0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Έχω κουραστει να ακούω αυτή τη συζήτηση και την γκρίνια από συναδέλφους, που κυρίως είναι φιλόλογοι της γενικής. Πόσο μπορεί να βοηθήσει κάποιος ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες σε βαθμό που να γίνεται διαβλητή η εξέταση; Ειλικρινα, πόσο; να σφυρίξει μια σύντομη απάντηση που θα πάρει 0,5; Και τι φοβόμαστε από αυτό; Τα παιδιά που δεν έχουν στον ήλιο μοιρα, που εκμαιεύουμε λίγες απαντήσεις σε μις προφορική εξέταση για να μην κοπούν; Μηπως οι συνάδελφοι της ειδικής το κάνουν αυτό επειδή γνωρίζουν ότι κάποιοι δεν αναγνωρίζουν την ανάγκη διαφορετικής προσέγγισης σε συγκεκριμένα παιδιά;
δεν συζητάω τη βοήθεια του 0,5, αλλά τη μεγαλύτερη βοήθεια - χωρίς ενημέρωση του εκπ/κού Γενικής- και μάλιστα βοήθεια σε μη μαθητές της ειδικής!
Είμαστε στην ίδια κατάσταση, η μόνη διαφορά μας είναι πως τα παιδιά με παράλληλη είναι λίγα και αντιμετωπίζονται από όλους μας με μεγάλη κατανόηση. Δεν κάθεται κανείς μας να ασχοληθεί με ασημαντότητες. Δεχόμαστε πως η παράλληλη ξέρει καλύτερα την κατάστασή τους και δεν περνάει από το μυαλό κανενός να τα ζορίσει ή να τα φέρει Σεπτέμβρη. Ούτε κινδυνεύει η αξιοκρατία από την ύπαρξη των παιδιών αυτών. Είμαι μάλιστα βέβαιη πως και ειδικό σχολείο να υπήρχε, δεν θα ωφελούσε τα παιδιά αυτά να βρίσκονται εκεί. Σχετικά με την συμπερίληψη, μοιραζόμαστε μάλλον την ίδια γνώμη. Στην δυσλεξία όμως (και δυσορθογραφία κλπ) υπάρχει μια ιδιαίτερη κατάσταση. Κανονικά οι μαθητές αυτοί έπρεπε να εξετάζονται προφορικά και αφού δεν έχουν παράλληλη στήριξη για να είναι καλύτερο το γραπτό τους είναι απορίας άξιο γιατί δεν θέλουν την προφορική εξέταση. Η εξήγηση που δίνουμε, παρακολουθώντας την πορεία τους στο Λύκειο, είναι πως οι μαθητές αυτοί κρατούν τη διάγνωση μόνο για τις πανελλαδικές και κυρίως στα θεωρητικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον καθένα και προβάρουν αν μπορούν να αντεπεξέλθουν στον γραπτό. Προσωπικά, έχω δει παιδιά με τέτοιες διαγνώσεις που αδυνατώ να καταλάβω πώς την πήραν. Εκθέσεις για άριστα, σελίδες ολόκληρες επιπέδου Λυκείου, χωρίς να έχουν παπαγαλία μέσα και παρόλα αυτά με διάγνωση δυσλεξία. Μπορεί να είναι ιατρικά αποδεκτό, δεν ξέρω. Πάντως δεν δίνουμε παραπάνω εξηγήσεις σε γραπτό λόγο από ό,τι στους άλλους μαθητές, ας εξετάζονταν προφορικά.Εμείς δεν έχουμε ΤΕ.