*

Αποστολέας Θέμα: Παντελιάδου Μπότσας Μαθησιακές Δυσκολίες  (Αναγνώστηκε 1213 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ΜαρίαΝ

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Παντελιάδου Μπότσας Μαθησιακές Δυσκολίες
« στις: Ιούνιος 16, 2023, 09:15:32 μμ »
Συνάδελφοι καλησπέρα σας παρακαλώ όποιος μπορεί ας βοηθήσει...
Αν έχει κάποιος υπόψιν του το παρακάτω βιβλίο, θα του ήμουν ευγνώμων γιατί έχω κολλήσει και μεθαύριο δίνω.
 Στο Παντελιάδου- Μπότσας "Μαθησιακές δυσκολίες, βασικές έννοιες και χαρακτηριστικά" του 2007, αναφέρονται δυσκολίες σε γραπτό και προφορικό λόγο χωρίς συγκεκριμένη αναφορά στους όρους δυσλεξία, δυσγραφία, δυσορθογραφία,δυσαριθμησία, κλπ. αυτό με μπερδεύει. Μηπως κάποιος που το έχει διαβάσει μπορεί να πει για ποιο λόγο παραλείπει την αναφορά αυτών των βασικών όρων; αναφέρεται σε κάτι άλλο ρε παιδιά; Συγγνώμη, οι μαθησιακές δυσκολίες σε γραπτό λόγο αυτές που λέω πιο πάνω δεν είναι;με έπιασε πανικός ή τον εκαψα τον εγκεφαλο;;;Ευχαριστώ προκαταβολικά!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Παντελιάδου Μπότσας Μαθησιακές Δυσκολίες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:39:36 »

Αποσυνδεδεμένος pati

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 253
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Παντελιάδου Μπότσας Μαθησιακές Δυσκολίες
« Απάντηση #1 στις: Ιούνιος 16, 2023, 09:53:15 μμ »
Συνάδελφοι καλησπέρα σας παρακαλώ όποιος μπορεί ας βοηθήσει...
Αν έχει κάποιος υπόψιν του το παρακάτω βιβλίο, θα του ήμουν ευγνώμων γιατί έχω κολλήσει και μεθαύριο δίνω.
 Στο Παντελιάδου- Μπότσας "Μαθησιακές δυσκολίες, βασικές έννοιες και χαρακτηριστικά" του 2007, αναφέρονται δυσκολίες σε γραπτό και προφορικό λόγο χωρίς συγκεκριμένη αναφορά στους όρους δυσλεξία, δυσγραφία, δυσορθογραφία,δυσαριθμησία, κλπ. αυτό με μπερδεύει. Μηπως κάποιος που το έχει διαβάσει μπορεί να πει για ποιο λόγο παραλείπει την αναφορά αυτών των βασικών όρων; αναφέρεται σε κάτι άλλο ρε παιδιά; Συγγνώμη, οι μαθησιακές δυσκολίες σε γραπτό λόγο αυτές που λέω πιο πάνω δεν είναι;με έπιασε πανικός ή τον εκαψα τον εγκεφαλο;;;Ευχαριστώ προκαταβολικά!!!!!!

Δεν εχω διαβάσει το βιβλίο, δουλεύοντας, όμως,  στο ΚΕΔΑΣΥ φέτος μπορώ να σας πω τα εξής:

Συνήθως υπάρχει σύγχυση ανάμεσα στις Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και στος Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, στις οποίες αναφέρεστε εσείς. Οι Ειδικές αποτελούν νευροαναπτυξιακή διαταραχή και εμφανίζονται στη σχολική ηλικία και αφορά στους όρους που αναφέρετε. Βασική προϋπόθεση, για να διαγνωστούν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες αποτελεί ένα καλό και πολλές φορές ανώτερο νοητικό επίπεδο.
Από την άλλη, οι γενικές μαθησιακές δυσκολίες δεν αποτελούν νευροαναπτυξιακή διαταραχή, μπορούν να οφείλονται σε διάφορους παράγοντες (κοινωνικοί, περιβαλλοντικοί, εκπαιδευτικοί), ακόμα και νοητικοί. Ένα παιδί με χαμηλό επίπεδο γνωστικής λειτουργικότητας π.χ. δεν μπορεί να διαγνωστεί με δυσλεξία, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει έχουν να κάνουν με χαμηλές γνωστικές ικαότητες, οπότε αυτό το παιδί, ως απότοκο αυτού, είναι ευνόητο ότι αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες.

