*

Αποστολέας Θέμα: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου  (Αναγνώστηκε 6628 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5699
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #28 στις: Φεβρουάριος 09, 2020, 11:15:16 μμ »
Εσύ μπορεί να θεωρείς πως δε θα χάναμε και τίποτις αν εξέλιπε ο Αϊνστάιν απ' τον επιστημονικό χάρτη των φυσικών.

Δεν θεωρώ καθόλου κάτι τέτοιο και ευτυχώς, δεν το θεωρούσε ούτε ο καθηγητής του ΕΤΗ, ο οποίος αντί να κλείσει την πόρτα στον Αϊνστάιν, όπως ίσως έκαναν άλλοι δογματικοί, αναγνώρισε το ταλέντο του και του υπέδειξε τον τρόπο, για να μπει στο πανεπιστήμιο πληρώντας τις προϋποθέσεις. Και παρά τα όσα έλεγε ο Αϊνστάιν περί καταπίεσης, δεν απογοητεύτηκε καθόλου και τα κατάφερε μια χαρά.



Έχω αλλιώτικη γνώμη, όμως, καθώς δε θέλω να μένουμε (ιδιοτροπία μου πες) με τη Φυσική καθηλωμένη στο Μεσαίωνα.


Μα, δεν έχω διαφορετική γνώμη. Πιστεύω στην εξέλιξη. Αλλά καμιά φορά νομίζουμε ότι η εξέλιξη θα έρθει μόνο αν κάνουμε πράγματα που μας ευχαριστούν.

Ξέρεις, κι εγώ αν σκεφτώ τη σχολική μου εμπειρία εκ των υστέρων, θα σου έλεγα ότι ένιωθα καταπίεση στα Μαθηματικά, χαρά στη Φυσική και μεγαλύτερη χαρά στα Αρχαία Ελληνικά. Κι αυτό δεν είχε σχέση μόνο με τα προσωπικά μου ενδιαφέροντα, αλλά σε μεγάλο βαθμό και με τον τρόπο διδασκαλίας και την προσωπικότητα των καθηγητών.
Παρ' όλα αυτά, δεν μετανιώνω που αφιέρωσα χρόνο στα Μαθηματικά. Και μπορώ να πω ότι ευτυχώς που ήταν και υποχρεωτική η παρακολούθηση, γιατί ίσως κι εγώ στα 15 μου να έκρινα πιο παραγωγικό για την πνευματική μου εξέλιξη (κι ας μην ήμουν ιδιοφυία) και κυρίως πιο ευχάριστο να ασχοληθώ περισσότερες ώρες με τη Φυσική ή με τα Αρχαία Ελληνικά, αντί να υφίσταμαι αδιάφορες διδασκαλίες Μαθηματικών στο Γυμνάσιο ή ακόμα χειρότερα, το κόμπλεξ ενός καθηγητή στο Λύκειο που είχε μεγάλο καημό επειδή στο σχολείο είχε 14 στα Μαθηματικά (μας το είχε γράψει και με κιμωλία στον τοίχο της αίθουσας από την πρώτη μέρα) και για κάποιον λόγο τού φταίγαμε όσοι είχαμε μεγαλύτερο βαθμό και έπρεπε να μας το λέει ξανά και ξανά. Όμως, σκέφτομαι ότι έστω και με αυτόν έμαθα κάποια πράγματα στην Άλγεβρα, που με πήγαν πέντε βήματα παρακάτω. Κι ας υποστήριζε πρωτοφανή πράγματα, όπως ότι όσοι πάνε σε θεωρητική κατεύθυνση δεν χρειάζεται να καταλαβαίνουν τις θετικές επιστήμες και ότι πρέπει να τις μαθαίνουν παπαγαλία.


Μάλιστα η εξετασιομανία σκότωσε και τ' Αρχαία Ελληνικά αφού αντίς το βάρος να πέφτει στην ουσία, στο περιεχόμενο πέφτει στις γραμματικές και στα συντακτικά.

