγκύκλιό της να επαναφέρει σε ισχύ το Πρόγραμμα και τα βιβλία που ίσχυαν έως το 2016 -έτος εισαγωγής των νέων Προγραμμάτων και βιβλίων που ακυρώθηκαν από το ΣτΕ (2018 και 2019)- και όχι να επιτρέπει, με δική της ευθύνη, να διδάσκονται μέχρι σήμερα, τα ακυρωθέντα από το ΣτΕ, Προγράμματα και βιβλία στο σχολείο.
Δυστυχώς αντί αυτού, η κ. Υπουργός επέλεξε να εκδώσει, λίγες ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα, μια απόφαση, η οποία δείχνει απομάκρυνση από την άμεση εφαρμογή των Αποφάσεων του ΣτΕ.

Η απόφαση αυτή, ωστόσο, δημιουργεί σαφέστατα ερωτήματα, που προκύπτουν αβίαστα από τη στάση που ανωτέρω εκθέσαμε; Ερωτούμε, λοιπόν, ως εκ τούτου:
1. Γιατί ανατίθεται σε μια, ορισμένη από την κ. Υπουργό Επιτροπή, η γνωμοδότηση για την εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικων -κατά τη μεταβατική περίοδο έως τη συγγραφή νέων Προγραμμάτων και βιβλίων-, στην οποία Επιτροπή συμπεριλαμβάνονται αξιολογητές ή συντάκτες που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τη δημιουργία των ακυρωμένων Προγραμμάτων;
2. Δεν είναι η τακτική αυτή μια αποφυγή της κατ’ ουσίαν εφαρμογής της δικαστικής Απόφασης, που ζητά τη θεμελιώδη οικοδομή Προγραμμάτων νέων, που θα σέβονται τη συνταγματική ευθύνη, η οποία είναι υπό εγγύηση, μόνον όταν οι δομητές αυτής της οικοδομής δεν θα επιλέγονται από κάποιο συγκεκριμένο στενό κύκλο, αλλά από ολόκληρη τη θεολογική κοινότητα, με αντικειμενικά κριτήρια;
3. Για ποιό λόγο η κ. Υπουργός δεν δέχεται σε διάλογο τη μόνη Επιστημονική Ένωση που εκπροσωπεί, έχοντας μια μεγάλη ιστορική διαδρομή στον τόπο μας, τους Θεολόγους, δηλ. την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, η οποία, με διάφορους γραπτούς, τηλεφωνικούς και παρακλητικούς τρόπους αιτείται από τον μήνα Ιούλιο την συνάντηση με την κ. Υπουργό;
4. Με ποια επιστημονικά κριτήρια επιλέχτηκε η συγκεκριμένη επιστημονική επιτροπή για τη γνωμοδότηση επί ενός τόσο σπουδαίου θέματος και με ποια κριτήρια αποκλείστηκαν τα εξειδικευμένα τόσο στη Θεολογία όσο και στην Παιδαγωγική και τη χριστιανική Παιδαγωγική στελέχη της ΠΕΘ (Καθηγητές ΑΕΙ, διδάκτορες) από αυτήν την επιτροπή;
5. Γιατί άραγε η αξιότιμη κ. Υπουργός δεν ασκεί την πολιτική που είχε χαράξει προεκλογικά ως Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της ΝΔ για το μάθημα των Θρησκευτικών και που είχε υποσχεθεί στην ΠΕΘ ότι θα ασκήσει τόσο η ίδια όσο καί ο Πρωθυπουργός;
Εκτιμούμε, και είναι αυτονόητο, ότι τα συγκεκριμένα μέλη της ως άνω Επιτροπής, επειδή έχουν ήδη δοκιμαστεί με τη συγγραφή των Προγραμμάτων που ακυρώθηκαν ως αντισυνταγματικά και έχουν διαπιστωθεί από το ΣτΕ -και όχι μόνον- οι επί των Προγραμμάτων επιλογές τους, ότι η τοποθέτησή τους σε αυτήν την εξαιρετικά γεμάτη με ευθύνες Επιτροπή, και μάλιστα για τη συμμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού στις αποφάσεις του ΣτΕ, δεν ήταν δόκιμη και προκαλεί σοβαρά ερωτήματα.
Η ΠΕΘ, έως σήμερα, σεβάστηκε το θεσμικό πλαίσιο της ανάληψης των καθηκόντων από την αξιότιμη και ελλογιμότατη κ. Κεραμέως, αναμένοντας την εφαρμογή των υποσχέσεών της.
Η ΠΕΘ σεβόμενη την ιστορία της εκζητά από τα αρμόδια όργανα του Υπουργείου Παιδείας τον λόγο των ως άνω πράξεων και φυσικά τον διάλογο, ελπίζοντας, με αγαθή πρόθεση, σε άμεσες διορθωτικές κινήσεις επ’ αυτών. Παράλληλα, δεν αφίσταται του δικαιώματός της να εξαντλήσει κάθε νόμιμο μέσο για την πλήρη και άμεση εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ, που αφορούν στο μάθημα των Θρησκευτικών.



