0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Είναι εντυπωσιακή η μείωση του αριθμού εκπαιδευτικών μέσα στην δεκαετία που προηγήθηκε. Στις κύριες ειδικότητες , μαθηματικούς, φυσικούς, φιλόλογους πάνω από το 40% βγήκαν σε σύνταξη. Παρατηρώντας απ’ τα γραφόμενα εδώ, ένα παράδειγμα μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση και το μελέτησα λίγο περισσότερο. Είδα στον κλάδο των φυσικών (που είναι μαζί χημικοί, βιολόγοι , γεωλόγοι και φυσιογνωμιστές), ότι υπάρχει έριδα και αλληλοκατηγορίες, που παίρνουν όμως μπάλα όλους τους εκπαιδευτικούς στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που μπορεί ακόμη να επηρεάσει την κατανομή μεταξύ των δύο βαθμίδων.Οι φυσικοί, που ήταν το 2010 περίπου 6000 -τώρα έχουν πέσει κάτω από 3500- και σε έναν πίνακα κάποιος είχε μετρήσει τα οργανικά κενά σε 83!Ενώ ένας άλλος μέτρησε τα κενά των βιολόγων κάπου 800!!Και σχεδόν σε μόνιμη βάση, ένας άλλος διατείνεται ότι υπήρχε εξαπάτηση στην δευτεροβάθμια με τα κενά, και ότι ήταν πλασματικά, και μάλιστα κατηγορούσε τους άλλους στον κλάδο του ότι έτρωγαν τα κενά των βιολόγων. Το ίδιο μάλιστα είπε και ένας γεωλόγος που μου επιτέθηκε φραστικά όταν είπα εμμέσως ότι δεν συμφωνώ με αυτή την καταγγελία. Μου έδειξε αριθμούς που φαινόταν το 2013 ότι ήταν πολλές οι ώρες της φυσικής, της βιολογίας και γεωλογίας ενώ με βάση τους καθηγητές κάθε ειδικότητας αυτό δεν ταίριαζε.Και εκ’ πρώτης όψεως φαινόταν με μια απλή διαίρεση ότι είχε δίκαιο. Αποφάσισα να το ψάξω λίγο και διαπίστωσα τα εξής: Όντως υπήρχαν παραπάνω διδακτικές ώρες βιολογίας, και γεωλογίας , (χημείας δεν το έψαξα) από τους βιολόγους και γεωλόγους και αντίστροφα στους φυσικούς. ΟΜΩΣ βρήκα ότι η βιολογία και γεωλογία είχαν λίγες ώρες διδασκαλίας, μάλιστα σε πολλά σχολεία δεν μπορούσε να συμπληρωθεί ο αριθμός 11 για να οριστεί οργανική θέση για βιολόγο και γεωλόγο αντίστοιχα.Σε αυτά τα σχολεία όμως οι φυσικοί είχαν περισσότερες ώρες του μαθήματός τους και σχημάτιζαν οργανικές.Όμως με την συγχώνευση εκατοντάδων γυμνασίων και λυκείων, που ήταν μικρά, οδήγησε στη δημιουργία μεγαλύτερων μονάδων με περισσότερα τμήματα και αυξημένο αριθμό σε ώρες βιολογίας και γεωλογίας συνολικά. Άρα τώρα μπορούσε να σχηματιστεί το νούμερο των 11 ωρών της οργανικής θέσης. Στους φυσικούς δεν άλλαξε τίποτα αφού είχαν εξαρχής οργανικές θέσεις τις οποίες διατήρησαν. (Ο σκοπός των συγχωνεύσεων ήταν να μειωθούν τα λειτουργικά κόστη και οι διευθυντικές θέσεις). Όμως μια μικρή ειδικότητα τυχαία έβγαινε «κερδισμένη» θεωρητικά, γιατί στην πράξη δεν γινόταν διορισμοί. Ακολούθησαν οι γνωστές αυξήσεις ωραρίου και μείωση των ωρών διδασκαλίας των κυρίων ειδικοτήτων και των φυσικών όπως περιέγραψε ένας άλλος συνάδελφος, νομίζω φυσικός. Ακριβώς εδώ είναι το πρόβλημα. Οι αναπληρωτές βιολόγοι κλπ βλέπανε την ευκαιρία να διαμορφώνεται και απαιτούσαν αλλαγή, ενώ η τακτική του κλάδου ΠΕ04 ήταν, (αφού οι βιολόγοι δεν είχαν οργανικές θέσεις), τις ώρες τους να τις παίρνουν οι άλλοι που