*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Πισσαρίδη, Αιτιολογική και Νομοσχέδιο για την ΕΕΚΔΒΜ  (Αναγνώστηκε 4365 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Μιχάλης Αλεξάκης

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Μιχάλης Αλεξάκης, ΠΕ1204
ΕΕΚΔΒΜ = Επαγγελματική Εκπαίδευση Κατάρτιση & Δια Βίου Μάθηση

Φίλοι συνάδελφοι, μου βγήκαν τα μάτια να διαβάζω αμέτρητες σελίδες (244+28+125) Έχω και δουλειά με τα τηλεμαθήματα, κουράστηκα.

(με πλάγια γράμματα όσα διάβασα στις εκθέσεις και το ΝΣ)

Α. Η έκθεση Πισσαρίδη, στο κομμάτι που αναφέρεται στην Α’θμια και Β’θμια Εκπαίδευση, διαπιστώνει, προβάλει και προτείνει αρκετά πράγματα:
1.   χρήση δεικτών (πχ δεξιοτήτων) και διεθνείς συγκρίσεις
2.   αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων διδασκόντων και διδασκομένων
3.   απο-συγκεντρωτισμό της Εκπαίδευσης
4.   σύνδεση με Αγορά και Τοπική Αυτοδιοίκηση – ενίσχυση ρόλου της Τ.Α. - Περιφέρειας
5.   αξιολόγηση και λογοδοσία
6.   απο-κομματικοποίηση και αξιοκρατία
7.   καλύτερος τρόπος επιλογής εκπαιδευτικών, επιμορφώσεις, κίνητρα
8.   επέκταση προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας
9.   δυνατότητα ολοήμερου σχολείου σε όλους τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
10.   σύγχρονα προγράμματα σπουδών
11.   εθνικό απολυτήριο
12.   αναβαθμισμένη και πιο ελκυστική Επαγγελματική Εκπαίδευση, μαθητεία ΕΠΑΛ, περισσότερα ΙΕΚ, (πιθανή ίδρυση Πρότυπων ΕΠΑΛ)
13.   αναβάθμιση υλικοτεχνικής υποδομής και εργαστηριακού - σχολικού εξοπλισμού

Νομίζω ότι κάποιοι τεχνοκράτες έκατσαν και διάβασαν μελέτες και στατιστικές, σκέφτηκαν σοβαρά και εκπόνησαν αυτές τις 244 σελίδες. Στους πολλούς συντάκτες και συνεργάτες της δεν είδα κάποιον συνάδελφο της Α’θμιας ή της Β’θμιας. Η σημαντικότερη αντίρρησή μου έγκειται στον τρόπο που θα συμμετάσχει η Αγορά Εργασίας και η Τοπική Αυτοδιοίκηση στο σχολικό ‘γίγνεσθαι’.




Β. Η αιτιολογική έκθεση του ν/σ ΕΕΚΔΒΜ λέει πως οι στρεβλώσεις και δυσλειτουργίες της ΕΕΚ είναι:

(α) αλληλοεπικαλύψεις μεταξύ δομών και εκπαιδευτικών διαδρομών
(β) απουσία δομών μετα-γυμνασιακού επιπέδου
(γ) ύπαρξη παρωχημένων ειδικοτήτων και οδηγών κατάρτισης
(δ) ανεπαρκής διασύνδεση με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας, μεταξύ άλλων λόγω της απουσίας συμμετοχής των κοινωνικών εταίρων στο σχεδιασμό της ΕΕΚ και της ανορθολογικής επιλογής ειδικοτήτων και εκπαιδευτών
(ε) έλλειψη αξιοπιστίας στην πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων
(στ) αρρυθμίες στην οργάνωση της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης που παρέχεται στα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) που επιτείνει το χάσμα δεξιοτήτων.