Κλείνοντας τα μάτια στην πραγματικότητα το παραπάνω δελτίο τύπου της ΠΕΘ «ξεπερνά» την παράγραφο Β) της εντολής που έδωσε η κ. Υπουργός στην Επιστημονική Επιτροπή που συστάθηκε στο ΙΕΠ, στην οποία αναφέρεται:
« …Β) Εισήγηση σχετικά με τους τρόπους και τις μεθόδους εφαρμογής των αποφάσεων του Σ.τ.Ε., του ΕΔΔΑ και της ΑΠΔΠΧ, όσον αφορά σε όλες τις υπόλοιπες πτυχές των αποφάσεων αυτών που συνδέονται με το Μάθημα των Θρησκευτικών, με έμφαση στη διατήρηση της υποχρεωτικότητας του Μαθήματος και τη διαδικασία απαλλαγής των μαθητών/μαθητριών…». Η απόφαση για τη σύσταση της επιστημονικής επιτροπής του ΙΕΠ, καθώς τα βιογραφικά των επτά μελών της, είναι στο https://www.pde.gr/index.php?topic=35171.406

Συνιστώ στην ΠΕΘ να επανέλθει με τα Κάλαντα της Πρωτοχρονιάς, στα οποία να συμπεριλάβει τις πρόσφατες Αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ( βλ. https://www.pde.gr/index.php?topic=35171.98 ) και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (βλ. https://www.pde.gr/index.php?topic=35171.42 ) για το Μάθημα των Θρησκευτικών …..
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 24, 2019, 12:52:21 μμ από lodo »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #427 στις: Δεκέμβριος 25, 2019, 01:06:32 μμ »
Η εκλεκτή συνάδελφος Χριστίνα Μ. μου θύμισε να θυμίσω στην ΠΕΘ (…. για το επόμενο,ελπίζω μη "λογοκριμένο" δελτίο τύπου) μια άλλη πλευρά των αποφάσεων του ΣτΕ για το Μάθημα των Θρησκευτικών:

Αναλυτική περίληψη των 1749 και 1750/2019 αποφάσεων της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας
27/09/2019

Πρόεδρος: Αθ. Ράντος, Αντιπρόεδρος
Εισηγητής: Π. Μπραΐμη, Σύμβουλος
 
Με τις 1749 και 1750/2019 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας ακυρώθηκαν οι 101470/Δ2/16.6.2017 (Β΄ 2104) και 99058/Δ2/13.6.2017 (Β΄ 2105) αποφάσεις του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με τις οποίες καθορίσθηκαν τα προγράμματα σπουδών του μαθήματος των θρησκευτικών αφενός του δημοτικού και του γυμνασίου και αφετέρου του λυκείου. Ειδικότερα, σε σχέση με τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, η Ολομέλεια του Δικαστηρίου έκρινε, κατά πλειοψηφία, ότι πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης και ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές.

