*

Αποστολέας Θέμα: Τμήμα ένταξης στη Β/μια  (Αναγνώστηκε 135777 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #42 στις: Μάρτιος 21, 2011, 08:04:52 μμ »
Είσαι σε γυμνάσιο ?

λες ότι εξετάζονται προφορικά, όλοι ? ή μόνο όσοι έχουν διάγνωση ?

γενικά πως γίνεται η αξιολόγηση των μαθητών ?

προσωπικά επειδή παίρνω τα παιδιά τις 3 από τις 4 ώρες στα μαθηματικά ή και τις 4 βάζω εγώ και τα διαγωνίσματα, αλλά και τα τρίμηνα. Γενικά προσπαθούμε να συνεργαζόμαστε με τους εκπαιδευτικούς της γενικής. Αλλά υπάρχει ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ φιλοσοφία οπότε υπάρχουν δυσκολίες.
Ο φιλόλογος δεν έχει τόση ευελιξία όσο εγώ γιατί έχει και παραπάνω αντικείμενα. Κάνει γλώσσα και αρχαία κυρίως, σε κάποια άλλα σχολεία δουλεύουν και λογοτεχνία σε παιδιά με μεγαλύτερες δυσκολίες και αφήνουν τα αρχαία. Οπότε ο φιλόλογος παίρνει 1 το πολύ 2 ώρες το παιδί πχ από γλώσσα. Φυσικά η διαφορετική φιλοσοφία έχει οδηγήσει σε μεγάλες κόντρες και έχουν δει πολλά τα μάτια μου όλα αυτά τα χρόνια.

Στις εξετάσεις έχουμε λόγο στην επιλογή των θεμάτων και εξετάζουμε τα παιδιά που φοιτούν στο Τ.Ε. και έχουν γνωμάτευση για προφορική εξέταση είτε μόνοι μάς είτε μαζί με τον εκπαιδευτικό γενικής.

Βασικό στοιχείο είναι ο εκπαιδευτικός του Τ.Ε. πρέπει να είναι προσωπικότητα δυνατή, να κατέχει το αντικείμενο, να είναι ευέλικτος, να έχει λέγειν, γιατί έχει να αντιμετωπίσει δ/ντη, εκπαιδευτικούς, γονείς που πολλές φορές φέρνουν προβλήματα στο Τ.Ε.. Αλλιώς το ΕΧΑΣΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:56:08 »

