*

Αποστολέας Θέμα: Νομοσχέδιο για την ειδική εκπαίδευση  (Αναγνώστηκε 1249 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος thouvou000

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 128
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Νομοσχέδιο για την ειδική εκπαίδευση
« στις: Ιούνιος 15, 2024, 09:24:19 μμ »
Τι γίνεται ρε παιδιά με αυτό το θέμα; Πολλή μουγκαμάρα από πλευράς εκπαιδευτικών. Δεν έχει διαβάσει κανείς τι πρόκειται να έρθει για την ειδική εκπαίδευση; Είναι χειρότερο από αυτό που έφερε ο Γαβρόγλου το 19. Το νομοσχέδιο του 19 άλλαξε το σύστημα διορισμών, ναι, αλλά σε καμία περίπτωση δε στέρησε θέσεις εργασίας και συνάμα μόρια προυπηρεσίας. Και εξηγώ: Μιλάμε για ένα νομοσχέδιο το οποίο θέλει να φέρει ένα εκπαιδευτικό παράλληλης ανά σχολείο, που θέλει το/τη δάσκαλο/ δασκάλα του τμήματος ένταξης να αναλαμβάνει το μαθητή μέσα στην ίδια του την τάξη ( τρία πουλάκια κάθονταν, ό,τι να΄ναι) που εν τέλει θέλει να εξαλείψει στο απειροελάχιστο τις προσλήψεις παράλληλης στήριξης, γλιτώνοντας λεφτουδάκια από το ΕΣΠΑ για τις παράλληλες( σίγουρα θέλει να τα πάρει και να τα βάλει αλλού καθώς τα κονδύλια του ΕΣΠΑ δόθηκαν με τα δεδομένα που ισχύουν τώρα όχι με τις κομμένες προσλήψεις σε παράλληλη στήριξη). Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα διάβασα, θέλουν να το εφαρμόσουν τάχιστα , από το 2024-2025 σχολικό έτος. Πού είναι οι αντιδράσεις από το κομμάτι της ειδικής εκπαίδευσης και τα σωματεία; Σκεφτείτε το εξής: ένα 12θεσιο σχολείο έχει μέσο όρο 5-6 παράλληλες και λίγες λέω. Δηλαδή με το νέο νομοσχέδιο οι 6 γίνονται 1 ή άντε 2 με 3 το πολύ, στο καλύτερο σενάριο. Δηλαδή μιλάμε για το λιγότερο 50% μείωση στις παράλληλες, ή αν ισχύσει το 1 εκπαιδευτικός ανά σχολείο, τότε μιλάμε για το επαίσχυντο και τραγικό ( δεν βρίσκω άλλες λέξεις να το περιγράψω) ποσοστό μείωσης της τάξης του 70 με 80% . Ακόμη κι αν δεν ισχύει το 1 εκπαιδευτικός στα πιο μεγάλα σχολεία, η μείωση είναι και πάλι τεράστια. Είμαστε σοβαροί; Βασικά στο Υπουργείο ξέρουμε ότι δεν είσαι σοβαροί αλλά το θέμα είναι πού είναι οι αντιδράσεις γι' αυτό το μεγαλύτερο έκτρωμα που έχουν φέρει ever. Μπροστά του η αξιολόγηση δεν είναι τίποτα 
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 15, 2024, 09:27:25 μμ από thouvou000 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νομοσχέδιο για την ειδική εκπαίδευση
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:07:03 »

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4448
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νομοσχέδιο για την ειδική εκπαίδευση
« Απάντηση #1 στις: Ιούνιος 15, 2024, 11:07:58 μμ »
Το θέμα είναι σοβαρό, αλλά δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως εργασιακό. Είναι παιδαγωγικό πρώτα απ´ όλα. Η ειδική αγωγή υπάρχει για να βοηθάει τα παιδιά, όχι για να διορίζονται εκπαιδευτικοί. Επίσης, εκτός από τα δημοτικά, υπάρχει και η δευτεροβάθμια που στην
πιο καλή περίπτωση 5-6 πσιδια μοιράζονται έναν μαθηματικό κι έναν φιλόλογο. Αυτή η αναντιστοιχία των δυο βαθμίδων έχει χρησιμοποιηθεί δυστυχώς και ως αλλοθι για «εξορθολογισμό».

Για το τμήμα ένταξης μέσα στην τάξη, κρίνοντας με τα δεδομένα της βθμιας, ίσως δεν είναι κακή ιδέα, αρκεί να μην οδηγήσει στο φαινόμενο να μαζευονται όλες οι γνωματεύσεις σε ένα τμήμα.