Το (α) διορθώνεται με μια τροπολογία, το (β) είναι ψέματα, το (γ) οι οδηγοί είναι αρχαίοι, οι ειδικότητες γιατί; Το (δ) να ρωτήσουν το Εργασίας ή το Ανάπτυξης ποιες ανάγκες έχουν, το (ε) διαφωνώ, στην Μαθητεία πώς πιστοποιήθηκαν; ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π αυτό δεν κάνει; και (στ) η δια βίου μάθηση κατ’ αρχήν υπάρχει στ’ αλήθεια; Μακάρι.

Αυτά λοιπόν φταίνε… Δεν φταίει που χιλιάδες καταρτισμένοι μεταναστεύουν. Που χιλιάδες άλλοι ξεροσταλιάζουν για μια προσωρινή θέση εκπαιδευτικού στα πέρατα της επικράτειας. Που ξεκινάμε Σεπτέμβριο και μαθαίνουμε την ύλη των πανελλαδικών τον Νοέμβριο. Δεν φταίνε τα κενά, η κακοδιαχείριση, η ευνοιοκρατία, οι αποσπάσεις για ανάγκες της Υπηρεσίας, το βάλτωμα σε ένα σχολείο χωρίς επιμόρφωση, πολιτισμό, φιλοξενία, καλαισθησία, τελικά, χωρίς παιδεία.

Μετά την ‘αιτιολογική’, ακολουθεί και το Ν/Σ για να ‘δέσει η συνταγή’


Γ. Νομοσχέδιο ΕΕΚΔΒΜ

Καθιερώνεται το (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.)
Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης   

Επίπεδο προσόντων, υπάρχουν 8 επίπεδα, εδώ ενδιαφέρουν τα 3ο - 4ο - 5ο

3ο   Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) και ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.
4ο   Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) και Λύκεια των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων - Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.)
5ο   Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) και Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.

Ζητούμενα
•   όχι αλληλοεπικάλυψη
•   ανάγκες ατόμου
•   αγορά εργασίας – σύνδεση – συμμετοχή κοινωνικών εταίρων στο σχεδιασμό
•   ελληνική οικονομία
•   αυτονομία των μονάδων ΕΚ – συμμετοχή εκπροσώπων της τοπικής κοινωνίας
•   διάγνωση και παρακολούθηση των αναγκών της αγοράς εργασίας
•   συντονισμός των συναρμόδιων δημόσιων φορέων άσκησης πολιτικής σε θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης
•   αναβάθμιση των προσόντων των νέων
•   η δημιουργία και η εξέλιξη βιώσιμων μηχανισμών διακυβέρνησης
•   πιστοποίηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης των επιπέδων τρία (3) και πέντε (5)
•   η κοινή ανά επίπεδο πιστοποίηση των προσόντων των αποφοίτων τρία (3) και πέντε (5)


Τι προβλέπει, δηλαδή τι κάνει, τι δημιουργεί…

1   Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.&Ν.
Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας   σχεδιασμός, ο συντονισμός, η παρακολούθηση, η προώθηση και η διαμόρφωση των
προτάσεων πολιτικής που εφαρμόζονται για την επαγγελματική εκπαίδευση, επαγγελματική
κατάρτιση, διά βίου μάθηση και νεολαία
2   Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.
Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης   υποβολή προτάσεων και εισηγήσεων προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον σχεδιασμό της εθνικής πολιτικής σε θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης

Στην Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.&Ν. δεν γνωρίζω ποιοι υπηρετούν, ξέρω ότι προΐσταται ο Γεν. Γραμματέας