Αποσυνδεδεμένος Lucinda

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 904
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #43 στις: Μάρτιος 21, 2011, 09:40:10 μμ »
Έχεις απόλυτο δίκιο Kinegiros όσον αφορά στη δυνατή προσωπικότητα του εκπαιδευτικού του ΤΕ. Η δική μου προσωπική εμπειρία: στα φιλολογικά μαθήματα ο φιλόλογος ΕΑ αναλαμβάνει μία τάξη (π.χ. τη β γυμνασίου) σε όλα τα φιλολογικά μαθήματα (αρχαία, αρχαία από μετάφραση, κείμενα, γλώσσα, ιστορία). Τα παιδιά αποδεσμεύονται πλήρως από τη γενική τάξη στις ώρες αυτών των μαθημάτων. Απαραίτητη προϋπόθεση να είναι όλα στο ίδιο τμήμα γενικής παιδείας και το πολύ ως 5 τον αριθμό. Οπότε έρχονται μαζί μου, όπου κάνουμε όλα τα μαθήματα, με πολύ πιο απλό τρόπο και με συνεχή εμπλοκή όλων. Δεν μου έχουν τύχει βαριές περιπτώσεις κι έτσι ήταν αρκετά εύκολο να δουλεύουμε όλοι μαζί σε ένα πολύ ευχάριστο κλίμα. Ειδικά η ιστορία είναι σαν θεατρική παράσταση, τόσο ως προς την παράδοση, που γίνεται εντελώς μαθητοκεντρικά, όσο και ως προς την εξέταση (που επίσης γίνεται με τέτοιο τρόπο, που ούτε καν αντιλαμβάνονται ότι πρόκειται για εξέταση). Ο βαθμός, τα διαγωνίσματα, οι εξετάσεις στο τέλος γίνονται αποκλειστικά από μένα. ΑΛΛΑ, η εξεταστέα ύλη βγαίνει από κοινού με τους φιλολόγους της γενικής παιδείας. Η αλήθεια είναι ότι αντιμετώπισα πρόβλημα, αφού οι καθηγητές των μαθημάτων γενικής παιδείας δεν αντιλαμβάνονται βασικότατα ζητήματα ΕΑ. Αυτό δεν είναι βέβαια πρόβλημα, από τη στιγμή που τα αξιολογώ εγώ. Το πρόβλημα είναι όταν είναι δύσπιστοι ως προς τις ικανότητες αυτών των παιδιών και ως προς την χρησιμότητα του ΤΕ. Μάλιστα ακόμα και σήμερα υπάρχουν καθηγητές (πολλοί) που συνεχίζουν να κρίνουν του μαθητές του ΤΕ ως τεμπέληδες και τους εκπαιδευτικούς του ΤΕ εντελώς χαλαρούς και δήθεν.
Όσον αφορά στα θέματα ο νόμος λέει ότι εξετάζονται προφορικά στα ίδια θέματα, σίγουρα το γνωρίζουμε όλοι. Παρόλα αυτά πολλές φορές αυτό είναι εκτός πραγματικότητας κι η αλήθεια είναι ότι πέρσι είχα προφορική εντολή-άδεια (όπως θέλετε πείτε το) από το ΚΕΔΔΥ να τροποποιήσω τα θέματα και να τα προσαρμόσω σε όσα είχαμε πει στο ΤΕ. Το έκανα σε ένα δυο μαθήματα, κρατώντας πολλά κοινά με της γενικής τάξης. Όταν το κατάλαβε η διευθύντρια έγινε ο χαμός κι ο πανικός κι όσο κι αν προσπάθησα να της εξηγήσω δεν άκουγε τίποτα. Επιπλέον όταν είπα ότι αυτό μας είχαν συμβουλεύσει από το ΚΕΔΔΥ, αυτή τηλεφώνησε και το ΚΕΔΔΥ με έβγαλε και τρελή :) Οπότε εκτέθηκα πλήρως. Άλλη φορά, χωρίς γραπτή βεβαίωση είπα δεν θα ακούω τίποτα.
Τέλος, όσον αφορά στα καθημερινά μαθήματα, πάντα μα πάντα φυλλάδιο-σχεδιάγραμμα με χρώματα, λίγα πράγματα (τα βασικά) και εντελώς σχηματοποιημένα. Αρκετές φορές χρειάστηκε να φτιάξω και 5 διαφορετικά φυλλάδια για το ίδιο μάθημα, ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε μαθητή.
Έτσι δουλεύουν τα ΤΕ στο νόμο που είμαι εγώ. Σε άλλο νομό ξέρω ότι ο φιλόλογος ΤΕ δεν αναλαμβάνει φιλολογικά μαθήματα, αλλά με εντολή του ΚΕΔΔΥ παίρνει τα παιδιά συγκεκριμένες ώρες και τους διδάσκει υποτίθεται τον τρόπο να μελετούν, να κατανοούν γενικότερα. Εκείνες τις ώρες μπορεί να έχουν κάποιο φιλολογικό μάθημα, μπορεί να έχουν γεωγραφία, μαθηματικά, φυσική...οτιδήποτε. Κατ' εμέ απαράδεκτο και για τον εκπαιδευτικό, ο οποίος καλείται να γνωρίζει όλα τα αντικείμενα και για τον μαθητή, ο οποίος πιο πολύ μπερδεύεται παρά μαθαίνει.
Θα έλεγα ότι το σύστημα του δικού μου νομού καλλιεργεί γνωστικές και μεταγνωστικές στρατηγικές, ενώ του άλλου νομού έχει αποκόψει το γνωστικό κομμάτι και προσπαθεί να διδάξει μόνο μεταγνωστικές στρατηγικές.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 21, 2011, 09:43:13 μμ από Lucinda »