Σε βάθος χρόνου όμως καλό είναι να αναρωτηθούμε αν είναι φυσιολογικό το 25% και λίγο του μαθητικού πληθυσμού ενός σχολείου, να έχει καποοα μαθησιακή ιδιαιτερότητα. Πέρα από πολλούς παράγοντες, αυο είναι αποτέλεσμα και των πολυπληθών τμημάτων και της μεγάλης ύλης του δημοτικού, που αφήνουν πολλά παιδιά εκτός του ρυθμού των υπολοίπων. Δεν γίνεται να συνεχίζεται το αποτυχημένο μοντέλο διδασκαλίας και απλώς τα μισά παιδιά κάθε τάξης να χρειάζονται ειδική υποστήριξη. Ας αλλάξουμε μοντέλο.

Αποσυνδεδεμένος tolakis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1748
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νομοσχέδιο για την ειδική εκπαίδευση
« Απάντηση #2 στις: Ιούνιος 16, 2024, 11:10:23 πμ »
Το θέμα είναι σοβαρό, αλλά δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως εργασιακό. Είναι παιδαγωγικό πρώτα απ´ όλα. Η ειδική αγωγή υπάρχει για να βοηθάει τα παιδιά, όχι για να διορίζονται εκπαιδευτικοί. Επίσης, εκτός από τα δημοτικά, υπάρχει και η δευτεροβάθμια που στην
πιο καλή περίπτωση 5-6 πσιδια μοιράζονται έναν μαθηματικό κι έναν φιλόλογο. Αυτή η αναντιστοιχία των δυο βαθμίδων έχει χρησιμοποιηθεί δυστυχώς και ως αλλοθι για «εξορθολογισμό».

Για το τμήμα ένταξης μέσα στην τάξη, κρίνοντας με τα δεδομένα της βθμιας, ίσως δεν είναι κακή ιδέα, αρκεί να μην οδηγήσει στο φαινόμενο να μαζευονται όλες οι γνωματεύσεις σε ένα τμήμα.

Σε βάθος χρόνου όμως καλό είναι να αναρωτηθούμε αν είναι φυσιολογικό το 25% και λίγο του μαθητικού πληθυσμού ενός σχολείου, να έχει καποοα μαθησιακή ιδιαιτερότητα. Πέρα από πολλούς παράγοντες, αυο είναι αποτέλεσμα και των πολυπληθών τμημάτων και της μεγάλης ύλης του δημοτικού, που αφήνουν πολλά παιδιά εκτός του ρυθμού των υπολοίπων. Δεν γίνεται να συνεχίζεται το αποτυχημένο μοντέλο διδασκαλίας και απλώς τα μισά παιδιά κάθε τάξης να χρειάζονται ειδική υποστήριξη. Ας αλλάξουμε μοντέλο.
Προσπαθώ να καταλάβω... τι εννοείς όταν γράφεις ότι η ειδική αγωγή υπάρχει για να βοηθάει τα παιδιά και όχι να διοριζονται εκπαιδευτικοί;;;;

Αποσυνδεδεμένος thouvou000

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 128
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νομοσχέδιο για την ειδική εκπαίδευση
« Απάντηση #3 στις: Ιούνιος 16, 2024, 12:19:46 μμ »
Το θέμα είναι σοβαρό, αλλά δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως εργασιακό. Είναι παιδαγωγικό πρώτα απ´ όλα. Η ειδική αγωγή υπάρχει για να βοηθάει τα παιδιά, όχι για να διορίζονται εκπαιδευτικοί. Επίσης, εκτός από τα δημοτικά, υπάρχει και η δευτεροβάθμια που στην
πιο καλή περίπτωση 5-6 πσιδια μοιράζονται έναν μαθηματικό κι έναν φιλόλογο. Αυτή η αναντιστοιχία των δυο βαθμίδων έχει χρησιμοποιηθεί δυστυχώς και ως αλλοθι για «εξορθολογισμό».

Για το τμήμα ένταξης μέσα στην τάξη, κρίνοντας με τα δεδομένα της βθμιας, ίσως δεν είναι κακή ιδέα, αρκεί να μην οδηγήσει στο φαινόμενο να μαζευονται όλες οι γνωματεύσεις σε ένα τμήμα.

