*

Τελευταία νέα

  • Πρόσκληση μόνιμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για υποβολή αιτήσεων απόσπασης στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου και Δυτικής Μακεδονίας προκειμένου να οριστούν ως Συντονιστές
  • Πρόσκληση για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, από τους τελικούς αναμορφωμένους πίνακες κατάταξης των Προκηρύξεων 3ΕΑ/2019 και 4ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ
  • Νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
  • Αποστολή προς δημοσίευση στο Εθνικό Τυπογραφείο της πρόσκλησης για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, από τους τελικούς αναμορφωμένους πίνακες κατάταξης των Προκηρύξεων 3ΕΑ/2019 και 4ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ.
  • Καθορισμός εξεταστέας ύλης για το έτος 2021 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά
  • Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 73717 φορές)

    0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

    Αποσυνδεδεμένος Iris_

    • Πλήρες μέλος
    • ***
    • Μηνύματα: 249
      • Προφίλ
    Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
    « Απάντηση #28 στις: Ιανουάριος 03, 2009, 06:56:02 μμ »
    Καλή χρονιά σε όλους με υγεία,γέλια και χαρές!!!

    Μία ερώτηση και ελπίζω να με βοηθήσετε να ξεκαθαρίσω!
    Στην Οδύσσεια του Ομήρου στην α ραψωδία για παράδειγμα υπάρχουν σε κάθε ενότητα προϊδεασμοί ή αλλιώς προσημάνσεις/προειδοποιήσεις.Ποια η ουσιαστική διαφορά τους από την προοικονομία? Γιατί στα βοηθήματα διαχωρίζουν την προοικονομία από τον προϊδεασμό???? Εμένα μου φαίνεται το ίδιο,ποια είναι η ειδοποιός διαφορά τους???


    Αποσυνδεδεμένος PDE ads

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 4006
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
      • E-mail
      • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
    Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
    « Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:49:05 »

    Αποσυνδεδεμένος marita

    • Πλήρες μέλος
    • ***
    • Μηνύματα: 274
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
    Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
    « Απάντηση #29 στις: Ιανουάριος 03, 2009, 08:25:17 μμ »
    Γεια σας και καλή χρονιά σε όλους. Χωρίς να είμαι σίγουρη, νομίζω πως η προοιδοποίηση/προιδεασμός λένε καθαρά το τι πρόκειται να συμβεί. π.χ Οταν η καλυψώ λέει στον Οδυσσέα ότι θα κακοπάθει, αυτό είναι προειδοποίηση. Εδώ το βάρος πέφτει στο "πώς" θα γίνει κάτι. Το ότι θα γίνει είναι σίγουρο.
    Αντίθετα η προοικονομία δεν σου λέει ξεκάθαρα τι πρόκειται να συμβεί. Απλώς ο ποιητής κάνει κάποιους υπαινιγμούς και  σε κάνει να  υποψιαστείς τι θα συμβει. πχ όταν ο Οδυσσέας φτιάχνει τη σχεδία του για να φύγει από το νησί της Καλυψώς, ο Ομηρος λέει ότι την κάνει δυνατή για να αντέχει στο κύμα. Εδω προοικονομείται η τρικυμία. Δεν ξέρουμε αν θα συμβεί αυτό που προοικονομείται. Στην προοικονομία δηλαδή το βάρος πέφτει στο "τι" θα γίνει. Ελπιζω να σε διαφώτισα.Καλή επιτυχία σου εύχομαι.

    Αποσυνδεδεμένος aristos2

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 2928
    • Φύλο: Άντρας
    • Οι "δανειστές" επιτρέπουν την ύπαρξη σχολείων;
      • Προφίλ
    Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
    « Απάντηση #30 στις: Ιανουάριος 03, 2009, 09:14:52 μμ »
    Σύντομα: προοικονομία σημαίνει τη δημιουργία ατμόσφαιρας, ώστε να φανεί φυσικό αυτό που πρόκειται να συμβεί. Προσήμανση σημαίνει τον προϊδεασμό γι' αυτό που θα συμβεί.
    Πριν απ’ τα μάτια μου ήσουν φως.
    Πριν απ’ τον Έρωτα έρωτας
    Κι όταν σε πήρε το φιλί,
    Γυναίκα ...