Ελπίζω να σας βοήθησα! Σας εύχομαι καλή επιτυχία!

Αποσυνδεδεμένος ΜαρίαΝ

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Παντελιάδου Μπότσας Μαθησιακές Δυσκολίες
« Απάντηση #2 στις: Ιούνιος 16, 2023, 10:16:42 μμ »
ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ!!!!
Nαι συγχέονται οι όροι, και δυστυχώς πολλοί συγγραφείς δεν το έχουν ούτε και οι ίδιοι ξεκαθαρίσει από ό,τι βλέπω!!!
Σας ΥΠΕΡΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!! Να είστε καλά!

Αποσυνδεδεμένος Debaser

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Φύλο: ’ντρας
  • Κάθε στιγμή είναι μια υπέροχη ευκαιρία...
    • Προφίλ
Απ: Παντελιάδου Μπότσας Μαθησιακές Δυσκολίες
« Απάντηση #3 στις: Ιούνιος 17, 2023, 06:36:10 μμ »
Συνάδελφοι καλησπέρα σας παρακαλώ όποιος μπορεί ας βοηθήσει...
Αν έχει κάποιος υπόψιν του το παρακάτω βιβλίο, θα του ήμουν ευγνώμων γιατί έχω κολλήσει και μεθαύριο δίνω.
 Στο Παντελιάδου- Μπότσας "Μαθησιακές δυσκολίες, βασικές έννοιες και χαρακτηριστικά" του 2007, αναφέρονται δυσκολίες σε γραπτό και προφορικό λόγο χωρίς συγκεκριμένη αναφορά στους όρους δυσλεξία, δυσγραφία, δυσορθογραφία,δυσαριθμησία, κλπ. αυτό με μπερδεύει. Μηπως κάποιος που το έχει διαβάσει μπορεί να πει για ποιο λόγο παραλείπει την αναφορά αυτών των βασικών όρων; αναφέρεται σε κάτι άλλο ρε παιδιά; Συγγνώμη, οι μαθησιακές δυσκολίες σε γραπτό λόγο αυτές που λέω πιο πάνω δεν είναι;με έπιασε πανικός ή τον εκαψα τον εγκεφαλο;;;Ευχαριστώ προκαταβολικά!!!!!!

Πάντως, επειδή δεν αναφέρονται στους Παντελιάδη - Μπότσου, δεν πάει να πει πως δεν είναι καταγεγραμμένες αλλού. Σου παραθέτω ένα απόσπασμα:

Σύμφωνα με τους Γεωργιάδη, Κουρκούτα, Καλύβα (2007) "... τα άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες είναι άτομα με σοβαρές δυσκολίες μάθησης και προβλήματα προσαρμογής εξαιτίας σωματικών, πνευματικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών, αλλά και κοινωνικών προβλημάτων. ’τομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες έχουν συνήθως δυσκολίες όπως:
- γνωστική ανεπάρκεια ή ανωριμότητα,
- κυρίως προβλήματα όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες),
- ακοής (κωφοί, βαρήκοοι),
- σοβαρά νευρολογικά,
- προβλήματα υγείας,
- διαταραχές στην ομιλία και τη γλώσσα,
- μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσγραφία,
- σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες,
- αυτισμό, και
- άλλες διαταραχές της ανάπτυξης.
Οι μαθητές που εμπίπτουν στις κατηγορίες αυτές, πρέπει να λαμβάνουν ειδική εκπαιδευτική μεταχείριση και εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό από την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τεχνική εκπαίδευση. Το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να έχει ως στόχο την ανάπτυξη της προσωπικότητας και των δεξιοτήτων τους, έτσι ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν ή να επανενταχθούν στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα. "


Πηγή:
Γεωργιάδη, Μ., Κουρκούτας, Η., & Καλύβα, Ε. (2007). Η συνεκπαίδευση (inclusion) στην Ευρώπη. Η Πρωτοβάθ΅ια Εκπαίδευση και οι Προκλήσεις της Εποχής ΅ας, 17-20.