Σε βάθος χρόνου όμως καλό είναι να αναρωτηθούμε αν είναι φυσιολογικό το 25% και λίγο του μαθητικού πληθυσμού ενός σχολείου, να έχει καποια μαθησιακή ιδιαιτερότητα. Πέρα από πολλούς παράγοντες, αυτο είναι αποτέλεσμα και των πολυπληθών τμημάτων και της μεγάλης ύλης του δημοτικού, που αφήνουν πολλά παιδιά εκτός του ρυθμού των υπολοίπων. Δεν γίνεται να συνεχίζεται το αποτυχημένο μοντέλο διδασκαλίας και απλώς τα μισά παιδιά κάθε τάξης να χρειάζονται ειδική υποστήριξη. Ας αλλάξουμε μοντέλο.
Δε μίλησα ποτέ για διορισμό. Εγώ είπα για προσλήψεις. Εννοείται ότι σκεφτόμαστε και τα παιδιά με ειδικές ανάγκες αλλά δε γίνεται να μη σκεφτόμαστε, συνάδελφε, πόσες θέσεις εργασίας θα χαθούν ( χαθουν, όχι θα πάνε σε άλλη φαση προσλήψεων) αν ισχύσουν όσα θέλουν να φέρουν. Εγώ δεν είπα να μη γίνουν αλλαγές στο ρόλο του τμήματος ένταξης και της παράλληλης, αλλά αυτό το πράγμα που θέλουν να φέρουν είναι κωμικοτραγικό. Δε γνωρίζω 100% τι γίνεται στη δευτεροβάθμια αλλά επειδή έχω μιλήσει με τους δασκάλους της ένταξης, κι εκείνοι συμφωνούν ότι είναι αδιανόητο αυτό που θέλουν να κάνουν, ότι δηλαδή να πηγαίνει ο δάσκαλος του τμήματος ένταξης μέσα στην τάξη. Να κάνει τι δηλαδή; Να αναλαμβάνει το ρόλο της παράλληλης; Αφού άλλα προβλήματα έχουν οι μαθητές που πηγαίνουν στην ένταξη και άλλα αυτοί που λαμβάνουν παράλληλη. Επίσης, το τμήμα ένταξης είναι κάτι σαν ενισχυτική διδασκαλία. Θα κάνουν ενισχυτική διδασκαλία εντός της τάξης και ο μαθητής θα παρακολουθεί ταυτόχρονα δύο δασκάλους, ο ένας να διδάσκει σε όλη την τάξη κανονικά, και ο δάσκαλος της ένταξης να προσπαθεί να κάνει τα δικά του στο μαθητή; Έχουμε τρελαθεί τελείως;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νομοσχέδιο για την ειδική εκπαίδευση
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:07:03 »

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4448
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νομοσχέδιο για την ειδική εκπαίδευση
« Απάντηση #4 στις: Ιούνιος 16, 2024, 02:47:51 μμ »
Δε μίλησα ποτέ για διορισμό. Εγώ είπα για προσλήψεις. Εννοείται ότι σκεφτόμαστε και τα παιδιά με ειδικές ανάγκες αλλά δε γίνεται να μη σκεφτόμαστε, συνάδελφε, πόσες θέσεις εργασίας θα χαθούν ( χαθουν, όχι θα πάνε σε άλλη φαση προσλήψεων) αν ισχύσουν όσα θέλουν να φέρουν. Εγώ δεν είπα να μη γίνουν αλλαγές στο ρόλο του τμήματος ένταξης και της παράλληλης, αλλά αυτό το πράγμα που θέλουν να φέρουν είναι κωμικοτραγικό. Δε γνωρίζω 100% τι γίνεται στη δευτεροβάθμια αλλά επειδή έχω μιλήσει με τους δασκάλους της ένταξης, κι εκείνοι συμφωνούν ότι είναι αδιανόητο αυτό που θέλουν να κάνουν, ότι δηλαδή να πηγαίνει ο δάσκαλος του τμήματος ένταξης μέσα στην τάξη. Να κάνει τι δηλαδή; Να αναλαμβάνει το ρόλο της παράλληλης; Αφού άλλα προβλήματα έχουν οι μαθητές που πηγαίνουν στην ένταξη και άλλα αυτοί που λαμβάνουν παράλληλη. Επίσης, το τμήμα ένταξης είναι κάτι σαν ενισχυτική διδασκαλία. Θα κάνουν ενισχυτική διδασκαλία εντός της τάξης και ο μαθητής θα παρακολουθεί ταυτόχρονα δύο δασκάλους, ο ένας να διδάσκει σε όλη την τάξη κανονικά, και ο δάσκαλος της ένταξης να προσπαθεί να κάνει τα δικά του στο μαθητή; Έχουμε τρελαθεί τελείως;