    Αποσυνδεδεμένος Vania

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1549
    • Φύλο: Γυναίκα
    • οσο ζω....διαβαζω...
      • Προφίλ
    Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
    « Απάντηση #31 στις: Ιανουάριος 04, 2009, 12:05:26 μμ »
    λοιπον...διαφωνω με ολα τα παραπανω.
    προιδεασμος=δεν προετοιμαζει τον αναγνωστη για μελλοντικες σκηνες,απλως στη διαρκεια της αφηγησης δινει μια γενικη και αοριστη βεβαια ιδεα για κατι που προκειται να συμβει μετα.ουσιαστικα προκειται για μια μικρη υποψια.
    προοικονομια=σχετιζεται πολυ περισσοτερο με τον μυθο.προετοιμαζει καταλληλα για κατι που θα δεχθει ο αναγνωστης στη συνεχεια.
    ολα αυτα συμφωνα με το λεξικο λογοτεχνικων ορων.

    Αποσυνδεδεμένος PDE ads

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 4006
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
      • E-mail
      • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
    Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
    « Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:49:05 »

    Αποσυνδεδεμένος aristos2

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 2928
    • Φύλο: Άντρας
    • Οι "δανειστές" επιτρέπουν την ύπαρξη σχολείων;
      • Προφίλ
    Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
    « Απάντηση #32 στις: Ιανουάριος 04, 2009, 12:15:48 μμ »
     
    λοιπον...διαφωνω με ολα τα παραπανω.
    προιδεασμος=δεν προετοιμαζει τον αναγνωστη για μελλοντικες σκηνες,απλως στη διαρκεια της αφηγησης δινει μια γενικη και αοριστη βεβαια ιδεα για κατι που προκειται να συμβει μετα.ουσιαστικα προκειται για μια μικρη υποψια.
    προοικονομια=σχετιζεται πολυ περισσοτερο με τον μυθο.προετοιμαζει καταλληλα για κατι που θα δεχθει ο αναγνωστης στη συνεχεια.
    ολα αυτα συμφωνα με το λεξικο λογοτεχνικων ορων.

    Λες ό,τι είπα, με άλλα λόγια. Σε τι διαφωνείς;
    Πριν απ’ τα μάτια μου ήσουν φως.
    Πριν απ’ τον Έρωτα έρωτας
    Κι όταν σε πήρε το φιλί,
    Γυναίκα ...

    adigoni

    • Επισκέπτης
    Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
    « Απάντηση #33 στις: Ιανουάριος 04, 2009, 12:29:53 μμ »
    στην προοικονομία υπάρχει οργάνωση της δομής της αφήγησης με τρόπο ώστε το τέλος των γεγονότων να είναι προκαθορισμένο, ενώ στον προϊδεασμό, υπάρχει η απλή ψυχολογική προετοιμασία του αναγνώστη ότι κάτι μπορεί να συμβεί.

    Αποσυνδεδεμένος aristos2

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 2928
    • Φύλο: Άντρας
    • Οι "δανειστές" επιτρέπουν την ύπαρξη σχολείων;
      • Προφίλ
    Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
    « Απάντηση #34 στις: Ιανουάριος 04, 2009, 12:38:24 μμ »
    Επιμένω, λέμε το ίδιο πράγμα, ο καθείς με τον τρόπο του.
    Πριν απ’ τα μάτια μου ήσουν φως.
    Πριν απ’ τον Έρωτα έρωτας
    Κι όταν σε πήρε το φιλί,
    Γυναίκα ...

