*

Αποστολέας Θέμα: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση  (Αναγνώστηκε 15422 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος aporias

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 627
    • Προφίλ
Απ: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
« Απάντηση #42 στις: Ιούλιος 01, 2021, 05:52:20 μμ »
Ούτε βουρδουλα,ούτε εκμηδένιση από διευθυντές βλέπω προσωπικά στο νέο σύστημα.Τουλαχιστον,όχι περισσότερο από αυτό που συμβαίνει τώρα με ορισμένους όντως εξουσιομανεις ή ανεπαρκείς διευθυντές.Επειδή έχω εμπιστοσύνη στην πραγματική (και όχι δυνητική) απατεωνιά του νεοέλληνα, είμαι πεπεισμένος ότι ελάχιστοι πανελλαδικώς θα κριθούν ως μη ικανοποιητικοί.

αναφέρεσαι στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών; αν ναι , να σου θυμίσω ότι και το ικανοποιητικός παραπέμπεται σε επιμόρφωση (έχει αρνητική χροιά δηλαδή). έχεις δίκιο ότι πολλά συμβαίνουν και τώρα και δυστυχώς πολλοί εμπαθείς ασκούν καθήκοντα και έχουν φιλοδοξίες : θα τα δείτε στην πράξη , όπως και κάποιοι κατά φαντασίαν μη σανοφάγοι που όμως τα καταπίνουν αμάσητα σανά-βλίτα κλπ. οι εμπάθειες και οι παρέες θα καταβαραθρώσουν ηθικά εκπαιδευτικούς (σε σχολεία που ξέρω εγώ) και θα αποθεώσουν στην αξιολόγηση μετρίους ημετέρους με μόρια για υπηρεσιακή εξέλιξη. όπου τους παίρνει , βέβαια ! γιατί τέτοια παράσιτα αυτούς που τους είναι χρήσιμοι τους χαϊδεύουν. ελάτε , βρε παιδιά, τόσα χρόνια φουρναραίοι ! (άργησα κι εγώ να ξυπνήσω , μετά τα πρώτα 15 χρόνια)

δυστυχώς θα τρέξουν πολλοί να θέσουν υποψηφιότητα, ενώ η μόνη σωτηρία για τον κλάδο θα ήταν ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ αιτήσεις , ο αρχαιότερος του συλλόγου με βοήθεια από τον σύλλογο να γίνει διευθυντής για όσο τραβήξει. αλλά δεν έχει την ωριμότητα για τέτοια  αυτοοργάνωση ο κλάδος (και διευθυντές εκπαίδευσης ο υπεύθυνος εκπαιδευτικών θεμάτων κατά νόμον ή και ένας διευθυντής σχολείου) και σου λέω αν αλλάζει ή όχι τα τρελά.

δύσκαμπτο , γραφειοκρατικό, ασφυκτικό, διαλυτικό για τα σχολεία όσο διαβάζει κανείς. δεν θέλουν να εξομαλύνουν κακοδαιμονίες και στρεβλώσεις. αλλά να στήσουν σκηνικό ιδεοληπτικά , όπως νομίζουν επί χάρτου και με το νου τους ότι πρέπει το σχολείο να λειτουργεί.

και πολλές θέσεις , ποιος θα μείνει να διδάσκει και να κάνει εξωδιδακτικές ; ε;;;;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:34:48 »

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4130
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
« Απάντηση #43 στις: Ιούλιος 01, 2021, 06:08:19 μμ »
Έτσι είναι. Συμφωνώ σε όλα. Το επείγον αν ήθελαν ήταν μα βγουν νέα προγράμματα σπουδών κ νέα βιβλία. Αυτό δεν είναι εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αλλά ιδεοληψία.