Θα σου πω για την ένταξη στη βθμια τι έχω δει και γιατί το λέω. Κατ´ αρχας στη δευτεροβάθμια, γνωμάτευση για ΤΕ έχουν παρα πολλά παιδιά σε κάθε τμήμα. Το 1/4 περίπου. Από αυτά, τα μισά έχουν κάποια συγκεκριμένη δυσκολία (δυσλεξία και λοιπά δυς-). Τα υπόλοιπα έχουν γενικές μαθησιακές, με δυο λόγια έχουν τελειώσει την 6η δημοτικού αλλά οι γνώσεις τους δεν είναι πάνω από 3η-4η. Η πρώτη κατηγορία παιδιών, μαθαίνει με τον δικό της τρόπο και γενικα συμβαδίζει με τους αλλους, η δεύτερη κατηγορία είναι αλλού, αν κάποιος συλλαβιζει και δεν μπορεί να γράψει πάνω από 5 σειρές και δεν ηερει την προπαίδεια, προφανώς δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Αυτά τα παιδιά μπορείς να τα πάρεις εκτός τάξης και να τους κανεις μια πολύ απλοποιημένη ύλη σε συνεννόηση με τον καθηγητη, βασικά για να περνάνε. Τα παιδιά με τις ειδικές δυσκολίες, στη βθμια δεν είναι απλό να τα βγάζεις από την τάξη γιατί η ύλη προχωράει πολύ γρήγορα, δεν μπορείς να τους κανεις εξατομικευμένη παρέμβαση σε κάτι αφήνοντας ύλη που καταλαβαίνουν και μπορούν να αποδώσουν, γιατί μετά έχουν θέμα με τα διαγωνίσματα και τις εξετάσεις. Αυτό είναι μια καθαρα εμπειρική παρατήρηση. Αλλά επαληθεύεται από άλλη μια εμπειρία μου, στο σχολείο μου οι μαθητες με δυς- πολύ γρήγορα αρνούνται να πηγαίνουν στην ένταξη γιατί χάνουν τον
ειρμό τους, νιώθουν ότι τους αποσπάς από κάτι που θα μπορούσαν να χειριστούν (με τον δικό τους τρόπο ο καθένας). Το έχουμε δοκιμάσει αυτό με την υποστήριξη στην τάξη και δούλεψε, στα παιδιά που δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν ή αντιγράφουν αργά ή θέλουν κάποιον να επαναλάβει κάτι με απλ λόγια. Και συχνά αυτό βοήθησε και άλλα παιδάκια ανεπίσημα, όπως και τον εκπαιδευτικό. Εξάλλου η ονομασία ένταξη έχει αυτόν τον σκοπό: κανεις αρχικά κάτι εξατομικευμένο με σκοπό ο μαθητής σε βάθος χρόνου, να ενταχθεί στη γενική τάξη. Αυτο φυσικά έχει νόημα αν η παρέμβαση γίνει νωρίς, όχι αν το καταλάβει κανείς σε προχωρημένο δημοτικό.

Τέλος για να μην παρεξηγούμαι: οι θέσεις της ειδικής με αυτές τις συνθήκες, δεν γίνεται να μειωθούν για λόγους οικονομίας. Είναι αντιπαιδαγωγικό και αναποτελεσματικό. Απλα θεωρώ ότι αντί να ζητάμε περισσότερες προσλήψεις σε ειδική, θα έπρεπε να επιμένουμε σε ολιγομελή τμήματα γενικής παιδείας ώστε να μην
υπάρχουν τεράστια χάσματα στις επιδόσεις, και να λειτουργούν καλύτερα σε μικρές ομάδες τα παιδιά με πιο ήπιες δυσκολίες, ώστε η ειδική να αναλαμβάνει τα σοβαρα περιστατικά.