Σ' αυτό συμφωνώ απολύτως. Και το ειρωνικό είναι ότι τελειώνουν το σχολείο και τελικά ούτε αυτά που έμαθαν στις γραμματικές και στα συντακτικά τους μένουν, αφού δεν τα έχουν μάθει ως εργαλείο για να διαβάζουν κάτι ενδιαφέρον, αλλά ως άλλο ένα αντικείμενο παπαγαλίας, που μοιραία με την πάροδο του χρόνου ξεχνιέται.




« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 09, 2020, 11:18:41 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:22:58 »

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2887
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #29 στις: Φεβρουάριος 09, 2020, 11:45:04 μμ »
Η εγκύκλια εκπαίδευση είναι εννιαετής. Αρκετά χρόνια ώστε να μάθει το παιδί τα βασικά από κάθε τι που θα το μορφώσουν και θα του χρησιμέψουν στη ζωή. Τα τρία χρόνια του λυκείου κι οι εισαγωγικές δεν είναι γι' αυτή τη δουλειά. Αλλά για να δουλέψει ο μαθητής την κλίση του. Φυσικά στην Ελλάδα συνεχίζομε τα ίδια λες κι είμαστε δημοτικό ή γυμνάσιο. Θεωρώ πως εξήγησα τις θέσεις μου όσο σαφέστερα και διαυγέστερα μπορούσα. Να λέμε και να ξαναλέμε τα ίδια δεν έχει νόημα. Κλείνω με τα λόγια του ίδιου του Αλβέρτου.

"Αυτό που κατάφερε το σχολειό ήταν για ένα χρόνο να μου νεκρώσει κάθε δυνατότητα παραγωγικής σκέψης. Ευτυχώς δεν πέτυχε το στόχο του διά των τυραννικών εξετάσεων σ' αλλότρια αντικείμενα να με νεκρώσει διά παντός.".

Κι εγώ συμπληρώνω. Ευτυχώς που δεν πέτυχε το στόχο του το σχολειό. Δυστυχώς, όμως, τον πετυχαίνει σε μυριάδες άλλα παιδιά...


« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 09, 2020, 11:53:16 μμ από Leon21 »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5699
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #30 στις: Φεβρουάριος 10, 2020, 09:40:55 πμ »
Η εγκύκλια εκπαίδευση είναι εννιαετής. Αρκετά χρόνια ώστε να μάθει το παιδί τα βασικά από κάθε τι που θα το μορφώσουν και θα του χρησιμέψουν στη ζωή. Τα τρία χρόνια του λυκείου κι οι εισαγωγικές δεν είναι γι' αυτή τη δουλειά. Αλλά για να δουλέψει ο μαθητής την κλίση του.

Πάντως, η περίπτωση του Einstein δείχνει ότι τελικά τα βασικά δεν τα είχε μάθει σε όλα τα αντικείμενα.

Θα πρόσθετα δε ότι το βασικό του πρόβλημα ήταν ότι έχανε εύκολα το ενδιαφέρον του σε πρόσωπα και πράγματα, ειδικά όσα προϋπέθεταν κάποια πειθαρχία, και μετά απαξιούσε να ασχοληθεί ή ήθελε να επιβάλει τους δικούς του όρους, πράγμα που πλήρωσε όχι μόνο τότε που ήθελε να μπει στο ETH, αλλά και άλλες φορές, με κορυφαία τη στιγμή που η γυναίκα του αγανάκτησε με τις παράλογες απαιτήσεις (της είχε δώσει και κατάλογο με κανόνες) και τις απιστίες του και τον εγκατέλειψε παίρνοντας όμως μαζί της και τα παιδιά τους τα οποία αυτός υπεραγαπούσε. Αυτό δεν είναι δική μου κρίση, αλλά η άποψη των βιογράφων του. Ακόμα και στην τηλεοπτική σειρά που προβλήθηκε πρόσφατα για τη ζωή του, ήταν εμφανές. Δεν μειώνει αυτό την ιδιοφυΐα του και την προσφορά του στην επιστήμη. Άλλωστε, ευτυχώς για εκείνον και για εμάς, τουλάχιστον η Φυσική κράτησε το ενδιαφέρον του μέχρι τέλους κι έτσι δεν πήγε χαμένη η ιδιοφυΐα του. Εξηγεί όμως τις επιλογές ζωής που έκανε.