Αποσυνδεδεμένος marsak72

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 202
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #44 στις: Μάρτιος 21, 2011, 10:26:11 μμ »
Έχεις απόλυτο δίκιο Kinegiros όσον αφορά στη δυνατή προσωπικότητα του εκπαιδευτικού του ΤΕ. Η δική μου προσωπική εμπειρία: στα φιλολογικά μαθήματα ο φιλόλογος ΕΑ αναλαμβάνει μία τάξη (π.χ. τη β γυμνασίου) σε όλα τα φιλολογικά μαθήματα (αρχαία, αρχαία από μετάφραση, κείμενα, γλώσσα, ιστορία). Τα παιδιά αποδεσμεύονται πλήρως από τη γενική τάξη στις ώρες αυτών των μαθημάτων. Απαραίτητη προϋπόθεση να είναι όλα στο ίδιο τμήμα γενικής παιδείας και το πολύ ως 5 τον αριθμό. Οπότε έρχονται μαζί μου, TTi ennoeiw otan lew oti thn istoria thn mόπου κάνουμε όλα τα μαθήματα, με πολύ πιο απλό τρόπο και με συνεχή εμπλοκή όλων. Δεν μου έχουν τύχει βαριές περιπτώσεις κι έτσι ήταν αρκετά εύκολο να δουλεύουμε όλοι μαζί σε ένα πολύ ευχάριστο κλίμα. Ειδικά η ιστορία είναι σαν θεατρική παράσταση, τόσο ως προς την παράδοση, που γίνεται εντελώς μαθητοκεντρικά, όσο και ως προς την εξέταση (που επίσης γίνεται με τέτοιο τρόπο, που ούτε καν αντιλαμβάνονται ότι πρόκειται για εξέταση). Ο βαθμός, τα διαγωνίσματα, οι εξετάσεις στο τέλος γίνονται αποκλειστικά από μένα. ΑΛΛΑ, η εξεταστέα ύλη βγαίνει από κοινού με τους φιλολόγους της γενικής παιδείας. Η αλήθεια είναι ότι αντιμετώπισα πρόβλημα, αφού οι καθηγητές των μαθημάτων γενικής παιδείας δεν αντιλαμβάνονται βασικότατα ζητήματα ΕΑ. Αυτό δεν είναι βέβαια πρόβλημα, από τη στιγμή που τα αξιολογώ εγώ. Το πρόβλημα είναι όταν είναι δύσπιστοι ως προς τις ικανότητες αυτών των παιδιών και ως προς την χρησιμότητα του ΤΕ. Μάλιστα ακόμα και σήμερα υπάρχουν καθηγητές (πολλοί) που συνεχίζουν να κρίνουν του μαθητές του ΤΕ ως τεμπέληδες και τους εκπαιδευτικούς του ΤΕ εντελώς χαλαρούς και δήθεν.
Όσον αφορά στα θέματα ο νόμος λέει ότι εξετάζονται προφορικά στα ίδια θέματα, σίγουρα το γνωρίζουμε όλοι. Παρόλα αυτά πολλές φορές αυτό είναι εκτός πραγματικότητας κι η αλήθεια είναι ότι πέρσι είχα προφορική εντολή-άδεια (όπως θέλετε πείτε το) από το ΚΕΔΔΥ να τροποποιήσω τα θέματα και να τα προσαρμόσω σε όσα είχαμε πει στο ΤΕ. Το έκανα σε ένα δυο μαθήματα, κρατώντας πολλά κοινά με της γενικής τάξης. Όταν το κατάλαβε η διευθύντρια έγινε ο χαμός κι ο πανικός κι όσο κι αν προσπάθησα να της εξηγήσω δεν άκουγε τίποτα. Επιπλέον όταν είπα ότι αυτό μας είχαν συμβουλεύσει από το ΚΕΔΔΥ, αυτή τηλεφώνησε και το ΚΕΔΔΥ με έβγαλε και τρελή :) Οπότε εκτέθηκα πλήρως. Άλλη φορά, χωρίς γραπτή βεβαίωση είπα δεν θα ακούω τίποτα.
Τέλος, όσον αφορά στα καθημερινά μαθήματα, πάντα μα πάντα φυλλάδιο-σχεδιάγραμμα με χρώματα, λίγα πράγματα (τα βασικά) και εντελώς σχηματοποιημένα. Αρκετές φορές χρειάστηκε να φτιάξω και 5 διαφορετικά φυλλάδια για το ίδιο μάθημα, ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε μαθητή.
Έτσι δουλεύουν τα ΤΕ στο νόμο που είμαι εγώ. Σε άλλο νομό ξέρω ότι ο φιλόλογος ΤΕ δεν αναλαμβάνει φιλολογικά μαθήματα, αλλά με εντολή του ΚΕΔΔΥ παίρνει τα παιδιά συγκεκριμένες ώρες και τους διδάσκει υποτίθεται τον τρόπο να μελετούν, να κατανοούν γενικότερα. Εκείνες τις ώρες μπορεί να έχουν κάποιο φιλολογικό μάθημα, μπορεί να έχουν γεωγραφία, μαθηματικά, φυσική...οτιδήποτε. Κατ' εμέ απαράδεκτο και για τον εκπαιδευτικό, ο οποίος καλείται να γνωρίζει όλα τα αντικείμενα και για τον μαθητή, ο οποίος πιο πολύ μπερδεύεται παρά μαθαίνει.
Θα έλεγα ότι το σύστημα του δικού μου νομού καλλιεργεί γνωστικές και μεταγνωστικές στρατηγικές, ενώ του άλλου νομού έχει αποκόψει το γνωστικό κομμάτι και προσπαθεί να διδάξει μόνο μεταγνωστικές στρατηγικές.
Ti εννοεις θεατρικη παρασταση;Πως γινεται;

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #45 στις: Μάρτιος 21, 2011, 11:16:09 μμ »
 Lucinda χαίρομαι πολύ που μου λες τι συμβαίνει στην περιοχή σου, ελπίζω και άλλοι συνάδελφοι να δώσουν την εμπειρία τους.

Θα σου πω τι πιστεύω εγώ σύμφωνα με αυτά που έχω διαβάσει και έχω βιώσει αλλά και με συζητήσεις με άλλους συναδέλφους.

Ξεκινάμε με την παραδοχή ότι όλα είναι σχετικά. Δηλαδή το τι αντικείμενο θα κάνω, πως θα το κάνω, τι θα κάνω, για πόσο θα το κάνω, πόσες ώρες την εβδομάδα θα το κάνω εξαρτάτε από το είδος των δυσκολιών του παιδιού, το πόσα παιδιά μπορώ να υποστηρίξω, πόσες ώρες μπορώ να διαθέσω από το υποχρεωτικό μου, το είδος της συνεργασίας μου με τον εκπαιδευτικό γενικής και πόσα ακόμα πράγματα που υπάρχουν αλλά δεν μπορώ τώρα να σκεφτώ.
Συμπέρασμα, όσο το πλαίσιο είναι έτσι ευέλικτο και η κατάσταση τόσο πολυδιάστατη κανένα ΚΕΔΔΥ ή Σύμβουλος Ε.Α.Ε ή συνάδελφος Ε.Α.Ε. ή γενικής αγωγής ή ο Θεός ο ίδιος δεν μπορεί να δώσει μια ΣΥΝΤΑΓΗ. Αυτό βέβαια με την προυπόθεση ότι είσαι δυνατός στο αντικείμενο σου και νιώθεις ότι είσαι δυνατός και στην ειδική αγωγή λόγο των σπουδών σου και των χρόνων που δουλεύεις σε αυτήν.

