*

Αποστολέας Θέμα: Συμβουλές διαχείρισης τάξης  (Αναγνώστηκε 4340 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος mariliak

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 252
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Συμβουλές διαχείρισης τάξης
« στις: Σεπτέμβριος 29, 2024, 10:08:29 μμ »
Καλησπέρα!

Θα ήθελα να παραθέσετε μερικές πρακτικές συμβουλές για τη διαχείριση της τάξης ώστε να υπάρχει πειθαρχία και να ελέγχονται οι τυχόν παραβατικές συμπεριφορές.
Για να το κάνω πιο συγκεκριμένο, αναφέρομαι στη δευτεροβάθμια και σε μάθημα ειδικότητας που έχει το τμήμα μία ή το πολύ 2 ώρες...
Στα περισσότερα τμήματα πάνε όλα καλά αλλά υπάρχουν δύο που με δυσκολεύουν...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές διαχείρισης τάξης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:11:26 »

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3495
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές διαχείρισης τάξης
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 29, 2024, 10:22:06 μμ »
Αν εννοείς ΕΠΑΛ, δεν μπορώ να βοηθήσω... η διεύθυνση του σχολείου κωφεύει ή αδιαφορεί, να υποθέσω...

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4487
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές διαχείρισης τάξης
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 29, 2024, 10:31:44 μμ »
Καλησπέρα!

Θα ήθελα να παραθέσετε μερικές πρακτικές συμβουλές για τη διαχείριση της τάξης ώστε να υπάρχει πειθαρχία και να ελέγχονται οι τυχόν παραβατικές συμπεριφορές.
Για να το κάνω πιο συγκεκριμένο, αναφέρομαι στη δευτεροβάθμια και σε μάθημα ειδικότητας που έχει το τμήμα μία ή το πολύ 2 ώρες...
Στα περισσότερα τμήματα πάνε όλα καλά αλλά υπάρχουν δύο που με δυσκολεύουν...

Παραβατικότητα μέσα στην τάξη δεν είναι η παρενόχληση του μαθήματος, έτσι; Να τα ξεκαθαρίζουμε αυτά. Δεν υπαρχοτν συμβουλές για διαχείριση. Κάποια τμήματα είναι πάντα άτακτα και κάποιοι καθηγητές έχουν vibes που κάνουν τα παιδιά να τους φοβούνται. Δεν ξέρω πώς γίνεται αυτό, γιατί εγω δεν το έχω. Επίσης κάποιοι περνάνε πολύ καλά στις τάξεις κάνοντας τους μαθητοπατερες και υπονομεύοντας τους άλλους. Αυτό έχω καταλάβει πώς το πετυχαίνουν αλλά δεν το αποκαλύπτω…

Πρακτικά τώρα. Τους κρατάς απασχολημένους με γράψιμο. Καλό θα ήταν να είναι πιο δημιουργικο γράψιμο (φύλλα εργασιασ) αλλά στη χειρότερη ας είναι αντιγραφή από τον πίνακα. Περιορίζεις τον μονόλογο. Αφήνεις κάποιες ελεγχόμενες στιγμές εκτόνωσης. Κανεις συμφωνίες με τους πολύ αδιάφορους ότι αν κάνουν ένα χ ψ από προσπάθεια, θα τους βοηθήσεις.

Συμβουλές όχι πάντα εφικτές: δεν δείχνεις ότι στενοχωριέσαι με τη φασαρία. Δεν αρχίζεις να τσιρίζεις. Γενικα δεν κανεις πράγματα που θα τους φανούν τόσο αστεία, ώστε να επαναλαμβάνουν τις συμπεριφορές για να απολαύσουν το σόου.