Εντωμεταξύ τα μεταπτυχιακά στη σχολική ηγεσία που έχουν πολλοί υποψήφιοι, έχουν τελείως διαφορετικά μοντέλα σχέσεων διευθυντή κ συλλόγου. πάει ο άλλος κ κάνει εργασίες για τον διευθυντή ηγέτη που με το όραμα του εμπνέει τους εκπαιδευτικούς για το καλό του σχολείου, κ γίνεται διευθυντής για να λέει την 1η Σεπτεμβρίου ποιος θα πάρει το πρακτικό κ ποιος τη γιορτή της 28ης…

Αποσυνδεδεμένος aporias

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 627
    • Προφίλ
Απ: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
« Απάντηση #44 στις: Ιούλιος 01, 2021, 07:22:07 μμ »
Εντωμεταξύ ενδεικτική της απαξιωτικής (προς πλέμπα εκπαιδευτικών, αυτών που έβαλαν πλάτη τη φετινή χρονιά ιδιαίτερα κάνοντας άλματα υπηρεσιακά - και ναι με ευσυνειδησία οι περισσότεροι ! ) και καθεστωτικής λογικής που εμπεδώνεται με τα στελέχη της είναι για δεύτερη φορά η ΜΗ ΚΑΤ' ΑΡΘΡΟΝ δυνατότητα σχολιασμού, μόνο σε νομοσχέδια του ΥΠΑΙΘ. Δεν θα τα διάβαζαν (ίσως για βολιδοσκόπηση) , ούτε θα αλλάξει κάτι, αλλά το να το στο τρίβουν στα μούτρα είναι το κάτι άλλο. Τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα τελικά από όσο φαίνεται από την πρόχειρη ανάγνωση του νομοσχεδίου (παρά τα 2-3 θετικά ψίχουλα). Όποιοι είναι εκτός τάξης/σχολείου πολύ τυχεροί φέτος και του χρόνου (γιατί έδωσε πολιτική εντολή άραγε να εξαντληθούν τα περιθώρια αποσπάσεων θα το δούμε εν ευθέτω)
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 01, 2021, 07:28:45 μμ από aporias »

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2522
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
« Απάντηση #45 στις: Ιούλιος 01, 2021, 07:28:36 μμ »
Το ότι το μέλλον προβλέπεται  ασαφές, δεν είναι λόγος να παρατήσουμε την τάξη και ....να το βάλουμε στα πόδια.
Εκτός αν δεν μας άρεσε από πριν.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:34:48 »

Αποσυνδεδεμένος aporias

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 627
    • Προφίλ
Απ: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
« Απάντηση #46 στις: Ιούλιος 01, 2021, 07:35:39 μμ »
Το ότι το μέλλον προβλέπεται  ασαφές, δεν είναι λόγος να παρατήσουμε την τάξη και ....να το βάλουμε στα πόδια.
Εκτός αν δεν μας άρεσε από πριν.

η υπουργός σου το βλέπει αλλιώς και έδωσε ενισχυμένες . λίγο απαξιωτική στάση πάντως απέναντι σε αποσπασμένους. εξάλλου πολλοί κάνουν αιτήσεις λόγω περιοχής συμφερόντων και όχι λόγω του ότι "η τάξη δεν τους είναι αρεστή". από την άλλη όσο μακριά από την τοξικότητα τόσο καλύτερα. αν απαντάς στο δικό μου δε σχόλιο από πάνω περιγράφω και σχολιάζω μια κατάσταση ήδη διαμορφωμένη (αποσπάσεις). υποδείξεις δεν κάνω πλην μιας φιλικής άκρως παραπάνω λόγω μη ρομαντικών εμπειριών (ό,τι τύχει στον καθένα στην πολύχρονη υπηρεσιακή εμπειρία).  θα ήθελα ένα σχόλιο για όσους διαγκωνίζονται - και είναι πολλοί- για θέσεις ευθύνης που είναι σαφώς εκτός τάξης (και σε ευνοϊκότερη θέση) με κάθε τρόπο και  τίμημα ενίοτε... υπό το πρίσμα του παρόντος νομοσχεδίου πάντα.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4130
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
« Απάντηση #47 στις: Ιούλιος 01, 2021, 10:15:43 μμ »
Το ότι το μέλλον προβλέπεται  ασαφές, δεν είναι λόγος να παρατήσουμε την τάξη και ....να το βάλουμε στα πόδια.
Εκτός αν δεν μας άρεσε από πριν.