Όταν πρωτοδούλεψα δεν είχα τίποτα από αυτά, έψαχνα συνταγές, αλλά δόξα το θεό βρήκα το νόημα και δεν είμαι απόλυτος. Κάθε χρόνο δοκιμάζουμε και κάτι νέο, βελτιώνουμε τις παλιές λειτουργίες και γινόμαστε καλύτεροι.

Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει το παιδί να έχει επαφή με την τάξη και να μην είναι αποκλειστικά όλες τις ώρες του μαθήματος (π.χ. Μαθηματικά) στο Τ.Ε.. Φυσικά κάτι τέτοιο εξαρτάτε από το παιδί και την δυσκολία που έχει. Έτσι το παιδί βλέπει, συγκρίνει, δοκιμάζει αυτά που έμαθε στο Τ.Ε., ανεβαίνει η αυτοπεποίθηση του όταν βλέπει ότι μπορεί πια να δοκιμάζει να συμμετέχει στην τάξη, πλησιάζουμε την ένταξη του παιδιού στην τάξη ένα βήμα παραπάνω, είναι διαφήμιση για εμάς και το Τ.Ε. το παιδί αν τα πάει καλά που οδηγεί σε αποδοχή του Τ.Ε. από τους εκπαιδευτικούς γενικής καθώς και τους υπόλοιπους μαθητές όπως και του μαθητή φυσικά.

Όταν τα παιδιά έχουν φυσιολογική νοημοσύνη και μια δυσλεξία π.χ. τότε είναι πολύ πιθανό το παιδί να μπορεί να πηγαίνει στο τμήμα του περισσότερες ώρες. Μια χρονιά είχα 2 κορίτσια Γ' Γυμν. που ενώ ήταν φιλότιμα, έξυπνα, με φυσιολογική νοημοσύνη δεν μπορούσαν να τα καταφέρουν στην τάξη. Με 3 ώρες σε εμένα και 1 στην τάξη τους κατάφεραν να ανέβουν τόσο πολύ που τους πρότεινα στο Β' τρίμηνο αν θέλουν να γράψουν στο διαγώνισμα της τάξης (χωρίς να ξέρω τι θα βάλουν και θεωρητικά δυσκολότερο από αυτό που θα έγραφαν σε εμένα). Και τα δύο κορίτσια σίγουρα πια για τον εαυτό τους δέχτηκαν και φυσικά πήγαν πολύ καλά παίρνοντας 17-18.   

Από την άλλη όταν έχουμε παιδιά που είναι πιο δύσκολα, με σύνθετες συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, γενικές μαθησιακές και γενικά νοημοσύνη στο κάτω φυσιολογικό και στο όριο τότε το να πεις όπως σου είπαν να μάθουν κάποιες στρατηγικές και μόνο ή/και να δουλέψουμε μόνο στην επιμέρους δυσκολίες π.χ. πρόσθεση είναι σαν να κοιτάμε το δέντρο και όχι το δάσος.

Η αντίληψη αυτή να δουλεύουμε με το παιδί μόνο την συγκεκριμένη δυσκολία και μάθηση στρατηγικών αποκομμένα από το γνωστικό αντικείμενο είναι θεωρητικά σωστή ΑΛΛΑ κυρίως όταν μιλάμε για παιδιά σε καλό επίπεδο με λίγες δυσκολίες Η' όταν ήμαστε στην Α/ΘΜΙΑ. Τότε ναι έχει νόημα. ΑΛΛΑ στο Γυμνάσιο και γενικά στην Β/θμια έχουν μαζευτεί ΤΟΣΑ πολλά που το να πεις ότι θα κάνω μόνο εκείνο και μόνο αυτό δεν έχει νόημα αφου γεννιούνται πόσα άλλα καθώς περνάνε οι μήνες.
Η πιο ισορροπημένη κατά την γνώμη μου λύση είναι η ΣΥΝΘΕΣΗ. Δηλαδή είναι το παιδί στο Τ.Ε. την ώρα του αντίστοιχου γνωστικού και δουλεύεις ταυτόχρονα με την προώθηση του αναλυτικού προγράμματος (το οποίο το προσαρμόζουμε ανάλογα) την παρέμβαση στις δυσκολίες του παιδιού αλλά περνάς και στρατηγικές.

Αυτό που δεν καταλαβαίνουν αρκετοί είναι ότι το να μάθει από εμένα π.χ. ένα παιδί κάποιες στρατηγικές και τον πολλαπλασιασμό που ξέρουμε ότι έχει δυσκολία, αυτό δεν οδηγεί στην ένταξη αφού θα έχουν δημιουργηθεί άλλες δυσκολίες και αφού ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ της συνήθους τάξης διδάσκει στα 25+ με τον ίδιο τρόπο και στο επίπεδο των 3-6 μαθητών που θεωρεί "καλούς".