Δεν πιστεύεις κανέναν που λέει «εμένα δεν μου κάνουν τίποτα».
Δεν πιστεύεις κανέναν εξυπνάκια που θα σου πει να πάρεις τηλ τους γονείς. Αν υπάρχει γενικό θέμα συμπεριφοράς, θα το λύσει το σχολείο, θα πάρει τηλ έστω ο υπεύθυνος αν το παιδί είναι έτσι σε όλους. Αν είναι έτσι μόνο σε εσένα επειδή έχουν καταλάβει ότι είσαι νέος, το να πάρεις τηλ είναι απλα εξευτελισμός.
Αν το σχολείο ενθαρρύνει τις ωριαίες, τους πετάς έξω μέχρι να ανησυχήσουν για τις απουσίες, τσέκαρε όμως αν εφαρμόζουν τη συνέλευση μετά τις 3 ωριαίες στον ίδιο καθηγητη ή τις 5 στο σύνολο. Αν δεν το εφαρμόζουν δεν έχει νόημα, θα μαζεύει απουσίες και αν πάει να μείνει θα τα ρίξουν σε εσένα. Γενικα προσπάθησε την κακή συμπεριφορά απέναντι σου να την κανεις πρόβλημα του σχολείου και όχι δικό σου.

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 507
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές διαχείρισης τάξης
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 29, 2024, 11:32:24 μμ »
Κάνεις υπομονή μέχρι την σύνταξη. Μερικοί μαθητές δεν μαζεύονται με τίποτα γιατί τους ενθαρύνει το σπίτι. Αυτοι που διαλύουν την τάξη έχουν την πλήρη υποστήριξη του σπιτιού, ανεξάρτητα με το λένε οι γονείς στο σχολείο.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές διαχείρισης τάξης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:11:26 »

Αποσυνδεδεμένος AshenOne

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 930
  • Φύλο: Άντρας
  • Απλώς...εκπαιδευτικός
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές διαχείρισης τάξης
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 30, 2024, 02:53:43 μμ »
Προσπάθησε να διακρίνεις αυτούς οι οποίοι διαταράσσουν το κλίμα. Αποκλείεται να είναι όλα τα παιδιά. Συνήθως είναι δυο τρεις. Εντόπισε τους και προσπάθησε να τους μιλήσεις. Σε ένα διάλλειμα ή σε ένα κενό σου κάλεσε τους και κάνε τους μια συζήτηση...αν τους πετύχεις το φιλότιμο θα πετύχεις πολλά...
Υ.Γ... Δοκιμασμένη συμβουλή. Θέλουν να είναι το επίκεντρο... δώσε τους ρόλους. Βάλε τους να παραδώσουν π.χ. το επόμενο μαθημα...

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2598
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές διαχείρισης τάξης
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 30, 2024, 07:26:39 μμ »
Καλησπέρα!

Θα ήθελα να παραθέσετε μερικές πρακτικές συμβουλές για τη διαχείριση της τάξης ώστε να υπάρχει πειθαρχία και να ελέγχονται οι τυχόν παραβατικές συμπεριφορές.
Για να το κάνω πιο συγκεκριμένο, αναφέρομαι στη δευτεροβάθμια και σε μάθημα ειδικότητας που έχει το τμήμα μία ή το πολύ 2 ώρες...
Στα περισσότερα τμήματα πάνε όλα καλά αλλά υπάρχουν δύο που με δυσκολεύουν...

Πρόσεχε πολύ και να μην τους αφήνεις από τα μάτια σου ούτε δευτερόλεπτο.. Τώρα, τελευταία είναι "της μόδας" να κάνει κάποιος για ελάχιστα δευτερόλεπτα τον καραγκιόζη, την ώρα του μαθήματος, να τον βιντεοσκοπούν (εννοείται κρυφά) και να το ανεβάζουν στο διαδίκτυο.

Αποσυνδεδεμένος tiel

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1069
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές διαχείρισης τάξης
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 30, 2024, 08:16:56 μμ »
Θα συμφωνήσω με όσα έγραψαν οι συνάδελφοι πιο πάνω ( το να περιμένεις στωικά τη σύνταξη το εκλαμβάνω μόνο ως τρολαρισμα) κ θα προσεθετα το εξής ( κι ας φανεί κάπως):
Να μην θεωρούν δεδομένο τον βαθμό που θα πάρουν στο τετράμηνο. Συνήθως αυτοί που κάνουν φασαρία, έχουν κ προσδοκίες που δε συνάδουν με το γνωστικό τους επίπεδο.
Εννοείται εάν η κατάσταση ξεφεύγει κ υπάρχει μεγάλο θέμα, τότε πρέπει να τεθεί στον Σύλλογο για να ληφθούν από κοινού μέτρα. Δεν υπάρχει περίπτωση να κάνουν φασαρία μόνο σε ένα μάθημα.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 30, 2024, 08:23:10 μμ από tiel »