Εν πάση περιπτώσει, θεωρείς ότι το Λύκειο είναι περιττό, αν κάποιος έχει ταλέντο σε ένα αντικείμενο, και ότι μπορεί να παρακαμφθεί.
Είναι μια άποψη. Πάντως, το εκπαιδευτικό σύστημα σχεδόν σε όλες τις χώρες λειτουργεί διαφορετικά, γιατί λαμβάνουν υπόψη και άλλα κριτήρια εκτός από το επίπεδο ευφυΐας.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 10, 2020, 11:30:10 πμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #31 στις: Φεβρουάριος 10, 2020, 11:34:35 πμ »
Εκόντεψε να χαθεί το ταλέντο του για την εξετασιομανία άλλων, ξένων προς την επιστήμη, αντικειμένων. Εσύ μπορεί να θεωρείς πως δε θα χάναμε και τίποτις αν εξέλιπε ο Αϊνστάιν απ' τον επιστημονικό χάρτη των φυσικών. Έχω αλλιώτικη γνώμη, όμως, καθώς δε θέλω να μένουμε (ιδιοτροπία μου πες) με τη Φυσική καθηλωμένη στο Μεσαίωνα. Η φυσική τα μαθηματικά η χημεία δεν είναι νεκρές γλώσσες που τις μελετούμε ταριχευμένες εδώ και δεκάδες αιώνες. Μάλιστα η εξετασιομανία σκότωσε και τ' Αρχαία Ελληνικά αφού αντίς το βάρος να πέφτει στην ουσία, στο περιεχόμενο πέφτει στις γραμματικές και στα συντακτικά. Αλλά δεν το προχωρώ το τελευταίο περαιτέρω, γιατί μπαίνω και σ' άλλα χωράφια και δε με κρίνω ικανό γι' αυτό. Αφήνω τα περισπούδαστα γι' άλλους ευφυέστερους. Κλείνω μόνο με δυο στίχους του Μαβίλη. Όσοι σκανδαλιστούν ας τους αγνοήσουν.

"Με γενικές απόλυτες κι ισόκωλα
αντίς να πάμε ομπρός
πάμε πισόκωλα."
Και τώρα θα έρθω και γω να σε "πειράξω" Leon21 , και θα σου πω, ότι εάν είχες "βασικές" γνώσεις ιστορίας και κοινωνικής επιστήμης, θα ήξερες ότι δεν θα είχε γίνει και τίποτα τόσο φοβερό εάν είχε λήψει ο Αϊστάιν. Γιατί η ιστορία έχει δείξει (και αποδείξει) ότι οι επιστημονικές ανακαλύψεις γίνονται όταν έχουν ωριμάσει οι επιστημονικές συνθήκες για να γίνουν (κάτι σαν τις επαναστάσεις δηλαδή ;) ). Γίνονται είτε νωρίτερα, είτε αργότερα, στο ένα μέρος της γης ή στο άλλο. Αυτό που προσφέρουν οι "διάνοιες" στην ανθρωπότητα είναι ότι κάνουν τις ανακαλύψεις αυτές μία ώρα αρχύτερα και με πολύ λιγότερο κόπο για την ανθρωπότητα. Αλλιώς... οι ανακαλύψεις θα γίνουν, από την συνολική προσπάθεια χιλιάδων μέτριων φοιτητών, διδάκτορων, επιστημόνων, που θα καταθέσουν άπειρο κόπο και εργατοώρες... αλλά θα γίνουν.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:22:58 »