είχαν οργανικές. Οι βιολόγοι λοιπόν τυχαία βρέθηκαν με τα οργανικά κενά που εμφανίζονται τώρα σε διάφορους πίνακες, τα οποία αυξήθηκαν επιπλέον γιατί μια ομάδα αναπληρωτών πίεσε κομματικά πρόσωπα, όπως ο Κουράκης που τους αύξησες λίγο τις ώρες διδασκαλίας της βιολογίας. Ο αριθμός των βιολόγων που βγήκαν σε σύνταξη είναι νομίζω 300 άτομα και όχι 2500 όπως οι φυσικοί. Η αύξηση ωραρίου επηρεάζει αναλογικά τους πολυπληθέστερους κλάδους στην μείωση οργανικών θέσεων κατά ένα 10%. Αλλά καταλύτης είναι η μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος. Σε μικρό ποσοστό επηρέασε και η απαλοιφή του εργαστηρίου που αντιστοιχούσε νομίζω σε τρείς ώρες ανά σχολείο δηλαδή άλλο ένα 5% στις οργανικές θέσεις οριζόντια, αν το υπολόγισα σωστά. Συνοψίζοντας για να μην κουράζω, ορισμένοι είτε αφελώς είτε με ιδιοτέλεια εγκαλούν τους άλλους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας ως καταχραστές των θέσεων τους.Και αυτό είναι άδικο γιατί δεν τεκμηριώνεται συνολικά. Προκαλεί ζημιά στον σύνολο των εκπαιδευτικών που παγιδεύονται σε μια διεκδίκηση χαμηλού τοίχου την ώρα που η μνημονιακή περίοδος προκάλεσε αυτά τα δραματικά αποτελέσματα. Η δικιά μου θέση είναι ότι πρέπει να υπάρχει κατανομή με βάση τις συνταξιοδοτήσεις ανά κλάδο σε όλη την δευτεροβάθμια και σε όλους τους κλάδους. Είναι υποχρέωση του υπουργείου παιδείας να σταματήσει τον εμπαιγμό των εκπαιδευτικών. Οι 5000 διορισμοί στην δευτεροβάθμια δεν αντιστοιχούν ούτε στην μνημονιακή δέσμευση ένα προς πέντε…
................................Αποφάσισα να το ψάξω λίγο και διαπίστωσα τα εξής: Όντως υπήρχαν παραπάνω διδακτικές ώρες βιολογίας, και γεωλογίας , (χημείας δεν το έψαξα) από τους βιολόγους και γεωλόγους και αντίστροφα στους φυσικούς. ΟΜΩΣ βρήκα ότι η βιολογία και γεωλογία είχαν λίγες ώρες διδασκαλίας, μάλιστα σε πολλά σχολεία δεν μπορούσε να συμπληρωθεί ο αριθμός 11 για να οριστεί οργανική θέση για βιολόγο και γεωλόγο αντίστοιχα.Σε αυτά τα σχολεία όμως οι φυσικοί είχαν περισσότερες ώρες του μαθήματός τους και σχημάτιζαν οργανικές.
Όμως με την συγχώνευση εκατοντάδων γυμνασίων και λυκείων, που ήταν μικρά, οδήγησε στη δημιουργία μεγαλύτερων μονάδων με περισσότερα τμήματα και αυξημένο αριθμό σε ώρες βιολογίας και γεωλογίας συνολικά. Άρα τώρα μπορούσε να σχηματιστεί το νούμερο των 11 ωρών της οργανικής θέσης. Στους φυσικούς δεν άλλαξε τίποτα αφού είχαν εξαρχής οργανικές θέσεις τις οποίες διατήρησαν
Ακολούθησαν οι γνωστές αυξήσεις ωραρίου και μείωση των ωρών διδασκαλίας των κυρίων ειδικοτήτων και των φυσικών όπως περιέγραψε ένας άλλος συνάδελφος, νομίζω φυσικός.
Συνοψίζοντας για να μην κουράζω, ορισμένοι είτε αφελώς είτε με ιδιοτέλεια εγκαλούν τους άλλους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας ως καταχραστές των θέσεων τους.Και αυτό είναι άδικο γιατί δεν τεκμηριώνεται συνολικά.
Η δικιά μου θέση είναι ότι πρέπει να υπάρχει κατανομή με βάση τις συνταξιοδοτήσεις ανά κλάδο σε όλη την δευτεροβάθμια και σε όλους τους κλάδους.