Αποσυνδεδεμένος thouvou000

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 128
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νομοσχέδιο για την ειδική εκπαίδευση
« Απάντηση #5 στις: Ιούνιος 16, 2024, 04:00:00 μμ »
Θα σου πω για την ένταξη στη βθμια τι έχω δει και γιατί το λέω. Κατ´ αρχας στη δευτεροβάθμια, γνωμάτευση για ΤΕ έχουν παρα πολλά παιδιά σε κάθε τμήμα. Το 1/4 περίπου. Από αυτά, τα μισά έχουν κάποια συγκεκριμένη δυσκολία (δυσλεξία και λοιπά δυς-). Τα υπόλοιπα έχουν γενικές μαθησιακές, με δυο λόγια έχουν τελειώσει την 6η δημοτικού αλλά οι γνώσεις τους δεν είναι πάνω από 3η-4η. Η πρώτη κατηγορία παιδιών, μαθαίνει με τον δικό της τρόπο και γενικα συμβαδίζει με τους αλλους, η δεύτερη κατηγορία είναι αλλού, αν κάποιος συλλαβιζει και δεν μπορεί να γράψει πάνω από 5 σειρές και δεν ξερει την προπαίδεια, προφανώς δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Αυτά τα παιδιά μπορείς να τα πάρεις εκτός τάξης και να τους κανεις μια πολύ απλοποιημένη ύλη σε συνεννόηση με τον καθηγητη, βασικά για να περνάνε. Τα παιδιά με τις ειδικές δυσκολίες, στη βθμια δεν είναι απλό να τα βγάζεις από την τάξη γιατί η ύλη προχωράει πολύ γρήγορα, δεν μπορείς να τους κανεις εξατομικευμένη παρέμβαση σε κάτι αφήνοντας ύλη που καταλαβαίνουν και μπορούν να αποδώσουν, γιατί μετά έχουν θέμα με τα διαγωνίσματα και τις εξετάσεις. Αυτό είναι μια καθαρα εμπειρική παρατήρηση. Αλλά επαληθεύεται από άλλη μια εμπειρία μου, στο σχολείο μου οι μαθητες με δυς- πολύ γρήγορα αρνούνται να πηγαίνουν στην ένταξη γιατί χάνουν τον
ειρμό τους, νιώθουν ότι τους αποσπάς από κάτι που θα μπορούσαν να χειριστούν (με τον δικό τους τρόπο ο καθένας). Το έχουμε δοκιμάσει αυτό με την υποστήριξη στην τάξη και δούλεψε, στα παιδιά που δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν ή αντιγράφουν αργά ή θέλουν κάποιον να επαναλάβει κάτι με απλά λόγια. Και συχνά αυτό βοήθησε και άλλα παιδάκια ανεπίσημα, όπως και τον εκπαιδευτικό. Εξάλλου η ονομασία ένταξη έχει αυτόν τον σκοπό: κανεις αρχικά κάτι εξατομικευμένο με σκοπό ο μαθητής σε βάθος χρόνου, να ενταχθεί στη γενική τάξη. Αυτο φυσικά έχει νόημα αν η παρέμβαση γίνει νωρίς, όχι αν το καταλάβει κανείς σε προχωρημένο δημοτικό.

Τέλος για να μην παρεξηγούμαι: οι θέσεις της ειδικής με αυτές τις συνθήκες, δεν γίνεται να μειωθούν για λόγους οικονομίας. Είναι αντιπαιδαγωγικό και αναποτελεσματικό. Απλα θεωρώ ότι αντί να ζητάμε περισσότερες προσλήψεις σε ειδική, θα έπρεπε να επιμένουμε σε ολιγομελή τμήματα γενικής παιδείας ώστε να μην
υπάρχουν τεράστια χάσματα στις επιδόσεις, και να λειτουργούν καλύτερα σε μικρές ομάδες τα παιδιά με πιο ήπιες δυσκολίες, ώστε η ειδική να αναλαμβάνει τα σοβαρα περιστατικά.
Εσύ εστιάζεις στο μαθησιακό. Έλα που όμως στην πρωτοβάθμια οι περισσότερες παράλληλες είναι σε παιδιά με αυτισμό τα οποία είτε είναι καθαρός αυτισμός είτε είναι αυτισμός τύπου asperger, και στις δύο περιπτώσεις το πρόβλημα δεν είναι κατά πόσο ανταποκρίνονται στη μαθησιακή διαδικασία. Σίγουρα κατά πόσο μπορούν να ανταποκριθούν στο Α.Π είναι ένα από τα ζητούμενα αλλά αυτό αν θες καλύτερα είναι κομμάτι περισσότερο της ένταξης και όχι της παράλληλης. Τα περισσότερα παιδιά με γνωματεύσεις έχουν προβλήματα στο κοινωνικό κομμάτι, έχουν συναισθηματικής φύσης ή/και ψυχικής φύσης προβλήματα παρά μαθησιακά. Ένα παιδί έχεις στο διάλειμμα να αναλάβεις να προσέχεις και να το κανεις να κοινωνικοποιηθεί και σου βγαινει η ψυχή όχι να έχεις 4 και 5 παιδιά και να προσπαθείς να κάνεις το ίδιο για όλα αυτά. Δεν έχουν 400 μάτια. Όσο τώρα για τη βθμια που είπες, ο ρόλος της ένταξης δεν είναι να είναι μέσα στην τάξη αλλά το παιδί να γυρίσει γρήγορα στην τάξη. Κάπου τα έχουμε μπερδέψει. Στην Ελλάδα αυτό που είπες για τα παιδιά που μένουν μέσα στην τάξη και απλά υποστηρίζονται π.χ για να αντιγράψουν ή να τους θυμίζεις κάτι που ξέχασαν κλπ, είναι ο ρόλος της παράλληλης, να κάθεται δηλαδή στην τάξη με το μαθητή και να το υποστηρίζει ώστε να μπορεσει να επιτευχθεί οσο γινεται η συμπερίληψη. Συμπερίληψη και ένταξη ακούγονται το ίδιο αλλά δεν είναι. Συμπερίληψη κάνει η παράλληλη. Η ένταξη αφορά καθαρά μαθησιακές δυσκολίες , η συμπερίληψη όχι μόνο αλλά κυρίως να ενταχθεί στην ομάδα. Αν πάρουμε την δασκαλα της ενταξης και την βαλουμε στην ταξη, ουσιαστικα δεν υπάρχει ενταξη, μεταμορφώνεται σε παραλληλη μονο που αυτη τη στιγμή η ένταξη δεν έχει παιδιά με αυτισμό εν αντιθέσει με την παράλληλη που είναι άλλος ο ρόλος. Το ότι ο μαθητής βγαινει εκτος ταξης και πηγαίνει στην ενταξη για εξατομικευμένο, αυτό δε σημαίνει ότι όλες οι περιπτώσεις εκεί είναι για να διδαχθούν ύλη που έχει γίνει προ πολλού στην ταξη. Και εξηγώ: Για την βθμια που είπες: ένας μαθητης τελειώνει την ώρα των μαθηματικών ας πούμε και πάει και κάνει με τον δασκαλο της ενταξης τα ίδια που κανανε στην ταξη αλλα 1 προς εναν διδασκαλία. Ετσι, δε μένει πίσω ο μαθητής. Η ενταξη λειτουργεί σαν ενισχυτική. Δε σημαίνει ότι αν καποιος πηγαίνει στην ενταξη, ότι ντε και καλά θα μείνει πολύ πισω στην ύλη και δε θα γράψει στις εξετάσεις. Επίσης, στα παιδιά αυτά θα πρέπει οι εξετάσεις να είναι διαφορετικές, αν δεν είναι ήδη, γιατί δε γίνεται σε πολλές περιπτώσεις να ακολουθήσει το Α.Π του Γυμνασίου ούτε να ανταποκριθεί στον ίδιο βαθμό με τους υπολοιπους μαθητές στις εξετάσεις. Εν ολίγοις, να μην μπλέκουμε το ρόλο της ένταξης με την παράλληλη, γιατί αυτό επιδιώκουν να κάνουν. Η καθε ειδικότητα αναλαμβάνει διαφορετικές περιπτώσεις. Δε γίνεται να τα βαλουμε ολα σε ενα τσουβαλι γι'αυτό τόσα χρόνια οι ρόλοι της ενταξης και της παραλληλης ειναι διαχωρισμένοι