Έχω ζήσει αυταρχικό διευθυντή (και φασίστα από ιδεολογία, δεν είναι καθ υπερβολήν ο χαρακτηρισμός), ήταν 1,5 χρόνος κόλαση κ παραλίγο να διαλυθούν για πάντα οι σχέσεις του συλλόγου. Ο νυν επούλωσε επιτυχώς τα τραύματα αλλά μας κουράζει κ έισης ο σύλλογος μας ήταν κ είναι κ θα είναι δυσκοίλιος, ασχέτως διευθυντή… φέρνω ηδη στο μυαλό  μου σκηνικά εν όψει επιλογής μέντορα, συντονιστή τάξης ή μαθήματος (όπως το λενε τέλος πάντων) κλπ, κ ανατριχιάζω. Ενταξει εμείς να αλλάξουμε νησί δεν μπορούμε, ούτε να βρούμε άλλη δουλειά στο νησί, εγω δεν θέλω κιόλας, αλλά δεν θα μου κάνει εντύπωση αν πολύς κόσμος αρχίσει να αναζητάει διεξόδους για να αποφύγει τοξικά περιβάλλοντα..

Αποσυνδεδεμένος Debaser

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Φύλο: Άντρας
  • Κάθε στιγμή είναι μια υπέροχη ευκαιρία...
    • Προφίλ
Απ: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
« Απάντηση #48 στις: Ιούλιος 01, 2021, 10:28:48 μμ »
Απορία:

Στο άρθρο 73 γράφει:

    α) Το έργο των μόνιμων εκπαιδευτικών αξιολογείται στη διάρκεια της τετραετίας από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας), ως προς τη γενική και την ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου (πεδίο Α1), και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης (πεδίο Α2), καθώς και ανά δύο έτη από τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους (πεδίο Β).

Πέρα από το ότι δε διευκρινίζεται με ποια περιοδικότητα θα γίνεται η αξιολόγηση στη διάρκεια της τετραετίας, για τους αναπληρωτές κ' την αξιολόγηση δεν είδα να αναφέρεται κάτι. Τί να συμπεράνω;
Τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά είναι, λιγότερο ή περισσότερο, ένοχα. Το φταίξιμό τους είναι πως αναγκάζουνε τη νύχτα να είναι παρούσα... (Maurice Blanchot)

https://www.youtube.com/watch?v=VDsPU-EEFrU

Αποσυνδεδεμένος aporias

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 627
    • Προφίλ
Απ: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
« Απάντηση #49 στις: Ιούλιος 01, 2021, 10:55:12 μμ »

Πέρα από το ότι δε διευκρινίζεται με ποια περιοδικότητα θα γίνεται η αξιολόγηση στη διάρκεια της τετραετίας, για τους αναπληρωτές κ' την αξιολόγηση δεν είδα να αναφέρεται κάτι. Τί να συμπεράνω;

προσώρας τίποτα αναμένοντας τις εφαρμοστικές εγκυκλίους που θα αναφέρονται σε λεπτομέρειες (όπου γνωρίζουν οι γαλλομαθείς τι κρύβεται)

Αποσυνδεδεμένος rublev

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1251
    • Προφίλ
Απ: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
« Απάντηση #50 στις: Ιούλιος 02, 2021, 11:39:36 πμ »
Ενα θετικό,από τα όσα έχω δει μέχρι τώρα,είναι ότι στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν προβλέπονται ως κριτήρια τα χαρτάκια που μαζεύουμε Άσχετα με την εκπαίδευση πτυχία, που δεν λένε τίποτα για τη δουλειά που κάνει κάποιος μέσα στο σχολείο.Εχει παραγίνει το κακό με την υπερμοριοδότησή τους.Μέχρι και μισθολογικά υπάρχει τρομερή ανισότητα, επειδή έκανες ένα άσχετο διδακτορικό από αμφίβολης ποιότητας ελληνικό ίδρυμα.Τουλάχιστον,ας ξεκινήσει η αποδέσμευση από αυτή τη δηθενιά και ας αρχίσουμε να κοιτάμε περισσότερο την ουσία από τους μάχιμους εκπαιδευτικούς της τάξης.
Φυσικά,όλα αυτά είναι η προσωπική μου άποψη,που έχει στηριχθεί από την εμπειρία μου όσον αφορά στις θεωρητικές σπουδές.Σεβαστή είναι και μία διαφορετική άποψη.

