*

Αποστολέας Θέμα: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!  (Αναγνώστηκε 7192 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #14 στις: Μάρτιος 27, 2009, 01:27:26 πμ »
Μεγαλώνοντας στην Αθήνα-Ποιότητα Ζωής Παιδιών και Εφήβων Έρευνα του Ινστιτούτου Κοινωνικής Πολιτικής του ΕΚΚΕ

Παραβατική συμπεριφορά

μαθητών και επαφή με τη βία(1)

της Γίτσας Κοτταρίδη *

Η δημοσιοποίηση ολοένα και περισσότερων περιστατικών εκδήλωσης βίαιας ή παραβατικής συμπεριφοράς ακόμη και στο χώρο του σχολείου, όπου το ρόλο του θύτη και του θύματος φέρουν ανήλικοι μαθητές εφηβικής ή ακόμα και προεφηβικής ηλικίας προκαλεί ανησυχία και ερωτηματι­κά σχετικά με τη διάσταση και τα αίτια του φαινομένου.

Μ

ία νέα έρευνα που διεξήχθη από το Εθνι­κό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, και συγκεκριμένα από το Ινστιτούτο Κοινω­νικής Πολιτικής, με θέμα: «Βία και παραβατική συμπεριφορά στη ζωή των μαθητών της Αθήνας», μέρος του Ερευνητικού Προγράμματος «Μεγαλώ­νοντας στην Αθήνα-Ποιότητα Ζωής Παιδιών και Εφήβων», έρχεται στην επικαιρότητα.

Σκοπός της είναι να διερευνήσει το φαινόμενο, όπως αυτό εκδηλώνεται στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, και τα ευρήματά της να χρησιμοποιηθούν πιλοτικά στην αποτελεσματική παρέμβαση των υπηρεσιών του δήμου για να καλύψει, αφενός μεν, τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και, αφετέρου, να αποτελέσει τον πυρήνα για την εξάσκηση πολιτικής μέριμνας σε ολόκληρη τη χώρα. Αν και η έρευνα βρίσκεται ακόμη στη φάση επεξεργασίας των ευρημάτων της, σε μια πρώτη ανάγνωση οι ακόλουθοι στατι­στικοί πίνακες που αφορούν στοιχεία για τα θύμα­τα, τους θύτες, τους αμέτοχους θεατές, τη σεξουα­λική παρενόχληση ή τα ζητήματα ένταξης στη σχο­λική κοινότητα, καθώς και οι αναφορές διευθυντών και εκπαιδευτικών σχετικά με την παραβατική συμπεριφορά, αντικατοπτρίζουν την πραγματικό­τητα. Η δειγματοληψία πραγματοποιήθηκε σε 101 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθ­μιας εκπαίδευσης (πλην των νηπιαγωγείων, όπου η έρευνα βρίσκεται σε εξελίξη). Τέλος, καταγράφο­νται τα πρώτα πορίσματα όπως μας τα παραθέτει η μία εκ των τριών συντονιστριών του Ερευνητικού Προγράμματος και διευθύντρια ερευνών του ΕΚΚΕ, η κ. Γίτσα Κοπαρίδη.

Ανησυχητικά

Στατιστικοί πίνακες

♦ Θύματα:

Οι μαθητές του δημοτικού δηλώνουν ότι έχουν υποστεί βία, σε μία ή περισσότερες μορφές, σε μεγαλύ­τερα ποσοστά από ό,τι οι μαθητές του γυμνασίου/λυκείου. Ειδικά για τη σωματική βία, τα ποσοστά για τα παιδιά του δημοτικού είναι 37%, ενώ τα αντίστοιχα του γυμνασίου/λυκείου είναι 11%.

Πράξεις «βίας» που δηλώνουν ότι έχουν υποστεί τα παιδιά

 

 
   

Σύνολο
   

Λύκειο/ΤΕΕ
   

Γυμνάσιο
   

Δημοτικό

Με έχουν κατηγορήσει σε καθηγητές/συμμαθητές
   

358(18%)
   

38(9,7%)
   

57(11,5%)
   

263 (24%)

Με έχουν κοροϊδέψει/βρίσει
   

927(46,8%)
   

111 (28,2%)
   

213(43%)
   

603 (55,2%)

Με έχουν απειλήσει
   

282(14,2%)
   

1 8(4,6%)
   

65(13,2%)
   

199 (18,2%)

Έχουν καταστρέψει δικά μου αντικείμενα
   

287(14,5%)
   

1 7(4,3%)
   

72(14,6%)
   

198 (18%)

Με έχουν χτυπήσει
   

505(25,5%)
   

13(3,3%)
   

84(17%)
   

408 (37,4%)

Με αποφεύγουν
   

329(16,6%)
   

57(14,5%)
   

68(13,8%)
   

204 (18,7%)

 
   

 
   

 
   

 
   

 

Η κ. Γίτσα Κοτταρίδη είναι διευθύντρια Ερευνών του ΕΚΚΕ.