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4448
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νομοσχέδιο για την ειδική εκπαίδευση
« Απάντηση #6 στις: Ιούνιος 16, 2024, 05:05:28 μμ »
Την παράλληλη ειδες ότι δεν τη σχολίασα γιατί γνωριζω καλά τα προβλήματα. Εγω είμαι σε νησί χωρίς ειδικό σχολείο, οπότε έχω συνηθίσει να έχω 4-5 παιδιά με αυτισμό ή νοητική υστέρηση σε διαφορετικές τάξεις, να μοιράζονται φιλόλογο και μαθηματικό παράλληλης στο πιο καλό σενάριο, διότι το επικρατέστερο σενάριο είναι το να εχεις «μόνο» δυο παιδιά και να μην σου στείλουν κανέναν.

Για την ένταξη τώρα. Αν βγάλεις το παιδί από την τάξη, χάνει μάθημα. Είτε χάνει το μάθημα για το οποίο τον υποστηρίζεις, είτε χάνει άλλο. Κι επειδή ένα γυμνάσιο έχει 3-5 τμήματα συνήθως, τα παιδιά είναι πολλά, εν γίνεται να έχουν όλα την ίδια ώρα μαθηματικά ή αρχαία για να τα παίρνεις μαζί, αλλά και να έχουν, δεν θα είναι στην ίδια ενότητα, επομένως δεν θα του κανεις το μάθημα της τάξης. Αυτό μπορεί να είναι οκ για το παιδί που το μάθημα της τάξης το θεωρεί ούτως ή άλλως κινεζικά, δεν είναι οκ όμως για το παιδί που όταν είναι στην τάξη γενικα παρακολουθεί και ως ένα σημείο συμμετέχει και μελετάει στο σπίτι κλπ και από τις 4 ώρες των μαθηματικών ή τις 3 της γλώσσας ή τις 2 των άλλων μαθημάτων, τη μια την κάνει με άλλον καθηγητη. Το παιδί χάνει τη σειρά του. Μόνο και μόνο ότι μετά πρέπει να αναζητήσει τη φωτοτυπία που δόθηκε, τις ασκήσεις για το σπίτι, να κάνει μόνο τπυ αυτά που έγιναν στην τάξη, γιατί μέχρι να ξαναπάει στην ένταξη την επόμενη εβδομάδα, το τμήμα θα ξαναέχει προχωρήσει. Είναι σπαζοκεφαλιά και το πώς θα φτιαχτεί το πρόγραμμα και τα γκρουπ των μαθητών και το τι θα κάνει ο εκπαιδευτικός (ο φιλόλογος πχ έχει να υποστηρίξει ουσιαστικά 5 διαφορετικά μαθήματα, όλα εξεταζόμενα). Μετά τίθεται και το θέμα από ποιες ώρες να φεύγει, αν δεν φεύγει από το αντίστοιχο μάθημα. Είναι μια πολύ ιδιαίτερη κατάσταση όλο αυτό. Πάντως την ένταξη μέσα στη τάξη την έχω δει να εφαρμοζεται με πρωτοβουλία εκπαιδευτικών της ειδικής, επιλεκτικά ανάλογα με τους μαθητες, και ήταν ευχαριστημένοι. Όχι όμως σε φιλολογικά. Οι φιλόλογοι της γενικής συνήθως είναι πολύ δυσκινητοι στο να συνεργαστούν με την ειδική αγωγή. Φιλόλογος είμαι αλλά τα στραβά του κλάδου μου τα βλέπω.