Το Κ.Σ.Ε.Ε.Κ. συναπαρτίζεται από 17 –αν μέτρησα καλά, ζαλίζομαι- ανθρώπους με 3ετή θητεία.
1.   ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας, ο οποίος ορίζεται ως Πρόεδρος με την απόφαση συγκρότησης,
2.   ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής με τον αναπληρωτή του, ο οποίος ορίζεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων,
3.   ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (Ε.Σ.Π.Α.) με τον αναπληρωτή του, ο οποίος ορίζεται από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων,
4.   ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τον αναπληρωτή του, ο οποίος ορίζεται από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων,
5.   ο Διοικητής του Ο.Α.Ε.Δ. με τον αναπληρωτή του, ο οποίος ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) του Ο.Α.Ε.Δ.,
6.   ο Διευθύνων Σύμβουλος του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) με τον αναπληρωτή του, ο οποίος ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.,
7.   ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) με τον αναπληρωτή του, ο οποίος ορίζεται από το Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.,
8.   τρεις (3) εκπρόσωποι των τριτοβάθμιων οργανώσεων των εργοδοτών με τους αναπληρωτές τους, οι οποίοι ορίζονται από τους εργοδοτικούς φορείς,
9.   2ος
10.   3ος
11.   τρεις (3) εκπρόσωποι της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (Γ.Σ.Ε.Ε.), οι οποίοι ορίζονται με τους αναπληρωτές τους από τη Γ.Σ.Ε.Ε.,
12.   2ος
13.   3ος
14.   ένας (1) εκπρόσωπος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.με.Α.), ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του από την Ε.Σ.Α.με.Α.
15.   ένας (1) εκπρόσωπος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του από την Ένωση Περιφερειών Ελλάδος,
16.   ένας (1) εκπρόσωπος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.)
17.   ένας (1) εκπρόσωπος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος.


Το Κ.Σ.Ε.Ε.Κ. (αυτοί οι 17, δηλαδή) έχει 7 εργασίες:
•   παρακολουθεί τις εξελίξεις και τις μεταβολές της αγοράς εργασίας (υφίσταται Υπουργείο γι’ αυτή τη δουλειά, όχι ένα, δύο, είναι και το ‘Ανάπτυξης’)
•   αναπροσαρμόζει επαγγελματικούς τομείς και ειδικότητες της ΕΕΚ (αυτοί ξέρουν)
•   αξιοποιεί τα αποτελέσματα του μηχανισμού διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας (όλο αυτό το βαρύγδουπο για να πει ‘θέλουμε ψυκτικούς και νοσοκόμες’)
•   αξιολογεί τις τεκμηριωμένες προτάσεις που κατατίθενται από τα Σ.Σ.Π.Α.Ε (Συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας) (αυτοί ξέρουν κατά τόπους)
•   παρακολουθεί τις ειδικότητες που λειτουργούν σε όλα τα επίπεδα του Ε.Σ.Ε.Ε.Κ (εντάξει, οικονομία, σωστό)
•   εισηγείται την επαναχωροθέτηση των εκπαιδευτικών μονάδων της ΕΕΚ, ύστερα από αξιολόγησή τους σε βάθος τριετίας. (3 χρόνια είναι οριακό, τόσο διαρκεί η στελέχωση του ΚΣΕΕΚ)
•   Για την υποβοήθηση του έργου του Κ.Σ.Ε.Ε.Κ. δύναται να συστήνονται Κλαδικά Συμβούλια Δεξιοτήτων για τη συστηματική παρακολούθηση των αναγκών του αντίστοιχου κλάδου σε επαγγελματικές δεξιότητες και τη βελτίωση της σύζευξης μεταξύ ζήτησης και προσφοράς δεξιοτήτων. Τα Κλαδικά Συμβούλια Δεξιοτήτων παρακολουθούν συστηματικά τις τάσεις της αγοράς εργασίας, διαπιστώνουν έγκαιρα ελλείψεις, ποιοτικές και ποσοτικές αναντιστοιχίες μεταξύ προσφοράς και ζήτησης και καταθέτουν προτάσεις για την καλύτερη προσαρμογή της εκπαίδευσης και κατάρτισης στις μεταβαλλόμενες ανάγκες του κλάδου σε δεξιότητες (μήπως τα Κλαδικά Συμβούλια Δεξιοτήτων επικαλύπτουν τα ΣΣΠΑΕ ή είναι εντύπωσή μου;)
•   ασκεί λοιπές αρμοδιότητες που του ανατίθενται (μήπως μας διέφυγε και κάτι)