 

♦ Θύτες:

Ομολογούν ότι έχουν κάνει τα ίδια τα παιδιά πράξεις βίας σε ποσοστά που δεν διαφέ­ρουν σημαντικά μεταξύ δημοτικού και γυμνασίου/λυκείου. Έχουν χτυπήσει άλλα παι­διά: 13% και 11% αντίστοιχα. Έχουν απειλήσει άλλα παιδιά στο ίδιο ποσοστό, 5%.

Πράξεις «βίας» που ομολογούν ότι έχουν κάνει τα ίδια σε άλλα παιδιά στο σχολείο

 

 
   

Σύνολο
   

Λύκειο/ΤΕΕ
   

Γυμνάσιο
   

Δημοτικό

Τα έχω κατηγορήσει σε καθηγητές/συμμαθπτές
   

167 (8,4%)
   

16 (4,1%)
   

54 (11%)
   

97 (9%)

Τα έχω κοροϊδέψει/βρίσει
   

437 (22%)
   

91 (23,2%)
   

125 (25,3%)
   

221 (20,2%)

Τα έχω απειλήσει
   

95 (4,8%)
   

19 (4,8%)
   

26 (5,3%)
   

50 (4,6%)

Τους έχω καταστρέψει δικά τους αντικείμενα
   

61 (3%)
   

13 (3,3%)
   

1 7 (3,4%)
   

31 (2,8%)

Τα έχω χτυπήσει
   

245 (12,3%)
   

31 (8%)
   

69 (14%)
   

145 (13,3%)

Τα αποφεύγω
   

324 (16,3%)
   

79 (20%)
   

84 (17%)
   

161 (14,7%)

♦ Αμέτοχοι Θεατές:

Ως προς τις πράξεις βίας που τα παιδιά δηλώνουν ότι έχουν βιώσει ως θεατές, 41 % των παιδιών του δημοτικού και 43% των παιδιών του γυμνασίου/λυκείου έχουν δει παιδί/παιδιά να απειλούν/φοβερίζουν άλλα παιδιά στο σχολείο 77% και 68%, αντίστοι­χα, έχουν δει παιδί/παιδιά να χτυπούν άλλα παιδιά στο σχολείο.

Έχουν δει αυτή τη χρονιά παιδιά να προκαλούν φθορές σκόπιμα στο χώρο του σχολείου, σε αντικείμενα που δεν τους ανήκουν:

 

 
   

Λύκειο/ΤΕΕ
   

Γυμνάσιο
   

Δημοτικό

Πολύ συχνά ή συχνά
   

48%
   

48%
   

34%

Ποτέ
   

18,6%
   

22%
   

36,4%

Έχουν δει παιδιά να χτυπούν κάποιο άλλο (διευκρινίστηκε το μονόπλευρο της δράσης)

 

 
   

Σύνολο δείγματος
   

Λύκειο/ΤΕΕ
   

Γυμνάσιο
   

Δημοτικό

Γενικά (οπουδήποτε)
   

1.677 (84%)
   

273 (69,5%)
   

429 (86,8%)
   

969 (88,7%)

Στο σχολείο
   

1.446 (73%)
   

231 (58,8%)
   

370 (75%)
   

845 (77,4%)

Στη γειτονιά
   

614 (31%)
   

122 (31%)
   

185 (37%)
   

307 (28,1%)

Έχουν δει παιδί ή παιδιά να απειλούν/φοβερίζουν κάποιο άλλο

 

 
   

Σύνολο δείγματος
   

Λύκειο/ΤΕΕ
   

Γυμνάσιο
   

Δημοτικό

Γενικά (οπουδήποτε)
   

1.057 (53%)
   

206 (52,4%)
   

268 (54,3%)
   

583 (53,4%)

Στο σχολείο
   

831 (42%)
   

166 (42,2%)
   

216 (43,7%)
   

449 (41%)

Στη γειτονιά
   

477 (24%)
   

113 (28,8%)
   

131 (26,5%)
   

233 (21,3%)

♦ Σεξουαλική ενόχληση:

Ως προς τη σεξουαλική ενόχληση, 19% των μαθητών του δημοτικού και 21 % των μαθητών του γυμνασίου/λυκείου αναφέρουν ότι «είναι σίγουροι ή νομίζουν» ότι έχουν προσεγγιστεί με σκοπό τη σεξουαλική ενόχληση. Μάλιστα, το 5% των μαθητών του δημοτικού και το 3% των μαθητών του γυμνασίου/λυκείου αναφέρουν ότι αυτό έγινε στο χώρο του σχολείου.