Αποσυνδεδεμένος Mariape03

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
« Απάντηση #51 στις: Ιούλιος 02, 2021, 11:58:10 πμ »
Το διδακτορικό σου μαθαίνει να κάνεις έρευνα, να έχεις πιο κριτική σκέψη, να ψάχνεις πολλές πηγές και να παρουσιάζεις τα συμπεράσματα σου. Δεν είναι λοιπόν άσχετο το διδακτορικό με το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Φυσικά αυτό δεν κάνει κάποιον αυτόματα καλύτερο εκπαιδευτικό, το μεράκι και η εμπειρία είναι ακόμα πιο σημαντικα...αλλά η λογική του ότι όποιος δεν έχει κάνει διδακτορικό είναι σίγουρος πως αυτός που έκανε δεν έμαθε τίποτα μάλλον δεν μου φαίνεται και πολύ καλό χαρακτηριστικό ενός εκπαιδευτικού...

Αποσυνδεδεμένος rublev

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1251
    • Προφίλ
Απ: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
« Απάντηση #52 στις: Ιούλιος 02, 2021, 12:20:32 μμ »
Ούτε γενίκευσα,ούτε έβγαλα κανένα προσωπικό απωθημένο.Αντιθέτως,το ότι από τη μία έχεις την "επιστήμη"των διδακτόρων και από την άλλη έχεις "το μεράκι και την εμπειρία",κάπως μου φαίνεται...
Και πολλοί που τα λένε αυτά, μου αρέσει που κράζουν την Κεραμέως για την αριστεία κλπ.Γιατί, ως γνωστόν, ο εκπαιδευτικός, που έχει μάθει π.χ. να συντάσσει και να αναλύει ερωτηματολόγια συμπληρωμένα στο πόδι ή αυτός που έχει κάνει έρευνα στην εκπαιδευτική πολιτική του Καποδίστρια, αυτός "ξέρει".
Τέλος πάντων,θα μπορούσαμε να πούμε πολλά σε αυτό το θέμα,αλλά,όπως είπα και πριν, σεβαστή και η διαφορετική άποψη.Απάντησα μόνο λόγω προσωπικών υπαινιγμών.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 02, 2021, 01:19:35 μμ από rublev »

Αποσυνδεδεμένος skx

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 440
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
« Απάντηση #53 στις: Ιούλιος 02, 2021, 01:16:50 μμ »
Το διδακτορικό σου μαθαίνει να κάνεις έρευνα, να έχεις πιο κριτική σκέψη, να ψάχνεις πολλές πηγές και να παρουσιάζεις τα συμπεράσματα σου. Δεν είναι λοιπόν άσχετο το διδακτορικό με το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Φυσικά αυτό δεν κάνει κάποιον αυτόματα καλύτερο εκπαιδευτικό, το μεράκι και η εμπειρία είναι ακόμα πιο σημαντικα...αλλά η λογική του ότι όποιος δεν έχει κάνει διδακτορικό είναι σίγουρος πως αυτός που έκανε δεν έμαθε τίποτα μάλλον δεν μου φαίνεται και πολύ καλό χαρακτηριστικό ενός εκπαιδευτικού...
¨οσοι λοιπόν δεν το έχουν..
α) Δεν κάνουν όλα τα παραπάνω πριν μπουν στην τάξη
β) δεν διδάσκουν αποτελεσματικά...
Τι να πω;;;