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4487
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές διαχείρισης τάξης
« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 30, 2024, 09:07:55 μμ »
Προσπάθησε να διακρίνεις αυτούς οι οποίοι διαταράσσουν το κλίμα. Αποκλείεται να είναι όλα τα παιδιά. Συνήθως είναι δυο τρεις. Εντόπισε τους και προσπάθησε να τους μιλήσεις. Σε ένα διάλλειμα ή σε ένα κενό σου κάλεσε τους και κάνε τους μια συζήτηση...αν τους πετύχεις το φιλότιμο θα πετύχεις πολλά...
Υ.Γ... Δοκιμασμένη συμβουλή. Θέλουν να είναι το επίκεντρο... δώσε τους ρόλους. Βάλε τους να παραδώσουν π.χ. το επόμενο μαθημα...

Δεν είναι πάντα 2-3. Υπάρχουν τμήματα που δρουν συντονισμένα για να διαλύσουν το μάθημα.
Επειδή σήμερα ο λαιμός μου έκλεισε από φωνές σε ένα τμήμα, με σχεδον 15 χρόνια υπηρεσιας, θα τα πω σταράτα.
Δεν υπάρχουν συμβουλές. Δεν υοαρχει φιλότιμο και δεν υπάρχουν καημένα που αναζητούν έναν ρόλο. Κάποια τμήματα έχουν κατά διαβολική ατυχία ένα φοβερό μιξ από κωλοπαιδα. Και κάποιοι καθηγητές δυστυχώς έχουμε μια ταμπέλα στο κούτελο, ορατή μόνο σε αυτούς, που λέει επάνω «είμαι ο μ@λακας του σχολείου, μαμήστε με». Επίσης κάποιοι θελουμε να κάνουμε μάθημα, κάποιον έχουμε εξεταζόμενα μαθήματα με βαριά ύλη, κάποιοι αισθανόμαστε ευθύνη απέναντι στα υπόλοιπα λίγα παιδιά που υποφέρουν. Και τα κωλοπαιδα το ξέρουν και το εκμεταλλεύονται. Και όσο εσυ κι εγω και κάποιοι άλλοι μαλ@κες τους ζοριζουμε, κάνει ζωάρα ο κάθε «καλός» συνάδελφος με το ανυπόστατο μάθημα που τους δείχνει βιντεάκια,τιυς αφήνει να τρώνε και να κάνουν γενικα την τάξη γήπεδο αλλά επειδή περνάνε καλά, σου βγάζουν την ψυχή και σε κάνουν ρεζίλι.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3495
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές διαχείρισης τάξης
« Απάντηση #8 στις: Σεπτέμβριος 30, 2024, 09:21:10 μμ »
Λίγες φορές συνάδερφοι παίρνουν την πρωτοβουλία να μιλήσουν για κάποιο παιδί που δημιουργεί πρόβλημα.
Εγώ είμαι μάλλον αφελής και το κάνω συχνά, και τότε προκύπτει ξαφνικά ότι όλοι ξέρουν και σχεδόν όλοι έχουν θέμα, αλλά σχεδόν κανείς δεν μιλάει....

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3252
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές διαχείρισης τάξης
« Απάντηση #9 στις: Σεπτέμβριος 30, 2024, 10:03:45 μμ »
Άμα δε θέτε προβλήματα (ούτε σε συμπεριφορικό ούτε σε γνωστικό επίπεδο) πηγαίνετε σε ΓΕΛ κι αναλάβετε θεωρητικό-θετικό-υγείας προσανατολισμό. Όχι οικονομικό. Σ' όλες τις άλλες περιπτώσεις (ΕΠΑΛ, Γυμνάσιο, μαθήματα κορμού κι οικονομικός προσανατολισμός σε ΓΕΛ) δε μπορείτε να κάνετε τίποτα.

