Σύνολο ψηφοφόρων: 118
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Αν και είχε συζητηθεί εδώ και καιρό, θεώρησα πως έπρεπε να απαντήσω πάλι, για να μπουν τα πράγματα στη θέση τους.Παράθεση από: xaan στις Μάιος 21, 2011, 11:57:12 μμΘεωρείς ότι ο απόφοιτος του "Φ.Π.Ψ." που διορίζεται (χωρίς να είναι φιλόλογος) στον κλάδο ΠΕ02 των φιλολόγων (με μηδέν υποχρεωτικές ώρες βυζαντινής Ιστορίας στο πρόγραμμα του ΦΠΨ) είναι ικανότερος εξ επόψεως επιστημονικής να διδάξει (βυζαντινή) Ιστορία Β' Γυμνασίου και Β' Λυκείου από ένα θεολόγο (4 εξάμηνα Ιστορίας εκ των οποίων τα δύο αποκλειστικά βυζαντινή στο Θεολογικό τμήμα);Οι πτυχιούχοι του τμήματος ΦΠΨ της Αθήνας και συγκεκριμένα της Παιδαγωγικής κατεύθυνσης έχουν διδαχτεί υποχρεωτικά -εκτός από άλλα μαθήματα Ιστορίας- και μάθημα Βυζαντινής Ιστορίας, το οποίο διδάσκονται μόνο αυτοί και οι φοιτητές του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας και καμίας άλλης κατεύθυνσης της σχολής (κλασική, ΜΝΕΦ, γλωσσολογική κτλ). Επομένως, προτού αναφερθείτε σε πτυχιούχους καλύτερα να γνωρίζετε την κατάσταση, γιατί εκτίθεστε και δείχνετε αδικαιολόγητη εμπάθεια ή παντελή άγνοια.Επίσης, ο πτυχιούχος τμ. Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας είναι καθηγητής φιλόλογος όπως και οι απόφοιτοι τμ. Ιστορίας & Αρχαιολογίας και τμ. Φιλολογίας ως απόφοιτοι της πάλαι ποτέ (αν και σήμερα το ίδιο ισχύει με άλλο τρόπο) ενιαίας φιλοσοφικής σχολής και επιστήμονες -όπως και οι υπόλοιποι- στο αντικείμενο που επιλέγουν να ειδικευτούν (ιστορικοί, παιδαγωγοί, νεοελληνιστές, φιλόσοφοι, γλωσσολόγοι, αρχαιολόγοι, κλασικοί φιλόλογοι). Προφανώς, δεν έχετε συνειδητοποιήσει κάποιοι τι σημαίνει "φιλόλογος" ΠΕ02 στην εκπαίδευση και τον συγχέετε με τον επιστημονικό όρο του ειδικού της Κλασικής ή Βυζαντινής ή Νεοελληνικής Φιλολογίας. Ο όρος "φιλόλογος" στην εκπαίδευση είναι συμβατικός και θα μπορούσε να είχε επιλεχτεί άλλος όρος (πχ. φιλόσοφος) και κατά τη γνώμη μου οφείλεται στον αρχαιογνωστικό χαρακτήρα της εκπαίδευσής μας από ίδρυσης νεοελληνικού κράτους. Τέλος, οι θεολόγοι πού σπουδάζουν; Στις θεολογικές σχολές ή στις φιλοσοφικές; Το γεγονός ότι το αντικείμενο της Θεολογίας συνδέεται με της Ιστορίας (στον κλάδο μόνο της Βυζαντινής), της Φιλολογίας (στον κλάδο μόνο της Βυζαντινής), της Φιλοσοφίας (στον κλάδο μόνο της Βυζαντινής) κτλ. σημαίνει ότι μπορούν να διδάσκουν τα λεγόμενα φιλολογικά μαθήματα; Και οι φυσικοί και οι μαθηματικοί έχουν διδαχτεί μάθημα Φιλοσοφίας (από την οποίο προέκυψε η επιστήμη τους), μήπως να διδάσκουν και αυτοί τη Φιλοσοφία; Στην τελική και κάποιοι ΠΕ02 έχουν διδαχτεί μαθήματα Στατιστικής & Μεθοδολογίας Έρευνας. Μήπως να διεκδικήσουν και αυτά τα μαθήματα στην εκπαίδευση;! Τι αστειότητες είναι αυτές για να βολεύονται κάποιοι;! Από τη στιγμή που κάποιοι γνώριζαν εκ ων προτέρων ότι δεν είχαν πολλές ώρες για να διδάσκουν στην εκπαίδευση (ΜΙΘΕ, κοινωνιολόγοι, ξενόγλωσσοι κτλ.), γιατί παραπονιούνται τώρα και προσπαθούν να "κλέψουν" άλλα μαθήματα ή τους συμφέρει να τα διδάσκουν; Ο κλάδος