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4130
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
« Απάντηση #54 στις: Ιούλιος 02, 2021, 01:56:53 μμ »
Το πρόβλημα με την εκπαίδευση είναι ότι τα παραπάνω τυπικα προσόντα δεν σε στέλνουν σε μια διαφορετική θέση με διαφορετικές αρμοδιότητες. το πολύ πολύ να πας σε πειραματικό που έτσι όπως το έκαναν μάλλον καταδίκη είναι, αλλιώς πας για στέλεχος που μπορεί να μην σε ενδιαφέρει. Από κει κ πέρα όμως, ενώ δέχομαι ως προσόν πρόσληψης το εμπλουτισμένο βιογραφικό, είναι λίγο μυστήριο να μετράει στην αξιολόγηση από τη στιγμή που δεν αποδεικνύει ότι όντως κανεις καλύτερο στη δουλειά σου από κάποιον άλλον. αν το εχεις κ κανεις προγράμματα ή και καινοτομίες με τις γνώσεις που αποκόμισες από τις παραπάνω σπουδές, τότε είναι σχετικό. αυτά όμως μπορεί να τα κάνει κ κάποιος που δεν το έχει.

Στις επιχειρήσεις δεν γίνεται αξιολόγηση βάσει προσόντων. τα προσόντα μπορεί να είναι διαβατήριο για μια καλύτερη θέση με αυξημένες αρμοδιότητες, αλλιώς μετράει η αποτελεσματικότητα, η ευσυνειδησία, η συβεργασια, η αποδοτικότητα, γενικα ο,τι είναι αναγκαίο για το έργο που σου έχουν αναθέσει. Η εκπαίδευση φυσικά δεν λειτουργεί έτσι, δυο επιλογές υπάρχουν, ή αξιολογείσαι βάσει επίδοσης μαθητών, που ξέρουμε τους κινδύνους, ή αξιολογείσαι με αυτές τις ποικίλες παραλλαγές αξιολόγησης που βλέπουμε εδώ κατά καιρούς, που είναι κι αυτό προβληματικό.

Επι της ουσίας αξιολόγηση στην εκπαίδευση δεν μπορεί να υπάρξει. θα έπρεπε όμως να υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας για τις λίγες προβληματικές περιπτώσεις ώστε να φεύγουν από την τάξη κ στενότερη συνεργασία με συμβούλους για υποστήριξη όσων συναδέλφων, μεγάλων ιδίως, λιμνάζουν από ένα σημείο κ μετά κ δεν προσαρμόζονται εύκολα στα καινούργια. Και φυσικα σωστή κ δίκαιη κατανομή μαθημάτων κ εργασιων με μέριμνα (όχι απόφαση-εντολή) του διευθυντή.

Αποσυνδεδεμένος Mariape03

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση
« Απάντηση #55 στις: Ιούλιος 02, 2021, 03:33:34 μμ »
Η αναφορά μου ήταν στο τι μαθαίνει κάποιος που κάνει διδακτορικό και στο γεγονος ότι το θεωρώ προσόν για έναν εκπαιδευτικο. Ούτε θέμα αριστείας είναι ούτε δηθενιας το να έχεις διδακτορικό. Με ενοχλεί απλά η στάση του επειδή δεν το έχω εγώ συμπεραίνω ότι ο άλλος που το έχει δεν είναι προσόν. Τότε να μην είναι κ το πτυχίο προσόν, μπορεί κ ένας μηχανικός να διδαξει πχ μαθηματικά ή φυσική λυκειου... Καλό είναι για τα παιδιά μας να υπάρχουν εκπαιδευτικοί με μια ποικιλομορφία προσόντων. Με το θέμα της αξιολόγησης ειμαι γενικά εναντίον αλλά ναι εκεί δεν θεωρώ πως το διδακτορικό παίζει ρόλο...
Πάντως αντί να αναλωνομαστε στο να μην θεωρείτε προσόν το ένα ή το άλλο καλό θα ήταν να διεκδικούμε παραπάνω διορισμούς και να μην λειτουργούμε με λογικές κοινωνικού αυτοματισμού... Και ένα υ.γ. στον ιδιωτικό τομέα πληρώνεσαι και με βάση τα προσόντα σου...
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 02, 2021, 03:36:50 μμ από Mariape03 »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159796
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 554
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 339
Σύνολο: 346

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.072 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.