Όσο για το άλλο περί προφορικής εντολής να αλλάξεις τα θέματα, κατάλαβες με τον άσχημο τρόπο ότι έκανες λάθος εκτίμηση. Πάντα ακολουθούμε τους νόμους γιατί η θέση μας είναι 100 φορές ποιο ευάλωτη αφού χωνόμαστε απέναντι σε πολλά άτομα τα οποία ψάχνουν να βρουν αδυναμία μας. Εγώ δεν δέχομαι προφορικές εντολές που έρχονται σε αντίθεση με νόμους, εκεί όμως που παίζουμε με ερμηνεία περνάω το δικό μου εφόσον είναι περί ειδικής αγωγής.

Γνωρίζω συναδέλφους με χαμηλό προφίλ που μπορεί να είναι πολύ καλοί στο αντικείμενο τους και στην ε.α..ε
αλλά δεν έχουν το σθένος να προασπίσουν τους μαθητές τους, τα δικαιώματα τους και γενικά να βάλουν όρια στους άλλους. Βλέπεις το 70% της δουλειάς του Τ.Ε. δεν αφορά το μάθημα που κάνεις.

 

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:56:08 »

Αποσυνδεδεμένος Lucinda

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 904
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #46 στις: Μάρτιος 21, 2011, 11:17:49 μμ »
Ti εννοεις θεατρικη παρασταση;Πως γινεται;

Τίποτα ιδιαίτερο μωρέ, απλώς εννοούσα ότι κάναμε αναπαράσταση πολλών εννοιών, γεγονότων κλπ για να γίνεται πιο κατανοητό το μάθημα, να συμμετέχουν όλοι και να μαθαίνουν ως επί το πλείστον στο σχολείο (π.χ. το σχίσμα των εκκλησιών μου έρχεται τώρα, όπου κάναμε αναπαράσταση την έννοιας σχίσμα με τον σχηματισμό μιας ομάδας που γίνεται δύο ρωμαιοκαθολικοί-ορθόδοξοι και στη συνέχεια μαθαίναμε τα αίτια του σχίσματος και πώς αυτά ερμηνεύθηκαν από κάθε πλευρά. Είχαμε κάνει και αναπαράσταση της αφορμής). Φαντασία θέλει το πράγμα. Παρόμοια παράδοση μπορεί να γίνει σε πολλές ενότητες, διαφόρων μαθημάτων. Εγώ το έκανα, δούλεψε πολύ καλά και μετά είδα ότι τα παιδιά μου στο διάλειμμα έδειχναν και στους άλλους μαθητές της γενικής τάξης, οι οποίοι τις περισσότερες φορές δεν είχαν αντιληφθεί έννοιες και γεγονότα παρόλο που δεν είχαν κάποια μαθησιακή δυσκολία ή δυσλεξία.

Αποσυνδεδεμένος Lucinda

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 904
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #47 στις: Μάρτιος 21, 2011, 11:44:48 μμ »
Kinegiros, έχεις απόλυτο δίκιο σε όλα! Δεν υπάρχουν συνταγές, σίγουρα θέλει πάντως από την πλευρά του εκπαιδευτικού τρομερή ευελιξία, προσαρμοστικότητα και γρήγορη σκέψη, τόσο σχετικά με το μάθημα και τους μαθητές τους, όσο και σχετικά με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και τον διευθυντή.
Εγώ διαπίστωσα πως αν και στα φιλολογικά τα παιδιά μου δεν είχαν επαφή με την τάξη, ωστόσο βελτιώθηκαν σε όλα τα άλλα μαθήματα που παρακολουθούσαν στη γενική τάξη, γιατί αφενός είχαν βελτιώσει τις μεταγνωστικές τους στρατηγικές και τις εφάρμοζαν και στα άλλα μαθήματα και το πιο σημαντικό είχαν αποκτήσει αυτοπεποίθηση. Δε φοβόταν, ούτε ντρέπονταν πια να σηκώσουν το χέρι τους, να πουν μάθημα, να ρωτήσουν, γενικά να συμμετέχουν (και αναφέρομαι στα άλλα μαθήματα της γενικής τάξης). Αυτό ήταν η μεγάλη διαφήμιση για το ΤΕ και απέδειξε ότι γίνεται δουλειά. Βέβαια συνήθως αυτό παίρνει αρκετό καιρό και φάνηκε προς το τρίτο τρίμηνο.

Όσον αφορά στην περίπτωση του άλλου νομού που δουλεύουν μόνο μεταγνωστικές στρατηγικές, θεωρητικά αν έχεις μαθητές με υψηλό δείκτη νοημοσύνης μπορεί να πιάσει. ΑΛΛΑ, στην πράξη κι επειδή γνωρίζω από πρώτο χέρι, μαθητής με αυτή την διαδικασία στην επόμενη εξέταση από το ΚΕΔΔΥ παρουσίασε χαμηλότερο δείκτη νοημοσύνης και σαφώς μειωμένη αυτοπεποίθηση. Ενώ την προηγούμενη χρονιά με το σύστημα του δικού μου νομού, γνωστικές και μεταγνωστικές στρατηγικές δηλαδή, είχε παρουσιάσει υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης και σαφώς αυξημένη αυτοπεποίθηση. Μάλλον τα παιδιά θέλουν έστω μια στοιχειώδη σταθερότητα, ειδάλλως δεν καταλαβαίνουν γιατί έρχονται στο ΤΕ και το πιο πιθανό είναι να βγουν από αυτό, όπως και το συγκεκριμένο παιδί, που πραγματικά η δεύτερη χρονιά του έκανε τελικά κακό, γεγονός που επιβεβαίωσε και το ΚΕΔΔΥ, μόνο που εν μέσω της χρονιάς δεν μπορεί να αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας του ΤΕ.