 

Ποσοστά θετικών απαντήσεων στην ερώτηση «Ακούμε συχνά για παιδιά που τα παρασύρουν κάποιοι και τα ενοχλούν σεξουαλικά. Εσύ έχεις αντιληφθεί κάποιον να σε πλησιάζει με τέτοια πρόθεση;»

 

 
   

Σύνολο δείγματος
   

Λύκειο/ΓΕΕ
   

Γυμνάσιο
   

Δημοτικό

Γενικά (οπουδήποτε)
   

403 (20,3%)
   

98 (24,9%)
   

99 (18,8%)
   

212 (19,4%)

Στο σχολείο
   

87 (4,3%)
   

11 (2,8%)
   

18 (3,6%)
   

58 (5,3%)

Στη γειτονιά
   

201 (10%)
   

55 (14%)
   

37 (7,4%)
   

109 (10%)

♦ Αναφορές διευθυντών/εκπαιδευτικών:

Τόσο οι διευθυντές όσο και οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν σε μεγάλο ποσοστό, πάνω από 60%, ότι στο σχολείο τους υπάρχει επιθετικότητα απέναντι σε αδύνατους/καινούριους/δυσπροσάρμοστους/διαφορετικούς μαθητές. Επίσης δηλώνουν ότι υπάρχει επιθετι­κότητα προς τους εκπαιδευτικούς (1 8%). Αναφέρουν ακόμα επιθέσεις από εξωσχολικές ομάδες (29% των διευθυντών και 1 3% των εκπαιδευτικών). Ως προς την επιθετικότητα από αλλοδαπούς προς Έλληνες μαθητές και αντίστροφα, δηλώνονται περίπου τα ίδια ποσοστά, γύρω στα 30%, και για τις δύο περιπτώσεις.

Εκτίμηση διευθυντών για τη συχνότητα περιπτώσεων παραβατικής συμπεριφοράς των παιδιών

 

 
   

Ποσοστά διευθυντών(%)που αναφέρουν:

Περιπτώσεις παραβατικής συμπεριφοράς
   

Πολλές
   

Λίγες
   

Καμιά

Καταστροφή αντικειμένων που δεν τους ανήκουν
   

5,9
   

56
   

38

Κλοπές αντικειμένων που δεν τους ανήκουν
   

»
   

49
   

51

Εκδήλωση επιθετικότητας προς άλλα παιδιά (αδύνατα, καινούρια, δυσπροσάρμοστα, διαφορετικά)
   

1
   

62
   

37

Εκδήλωση επιθετικότητας προς αλλοδαπούς
   

3
   

25
   

77

Εκδήλωση επιθετικότητας από αλλοδαπούς προς Έλληνες
   

 
   

32
   

65

Εκδήλωση επιθετικότητας προς εκπαιδευτικούς (από Έλληνες και αλλοδαπούς 14, από αλλοδαπούς 4, από Έλληνες 1)
   

 
   

18,6
   

81,4

Επιθέσεις στο σχολείο από εξωσχολικές ομάδες
   

4
   

26
   

72

♦ Ζητήματα ένταξης

Προβλήματα ένταξης των αλλοδαπών αναφέρονται από το 16% των εκπαιδευτικών και το 1 7% των διευθυντών.

Το 84% των μαθητών του δημοτικού και το 76% των μαθητών του γυμνασίου/λυκείου απαντούν ότι έχουν φίλους άλλης εθνικότητας.

Επισημάνσεις

Επισημαίνουμε ότι στην έρευνα αυτή το κάθε ζήτημα στη ζωή των παιδιών, όπως στην προκειμένη περίπτωση η παραβατικότητα, δεν διερευνάται μεμονωμένα, αλλά ως ένα στοιχείο της ζωής τους, πολυπαραγοντικής αιτιολογίας. Στόχος μας είναι να επεξεργα­στούμε τα στοιχεία κατά σχολείο και κατά δημοτικό διαμέρισμα και, συνεκτιμώντας και άλλες μεταβλητές, να μπορέσουμε να επισημάνουμε σημεία αποτελεσματικής αλλά και έγκαιρης παρέμβασης (για την αντιμετώπιση του όποιου φαινομένου).

