*

Αποστολέας Θέμα: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 110086 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος anthi_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 18
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #168 στις: Μάρτιος 16, 2017, 11:46:19 πμ »
Γεια σας! Θα ήθελα τη γνώμη σας σχετικά με τις επαυξημένες και απλές προτάσεις. Με βάση τη θεωρία απλές θεωρούνται οι προτάσεις που περιλαμβάνουν μόνο τους κύριους όρους της πρότασης. Ωστόσο, η δασκάλα μαθήτριας μου (στ τάξη) έδωσε οδηγία ότι ο διαχωρισμός τους γίνεται νοηματικά. Δηλαδή, τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για να συμπληρώσουν το νόημα της πρότασης αυτά αποτελούν μια απλή πρόταση.
π.χ. Πραγματοποιήθηκε, με πλήθος κόσμου, χθες στην Αθήνα, μουσική εκδήλωση για φιλανθρωπικούς σκοπούς.(επαυξημένη)
(μετατροπή σε απλή) Πραγματοποιήθηκε μουσική εκδήλωση στην Αθήνα.
Συζήτησα με τη μαθήτριά μου ότι η απλή πρόταση περιέχει ακόμα προσδιορισμούς, αλλά εκείνη επέμενε ότι αυτό είναι το σωστό, σύμφωνα με τα όσα διδάχθηκαν.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:51:23 »

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #169 στις: Νοέμβριος 28, 2019, 09:52:03 μμ »
.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 28, 2019, 10:31:30 μμ από moagniko »

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3349
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #170 στις: Νοέμβριος 28, 2019, 10:15:33 μμ »
Δες κι αυτό:
Παράθεση
http://proteas.greek-language.gr/files/document/arxeia/to_rima_stin_afigisi_teliko.pdf

Ποιος ευφυής φιλόλογος έβαλε τέτοιο θέμα;
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 28, 2019, 10:30:01 μμ από erietta »

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #171 στις: Νοέμβριος 28, 2019, 10:22:41 μμ »
.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 28, 2019, 10:31:42 μμ από moagniko »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:51:23 »

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #172 στις: Νοέμβριος 28, 2019, 10:24:33 μμ »
.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 28, 2019, 10:32:22 μμ από moagniko »

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3349
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #173 στις: Νοέμβριος 28, 2019, 10:56:15 μμ »
Εννοώ τον καθηγητή του γυμνασίου. Κανονικά, στις ασκήσεις δεν ζητάμε θεωρία, αλλά εφαρμογή. Εγώ προσωπικά δεν θα έβαζα τέτοια άσκηση, γιατί αφορά μόνο στην θεωρία. Εξάλλου, σε ποια εκδρομή αναφέρεται;  Σε ποιο κείμενο; Γιατί υπάρχει η εκδρομή του σχολείου αλλά και η δεκαήμερη με πούλμαν στην Ευρώπη.

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #174 στις: Νοέμβριος 28, 2019, 11:19:34 μμ »
Εννοώ τον καθηγητή του γυμνασίου. Κανονικά, στις ασκήσεις δεν ζητάμε θεωρία, αλλά εφαρμογή. Εγώ προσωπικά δεν θα έβαζα τέτοια άσκηση, γιατί αφορά μόνο στην θεωρία. Εξάλλου, σε ποια εκδρομή αναφέρεται;  Σε ποιο κείμενο; Γιατί υπάρχει η εκδρομή του σχολείου αλλά και η δεκαήμερη με πούλμαν στην Ευρώπη.
Δεν ήταν θεωρητική άσκηση. Είχε εφαρμογή. Έπρεπε να γράψουν και κείμενα. Να περιγράψουν και να αφηγηθούν μια εκδρομή.