Έχεις απόλυτο δίκιο για την Σύνθεση. Δεν το συζητώ αυτό και το έχω διαπιστώσει κι η ίδια.

Για τα θέματα, δεν τα άλλαξα ακριβώς, τα τροποποίησα. Δηλαδή τα ίδια θέματα, αλλά με διαφορετικό τρόπο εκφώνησης. Σε μια άσκηση συγκεκριμένα θυμάμαι, που ήταν ανάπτυξης, εγώ την μετέτρεψα σε σωστό-λάθος και δικαιολόγηση κάθε φορά της απάντησης. Στην ουσία θα μου έλεγαν ότι ζητούσε η ερώτηση της γενικής τάξης, απλά επειδή θα ήταν δύσκολο να αρχίσουν και να λένε ένα κατεβατό, τους βοήθησα δίνοντας τους τις προτάσεις. Με την δικαιολόγηση της απάντησης μοιραία θα χρειαζόταν να δείξουν τις γνώσεις τους, αλλά καθοδηγούμενα. Η ερώτηση ήταν ίδια, ο τρόπος διατύπωσης διαφορετικός. Σιγά τα ωά δηλαδή. Αλλά όπως είπες και είπα, πλέον μόνο γραμμένη εντολή-άδεια και μετά κάνε ό,τι θες.

Και κάτι τελευταίο, για το σθένος των εκπαιδευτικών ΕΑ. Θέλει ποοολύ γερό στομάχι και τεράστια αγάπη για τα παιδιά. Οι προσβολές είναι πάρα πολλές και τα παιδιά έχουν μόνο εσένα να τα υπερασπιστείς και μαζί με αυτά στην ουσία και τον εαυτό σου και τον ρόλο σου και γενικώς όλη την ΕΑ. Μπορεί να είναι λάθος, αλλά εγώ έτσι διαπίστωσα. Αν έχεις χαμηλό προφίλ το 'χασες το παιχνίδι!

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #48 στις: Μάρτιος 23, 2011, 05:51:58 μμ »

Και κάτι τελευταίο, για το σθένος των εκπαιδευτικών ΕΑ. Θέλει ποοολύ γερό στομάχι και τεράστια αγάπη για τα παιδιά. Οι προσβολές είναι πάρα πολλές και τα παιδιά έχουν μόνο εσένα να τα υπερασπιστείς και μαζί με αυτά στην ουσία και τον εαυτό σου και τον ρόλο σου και γενικώς όλη την ΕΑ. Μπορεί να είναι λάθος, αλλά εγώ έτσι διαπίστωσα. Αν έχεις χαμηλό προφίλ το 'χασες το παιχνίδι!

Όπως λέω και σε αρκετούς γονείς λειτουργούμε ως ομπρέλα, ως ασπίδα για τα παιδιά.

Άλλο θέμα τώρα.  Ξέρει κανείς πόσα παιδιά το ελάχιστο και πόσα το μέγιστο μπορεί να υποστηρίξει ένα Τ.Ε. ?

Υπάρχει ένα θέμα εδώ. Πρώτα από όλα όταν λέμε "Τμήμα" δεν εννοούμε τμήμα με την παραδοσιακή μορφή του τμήματος π.χ. Γ2. Εννοούμε ΔΟΜΗ. Ένα Τ.Ε. μπορεί να έχει πολλά τμήματα θεωρητικά.
Ελάχιστος αριθμός μαθητών για να ιδρυθεί η ΔΟΜΗ είναι 3 παιδιά με γνωμάτευση. Οπότε είναι ξεκάθαρο για το ελάχιστο.

Τα πράγματα περιπλέκονται στο μέγιστο. Δεν έχω βρει κάπου ξεκάθαρα να λέει. Έμμεσα στο τελευταίο νόμο καταλαβαίνουμε ότι μέγιστο αριθμό θεωρεί τα 12 παιδιά.
Παράθεση
Άρθρο 6 παρ.1 Για την ίδρυση ΤΕ απαραίτητη προϋπό­θεση είναι να υπάρχουν κατ’ ελάχιστον τρεις μαθητές και σχετική πρόταση από διαγνωστική υπηρεσία. Σε περιπτώσεις συστεγαζόμενων ή γειτονικών σχολικών μονάδων, τα ΤΕ συνενώνονται μέχρι του μέγιστου αριθ­μού δώδεκα (12) μαθητών ανά ΤΕ.