………………………………

Εξάλλου, οι ετερόδοξοι, αλλόθρησκοι ή άθεοι μαθητές έχουν δικαίωμα πλήρους απαλλαγής από το μάθημα με την υποβολή σχετικής δήλωσης, η οποία θα μπορούσε να γίνει με μόνη την επίκληση λόγων θρησκευτικής συνείδησης, η δε Πολιτεία οφείλει, εφόσον συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών που απαλλάσσονται, να προβλέψει τη διδασκαλία ισότιμου μαθήματος προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος «ελεύθερης ώρας».

Περαιτέρω, εφόσον διασφαλίζεται η ανωτέρω συνταγματική υποχρέωση του Κράτους για την ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης των μαθητών, η Πολιτεία δεν εμποδίζεται να περιλαμβάνει στα σχολικά προγράμματα και εκπαίδευση «θρησκειολογικού» χαρακτήρα με πληροφορίες και γνώσεις για άλλες θρησκείες και δόγματα. μαθημάτων (δημοτικό-γυμνάσιο) είτε είναι άσχετα ή και αντίθετα με την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία (λύκειο)…..

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #428 στις: Δεκέμβριος 26, 2019, 09:30:39 πμ »
«Καμπάνες» έκρουσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης στην ομιλία του πριν τη Θεία Λειτουργία, που τελέστηκε στις 25.12 στον Πατριαρχικό Ναό.

Στην ομιλία του ο Οικουμενικός Πατριάρχης αναφέρθηκε, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, στον υπερεθνικό χαρακτήρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, το οποίο δεν συνδέεται με περιβάλλοντα στενά εθνικά. Υπενθύμισε, μάλιστα, τους λόγους του Μητροπολίτου Γέροντος Περγάμου Ιωάννη, ο οποίος, σε ομιλία του για τον θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου, είχε επισημάνει ότι «αν δεν υπήρχε ο θεσμός αυτός, θα έπρεπε να είχε εφευρεθεί. Χωρίς το Οικουμενικό Πατριαρχείο η Ορθοδοξία θα περιπέσει στη δίνη των εθνικισμών, στην καυχησιολογία του παρελθόντος, στην εσωστρέφεια της αυτάρκειας, στην περιφρόνηση του συγχρόνου κόσμου. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο απέδειξε ότι μπορεί να μετουσιώνει το παρελθόν σε παρόν, το παρόν σε μέλλον, το χθες και το σήμερα σε αύριο. Και τούτο, γιατί πέρα από τη θεσμική του ιδιότητα, είναι φορέας μιας ανοικτής νοοτροπίας, μιας καθολικότητας και μιας ευαισθησίας για τον άνθρωπο κάθε εποχής. Και αυτό αποτελεί την κατ' άνθρωπον εγγύηση του μέλλοντός του».

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #429 στις: Δεκέμβριος 27, 2019, 12:15:25 μμ »
Μια ενδιαφέρουσα παρέμβαση του κ. Χαράλαμπου Ανθόπουλου, Καθηγητή Δικαίου και Διοίκησης ΕΑΠ αναδημοσιεύεται στο ekklisiaonline.gr στο σύνδεσμο: https://www.ekklisiaonline.gr/nea/to-mathima-ton-thriskeftikon-prepi-na-gini-ypochreotiko/

Ο Καθηγητής θέτει το θέμα του «opt-out», δηλ. του δικαιώματος απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών, πρακτικά για οποιονδήποτε λόγο, και οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Στη Β΄ ξένη γλώσσα ο κηδεμόνας υποχρεούται εντός συγκεκριμένων προθεσμιών να δηλώσει ποια Β΄ ξένη γλώσσα επιθυμεί. Στο μάθημα των Θρησκευτικών αυτό προφανώς είναι αδύνατον, μια και ο κηδεμόνας μπορεί να δει ή μη θέλει να ξαναδεί «τὸ φῶς τὸ ἀληθινόν» οποιαδήποτε εποχή του έτους….


Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #430 στις: Δεκέμβριος 28, 2019, 01:07:48 μμ »

Έλαβα ένα προσωπικό μήνυμα με την παράκληση να μην χρησιμοποιούνται αποσπασματικά τα επιχειρήματα που παρατίθενται στη συζήτηση για το Μάθημα των Θρησκευτικών. Συμφωνώ απολύτως, γι΄ αυτό και παραθέτω (με δικές μου επισημάνσεις) ολόκληρη την παρέμβαση του Καθηγητή κ. Ανθόπουλου.

«Το μάθημα των θρησκευτικών πρέπει να γίνει υποχρεωτικό»

Γράφει ο Χαράλαμπος Ανθόπουλος, Καθηγητής Δικαίου και Διοίκησης ΕΑΠ

Μετά την απόφαση 1749/2019 της Ολομέλειας του ΣτΕ, που έκρινε ως αντισυνταγματικό το ισχύον Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα των Θρησκευτικών στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να επανεξετάσει συνολικά το θέμα της θρησκευτικής εκπαίδευσης στα σχολεία

Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι θα πρέπει να ενσωματώσει στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών το σύνολο των ερμηνευτικών παραδοχών της εν λόγω απόφασης, μετατρέποντας ξανά το μάθημα των Θρησκευτικών σε ένα αμιγώς ομολογιακό μάθημα, συμπληρωματικό της θρησκευτικής εκπαίδευσης που παρέχεται από τα Κατηχητικά Σχολεία της Εκκλησίας.

Πράγματι, το κατεξοχήν προβληματικό στοιχείο της απόφασης αυτής είναι ότι δεν διακρίνει ανάμεσα στη θρησκευτική εκπαίδευση που παρέχεται από την Εκκλησία ή την οικογένεια και σε εκείνη που παρέχεται από το σχολικό σύστημα σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 2 Συντ. Το ΣτΕ θεωρεί στην ουσία ότι υπάρχει μέσα στο Ελληνικό Σύνταγμα ένα αυτόνομο «θρησκευτικό Σύνταγμα», εντός του οποίου εντάσσεται και το άρθρο 16 παρ. 2 Συντ. Σύμφωνα με το ΣτΕ, οι θεμελιώδεις θρησκευτικές αξίες που διέπουν αυτό το αυτόνομο σε σχέση με το σύνολο του Συντάγματος «θρησκευτικό Σύνταγμα» συμπίπτουν κατά βάση με τις αξίες της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Επικαλείται μάλιστα προς τούτο και την επίκληση της Αγίας Τριάδας στην προμετωπίδα του Συντάγματος, η οποία δεν συνδέεται όμως μόνο με την ορθόδοξη πίστη, αλλά αποτελεί κοινό δόγμα για το μεγαλύτερο μέρος του χριστιανισμού. Ειδικά στην ορθόδοξη πίστη αναφέρεται η έννοια της επικρατούσας θρησκείας στο άρθρο 3 παρ. 1 Συντ. Οι συνέπειές της, όμως, είναι περιορισμένες, εξαντλούνται στον καθορισμό του κρατικού εορτολογίου ή σε κάποιες εθιμικές πρακτικές (π.χ. χριστιανικά σύμβολα στις δικαστικές ή σχολικές αίθουσες), που δεν βλάπτουν κανέναν.