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2887
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #32 στις: Φεβρουάριος 10, 2020, 11:51:15 πμ »
Και τώρα θα έρθω και γω να σε "πειράξω" Leon21 , και θα σου πω, ότι εάν είχες "βασικές" γνώσεις ιστορίας και κοινωνικής επιστήμης, θα ήξερες ότι δεν θα είχε γίνει και τίποτα τόσο φοβερό εάν είχε λήψει ο Αϊστάιν. Γιατί η ιστορία έχει δείξει (και αποδείξει) ότι οι επιστημονικές ανακαλύψεις γίνονται όταν έχουν ωριμάσει οι επιστημονικές συνθήκες για να γίνουν (κάτι σαν τις επαναστάσεις δηλαδή ;) ). Γίνονται είτε νωρίτερα, είτε αργότερα, στο ένα μέρος της γης ή στο άλλο. Αυτό που προσφέρουν οι "διάνοιες" στην ανθρωπότητα είναι ότι κάνουν τις ανακαλύψεις αυτές μία ώρα αρχύτερα και με πολύ λιγότερο κόπο για την ανθρωπότητα. Αλλιώς... οι ανακαλύψεις θα γίνουν, από την συνολική προσπάθεια χιλιάδων μέτριων φοιτητών, διδάκτορων, επιστημόνων, που θα καταθέσουν άπειρο κόπο και εργατοώρες... αλλά θα γίνουν.
Ε, χρειάζεται λιγουλάκι κι ο Νεύτωνας κι ο Αϊνστάιν! Όπως χρειάστηκε λιγουλάκι κι ο Μαρξ κι ο Μπακούνιν! Ή ο Σαίξπηρ κι ο Ντοστογιέφσκυ! Πάντως παράξενη η τοποθέτησή σου όπου με στίγμα κι αναφορά την πρόοδο υπερασπίζεται τη σχολική... συντήρηση! ;D

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #33 στις: Φεβρουάριος 10, 2020, 09:40:50 μμ »
Στην περίπτωση που δεν υπήρχαν οι πανελλήνιες εξετάσεις που επισκιάζουν τα πάντα στο Λύκειο, θα είχε νόημα η κατάργηση του μέτρου του 7ώρου στην Γ' Λυκείου. Όσο όμως υπάρχουν αυτές οι εξετάσεις και ο τρόπος που γίνονται δίνεται η δυνατότητα μέσω του 7ώρου να μην νιώθουν τα παιδιά πως χάνουν την ώρα τους το πρωί στο σχολείο και όντως αναβαθμίζεται το Λύκειο. Ας τελειώνει η γενική παιδεία στην Β' Λυκείου.
Σε ένα διαφορετικό και πιο όρθο πλαίσιο, όπου οι εισαγωγικές εξετάσεις δεν θα ήταν υπόθεση του Λυκείου, έχει νόημα η διατήρηση της γενικής παιδείας και στην Γ' Λυκείου.

Μια μικρή επισήμανση ακόμη: Αν τύχει και υπάρξει ένα  ποσοστό άνω των 40% των μαθητών που θα νιώσει με την πάροδο του χρόνου πως μέσω του 7ώρου καλύπτεται μεγάλο μέρος της προετοιμασίας τους για τις εισαγωγικές εξετάσεις, τότε οι πιέσεις της οργανωμένης παραπαιδείας προς το υπουργείο θα είναι τόσο μεγάλες, που το 7ωρο θα καταργηθεί άμεσα με θεωρητικά επιχειρήματα περί της αξίας της γενικής παιδείας  και άλλα ωραία...