Δεν ισχύει αυτό που λες, μέχρι το 2016 οι ώρες των φυσικών (στα γυμνάσια) ήταν τόσες όσες των βιολόγων και των γεωλόγων. Το σενάριό σου θα μπορούσε να έχει βάση αν ΔΕΝ υπήρχαν τα νούμερα που σου παρέθεσα, ήδη από πριν. Το μοτίβο της δυσαναλογίας μονίμων/ωρών γιγαντώνεται όσο πιο πίσω πηγαίνεις.Οι συγχωνεύσεις δεν ήταν τόσες όσες ισχυρίζεσαι. Κι αυτό αποδυκνείετε από το γεγονός ότι η δυσαναλογία που ανέφερα υπήρχε ήδη από πιο παλιά. (Βλέπε θέσεις προτελευταίου ασεπ για παράδειγμα)Όμως θέλω να μου εξηγήσεις, οι φυσικοί είχαν περισσότερες ώρες στο ωρολόγιο από βιολόγους και γεωλόγους, με τη δημιουργία μεγάλων σχολικών μονάδων τότε θα πολλαπλασιάζονταν οι ώρες τους πολύ περισσότερο από αυτές των βιολόγων, γεωλόγων άρα θα σημειωνόταν γενικότερη αύξηση όχι μόνο για τους δεύτερους.Υπενθυμίζω πως στα γυμνάσια (που είναι περισσότερα από τα γενικά λύκεια) οι ώρες των φυσικών αυξήθηκαν ενώ των βιολόγων,γεωλόγων μειώθηκαν. Παράλληλα τελευταία μπήκε και το 6ωρο των κατευθύνσεων στα λύκεια.Τεκμηριώνεται διαρκώς εδώ, απλά υπάρχει η επιλογή του να εθελοτυφλεί κανείς γιατί τον συμφέρει.Πως να το κάνουμε; Να το πω και διαφορετικά, ποιοι ευνοήθηκαν περισσότερο από το νόμο για την κρίση και τη ρύθμιση υπεραριθμίας; Γιατί τα ΠΥΣΔΕ όσον αφορά τις τοποθετήσεις βγάζουν τα κενά στα γυμνάσια ΕΝΙΑΙΑ ως ΠΕ04 ενώ στα λύκεια ανά ειδικότητα;Κάπως πρέπει να διαχειριστεί το πλεόνασμα. Φτάσαμε στο ζουμί. Οργανικό κενό σημαίνει κάποιες ώρες (τουλάχιστον 12) μάθημα Α΄ανάθεσης σε σχολείο ή ομάδα σχολείων που ψάχνουν τον αντίστοιχο καθηγητή; Πλεόνασμα σημαίνει ότι υπάρχει μόνιμος που δεν συγκεντρώνει τις μίνιμουμ ώρες Α΄ανάθεση;(ρητορικά τα παραπάνω..)Αν λοιπόν σε μια περιοχή π.χ. με 10 πλεονάσματα από μια ειδικότητα, βγουν οι 5 στη σύνταξη (που προφανώς κάλυπταν ωράριο-αν το κάλυπταν κιόλας-με άλλα μαθήματα), αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αντικατασταθούν με άλλους 5 της ίδιας ειδικότητας για να συνεχίσουν κάνουν το ίδιο;Ξαναλέω, δεν αντιλέγω ότι τα...συμφέροντα μπορούν να οδηγήσουν στο να παίξουν ρόλο τελικά οι συνταξιοδοτήσεις. Μη προσπαθείτε να μας πείσετε όμως ότι είναι και το σωστό.Γελάνε και οι πέτρες!
Στατιστικά το 2009 είχαμε 1892 δημόσια γυμνάσια και 1297 δημόσια γενικά λύκεια 482 επαγγελματικά. Το 2016 ο συνολικός αριθμός των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανέρχονταν σε 3455. Από αυτά 1677 είναι Γυμνάσια, 1060 Λύκεια, 508 ΕΠΑΛ Μια απλή ματιά δίνει μείωση 450 λιγότερα. Περίπου 200 γυμνάσια και 200 κάτι λύκεια.http://kesyp-ampel.att.sch.gr/greek_ed_syst_euridice_0910.pdf (περιλαμβάνει και τα ωρολόγια προγράμματα γυμνασίων λυκείων και τεχνικών )https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/253102_ptyhes-tis-deyterobathmias-ekpaideysis-stin-ellada-2018
Ακατάληπτα αυτά που γράφεις. Από τις συγχωνεύσεις, την αύξηση μαθητών, και την μείωση των ωρών διδασκαλίας της Φυσικής, οι ανάγκες για διορισμούς μειώθηκαν. Τυχαία αυξήθηκαν οι «οργανικές» θέσεις για βιολόγους και γεωλόγους. Και βάζω εισαγωγικά γιατί δεν θα πραγματοποιούνταν διορισμοί για μια δεκαετία όπως είχαν συμφωνήσει με τους «θεσμούς-τρόικα».Και εξηγώ πάλι το τυχαία. Η μείωση σε 200 λύκεια και 200 γυμνάσια (2009 vs 2016) προκάλεσε αύξηση στον αριθμών των τμήματων και αύξηση των ωρών της βιολογίας και γεωλογίας στο μαγικό νούμερο 11(12 μετά την αύξηση ωραρίου αν δεν κάνω λάθος) που ορίζει οργανική θέση, θεωρητικά πάντα αφού δεν θα καλύπτονταν με διορισμό... Παράλληλα οι φυσικοί που ως πλειονότητα είχαν τις περισσότερες οργανικές θέσεις στις μονάδες που καταργήθηκαν συσσωρεύτηκαν στις υπόλοιπες.
