*

Αποστολέας Θέμα: Γ Φάση αναπληρωτών 2025-2026  (Αναγνώστηκε 99789 φορές)

sxicleo12, trust no one, 3P και 13 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Effiemum

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 170
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Children are the future!
    • Προφίλ
Απ: Γ Φάση αναπληρωτών 2025-2026
« Απάντηση #798 στις: Σήμερα στις 03:53:33 am »
Έναρξη διαβούλευσης του σχεδίου για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2026-2030
2.1.3 Δημογραφικές εξελίξεις
Η δημογραφική κρίση επηρεάζει ήδη το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, με μείωση των μαθητών στην προσχολική αγωγή και στις πρώτες τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δημιουργώντας ανάγκες για την αναδιοργάνωση των σχολικών μονάδων.
Όπου "ανάπτυξη" βλέπε συρρίκνωση. Υπέροχα τα κατάφεραν! Άντε δεν αργεί και η εδαφική συρρίκνωση. Θα μπει κι αυτή σε διαβούλευση αφού χανόμαστε ως οντότητα. Περαστικά μας...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Γ Φάση αναπληρωτών 2025-2026
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:33:16 »

Συνδεδεμένος sxicleo12

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 47
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Γ Φάση αναπληρωτών 2025-2026
« Απάντηση #799 στις: Σήμερα στις 07:36:18 am »
Καλό μήνα σε όλους όσους περιμένουν να προσληφθούν ως αναπληρωτές. Και καλό μήνα στην υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα.

Αν και έλαχιστοι πλην των πρώτων επισκέπονται το forum αυτή την περίοδο (μιας και είναι ένα νεκρό χρονικό διάστημα όσον αφορά μεταθέσεις, αποσπάσεις, διορισμούς κλπ.), καλό είναι να έχουμε υπόψη πως ο Νοέμβριος είναι ίσως ο κρισιμότερος μήνας του έτους μετά τον Μάρτιο (που διενεργούνται οι μεταθέσεις) και τον Αύγουστο (που διενεργούνται οι διορισμοί). Διότι είναι ο μήνας των Σχολικών Μεταβολών.

Από μέρα σε μέρα αναμένουμε να βγει η σχετική εγκύκλιος (εδώ η αντίστοιχη περσινή), με βάση την οποία οι ΔΠΕ/ΔΔΕ και οι ΠΔΕ θα προτείνουν τις ετήσιες μεταβολές σχολικών μονάδων στη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, υποβιβασμούς και προαγωγές), οι οποίες θα διαμορφώσουν τον εκπαιδευτικό χάρτη του σχολικού έτους 2026-27.

Ίσως αναρωτηθούν κάποιοι, και τι μας νοιάζει εμάς αυτό; Ίσως αν ήταν μια συνηθισμένη χρονιά, όντως να μην μας απασχολούσε ιδιαίτερα. Επειδή όμως ήδη έχει γίνει σχετική νύξη από τον Patreas (εδώ) και επειδή υπάρχουν όντως αρκετοί ψίθυροι τις τελευταίες μέρες για ένα επερχόμενο μεγάλο κύμα συγχωνεύσεων σχολείων σε όλη τη χώρα, καλό θα είναι να έχουμε όλοι τα αφτιά μας ανοιχτά.

Εξάλλου, τα προειδοποιητικά σημάδια έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους. Ενδεικτικά:

1) Ενεργοποιείται το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης ώστε να δώσει πιστώσεις ύψους 40.000.000 ευρώ για την έκτακτη πρόσληψη 3.000 περίπου αναπληρωτών. Το πακέτο αυτό πατάει πάνω στον στρατηγικό στόχο της μετάβασης σε ένα αποκεντρωμένο σύστημα μεγαλύτερων και λιγότερων (σχολικών) μονάδων.

2) Η υπουργός Παιδείας αναγγέλει την επιχείρηση που είναι προ των πυλών κατά τη συνέντευξή της στην ΕΡΤ. Μεταξύ άλλων μιλάει για το νοικοκύρεμα που έχουν αποφασίσει πως θα κάνουν, για να βάλουν τα πράγματα σε μια σειρά (αναφέρεται ξεκάθαρα σε μελλοντικό χρόνο, οπότε δεν εννοεί τις συμπτύξεις τμημάτων που έχουν ήδη γίνει). Δίνει εξάλλου και συγκεκριμένο παράδειγμα με σχολείο που έχει 6 μαθητές και που για εκείνους είναι προτιμότερο να σταματήσει να λειτουργεί και να συγχωνευτεί με κάποιο μεγαλύτερο σε ακτίνα 15 - 20 χιλιομέτρων.

3) Ο υπουργός Οικονομικών (ναι αυτός που έδωσε τα 40 εκατομμύρια) είναι αποφασισμένος να αναδιαρθρώσει τα πάντα και να εξαφανίσει κάθε είδους "σπατάλη" από το ελληνικό δημόσιο. Πρόσφατα δήλωσε με αφορμή την υπόθεση των ΕΛΤΑ πως ακόμα και αν χρειάζεται να πάρουν δύσκολες αποφάσεις, είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε εξορθολογισμό (την ίδια φράση χρησιμοποίησε και η υπουργός Παιδείας στην ΕΡΤ μιλώντας για το δημογραφικό).