Ρωτάω:
Θεωρείτε αυτό το σχήμα ευέλικτο, λειτουργικό και γρήγορο; Αυτοί οι 17 δεν έχουν άλλες πολύ σοβαρές ευθύνες και αρμοδιότητες; Πόσοι από τους 17 έχουν κάποια εμπειρία σε τάξεις και εργαστήρια της ΕΚ;



Φεύγουμε από το Κέντρο και πάμε στην περιφέρεια
Συστήνονται Περιφερειακά 11μελή Συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας με 2ετή θητεία (Σ.Σ.Π.Α.Ε.)
Διετή για να έχουμε καλό συγχρονισμό με το τριετές ΚΣΕΕΚ; Το καρκίνωμα της κεντρικής διοίκησης πολλαπλασιάζεται και επεκτείνεται στην Επικράτεια.

Απαρτίζονται από αρκετούς διευθυντές μονάδων ΕΕΚ (λες και δεν έχουν δουλειά στα σχολεία τους), τοπικούς περιφερειακούς, εκπροσώπους εργοδοσίας και εργαζομένων. (Τα κλασσικά δρώμενα: αυτοί σε τοπικό επίπεδο θα κάνουν περίπου τη δουλειά του ΚΣΕΕΚ. Το καρκίνωμα που λέγαμε, απλώνεται)



Επιστρέφουμε πάλι στο Κέντρο και δημιουργούμε την Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή (Κ.Ε.Ε.) Εννέα μέλη, τριετής θητεία. Καθηγητές ΑΕΙ, Προϊστάμενοι, Πρόεδροι, Διευθύνοντες Σύμβουλοι

Η Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή (Κ.Ε.Ε.) εισηγείται, προτείνει ή γνωμοδοτεί στο Υπουργείο

1.   την επιστημονική τεκμηρίωση των εισηγήσεων ή προτάσεων του Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.,
2.   τις εξελίξεις των εκπαιδευτικών διαδρομών και των εκπαιδευτικών μεθόδων των Ι.Ε.Κ., του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας, των ΕΠΑ.Λ., των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. και των Ε.Σ.Κ., συμπεριλαμβανομένων των τομέων και ειδικοτήτων της Ε.Ε.Κ.
3.   τη διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των ενηλίκων και την ανάπτυξη νέων παιδαγωγικών μεθόδων
4.   την εισήγηση για εκπόνηση ερευνών και μελετών για θέματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια βίου μάθησης και σύνδεσής τους με την αγορά εργασίας
5.   τη διενέργεια της αξιολόγησης για τον χαρακτηρισμό των ΕΠΑ.Λ. που ήδη λειτουργούν σε Πρότυπα ΕΠΑ.Λ., σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 17 και τη σύνταξη σχετικής εισήγησης προς το Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.
6.   τα κριτήρια για την επιλογή των διευθυντών Π.ΕΠΑ.Λ. και για την ανανέωση της θητείας τους
7.   τα κριτήρια για την κατάρτιση των αξιολογικών πινάκων κατάταξης των εκπαιδευτικών για τοποθέτηση στα Π.ΕΠΑ.Λ.,
8.   τα θέματα του Εκπαιδευτικού Οδηγού του άρθρου 19,
9.   τη διαμόρφωση του πλαισίου αξιολόγησης των Π.ΕΠΑ.Λ., Πειραματικών και Θεματικών Ι.Ε.Κ..

Τα (5), (6), (7) και (9) είναι ευαίσθητα…
Επίσης αναρωτιέμαι μήπως υφίσταται αλληλοεπικάλυψη της ΚΕΕ με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής… λέμε τώρα.



Πάμε στα τρία επίπεδα προσόντων, 3ο, 4ο και 5ο

Επίπεδο προσόντων 3
Δημόσιες Ε.Σ.Κ. και ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.