 

 

Από την έρευνα αυτή αναδύονται θέματα που αξίζει να διερευνηθούν στη συνέχεια. Για παράδειγμα:

♦   Η   μη   ικανοποίηση   των   παιδιών   από διάφορες διαστάσεις της ζωής.

♦  Η αντιμετώπιση της πολυπολιτισμικής κοινωνίας, που φαίνεται να μας βρίσκει απροετοίμαστους. Μιλάμε, συνήθως, για ενσωμάτωση και όχι για ένταξη. Ωστόσο οι ανάγκες ένταξης δεν αφορούν μόνο τους αλλοδαπούς, αλλά και τα ελληνόπουλα.

♦   Από τα στοιχεία μας φαίνεται ότι η παραβατικότητα και η επαφή με τη βία υπάρ­χουν, αλλά δεν είναι αναπόφευκτα στοι­χεία στη ζωή των παιδιών. Βρέθηκαν σχολεία, σε αρκετά μεγάλο ποσοστό, άθικτα από τέτοιου είδους συμπεριφο­ρές. Θα είναι πολύ χρήσιμο να ερευνη­θεί ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχανόταν κάτι που μπορεί από τα δεδομένα μας.

♦   Η έμφαση σε διαστάσεις πέρα από την εκπαίδευση, που αφορούν την καλλιέρ­γεια, την αγωγή, την ευρύτερη παιδεία των παιδιών.

 

♦     Η ανάγκη για περισσότερη ψυχολογική και κοινωνική στήριξη των παιδιών και της οικογένειάς τους.

♦     Η ανεπάρκεια δομών, ακόμη και θεσμο­θετημένων, για την εξυπηρέτηση παι­διών με κινητική ή άλλη αναπηρία ή πρόβλημα.

 

 

Η έρευνα

Την πραγματοποίηση της Έρευνας «Μεγαλώνοντας στην Αθήνα-Ποιότητα Ζωής Παι­διών και Εφήβων» ζήτησε από το ΕΚΚΕ το Δημοτικό Συμβούλιο Αθηναίων, με ομόφω­νη απόφασή του, μετά από εισήγηση της αρμόδιας αντιδημάρχου κ. Ήρας Βαλσαμάκη-Ράλλη (αρμόδια για τη σχολική μέριμνα) και χρηματοδοτήθηκε από το υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Απρίλιος 2005).

Το Ερευνητικό Πρόγραμμα διεξήγαγε Ερευνητική Ομάδα του Ινστιτούτου Κοινωνικής Πολιτικής, ενώ για το τμήμα της μελέτης που αφορά την προσχολική ηλικία, συνεργά­στηκε Ερευνητική Ομάδα από το Πανεπιστήμιο Αθηνών (τμήμα Εκπαίδευσης και Αγω­γής στην προσχολική ηλικία).

Ερευνητική Ομάδα: Γίτσα Κοτταρίδη, διευθύντρια Ερευνών, ΕΚΚΕ / Ελένη Βαλάσση-Αδάμ, υφηγήτρια Παιδιατρικής/ Μαρία Μαλικιώση- Λοΐζου, καθηγήτρια Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών. ΕΤ

 

(1) Η έρευνα αυτή δημοσιεύτηκε στην περιοδική ενημερωτική έκδοση της Γενικής Γραμματείας Έρευνας & Τεχνολογίας, «Ε&Τ», τεύχος 21, Οκτώβριος 2006.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος billst

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 363
    • Προφίλ
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #15 στις: Μάρτιος 27, 2009, 10:57:33 πμ »
"Σχολική παραβατικότητα"

βαλ΄το αυτουσιο στο google

9 στα 10 αποτελεσματα αφορουν  την Κυπρο ..διαβαστε και φριξτε...η εγκληματικοτητα οργιαζει στα κυπριακα σχολεια
μαθητες και καθηγητες ζουν μια κολαση και  παλευουν ματαιως για λυση
υβρεις,προπηλακισμοι,απειλες,ξυλοδαρμοι,εμπρησμοι στην ημερησια διαταξη!