Παλαιότερα ήταν 10. Τι συμβαίνει λοιπόν? Τα Τ.Ε. στην πρωτοβάθμια θεωρούνται μονοθέσιες οργανικές μονάδες εντός του κανονικού σχολείου. Εκεί το μέγιστο το μαθητών ήταν 10 παιδιά. Δηλαδή 1 δάσκαλος αντιστοιχούσε σε 10 παιδιά. Σήμερα είναι 12.
Ο νόμος δεν ξεχωρίζει βαθμίδα εκπαίδευσης. Άρα το μέγιστο παιδιών που μπορεί να υποστηρίξει ένας εκπαιδευτικός είναι 12. Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα ? Οι περισσότεροι από εμάς υποστηρίζουμε πάνω από 12 παιδιά. Εγώ προσωπικά αν μπορώ να βγάλω το πρόγραμμα μου και μετά δεν έχω τμήμα να προσθέσω νέα παιδιά ζητάω αναπληρωτή επίμονα και δεν παίρνω κανένα άλλο παιδί.
Εσείς ?

Αποσυνδεδεμένος AnnaB

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4178
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #49 στις: Μάρτιος 23, 2011, 07:42:21 μμ »

Ελάχιστος αριθμός μαθητών για να ιδρυθεί η ΔΟΜΗ είναι 3 παιδιά με γνωμάτευση. Οπότε είναι ξεκάθαρο για το ελάχιστο.


Στην περίπτωση που σ'ένα νηπιαγωγείο είναι εγγεγραμμένα 2 παιδιά με γνωμάτευση, δεν μπορεί να δημιουργηθεί Τ.Ε.; Πρέπει να πάνε σε όμορο νηπιαγωγείο; Ρωτάω γιατί έχω ακούσει τέτοιες περιπτώσεις και τη νομοθεσία πάνω στο θέμα δεν την ξέρω :-[
Όσα κομμάτια και αν μπορέσεις να ενώσεις,
δεν θα σου φτάσουν μια στιγμή για να με νιώσεις...

https://www.youtube.com/watch?v=4rU6GYvCqOA

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #50 στις: Μάρτιος 23, 2011, 08:11:12 μμ »

Ελάχιστος αριθμός μαθητών για να ιδρυθεί η ΔΟΜΗ είναι 3 παιδιά με γνωμάτευση. Οπότε είναι ξεκάθαρο για το ελάχιστο.


Στην περίπτωση που σ'ένα νηπιαγωγείο είναι εγγεγραμμένα 2 παιδιά με γνωμάτευση, δεν μπορεί να δημιουργηθεί Τ.Ε.; Πρέπει να πάνε σε όμορο νηπιαγωγείο; Ρωτάω γιατί έχω ακούσει τέτοιες περιπτώσεις και τη νομοθεσία πάνω στο θέμα δεν την ξέρω :-[

Άννα για να ιδρυθεί Τ.Ε. θέλει 3 παιδιά (για πρώτη φορά). Αν τώρα την επόμενη χρονιά έχει 2 παιδάκια ίσως κάνουν τα στραβά μάτια, ίσως όχι.

Αποσυνδεδεμένος AnnaB

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4178
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #51 στις: Μάρτιος 23, 2011, 08:15:33 μμ »

Ελάχιστος αριθμός μαθητών για να ιδρυθεί η ΔΟΜΗ είναι 3 παιδιά με γνωμάτευση. Οπότε είναι ξεκάθαρο για το ελάχιστο.


Στην περίπτωση που σ'ένα νηπιαγωγείο είναι εγγεγραμμένα 2 παιδιά με γνωμάτευση, δεν μπορεί να δημιουργηθεί Τ.Ε.; Πρέπει να πάνε σε όμορο νηπιαγωγείο; Ρωτάω γιατί έχω ακούσει τέτοιες περιπτώσεις και τη νομοθεσία πάνω στο θέμα δεν την ξέρω :-[

Άννα για να ιδρυθεί Τ.Ε. θέλει 3 παιδιά (για πρώτη φορά). Αν τώρα την επόμενη χρονιά έχει 2 παιδάκια ίσως κάνουν τα στραβά μάτια, ίσως όχι.

Ο.κ. Ευχαριστώ, για την απάντηση!
Όσα κομμάτια και αν μπορέσεις να ενώσεις,
δεν θα σου φτάσουν μια στιγμή για να με νιώσεις...

https://www.youtube.com/watch?v=4rU6GYvCqOA

Αποσυνδεδεμένος Demek

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 771
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #52 στις: Μάιος 04, 2011, 06:27:04 μμ »
Συναδελφοι

Υπηρετω σε Λυκειο στο οποιο υπαρχουν 32 διεγνωσμενοι μαθητες με μαθησιακες δυσκολιες. Θα κινησω διαδικασιες για να ιδρυσουμε τμηματα ενταξης αλλα απο οτι ειδα λιγο στο google διαβασα πως μονο στις αρχες του νεου ετους μπορει το καθε σχολειο να αιτηθει την δημιουργια του. Επειδη καλο να ειναι να μην κοιταμε μονο την παρτη μας αλλα και τους αλλους συναδελφους μια και οσοι ειμαστε αναπληρωτες ξερουμε τι συνεπαγεται αυτο θα ηθελα αν καποιος γνωριζει λεπτομερειες να με διαφωτισει. Ο Δντης μου δεν γνωριζει τιποτα σχετικα και το ανεθεσε σε μενα αλλα μου ειπε πως οτι χρειαστω θα ναι μαζι μου.Ενδιαφερομαι για Βθμια Εγω υπηρετω αναπληρωτης στην γενικη παιδεια αλλα γνωριζω καλα εδω και χρονια πως αν δεν κινηθουμε εμεις που εχουμε αναγκη δεν θα αλλαξει η κατασταση. Ειναι κριμα ενω υπαρχουν διεγνωσμενα παιδια να μην δημιουργουνται θεσεις εργασιας για συναδελφους μας που θελουν  να δουλεψουν.