1. Για τη στέγαση των δημόσιων Ε.Σ.Κ. χρησιμοποιούνται κτήρια σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), σχολικών εργαστηρίων, καθώς και άλλα κτήρια.

Δηλαδή μπλοκάρει την απογευματινή χρήση των σχολείων, όπου πολλά πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν… (πχ εκείνα που πληρώνουν όσοι γονείς έχουν την οικονομική άνεση)
Ψάχνει κανείς για άλλα κτήρια; (πχ δημόσια ΚΤΕΟ που έκλεισαν λόγω ιδιωτικών;)

2. ΕΣΚ μπορούν να ιδρύουν ΝΠΔΔ και ιδιώτες.
Εντάξει, ας φτιάξουμε εμείς τα δημόσια με σωστό τρόπο, κι άσε τους να ιδρύουν. Θα μας αφήσουν όμως;

3. πειραματικές ΕΠΑΣ… ναι, αλλά πρώτα να δούμε να λειτουργούν σωστά οι κανονικές

4. Διοίκηση και Στελέχωση…
Κυρίως με αποσπάσεις… Δημιουργούμε κενά σε υφιστάμενες δομές (πχ ΕΠΑΛ) για να καλύψουμε με απόσπαση τις νέες. Αυτό πρέπει να σταματήσει. Αν οι ΕΣΚ και οι ΕΠΑΣ ήρθαν για να μείνουν, πρέπει να στελεχωθούν μόνιμα με μόνιμους, ήτοι με οργανικές. Κάθε άλλη επιλογή είναι βρώμικο δούναι και λαβείν, ευνοιοκρατία και συνδιαλλαγή. Σταματήστε το.
Επίσης… Ξεμπερδέψτε με τα Εργασίας, Υγείας και Τουρισμού. Οι ΕΠΑΣ να έρθουν στο Παιδείας, καθαρά πράγματα, όταν κάνουν πρακτική θα μπαίνουν στο ‘ΕΡΓΑΝΗ’.
Τέλος, καλό είναι να μην υπάρχουν ωρομίσθιοι. Κανονικοί εκπαιδευτικοί, κανονική εργασία, κανονική εκπαίδευση - κατάρτιση. Αυτό θέλουμε όλοι.


Επίπεδο προσόντων 4
Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια

Εδώ μπαίνουν 12 στόχοι, κοινωνικοί εταίροι, τοπικές κοινωνίες, εξωστρέφεια, συνεργασίες, Ευρώπη, έρευνα, επιμορφώσεις, κλπ… Αλλά αυτό που γράφει αμέσως μετά φαίνεται πιο εφικτό: ‘Κατά τα λοιπά, τα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) εξυπηρετούν, από κοινού με τα υπόλοιπα σχολεία, τους σκοπούς της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης’.
Καλό είναι να βελτιώσουμε την υφιστάμενη ΕΕ πριν οραματιστούμε μεγαλεπήβολους στόχους.
Υποθέτω ότι η λογική είναι να δώσει κίνητρα ‘αριστείας’ σε εκπαιδευτικούς και σχολεία.

Τι μετατρέπει ένα ΕΠΑΛ σε ΠΕΠΑΛ; Πέντε πράγματα:
α) τα προσόντα και η επάρκεια του εκπαιδευτικού προσωπικού τους
β) η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις, ευρωπαϊκά προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης
γ) το μέγεθός τους
δ) η τοποθεσία τους
ε) η συνεργασία τους με τοπικές επιχειρήσεις και Α.Ε.Ι. της περιφέρειας στην οποία ανήκουν
Τα μικρά επαρχιακά ΕΠΑΛ αποκλείονται…  Δεν με πειράζει τόσο αυτό, όσο η διαχρονική εμμονή του ΥΠΕΠΘ να μην θέλει να μιλήσει με ειλικρίνεια για τα χρόνια προβλήματα των ΕΠΑΛ.