ΥΓ: Τα σχολειά έχουν τιγκάρει με χρυσαυγίτες. Αυτοί δημιουργούν το πρόβλημα παντού.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 30, 2024, 10:33:14 μμ από leon. »

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 507
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές διαχείρισης τάξης
« Απάντηση #10 στις: Οκτώβριος 01, 2024, 12:04:30 πμ »
Το υπομονη μεχρι την σύνταξη δεν αποτελεί τρολάρισμα (άλλωστε δεν ξερω τι σημαίνει ο όρος). Αποτελεί την προσδοκία ανθρώπων με 15 χρονια σε φροντιστήρια και 21 χρόνια στο δημόσιο, με τεραστιες ποσότητες φύλλων εργασίας , 500 περίπου εκπαιδευτικών βίντεο στο youtube και πολλές παρουσιάσεις σε διάφορα σεμινάρια και συνέδρια. Αποτελεί προσδοκία αυτών που 2-3 σε κάθε τάξη , έχωντας την πλήρη υποστήριξη των κηδεμόνων διαλύουν κάθε προσπάθεια να γίνει σωστό μάθημα. Και είναι πολλοι αυτοί. Γι αυτό οι νέοι να είναι περισσότερο προσεκτικοί στο πως χρησιμοποιούν τους όρους του σήμερα...

Αποσυνδεδεμένος Scout

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 615
  • Με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές διαχείρισης τάξης
« Απάντηση #11 στις: Οκτώβριος 01, 2024, 01:11:58 μμ »
Τους κρατάς απασχολημένους με γράψιμο.

Αν και προφανώς μιλάμε για Β/θμια εκπαίδευση εν προκειμένω, εγώ εφιστώ την προσοχή σας ως προς αυτή τη συμβουλή, γιατί μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ εκλαμβανόμενη ως ανεπάρκεια ή αδιαφορία με στόχο το ροκάνισμα χρόνου. Γνωρίζω περίπτωση δασκάλας σε πολυπληθές δημοτικό, η οποία καθ' όλη τη διετία που ήταν η βασική διδάσκουσα του τμήματος, έβαζε στους μαθητές "τεστ", "τεστ" και κόντρα "τεστ" (επίτηδες χρησιμοποιώ την επανάληψη, όπως και τα εισαγωγικά) χωρίς να έχει προηγουμένως εμβαθύνει κατ' ελάχιστον στην ύλη των μαθημάτων (μόνο ακροθιγώς μάθαιναν τα παιδιά ό,τι μάθαιναν). Κατά τη διάρκεια των "τεστ" αυτών, εκείνη "άπλωνε τραχανά" τις εργασίες του μεταπτυχιακού της (τις έβλεπαν, πέραν των μαθητών, ακόμα και συνάδελφοι ειδικοτήτων που τύχαινε να μπουν στην τάξη για το μάθημά τους αμέσως μετά το δικό της και δεν είχε προλάβει να τις μαζέψει), καθώς επίσης και μιλούσε ή μηνυματιζόταν στο κινητό.


κάνει ζωάρα ο κάθε «καλός» συνάδελφος με το ανυπόστατο μάθημα

Για πείτε μας δηλαδή, στο γυμνάσιο ποια μαθήματα -κατά την άποψή σας- έχουν "υπόσταση" και ποια όχι; Και μήπως ακριβώς αυτή η διάκριση που "φοριέται" μεταξύ των ίδιων των εκπαιδευτικών -και που σίγουρα δεν κρύβεται από ένα σημείο κι έπειτα, κάνει μπαμ- είναι που υποβάλλει εμμέσως στους μαθητές να θεωρούν κάποια μαθήματα ως την "ώρα του παιδιού" αντί να τα πάρουν στα σοβαρά;

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4487
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές διαχείρισης τάξης
« Απάντηση #12 στις: Οκτώβριος 01, 2024, 01:32:02 μμ »
Αν και προφανώς μιλάμε για Β/θμια εκπαίδευση εν προκειμένω, εγώ εφιστώ την προσοχή σας ως προς αυτή τη συμβουλή, γιατί μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ εκλαμβανόμενη ως ανεπάρκεια ή αδιαφορία με στόχο το ροκάνισμα χρόνου. Γνωρίζω περίπτωση δασκάλας σε πολυπληθές δημοτικό, η οποία καθ' όλη τη διετία που ήταν η βασική διδάσκουσα του τμήματος, έβαζε στους μαθητές "τεστ", "τεστ" και κόντρα "τεστ" (επίτηδες χρησιμοποιώ την επανάληψη, όπως και τα εισαγωγικά) χωρίς να έχει προηγουμένως εμβαθύνει κατ' ελάχιστον στην ύλη των μαθημάτων (μόνο ακροθιγώς μάθαιναν τα παιδιά ό,τι μάθαιναν). Κατά τη διάρκεια των "τεστ" αυτών, εκείνη "άπλωνε τραχανά" τις εργασίες του μεταπτυχιακού της (τις έβλεπαν, πέραν των μαθητών, ακόμα και συνάδελφοι ειδικοτήτων που τύχαινε να μπουν στην τάξη για το μάθημά τους αμέσως μετά το δικό της και δεν είχε προλάβει να τις μαζέψει), καθώς επίσης και μιλούσε ή μηνυματιζόταν στο κινητό.