Σύνδεσμος:
https://specialeducation.gr/specialedu/wp-content/uploads/2020/11/inclusion.pdf


Όπως παρατηρείς, δεν αναφερόμαστε πλέον σε "Μαθησιακές δυσκολίες" αλλά σε "Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες". Κατ' εμέ, είναι σημειολογικά προτιμότερο γιατί, άλλη χροιά έχουν οι "δυσκολίες" και άλλη οι "ανάγκες".

Ελπίζω να το βρεις χρήσιμο!  :D
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 17, 2023, 06:42:23 μμ από Debaser »
Τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά είναι, λιγότερο ή περισσότερο, ένοχα. Το φταίξιμό τους είναι πως αναγκάζουνε τη νύχτα να είναι παρούσα... (Maurice Blanchot)

https://www.youtube.com/watch?v=VDsPU-EEFrU

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Παντελιάδου Μπότσας Μαθησιακές Δυσκολίες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:39:36 »

Αποσυνδεδεμένος ΜαρίαΝ

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Παντελιάδου Μπότσας Μαθησιακές Δυσκολίες
« Απάντηση #4 στις: Ιούνιος 18, 2023, 06:34:49 μμ »
Σε ευχαριστω πολυ, που μπήκες στον κοπο να μου απαντησεις συνάδελφε :)αν και ηταν διαφορετικο το πνεύμα της ερώτησης, δηλ η κριτική μου ηταν για παραλείψεις στο συγκεκριμενο σύγγραμμα...και για τις ασαφειες στη βιβλιογραφια σχετικα με τις Μαθησιακες Δυσκολιες...ευχαριστώ πάρα πολύ ομως!!!  Απάντησε η Πάτυ, κάτι τέτοιο ζητούσα!
 
Πάντως, επειδή δεν αναφέρονται στους Παντελιάδη - Μπότσου, δεν πάει να πει πως δεν είναι καταγεγραμμένες αλλού. Σου παραθέτω ένα απόσπασμα:

Σύμφωνα με τους Γεωργιάδη, Κουρκούτα, Καλύβα (2007) "... τα άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες είναι άτομα με σοβαρές δυσκολίες μάθησης και προβλήματα προσαρμογής εξαιτίας σωματικών, πνευματικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών, αλλά και κοινωνικών προβλημάτων. ’τομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες έχουν συνήθως δυσκολίες όπως:
- γνωστική ανεπάρκεια ή ανωριμότητα,
- κυρίως προβλήματα όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες),
- ακοής (κωφοί, βαρήκοοι),
- σοβαρά νευρολογικά,
- προβλήματα υγείας,
- διαταραχές στην ομιλία και τη γλώσσα,
- μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσγραφία,
- σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες,
- αυτισμό, και
- άλλες διαταραχές της ανάπτυξης.
Οι μαθητές που εμπίπτουν στις κατηγορίες αυτές, πρέπει να λαμβάνουν ειδική εκπαιδευτική μεταχείριση και εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό από την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τεχνική εκπαίδευση. Το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να έχει ως στόχο την ανάπτυξη της προσωπικότητας και των δεξιοτήτων τους, έτσι ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν ή να επανενταχθούν στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα. "


Πηγή:
Γεωργιάδη, Μ., Κουρκούτας, Η., & Καλύβα, Ε. (2007). Η συνεκπαίδευση (inclusion) στην Ευρώπη. Η Πρωτοβάθ΅ια Εκπαίδευση και οι Προκλήσεις της Εποχής ΅ας, 17-20.

Σύνδεσμος:
https://specialeducation.gr/specialedu/wp-content/uploads/2020/11/inclusion.pdf


Όπως παρατηρείς, δεν αναφερόμαστε πλέον σε "Μαθησιακές δυσκολίες" αλλά σε "Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες". Κατ' εμέ, είναι σημειολογικά προτιμότερο γιατί, άλλη χροιά έχουν οι "δυσκολίες" και άλλη οι "ανάγκες".

Ελπίζω να το βρεις χρήσιμο!  :D

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159786
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 621
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 499
Σύνολο: 503

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.087 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.