Φοίτηση στα ΠΕΠΑΛ…

1. Οι ενδιαφερόμενοι μαθητές δύνανται να υποβάλουν αίτηση εγγραφής στο Π.ΕΠΑ.Λ. της
επιλογής τους, ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής τους.
Δηλαδή;
αν οι αιτούντες είναι πολλοί, επιλογή μαθητών κατόπιν αξιολόγησης;
ένας 15χρονος θα πηγαίνει σε διπλανό νομό; (ή νησί…)


2. Στα Π.ΕΠΑ.Λ. καθιερώνεται πρακτική άσκηση κατά τη διάρκεια της φοίτησης μία (1) ημέρα της εβδομάδας και για έξι (6) ώρες, η οποία εντάσσεται στο πρόγραμμα σπουδών των εργαστηριακών μαθημάτων, σε φορείς του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα ή επιχειρήσεις ιδιωτικού τομέα της περιοχής και σύμφωνα με τις προτάσεις των οικείων Σ.Σ.Π.Α.Ε. (11 μέλη, 2έτη)
Ερώτηση: η Α’ τάξη των ΠΕΠΑΛ θα το κάνει κι αυτή; Ή αναφέρονται στις Β’ και Γ’ μόνο;

3. Στα Π.ΕΠΑ.Λ. καθιερώνεται σύστημα διοίκησης ποιότητας
Δεν ειρωνεύομαι, ρωτάω σοβαρά. Σε ποιους άλλους τομείς έχει καθιερωθεί αυτή η διοίκηση ποιότητας;

4. Κέντρο Επιμόρφωσης Π.ΕΠΑ.Λ. Στην επιμόρφωση συνδράμουν κυρίως Α.Ε.Ι., ερευνητικοί φορείς και επιχειρήσεις της περιοχής.
Αυτό είναι δεδομένο; Ή είναι απλά μια ακόμη προσδοκία; Ρωτάω: Ποιος, πώς, με τι;

5. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται έως το τέλος Απριλίου κάθε έτους, ύστερα από γνώμη της Κ.Ε.Ε., καθορίζονται ο αριθμός των εισακτέων στα Π.ΕΠΑ.Λ
Ό,τι ακριβώς κάνουν και στα ΑΕΙ… Ο υπουργός ή η ΚΕΕ ξέρουν πόσα θρανία, θέσεις εργασίας και τι υποδομές έχω; Μήπως το ξέρει καλύτερα το Σχολείο; Αμάν πια με τα ψηφαλάκια σας…



Επίπεδο προσόντων 5
ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ –
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ι.Ε.Κ.)
Κτήρια:
Μέσα σε σχολεία πάλι για να τα μπλοκάρουν τα απογεύματα. Επιπλέον θα κλείσουν όσα ΔΙΕΚ δεν ‘μαζεύουν κόσμο’, σου λέει, τι τα κρατάμε ανοιχτά τζάμπα για λιγότερο από 100 κακομοίρηδες που δεν έχουν λεφτά να πάνε στα «ΠΑΡΑΚΜΗ» και στα «ΣΒΕΛΤΑ»
Εδώ, αντί για Πρότυπα, θα φτιάξουν ‘Πειραματικά’ και ‘Θεματικά’ ΙΕΚ, Δημόσια και μη, με τα γνωστά πομπώδη ‘εξωστρέφεια, συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις, ειδικών προδιαγραφών, εκπαιδευτικής μεθοδολογίας, εκπαιδευτικού προσωπικού, στοχευμένων ειδικοτήτων, εποπτικών μέσων διδασκαλίας, υποδομών, εργαστηριακού εξοπλισμού και συστήματος διαχείρισης ποιότητας’
Επίσης ‘επιτρέπεται η μετατροπή Ι.Ε.Κ. που εποπτεύονται από άλλα Υπουργεία και Ι.Ε.Κ.
αρμοδιότητας ν.π.δ.δ. σε Πειραματικά Ι.Ε.Κ.’,
όπερ μεθερμηνευόμενον εστί: το μπάχαλο με το Εργασίας, Υγείας, Τουρισμού και Παιδείας καλώς κρατεί.
Στελέχωση με τον κλασσικό τρόπο των αποσπάσεων…