Αποσυνδεδεμένος gia 96

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5013
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η κακή εκπαίδευση, χειρότερη της αγραμματοσύνης
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #175 στις: Νοέμβριος 29, 2019, 04:58:59 μμ »
Γεια σας! Θα ήθελα τη γνώμη σας σχετικά με τις επαυξημένες και απλές προτάσεις. Με βάση τη θεωρία απλές θεωρούνται οι προτάσεις που περιλαμβάνουν μόνο τους κύριους όρους της πρότασης. Ωστόσο, η δασκάλα μαθήτριας μου (στ τάξη) έδωσε οδηγία ότι ο διαχωρισμός τους γίνεται νοηματικά. Δηλαδή, τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για να συμπληρώσουν το νόημα της πρότασης αυτά αποτελούν μια απλή πρόταση.
π.χ. Πραγματοποιήθηκε, με πλήθος κόσμου, χθες στην Αθήνα, μουσική εκδήλωση για φιλανθρωπικούς σκοπούς.(επαυξημένη)
(μετατροπή σε απλή) Πραγματοποιήθηκε μουσική εκδήλωση στην Αθήνα.
Συζήτησα με τη μαθήτριά μου ότι η απλή πρόταση περιέχει ακόμα προσδιορισμούς, αλλά εκείνη επέμενε ότι αυτό είναι το σωστό, σύμφωνα με τα όσα διδάχθηκαν.
Το σωστό, δηλ. η απλή πρόταση θα ήταν: "Πραγματοποιήθηκε εκδήλωση".
Αν θεωρούσαμε ορθή την άποψη της δασκάλας (που δεν ξέρω από πού έβγαλε ως δεδομένο ότι στην απλή πρόταση μπαίνουν κι εκείνα τα στοιχεία που έχουν να κάνουν με το νόημα μιας φράσης), γιατί τότε και στο συγκεκριμένο παράδειγμα να μη θεωρείτε απαραίτητο νοηματικό συμπλήρωμα ο προσδιορισμός "μουσική" στην εκδήλωση κι ο τοπικός προσδιορισμός "στην Αθήνα";
Θέλω να πω ότι υπάρχει υποκειμενικότητα ως προς το ποια στοιχεία είναι απαραίτητα νοηματικά σύμφωνα με τη συγκεκριμένη δασκάλα κι ότι ασφαλώς κάνει λάθος η διδάσκουσα όταν συγχέει έτσι τα πράγματα. Μία απλή πρόταση περιορίζεται στους κύριους όρους και τίποτε άλλο. Οι διάφοροι προσδιορισμοί που επεξηγούν και διασαφηνίζουν το νόημα δεν έχουν θέση στις απλές, αλλά μόνο στις επαυξημένες προτάσεις. Δηλ. άλλο η θεωρία κι άλλο η πράξη; Άλλα μαθαίνουμε κι άλλα εφαρμόζουμε;
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 29, 2019, 05:03:54 μμ από gia 96 »
Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική, για να μην κριθούν οι ίδιοι!

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3349
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #176 στις: Νοέμβριος 29, 2019, 08:35:00 μμ »
Παράθεση
Δεν ήταν θεωρητική άσκηση. Είχε εφαρμογή. Έπρεπε να γράψουν και κείμενα. Να περιγράψουν και να αφηγηθούν μια εκδρομή

Αν προηγουμένως τους είχε δώσει η ίδια σε θεωρία την δομή μιας περιγραφής και την δομή μιας αφήγησης, οκ. Αν δεν την είχε δώσει και το ζήτησε έτσι... δεν έχω λόγια.
Πολύ χρήσιμος είναι ο εξής σύνδεσμος: http://micro-kosmos.uoa.gr/gr/magazine/ergasies_foititon/ettap/2012-13/write/PERIGRAFI.htm
Εγώ προσωπικά διαφωνώ με την άσκηση αυτή. Οι μαθητές καταλαβαίνουν ότι μια αφήγηση μπορεί να εμπεριέχει και περιγραφή. Αυτό το αντιλαμβάνονται και στην λογοτεχνία πλέον. Το θέμα δεν είναι να φτιάχνουμε πλαστά κείμενα, αλλά να βλέπουμε τα πραγματικά κείμενα και να εντοπίζουμε την αφήγηση και την περιγραφή.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 29, 2019, 08:38:00 μμ από erietta »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158561
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 597
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 516
Σύνολο: 525

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.109 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.