Δεν φτάνουν, πάντως, μέχρι του σημείου να καθορίζουν την έννοια της ανάπτυξης της θρησκευτικής συνείδησης στο άρθρο 16 παρ. 2 Συντ., η οποία σύμφωνα με το ΣτΕ πρέπει να νοείται αποκλειστικά ως ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης. Συνεπώς -κατά το ΣτΕ-, το μάθημα των Θρησκευτικών δεν μπορεί να έχει άλλο περιεχόμενο εκτός από τη διδασκαλία των δογμάτων, των ηθικών αξιών και των παραδόσεων της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Τότε όμως δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικό, εν όψει της αρχής της ελευθερίας της συνείδησης και της θρησκευτικής ελευθερίας. Μάλιστα, μετά την απόφαση 28/2019 της ΑΠΔΠΧ και εκείνη της 31/10/2019 του ΕΔΔΑ, εφόσον το μάθημα των Θρησκευτικών αποκτήσει τα χαρακτηριστικά που υποδεικνύει το ΣτΕ, τότε θα καταστεί υποχρεωτικό ένα σύστημα «opt-out», με επίκληση απλώς λόγων συνείδησης εν γένει. Δηλαδή δικαίωμα απαλλαγής, πρακτικά για οποιονδήποτε λόγο, και οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Κατά τη γνώμη μου, το μάθημα των Θρησκευτικών είναι απαραίτητο και πρέπει να γίνει υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές, εν όψει του αυξανόμενου θρησκευτικού αναλφαβητισμού των νέων γενεών, αλλά ως μέρος του «εκπαιδευτικού» και όχι του «θρησκευτικού Συντάγματος», ιδίως όπως αυτό γίνεται αντιληπτό από το ΣτΕ.

Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να υιοθετηθεί από το νέο Πρόγραμμα Σπουδών μια αντικειμενική προσέγγιση του θρησκευτικού φαινομένου, με έμφαση από ποσοτική άποψη στην επικρατούσα θρησκεία και στον Χριστιανισμό, αλλά και με άνοιγμα τουλάχιστον στις μη χριστιανικές μονοθεϊστικές θρησκείες.
Ένα τέτοιο μάθημα, μη αμιγώς ομολογιακό, με καλύτερο εκπαιδευτικό υλικό από εκείνο που συνοδεύει τα ακυρωθέντα Προγράμματα Σπουδών, μπορεί να γίνει και ελκυστικό.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #431 στις: Δεκέμβριος 28, 2019, 01:20:47 μμ »
"Πράγματι, το κατεξοχήν προβληματικό στοιχείο της απόφασης αυτής είναι ότι δεν διακρίνει ανάμεσα στη θρησκευτική εκπαίδευση που παρέχεται από την Εκκλησία ή την οικογένεια και σε εκείνη που παρέχεται από το σχολικό σύστημα σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 2 Συντ. Το ΣτΕ θεωρεί στην ουσία ότι υπάρχει μέσα στο Ελληνικό Σύνταγμα ένα αυτόνομο «θρησκευτικό Σύνταγμα», εντός του οποίου εντάσσεται και το άρθρο 16 παρ. 2 Συντ. Σύμφωνα με το ΣτΕ, οι θεμελιώδεις θρησκευτικές αξίες που διέπουν αυτό το αυτόνομο σε σχέση με το σύνολο του Συντάγματος «θρησκευτικό Σύνταγμα» συμπίπτουν κατά βάση με τις αξίες της Ορθόδοξης Εκκλησίας."



Θεωρώ ότι δε χρειάζονται περαιτέρω διευκρινίσεις. Όταν γίνει κατανοητό από όλους χωρίς "αγκυλώσεις" και παρανοήσεις, θα παραμείνει το μάθημα των θρησκευτικών υποχρεωτικό, όπως και τα υπόλοιπα μαθήματα, τα οποία στοχεύουν στη γνωστική ανάπτυξη των μαθητών και την ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 28, 2019, 02:40:29 μμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #432 στις: Δεκέμβριος 30, 2019, 02:26:32 μμ »

Εκοιμήθη ο Αναστάσιος Μαρίνος, Αντιπρόεδρος του ΣτΕ ε.τ., ο πρωταγωνιστής του υποχρεωτικού χριστιανικού μαθήματος των Θρησκευτικών


Εκοιμήθη ο Αντιπρόεδρος του ΣτΕ ε.τ. Αναστάσιος Μαρίνος. Η κηδεία του θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2020 στο Α' Κοιμητήριο Αθηνών.

Ο Αναστάσιος Μαρίνος υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους δικαστικούς λειτουργούς που συνέβαλε τα μέγιστα στην διάσωση τόσο της υποχρεωτικότητας όσο και του ορθόδοξου χριστιανικού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών.