Ευχαριστω καθε πληροφορια και βοηθεια ειναι δεκτη
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 30, 2012, 09:22:24 πμ από Stelios »

Αποσυνδεδεμένος noname

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 460
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #53 στις: Μάιος 04, 2011, 06:41:03 μμ »
Οι ελάχιστες προϋποθέσεις για να ιδρυθεί τμήμα ένταξης είναι 3 μαθητές με διάγνωση. Πρέπει να κάνεις επαφή με το σύμβουλο ειδικής και αυτός λογικά θα δείξει το σχετικό ενδιαφέρον και θα σε κατευθύνει. Στείλε μου μήνυμα με πληρ αν θέλεις μήπως έχω περισσότερα να σου πω

Αποσυνδεδεμένος noname

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 460
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #54 στις: Μάιος 04, 2011, 06:56:01 μμ »
Η μέχρις στιγμής διαδικασία ξεκινά εντός της σχολικής μονάδας και ακολουθεί την παρακάτω σειρά, κατά την οποία ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/η της σχολικής μονάδας:
1.   Βεβαιώνεται ότι η σχολική μονάδα διαθέτει ελεύθερη αίθουσα διδασκαλίας που θα μπορούσε να φιλοξενήσει το Τ.Ε. αποκλειστικά. 
2.   Συγκεντρώνει το σύνολο των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και διερευνά ποιοι από αυτούς έχουν γνωμάτευση από ΚΕΔΔΥ (πρώην ΚΔΑΥ) ή πιστοποιημένη Ιατροπαιδαγωγική Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας (βλ. http://2grpe-peiraia.att.sch.gr/sym9peir/xrisimes_sindeseis.html). Επιπλέον, «για την ίδρυση Τ.Ε. απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν κατ’ ελάχιστον τρεις μαθητές» (Ν.3699/2008, άρθρο 6, παρ. 2αα). Εξυπακούεται δε, ότι ο αυξημένος αριθμός μαθητών με γνωμάτευση ενισχύει το αίτημα δημιουργίας Τ.Ε.
3.   Περίπου στις αρχές του νέου έτους [δεν ξέρω αν αυτό είναι απαραίτητο τώρα] αποστέλλεται από το ΥΠΔΒΜΘ εγκύκλιος σχετικά με την «Υποβολή προτάσεων για ίδρυση, προαγωγή Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης». Ενημερώνει τον οικείο Σύλλογο Γονέων ζητώντας μέσα από Πρακτικό του συλλόγου τους να συνηγορήσουν στην ίδρυση Τ.Ε.
4.   Καλεί σε συνεδρίαση το Σύλλογο Διδασκόντων με θέμα συζήτησης: «Ίδρυση Τμήματος Ένταξης στη σχολική μονάδα». Η πρόταση για την ίδρυση μπορεί να γίνει αποδεκτή με απλή πλειοψηφία.
5.   Εισηγείται προς το ΚΕΔΔΥ την ίδρυση του νέου Τ.Ε. κοινοποιώντας το αίτημα στο Σχολικό Σύμβουλο και τον Προϊστάμενο της οικείας περιοχής, καθώς και στο Σχολικό Σύμβουλο ΕΑΕ. Στην συγκεκριμένη εισήγηση προς το ΚΕΔΔΥ αναφέρει επακριβώς:
Στη συνέχεια, το ΚΕΔΔΥ και ο Σύμβουλος ΕΑΕ συνεχίζουν τη διαδικασία προς τις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, τη Νομαρχιακή Επιτροπή Παιδείας, τη Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης και το ΥΠΔΒΜΘ. Το χρονοδιάγραμμα μιας τέτοιας προσπάθειας ολοκληρώνεται Υπουργική Απόφαση ίδρυσης του Τ.Ε.

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3630
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #55 στις: Μάιος 04, 2011, 07:03:57 μμ »
Γενικά πάντωε δεν είναι και εύκολη διαδικασία (ειδικά σε λύκειο) και ειδικά σε περίοδο "λιτότητας\".
Πριν από 6 χρόνια στο ΚΕΔΔΥ που είμαι θέλανε (πριν πάω εγώ) να κάνουνε 2 ΤΕ σε νηπιαγωγεία (που γενικα είναι πιο εύκολα τα πράγματα αν και η διαδικασία είανι η ίδια), ένα κανονικό ΤΕ και ένα αυτισμού. Το πρώτο έγινε μέσα σε 2 χρόνια, το δεύτερο σε 3. Πέλον δεν λειτουργεί κανένα γιατί δεν στέλνουν εκπαιδευτικό!
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158556
  • Σύνολο θεμάτων: 19199
  • Σε σύνδεση σήμερα: 441
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 424
Σύνολο: 428

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.175 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.