ετσι ..να παρτε μια ιδεα..τι μας περιμενει και εδω!
Γιατί Ελλαδίτες ρε παιδιά;το Ελληνες δεν ισχύει;όλοι είμαστε Έλληνες έτσι δεν είναι;το Ελλαδίτες ποιος το επινόησε;

Αποσυνδεδεμένος jak_13

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6831
  • Φύλο: Άντρας
  • Πάντα με χαμόγελο!!!
    • Προφίλ
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #16 στις: Μάρτιος 27, 2009, 11:46:34 πμ »
"Σχολική παραβατικότητα"

βαλ΄το αυτουσιο στο google

9 στα 10 αποτελεσματα αφορουν  την Κυπρο ..διαβαστε και φριξτε...η εγκληματικοτητα οργιαζει στα κυπριακα σχολεια
μαθητες και καθηγητες ζουν μια κολαση και  παλευουν ματαιως για λυση
υβρεις,προπηλακισμοι,απειλες,ξυλοδαρμοι,εμπρησμοι στην ημερησια διαταξη!

ετσι ..να παρτε μια ιδεα..τι μας περιμενει και εδω!
Γιατί Ελλαδίτες ρε παιδιά;το Ελληνες δεν ισχύει;όλοι είμαστε Έλληνες έτσι δεν είναι;το Ελλαδίτες ποιος το επινόησε;

Ο όρος "Ελλαδίτες" είναι για να ξεχωρίζουν οι Έλληνες της Ελλάδας από τους Έλληνες της Κύπρου. Δεν είναι υποτιμητικό για κανένα.
Τώρα για την παραβατικότητα, επειδή τυχαίνει να παρακολουθώ τα γεγονότα, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αυτά που συμβαίνουν στην Κύπρο είναι πολύ ηπιότερα από αυτά που συμβαίνουν εδώ.
Είναι όμως πρωτοφανή, γι`αυτό και υπάρχει μεγάλη δημοσιότητα. Στις χθεσινοβραδυνές ειδήσεις για παράδειγμα ειπώθηκε ότι σπάσανε τα τζάμια ενός σχολείου.
Σε καμιά βαθμίδα εκπαίδευσης στην Κύπρο δεν ξέρουν τι σημαίνει κατάληψη, με όλα τα συνεπακόλουθα της. 
Έμαθα πως ο άνθρωπος δικαιούται να κοιτά τον άλλον από ψηλά
μόνο όταν πρέπει να τον βοηθήσει να σηκωθεί!

Gabriel Garcia Marquez

professor

  • Επισκέπτης
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #17 στις: Απρίλιος 10, 2009, 03:33:24 μμ »
ερχεται λεμε  (η σειρα  μας)

http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank10_4_9_935.php

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος eleni

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 183
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #18 στις: Απρίλιος 10, 2009, 03:50:29 μμ »
[


Χωρίς να θέλω να αμφισβητήσω την εμπειρία κανενός, εμένα μου ακούγεται λίγο καταστροφολογικό αυτό και κάπως ισοπεδωτικό....
   



Συμφωνώ με το συνάδελφο.Μάλλον πρέπει να προσέξουμε όλοι για να μη λειτουργήσει ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία!
"δαπανηρό πράγμα ο βίος. Ναυλώνεις έναν κόσμο για να κάνεις το γύρο μιας βάρκας"

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #19 στις: Απρίλιος 10, 2009, 05:12:29 μμ »
Αυτοεκπληρούμενη προφητεία δεν ξέρω αν είναι, αλλά... ήρθε:

http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=11560.0
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος menandros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1345
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #20 στις: Φεβρουάριος 02, 2022, 03:40:14 μμ »
Bullying σε 14χρονη με αυτισμό: «Την έβριζαν, την έφτυναν και τη χτυπούσαν» https://www.alfavita.gr/koinonia/369715_bullying-se-14hroni-me-aytismo-tin-ebrizan-tin-eftynan-kai-ti-htypoysan 


https://www.newsit.gr/topikes-eidhseis/fthiotida-fotia-se-epal-tin-ora-tou-mathimatos-etrexan-me-pyrosvestires-sta-xeria-oi-kathigites/3460015/ Φθιώτιδα: Φωτιά σε ΕΠΑΛ την ώρα του μαθήματος – Έτρεχαν με πυροσβεστήρες στα χέρια οι καθηγητές
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 02, 2022, 06:06:11 μμ από menandros »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159532
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 330
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 225
Σύνολο: 234

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.092 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.