    Αποσυνδεδεμένος Vania

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1549
    • Φύλο: Γυναίκα
    • οσο ζω....διαβαζω...
      • Προφίλ
    Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
    « Απάντηση #35 στις: Ιανουάριος 04, 2009, 01:56:52 μμ »
    χμ ναι σχεδον το ιδιο λεμε αριστο μου.βασικα το ΄διαφωνω΄μου πηγαινε στην μαριτα πιο πολυ...καλη συνεχεια!

    Αποσυνδεδεμένος Supreme

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1037
    • Φύλο: Γυναίκα
      • Προφίλ
    Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
    « Απάντηση #36 στις: Ιανουάριος 04, 2009, 01:59:51 μμ »
    Σύντομα: προοικονομία σημαίνει τη δημιουργία ατμόσφαιρας, ώστε να φανεί φυσικό αυτό που πρόκειται να συμβεί. Προσήμανση σημαίνει τον προϊδεασμό γι' αυτό που θα συμβεί.
    Ξεκάθαρη εξήγηση!!!!!!!!

    Αποσυνδεδεμένος Supreme

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1037
    • Φύλο: Γυναίκα
      • Προφίλ
    Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
    « Απάντηση #37 στις: Ιανουάριος 04, 2009, 02:01:03 μμ »
    στην προοικονομία υπάρχει οργάνωση της δομής της αφήγησης με τρόπο ώστε το τέλος των γεγονότων να είναι προκαθορισμένο, ενώ στον προϊδεασμό, υπάρχει η απλή ψυχολογική προετοιμασία του αναγνώστη ότι κάτι μπορεί να συμβεί.
    Άψογο!!!!! Ευτυχώς που κάποιοι έχουν καθαρό μυαλό ακόμη

    Αποσυνδεδεμένος Vania

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1549
    • Φύλο: Γυναίκα
    • οσο ζω....διαβαζω...
      • Προφίλ
    Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
    « Απάντηση #38 στις: Ιανουάριος 04, 2009, 03:17:45 μμ »
    ευτυχως που εχουμε και ατομα καταλληλα να κρινουν πια απαντηση ειναι αψογη και ποια οχι γιατι το δικο μας μυαλο φαινεται πως δεν ειναι καθαρο ;)

    Αποσυνδεδεμένος Iris_

    • Πλήρες μέλος
    • ***
    • Μηνύματα: 249
      • Προφίλ
    Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
    « Απάντηση #39 στις: Ιανουάριος 04, 2009, 04:48:05 μμ »
    Οπότε θα μπορούσαμε να πούμε και ότι ο προϊδεασμός αναφέρεται σε κάτι πιο άμεσο στο κοντινό μέλλον και προειδοποιεί τί μπορεί να συμβεί (δίνει μία ιδέα) , ενώ η προοικονομία προετοιμάζει το περιβάλλον και οργανώνει σιγά σιγά αυτό που πρόκειται να συμβεί όχι τόσο άμεσα αλλά στην πορεία του μύθου.....έτσι?

    Γιατί όμως να μπλέκουμε τα παιδιά της α' γυμνασίου τόσο πολύ και να τα βάζουμε να διαχωρίζουν αυτά τα δύο? Αφου ακόμα και καθηγητές στα σχολεία που τα ζητάνε δεν τα έχουν αποσαφηνίσει!

    Με βάση τα όσα είπατε παραπάνω η σκηνή στην α ραψωδία στίχοι 143-145 που τοποθετεί ο Μέντης-Αθηνά το κοντάρι του μαζί με τα κοντάρια του Οδυσσέα και θεωρείται ότι μας προϊδεάζει για τη βοήθεια που θα προσφέρει στον ήρωα στη σύγκρουση του με τους μνηστηρες στη ραψωδία χ , κανονικά νομίζω είναι προοικονομία και όχι προϊδεασμός-προσήμανση για κάτι(έτσι δίνεται τουλάχιστον σε 3 βοηθήματα που έλεγξα)

    αντίθετα στη συνέχεια

    στίχοι 152-153 που βλέπουμε την επιθυμία Τηλέμαχου να ζητήσει πληροφορίες προϊδεάζει όντως για τη συζήτηση που ξεκινάει λίγους στίχους παρακάτω. Αυτό σωστά δίνεται ως προϊδεασμός καθώς δίνει μία εικόνα για το τί θα ακολουθησει.