Υπό την προεδρία του, ως Αντιπροέδρου του ΣτΕ, προεδρεύοντος στο Τμήμα ΣΤ΄ του ΣτΕ, ελήφθησαν οι αποφάσεις ΣτΕ 3356/1995 που ορίζει ότι «Tο μάθημα των θρησκευτικών πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία σύμφωνα με τις αρχές της ορθόδοξης χριστιανικής θρησκείας» αλλά και ΣτΕ 2176/1998 που καθορίζει τον αριθμό ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών. Να σημειωθεί ότι στις δύο αυτές αποφάσεις παραπέμπουν και οι τέσσερις πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ (ΣτΕ 660/2018, ΣτΕ 926/2018, ΣτΕ 1749 και 1750/2019) με τις οποίες ακυρώθηκαν οι Υ.Α. Φίλη και Γαβρόγλου για τα Θρησκευτικά.

Επιπλέον ο Αναστάσιος Μαρίνος παρενέβη πολλές φορές με Γνωμοδοτήσεις αλλά και κατάλληλη αρθρογραφία για την υπεράσπιση του ορθόδοξου χριστιανικού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Οι τελευταίες δημόσιες παρεμβάσεις του για το θέμα έγιναν την περίοδο 2011-2012 όταν η τότε Υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου ξεκινούσε την πιλοτική εφαρμογή των «νέων» Προγραμμάτων Σπουδών που ταλαιπώρησαν όλα τα επόμενα χρόνια Θεολόγους, Δασκάλους και την εκπαιδευτική κοινότητα. Ο Αναστάσιος Μαρίνος τότε με ξεκάθαρα λόγια στηλίτευσε τόσο τις πολιτικές αποφάσεις όσο και τον ρόλο μερίδας Θεολόγων αλλά και της Διοικούσας Εκκλησίας που προωθούσαν αυτά τα Θρησκευτικά.
ΠΗΓΗ:  http://thriskeftika.blogspot.com/2019/12/blog-post_29.html
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 30, 2019, 02:46:34 μμ από lodo »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #433 στις: Ιανουάριος 01, 2020, 10:11:22 μμ »
Διάφοροι «προτείνουν» ως μεταβατική λύση, ώστε να εφαρμοστούν οι αποφάσεις του ΣτΕ για το ομολογιακό μάθημα, να ξαναγυρίσουμε στα βιβλία που χρησιμοποιούνταν στα σχολεία πριν τους «Φακέλους Μαθήματος».

Ας παραθέσω ένα απόσπασμα από τα Θρησκευτικά ΣΤ΄ Δημοτικού, Κεφάλαιο 18 «Οι αιρέσεις νοθεύουν την αλήθεια», για να καταδείξω το ανυπόστατο της «πρότασης» αυτής:

« …..Και σήμερα πολλοί είναι εκείνοι που νοθεύουν τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας. Απομονώνουν κάποιες φράσεις από την Αγία Γραφή, παραποιούν το νόημά τους και παραπλανούν όσους δεν γνωρίζουν την ορθόδοξη διδασκαλία. Με ποικίλα μέσα, όπως διανομή φυλλαδίων, επισκέψεις σε σπίτια κ.ά. προσεγγίζουν πολλούς χριστιανούς και προσπαθούν να τους προσηλυτίσουν.
Οι πιστοί θα πρέπει να επαγρυπνούν και να μένουν σταθεροί στην ορθόδοξη πίστη και στην Παράδοση της Εκκλησίας μας. Πάνω από όλα, όμως, ο καθένας μας θα πρέπει να γνωρίζει ότι οι αιρετικοί είναι άνθρωποι που έχουν χάσει το δρόμο της σωτηρίας και ότι έχουμε χρέος να τους βοηθήσουμε να επιστρέψουν στην Ορθοδοξία…»

ΠΗΓΗ: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-F100/501/3263,13301/


 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158562
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 597
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 527
Σύνολο: 539

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.118 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.