Πάλι εριστικός και καταγγελτικός λόγος. Νομίζω ότι ο κλάδος ΠΕ04 ήταν όπως των φιλολόγων ενώ κάποια στιγμή διασπάστηκε και μετά αν κατάλαβα καλά μισοενώθηκε ξανά. Σίγουρα κάποιες στρεβλώσεις οφείλονται σε αυτό. Δεν το έχω ψάξει αλλά θα το κάνω άμεσα. Εγώ θέλω να αποδείξω ότι το μνημόνιο όπως εφαρμόστηκε στην εκπαίδευση ουσιαστικά την κατέστρεψε. Πας σε ένα σχολείο και βλέπεις συναδέλφους γεμάτους ανησυχία να πασχίζουν, πίσω από μια τερατώδη γραφειοκρατία, να κρυφτούν και να προστατευτούν ο ένας απ’ τον άλλο… Αυτό δεν είναι το νορμάλ για εκπαιδευτικούς. Οι σχέσεις είναι σημαντικές αν θέλουμε στα αλήθεια το καλό το δικό μας…
Στο δια ταύτα λοιπόν. Απ’ ότι λέει και ένας παραπάνω με μια ανακοίνωση, απ’ την εκπαίδευση έφυγαν 2600 φυσικοί, μείωση πάνω από 40%. Τα σχολεία στην δευτεροβάθμια συνολικά είναι 3500 όσοι ακριβώς είναι και οι φυσικοί τώρα.Και να σε ρωτήσω ευθέως εδώ. Πιστεύεις ότι υπάρχει πουθενά στον κόσμο γυμνάσιο ή λύκειο που δεν έχει τουλάχιστον ένα καθηγητής φυσικής; Ή ότι το μάθημα αυτό δεν είναι μάθημα κύριο; Και εγώ σέβομαι την προσπάθεια που κάνει ο καθένας να προωθήσει τα συμφέροντά του. Στην εκπαίδευση όμως όλοι παίρνουν τον ίδιο μισθό και πρακτικά το συμφέρον είναι περισσότερο συνδεδεμένο με την ειδικότητα και τον κλάδο, πχ τις δυνατότητες μετάθεσης.Στους μισοενωμένους ΠΕ04 υπάρχουν κοινά και αντικρουόμενα συμφέροντα. Αλλά απ’ την άλλη πλευρά, η εκπαίδευση είναι ένα καλό επάγγελμα αν κάποιος το αγαπά. Προσωπικά νομίζω ΔΕΝ… όπως είναι τα πράγματα… με τους διχασμούς, τον παραλογισμό του ελληνικού κράτους, το αποτέλεσμα είναι η απαξίωση. Δείτε μόνο τα βιβλία, ακόμα και τα δικά σας, βιολογία- γεωγραφία κλπ. Τουλάχιστον στο γυμνάσιο που ξέρω απ’ τα παιδιά μου που διαβάζω μερικές φορές είναι απαράδεκτα. Και το λέω με λύπη και αγανάκτηση. Και βλέπω εδώ άτομα που γράφουν σωστά ελληνικά όπως ο gvasilis που φαντάζομοι ότι αν συντόνιζε τους βιολόγους να γράψουν ένα βιβλίο, (ίσως ηλεκτρονικό σαν αυτό που έχει φτιάξει ο vyridis), θα έπιανε τόπο τόσος κόπος που εδώ είναι για το τίποτα…
Στους διορισμούς προτιμώνται φυσικοί καθώς δύνανται να διδάξουν με μεγάλη ευκολία και μαθηματικά ακόμη. Αντίθετα οι βιολόγοι/γεωλόγοι τα μαθηματικά τ' αγνοούν τελείως ενώ τους είναι αδύνατο να διδάξουν φυσική (δύσκολο τραχύ ασκησιολογικό μάθημα) ακόμη και χημεία δυσκολεύονται πολύ. Μόνο βιολογία και γεωλογία μπορούν που βασίζονται στην παπαγαλία κειμένων. Οπότε το υπουργείο σωστά προέτασσε προτάσσει και θα προτάξει μακράν τους φυσικούς. Το μέλημά του είναι η μόρφωση των παιδιών από κατηρτισμένους δασκάλους με δυνατές ακαδημαϊκές φυσικομαθηματικές σπουδές κι όχι η βόλεψη η συνδικαλιστική των βιολόγων και γεωλόγων.
Πώς τους πετσοκοψες έτσι ρε φίλε;;;;;;