Για πείτε μας δηλαδή, στο γυμνάσιο ποια μαθήματα -κατά την άποψή σας- έχουν "υπόσταση" και ποια όχι; Και μήπως ακριβώς αυτή η διάκριση που "φοριέται" μεταξύ των ίδιων των εκπαιδευτικών -και που σίγουρα δεν κρύβεται από ένα σημείο κι έπειτα, κάνει μπαμ- είναι που υποβάλλει εμμέσως στους μαθητές να θεωρούν κάποια μαθήματα ως την "ώρα του παιδιού" αντί να τα πάρουν στα σοβαρά;

Απασχολημένους με γράψιμο εννοώ ότι αντί κάτι να το συζητήσεις προφορικα (στα φιλολογικά γίνεται κατά κόρον) να δώσεις φύλλο εργασίας. Να ζητάς περισσότερες ασκήσεις μέσα στην τάξη αντί για το σπίτι.

Όταν λέω ανυπόστατο μάθημα δεν εννοώ το διδακτικό αντικείμενο αλλά την προσέγγιση του καθηγητη. Υπάρχουν «συνάδελφοι» που έχουν την άνεση αφού δεν έχουν εξετάσεις ή ύλη με συνέχεια στις επόμενες τάξεις, να υιοθετούν μια στάση χαλαρότητας έως μη διδασκαλίας. Όταν κάποιος μπαίνει και δείχνει βίντεο για να είναι ολοι ευχαριστημένοι, υπονομεύει όποιον θέλει να κάνει μάθημα, είτε αυτό είναι Ιστορία, είτε είναι Εργαστηρια είτε Εικαστικά είτε κανονική Φυσική Αγωγή (όχι πάρτε μπάλα και παίξτε).

Αποσυνδεδεμένος tiel

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1069
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές διαχείρισης τάξης
« Απάντηση #13 στις: Οκτώβριος 01, 2024, 01:49:05 μμ »
Το υπομονη μεχρι την σύνταξη δεν αποτελεί τρολάρισμα (άλλωστε δεν ξερω τι σημαίνει ο όρος). Αποτελεί την προσδοκία ανθρώπων με 15 χρονια σε φροντιστήρια και 21 χρόνια στο δημόσιο, με τεραστιες ποσότητες φύλλων εργασίας , 500 περίπου εκπαιδευτικών βίντεο στο youtube και πολλές παρουσιάσεις σε διάφορα σεμινάρια και συνέδρια. Αποτελεί προσδοκία αυτών που 2-3 σε κάθε τάξη , έχωντας την πλήρη υποστήριξη των κηδεμόνων διαλύουν κάθε προσπάθεια να γίνει σωστό μάθημα. Και είναι πολλοι αυτοί. Γι αυτό οι νέοι να είναι περισσότερο προσεκτικοί στο πως χρησιμοποιούν τους όρους του σήμερα...
Μάλιστα...
Εάν κάποιος/α φτάνει σε σημείο να περιμένει απλώς στωικά τη λυτρωτική για εκείνον/η στιγμή της συνταξιοδότησης, σημαίνει ότι έχει κάνει κάτι λάθος με τις επαγγελματικές του/της επιλογές κ ίσως θα έπρεπε να αναθεωρήσει.
Όταν η εργασία που καταλαμβάνει τον μισό περίπου ημερήσιο χρόνο, γίνεται βάσανος, μακροπρόθεσμα θα έχει άλλες επιπτώσεις.
Just saying.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1177834
  • Σύνολο θεμάτων: 19408
  • Σε σύνδεση σήμερα: 616
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αύγουστος 21, 2024, 05:10:38 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 439
Σύνολο: 448

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.212 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.