 Τα χωριστά θέματα ππυ είπες, μεγάλη κουβέντα. Το ελληνικό σχολείο μιλάει θεωρητικά για συμπερίληψη με διαφοροποιημένη διδασκαλία και στην επιβάλλει ομοιόμορφη εξέταση. Κοροϊδευομαστε λοιπόν.

Και για να κλείσω τη φλυαρία. Το κλειδί είναι στην αθμια. έχουμε παιδιά με δυσλεξία, δυσγραφια κλπ ππυ είναι τόσο καλά δουλεμένα, που αν δεν είχαν γνωμάτευση δεν θα παρατηρούσε κανείς τίποτα. Κι έχουμε παιδιά με «γενικές μαθησιακές» και γνωμάτευση από την 5η-6η, που το μάθημα είναι σαν να γεμίζεις τον πίθο των Δαναΐδων. Μικρά τμήματα στις μικρές τάξεις για έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση όσο είναι νωρίς. Δεν υπάρχει άλλη λύση.

Αποσυνδεδεμένος siemensc60

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 8
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νομοσχέδιο για την ειδική εκπαίδευση
« Απάντηση #7 στις: Ιούνιος 16, 2024, 05:23:35 μμ »
Δηλαδή μας φαίνεται παράλογο που το κράτος θέλει να σταματήσει να δεσμεύει έναν καθηγητή ανά μαθητή, τη στιγμή που επιτρέπει 25/30 μαθητές να μοιράζονται ένα δάσκαλο/καθηγητή; Το καταλαβαίνουμε ότι για κάποιους που επέλεξαν τη συγκεκριμένη κατεύθυνση ήταν ένα shortcut τρόπος πρόσληψης και διορισμού (και άσε τα κορόιδα της γενικής να περιμένουν), αλλά δεν πρέπει κάποια στιγμή να εξορθολογηθεί το σύστημα;
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 16, 2024, 05:32:59 μμ από siemensc60 »

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4448
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νομοσχέδιο για την ειδική εκπαίδευση
« Απάντηση #8 στις: Ιούνιος 16, 2024, 05:36:52 μμ »
Δηλαδή μας φαίνεται παράλογο που το κράτος θέλει να σταματήσει να δεσμεύει έναν καθηγητή ανά μαθητή, τη στιγμή που επιτρέπει 25/30 μαθητές να μοιράζονται ένα δάσκαλο/καθηγητή; Το καταλαβαίνουμε ότι για κάποιους που επέλεξαν τη συγκεκριμένη κατεύθυνση ήταν ένα shortcut τρόπος πρόσληψης και διορισμού (και άσε τα κορόιδα της γενικής να περιμένουν), αλλά δεν πρέπει κάποια στιγμή να εξορθολογηθεί το σύστημα;
Ο στόχος πάντως εν προκειμένω δεν είναι να εξορθολογιστεί το σύστημα. Τα παιδιά που χρειάζονται παράλληλη, σε τμήματα των 25 παιδιών δεν μπορούν αν δεν έχουν δικό τους άνθρωπο. Οπότε αν η διάθεση είναι απλά ο εξορθολογισμός, θα πρέπει να γίνουν δύο πράγματα ταυτόχρονα. Τμήματα μέχρι 15 παιδιά (και πολλά λέω, στην πρωτοβάθμια μη σου πω μέχρι 12) και ταυτόχρονα δομικές αλλαγές στην ειδική αγωγή. Τώρα πάμε για περικοπές με πρόσχημα τον εξορθολογισμό.

