0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
έρχονται με τα μαγιο και τις παντόφλες με κάλτσες, είναι εξευτελισμός της εικόνας του σχολείου.
Όταν από πολύ νωρίς στη ζωή τους τα περισσότερα παιδιά έχουν πρόσβαση σε social media και παρακολουθούν τη χλιδάτη ζωή του κάθε αμόρφωτου influencer, όταν βλέπουν ότι 17 χρονα παιδιά, επειδή κλωτσάνε καλά το τόπι υπογράφουν συμβόλαια εκατομμυρίων, όταν σου λένε ότι εγώ θα δουλέψω στην εστίαση και θα βγάλω περισσότερα από σένα που σπούδασες, ακόμα αναρωτιέστε γιατί έχει απαξιωθεί το σχολείο;
Εκείνο που με προβληματίζει περισσότερο είναι η απίστευτη έλλειψη ενδιαφέροντος, ανυπαρξία κινήτρων, μηδέν διάθεση. (...) Με διαδραστικό πινακα κι αντίστοιχο υλικό, βιντεομαθήματα, quiz κ.α. Ζήτημα ήταν να είχες συμμετοχή από 2-3 άτομα. Έχανες τη διάθεση για ζωή!
Εδώ μας έρχονται στο λύκειο ήδη μπασμένα τα μικρά στις χρυσαυγίτικες οργανώσεις, τι συζητάμε τώρα...
Επόμενο είναι, γιατί έχουν απογοητευτεί από την αδιαφορία της δημοκρατίας για τα προβλήματά τους, αισθάνονται αδύναμοι να αλλάξουν τις τύχες τους και εναποθέτουν τις ελπίδες τους σε κάποιον ισχυρό με την ψευδαίσθηση ότι θα κάνει κάτι διαφορετικό.
Η απαξίωση του σχολείου δεν είναι μονόπρακτο δράμα, είναι αποτέλεσμα μιας πολυπαραγοντικής και βαθιά πολιτισμικής μετατόπισης. Δεν αρκεί να αποδώσουμε την κρίση στις αδιάφορους γονείς, στους αδιάφορους καθηγητές, στα social media, στους influencers κ.οκ. Αντιθέτως, οφείλουμε να κατανοήσουμε γιατί αυτά τα πρότυπα έγιναν πειστικά και το σχολείο όχι. Δεν μπορεί δηλ, οι γονείς να είναι από την μια αδιάφοροι και από την άλλη να σπρώχνουν τα παιδιά τους στα πρότυπα σχολεία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μια οικογένεια. Και όχι, δεν είναι για να κάνουν επίδειξη στους γύρω τους. Ο εχθρός δεν είναι αόρατος. Είναι η πολιτική της χώρας για την εκπαίδευση. Από εκεί ξεκινούν και καταλήγουν όλα. Αυτό εξηγεί γιατί το δικό μου σχολείο δεν έχει καμία σχέση με το σχολείο της Εσπέρου, ενώ οι περιοχές έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά ακριβώς (πλούσια από τον τουρισμό επαρχία). Εμένα δεν είναι το μοναδικό Γυμνάσιο της περιοχής, εκεί είναι η διαφορά και επειδή δεν υπάρχουν αυστηρά γεωγραφικά όρια οι μαθητές επιλέγουν πού θα πάνε. Έτσι, το μάθημα γίνεται όχι τόσο σε ομοιογενή τμήματα, αλλά σε τμήματα που έχουν σαφή προσανατολισμό για μάθηση ή όχι. Στο διπλανό σχολείο πάνε όντως με μαγιό και σαγιονάρες. Στο δικό μου, ο διευθυντής έχει στείλει μαθήτρια που τόλμησε να εμφανιστεί με τοπάκι να πάει σπίτι να αλλάξει και να επιστρέψει (αφήνοντας την τσάντα της στο σχολείο) και δεν υπήρξε ζήτημα κανένα, όπως φαντάζομαι θα γινόταν σε άλλο σχολείο. Στο άλλο σχολείο έστειλα την κόρη μου και έχουμε μάθει το bro οικογενειακώς. Δεν φταίνε οι καθηγητές γι΄αυτό, ούτε στην τελική οι συμμαθητές. Φταίει η εκπαιδευτική πολιτική που έχει αλλάξει την κοινωνία.Γιατί ζητούν τόσοι γονείς τα πρότυπα, ενώ έχουν ακριβώς τα ίδια βιβλία και το ίδιο πρόγραμμα σπουδών; Επειδή σήμερα η μόρφωση δεν σχετίζεται με την κοινωνική κινητικότητα, το αφήγημα αυτό έχει καταρρεύσει. Μορφωμένοι νέοι εργάζονται επισφαλώς, πτυχία συσσωρεύονται χωρίς αντίκρισμα, η κοινωνική πρόοδος έχει πάψει να είναι συνάρτηση της εκπαίδευσης. Το πρότυπο λειτουργεί, σε αυτή την περίπτωση, ως υποκατάστατο της χαμένης αξιοκρατίας. Εφόσον το πανεπιστήμιο δεν αρκεί πια για κοινωνική άνοδο, η αριστεία πρέπει να ξεκινήσει νωρίτερα και να πιστοποιείται από δομές που θεωρούνται ανεξάρτητες από την "γενική μετριότητα". Αυτός είναι ο κύριος λόγος, όλα τα άλλα είναι για να γεμίσουμε την έκθεση. Έσπερος, δεν μπορείς να κάνεις τίποτα παραπάνω από αυτό που κάνεις. Είναι ήδη πάρα πολύ.
Δεν μπορεί δηλ, οι γονείς να είναι από την μια αδιάφοροι και από την άλλη να σπρώχνουν τα παιδιά τους στα πρότυπα σχολεία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μια οικογένεια. Και όχι, δεν είναι για να κάνουν επίδειξη στους γύρω τους. Ο εχθρός δεν είναι αόρατος. Είναι η πολιτική της χώρας για την εκπαίδευση. Από εκεί ξεκινούν και καταλήγουν όλα. (...)Γιατί ζητούν τόσοι γονείς τα πρότυπα, ενώ έχουν ακριβώς τα ίδια βιβλία και το ίδιο πρόγραμμα σπουδών; Επειδή σήμερα η μόρφωση δεν σχετίζεται με την κοινωνική κινητικότητα, το αφήγημα αυτό έχει καταρρεύσει. Μορφωμένοι νέοι εργάζονται επισφαλώς, πτυχία συσσωρεύονται χωρίς αντίκρισμα, η κοινωνική πρόοδος έχει πάψει να είναι συνάρτηση της εκπαίδευσης. Το πρότυπο λειτουργεί, σε αυτή την περίπτωση, ως υποκατάστατο της χαμένης αξιοκρατίας. Εφόσον το πανεπιστήμιο δεν αρκεί πια για κοινωνική άνοδο, η αριστεία πρέπει να ξεκινήσει νωρίτερα και να πιστοποιείται από δομές που θεωρούνται ανεξάρτητες από την "γενική μετριότητα".