Συμπεράσματα (και τέλος)

Ήθελες να νοικοκυρέψεις την Οικονομία, κατ’ επέκταση και την Επαγγελματική Εκπαίδευση & Κατάρτιση. Ζήτησες από έναν καταξιωμένο επιστήμονα, νομπελίστα, να σου φτιάξει μια έκθεση. Καλά έκανες, αλλά δεν φτάνει. Όφειλες, υπουργός είσαι, να προσπαθήσεις να γνωρίσεις και να καταλάβεις την ΕΕΚ από κοντά. Από μέσα. Αν υπήρχε το Μητρώο (η Λίστα) θα μάθαινες γύρω στις 20 χιλιάδες απόψεις από ανθρώπους που εμπλέκονται χρόνια με την ΕΕΚ, που την παλεύουν καθημερινά.
Πριτς! Αντί γι’ αυτό, απλά σήκωσες το τηλέφωνο και είπες ‘κάντε μια αιτιολογική, να πάμε για το Νομοσχέδιο’. Αυτοί που συνέταξαν την ‘αιτιολογική’ πήραν επιλεκτικά από την έκθεση Πισσαρίδη μόνο εκείνο που μπορούσαν να διαχειριστούν, τον τύπο. Όχι την ουσία. Διότι η ουσία εμπεριέχει αλήθειες που ξεβολεύουν.
Και έρχεται το Νομοσχέδιο για να ικανοποιήσει άλλη μια φορά όσους κατασκευάζουν σφραγίδες και ταμπέλες. Τα ίδια:
1.   διάχυση ευθύνης (επιτροπές επί επιτροπών)
2.   μοίρασμα θώκων (επιτροπές επί επιτροπών)
3.   στελέχωση με την (σιχαμερή) μέθοδο των αποσπάσεων
4.   απόδοση νέων ονομάτων σε παλιές δομές
5.   πομπώδεις τίτλοι, βερμπαλισμός, μπουρδολογίες, αερολογίες
6.   καμία αναφορά σε νέα κτήρια, υποδομές, εξοπλισμό
7.   καμία αναφορά και σε μένα, δεν με ξέρεις, εκεί δουλεύω πριν γίνεις υπουργός

κι άλλα πολλά, συγγνώμη, αλλά δεν μπορώ άλλο.
Κουράστηκα, βαρέθηκα, φαντάζομαι άλλο τόσο κι εσείς. Ορκίζομαι να μην το ξανακάνω.
Μιχάλης Αλεξάκης

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος IoannisDr

  • Global Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1219
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Πισσαρίδη, Αιτιολογική και Νομοσχέδιο για την ΕΕΚΔΒΜ
« Απάντηση #1 στις: Δεκέμβριος 05, 2020, 03:09:10 μμ »
Μπράβο στο κουράγιο σου που έκατσες και αποδελτίωσες τόσο υλικό, πραγματικά.

Όσον αφορά το εύστοχο και ειλικρινές σου συμπέρασμα, απεικονίζει 100% την κατάσταση. Συνήθως αυτό συμβαίνει σε κάθε πολυδιαφημιζόμενη μεταρρύθμιση, είτε αφορά το
χώρο της παιδείας, είτε όχι.

Αποσυνδεδεμένος TimPap

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 764
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Πισσαρίδη, Αιτιολογική και Νομοσχέδιο για την ΕΕΚΔΒΜ
« Απάντηση #2 στις: Δεκέμβριος 06, 2020, 03:49:28 μμ »
Δεν είναι τυχαίος ο φαύλος κύκλος στον οποίο κινείται η εκπαίδευση χρόνια τώρα. Καμία αλλαγή!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159732
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 376
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 320
Σύνολο: 332

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.101 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.