Telis, Tery, Effiemum, Kostantina, sxicleo12, leon., ashmoskonh και 17 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Έναρξη διαβούλευσης του σχεδίου για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2026-20302.1.3 Δημογραφικές εξελίξειςΗ δημογραφική κρίση επηρεάζει ήδη το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, με μείωση των μαθητών στην προσχολική αγωγή και στις πρώτες τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δημιουργώντας ανάγκες για την αναδιοργάνωση των σχολικών μονάδων.
Καλό μήνα σε όλους όσους περιμένουν να προσληφθούν ως αναπληρωτές. Και καλό μήνα στην υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα.Αν και έλαχιστοι πλην των πρώτων επισκέπονται το forum αυτή την περίοδο (μιας και είναι ένα νεκρό χρονικό διάστημα όσον αφορά μεταθέσεις, αποσπάσεις, διορισμούς κλπ.), καλό είναι να έχουμε υπόψη πως ο Νοέμβριος είναι ίσως ο κρισιμότερος μήνας του έτους μετά τον Μάρτιο (που διενεργούνται οι μεταθέσεις) και τον Αύγουστο (που διενεργούνται οι διορισμοί). Διότι είναι ο μήνας των Σχολικών Μεταβολών.Από μέρα σε μέρα αναμένουμε να βγει η σχετική εγκύκλιος (εδώ η αντίστοιχη περσινή), με βάση την οποία οι ΔΠΕ/ΔΔΕ και οι ΠΔΕ θα προτείνουν τις ετήσιες μεταβολές σχολικών μονάδων στη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, υποβιβασμούς και προαγωγές), οι οποίες θα διαμορφώσουν τον εκπαιδευτικό χάρτη του σχολικού έτους 2026-27. Ίσως αναρωτηθούν κάποιοι, και τι μας νοιάζει εμάς αυτό; Ίσως αν ήταν μια συνηθισμένη χρονιά, όντως να μην μας απασχολούσε ιδιαίτερα. Επειδή όμως ήδη έχει γίνει σχετική νύξη από τον Patreas (εδώ) και επειδή υπάρχουν όντως αρκετοί ψίθυροι τις τελευταίες μέρες για ένα επερχόμενο μεγάλο κύμα συγχωνεύσεων σχολείων σε όλη τη χώρα, καλό θα είναι να έχουμε όλοι τα αφτιά μας ανοιχτά.Εξάλλου, τα προειδοποιητικά σημάδια έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους. Ενδεικτικά:1) Ενεργοποιείται το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης ώστε να δώσει πιστώσεις ύψους 40.000.000 ευρώ για την έκτακτη πρόσληψη 3.000 περίπου αναπληρωτών. Το πακέτο αυτό πατάει πάνω στον στρατηγικό στόχο της μετάβασης σε ένα αποκεντρωμένο σύστημα μεγαλύτερων και λιγότερων (σχολικών) μονάδων.2) Η υπουργός Παιδείας αναγγέλει την επιχείρηση που είναι προ των πυλών κατά τη συνέντευξή της στην ΕΡΤ. Μεταξύ άλλων μιλάει για το νοικοκύρεμα που έχουν αποφασίσει πως θα κάνουν, για να βάλουν τα πράγματα σε μια σειρά (αναφέρεται ξεκάθαρα σε μελλοντικό χρόνο, οπότε δεν εννοεί τις συμπτύξεις τμημάτων που έχουν ήδη γίνει). Δίνει εξάλλου και συγκεκριμένο παράδειγμα με σχολείο που έχει 6 μαθητές και που για εκείνους είναι προτιμότερο να σταματήσει να λειτουργεί και να συγχωνευτεί με κάποιο μεγαλύτερο σε ακτίνα 15 - 20 χιλιομέτρων.3) Ο υπουργός Οικονομικών (ναι αυτός που έδωσε τα 40 εκατομμύρια) είναι αποφασισμένος να αναδιαρθρώσει τα πάντα και να εξαφανίσει κάθε είδους "σπατάλη" από το ελληνικό δημόσιο. Πρόσφατα δήλωσε με αφορμή την υπόθεση των ΕΛΤΑ πως ακόμα και αν χρειάζεται να πάρουν δύσκολες αποφάσεις, είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε εξορθολογισμό (την ίδια φράση χρησιμοποίησε και η υπουργός Παιδείας στην ΕΡΤ μιλώντας για το δημογραφικό). Αν λοιπόν το αντάλλαγμα για τα 250 εκατομμύρια που έδωσε ο Πιερρακάκης στα ΕΛΤΑ ήταν το κλείσιμο 204 καταστημάτων ανά τη χώρα (εκ των οποίον πολλά σε δυσπρόσιτες και παραμεθόριες περιοχές), ποιο θα είναι το αντάλλαγμα για τα 40 εκατομμύρια που έδωσε στη Ζαχαράκη; Μήπως η εξαφάνιση 3.000 θέσεων εκπαιδευτικών μέσω της συγχώνευσης εκατοντάδων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων, ούτως ώστε του χρόνου τον Σεπτέμβριο αυτές οι ανάγκες να μην υπάρχουν πλέον;
Ξεκαθαρίστε τι θέλετε. Τα ψέματα τέλειωσαν.