Αποσυνδεδεμένος thouvou000

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 128
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νομοσχέδιο για την ειδική εκπαίδευση
« Απάντηση #9 στις: Ιούνιος 16, 2024, 05:40:01 μμ »
Δηλαδή μας φαίνεται παράλογο που το κράτος θέλει να σταματήσει να δεσμεύει έναν καθηγητή ανά μαθητή, τη στιγμή που επιτρέπει 29 μαθητές να μοιράζονται έναν καθηγητή; Το καταλαβαίνουμε ότι για κάποιους που επέλεξαν τη συγκεκριμένη κατεύθυνση ήταν ένα shortcut τρόπος πρόσληψης και διορισμού (και άσε τα κορόιδα της γενικής να περιμένουν), αλλά δεν πρέπει κάποια στιγμή να εξορθολογηθεί το σύστημα;
Μπράβο. Ωραία τα λες. Τίποτα δεν κατάλαβες ε; Τι σχεση εχουν τα πολυπληθή τμήματα με τον τρελό κόφτη στις παράλληλες; Να θυμίσω ότι παλιά οι τάξεις είχαν ακόμη περισσότερους μαθητές από σήμερα; Δύσκολα θα αλλάξει η κατάσταση αυτή. Το ζήτημα όμως με το θεσμό της παραλληλης είναι έτσι για κάποιον λόγο, διότι οι συγκεκριμένοι μαθητές έχουν ανάγκη από ένα δάσκαλο που θα βρίσκεται εκεί 12 ή 24 ώρες την εβδομάδα, αναλογα με τη διαγνωση του ΚΕΔΑΣΥ. Οι διαγνωσεις δεν βγαινουν για πλακα και την επομενη μερα να ξυπνάει ο Υπουργος και να λεει " α όχι, θα εχουμε οχι 1 δασκαλο για 1 μαθητη αλλά 1 για όλους τους μαθητές με ειδικές αναγκες στο σχολείο" . Αυτό εσύ το λες εξορθολογισμό; Εγώ το λέω κατάντια. Δεν διάβασες τι είπα πιο πάνω. Είπα ότι ναι να αλλάξει το σύστημα αλλά αυτό που φερνουν δεν πρόκειται για αλλαγή στη θετική κατεύθυνση για κανέναν, τόσο για τους μαθητές όσο και για τις χαμένες θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών, για να μην μιλήσω για τα χαμένα λεφτά που δόθηκαν στα μεταπτυχιακά στην ειδική. Όσο για τα κορόιδα της γενικής που λες, σου μιλάει κάποιος που είναι γενικής με μεταπτυχιακό και όχι δεν έκανα μεταπτυχιακό για να διορισθώ στην ειδική γιατί δεν έχω ελπίδα από εκείνους τους πίνακες αλλά για να δουλεύω πιο κοντά και κυρίως για να μην με προσπεράσουν οι άλλοι που θα έκαναν μεταπτυχιακό, γιατί όταν κάποιοι διαμαρτυρόμασταν για το νομοσχεδιο Γαβρογλου, αλλοι πετουσαν χαρταετο. Ετσι αναγκαστηκα κι εγω να κανω μεταπτυχιακό. Το ότι τα πραγματα ειναι αθλια στην γενική εκπαίδευση αναφορικα με τον κορεσμό στους κλαδους της βθμιας(μιας και το ανέφερες, εγώ αθμια ειμαι) σημαινει οτι πρεπει να γινουν ελλεεινά και στην γενική; Είπαμε να μιλάμε σοβαρά όχι να γράφουμε γελοιότητες του τύπου " αφού πέθανε η δική μου κατσίκα, ας πεθάνει και του γείτονα για να είμαστε ισάξιοι". Μπράβο και πάλι μπράβο ρε. Ο άλλος με κρίνει γιατί λέει έκανα μεταπτυχιακό για να δουλεύω και ότι δε με νοιάζουν τα παιδιά, ο αλλος λέει ότι αυτό που θελουν να φερουν ονομάζεται "εξορθολογισμός". Αν δεν είστε τσιράκια της ΝΔ, ντρέπομαι και μόνο που σας απαντώ γιατί χάσιμο χρόνου είναι. Ντροπή σας και μόνο για όσα μου προσάγετε χωρίς καν να με ξέρετε μόνο και μόνο επειδή η δική σας εκπαιδευτική καριέρα είναι ελλεεινή και σας φταίνε οι άλλοι. Μην αναρωτιέστε γιατί η χώρα μας βρίσκετε σε βούρκο. Εξαιτίας σας είναι

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32741
  • Τελευταία: Paraskevi25
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1177231
  • Σύνολο θεμάτων: 19393
  • Σε σύνδεση σήμερα: 465
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αύγουστος 21, 2024, 05:10:38 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 389
Σύνολο: 390

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.051 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.