0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Συνάδελφοι καλησπέρα σας παρακαλώ όποιος μπορεί ας βοηθήσει...Αν έχει κάποιος υπόψιν του το παρακάτω βιβλίο, θα του ήμουν ευγνώμων γιατί έχω κολλήσει και μεθαύριο δίνω. Στο Παντελιάδου- Μπότσας "Μαθησιακές δυσκολίες, βασικές έννοιες και χαρακτηριστικά" του 2007, αναφέρονται δυσκολίες σε γραπτό και προφορικό λόγο χωρίς συγκεκριμένη αναφορά στους όρους δυσλεξία, δυσγραφία, δυσορθογραφία,δυσαριθμησία, κλπ. αυτό με μπερδεύει. Μηπως κάποιος που το έχει διαβάσει μπορεί να πει για ποιο λόγο παραλείπει την αναφορά αυτών των βασικών όρων; αναφέρεται σε κάτι άλλο ρε παιδιά; Συγγνώμη, οι μαθησιακές δυσκολίες σε γραπτό λόγο αυτές που λέω πιο πάνω δεν είναι;με έπιασε πανικός ή τον εκαψα τον εγκεφαλο;;;Ευχαριστώ προκαταβολικά!!!!!!
Πάντως, επειδή δεν αναφέρονται στους Παντελιάδη - Μπότσου, δεν πάει να πει πως δεν είναι καταγεγραμμένες αλλού. Σου παραθέτω ένα απόσπασμα:Σύμφωνα με τους Γεωργιάδη, Κουρκούτα, Καλύβα (2007) "... τα άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες είναι άτομα με σοβαρές δυσκολίες μάθησης και προβλήματα προσαρμογής εξαιτίας σωματικών, πνευματικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών, αλλά και κοινωνικών προβλημάτων. Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες έχουν συνήθως δυσκολίες όπως:- γνωστική ανεπάρκεια ή ανωριμότητα,- κυρίως προβλήματα όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες),- ακοής (κωφοί, βαρήκοοι),- σοβαρά νευρολογικά,- προβλήματα υγείας,- διαταραχές στην ομιλία και τη γλώσσα,- μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσγραφία,- σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες,- αυτισμό, και- άλλες διαταραχές της ανάπτυξης.Οι μαθητές που εμπίπτουν στις κατηγορίες αυτές, πρέπει να λαμβάνουν ειδική εκπαιδευτική μεταχείριση και εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό από την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τεχνική εκπαίδευση. Το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να έχει ως στόχο την ανάπτυξη της προσωπικότητας και των δεξιοτήτων τους, έτσι ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν ή να επανενταχθούν στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα. "Πηγή:Γεωργιάδη, Μ., Κουρκούτας, Η., & Καλύβα, Ε. (2007). Η συνεκπαίδευση (inclusion) στην Ευρώπη. Η Πρωτοβάθµια Εκπαίδευση και οι Προκλήσεις της Εποχής µας, 17-20.Σύνδεσμος: https://specialeducation.gr/specialedu/wp-content/uploads/2020/11/inclusion.pdfΌπως παρατηρείς, δεν αναφερόμαστε πλέον σε "Μαθησιακές δυσκολίες" αλλά σε "Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες". Κατ' εμέ, είναι σημειολογικά προτιμότερο γιατί, άλλη χροιά έχουν οι "δυσκολίες" και άλλη οι "ανάγκες". Ελπίζω να το βρεις χρήσιμο!