Οι ιδεοληπτικές εμμονές πάλι όχι. Σου έχουν απαντήσει πολλές φορές (ειδικά δύο σχολιάστριες άψογα). Δεν έχεις καν ξεκάθαρη εικόνα του προβλήματος και της λύσης που προτείνεις, ούτε της εκπαίδευσης των προσφύγων (ούτε καν της σχετικής εκπαιδευτικής νομοθεσίας, που αγνοείς πλήρως), διότι απλά αυτό που αφορά την εκπαίδευση ήδη γίνεται, είναι χιλιάδες κυριολεκτικά τα παιδιά που είναι εγγεγραμμένα ήδη στα σχολεία και συμπεριλαμβάνεται ο αριθμός τους στον συνολικό (με ελλιπή δικαιολογητικά , τώρα και πρόβλεψη για ενήλικες, δεν έχει σχέση η υπηκοότητα με το θέμα και νομικά - υπάρχουν και σχολεία μάλιστα που κρατάνε τις οργανικές μόνο προσφυγόπαιδα με διάφορες προεκτάσεις, που ίσως πρέπει να ελέγχονται).Έλα λίγο στην πραγματικότητα πάντως κάποια στιγμή, θα δεις έναν άλλο κόσμο από αυτό που έχεις στο μυαλό σου. (Εκτός αν τελικά η θέση σου είναι μάλλον όχι φιλικές διαδικασίες συμπερίληψης αλλά αντικατάσταση πληθυσμού , οπότε, αν δεν είσαι επιπέδου Γ2 σε σχετικές ξένες γλώσσες , δεν θα σώσεις τη θεσούλα σου τότε, θα υπάρχει αντικατάσταση και εκπαιδευτικών με άλλα προσόντα ! Το κατανοείς αυτό ε; )
Έχεις πλάκα , όπως άλλες φορές, δεν διαβάζεις ότι οι προσφυγόπαιδες είναι εγγεγραμμένοι ήδη οι περισσότεροι (θεωρώ) βάσει κείμενης νομοθεσίας. Δεν είναι προϋπόθεση η "υπηκοότητα" (πού το λέει η νομοθεσία αυτό; ) και είναι στον αριθμό του μαθητικού πληθυσμού μέσα. Τι κατάλαβες από το κείμενο; Τι άλλο θες να προτείνεις να καταλάβουμε, αφού καταλάβεις όμως τι συμβαίνει πραγματικά.
Το σχ. έτος 2023-2024 (δεν έχω πρόχειρο το περσινό) ήταν εγγεγραμμένοι περίπου 12.000 προσφυγόπαιδες (ξαναγράφω ότι αυτό είναι που αφορά το παρόν νήμα και τις προσλήψεις με βάση τα κενά , καθώς περιλαμβάνονταν και αυτά τα παιδιά - και πολύ καλώς - στα τμήματα) . Πόσοι σου ζητάνε εσένα προσωπικά να έρθουν ; Υπάρχει άλλη υπηρεσία για αυτό, εκτός αν είσαι πολυεργαλείο και μας το κρύβεις, διευθέτησε το θέμα να κρίνουμε (οι πολίτες). Τα λοιπά περί οικογενειών στα στρατόπεδα (σε ποιο ; μήπως εννοείς κέντρα διαφόρων ειδών ; έχεις ξεκάθαρη εικόνα; πού δεν έχει πρόσβαση ειδικά ανήλικος μαθητής σε σχολείο; Να το πεις σε αρμοδίους να επιληφθούν άμεσα, ξέρεις πού να απευθυνθείς πέρα από τα συνθηματολογικά γενικόλογα; ), περί αναλογίας οικογενειών και αντρών και πόσοι θέλουν να μείνουν , όταν με την πρώτη ευκαιρία πολλοί την κάνουν για άλλη χώρα, είναι μια συζήτηση που δεν έχει πλάκα άλλο, είναι και off topic, κάντη με το μυαλό σου.