Αν λοιπόν το αντάλλαγμα για τα 250 εκατομμύρια που έδωσε ο Πιερρακάκης στα ΕΛΤΑ ήταν το κλείσιμο 204 καταστημάτων ανά τη χώρα (εκ των οποίον πολλά σε δυσπρόσιτες και παραμεθόριες περιοχές), ποιο θα είναι το αντάλλαγμα για τα 40 εκατομμύρια που έδωσε στη Ζαχαράκη; Μήπως η εξαφάνιση 3.000 θέσεων εκπαιδευτικών μέσω της συγχώνευσης εκατοντάδων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων, ούτως ώστε του χρόνου τον Σεπτέμβριο αυτές οι ανάγκες να μην υπάρχουν πλέον;
Να προσθέσω ότι στην πρόσφατη συνέντευξή της η κ. Υπουργός υπενθύμισε ότι η χώρα μας διαθέτει τη μικρότερη αναλογία εκπαιδευτικών προς μαθητές/τριες στην Ευρώπη (1 προς 8 όπως το Λουξεμβούργο!!!) επιχείρημα που χρησιμοποιεί ως θέσφατο για τον εξορθολογισμό τον οποίο ευαγγελίζεται.
Καλό θα ήταν λοιπόν να μας ενημερώσει το Υπουργείο αυτό το αποτέλεσμα πώς προκύπτει και ειδικότερα πόσους εκπαιδευτικούς υπολογίζει...τους 191.746, τους 163.580 ή τους 146.000;(Το 8 προκύπτει ενδεικτικά από τη διαίρεση 1.309.831/163.580). Τους εκπαιδευτικούς που κατέχουν διοικητικές θέσεις τους υπολογίζει;Τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν έστω 1 ώρα στην τάξη τους υπολογίζει ισότιμα με όσους εργάζονται 23 ή 24 ή και υπερωριακά;
Αν ήθελε το Υπουργείο να εμφανίσει τα πραγματικά στοιχεία (εφόσον τα κατανοεί) το αποτέλεσμα θα προέκυπτε με βαρύτητες πχ από 13.350 σχολικές μονάδες έχουν προκύψει πχ 80.000 ή 100.000 τμήματα  και από αυτά τα 50.000 έχουν εγγεγραμμένους περισσότερους από 22 μαθητές ...κοκ, τα 10.000 έχουν περισσότερους από 20 μαθητές, τα 10.000 έχουν περισσότερους από 17 μαθητές και 1.000 έχουν μέχρι 5 μαθητές (Μονοθέσια ή ολιγομελή στη ΔΕ). Αν και πάλι δεν είναι ο τέλειος υπολογισμός της αναλογίας εκπαιδευτικών ανά μαθητή τουλάχιστον είναι καλύτερος από τον απλοϊκό του Υπουργείου.
Φυσικά

Συνδεδεμένος sxicleo12

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 47
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Γ Φάση αναπληρωτών 2025-2026
« Απάντηση #800 στις: Σήμερα στις 07:55:50 am »
Έναρξη διαβούλευσης του σχεδίου για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2026-2030
2.1.3 Δημογραφικές εξελίξεις
Η δημογραφική κρίση επηρεάζει ήδη το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, με μείωση των μαθητών στην προσχολική αγωγή και στις πρώτες τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δημιουργώντας ανάγκες για την αναδιοργάνωση των σχολικών μονάδων.
Το δημογραφικό επηρεάζει μόνο την εκπαίδευση φυσικά, οι βουλευτές θα πρέπει να είναι πάντα 300 στη βουλή... :-X
Αν και αυτή η δράση πιθανότατα θα μεταφερθεί στην επόμενη κυβέρνηση χωρίς να θέλω να κινδυνολογήσω, ίσως επηρεάσει εκ νέου και τα όρια ή τις δομές Δ/νσεων και αφαιρεθούν πολλά Α και Β ή Γ σε κάποιες περιοχές με ό,τι αυτό συνεπάγεται για διορισμούς και μεταθέσεις.
Μιλάμε για οικονομία κλίμακος (όχι κατ' ανάγκη λάθος βέβαια) και εφαρμογή του σχεδίου Πισσαρίδη....ας μην ξαναπέσουμε από τα σύννεφα!
"Μεταφορά αρμοδιοτήτων σε τοπικό επίπεδο, σε τομείς όπως η εκπαίδευση και η χωροταξία, με την κεντρική διοίκηση να ασκεί περισσότερο επιτελικό ρόλο ".
"Εκσυγχρονισμός της δομής του συστήματος εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες. Έμφαση στην προσχολική αγωγή. Αύξηση του μέσου μεγέθους των σχολικών μονάδων, με ουσιαστική αυτονομία συμπεριλαμβανομένων και των προσλήψεων, και αξιολόγησή τους. Καθολική ανάπτυξη ψηφιακών υποδομών και περιεχομένου, επέκταση προγραμμάτων ολοήμερου σχολείου, μεταφορά αρμοδιοτήτων στην τοπική αυτοδιοίκηση".

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 33123
  • Τελευταία: DESAPO
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1194290
  • Σύνολο θεμάτων: 19569
  • Σε σύνδεση σήμερα: 744
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 540
Σύνολο: 549

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.049 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.