ΠΕ33 χρειαζόταν να δημιουργηθεί;! Δεν υπήρχαν οι ΠΕ02 και ιδίως οι ειδικευμένοι στις κατευθύνσεις Φιλοσοφίας που λειτουργούν από ίδρυσης πανεπιστημίου;! Αλλά βέβαια... στην Ελλάδα ιδρύονται τμήματα για ΑΛΛΟΥΣ λόγους παρά επιστημονικούς και μετά γίνονται αγώνες, για να "προωθηθούν" τα συμφέροντά τους... Το τμήμα Επιστημολογίας (ΜΙΘΕ) από την ίδρυσή του ΔΕΝ είχε επαγγελματικά δικαιώματα σαφή και κατοχυρωμένα. Δεν το γνώριζαν; Από την ίδρυσή του επικοινωνούσα τηλεφωνικώς με τη γραμματεία του τμήματος και φαινόταν η προσπάθειά τους να στηρίξουν διακαώς το τμήμα τους και να βρουν διέξοδο για τους αποφοίτους του στην εκπαίδευση. Έπειτα από χρόνια το κατάφεραν. Η ουσία όμως είναι μία: οι επιστημολόγοι δεν είναι φιλόσοφοι, όπως και οι θεολόγοι και οι ξενόγλωσσοι δεν είναι ιστορικοί. Όσο για τους κοινωνιολόγους κι εκείνοι γνώριζαν, όταν έφτιαχναν το ΠΕ τους, ότι τα μαθήματά τους ήταν λίγα, τα οποία δίδασκαν οι ΠΕ02 καθηγητές φιλόλογοι, επειδή ΔΕΝ υπήρχε σχετικός κλάδος στην εκπαίδευση. Από τη στιγμή που καλώς δημιουργήθηκε και τα διδάσκουν οι ίδιοι, γιατί προσπαθούν τώρα να "κλέψουν" και τα μαθήματα των "δίπλα" έστω ως Β΄ ανάθεση; Ας πιέσουν τους αρμόδιους του υπουργείου να αυξήσουν τα μαθήματα ή τις ώρες τους. Δε φταίνε οι μαθηματικοί ΠΕ03 και οι καθηγητές φιλόλογοι ΠΕ02 αν τα μαθήματά τους θεωρούνται σημαντικότερα και έχουν τις περισσότερες ώρες στην εκπαίδευση, χωρίς βεβαίως να υποτιμώ τη σπουδαιότητα όλων των άλλων αντικειμένων. Αλλά πώς να το κάνουμε... η γνώση των φυσικομαθηματικών και των φιλολογικών μαθημάτων ως βασικών πυλώνων για τη μόρφωση των παιδιών μας προέχει (από τα αρχαία χρόνια).
Θεωρείς ότι ο απόφοιτος του "Φ.Π.Ψ." που διορίζεται (χωρίς να είναι φιλόλογος) στον κλάδο ΠΕ02 των φιλολόγων (με μηδέν υποχρεωτικές ώρες βυζαντινής Ιστορίας στο πρόγραμμα του ΦΠΨ) είναι ικανότερος εξ επόψεως επιστημονικής να διδάξει (βυζαντινή) Ιστορία Β' Γυμνασίου και Β' Λυκείου από ένα θεολόγο (4 εξάμηνα Ιστορίας εκ των οποίων τα δύο αποκλειστικά βυζαντινή στο Θεολογικό τμήμα);
Σήμερα πληροφορήθηκα ότι επισήμως πλέον η ιστορία δίδεται και στους ξενόγλωσσους ως α' ανάθεση. Γνωρίζετε κάτι σχετικό;
Αφού θέλουν την ιστορία μάθημα ''πασπαρτού'' για να σωθούν ''οι καρέκλες΄΄και μάλιστα οι παλαιότερες, διότι θα εκδιώκονται οι νεότεροι συνάδελφοι φιλόλογοι για να βολευτούν οι παλαιότεροι ξενόγλωσσοι...., τότε ας δώσουν και σε όσους έχουν την επάρκεια στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας και σε όλους συναδέλφους όλων των ειδικοτήτων για να συμπληρώσουν ωράριο. και είναι πολλοί αυτοί! Αλλά εκεί θα θέσουν κάποιοι το θέμα της επιστημονικής κατάρτισης . Άλλωστε και στην πρωτοβάθμια δεν έχω δει να περισσεύει ξενόγλωσσος και να του δίνουν κάποιο άλλο μάθημα. Αυτές οι μεγαλοκαρδίες μόνο στη δευτεροβάθμια! Ας επιστρέψουμε λοιπόν στον καθολικό επιστήμονα,αφού μας διέπει αυτή η φοβερή παιδαγωγική αντίληψη! Στον επόμενο όμως ΑΣΕΠ πάλι εμείς οι φιλόλογοι θα πονέσουμε με την ιστορία και στη δε αξιολόγηση η δεύτερη ανάθεση θα είναι αδιάφορη.