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2887
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #34 στις: Φεβρουάριος 10, 2020, 09:46:38 μμ »
Στην περίπτωση που δεν υπήρχαν οι πανελλήνιες εξετάσεις που επισκιάζουν τα πάντα στο Λύκειο, θα είχε νόημα η κατάργηση του μέτρου του 7ώρου στην Γ' Λυκείου. Όσο όμως υπάρχουν αυτές οι εξετάσεις και ο τρόπος που γίνονται δίνεται η δυνατότητα μέσω του 7ώρου να μην νιώθουν τα παιδιά πως χάνουν την ώρα τους το πρωί στο σχολείο και όντως αναβαθμίζεται το Λύκειο. Ας τελειώνει η γενική παιδεία στην Β' Λυκείου.
Σε ένα διαφορετικό και πιο όρθο πλαίσιο, όπου οι εισαγωγικές εξετάσεις δεν θα ήταν υπόθεση του Λυκείου, έχει νόημα η διατήρηση της γενικής παιδείας και στην Γ' Λυκείου.

Μια μικρή επισήμανση ακόμη: Αν τύχει και υπάρξει ένα  ποσοστό άνω των 40% των μαθητών που θα νιώσει με την πάροδο του χρόνου πως μέσω του 7ώρου καλύπτεται μεγάλο μέρος της προετοιμασίας τους για τις εισαγωγικές εξετάσεις, τότε οι πιέσεις της οργανωμένης παραπαιδείας προς το υπουργείο θα είναι τόσο μεγάλες, που το 7ωρο θα καταργηθεί άμεσα με θεωρητικά επιχειρήματα περί της αξίας της γενικής παιδείας  και άλλα ωραία...
Όπως πάντα εύστοχος ο συνάδελφος και φίλος panos2!

Αποσυνδεδεμένος JURE

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1017
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #35 στις: Φεβρουάριος 11, 2020, 07:33:08 πμ »
Για την ηγεσία το πρόβλημα είναι ότι δεν έχει προσωπικό για να καλύψει το 7ωρο: π.χ. για 1η φορά μετά από τόσα χρόνια κάλεσαν τόσους Πε86 αναπληρωτές εκεί που περίσσευαν χιλιάδες. Οι μαθητές θα παρακολουθούν φροντιστήρια όχι γιατί είναι απαραίτητα, άκρως απαραίτητα όπως θέλετε να πιστεύετε και να το παρουσιάζετε, αλλά λόγω μιας κάκιστης νοοτροπίας. Κι αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι οι μαθητές των ιδιωτικών, παρόλο που από χρόνια τώρα ασχολούνται στο λύκειο μόνο με τα μαθήματα κατεύθυνσης στο σχολείο τους,  έκαναν και κάνουν και ιδιαίτερα μαθήματα (ακριβοπληρωμένα μάλιστα). Επίδειξη δύναμης! Θα σας πω κι αυτό: Ο μαθητής μου που χε περάσει Ιατρική πριν χρόνια, δέχθηκε επίθεση από τον περίγυρο, διότι δεν πίστευαν ότι πέρασε χωρίς επιπλέον βοήθεια και κατηγορούσαν την οικογένειά του ότι απέκρυπτε το γεγονός ότι έκανε ιδιαίτερα!!! Καταλαβαίνετε; Ενώ θα έπρεπε να τον επαινούν όλοι και να ναι το στολίδι του τόπου τους!
Και κάποιοι εδώ μέσα λειτουργείτε με τον ίδιο τρόπο. Επειδή δεν θα τα καταφέρνατε (νομίζετε) εσείς χωρίς τον φροντιστή σας, δεν μπορεί κανείς. Πρέπει να μας έχουν ανάγκη; Ο σκοπός είναι στο λύκειο ο μαθητής να αυτονομηθεί. Και κάπως έτσι καταλήγουμε να έχουμε δυσλειτουργικούς φοιτητές, λειτουργικά αναλφάβητους, οι οποίοι κάνουν ιδιαίτερα μέχρι και το 7ο έτος...και φυσικά για τις εργασίες τους πληρώνουν άλλους να τις κάνουν κλπ κλπ.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159736
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 352
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 360
Σύνολο: 361

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.111 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.