    (Έχει θολώσει το μυαλό μου ,συγγνώμη αν σας κουράζω...)

    Αποσυνδεδεμένος aristos2

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 2928
    • Φύλο: Άντρας
    • Οι "δανειστές" επιτρέπουν την ύπαρξη σχολείων;
      • Προφίλ
    Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
    « Απάντηση #40 στις: Ιανουάριος 04, 2009, 06:24:36 μμ »
    Είναι άλλο πράγμα πως ορίζεται κάτι και άλλο πράγμα πόσο απέχει από κάτι άλλο. Πράγματι, τα όρια μεταξύ προοικονομίας-προσήμανσης, σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι σχετικά, σε άλλες όχι.
    Για μένα το σημαντικό σε κάθε απάντηση είναι πως θα τεκμηριώσεις την επιλογή σου.
    Πριν απ’ τα μάτια μου ήσουν φως.
    Πριν απ’ τον Έρωτα έρωτας
    Κι όταν σε πήρε το φιλί,
    Γυναίκα ...

    Αποσυνδεδεμένος Faidra_

    • Νέο μέλος
    • *
    • Μηνύματα: 96
      • Προφίλ
    Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
    « Απάντηση #41 στις: Ιανουάριος 08, 2009, 02:08:37 πμ »
    Γεια σας!
    Θέλω την πρόταση σας για ένα βοήθημα για την Οδύσσεια του Ομήρου.
     Έχω δει τα σχολικά βοήθηματα που κυκλοφορούν από Ματαίχμιο, Παττάκη κ Σαββάλα(μάλιστα επέλεξα να αγοράσω του Πατάκη και έχω και κάποια άλλα)  αλλά ενώ είναι αρκετά καλά ψάχνω κάτι πιο οργανωμένο και μεστό από την άποψη του να δίνει για παράδειγμα την τεχνική καθαρά 1,2,3  και όχι ουσιαστικά περίληψη του κειμένου και λίγα σχόλια για τη δομή. Να δίνει  πραγματολογικά,πολιτιστικά στοιχεία, ανθρώπινα ιδεώδη, ηρωϊκά ιδεώδη κτλ.


    Επίσης επειδή ανέλαβα ένα ιδιαίτερο σε αυτό το μάθημα και είναι το πρώτο μου μάλιστα  :D :D :D :D να σας ρωτήσω κάτι.......... στο σχολείο βρίσκονται στην α ραψωδία στο στίχο 330 συγκεκριμένα , δεν είναι πάρα πολύ πίσω ?????? ??? ???σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου , 15 Φεβρουαρίου πρέπει να έχουν τελειώσει την ύλη που έχει οριστεί. Το παιδί μου είπε ότι έχασαν πολλές ώρες από την Οδύσσεια επειδή τους έπαιρνε τις ώρες κάποια άλλη προκειμένου να τους κάνει Έκθεση και Ιστορία. Εγώ τί να κάνω πώς να προχωρήσω?

    Τέλος οποιαδήποτε συμβουλή για το μάθημα ,τί πρέπει να προσέχω,σε τί να εστιάσω κτλ. ευπρόσδεκτα με χαρά! ;)

     

    Pde.gr, © 2005 - 2020

    Το pde σε αριθμούς

    Στατιστικά

    μέλη
    • Σύνολο μελών: 29708
    • Τελευταία: Nikos12
    Στατιστικά
    • Σύνολο μηνυμάτων: 1025260
    • Σύνολο θεμάτων: 17601
    • Σε σύνδεση σήμερα: 776
    • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
    • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 37
    Επισκέπτες: 564
    Σύνολο: 601

    Πληροφορίες

    Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

    Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

    Επικοινωνία >

    Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
    TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

    Δημιουργία σελίδας σε 0.07 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.